Kategória: IndyCar

  • Indianapolisban belép a modern korba az IndyCar

    Az NTT IndyCar Series új elektronikus sportbírói rendszert vezet be a versenyek lebonyolítására, beleértve a digitális zászlós táblákat is.

    A szombati GMR Nagydíjtól kezdve az Indianapolis Motor Speedway egész területén elhelyezett fényjelző táblák a zászlók kódjait és a helyi marshaloktól és a versenyirányítástól származó információkat fogják megjeleníteni.

    A technológiát, amelynek célja, hogy növelje a sportbírók biztonságát és javítsa a zászlók láthatóságát a versenyzők számára, az EM Motorsport szállítja. A vállalat hasonló biztonsági eszközöket működtet a Forma-1, a MotoGP és a Le Mans-i 24 órás versenyek számára is.

    Az NTT IndyCar Series bővülő kapcsolata az EM Motorsporttal nagyban javítja a versenyirányításban rendelkezésünkre álló eszközöket” – mondta Kyle Novak, az IndyCar versenyigazgatója egy közleményben.

    Bármikor, amikor egy zászlót meglengetnek, automatikus vizualizációt kapunk a pálya állapotáról. Lehetőségünk lesz arra is, hogy automatizáljuk az olyan értesítéseket, mint például a teljes pályát jelző sárgák vagy a piros zászlók.

    Az EM Motorsport és az IndyCar a szezon első négy futamán tesztelte a rendszert.

    A közel kétméteres panelek egy iPhone képernyőjének 22-szeres fényerejével és 70 fokos betekintési szöggel rendelkező kijelzőket kínálnak majd, hogy segítsék a versenyzőket az információkkal.

    A pályabírók csökkenthetik a reakcióidőt azzal, hogy kézi távirányítókkal jelzik az incidenseket, értesítve a versenyzőket és a reagáló csapatokat.

    A zászlófények a járművezetők kormánykerekén és a hátsó csillapítón lévő esőfény is megjelenik.

    Rendkívül boldogok vagyunk, hogy 2022-ben a T3 zászlós tábláink és az Electronic Marshalling System bevezetésével növelhetjük támogatásunkat az NTT IndyCar Series számára” – mondta Luca De Angelis, az EM Motorsport helyettes vezetője a közleményben.

    Az Amerika első számú együléses sorozatával való együttműködés nem csak a versenyzők és a marsallok biztonságának javítását segíti, hanem lehetővé teszi számunkra, hogy felgyorsítsuk a legújabb biztonsági innovációk fejlesztési ütemét.

  • Alexander Rossi döntött jövőjéről

    Alexander Rossi egy IndyStarnak adott interjúban megerősítette, hogy minden jövőjével kapcsolatos kérdés lezárásra került.

    Rossi vasárnap az IndyStarnak elmondta, hogy eldöntötte, hol lesz ez a jövő, bár — egyelőre — nem osztja meg az úti célját.

    Minden eldőlt a jövő évre vonatkozóan, és ezt a hamarosan be is fogjuk jelenteni” – mondta Rossi az IndyStarnak vasárnap a Forma-1-es Miami Nagydíj paddockjában.

    Vajon elégedett ezzel?

    Igen, igen, igen, igen, igen” – jelentette ki izgatottan a 30 éves versenyző. „Végső soron az elmúlt több mint hat IndyCarban eltöltött évemnek rengeteg csúcspontja és határozottan néhány mélypontja is volt. Ez a következő lépés számomra pozitív lesz, és izgatottan várom, hogy mit hoz majd.

    Rossi jelenleg az utolsó évét tölti az Andretti Autosporttal kötött hároméves szerződésének, amelyet 2019 júliusában jelentettek be.

    Akkoriban arról szóltak a hírek, hogy egy negyedik évre szóló versenyzői opcióval is rendelkezik, bár az IndyStar hónapokkal ezelőtt megtudta, hogy a 30 éves versenyző visszautasította az opciót.

    Februárban, amikor Michael Andrettit kérdezték Rossi jövőjéről, a csapatfőnök elismerte, hogy technikailag kizárólagos tárgyalási időszakot tart fenn Rossival, de engedélyezte neki, hogy más csapatokkal kezdjen beszélgetéseket.

    Andretti hangneme az egy hónappal ezelőtti Long Beach-i versenyhétvégén változott meg, amikor a paddockban olyan pletykák kezdtek keringeni, hogy Rossi megegyezett az Arrow McLaren SP-vel.

    Meglátjuk, hogy mi lesz, de lehet, hogy jobb lenne, ha mindannyian kezet ráznánk, és elbúcsúznánk egymástól” – mondta Andretti.

    Talán elérkeztünk arra a pontra, amikor mindkettőnknek változásra van szüksége. Remélem, hogy nem erről van szó, mert nagyon kedvelem őt, de ha így végződik, akkor is a szurkolója maradok, és remélem, hogy ő is így érez velünk kapcsolatban.

    Rossi úgy érzi, az Andrettinél nem figyelnek eléggé a részletekre
    Rossi úgy érzi, az Andrettinél nem figyelnek eléggé a részletekre Fotó: Penske Entertainment: Matt Fraver/IndyCar Media

    Rossi a McLaren kötélékébe szerződhet

    Azóta az Associated Press arról számolt be, hogy Rossi valóban megegyezett az AMSP-vel, a múlt héten pedig az IndyStar szellőztette meg azt a hírt, hogy Kyle Kirkwood az A.J. Foyt Racingnél töltött újonc IndyCar-szezonja után az Andretti Autosporthoz kerül.

    Azt hiszem, az IndyCar mostanra annyira az apró részletek játékává vált. A gyors autóval rendelkezni fél siker, de olyan helyen kell lenned, ahol úgy érzed, hogy az apró részleteket mind megnézik és összeadják, hogy minden egyes hétvégén a legjobb lehetőséget kapd” – mondta Rossi az IndyStarnak.

    Sokan beszélnek arról, hogy mitől lesz teljes értékű egy versenyző, és hogy gyorsnak kell lenned, de aztán ott vannak ezek a különböző dolgok a versenyautón kívül, és ez egy versenycsapatnál sincs másképp.

    Rossi jövője tehát biztos, de vajon ez miként fog hatni majd idei teljesítményére? Idén a legjobb eredménye ugyanis egy 8. hely volt Long Beach-en.

    Az, hogy a saját jövőd eldöntött és tiszta, emberként előnyös, egyszerűen kiveszi a stresszt a mindennapi életedből” – magyarázta Rossi az IndyStarnak. „Ugyanakkor segít abban, is, hogy arra tudj koncentrálni, amit jelenleg csinálsz.

  • Elkezdődtek a munkálatok Nashville-ben

    Az IndyCar augusztusi visszatérése előtt Nashville-ben már folynak az utcai pálya átalakításai, melytől jobb versenyeket várnak.

    A múlt hónapban több változtatást is bejelentettek a Music City Grand Prix második futamára, amelyek közül a legjelentősebbnek azt tartják, hogy az újraindítási zónát a célvonalról a Koreai Veteránok hídjának (KVB) kijáratához helyezik át.

    Mindemellett magával a pályával kapcsolatban is lesz néhány változás, többek között a 11. és egyben utolsó kanyarban lévő csúcspont megnyitása, hogy a versenyzők jobban lássanak.

    A szervezők által kiadott képek szerint ez a munka már folyamatban van, amelyeken a meglévő járda és az ereszcsatorna belső oldalán folyamatban lévő földmunkák láthatók – írja a Speedcafe.

    További módosításokat végeznek a híd mindkét végén, az 5-ös kanyarban és a 9-es kanyarban is.

    Az IndyCar 2001 és 2008 között versenyzett a Nashville Superspeedwayen, majd tavaly visszatért a Tennessee állambeli városba.

    A Chip Ganassi Racing versenyzője, Marcus Ericsson a 18. rajtkockából indulva nyerte meg a kaotikus, első utcai futamot Music Cityben, míg a pole-t megszerző Colton Herta a 80 körös verseny 75. körében a második helyről esett ki.

    A 2022-es nashville-i versenyt augusztus 7-én rendezik majd.

    Az esemény egyben egy új specifikációjú alternatív gumiabroncs bemutatója is lesz, amelyet az IndyCar és az Indianapolis Motor Speedway széleskörű fenntarthatósági törekvéseinek részeként vezettek be.

    Ezek az abroncsok nem csak fenntartható természetes gumiból készülnek majd, hanem szó szerint zöldek is lesznek, legalábbis ami az oldalfalak színezését illeti, a jelenlegi piros helyett.

  • A McLaren Amerika első számú csapata akar lenni

    Új-Zélandi alapító, és brit csapat. A McLaren eltökélt célja mégis az, hogy ők legyenek az Egyesült Államok hivatalos csapata.

    A közönség felhördült szerda este a Miami Nagydíj nyitóbuliján, amikor a papaya-narancs szín megjelent a színpadon.

    A szupersztárokhoz és szupergazdagokhoz szokott városban a nézők mintha már Lando Norris és Daniel Ricciardo látványától is ugráltak volna.

    A főnökeik is ott voltak, de az első Miami Nagydíj a sztárpilóták köré épült, és, hűha, a McLarennek van egy csapata.

    Norrist a nők körében a legnépszerűbbnek választották egy rajongói szavazáson, Ricciardo, a győzelem után a cipőjéből pezsgőt ivó ausztrál pedig a legnagyobb személyiség a paddockban, és az Egyesült Államokat a kedvenc országai között tartja számon.

    Aztán ott van az IndyCar trió: Pato O’Ward, Felix Rosenqvist és Juan Pablo Montoya, akik az elsők között hajtottak a Hard Rock Stadium körüli, burjánzó pályán, amikor szerdán a McLaren utcai autóival rótták a köröket.

    Pato O’Ward 23 éves, hamarosan új, hosszútávú szerződést írhat alá a McLarennel, és Norrishoz hasonlóan ő is megnyerte a női szavazók körében a sorozat kedvenc versenyzője címet.

    Montoya, aki a McLaren indianapolisi felállásában szerepel, a McLaren korábbi Forma-1-es pilótája, a kolumbiai pedig régóta Miamiban él, és a verseny egyik nagykövete. Rosenqvist Indianapolisba költözött, és a svéd beolvadt a közösségbe.

    Az IndyCar-csapat a McLaren tökéletes lehetősége arra, hogy egy óriási rajongóbázist építsen ki a szponzorokban gazdag Észak-Amerikában, amely végre felfigyelt az F1-re, és a nagyvállalatok igyekeznek bekapcsolódni.

    Pato O'Ward lehet a McLaren észak-amerikai piacának arca
    Fotó: Penske Entertainment: Chris Owens/IndyCar Media

    Zak Brown, a McLaren amerikai fejlődésének úttörője

    Termékeny talaj ez Zak Brown, a McLaren Racing vezetője számára. Brown meteorszerűen emelkedett fel egy marketingcél tulajdonosából – amely a NASCAR fénykorában uralta a piacot – a McLaren főnöki pozícióáig.

    A McLarent egy rajongói felmérés során a kedvenc F1-es csapatnak választották, és Brown szerint a McLaren imázsát a versenyzői és a fiatalabb célközönséget célzó, átgondolt közösségi médián keresztül történő reflektorfénybe állításuk révén alakították ki.

    A pilóták a megfelelő korúak, a megfelelő személyiségűek” – mondta Brown.

    Pato Lando és Daniel kombinációja. Lando eléggé visszafogott. Elég szellemes. Daniel táncra perdül a garázsban. Pato is ilyen a jelenlétével. Patóban megvan Lando fiatalossága és Daniel extrovertált személyisége” – magyarázta Brown.

    A versenyzőink nagy szerepet játszanak abban, hogy ilyen népszerűek vagyunk. De nagy elismerés illeti a digitális és kommunikációs csapatunkat… tudják, hogy mit akarnak látni a rajongóink. A szurkolók érzik, hogy mennyire fontosak számunkra, és jó a kapcsolatunk.

    A piac meghódítására való törekvés működik, de nem annyira versenyképes. Az F1-ben csak egy amerikai tulajdonú csapat van – a Haas -, de a sorozatnak nincs amerikai pilótája; a McLaren a 22 éves Colton Hertát, a kaliforniai IndyCar-sztárt tartja a tűz közelében.

    A McLaren a Miami Nagydíj hétvégéjét arra használja fel, hogy tovább építse jelenlétét. Szinte mindenhol jelen vannak a városban. És akár ez is megtörténhet, hogy ez a hétvége lesz a McLaren amerikai uralmának első pontja.

  • Mutatjuk a legjobb fedélzeti kamerás felvételeket Barberből

    Múlt hétvégén tartották az IndyCar negyedik fordulóját a Barber Motorsport Parkban, és megérkeztek a legjobb onboard felvételek.

    Sok minden kiderül ebből a rövid, kicsit több mint egy perces összefoglaló videónak.

    Például azt, hogy Colton Herta autóját megdobta az első kanyar kijáratán lévő patka, és emiatt a külső íven érkező riválissal szemben pozíciót veszített.

    Barber első kanyarja nagyon szűk, így Josef Newgardennek is csak millimétereken múlt, hogy nem ment bele a kívülről támadó Romain Grosjean-ba.

    A rajt legnagyobb pöffenését Jack Harvey mutatta be, aki blokkoló kerekekkel érkezett meg az egyes kanyarba – szerencsére azonban nem ütközött senkivel.

    Ezenkívül érdemes még kiemelni a barbri verseny után mérgében füstölgő Graham Rahal-t is, aki a tömörülésben majdnem elvesztette első szárnyát.

  • Azonnali hatállyal berendelte az Alfa Romeo az IndyCar csillagot

    Callum Ilott lesz a hétvégi Miami Nagydíjon az Alfa Romeo tartalékversenyzője, miután Robert Kubicának egyéb elfoglaltságai lesznek.

    A megállapodás egyelőre egyszeri, de Ilottot további versenyekre is felkérhetik, ha Kubica nem ér rá – és ha a Juncos Hollinger Racinggel közös IndyCar-programjába is belefér.

    Ilott tavaly megosztotta Kubicával az Alfa Romeo tartalékos feladatait, mivel tagja volt a Ferrari Driver Academy-nek. Portugáliában és Ausztriában részt vett az FP1-es edzéseken is.

    A Ferrarihoz már nem kötődik, így az Alfa-szerepét minden maranellói kapcsolattól függetlenül megtartotta.

    Callum (Ilott) a csapat része, és tavaly is velünk volt” – mondta Fred Vasseur, az Alfa csapatfőnöke a Motorsport.com-nak. „Tökéletesen ismeri a csapatot. Az autót biztosan nem, de ismeri a csapatot. És mindannyian közel állunk hozzá. Jó munkát végzett nekünk a múltban.

    Futamról futamra itt van. Megvannak a saját kötelezettségei, és nem akarom zavarni őt. De értelemszerűen az, hogy ő itt dolgozik az Államokban megkönnyítette a döntésünket.

    Majd meglátjuk a jövőben, de ha néha Robert nem áll rendelkezésre, akkor abszolút van értelme Callummal menni. Nem kell, hogy szerződésünk legyen – ő a család része.

    Ilott még mindig a Forma-1 kapujában

    Ilott elmondta, hogy örömmel fogadta a lehetőséget, hogy Miamiban újra csatlakozhat a csapathoz, és gyakorlatilag továbbra is az F1-es ajtóban tarthatja a lábát.

    Nem gondolkoztam sokat az ajánlaton” – mondta Ilott a Motorsport.com-nak. „Két héttel ezelőtt hívtak fel, és szerencsére úgy alakult, hogy itt lehetek, és segíthetek.

    Utoljára valószínűleg a fejlesztés korai szakaszában vezettem ezt az autót a szimulátorban. Sok rendszer nagyon hasonló az előző évekhez, de nyilvánvalóan az alapok nagyon mások.

    Jó újra itt lenni, és látni néhány embert, akikkel már hónapok óta nem találkoztam. Egy ideig ebben a környezetben voltam, az F3-ban vagy az F2-ben, így sok embert ismerek itt.”

    Arra a kérdésre, hogy még mindig reménykedik-e abban, hogy egy nap F1-es versenyzői ülést kap, így felelt: „Nyck de Vries-t idézem ezzel kapcsolatban, mert ő azt mondta, hogy „nem keresem aktívan a lehetőségét”. Azt hiszem, én is így látom a dolgot.

    Egy jó karriert kezdtem el építeni az IndyCar-ban, szóval ha megtörténik megtörténik, ha nem nem.

  • Wilson és a DragonSpeed lesz a 33. induló az Indy 500-on

    Az Indianapolis 500 33. és egyben utolsó indulója a 25-ös Chevy, amelyet Stefan Wilson vezet majd a DragonSpeed jóvoltából.

    A Stefan Wilson, Don Cusick és a DragonSpeed vezetője, Elton Julian közötti összefogás gyorsan összejött, mivel a trió a Cusick Motorsport menedzserével, Anders Krohn-nal együtt már napokkal a Long Beach-i futam után elkezdte vizsgálni a lehetőségeiket.

    Hónapokig tartó vívódás után, hogy honnan kerüljön ki a 33. nevezés, a DragonSpeed tulajdonosa, Elton Julian felhívta az IndyCar elnökét, Jay Frye-t, hogy tudassa a sorozatba való visszatérési szándékát.

    Mivel a Cusick Motorsport és Wilson továbbra is aktívan keresték a módját annak, hogy visszatérjenek, a felek összeálltak, és végül megszületett a megállapodás a DragonSpeed, a Cusick Motorsport és az AJ Foyt Racing között – akik az autót fogják szolgáltatni.

    Az gépet a DragonSpeed sportkocsi-csapata fogja felkészíteni, amely megnyerte a 2022-es Daytona-i 24 órás versenyt.

    Ez a lehetőség nagyon sokat jelent nekünk” – jelentette ki Julian Elton, a DragonSpeed főnöke.

    Elmondhatom, hogy nem azért jövünk a Brickyardra, hogy kiegészítsük a mezőnyt – azért vagyunk itt, hogy tanuljunk, és építsünk a 2019-es és 2020-as tapasztalatainkra, valamint Stefan korábbi teljesítményére is.

    Tudom, hogy Don és Stefan osztja az ambícióinkat, és hálás vagyok az AJ Foyt Racingnek és Larry Foyt versenyzői szellemiségének, amiért a felszerelésükkel segítik ezt a törekvést.

    Az Indy 500 verseny hozzáadása az IMSA-kötelezettségeinkhez bonyolult feladat, de a DragonSpeednél mindenki 100 százalékosan készen áll az Indy kihívására.

    Stefan Wilson 2021-ben 33. lett miután korán kiesett a versenyből egy bizarr boxutcai incidens miatt, de idén szeretne visszavágni.

    Néhány hete még úgy tűnt, hogy nem fog összejönni idén a dolog, de végül minden darab összeállt, így még egy esélyt kapunk ezen a csodálatos versenyen” – magyarázta Wilson.

    „Alig várom már, hogy csatlakozzak a Chevy csapathoz, és ebben a hónapban már csokornyakkendőt (A Chevrolet logójára utalva – a szerk.) viselhessek.

    Wilson 2021-es balesete

    https://www.youtube.com/watch?v=4MeFW7LHCMY

  • Danica Patrick idén is OTT LESZ az Indy 500-on… szakértőként

    Az NBC nem változtat, és Danica Patrick-et, illetve NASCAR szakértőjüket, Dale Earnhardt Jr.-t is bevetik majd az idei Indy 500-on.

    Danica Patrick sorozatban negyedszer lesz szakértő elemző az Indy 500-on, melyet az amerikai NBC televíziós csatorna fog közvetíteni idén május 29-én – írja az IndyCar.com.

    A visszavonult versenyző karrierje során nyolcszor vett részt az Indy 500-on, legjobb eredménye pedig 2005-ben egy negyedik hely volt.

    Utoljára 2018-ban – NASCAR-os karrierje végeztével – tette próbára magát az év autósport eseményén, azonban balesetbe keveredett, és csak a 30. lett.

    A legendás hölgyversenyző mellett ott lesz Dale Earnhardt Jr. is, az autóversenyzés egyik legnépszerűbb személyisége és az NBC Sports motorsport-elemzője.

    Earnhardt az NFL közvetítésekből is megismert Mike Tirico és Danica Patrick mellett fogja elemezni az eseményt.

  • Így fog kinézni Montoya autója Indianapolisban

    Juan Pablo Montoya autója ismerősen fog kinézni az IndyCar Series következő fordulóján, az Indy Road épített pályán.

    A 46 éves kolumbiai ezzel, a május 14-én rendezett épített pályás versennyel fog felkészülni az Indy 500-ra.

    Montoya a 6-os számú Arrow McLaren SP Chevrolet-t fogja vezetni, és autója idén is a tavalyról már jól megszokott piros-fekete, Lucas Oil festésben fog díszelegni

    A 2,439 mérföldes, 14 kanyaros épített pályán rendezett 2021-es versenyen a McLaren versenyzője a 25. helyről indult, és a 21. helyen ért célba.

    Montoya természetesen ott lesz az Indy 500-on is, amelyet már kétszer is megnyert (2000, 2015), és amelyre már korábban bemutatták az ő, illetve a csapat két teljes munkaidős versenyzőjének, Pato O’Ward és Félix Rosenenqvist autódesignját.

  • A sajtó szerint Kirkwood válthatja a távozó Rossit 2023-ban

    Michael Andrettinek 2021 novemberéig opciós joga volt Kyle Kirkwood leigazolására, azonban akkor kicsúszott a tehetség a kezei közül.

    Ennek az opciós jognak köszönhetően az Indy Lights bajnoka nem tudott tárgyalni más IndyCar csapattulajdonosokkal 2021. november 1-jéig.

    Addigra 19 versenyzőt már hivatalosan is bejelentettek. Így amikor Andretti próbálkozása az Alfa Romeo Racing ORLEN csapat megvásárlásával meghiúsult – ami azt jelenti, hogy az F1-be készülő Colton Herta miatt nem üresedett meg egy hely -, Kirkwoodnak kevés lehetősége maradt.

    A 23 éves floridai egyéves szerződést írt alá végül az AJ Foyt Racinggel, mivel nem akarta magát túl sokáig lekötni egy olyan csapathoz, ahol rengeteg a kérdőjel.

    Igen, elég vicces volt, ahogy minden történt. Tudtam, hogy vannak más ajánlatai is” – mondta Larry Foyt csapatelnök az IndyStarnak a Barberben. „Reálisan láttuk, hogy hol tartunk csapatként, és hogy valószínűleg ugródeszka leszünk számára.

    Több sorozatbeli forrás szerint a tervek szerint Kirkwood 2023-ban az Andretti Autosporthoz szerződik, és minden bizonnyal Alexander Rossi helyére érkezik, aki pedig az Arrow McLaren SP-hez távozhat.

    Amikor az IndyStarnak adott exkluzív interjújában Foytot megkérték, hogy erősítse meg a hírt, így válaszolt: „Hagyom, hogy Kyle válaszoljon majd ezekre a kérdésekre.

    Kirkwood azonban kijelentette, hogy jelenleg csak a szezonra szeretne koncentrálni, és nem volt hajlandó válaszolni a szerződésével kapcsolatos kérdésekre.

    Nem szeretnék nagyon belekeveredni ezekbe a kérdésekbe. Nem akarom, hogy ez megzavarja a szezonomat. Sokat kell bizonyítanom, mert három futamon vagyok túl és csak egy jó eredményt értünk el.

    Ezt kell folytatnunk, hogy bizonyíthassak, mert senki nem kockáztathatja meg a leigazolásomat egyetlen teljesítményem alapján.

    Andretti azonban készen áll arra, hogy ezt a kockázatot vállalja. Kirkwoodnak „egy ideje” már van egy megállapodása az Andretti Autosporttal, több sorozatbeli forrás szerint.

    A 2023-as felállásunk kiértékelés alatt áll. Jelenleg az előttünk álló hónapra és az Indianapolis Motor Speedwayen sorra kerülő versenyekre koncentrálunk” – mondta szűkszavúan az indy Star kérdésére az Andretti képviselője.