Kategória: IndyCar

  • A NASCAR Cup Series címvédője az Indy 500-ról álmodozik

    A hétszeres NASCAR-bajnok Jimmie Johnson először indul az Indy 500-on, és ha Kyle Larson is úgy akarja, akkor ő lehet a következő.

    Larson, a NASCAR címvédője már most is vitathatatlanul a világ egyik legjobb versenyzője. Azonban még nem bizonyította tehetségét a nyílt karosszériás autókban.

    A közelmúltban a „12 Questions” podcastben való szereplés során Jeff Gluck, a The Athletic munkatársa az Indy 500-ról kérdezte Larsont. Larson valóban szeretne indulni, de csak a megfelelő feltételek mellett.

    Szeretnék egyszer versenyezni az Indy 500-on” – mondta Larson Glucknak. „Számomra ez a világ legnagyobb versenye, és egy álmom válna valóra, ha rajthoz állhatnék majd egyszer.

    Természetesen egy top csapat színeiben szeretnék indulni, akivel van esélyem nyerni, és van időm felkészülni, mert nem akarok csak azért elmenni, hogy azt mondhassam, elindultam az Indy 500-on.

    Larson hozzátette, hogy az érzései a versenyhez való hozzáállása megváltozott, ahogy idősebb lett.

    Azt hiszem, talán 10 évvel ezelőtt azért akartam volna megcsinálni, hogy azt mondhassam, megcsináltam” – folytatta Larson.

    De most már nyerni akarok. Azt akarom, hogy tesztelni tudjak. A fenébe is, szeretnék elmenni versenyezni az Indy 500 előtt valahol, akár utcai pályán, akár oválon, csak hogy megismerkedjek az autóval, a boxkiállásokkal és az újraindításokkal kapcsolatos eljárásokkal.

    A 30 éves Larson elismerte, hogy az Indy 500-on való versenyzésre nyitva álló ablaka – kora miatt – kezd bezárulni, és még fénykorában szeretné megmérettetni magát.

    Úgy érzem, hogy a következő négy-öt évben kell ennek megtörténnie” – mondta a podcastnak. „De mindenképpen rajta van a bakancslistámon.

  • Jó a buli Indianapolisban, most Conor Daly-t viccelték meg

    Ismeretlen tettes ellen indított nyomozást Conor Daly akinek a népszerű jakuzzijában cserélték le a vizet – labdákra.

    Minden évben nagyon jó hangulat uralkodik az IndyCar versenyzői között az Indianapolis Motor Speedway garázsában (Gasoline Alley).

    Ilyenkor a csapatok közel 3 hétig „össze vannak zárva”, köszönhetően annak, hogy az Indy GP, az Indy 500 időmérője és maga az Indy 500 egymást követő heteken vannak.

    Nos természetesen az évek során volt jópár tréfás megmozdulás, fiatalabb korukban Tony Kanaan és Hélio Castroneves vitte a prímet, valamint a néha Dan Wheldon.

    Most az új generáció mutatta meg mit tud, ugyanis Conor Daly „relax zónáját” háborították meg.

    Daly egy saját felfújhatós jakuzzival érkezett meg Indianapolisba, és ennek a kellemesen meleg vízében tengette szabad perceit.

    Az első edzésnap végén azonban megérkezve – és pihenésre vágyva – nem vízbe, hanem egy csomó labdába ült bele.

    Nincs több víz a kádban. Csak… forró, meleg, nyúlós… labdák. Remélem, nincs bennük méreg. Egyenesen belevetettem magam. A végére járok a dolognak!” – írta Daly twitteren.

    A tettes azonban már lehet, hogy fel is adta saját magát?

    Semmi közöm hozzá!” – írta Scott McLaughlin válaszként.

    Daly talán túlteszi majd magát az eseten, hiszen a múlt heti Indy GP-n a top 5-ben végzett, és az Indy 500 első tesztnapján is jó sebességet mutatott.

  • Dixon, Sato és egy róka uralta az első Indy 500 tesztnapot

    Incidensmentes első edzésnapon van túl az Indy 500 mezőnye, a legelégedettebb azonban Takuma Sato és Scott Dixon lehet.

    Kezdjük Stefan Wilsonnal, akinek el kellett végeznie a visszatérő versenyzők számára létrehozott programot, ami szükséges az Indy 500-on való induláshoz.

    A brit az első köröket Tatiana Calderon oválra átalakított A.J. Foyt Racing autójával tette meg, amelyet a DragonSpeed a Cusick Motorsporttal közösen készít fel.

    Nagyon könnyű volt, és az autót remekül lehetett vezetni; nagyszerű munkát végeztek a különböző szerelők, akik összerakták a 25-ös Chevy-t” – mondta Wilson a RACER-nek, miután 49 kört teljesített.

    https://twitter.com/IndyCar/status/1526619711655452672

    A kéthetes Indy 500-as programsorozat nyitónapja már kora reggel, 9 órakor megkezdődött, kék égbolt és kellemesen meleg idő fogadta a versenyzőket.

    A Chip Ganassi Racing versenyzője, Scott Dixon volt a leggyorsabb a 9-es Ganassi autóval(227.119mph), akit csapattársa, Marcus Ericsson (226.965mph) követett.

    Az első hatba kisebb meglepetésre befért még a Dreyer & Reinbold párosa is: Sage Karam a harmadik, Santino Ferrucci a hatodik lett.

    Nem történt incidens délelőtt.

    A délutáni program hasonlóan zajlott, mint a délelőtti: A Ganassik uralták az edzést, egészen addig, amíg a legvégén a Rick Ware Racing versenyzője, Takuma Sato az élre lőtt egy fantasztikus 228,939 mp/h-s átlagkörrel.

    Dixon második lett, csapattársa, Jimmie Johnson pedig a harmadik helyet szerezte meg a 48-as számú Hondával. Ericsson lett a negyedik.

    A helyi idő szerint délután 3 és 6 óra között zajló háromórás edzés során háromszor kellett sárga zászlót lengetni.

    Kettőt törmelék miatt, egy harmadikat pedig az Indianapolis Motor Speedwayen vendégeskedő rókakoma miatt.

    https://twitter.com/IndyCar/status/1526654496020975616

    Az Indy 500 edzésprogramja magyar idő szerint szerdán 18:00-tól folytatódik, és az IndyCar LIVE! INGYENES streamjén lehet majd követni.

    Délelőtti edzés végeredménye
    Délutáni edzés végeredménye

  • Mindenki besegített az Indy 500 33. nevezésének létrejöttéhez

    Több csapat is besegített annak érdekében, hogy a Cusick Motorsports és a DragonSpeed közös nevezése létrejöjjön az Indy 500-ra.

    A beállítási pad, a kerék pisztolyok és a tűzoltó készülékek az Andretti Autosporttól származnak. A nagy segédkocsi a Juncos Hollinger Racingtől származik. A tankolótartály és a boxutcai nitrogénpalack-szállító a Team Penske-tól származik.

    Az Indy 500 33. és egyben utolsó nevezésének feltételei az utolsó pillanatban álltak össze Stefan Wilson számára.

    A Wilson barátja és szponzora, Don Cusick és a Cusick Motorsports, valamint Elton Julian DragonSpeed nyílt kasztnis és sportkocsis csapatának partnerségében futó közös nevezést az összes fent említett felszerelés és az A.J. Foyt Racing csapat által biztosított alváz tette lehetővé.

    Az NTT IndyCar Series elnöke, Jay Frye nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a paddock tagjai a Cusick/DragonSpeed rendelkezésére bocsássák az összes kritikus elemet, és a Foyt csapat volt az, aki minden eddiginél többet tett azért, hogy ez az üzlet létrejöjjön.

    Az eredeti terv szerint a DragonSpeed Tatiana Calderon épített pályás autóját alakította volna át az Indy 500-ra, azonban az idő szűke miatt a Foyt csapat már az Indy GP-t követő órákban elkezdte a munkálatokat.

    Wilson vasárnap reggel érkezett, hogy elvégezze az üléspróbát és a pedálok felszerelését, miközben az autót felkészítették a keddi felfrissítő tesztre.

    Nem tudom, hogyan háláljam meg az A.J. Foyt Racing munkáját. Nem tudom eléggé megköszönni nekik” – mondta Wilson a RACER-nek. „Ez az autó a GP-n versenyzett, szombat este szét kellett szedniük és kedden már tesztelek vele egy fantasztikus átalakulást követően.

    A Foyt-csapatnak köszönhetően a DragonSpeed csapata kipihenhette magát a szombati IMSA Mid-Ohio-i verseny után, mielőtt hétfő reggel találkoztak a Gasoline Alley-ben Foytékkal, hogy segítsenek befejezni a No. 25-ös versenyautó teendőinek hátralévő részét.

  • Már nem kell sokat aludni – itt van az Indy 500 nevezési listája

    Egy évnyi várakozás a végéhez közeledik, hiszen a hétvégén már időmérőznek a versenyzők a 106. Indy 500-ra.

    Az Indianapolis 500 idei 106. futamát május 29-én rendezik meg, és a mezőny pontos létszáma 33 versenyző lesz.

    Ennek eredményeképpen a jövő hétvégi kvalifikáción tulajdonképpen – a fontos pontokon kívül nem fog sok minden eldőlni.

    Ehelyett a széria egy egyedi kvalifikációs formátumot vezet be, ahol a szombati kvalifikáció első 12 helyezettje – a legjobb időeredményük alapján fordított sorrendben – küzd majd a vasárnapi pole pozícióért, és a végső sorrend alapján 12:1 arányban osztanak pontokat.

    A nevezési listán nyolc korábbi Indy 500 győztes található meg, köztük Alexander Rossi, Juan Pablo Montoya, Scott Dixon, Simon Pagenaud, Takuma Sato, Tony Kanaan és Will Power, valamint Hélio Castroneves.

    Castroneves tavaly negyedik trófeáját vihette haza, idén pedig egyedülálló módon ötödször is megnyerheti majd az Indy 500-at.

    A mezőnyben hét újonc is lesz, élükön a NASCAR Cup Series hétszeres bajnokával, Jimmie Johnsonnal és az ex-Formula-1-es pilótával, Romain Grosjeannal.

    A további első alkalommal induló versenyzők között van Callum Ilott, Christian Lundgaard, David Malukas Devlin DeFrancesco és Kyle Kirkwood.

    A rajtrácson 13 versenyző képviseli az Egyesült Államokat, a további 20 helyet pedig 14 ország nemzetközi versenyzői teszik ki.

    Az Andretti Autosport és a Chip Ganassi Racing egyenként öt autóval vesz részt a versenyen, ami a legtöbb a csapatok közül.

    A Honda 17 csapatot indít a rajtrácson, a Chevrolet a másik 16-ot.

    Teljes nevezési lista

  • Johnson élete egyik legfélelmetesebb élményén van túl

    Jimmie Johnson négyszer pördült meg a hétvégi Indy Road versenyen, majdnem kiütötte Colton Hertát, és végül a 22. lett.

    Ez a 22. helyezés azt jelentette, hogy az utolsó, még versenyben lévő autóként ért célba a múlt hétvégi Indianapolisban tartott versenyen.

    Örülök, hogy túl vagyok az első esős versenyemen, és ezt is kihúzhatom a bakancslistámról” – mondta mosollyal az arcán Johnson.

    Bár hozzá kell tenne, ez volt életem egyik legfélelmetesebb versenye. Az utolsó néhány kör borzasztó volt, semmit nem láttam.

    Johnson azért próbálta megtalálni a pozitívumokat, és elismerte, hogy sokat tanult ezen a hétvégén.

    Rengeteg értékes információval lettem gazdagabb. Érdekes volt látni a stratégiát, hogy mikor érdemes száraz gumira váltani, és mikor esősre. Illetve azt is, hogy mennyire rosszak az esőgumik a száraz pályán.

    A hétszeres NASCAR Cup Series bajnok persze nem volt elégedett teljesítményével.

    „Négyszer pördültem meg, úgyhogy nagyon nem voltam megelégedve azzal, amit a pályán mutattam” – ismerte el Jimmie Johnson.

  • A Formula E bajnoka is az IndyCar felé kacsingat

    Nyck De Vries azt mondja, élvezte az IndyCar-os tesztjét a Meyer Shank Racing-Honda számára, de fenntartja európai ambícióit.

    De Vries, a Formula E bajnoki címvédője tavaly decemberben tesztelhette az IndyCar jelenlegi autóját Sebringben.

    De Vries lett a leggyorsabb, megelőzve Callum Ilottot a Juncos Hollinger-Chevroletben, Stoffel Vandoorne-t az Arrow McLaren SP-Chevyben és Jack Aitken-t az Ed Carpenter Racing-Chevyben.

    A csapat alapítója és társtulajdonosa, Michael Shank akkor a Motorsport.com-nak nyilatkozott.

    Lenyűgöző teljesítményt nyújtott. A visszajelzései nagyon-nagyon jók voltak – látszik rajta, hogy az elmúlt négy-öt évben igazán profi csapatokban versenyzett -, biztos a dolgában, és megérti az általunk használt terminológiát, és nagyon könnyen beilleszkedett.”

    De Vries elismerte, hogy nagyon élvezte a tesztet, ugyanakkor nem feltétlenül előnyös hasonlatot hozott.

    Nagyszerű csapat a Meyer Shank Racing. Az Egyesült Államokban teljesen más a versenyzés. Azt mondanám, hogy leginkább a Formula 2-hez hasonlítható, tekintve, hogy mindenkinek ugyanaz az autója van” – mondta De Vries.

    Gyorsan otthon éreztem magam, bevallom, nagyon fizikális volt. Aztán az amerikaiak, tudod, szeretik a show-t és a versenyzést, és ez nagyon tiszta, ami eléggé üdítő.

    A Formula E címvédője ugyanakkor elismerte, hogy még mindig jobbnak tartja az európai versenyzést.

    A Forma-1, a hiperautók és a Formula E professzionalizmusát, a technikát és a fajta kifinomult elemeit is szeretem, mert mindegyiknek megvannak a maga kihívásai” – mondta Nick De Vries.

    A fő célom az volt, hogy új tapasztalatokat szerezzek, és ez sikerült. Akár még a jövőm szempontjából is fontos lehet majd ez a teszt.

    Jelenleg Európában vagyok, de mindenképp nyitva szeretném hagyni a lehetőségeimet a jövőre nézve.

  • Ez volt életem legnehezebb versenye – Herta

    Colton Herta szenzációs teljesítménnyel nyerte meg az IndyCar Indy Road versenyét, melyet az élete legnehezebb versenyének nevezett.

    Herta a 14. helyről rajtolt, azonban a változó körülmények – és jó stratégiai döntések – miatt hamar az élen találta magát. A verseny során domináns volt, és végül simán nyert.

    Nem éreztem kockázatosnak, hogy mi voltunk az elsők, akik lecserélték az esőgumit szárazra. Már a rajt előtt is arról beszéltünk, hogy ha úgy érzem, akkor azonnal jöjjek be a pitbe száraz gumikért” – mondta a Racer-nek Herta a verseny után.

    Az utolsó pillanatig kivártam, hogy nehogy a rádiózás alapján többen is bejöjjenek velem együtt a boxba.

    Talán egy picit korai volt, de a 14. helyről rajtolva agresszívnak kell lenned.

    Pato O’Ward is jól jött ki a dologból, és Herta elé jött vissza, azonban az Andretti Autosport versenyzője nem hagyta magát, és egy szenzációs driftelés után megelőzte riválisát.

    Amikor szóltak a srácok, hogy az élen vagyok, nem hittem el. Főleg, mert összekevertem Scott McLaughlin és Will Power autóját.

    Ezután jött a káosz, hiszen az esős és a száraz időszakok folyamatosan váltakoztak, ráadásul elég sok sárga zászlós periódus nehezítette a versenyzők dolgát.

    Ez volt életem legnehezebb futama” – jelentette ki a győztes. „Soha nem versenyeztem még ilyen körülmények között. Nagyon kellett koncentrálni, hogy egyáltalán a pályán tudjak maradni.

    Ettől függetlenül nagyon élveztem. Az autó nagyszerű volt szárazon és esős pályán is, ami meglepő és nagyon ritkán történik meg.

    Herta önbizalma soha nem inogott meg

    Herta elég sok kritikát kapott az utóbbi időben hibái miatt, de elmondta, nem foglalkoztatták ezek.

    Tudtam, hogy ha a május hónapom jól sikerül, akkor nem lesz probléma, és újra versenyben leszek a bajnoki címért” – magyarázta Herta.

    Egy pillanatig nem kérdőjeleztem meg saját magam és a csapatom teljesítményét. Soha nem veszítettem el az önbizalmam.

    Mindenki hibázott a mai versenyen, és azt hiszem csak nekünk volt teljesen tiszta versenyünk. Azt hiszem ez jól mutatja, hogy nincs semmi problémánk.

    És akkor néhány szó arról a bizonyos driftről.

    Nem is tudom, hogy csináltam. Koppig fordítottam a kormányt. Azt hiszem nem kell sokat mondanom erről, a képek mindent elárulnak” – mondta mosolyogva Herta.

     

     

  • Colton Herta SZENZÁCIÓS driftje Indianapolisból

    Óriási káoszt hozott az IndyCar Indy Road-on rendezett versenye, volt azonban egy ember aki még egy kis driftelést sem bánt: Colton Herta.

    A pályán folyamatosan változtak a körülmények, így a versenyzők többször is voltak esős pályán száraz gumival, illetve száraz pályán esős gumival.

    Ezekhez azonban Colton Herta zseniálisan alkalmazkodott, és magabiztos versenyzéssel megnyerte a GMR Grand Prix-t.

    A verseny közepén azonban egy olyan manővert mutatott be az Andretti Autosport versenyzője, amit még évekig fognak ismételni.

    A nyálkás aszfalton Herta Pato O’Ward-ot üldözte, amikor a pálya végéhez közeledve beütött a krach, és keresztbe állt az autója. Ami ezután következett… nos az szimpla mágia.

  • Scott Dixon kifakadt az időmérős teljesítménye láttán

    Scott Dixon a 21. helyről várhatja majd az Indy Road-on rendezett verseny rajtját, és nem érti, hol csúszott ennyire félre az időmérős tempója.

    Scott Dixon nem arról híres, hogy hagyja, hogy az érzelmei a felszínre törjenek, de a hatszoros NTT IndyCar Series bajnokot megviselte, hogy a Chip Ganassi Racing Hondájával a közelmúltban nem tudott elég jól kvalifikálni.

    A szezon eddigi részében Dixon kvalifikációs átlaga 12,4, miután Indy Nagydíj pénteki időmérőjén a 21. legjobb időt tudta csak megfutni.

    De Dixon dühének forrása az elmúlt három fordulóból ered: Long Beachen a 16., a Barber Motorsport Parkban a 13., az Indy Roadon pedig most a 21. helyen állt rajthoz, ami átlagosan 16,6-os rajtpozíciót jelenti.

    Mivel csapattársa, a 2021-es IndyCar-bajnok Alex Palou a 27 autóból álló mezőnyben a második helyről rajtol, a 9-es rajtszámú autóban láthatóan megvan a tempó.

    Nagyon frusztráló ez az egész” – mondta Dixon. „Azt hiszem, mindenki látja, hogy olyan beállításokkal játszunk, amikkel nem kellene.

    Minden alkalommal, amikor kimegyek a pályára, más érzés vezetni az autót, szóval próbálunk alkalmazkodni ehhez, és megtalálni a legjobb egyensúlyt. Őszintén szólva, most elég sz*r a helyzet. Ki kell találnunk valamit.

    Bár Dixon az időmérőkön nem teljesít jól, a versenyen mutatott tempója bizakodásra ad okot.

    Úgy érzem, hogy a versenytempó jó volt, és mindenki jó munkát végzett a csapatban” – mondta. „De amikor ilyen hátulról kell indulnod, az egyszerűen borzalmas.