Kategória: IndyCar

  • Grosjean volt Andrettiék megmentője az Indy 500 időmérőn

    Romain Grosjean a kilencedik helyen helyen végzett a szombati időmérőn, így a holnapi kvalifikáció Fast 12-es szakaszába került.

    Azt hiszem, több szélre számítottunk, mint ma reggel , de a szél nem erősödött fel, így a körülmények nagyon jók voltak” – értékelt Grosjean.

    Túlságosan biztosra mentünk az első futásomban, de ez rendben van, mert ha a körülmények hasonlóak vagy ugyanolyanok lesznek, akkor holnap akár egy nagyon jó helyet is elérhetünk.

    Grosjean csapattársa, Marco Andretti, aki 17. Indy 500-as és 250. IndyCar-indulására készült, szenvedett, amikor a második körben rövid időre leállt a motorja.

    Andretti újrapróbálkozott, de még így is csak a 23. helyre tudott javítani, amikor délután másodszor is elindult, amit az sem segített, hogy a pálya hőmérséklete az egekbe emelkedett

    Nem segített, hogy leállt a motor!” – mondta Andretti az NBC-nek. „A teszt alapján nem vagyok meglepve. Tudom, hogy küzdöttünk az autó megbízhatóságával, ami egy kicsit bosszantó.

    Nagyon elégedettek vagyunk a versenybeállításainkkal, szóval kár, hogy ilyen hátulról kell indulnunk. De ez 500 mérföld, készen állunk a harcra.

    Míg Grosjean most fenn, addig Herta ismét lenn

    Colton Herta autójában motort kellett cserélni, így ő is hátulról indul.

    Teljesen új motort raktunk be és még be kell törni egy picit” – nevetett Herta. „Szívás, hogy a 25. helyen állunk, nem fogok hazudni, de örülök annak az erőfeszítésnek, amit a srácaim tettek, hogy legalább tudjak kört menni.

    Ez volt a legnagyobb dolog, mert a 33. helyről indultunk volna, ha ők nincsenek.

    Nem vagyunk olyan gyorsak, mint gondoltuk, szóval ez egy kicsit meglepő.

    Alexander Rossi abba a hibába esett bele, hogy megpróbált javítani gyászos 17. helyén. Az a versenyző, aki az elsőbbségi sávba, azaz az 1-es sávba áll autójával, és javítani szeretne, elveszti az eredeti köridejét.

    Rossi rontott a második futásán, így csak a 20. helyről várhatja a jövő vasárnapi rajtot.

    Azt mondtam, hogy bátraknak kell lennünk, és az 1-es sávba kell mennünk – szerintem megérte a kockázatot” – mondta a 2016-os Indy-győztes.

    Annyira büszke vagyok a srácokra, de a kemény munkánk most nem volt kifizetődő. Valahogy teljesen elhibáztuk az egyensúlyt ma reggel az első próbálkozásnál, ami nagyon frusztráló volt, mert úgy érzem, hogy az autó jó.

  • VeeKay rekordidővel első, Johnson is bejutott a top 12-be

    VeeKay kihasználta a kedvező hőmérsékletet a nap elején, és az Indy 500 történetének harmadik leggyorsabb kvalifikációs futását teljesítette.

    A nap folyamán azonban több sztárnak, köztük Helio Castronevesnek, Colton Hertának és Marco Andrettinek is komoly gondjai akadtak.

    Pato O’Ward kezdte meg az időmérő edzés szombati napját, ahol a 13. és a 33. pozíciók dőltek el, illetve az, hogy ki kerül be a vasárnapi top 12-be.

    A mexikói ász Arrow McLaren SP-Chevrolet-je 233,037 mérföld/órás átlagot repesztett, de ezt a legközelebbi futó, Rinus VeeKay egyből meg is javította.

    Az Ed Carpenter Racing-Chevy pilótája – aki első két Indy 500-as versenyén a negyedik és a harmadik helyről indult – 234,702-es nyitókört futott, és bár a negyedik köre 232,655 mp/h-ra esett vissza, az átlaga így is elég lett.

    Ez volt az Indy 500 történetének harmadik leggyorsabb kvalifikációs futása.

    Érdemes kiemelni az Indy 500 újoncot, Jimmie Johnson-t is, aki bár sok helyen majdnem súrolta a falat, végül 232,398 mp/h-s átlagot futott, és ezzel a 6. legjobb időt autózta.

    A nap egyik legérdekesebb esetét Sato és Marco Andretti produkálta. A japán versenyző 232,196-os átlagot futott, azonban levezető körén feltartotta Marco Andrettit, és emiatt elvették a körét emiatt.

    Sato ezután újra próbálkozhatott, és bár még a falat is érintette, bekerült a top 12-be. Az Andrettis autók szenvedtek a motorokkal, Colton Herta és Marco Andretti is technikai malőrök tömkelegével küzdött, előbbi 25. utóbbi a 23. helyről várhatja majd a rajtot.

    Castroneves és a Penskék negatív előjelekkel várhatják az Indy 500-at

    A négyszeres Indy 500 győztes Hélio Castroneves az utolsó körben az 1-es kanyarban majdnem eldobta az autóját, és emiatt el kellett vennie a gázról a lábát, így végül csak 27. helyről indulhat majd.

    A Penske versenyzőinek sem volt jó napja, hiszen a legtöbbjük már az egyre melegedő pályán futotta leggyorsabb körét. Power a 11. helyen bejutott a top 12-be, azonban Newgarden (14.), és McLaughlin (26) csalódottan fejezheti be a szombati napot.

    A Ganassi csapata ennek ellentettjeként fantasztikus napot zárt, hiszen mind az öt autójukkal benn vannak a top12-ben. Palou (4.), Kanaan (5.), Johnson (6.), Ericsson (8.) Dixon pedig a 10. helyen zárt.

    Juan Pablo Montoya elveszítette garantált időmérős lehetőségét, mivel az autója megbukott a kvalifikáció előtti technikai ellenőrzésen, és az autóját borzalmasnak nevezte.

    A napnak az eső vetett véget, hiszen kb. 3 órával a vége előtt leszakadt az ég, és bár sok versenyző várta, hogy időt futhasson, valamint magyar idő szerint fél 11-kor újra megpróbálkoztak a száradó pályán, de azonnal visszaküldték a mezőnyt a közelgő újabb vihar miatt.

    Vasárnap folytatódik a program 18:30-kor az edzéssel, majd 22:00-kor, amikor már a legjobb 12 dönti majd el, hogy ki indulhat majd az Indy 500 pole pozíciójából.

    Végeredmény

  • Na ez egy félelmetes élmény volt – O’Ward

    A pénteki edzésen a kvalifikációra teszteltek a versenyzők, azonban a nagy szél miatt nehéz volt kezelni az autókat, Pato O’ward panaszkodott is.

    Indianapolisban kb 50 km/h-s széllökéseket regisztráltak a pénteki nap folyamán, így míg a pálya első részén lassú és túlkormányzott volt az autó, a 2-es kanyar kijáratától ez az érzés alulkormányzottságba váltott.

    Az már csak hab volt a tortán, hogy a hátsó egyenes végén rekordok születtek a hátszél miatt, Conor Daly például 243,724 mp/h-val jött át a mérőponton, ami kb. 393 km/h-t jelent.

    Ez megviccelte többek között Jimmie Johnsont is, aki falnak csapta az autóját, így végül alig néhány autót teljesített négy körös átlagot, köztük volt Pato O’Ward is, aki 230,11-es átlagot futott négy köre alatt.

    Nagy a visszaesés egyik körről a másikra – legalábbis nálunk így volt. Ki tudunk húzni egy gyors kört – de négyet? Nem annyira”mondta O’Ward.

    Amit keresünk, az az, hogy az autó négy körig egyenletesen tudjon teljesíteni, és az egyensúly szempontjából is jó legyen. A szél és a pálya hőmérséklete sem segített ma nekünk.

    Azt hiszem, holnap egészen más lesz – kevesebb szél lesz talán. Még nem láttam, milyen lesz a hőmérséklet, de más lesz, mint ma.

    O’Ward elismerte, hogy voltak fenntartásai négykörös etapja közben.

    Maradjunk annyiban, hogy örülök, hogy túl vagyunk rajta. Nem volt túl tiszta az egész, de azt hiszem talán még mi voltunk a legstabilabbak mindenki közül. Kicsit félelmetes volt az egész. A körülmények egyszerűen kiszámíthatatlanok voltak…” – magyarázta O’Ward.

    „Úgy kell ezeket kezelni, mint a repülőket – túl gyorsan mész ahhoz, hogy ne vegyél figyelembe minden szélirányt.”

    Az autó egyensúlya masszívan eltolódik a pálya egyik végétől a másikig; más szóval nagyon proaktívnak kell lenned azzal kapcsolatban, hogy mit csinálsz az autóval.

  • Előrébb hozták az Indy 500 szombati időmérőjét

    Mivel az Indy 500 kvalifikáció első napján délután esőre van kilátás, az IndyCar vezetősége úgy döntött, hogy 1 órával előrébb hozza a kezdést.

    Az Indy 500 kvalifikáció a korábban tervezett magyar idő szerint 23:50-ig tart majd – ha az időjárás engedi -, de a kezdési időpontot 18:00 helyett 17:00-ra rakták át és a 13. és 33. rajtpozíciók dőlnek majd el ezen a szombati napon.

    A reggeli edzéseket is előbbre hozzák, így azok majd magyar idő szerint 14:30-kor fognak kezdődni, az előre tervezett 15:00 helyett – jelentette be az IndyCar.

    Az IndyCar LIVE! ingyenesen nézhető streamszolgáltatás élőben adja majd a reggeli Indy 500 edzést és az időmérőt is szombaton.

    Természetesen a hétvégi programajánló cikkünk is frissült az új időpontokkal.

  • Majdnem elfújta a szél őket, de Sato és Kanaan vitte az 5. napot

    Tony Kanaan futotta az Indy 500 Fast Friday legjobb négykörös átlagát, miközben Takuma Sato volt a leggyorsabb a szeles időben.

    Ahogy a szél ereje csökkenni kezdett, és a pálya hőmérséklete is csökkent, a 2013-as Indy 500 győztese nekivágott a kvalifikációs szimulációjának, és végül 230,517 mp/h-s átlagot teljesített, amivel megszerezte az első helyet.

    Takuma Sato produkálta a nap leggyorsabb egyéni körét – 232,789 mp/h-val -, de úgy érezte, hogy túl sok leszorítóerőt vettek el tőle, és a 3. körben a 3-as kanyarban vissza kellett vennie a tempóból, így az átlagban csak az 5. lett.

    Sage Karam lett a legjobb a Chevrolet versenyzői közül, csak egy hajszállal megelőzve Pato O’Ward korai, Arrow McLaren SP-Chevy-vel elért eredményét.

    Jimmie Johnson második kvalifikációs szimulációjára akkor került sor, amikor a szél még mindig rendkívül erősen fújt, és a hatodik legjobb átlaggal, 229,093 mérföld/órás átlaggal remekelt, figyelembe véve, hogy az edzés korai szakaszában a falnak csapódott.

    Sato leggyorsabb köre majdnem 1 másodperccel gyorsabb volt Rossiénál, bár nagyon eltérő körülmények között tették meg köreiket.

    Mindeközben figyelemre méltó volt, hogy Kanaan legjobb körével csak a nyolcadik leggyorsabb volt az egykörös tempó tekintetében, azonban konzisztenciájával sikerült kiérdemelnie az első helyet.

    Érdemes kiemelni még Conor Daly-t is, aki elképesztő, 243 mp/h-s sebességet ért el a mérőponton a széllökések miatt, ami átszámítva 393 km/h-t jelent.

  • Jimmie Johnson a falban, de könnyen megúszta

    A pénteki nap hatalmas kihívás elé állítja az Indy 500 mezőnyét, a nagy szél miatt nehéz vezetni az autókat. Johnson még a falat is koccantotta.

    A Fast Friday nagyon nehéz körülményei között, több mint 30 mérföld/órás (50 km/h) széllökésekkel nehezíti meg a kvalfifikációs gyakorlást. – még a tapasztalt veteránok is nehezen teljesítik a négykörös időmérős szimulációs etapot.

    Ahogy a Firestone-ok tapadása eltűnik, nehéz befordítani az autót, a hátsó egyenesben viszont rekordok dőlnek meg, Marcus Ericsson például 242,281 mp/h-val (kb. 390 km/h) ment.

    Johnson maga is 240 mérföld/órás sebességet ért el a hátsó egyenesben az első körén, amelyet 229,058 mérföld/órás átlagsebességgel teljesített.

    Aztán jött az első kanyar és egyszerűen nem fordult be az autó, így a SAFER-korlátnak csapódott. Szerencsére elég jó szögben találta el a falat, így nagy baja nem lett az autónak.

    Próbáltam tanulni” – mondta utána a NASCAR-legenda a Peacocknak. „Óriási széllökések vannak

    „Úgy éreztem, hogy megvan a kanyar. Aztán egyszer csak a falhoz értem. 6 centire lett volna még szükségem.”

  • Indy 500 időmérő, NASCAR All-Star – íme a hétvégi közvetítések listája

    Bár egy kicsit nyugisabb hétvége elé nézünk, azért most sem fogunk unatkozni, hiszen a NASCAR és az Indy 500 is fontos állomáshoz érkezik.

    IndyCar

    Végre eljött az a két hét, amire minden IndyCar rajongó várt. Most hétvégén rendezik az 106. Indy 500 kvalifikációját, ami azt jelenti, hogy már nem kell sokat aludni a versenyig.

    Ami biztos, hogy már pénteken valósabb képet fogunk kapni az erőviszonyokról, hiszen eddig a legtöbb tesztelés szélárnyékban zajlott, versenybeállításokkal, azonban a pénteki edzésen jönnek a kvalfikációs motorok, és beállítások.

    A tesztek alapján egyelőre jól szerepelt a Ganassi, aminek a legtöbb napon top 10-ben volt mind az 5 autója (Dixon, Johnson, Palou, Ericsson, Kanaan), de a Penskésekre is figyelni kell. Az Andretti Autosport nem villogot, de ez persze nem jelent semmit, fordulhat a kocka a szombati és vasárnapi kvalifikációra.

    A lebonyolításról itt lehet bőven olvasni.

    Időjárás: Szombaton nagy esély van rá a délután folyamán, hogy leszakadjon az ég, alapvetően viszont felhős, meleg időjárás várható. Vasárnap hűvös, felhős, de valószínűleg eső nélküli idő várható.

    NASCAR

    A NASCAR All-Star Race a hétvége sztárfutama, de a Texas Motor Speedwayen rengeteg program lesz ezen a hétvégén.

    A Truck Series pénteken versenyez majd az év kilencedik futamán, míg az Xfinity Series szombat délután a 12. futamát teljesíti majd. Az All-Star „gála” eseményei szombat este kezdődnek, de a nagy show vasárnapra várható.

    Kyle Larson az az ember, akire vasárnap este a Texas Motor Speedwayen figyelni kell.

    A Cup Series címvédője egyben az All-Star Race címvédője is is, és az utolsó két All-Star indulásából mind a kettőt megnyerte, a 2020-as eseményt a 32 futamos eltiltása miatt kihagyta.

    Három egymást követő All-Star-futamon még egyetlen versenyző sem nyert. Larson vasárnap lehet az első, úgy, hogy ráadásul októberben megnyerte a pálya rájátszásbeli futamát.

    Az elmúlt két szezon All-Star futamaiból az adott év későbbi bajnoka is kikerült. Chase Elliott 2020-ban a Bristol Motor Speedwayen jutott el a victory lane-re, mielőtt novemberben megszerezte első Cup-címét.

    A Hendrick Motorsports ráadásul zsinórban harmadik győzelmére hajt az eseményen, ami még egyetlen csapatnak sem sikerült.

    Az All-Star Race lebonyolításáról itt lehet bővebben olvasni.

    A bejutókról, pedig itt van bővebb lista.

    Időjárás: Péteken részben felhős idő, viharos széllökésekkel, a szórványos heves zivatarok kialakulásának esélye nagy, a legmagasabb hőmérséklet 35 fok közelében lesz, és 19% az eső esélye.

    Szombaton részben felhős, majd délután elszigetelt zivatarok, 33 fokos csúcsérték, 31% esélye az esőnek.

    Vasárnap többnyire felhős idő, legmagasabb nappali hőmérséklet 25 fok

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Május 20., péntek

    18:00 – Indy 500 Fast Friday – Az összes autó az időmérős beállításaival tesztelhet (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    22:00 – NASCAR Truck Series Edzés
    22:30 – NASCAR Truck Series IDŐMÉRŐ

    Május 21., szombat

    00:00 – NASCAR Xfinity Series Edzés
    00:30 – NASCAR Xfinity Series IDŐMÉRŐ
    02:30 – NASCAR Truck Series VERSENY (147 kör)
    14:30 – Indy 500 Edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    17:00 – Indy 500 IDŐMÉRŐ (A 13.-33. pozíciókig dőlnek el a rajthelyek, a legjobb 12 bejut a vasárnapi Top 12-be) (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    19:30 – NASCAR Xfinity Series VERSENY (167 kör)

    Május 22., vasárnap

    01:00 – NASCAR All-Star Edzés
    01:35 – NASCAR All-Star Open IDŐMÉRŐ
    01:55 – NASCAR All-Star Race IDŐMÉRŐ
    18:30 – Indy 500 Top 12 Edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    22:00 – Indy 500 Top 12 IDŐMÉRŐ (ARENA4+, IndyCar LIVE! – INGYENES)
    23:10 – Indy 500 Firestone Fast Six (A legjobb 6, itt dől el a pole pozíció sorsa) (ARENA4+, IndyCar LIVE! – INGYENES)
    23:30 – NASCAR All-Star Open VERSENY (50 kör) (ARENA4 TV, ARENA4+)

    Május 23., hétfő

    02:00 – NASCAR All-Star Race VERSENY (125 kör) (ARENA4 TV, ARENA4+)

  • Grosjean vitte el a show-t az Indy 500 edzések harmadik napján

    Két korábbi Forma-1-es pilóta, Takuma Sato és Romain Grosjean volt a sztárja – különböző okokból – a csütörtöki edzésnapnak Indianapolisban.

    Sato, aki az első napot is megnyerte, ismét nagyot repesztett, hiszen 227,519 mérföld/órás sebességet ért el – írja a Motorsport.com.

    A Coyne-autók által a forgalomban mutatott ígéretes teljesítményt megerősítette újonc csapattársa, David Malukas a Coyne with HMD autóval, aki a nap végén harmadik lett. A páros közé a Chip Ganassi Racing-Honda versenyzője, Scott Dixon tudott beférkőzni.

    Érdemes szót ejteni Romain Grosjean-ról, aki többször is közel került a kegyetlen Indianapolisi falhoz.

    Az Andretti Autosport versenyzője nem kevesebb, mint négyszer csúszott a fal felé a 2-es kanyarban és egyszer a 4-es kanyarban, és bár ő nem nagyon idegesítette magát a történéseken, a csapata inkább korán behívta őt a garázsba.

    Grosjean a napot a 23. leggyorsabbként zárta.

    Míg az olyan csapatok, mint a Ganassi és az Andretti a versenyetapokra koncentráltak, a Penske-Chevrolet csapat a kvalifikációs szimulációkat választotta, ami érthető, tekintve, hogy tavaly katasztrofálisan sikerült az időmérőjük.

    Már nem kell sokat aludni, és eljön az Indy 500 pole day.

    Pénteken még tartanak egy egész napos edzést, azonban itt már kvalifikációs módban használhatják motorjaikat a csapatok.

    Szombaton pedig megkezdődik az időmérős folyamat, amely vasárnap, magyar idő szerint késő este a Firestone Fast 6-ben fog kicsúcsosodni, ahol eldől majd, hogy ki indulhat majd az Indy 500 pole pozíciójából.

    A csütörtöki edzésnap végeredménye

  • Enyhe nézettség csökkenés az IndyCar-ban és a NASCAR-ban is

    Megkezdődött a versenyzés hónapja, május, és az amerikai nézettség alig változott tavalyhoz képest, bár enyhén csökkenő tendenciát mutatott.

    A NASCAR Cup Series Kansas-i fordulója a ShowBuzzDaily adatai szerint 1,43-as nézettséget és 2,337 millió háztartási nézőt ért el az FS1 csatornán.

    Ez hasonló volt a tavaly ezen a hétvégén futott doveri számokhoz (1,45/2,431 millió), szintén a Fox kábelcsatornán, valamint a múlt héten Darlingtonban (1,45/2,614 millió) az FS1-en.

    A Camping World Truck Series szombat esti kansasi futama az FS1-en átlagosan 0,37/660 000 nézőt ért el, ami nézettségben azonos a múlt heti péntek esti darlingtoni futamhoz képest (0,37/583 000).

    Az ARCA Menards Series szombat délutáni kansasi futama az FS1-en átlagosan 0,26/440 ezer nézőt ért el).

    Az NTT IndyCar Series visszatért az NBC-re, és az indianapolisi épített pályán átlagosan 0,60/998,000 nézőt ragadott meg. A tavalyi Indy GP, amely szintén az ingyenesen fogható NBC-n volt látható, átlagosan 0,64/1,027 millió nézőt hozott.

    Az IMSA versenyét az NBC teljes egészében a Peackock nevű streaming szolgáltatásán sugározta, ezért erről nincsenek adatok.

  • Csak a papírhajók tudtak menni tegnap az Indy 500 edzésén

    Az eső miatt törölni kellett a 106. Indy 500 második edzését, így egy teljes nap kiesik a mezőny gyakorlási menetrendjéből.

    A tegnapi ragyogó napsütéses idő után ma borongós, hűvös időjárás fogadta a versenyzőket.

    Nem sokkal a tervezett déli kezdés előtt Indianapolis környékére érkező záporok megakadályozták, hogy az autók köröket tegyenek meg. 2016. május 17-e óta ez az első első alkalom, amikor elmaradt egy teljes edzésnap.

    Az edzéstervet nem bővítik, mivel a következő két napra esőmentesnek tűnik az időjárás.

    A jövő hétfői kétórás edzést egy órával eltolták, hogy a vasárnapi Top 12-es kvalifikáción és a Firestone Fast Six-en részt vevő csapatoknak több idejük legyen átállni a versenymotorokra.

    Azok a csapatok, amelyek szombaton, május 21-én a 13-33. helyekre kvalifikálták magukat, vasárnap nem fognak körözni a 2,5 mérföldes oválon, és aznap bőven lesz idejük a motorcserére.

    A napot a csapatok többsége játékkal ütötte el, a McLaren versenyzői például papírhajókat úsztattak a pit roadon.

    Az edzés csütörtökön délután folytatódik.

    Indy 500 eheti edzésnapjai

    Csütörtök

    18:00-00:00 – Edzés

    Péntek

    18:00-00:00 – Kvalifikációs edzés

    Szombat

    15:00-16:30 – Edzés
    18:00-23:50 – Indy 500 időmérő a 13-33. pozícióért

    Vasárnap

    18:30-20:00 – Top 12 Edzés
    22:00 – Top 12 Időmérő
    23:10 – Firestone Fast Six