Kategória: IndyCar

  • Hamarosan nagy változás jöhet az IndyCar-ban

    Az IndyCar elnöke, Jay Frye elismerte, hogy három futammal szeretnék kibővíteni az IndyCar jelenlegi, 17 futamos versenynaptárát.

    Az argentin Juncos Racing, az IndyCar és a Chevrolet küldöttsége ebben a hónapban Argentínába látogatott, hogy a túraautó-legenda Agustin Canapino egy promóciós túra során bemutatózzon a csapat egyik autójával.

    Frye a Motorsport.com-nak elmondta, hogy a rajongók fogadtatása „elképesztő” volt, és a széria komolyan fontolgatja, hogy Argentinába látogasson.

    Immáron tisztában vagyunk vele, hogy mennyire szeretnének futamot rendezni. Ez egy csodálatos esemény volt, és nagyra értékeljük a szurkolók támogatását”mondta a széria elnöke.

    https://500miles.hu/indycar/oriasi-paradet-csapott-az-indycar-argentinaban/

    Frye kijelentette, hogy az IndyCar továbbra is elkötelezett az új helyszínek keresésében, valamint a már a versenynaptárban lévő pályák fejlesztésében.

    Tudjuk, hogy milyen lehetőségeink vannak új oválok és épített pályák kapcsán. Az utcai pályák már más kérdéskörbe tartoznak, mert azoknak a versenyeknek a megrendezése jár a legtöbb szervezéssel és munkával.

    Frye úgy véli, hogy egy IndyCar szezonnak 20 versenyből kellene állnia, de leszögezte, hogy minden körülménynek tökéletesnek kell lennie ahhoz, hogy a széria megemelje a helyszínek számát.

    Most 17-nél tartunk. De azért nem fogunk felvenni 3 versenyt, hogy meglegyen a 20-as szám” – magyarázza az IndyCar fejese.

    A körülményeknek adottnak kell lenniük. Például tökéletes példa Iowa, amely eltűnt, aztán visszajöttek, mostanra pedig a szezon egyik legnagyobb eseménye lett belőle. Félelmetes.

    Tehát ha hozzáadnánk egy ovál futamot, hogy 18 versenyünk legyen, akkor azt szeretnénk, ha az az ovál verseny nagy durranás lenne.

    Mivel Pato O’Ward legalább 2025-ig marad az Arrow McLaren SP-nél, egyre nagyobb az igény arra, hogy a sorozat visszatérjen Mexikóba.

    Szeretnénk minél inkább észak-amerikai sorozat maradni, de a világ is egyre kisebb, nem igaz? Úgy értem, a közösségi médiának és az internetnek köszönhetően egyre több emberhez eljut az IndyCar és ezt nekünk sem szabad figyelmen kívül hagyni.

  • Vettel volt a gyerekkori hőse a NASCAR versenyzőnek

    Bizony már az a generáció hajt a NASCAR-ban is, amelyik az F1-en nőtt fel, így Josh Bilicki is Sebastian Vettelt tartja gyerekkori hősének.

    Josh Bilicki – aki a NASCAR mezőnyének egyik oszlopos tagja lett az utóbbi években (igaz, általában nem az élmezőnyben szokott menni) – a hivatalos Twitter-oldalán osztotta meg érzéseit a német visszavonulásával kapcsolatban. Nem mellesleg egy érdekes kérdést is felvetett.

    Schumacher visszavonulása után Vettel volt a kedvenc versenyzőm. Fiatal kora óta domináns volt” – írta Bilicki.

    Középiskolás koromban az F1 honlapján néztem az onboardjait… lehet, hogy párszor bajba kerültem miatta. Szomorú volt látni az utolsó futamát ma, de mindössze 35 éves, szóval még simán visszatérhet, nem?

    Bilicki, aki gimnazista kora óta figyelte Vettel pályafutását, jogos kérdést tett fel, hiszen Michael Schumacher is visszatért a sportágba 3 év kihagyás után.

    A tengerentúlon nem csak ő búcsúzott szomorúan a négyszeres világbajnoktól – bár a NASCAR mezőnyéből ő volt az egyetlen, aki külön megemlítette Vettel visszavonulását.

    Az IndyCar mezőnyéből többen megemlékeztek a német versenyző legendás karrierjéről, például az NBC kommentátora James Hinchcliffe, aki az F1TV munkatársaként volt jelen a szezonzáró F1-es versenyen.

    Az aktív versenyzők közül Felix Rosenqvist és Conor Daily küldött üzenetet Vettelnek. Előbbi rövidre fogta, és csak annyit írt, hogy „Danke Seb”, azaz, „Köszönjük Seb”.

    Conor Daly Európában kezdte autóversenyzői karrierjét, és a Nazionale Piloti egyik meccsén csapattársa volt Vettelnek.

    Ez az egyetlen közös képem Vettellel” – írta Daly. „Európai versenyzői pályafutásom végéhez közeledtem. Jótékonysági focimeccsen játszhattam vele és más versenyzőkkel. Nem tudtam, hogy furcsa lenne-e közös képet kérni tőle vagy sem de iszonyat jó fej volt. Micsoda karrier, micsoda ember!

  • Jön a hálaadás az Egyesült Államokban, a munkálatok azonban gőzerővel folynak

    November 24-én ünneplik Hálaadás ünnepét az Egyesült Államokban, bár a detroiti pályán dolgozó munkások ebből nem érzékelnek majd sokat.

    A szervezők előrejelzése szerint több ezer ember fogja ellepni Detroit belvárosának utcáit a héten megrendezésre kerülő éves hálaadásnapi felvonuláson, de a munka egy másik esemény – a Detroiti Nagydíj – megrendezése miatt az ünnepség alatt is zajlani fog.

    A hírek szerint a munkások a feszített időrend miatt túlóráznak, és a napokban fejezik majd be a több mint 7000 négyzetméter borító aszfalt-és betonréteg utolsó leöntését a detroiti Renaissance Center közelében lévő néhány utcán, hogy megteremtsék a versenypályához szükséges sima felületet.

    A Detroiti Nagydíj a jövő évi rendezvényre a Belle Isle-ről a belvárosába költözik.

    A pálya, amely többek között a Jefferson Avenue és a város folyópartján halad végig, a szervezők szerint olyan hosszú egyenesekkel rendelkezik, mint az Indianapolis Motor Speedway.

    Igaz rövidebb lesz mint a Belle Isle-i pálya, de változatosabb, ahol nagy sebességű szakaszok, és lassú, éles fordulók fogják váltani egymást.

    A pálya annyira kompakt, hogy nem lesz elég hely egy teljes egysoros boxutca kialakítására. A pithelyek a boxutca mindkét oldalán kialakításra kerülnek majd, ami az IndyCar számára újdonság.

    Közben Bubba Wallace és Kurt Busch már ünnepi hangulatban

    A NASCAR világában is ünnepi hangulatban érzik magukat a versenyzők így, a Hálaadás közeledtével, ami általában a karácsonyi szezon kezdetét jelenti az Egyesült Államokban.

    Bubba Wallace, a Live To Be Different Alapítványa, Kurt Busch és csapataik tagjai hálaadási ételeket osztottak ki az elmúlt hétvége során.

    A hétvége során 100 család kapott pulykát és a hálaadás minden kellékével zsúfolásig megtöltött dobozokat.

    Cabarrus megye szülötte vagyok, és hálás vagyok, hogy olyan helyzetben vagyok, hogy bizonyos helyeken változást tudok előidézni, és jobbá tudok tenni egyes családoknak az ünnepeket” – mondta Bubba Wallace.

  • Ricciardo ott akar lenni jövőre néhány IndyCar és NASCAR versenyen

    Daniel Ricciardo az F1TV-nek adott interjút az F1-es szezont lezáró Abu-Dzabi Nagydíj végeztével, és ott beszélt amerikai terveiről.

    Daniel Ricciardo utolsó versenyét teljesítette a Forma-1-ben, és erősen zárt, hiszen a 9. helyen ért célba.

    A verseny után az F1TV szakértőinek vendége volt, és természetesen az IndyCar kommentátora, James Hinchcliffe vetette fel a kérdést, hogy melyek a jövő évi tervei az USA szériáival kapcsolatban.

    Vannak terveim. Szeretnék nézőként ott lenni néhány IndyCar és NASCAR versenyen” – mondta Ricciardo az F1TV-nek.

    Különösen szeretem Talladegát, és ott még soha nem jártam, szóval az mindenképp egy olyan verseny, amelyre szeretnék kilátogatni.

    Az ausztrál versenyző hozzátette, rengeteg IndyCar-os ismerőstől kapott üzeneteket, hogy igazoljon át oda, a válasza pedig az volt, hogy „valószínűleg nem riválisként, hanem nézőként, de találkozni fogunk jövőre.”

    Mindig nézem a versenyeket a tévében, és tudom, hogy nagyszerű versenyeket futnak a srácok.

    Hinchcliffe ezután csak egy tesztre próbálta rávenni Ricciardót, miközben a műsorvezető Will Buxton ismertette az ausztrállal, hogy „ugye tudod, hogy nem muszáj ovál versenyeken indulnod?

    Nem, nem köszi srácok, de nem akarok versenyezni, szeretnék egy kis szünetet tartani” – mondta mosolyogva Ricciardo.

    Biztosak lehettek benne, hogy találkozunk jövőre, de csak mint szurkoló leszek jelen.

    Ezzel tehát gyakorlatilag 100%-ig lezárhatjuk azt a kérdéskört, hogy vajon Ricciardo indulni fog-e bármilyen amerikai versenyen – legyen szó NASCAR-ról vagy IndyCar-ról – 2023-ban.

  • Red Bullos szerződése ellenére továbbra is aktívan csábítják máshova Ricciardót

    Úgy tűnik Daniel Ricciardo a Red Bull tartalékversenyzője lesz 2023-ban, azonban Pato O’Ward továbbra is az IndyCar-ba csábítja őt.

    Ricciardo korábban már többször is elmondta, hogy jelenleg a Forma-1-re koncentrál, ráadásul az oválok miatt az IndyCar valószínűleg soha nem lesz opció nála

    Pato O’Ward aki a McLaren F1-es csapatával tesztel Abu-Dzabiban a versenyhétvége első szabadedzésén, elég sok időt töltött az ausztrállal, és Lando Norris-szal a hétvégén.

    Úgy véli, hogy Ricciardo tökéletesen be tudna illeszkedni az IndyCar-ba jelenlegi véleménye ellenére.

    Láttam a neten, hogy nem akar oválokon versenyezni, amit tiszteletben tartok” – mondta a mexikói. „De szerintem Danielnek tetszene. Tényleg úgy gondolom, hogy jól beilleszkedne.

    Az autó nagyon más. Ezt elmondhatom. Az F1 és az IndyCar nagyon különbözik egymástól. De szerintem imádná. Szereti Amerikát is, szóval tökéletesen illene hozzá.

    https://500miles.hu/indycar/f1-es-versenyzok-gyozkodik-ricciardot/

    O’Ward egy eléggé új példát hozott fel Daniel Ricciardo számára, aki nem más, mint Romain Grosjean.

    Úgy érzem, mindenki ódzkodik az ováloktól, mielőtt kipróbálja őket. Például Romain (Grosjean) is így volt vele. Kezdetben nem igazán akarta csinálni, aztán valahogy kipróbálta magát egyen, és azt mondta, hogy ez király” – magyarázza O’Ward.

    Elismerem, hogy nagyon fáj, ha balesetet szenvedsz, de ha egy F1-es autóval 300 felett a falnak csapódsz, az is nagyon fáj, és nem hiszem, hogy a következmények sokkal kisebbek lennének, mint egy oválon.

    Ricciardo-nak 2023-ban nem sok szabadideje lesz a Red Bull tartalékversenyzőjeként, de ha esetleg az energiaitalos márka szeretne az Egyesült Államok felé terjeszkedni, akkor arra tökéletes alany lenne az ausztrál.

  • Ed Sheran az IndyCarban? A Ganassi a McLarentől happolt embert – Hírmorzsák

    Óriási szupersztárokat igazolt le az IndyCar az Iowai versenyt megelőző koncertre, miközben a Ganassi a vezetőségét érősítette.

    • A másodszor megrendezésre kerülő Hy-Vee IndyCar Race Weekenden, az Iowa Speedway-en zajló kétnapos futamot még több rangos zenei fellépő egészíti ki: Carrie Underwood, Kenny Chesney, a Zac Brown Band és Ed Sheeran is fellép a Newton kukoricaföldjeinek közepébe vájt helyszínen.
    • A Chip Ganassi Racing két kulcsfontosságú vezetőt igazolt le, amelyek hatással lesznek az NTT IndyCar Series programjára és a Cadillac IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben és a FIA World Endurance Championshipben tett kettős gyári erőfeszítéseire. A változások azzal kezdődnek, hogy Mike O’Garát, a CGR operatív igazgatóját bízzák meg a Cadillac GTP/LMDh programok felügyeletével az IMSA-ban és a WEC-ben. A másik az a Taylor Kiel, aki a szezon végén lemondott vezetői posztjáról a McLarennél, hogy most néhány hónappal később a Ganassihoz igazoljon.
    • Az Ed Carpenter Racing november 15-én jelentette be új versenyzőfejlesztési programját, amelyben a 16 éves Josh Pierson is részt vesz, és amelynek legfőbb célja az, hogy 2025-től az NTT INDYCAR SERIES-ben versenyezzen a fiatal versenyző az ECR színeiben. Pierson 2022 januárjában a legfiatalabb pilóta lett, aki részt vett a Daytonai 24 óráson. „Megtisztelő az Ed Carpenter által belém helyezett bizalom, és hihetetlenül hálás vagyok, hogy az Ed Carpenter Racinggel az INDYCAR-hoz vezet az utam” – mondta Pierson. „Amióta az eszemet tudom, arról álmodtam, hogy az NTT INDYCAR SERIES-ben versenyezhessek.
    • Kis csúszással, de megérkezett az IndyCar youtube csatornájára a már régóta várt kiterjesztett hosszúságú fedélzeti kamerás összefoglaló a széria szezonzáró, Laguna Secai versenyéről, ahol Álex Palou domináns győzelmet aratott, miközben Will Power karrierje második bajnoki címét nyerte meg. Ez a videó azonban most Josef Newgardenre lett kiélezve, aki 25. helyről rajtolt, és a második helyen ért célba.

  • Ericsson a hős, McLaughlin nemet mondott a tesztre – IndyCar hírmorzsák

    Ericsson hazájába is elvitte az IndyCar Borg-Warner trófeát, miközben McLaughlin tesztelési ajánlatot kapott, melyre végül nemet mondott.

    • Az Indy 500 idei versenyének győztese visszatért szülőhazájába, Svédországba, ahol családja, barátai és rajongói emlékezetes ünnepséget tartottak tiszteletére. „Az a pillanat, amikor felálltam a színpadra, és láttam az embereket – nemcsak a barátokat és a családot, hanem az összes többi embert is – akik eljöttek, egyszerűen hihetetlen volt” – mondta Ericsson. „Életem végéig emlékezni fogok erre a napra. Sosem gondoltam volna, hogy ennyi ember kijön majd és együtt ünnepelhetünk.
    • Scott McLaughlin elárulta, hogy visszautasította az ausztrál Supercars ajánlatát, hogy tesztelhessen egy Gen3-as prototípust. A jelenleg az IndyCarban tündöklő McLaughlin háromszor hódította el a Supercars bajnoki címét, mielőtt az Egyesült Államok felé vette az irányt. „Felkértek rá, hogy teszteljem az új autót, de a szerződés értelmében ez nem működhetett (McLaughlin az IndyCarban Chevrolet-t vezet, míg a Supercarsban korábban Fordot vezetett – a szerk.). És nem is igazán volt kedvem hozzá.
    • Nicholas Latifi elismerte, hogy a Forma-1 utáni következő lépése még nincs kőbe vésve, de az IndyCar a legkézenfekvőbb irány a karrierje számára, és ha így tesz, minden versenyen indulni szeretne. „Ha az IndyCarban indulnék, akkor az oválokon is indulnék, mert sok bajnoki pontot tudsz elbukni, ha nem mész” – mondta Latifi. „Pár évvel ezelőtt az volt a véleményem, hogy ezek nagyon veszélyesek és nem biztonságosak. Az utóbbi években már kevésbé, úgyhogy mindenképp kipróbálnám magam. Azt hiszem, már csak négy olyan verseny van, amelyik ovál, de mindenképpen szeretném végigcsinálni az összes futamot.
    • Dale Coyne és partnerei a HMD Motorsportnál és a Rick Ware Racingnél a két teljes munkaidős versenyzőjük (David Malukas, és valószínűleg Marcus Armstrong), mellett egy harmadik autót is indítanánk. Minden valószínűség szerint ez az autó csak az oválokon indulna, és Takuma Sato vezetné azt.
  • Ki lesz a következő F1-es sztár aki az IndyCar-ba igazol?

    Végéhez közeledik a Forma-1-es szezon és néhány versenyző szerződése le fog járni. De vajon melyikük jön át az IndyCar-ba?

    Miközben Colton Hertától megtagadták a szuperlicencet, amely lehetővé tenné számára, hogy a Forma-1-be lépjen (és Alex Palou továbbra is mérlegeli a lehetséges jövőjét), úgy tűnik, hogy a tengerentúlra érkező F1-es versenyzők száma sokkal nagyobb, mint fordítva.

    A Forma-1-es paddockban egyre nagyobb a csábítást jelent az IndyCar, amit elsősorban az a tény hajt, hogy az amerikai sorozat képes további autókkal bővíteni a mezőnyt, ha a csillagok és a pénz megfelelően összeáll.

    És bár a versenyzők értékelik az IndyCar kevésbé megterhelő menetrendjét és nyugodtabb környezetét, talán a legvonzóbb az a lehetőség, hogy egy olyan autóban ülhetnek, amelyben esélyük van a győzelemre.

    A Forma-1 több mint 20 versenyén idén mindössze öt különböző pilóta vihette haza a győztesnek járó trófeát, és a mezőny többi tagjának esélye sincs arra, hogy a sors különös beavatkozása nélkül megelőzze akár a két Red Bullt, akár a két Ferrarit, akár a Mercedeseket.

    Ezzel szemben az IndyCar idei 17 futamán kilenc különböző győztes volt, és rajtuk kívül további hét versenyző legalább egy dobogós helyezést ért el (a Forma-1-ben további három versenyző ért el első három helyezést).

    Nézzük tehát, hogy mely versenyzők érkezhetnek az IndyCar-ba:

    Daniel Ricciardo

    Annak ellenére, hogy jelenleg 2023-ra munkanélküli, Ricciardo eddig határozott nemet mondott az IndyCarra, főképp az oválok miatt, melyeket túl ijesztőnek tart.

    Egy olyan versenyző esetében tehát, aki a múltban hirtelen döntött a csapatváltás mellett, nehéz teljesen kizárni a karrierje irányának újbóli megváltoztatását.

    Talán valószínűbb lehetőség nála, hogy jövőre a NASCAR-ban (utcai/épített pályán) fog szerepelni, mivel Ricciardót már megkeresték többen is az esetleges versenyzéssel kapcsolatban.

    https://500miles.hu/indycar/f1-es-versenyzok-gyozkodik-ricciardot/

    Sebastian Vettel

    Vettel már korábban bejelentette visszavonulását a Forma-1-ből, aminek elsődleges oka az volt, hogy több időt tudjon tölteni családjával, így nem valószínű, hogy bármelyik sorozatban teljes munkaidős ülést fog vállalni.

    Ugyanakkor úgy tűnik, Vettelnek van egy szakadatlan kérője az IndyCar-ból, ő pedig nem más, mint Graham Rahal, aki kampányolt egy kicsit azért, hogy a négyszeres világbajnok legalább egy kört tegyen a csapata egyik autójában.

    Vettel már mutatott némi csodálatot a Road America-i pálya iránt, így nem kizárt, hogy elfogadja Rahal ajánlatát.

    Nicholas Latifi

    Talán a legrealisztikusabb esélye Nicholas Latifinek van az IndyCarra, és ahogy Marcus Ericsson esetében is láthattuk, egy F1-ben szenvedő versenyző – aki soha nem kapja meg azt a technikát, amivel felveheti a versenyt riválisaival – is sikereket érhet el az IndyCar-ban.

    Latifi egyelőre kijelentette, hogy a megjelent pletykákkal ellentétben nem írt alá semmilyen szerződést a jövő évre, de karrierje leglogikusabb következő lépésének az IndyCar-t tartotta.

    Mick Schumacher

    Az igazi joker jelölt az a Mick Schumacher, akinek még mindig van esélye arra, hogy 2023-ban a Forma-1-es mezőnyt erősítse, ugyanakkor lejáró Ferraris szerződése, és gyengébb eredményei azt sugallják, hogy ideje lejárt a Száguldó Cirkuszban.

    Schumacher egy teljesen új életet kezdhetne az utóbbi 10 év drámái és érzelmi hullámvasútja után. A német versenyző ráadásul már bizonyította, hogy megvan a természetes sebessége, de valahogy ezt nem tudta kibontakoztatni a Forma-1-ben. A természetes következő állomás az IndyCar lehet neki.

    Akik a jövőben, akár Forma-1-es karrierjük után, akár egy Indy 500-ra átugorhatnak a jelenlegi mezőnyből, és már korábban kifejezték érdeklődésüket Amerika első számú nyílt karosszériás bajnoksága iránt: Lando Norris, Sergio Perez, Valtteri Bottas, Alexander Albon, Fernando Alonso

  • Takuma Sato óriási lépésre szánta el magát, itt a vége?

    Takuma Sato 2023-ban csak ovál versenyeken fog indulni, így 2010 óta először nem lesz ott az IndyCar versenyeinek nagy százalékán.

    A kétszeres Indy 500 győztes Takuma Sato valószínűleg a Dale Coyne Racing harmadik autójával fog versenyezni az év öt ovál helyszínén, emellett viszont belevág a sportautózásba.

    Míg David Malukas második szezonjára is marad a csapatban, úgy tűnik, hogy a másik autót a Formula 2-ből érkező Marcus Armstrong fogja terelgetni jövőre.

    Sato finanszírozása, amely ismét nagyrészt a Honda Japan és a Panasonic-tól származik, valószínűleg csak egy ovál programra lesz elegendő 2023-ban.

    Ez azt jelenti, hogy 2009 után először lesz olyan rajtrács az IndyCar történetében, melyen nem lesz ott Takuma Sato (kivételt jelent a 2020-as texasi verseny, ahol az időmérőn úgy összetörte az autóját, hogy nem tudták összerakni azt a versenyre, és emiatt nem tudott elindulni).

    Nagyon úgy tűnik, hogy csak részidőben fog versenyezni jövőre az IndyCar-ban” – mondta Sato menedzsere egy interjúban.

    Aztán kombináljuk majd ezt néhány IMSA versennyel is, hiszen onnan is vannak ajánlataink.

    Az egyik egy Acura NSX GT3-mal lenne, amiről nem árulhatok el részleteket, a másik pedig a Rick Ware Racing LMP2-es programja.

    A korábbi Forma-1-es versenyző legszebb eredményeit Indianapolisban érte el: 2012-ben Dario Franchitti megelőzése közben szenvedett balesetet, és akkor mindenki azt hitte, hogy egyetlen Indy 500-as esélyét szalasztotta el.

    Senki nem számított arra, hogy Sato 2017-ben az Andretti Autosport, 2020-ban pedig a Rahal Letterman Lanigan csapatot is csúcsra juttatja az IndyCar mekkájában.

    Sato emellett négy másik győzelmet is begyűjtött, és ő szerezte mai napig az AJ Foyt Racing utolsó győzelmét 2013-ban Long Beach utcáin.

    A legendás japán versenyző 2018-ban a Portland International Racewayen, 2019-ben pedig a Barber Motorsports Parkban nyert még futamot, valamint ebben az évben egy ovál győzelmet is aratott Gatewayen.

  • Sisakján landolt a versenyautó, csodával határos módon túlélte a balesetet

    42 évvel ezelőtt az IndyCar egyik legfurcsább balesetét élte túl Johnny Rutherford, miután a saját autója a sisakján landolt egy óriási esést követően.

    Johnny Rutherford az IndyCar történetének egyik legjobb és legsikeresebb oválversenyzője. Az amerikai sofőr évekig a McLarennél versenyzett, és 2 Indy 500 győzelmet szerzett velük.

    1980-ra viszont egy másik csapathoz igazolt, miután a McLaren az 1979-es szezon után kivonult a sportágból – hogy aztán 40 év múlva, 2019-ben újra csatlakozzon, eleinte csak egy Indy 500 erejéig, majd 2020-tól teljes erőbedobással.

    Rutherford csapatváltása után sem lankadt a lendülete, ugyanis 1980-ban megnyerte az Indy 500-at új alakulatával, a Chaparral Cars-szal, sőt a bajnokságot is ő húzta be.

    A szezonzáró Phoenix-i versenyre ugyanakkor nem szívesen fog emlékezni, hiszen éppen amikor átvette volna a vezetést, akkor összeért egy lekörözött versenyzővel, az autója a falba csapódott, amitől a kereke leszakadt.

    A lerepülő kerék bebicsaklott a kocsi alá, amely ettől óriásit repült, megfordult a levegőben, és Rutherford sisakján landolt.

    Óriási szerencsével ugyan de a versenyző túlélte a balesetet, igaz, ahogy a videó végén is látszik, sisakját már utána nem tudta használni, ugyanis az ütközés helyén teljesen behorpadt, majd a plexije és a csatja leszakadt.

    Csodával határos módon Rutherford megúszta az esetet agyrázkódással, enyhe égési sérülésekkel a homlokán (ahogy a sisakján csúszott végig az autó), egy vágással a szeme alatt és ujjsérüléssel.

    Nem sok mindenre emlékszem a balesettel kapcsolatban” – mondta Rutherford. „Azt hiszem ha a sisakomat nézzük kijelenthetjük, hogy néhányan nem élték volna túl ezt a balesetet. Szerencsés voltam.

    Nem mondható, hogy a „Lone Star Jr.” becenévre hallgató versenyző karrierje derékba tört volna, de már soha nem tudta replikálni korábbi sikereit, és karrierje utolsó éveiben mindössze 3 győzelmet aratott már csak az IndyCar-ban.