Kategória: IndyCar

  • Palou nekiesett csapattársának: „JÁTSZHATUNK ÍGY IS!”

    Álex Palou és Marcus Ericsson a Road Americai IndyCar versenyen ütközött össze, ami miatt Palou kiesett a versenyből.

    Álex Palou nem volt lenyűgözve, miután alig néhány perccel a verseny kezdete után összeütöközött a Chip Ganassi Racinges csapattársával, Marcus Ericssonnal.

    Az újdonsült Indy 500-győztes az utolsó másodpercben tett egy előzési kísérletet az 5-ös kanyar fékezése zónájában, egy picit lecsúszott az ívről, a mellette lévő csapattársa pedig már nem fért el, és összeértek.

    Az incidens, bár messze nem volt súlyos, és nem is Ericsson piszkos húzásának eredménye, eltörte a Ganassi bal első kerekét amivel gyakorlatilag véget is ért a címvédő versenye.

    Azt hiszem, mindenki látta, mi történt” – mondta Palou. „Szerintem a harmadik körben megpróbálta megnyerni a versenyt, és egyszerűen csak túltolta.

    Arra a kérdésre, hogy meglepte-e a felfüggesztését eltörő ütközés, Palou Ericsson felé fordította szavait.

    Meglepett, hogy a csapattársam ilyet csinált. Ez egy együléses autó, igaz? Szóval ha ilyen ütést kapsz… egyszerűen eltört. Játszhatunk így is.

    Miután megjavították az autót, a spanyol versenyző a 27. helyen végzett, 10 kör hátrányban a futamgyőztes Josef Newgardenhez képest.

  • Newgarden visszavágott a csalódásokért, és megnyerte Road Americát

    Josef Newgarden ellenállhatatlan teljesítményt nyújtott Road Americában azután, hogy tavaly két körrel a vége előtt bukta el első helyét.

    A pole-ból induló Alexander Rossi jól kapta el a rajtot, de a boxban elveszítette vezető pozícióját Josef Newgardennel szemben, és ezt már nem is engedte ki a kezéből a verseny végéig.

    Még úgy sem sikerült kimozgatni Newgardent ezt a fantasztikus formából, hogy rengeteg sárga zászlós periódus tarkította a futamot.

    A nap ötödik és egyben utolsó figyelmeztető jelzése a verseny végén jött, de ahelyett, hogy Rossi meg tudta volna támadni őt, végül még Marcus Ericsson is megelőzte az Andretti Autosport versenyzőjét.

    Newgarden 3,3 másodperces előnnyel nyert Ericsson, és 5,6 másodperces előnnyel Rossi előtt. Ez volt az idei 3. győzelme.

    Csak próbáltam arra koncentrálni, amit tennem kell” – mondta Newgarden. „Egyszerűen hihetetlen munkát végzett mindenki a Team Penske-nél. Az első kiállás után csak úgy szárnyalt az autó”

    A Penske sofőrje 1 millió dolláros bónuszt vihet haza, mivel mindhárom pályatípuson nyert idén (épített, utcai, ovál) – ennek a felét azonban jótékonysági célokra fogja felajánlani.

    Az Andretti egyébként idei egyik legjobb napját tudhatja maga mögött, hiszen a top 5-be három versenyzőjük is befért. Romain Grosjean negyedik, Colton Herta ötödik lett.

    A versenyt két, a bajnoki címért küzdő pilóta szerencsétlen kiesése is beárnyékolta: Ericsson és csapattársa, Alex Palou ütköztek, ami miatt a regnáló bajnok bal első kereke megsérült, és az utolsó helyen végzett, az AMSP-s Pato O’Ward pedig kilenc körrel a vége előtt motorhiba miatt állt ki.

    Érdemes még megemlíteni Will Power és Devlin DeFrancesco külön csatáját. Utóbbi egy eléggé bátor manővert próbált meg az 5-ös kanyar féktávján, aminek az lett az eredménye, hogy beleküldte riválisát a falba.

    Power végül a 19. helyen ért célba, éppen DeFrancesco mögött.

    Végeredmény

  • Új szerződés, második hely, és most pole! Rossi formában!

    Alexander Rossi 2019 óta első pole pozícióját szerezte, és épphogy elverte a múlt heti pole embert, Josef Newgardent.

    Az időmérőt a folyamatosan közelgő eső jellemezte, ami végül rányomta a bélyegét az egész eseményre, hiszen eszerint taktikáztak végig a versenyzők

    Alexander Rossi végül 1:44.8656-os körével szerezte meg a pole pozíciót a Penskés Josef Newgardent mindössze 1 tizeddel megelőzve.

    Elég őrület belegondolni, hogy ilyen régen voltam pole-ban” – mondta Rossi. „Az Andrettis srácok egy hónapja jól teljesítenek, és ez most is folytatoódott. Nagyon büszke vagyok a srácokra és a csapatra.

    Rossi és Newgarden egy teljesen más dimenzióban autóztak, mivel a harmadik helyet megszerző Álex Palou már fél másodperccel lassabb volt náluk. A top 5-be még Marcus Ericsson és Colton Herta fért be.

    A Firestone Fast 12-ben már rögtön az elején történt egy incidens, miután a sérüléséből visszatérő Callum Illott az utolsó kanyarba a gumifalba csapódott, így piros zsászlót kellett lengetni.

    A kvalifikáció nagy csalódása Will Power volt, aki a 15. helyről rajtolhat majd a vasárnapi versenyen.

    Simona De Silvestro versenyzői természete nem engedte, hogy pozitívumokat találjon a több mint fél évtized óta első IndyCar utcai pályás kvalifikációján.

    Borzalmas” – mondta a Paretta Autosport versenyzője a teljesítményéről, amely a 27. helyhez volt elengendő. „Nem igazán használtam jól a gumit. Ezt még elemeznem kell.

  • IndyCar Road America, NASCAR Sonoma – íme a hétvégi közvetítések listája

    Egy utolsó nagy hajrá, mielőtt mindkettő széria szünetre vonul. A NASCAR idén másodszor vonul épített pályára.

    IndyCar

    Legendás pályára látogat az IndyCar mezőnye. Korábbi nevén Elkhart Lake, 1955-ben nyitotta meg kapuit, Amerika legnagyobb formula autós szériáját viszont csak 2016 óta látja vendégül (bár korábbi iterációi 1982 óta versenyeztek itt kisebb nagyobb kihagyásokkal.)

    Tavaly Álex Palou nyerte a Road America-i versenyt, miután Josef Newgarden sebességváltója drámai módon megadta magát a verseny végén, azok után, hogy a verseny nagy részében vezetett.

    Newgarden nem csak a tavalyi, de a detroiti stratégiai blama miatt is szeretne visszavágni, de természetesen figyelni kell majd a bajnokság éllovasára, Will Powerre is, aki bombaformában érkezik meg wisconsini helyszínre.

    NASCAR

    Idén másodszor látogat el épített pályás helyszínre a NASCAR mezőnye – COTA után. Hétvégén versenyzik majd a Truck Series mezőnye, és természetesen a Cup Series versenyzői is.

    Érdemes kiemelni, hogy a széria visszatér a régi, jól megszokott vonalvezetésre, azaz visszatér a „Chute”.

    A verseny címvédője Kyle Larson, aki a 2020-as elmaradt verseny után 2021-ben domináns győzelmet aratott, hiszen a futamgyőzelem mellett mindkét szakaszt megnyerte.

    Larson olyan dologra készül, amire utoljára Jeff Gordon volt képes itt Sonomában (1998-1999-ben), azaz, hogy egymás után két futamot megnyerjen a kaliforniai helyszínen.

    TELJES PROGRAM (KÖZVETÍTÉSEK)

    Június 10., péntek

    15:45 — Indy Pro 2000 edzés
    18:15 — Indy Pro 2000 IDŐMÉRŐ
    21:30 — Indy Lights 1. edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    22:25 — IndyCar 1. edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)

    Június 11., szombat

    00:05 — NASCAR Camping World Truck Series edzés
    15:00 — Indy Pro 2000 IDŐMÉRŐ
    15:45 — Indy Lights 2. edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    16:45 — IndyCar 2. edzés  (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    19:00 — Indy Lights IDŐMÉRŐ (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    19:05 — NASCAR Camping World Truck Series IDŐMÉRŐ
    19:45 — IndyCar IDŐMÉRŐ (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    21:15 — Indy Pro 2000, 1. VERSENY
    22:30 — NASCAR Cup Series edzés
    23:30 NASCAR Cup Series IDŐMÉRŐ

    Június 12., vasárnap

    01:20 — IndyCar 3. edzés (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    01:30 — NASCAR Truck Series VERSENY (140 kör)
    15:30 — Indy Pro 2000, VERSENY 2
    16:40 — Indy Lights VERSENY (IndyCar LIVE! – INGYENES)
    18:30 — IndyCar Grand Prix at Road America (55 kör) (ARENA4+)
    22:00 — NASCAR Cup Series VERSENY (190 kör) (ARENA4+)

  • Simona De Silvestro tiszta lappal tér vissza az IndyCarba

    Simona De Silvestro, aki 2015 után először indul majd épített pályás IndyCar versenyen, azt mondja, hogy a hosszú kihagyás segíthet neki.

    De Silvestro a tavalyi Indy 500-on tért vissza az IndyCarba a Paretta Autosport csapatnál, amely egy teljesen női csapat.

    Idén azonban a csapat tulajdonosa, Beth Paretta úgy döntött, hogy az összegyűjtött pénzből három IndyCar-futamra nevezi be csapatát – Road America ezen a hétvégén, Mid-Ohio júliusban és Nashville augusztusban -, mivel célja, hogy a csapat teljes munkaidős vállalkozássá fejlődjön.

    A jelenlegi IndyCar autó alapvetően ugyanaz amivel 2015-ben versenyzett De Silvestro, de nagyon sok apróság változott változott azóta.

    De Silvestro mégis úgy látja, hogy a közelmúltbeli tapasztalatok hiánya potenciálisan hasznos lehet, mivel több tapasztalt pilóta is nehezen találta meg a neki tetsző épített pályás beállításokat, amikor 2020-ban megjelent az aeroscreen.

    Amikor az autóban ülök, elég hasonló érzés, mert ugyanaz a karosszéria” mondta a 33 éves svájci.

    „De határozottan úgy tűnik, hogy az aeroscreen miatt eléggé megváltozott az autó viselkedése… Ha ránézek az onboardokra, másképp néz ki, mint ahogyan korábban vezettem.

    Hogy őszinte legyek, jelenleg még nem vezettem. Talán egy kicsit túlpörgöm a dolgokat. Azt hiszem, bizonyos értelemben nem fogok emlékezni arra, hogy milyen érzés volt, így tiszta lappal indulhatok, és onnan dolgozhatok.

    Szerintem a többi versenyző megpróbálta visszanyerni azt az érzést, amit korábban az aeroscreen nélkül éreztek. Ebben az értelemben nekem már olyan régen volt, hogy talán remélhetőleg egy kicsit gyorsabban fogok alkalmazkodni hozzá.

    Simona de SIlvestro, Paretta Autosport, IndyCar, 500miles.hu
    A Paretta Autosport Fotó: Joe Skibinski/Penske Entertainment

    Di Silvestro nem számít kiugró eredményre

    Ennek ellenére mérsékli az elvárásait, kiemelve, hogy „egy ideje már nem indultam igazán hosszú versenyen, például IndyCar távú futamon. Tavaly voltam GT-n, ahol azt hiszem, 45 percig voltunk az autóban.”

    Azt hiszem, reálisnak kell lennünk. Még nem teszteltünk. A szezon közepén járunk, ezek a srácok és lányok már a fél szezont futották. Meg kell néznünk, hogy hol állunk.

    „Nagyon várom már, hogy újra IndyCarban ülhessek. Elég keményen fogok hajtani, hogy minél gyorsabban visszarázódjak.”

    Azt hiszem, ha jól végezzük a munkánkat, akkor biztosan versenyképesek lehetünk. Nem hiszem, hogy megnyerhetjük a versenyt, vagy felállhatunk a dobogóra. Szerintem ez nagyon irreális…

    „Jó munkát kell végeznünk, célba kell érnünk, és akkor úgy gondolom, hogy rendben leszünk.”

  • Callum Ilott visszatér Road Americán!

    Az IndyCar Series orvosai engedélyezték, hogy az Indy 500-on megsérült Callum Ilott versenyezhessen hétvégén Road America-ban.

    Detroitban Santino Ferrucci ült be a Juncos Hollinger Racing 77-es számú Chevyjébe, azonban a beugró versenyző csak a 21. helyen ért célba.

    Az angol újonc először látogat el a Road Americára, amely pénteken a délutáni edzésen kezdődik majd.

    Miután ki kellett hagynom egy futamot Detroitban, és egy kicsit más szemszögből néztem a versenyzést, boldogan mondhatom, hogy Road Americában újra autóba ülhetek” – mondta Ilott.

    Az IndyCar orvosi csapata ma engedélyt adott, hogy elinduljak a versenyen!

    Az IndyCar nagyon komolyan veszi az ilyen vizsgálatokat, hiszen a múltban történt már olyan eset, hogy valaki sérülten versenyzett, és nagy baj lett belőle (lásd Greg Moore 1999-es halálos balesetét).

    Elég alaposan megvizsgálták a kezemet, és a további sérülések kockázata sokkal kisebb. Még mindig tényező, de a Road America pálya felülete sokkal kevésbé göröngyös, mint Detroité” – magyarázta Ilott.

    Még nem jártam Road Americában, de az egy jó nagy sebességű, szórakoztató pályának tűnik, és elég hosszú is. Van néhány jó előzési zóna, szóval szórakoztató hétvége lesz, sok akcióval.

    Szuperül izgatott vagyok már, hogy újra rajthoz álljak – az Indy GP-n mutatott lendületből kiindulva egy jó hétvégére számíthatunk.

    Ilott az Indy GP időmérőjén 7., míg az esős, kaotikus versenyen a 8. helyet szerezte meg.

  • Power magabiztos győzelmet aratott Detroitban

    Will Power már a verseny korai szakaszában átvette a vezetést csapattársától, és egészen a verseny végéig nem engedti ki azt kezéből.

    A rajt után Josef Newgarden könnyedén váltotta pole pozícióját a korai vezetésre, míg Simon Pagenaud és Helio Castroneves is elhúzott Takuma Sato mellett.

    Mögöttük Pato O’Ward és Colton Herta haladt, míg Alexander Rossi azonnal elkezdte áthámozni magát a mezőnyön szeletelni a mezőnyön.

    Rossi aztán a 4. körben kiállt a boxba, hogy lecserélje a piros, lágyabb gumijait, és háromkiállásos stratégiával vágjon neki a versenynek.

    A másik versenyző, aki az első körökben megindult, Will Power volt, aki a 16. helyről indult a keményebb abroncsokon, de az 5. körre már a top 10-ben találta magát.

    A 7. körre már elkezdtek szenvedni lágyabb gumin lévő versenyzők, és visszaestek a mezőnyben. Többen is megpróbálták sokáig húzni ezeken az abroncsokon, de már ekkor látszott, hogy ez az elnyújtott első etapos stratégia nem lesz kifizetődő.

    Power a 10. körben megelőzte O’Wardot a negyedik, Castronevest a harmadik, Pagenaud-t pedig a második helyért az egymást követő körökben. Végül a szenvedő Newgardentől a 14. körben vette át a vezetést.

    Rossi a korai első kiállásának köszönhetően a hatodik helyre jött fel, és a 16. körben Newgarden mellett is elment, hogy megszerezze az ötödik helyet.

    Kevés sárga, sima Power győzelem

    Bár sok incidens volt, sárga zászlós periódus nélkül lezajlott végül a futam. Graham Rahal már a 3. körben kiesett a versenyből, miután a 2-es kanyar falának csapódott, Castroneves 20 kör után elektromos hiba miatt adta fel a versenyt, Kyle Kirkwood pedig a 48. körben a kivezető körén törte össze autóját.

    Power a 35. körben Dixon és Palou előtt vezetett 8,5 másodperccel. A 37. körben Rossi lőtávolságon belülre került Palou-hoz, és a következő néhány körben az Andretti versenyzője át is hámozta magát a Ganassi duóján.

    Az élen álló Penske az 50. körben jött ki piros gumikért, végül 16 másodperccel jött ki Rossi elé. Bár az előny folyamatosan olvadt, de Power kontroll alatt tartotta a versenyt, és végül 1 másodperces előnnyel nyert riválisa előtt.

    Az utolsó körben történt a verseny egyetlen nagyobbnak mondható incidense, miután Rinus VeeKay a 7. helyről a falba állt, és kiesett.

    Power és Rossi mellett még Scott Dixon állhatott fel a dobogóra az Indy 500-as csalódását követően.

    Még rossz stratégián is negyedik tudott lenni Josef Newgarden, akit O’Ward, Palou, Ericsson, Herta, Pagenaud és Rosenqvist követett a top 10-ben.

    Végeredmény

  • Grosjean megint nem érti, hogy került a falba

    Romain Grosjean 28-as rajtszámú Andretti Autosport Hondája a Detroiti Nagydíj időmérőjének végén csapódott a falba.

    A baleset persze – ahogy Indianapolisban is – váratlanul érte a francia versenyzőt.

    Eléggé összetört az autóm, de nem ez idegesít, hanem az, hogy lassúak voltunk” – mondta panaszkodott Grosjean. „Nem tudom, hogy miért. Nagyon jók voltunk az FP1-ben, nagyon jók voltunk ma reggel, és egyszerűen… az autó lassú volt. Nem tudom, miért.

    A falazások mennyisége elég nagy volt ezen a hétvégén, néhány kicsúszással, mentéssel és egy maroknyi ütközéssel. Bár nem Grosjean volt az első, aki balesetet szenvedett, a 28-as rajtszámú autóban keletkezett kár a két versenynap során a legsúlyosabbak között volt.

    Nem tudom, miért mentem a falnak, hiszen semmi mást nem csináltam abban a kanyarban, mint addig” – jelentette ki Romain Grosjean, aki a 12. helyről indul majd.

    Csak elemeznünk kell és javulnunk kell, mert nyilvánvalóan nem vagyunk elég jók.

  • Newgarden mágia Detroitban, Grosjean megint összetörte

    Josef Newgarden pontot tett a frusztráló május hónap végére, méghozzá egy sokat jelentő pole pozícióval Detroitban.

    Josef Newgarden megszerezte pályafutása 16. pole-ját, és az elsőt a 2021-es Long Beach GP óta, miután a 2-es rajtszámú Chevyvel 1.15,2153-ös, fantasztikus idővel megnyerte a kvalifikációt.

    Nagyon csúszott az autó” – kiáltott fel Newgarden. „Minden kanyarban majdnem a falnak mentem. Annyira csúszott, hogy az hihetetlen, nagyon kellett kapaszkodnom. Ez egy jó pole volt. Nagyon büszke vagyok a csapatra.

    Takuma Sato állt sokáig az élen, azonban a végén kikapott Newgardentől. A Coyne csapat nagyszerű napját David Malukas 6. helye teljesítette be.

    A DCR-hez hasonlóan a Meyer Shank Racing is jól szerepelt a kvalifikáción: Simon Pagenaud a 3., Hélio Castroneves a 4. lett.

    Az Arrow McLaren SP-s Pato O’Ward indulhat majd az ötödik helyről.

    A szűk, göröngyös aszfaltú pályán persze voltak incidensek, a legnagyobb pedig Romain Grosjan nevéhez fűződött, aki az utolsó kanyarba érve törte össze autóját – méghozzá elég csúnyán.

    A svájci születésű francia versenyző a jelek szerint nem szenvedett sérüléseket a balesetben.

     

    Colton Herta lett az egyik nagy vesztes, aki végig jó tempót mutatott, de a baleset miatt nem tudta befejezni körét, és így 7. lett, megelőzve a bajnoki éllovas Marcus Ericssont.

    Ráadásul nem túl nagy a harmónia a Ganassi csapat táján az időmérő végén, hiszen Ericsson szerint Dixon csúnyán feltartotta őt.

    Szégyen, amikor a saját csapattársad miatt maradsz le a Fast Sixről” – mondta Ericsson.

    Dixon az időmérő után elismerte az incidenst, hozzátéve: „Azt hiszem, ezt én szúrtam el.

    Néhány nagyágyú lemaradt a Fast 12-be való bekerülésről, élükön az Ed Carpenter Racing versenyzőjével, Rinus VeeKay-jel, a Penske versenyzőjével, Will Powerrel és a Ganassi versenyzőjével, Alex Palou-val.

    VeeKay 14., Power 16., Palou pedig a 18. helyről várhatja majd a vasárnapi rajtot.

    Végeredmény

  • 30 perces összefoglaló a 106. Indy 500-ról

    Sok minden történt a 106. Indy 500-on, az IndyCar pedig megpróbálta összesűríteni a legfontosabb eseményeket egy fél órás összefoglalóba.

    Scott Dixon saját magától vette el a győzelmet, a végig remek tempóban autózó Marcus Ericsson pedig a legjobb pillanatban bizonyult a leggyorsabbnak.

    A verseny jól sikerült az Arrow McLaren SP csapatnak is, hiszen Pato O’Ward második, Félix Rosenqvist pedig negyedik lett.

    Nem jártak jól a nagy dirrel dúrral beharangozott az újoncok, hiszen Romain Grosjean és Jimmie Johnson is a falban végezte.

    Ugyanígy járt Scott McLaughlin is, aki a jó szezonkezdet után újabb csalódást keltő futamot teljesített. Nem járt jobban a Penske csapat további része sem, hiszen Josef Newgarden a 13., míg Will Power a 15. lett.