Kategória: IndyCar

  • Rosenqvist hosszabbított a McLarennel! Hol fog indulni? A fene se tudja!

    A McLaren bejelentette, hogy szerződést hosszbbítottak Félix Rosenqvisttel. Az viszont nem derült ki, hol fog indulni a színeikben.

    Rosenqvist jövőjét a csapatnál találgatások övezték, miután Alexander Rossi az Arrow McLaren SP-hez szerződött Pato O’Ward partnereként, bár az IndyCar-csapat jelenleg egy harmadik autóval is tervez a 2023-as szezonra.

    A McLaren a következő szezonra tovább bővíti versenyportfólióját, hiszen a 2022-23-as szezonra átveszi a Mercedes Formula E csapatát.

    A csapat csütörtökön jelentette be, hogy hosszú távú hajtáslánc-szerződést kötött a Nissannal, de azt nem árulta el, hogy mely versenyzők fogják képviselni a csapatot.

    Természetesen így nyílt a kapu Rosenqvist előtt, aki korábban már versenyzett a szériában.

    Nagyon örülök, hogy 2023-ra és azután is a McLarennél maradok” – mondta Rosenqvist.

    Azzal, hogy a csapat a következő szezonban a Formula E-re is terjeszkedik, ez további lehetőségeket biztosít számomra mind az Egyesült Államokban, mind Európában, és alig várom, hogy a következő hetekben bejelenthessem a terveimet.

    Nagyon jól éreztem magam az IndyCarban az Arrow McLaren SP csapatnál, és volt néhány nagyszerű pillanatunk együtt, többek között az idei év elején Texasban megszereztem a pole pozíciót, és az Indy 500-on a 4. helyen értem be.

    Rosenqvist jelenleg a nyolcadik helyen áll az IndyCar tabellán, 90 pontra lemaradva a pontversenyt vezető honfitársától, Marcus Ericssontól.

    Miután két szezon után elhagyta a Formula E-t, Rosenqvist két szezonra csatlakozott a Chip Ganassi Racinghez, és 2020-ban győzelmet aratott Road Americában a leendő csapattársa, O’Ward előtt.

    O’Ward persze kardoskodik Rosenqvist mellett, mondván soha nem volt még ilyen jó csapattársa.

    Nagyon örülök, hogy folytatjuk a kapcsolatunkat Félixszel” – mondta Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója. „Ő egy fantasztikus versenyző, akinek rengeteg tapasztalata van a legkülönbözőbb típusú versenyautókban.

    Mivel mindkét kategóriában bizonyítottan futamgyőztes, fontos volt számunkra, hogy a tehetségét a McLaren Racing családon belül biztosítsuk, miközben a 2023-as terveink véglegesítésén dolgozunk.

  • Jimmie Johnson cáfolja, hogy 2023-ban csak az oválokon indulna

    Jelenleg a 2022-es IndyCar-szezon közepén járunk, és Jimmie Johnson egyetlen jó eredményét egy oválon, Texasban érte el, amikor 6. lett.

    Azonban felröppentek olyan pletykák, amelyek szerint visszatérhet a részmunkaidős menetrendhez. Azzal a különbséggel, hogy most csak az ovál futamokon indulna. Ez szöges ellentétben állt a tavalyi évvel, amikor csak az utcai futamokon indult.

    A versenyző azonban ragaszkodott ahhoz, hogy egyelőre még nincsenek tervek az asztalon. A NASCAR Cup Series hétszeres bajnoka szerint még nem folytak megbeszélések.

    Igaz, mivel az IndyCar még a szezon közepén jár, van ideje elgondolkodni a jövőjén. Jimmie Johnson egyelőre egyszerűen csak a szezon hátralévő részére szeretne koncentrálni.

    Mint már említettük, ebben a szezonban gyakran küszködött, alig tudott a Top 20-ba kerülni. A Texas Motor Speedwayen azonban karrierje legjobb 6. helyét szerezte meg.

    A NASCAR-veterán azonban tudja, hogy mélyre kell ásnia ahhoz, hogy meggyőzze a Chip Ganassi Racinget, hogy szerződést adjanak neki.

    Amikor Johnsont arról kérdezték, gondolkozott-e csak ovál programon, ezt válaszolta: „Ez nem szerepelt semmilyen megbeszélésemben vagy gondolatmenetemben.

    Az interjúban Johnson azt is kifejtette, hogy mindenképpen szeretne elindulni a Le Mans-i 24 órás versenyen, ahol a Hendrick Motorsports színeiben állhatna rajthoz.

    Ennek a lefixálására azonban várnia kell még, hiszen amíg nem jelenik meg a 2023-as versenynaptár, addig nem tud leszerződni a Hendrick Motorsports-al a Le Mans-i 24 órásra.

  • O’Ward nagyon szeretné, ha a „legjobb barátja” maradna a csapatnál

    Alexander Rossi érkezésével, és Pato O’Ward szerződéshosszabbításával fogynak a helyek a McLarennél. Vajon mi lesz Rosenqvist sorsa?

    Pato O’Ward kiállt a nyomás alatt álló csapattársa, Felix Rosenqvist mellett, mondván, hogy „karrierje alatt soha nem volt még ilyen jó barátja.”

    Rosenqvistnek nehéz szezonja volt a csapattal 2021-ben, de idén megemberelte magát, és az eredmények is elkezdtek megfelelni ennek a fejlődésnek az elmúlt hónapban.

    A pletykák közepette, miszerint Rinus VeeKay az Ed Carpenter Racingtől vagy a Chip Ganassi Racingnél versenyző Álex Palou válthatja Rosenqvistet, a svéd zsinórban négy top 10-es helyezést szállított.

    Nagyon remélem, hogy Felix marad, mert nagyon-nagyon jól dolgozunk együtt” – mondta O’Ward, aki az Indy 500-on bejelentette saját, 2025-ig szóló szerződéshosszabbítását a csapattal.

    Nagyon jól kijövünk egymással. Jó, ha van valaki, akivel nagyon, nagyon jól kijössz, mert több időt töltök vele, mint a családommal. Szóval fontos, hogy jó legyen a kapcsolat.

    Próbálok segíteni mindenben, amiben tudok, és ő nyilvánvalóan sokkal jobb teljesítményt nyújt, mint tavaly, aminek nagyon örülök.

    Folyton azt mondom neki, hogy még nem álltunk együtt a dobogón. Szerintem az nagyon király lenne.

    Ellenfelek a pályán, legjobb barátok azon kívül
    Ellenfelek a pályán, legjobb barátok azon kívül Fotó: Penske Entertainment: Chris Owens/IndyCar Media

    Eleget tesz Rosenqvist a maradáshoz?

    Detroitban Rossi bejelentése után a csapat elnöke, Taylor Kiel azt mondta, Rosenqvist azt teszi, amit elvárnak tőle.

    Rosenqvist a múlt héten a The Race-nek azt mondta, biztos benne, hogy a jövője a McLarennél lesz, de hogy ez az IndyCarban lesz-e, az még nem derült ki.

    A pletykák szerint átigazolhat a McLaren jövőre indított Formula E programjába, de ha nem sikerül megfelelő utódot találni az IndyCar csapatba, akkor akár maradhat az IndyCar csapatnál is.

    Ennek O’Ward is nagyon örülne.

    Az a különbség, hogy nem csak akkor vagyunk csapattársak, amikor dolgozunk, hanem a pályán kívül is sok időt töltünk együtt, amit nem muszáj, de megteszünk, mert élvezzük egymás társaságát” – tette hozzá O’Ward.

    Egyszerűen csak nagyon-nagyon jó barátok vagyunk. Azt kell mondanom, hogy talán ez a legszorosabb kapcsolat és a legjobb barátság, amit a motorsportban valaha is kialakítottam, mert ő is csak egy a srácok közül, egyszerűen csak egy jó fej srác, akivel jó együtt lenni.

    Szóval nagyon jó a légkör. Nagyon jó a hangulat. Nyilvánvalóan viccelődünk és jól érezzük magunkat.

  • VIDEÓ: Hamilton hátfájásra panaszkodik? Ehhez mit szólt volna?

    A Forma-1-ben óriási beszédtémát jelent az autók pattogása, és az emiatti hátfájás, többek között Lewis Hamilton-nál is.

    Azonban volt egy verseny még a Champ Car érában, ami valószínűleg kiverte volna a biztosítékot az összes jelenlegi Forma-1-es versenyzőnél – nemhogy Lewis Hamiltonnál – , de valószínűleg még az IndyCar mezőny is felhúzná a szemöldökét.

    2005 és 2007 között rendezték a San Jose Grand Prix-t, a kaliforniai San Jose utcáin, és a szervezők az első versenyen egy olyan kihívás elé állították a versenyzőket, amit még egy túraautóban is nehéz lenne felfogni, nemhogy formula autóban.

    Történt ugyanis, hogy 2,3 km hosszú pálya kellős közepén benn volt egy villamossín, melyen szó szerint át kellett ugratniuk a versenyzőknek.

    A versenyhétvégén sok kritikus, köztük több versenyző is, kifogásolta, hogy a pálya túl keskeny, túl göröngyös és veszélyes. Néhányan tréfásan motocross-pályához hasonlították az aszfaltcsíkot.

    A 2006-os versenyre már átalakították a pályát, és kiegyenlítették az út és a villamossín közötti felületi különbségeket, de így is a 2005-ös Champ Car verseny bevonult a történelembe.

    A San Jose Grand Prix tehát háromszor került megrendezésre. A GP „rekordbajnoka” Sebastien Bourdais, aki 2005-ben, és 2006-ban is megnyerte a versenyt.

    Vajon Lewis Hamilton mit szólt volna ehhez a pattogáshoz? Annyi biztos, hogy a történelemben voltak súlyosabb esetek is, mint amit most a Forma-1-es versenyzőknek át kell élniük.

  • Palou békeszerződést kötött Ericssonnal, elnézést kért

    A Chip Ganassi Racing versenyzői, Alex Palou és Marcus Ericsson tisztázták a múlt heti Road Americában történt szituációt.

    Az 5-ös kanyarban történt incidens, ahol Ericsson és Palou ütközött – és ami miatt Palounak ki kellett állnia – nagy port kavart a Chip Ganassi Racingen belül

    Az Ericssonra irányuló tüzes megjegyzéseket Palou nem sokkal a boxba való visszatérése után tette, de pár nappal a verseny után elismerte, hogy látva az incidenst rosszul reagálta le a dolgokat.

    Vasárnap nem találkoztunk, de Marcus hétfőn felhívott, és minden rendben van” – mondta Palou a RACER-nek.

    Úgy gondolom, hogy a reakcióm nem volt jó, nyilvánvalóan, ahogy azt mindenki láthatta. Nem mintha lehetne véleményt alkotni róla. A reakcióm egyszerűen elfogadhatatlan volt.

    Normális esetben egy ilyen érintés még egy matricát sem hámoz le az autóról. Szóval nem volt szándékos Marcus részéről, az biztos. Semmi baj nem volt azzal az előzéssel.

    Marcus Ericssonnal vezeti a bajnokságot, Palou pedig az ötödik helyen áll a szezon felénél. Azonban a csapat eddigi egyetlen győzelmét a svéd versenyző aratta, azt viszont az Indy 500-on.

    Éppen itt az ideje, hogy minden a mi irányunkba induljon. Még a szezon elején vagyunk, és tudjuk, hogy megvan a tempónk” – magyarázta Palou.

    Nem igazán aggódom. Nyilván jobban örülnék, ha 50 ponttal vezetnék a bajnokságban, mint így, hogy 50 ponttal vagyok lemaradva.

    Csak el kell kezdenünk nyerni. Háromszor álltunk már dobogón, és ez azt jelenti, hogy az ember teszi a dolgát.

    Palou elsődleges célja, hogy megelőzze a 2022-es év eddigi domináns csapatát, a Team Penske-t.

    „Nagyon jó éve van a Penske csapatnak, hiszen az első nyolc futamból ötöt megnyertek” – mondta. „Ez lenyűgöző, de el fogjuk kapni őket.

  • Newgarden: Csak akkor nyerhetünk, ha konzisztensek maradunk

    A kétszeres IndyCar-bajnok Josef Newgarden szerint el kell kerülniük az idei évére jellemző mindent vagy semmit stratégiát.

    A szezon 8. versenyén Josef Newgarden megszerezte idei harmadik győzelmét, és ezzel feljött a bajnokság harmadik helyére, 32 ponttal lemaradva az élen álló Marcus Ericssontól (Chip Ganassi Racing-Honda).

    A 2017-es és 2019-es bajnok azonban figyelmeztetett, hogy a harmadik bajnoki cím megszerzéséhez sokkal egyenletesebb teljesítményre lesz szüksége, mint a szezon eddigi részében. Három győzelmén és egy negyedik helyezésén kívül Newgarden nem szerzett több top 10-es eredményt, legrosszabja pedig az Indy GP-n elért 25. helye volt.

    Kicsit túlságosan hullámzó volt számunkra eddig a szezon”mondta a kétszeres bajnok. „Talán úgy tudom jellemezni, hogy vagy túl jól vagyunk lakva, vagy éhen halunk.

    Azt hiszem, eddig a pontig valóban megvolt a lehetőségünk négy vagy öt győzelemre. Szóval a lehetséges ötből háromszor nyertünk, mondjuk úgy. A többin viszont túlságosan is hátul végeztünk.

    A Team Penske pilótája elismerte, hogy olyan szituációban találták magukat, amiben eddig szinte még soha.

    Konzisztensebbnek kell lennünk. Ez egy kicsit abnormális helyzet számunkra” – magyarázta Newgarden.

    Úgy érzem, hogy eléggé konzisztens csapat vagyunk, szóval nem fogok ezen agyalni, hogy miért zajlott eddig így a szezon. Néha az ember belekerül ezekbe a kis mikrotrendekbe, amikor nincs meg az a konzisztencia, amire szükségünk lenne.

    Még néhány futamot meg kell nyernünk, mielőtt véget ér az év, mert a szezon első része így alakult… De a győzelmeknél fontosabb az egyenletes teljesítmény.

    Annyi a dolgunk, hogy a pályán maradjunk, keményen dolgozzunk, pozitívak maradjunk. Nagyon erős csapatunk van, és a Chevyvel is meg vagyunk elégedve. Minden rendben van.

  • Road America bejött az IndyCarnak, stagnál az F1 és a NASCAR nézettség

    Miután 2 héttel ezelőtt mélypontra került az IndyCar amerikai nézettsége, Road America az idei harmadik legjobb nézettséget hozta.

    Az NBC közvetítése a Road America-i IndyCar-fordulóról 0,69-es Nielsen-értékelést és 1,087 millió háztartási nézőt ért el a Racer.com információ szerint.

    Az NBC Sports jelentése szerint azok a nézők, akik a Peacockon streamelték a versenyt, 1,110 millió nézőre emelték a teljes nézettséget, ami megegyezik az esemény 2019-es rekordjával.

    Eddig az IndyCar szezonja átlagosan 1,721 millió nézőt ért el az NBC Sports platformjain (NBC, Peacock, USA Network), ami 2017 óta (1,760 millió; ABC/NBCSN) a legnézettebb szezonkezdet az első nyolc futamon alatt.

    A Peacock streaminggel megtámogatva az IndyCar szezonja átlagosan 60 900 nézőt vonz (AMA) az NBC szerint. A múlt hónapban rendezett Indy 500 volt minden idők legtöbbet streamelt IndyCar-futama, 218 800 nézővel.

    Stagnál a NASCAR és az F1 nézettség

    A NASCAR a múlt hétvégi sonomai versenye az FS1 kábelcsatornán volt látható, a Cup Series vasárnapi futama átlagosan 1,30-as nézettséget és 2,235 millió nézőt ért el.

    Ez elmaradt a tavalyi sonomai futam 1,49/2,494 milliós nézettségétől, amelyet szintén az FS1 közvetített. Az előző héten a World Wide Technology Raceway-en az FS1-en közvetített Cup-futam átlagosan 1,47/2,502 millió nézőt hozott.

    A Forma-1-ben az Azerbajdzsáni Nagydíj esetében is visszaesés volt az előző évhez képest, amelyet a NASCAR sonomai versenyéhez hasonlóan 2021-ben egy héttel korábban rendeztek meg.

    Az ESPN közvetítése 0,48/832 000-es átlagot ért el, míg tavaly ugyanezen a csatornán 0,61/956 ezret, amikor egy órával később kezdődött a futam.

    Az idei bakui számok még így is a tavalyi évad átlaga felett tartják a szezon átlagát: Nyolc futam alatt az F1 1,3 millió nézőt tudhat magáénak az ABC és az ESPN csatornákon, ami 39 százalékos növekedés a 2021-es év első nyolc futamához képest (946e).

    Az F1 továbbra is az élen áll a nagy hármas között a 18-49 éves korosztály százalékos közönségarányát tekintve 380 000 nézővel, szemben a NASCAR 467 000 és az IndyCar 208 000 nézőjével.

    A NASCAR Camping World Truck Series szombat esti sonomai futama 0,44/777,000-es átlagot ért el az FS1-en, ami az előző szombat délutáni WWTR futamhoz (0,45/663,000) képest magasabb nézettséget jelentett.

    A Le Mans-i 24 órás futam közvetítése a Motor Trend-en szombaton 9:30-kor kezdődő 8,5 órás nyitó részre átlagosan 122 000 néző volt kíváncsi, majd a 18:00-kor kezdődő 12 órás második részre 81 000 néző. A vasárnapi záró 4,5 órás rész átlagosan 118 000 nézőt vonzott.

  • Megint csúszik az IndyCar első ERS tesztje

    Az IndyCar Series a gyártók (Honda, Chevrolet) kifejezett kérésére júliusra halasztotta a júniusra tervezett első hibrid tesztet.

    Az NTT IndyCar Series terveit, miszerint még ebben a hónapban elvégzi a MAHLE által gyártott, 2024-re tervezett új energia-visszanyerő rendszer első tesztjét, a motorgyártók kérésére júliusra halasztották.

    A RACER megerősítette, hogy mind a Chevrolet, mind a Honda kérte, hogy a jövő hónapra halasszák az első ERS-tesztet az Indianapolis Motor Speedway belső, épített pályáján.

    A halasztást azért kérték, hogy a Chevy Racing/Ilmor Engineering és a Honda Performance Development több időt kapjon az új 2,4 literes, ikerturbós V6-osokhoz párosított 100 lóerős egységekkel a saját tesztelő részeiken.

    A Chevy és a Honda márciusban végezte el a 2024-es belsőégésű motorok első tesztjeit, ahol mindkét turbómotor hibátlanul teljesített.

    A MAHLE legújabb szállítmánya állítólag a szuperkondenzátor, amely megtartja és gyorsan leadja a learatott teljesítményt a hátsó kerekekre.

    Mivel az ERS-egységek viszonylag későn érkeztek, a RACER információ szerint a csapatok több információt szeretnének gyűjteni a technológiával kapcsolatban, mielőtt pályára viszik azt.

  • Ericsson: Én ugyan nem tettem semmi rosszat

    Marcus Ericsson kiállt az igazáért, és elmondta, szerinte semmi kivetnivaló nem volt azzal a manőverrel, ami Álex Palou kiesését okozta.

    Miután Palou és Ericsson a harmadik, illetve negyedik helyre kvalifikálta magát – ez volt az Indy 500 győztesének idei legjobb rajtpozíciója -, a páros a rajtnál megtartotta ezeket a pozícióka.

    A 4. körben az 5-ös kanyarhoz vezető hosszú lejtmenetet követően Palou úgy tűnt, hogy kissé korán fékezett, mivel eléggé közel volt a második helyen álló Josef Newgarden autójához.

    Ez nyitva hagyta a belső ívet Ericsson előtt, aki később fékezett, és betette az autóját mellé. Ericsson lecsúszott egy picit Palou befordult, a két autó összeért, és Palou bal első kereke kitörött.

    Palou az eset után eléggé mérgesen nyilatkozott. „Játszhatunk így is” – mondta az IndyCar címvédője.

    Ericsson nem látta indokoltnak, hogy közvetlenül a verseny után válaszoljon, és a sajtótájékoztatón sem volt bűnbánó, annak ellenére, hogy némi szimpátiát is szóvá tett Palou felé.

    Az autó belsejéből nézve, ott nyitva volt az ajtó” – mondta Ericsson. „Elmentem mellette az apexnél, beértem a kanyarba. Szimplán belémfordult.”

    Utálod, ha a csapattársad egy veled való ütközés miatt kényszerű kiállni: ez az utolsó dolog, amit szeretnél.

    De nem tettem semmi rosszat. Ilyen a versenyzés, ez egy teljesen normális manőver volt. Ha kapsz egy lehetőséget, akkor ki kell használnod.

  • Power szerint el kéne tiltani DeFrancescot

    Will Power nem türtőztette magát, amikor Devlin DeFrancescoról kellett beszélnie az IndyCar Road Americai versenye után.

    A Team Penske pilótájának vérmérséklete azután forrongott, hogy az Andretti Autosport újonca, Devlin DeFrancesco hátulról nekiment és az 5-ös kanyar falának lökte riválisát a verseny elején.

    Miközben a tévékamerák arra vártak, hogy interjút készítsenek a korábbi bajnoki éllovassal, aki a 19. helyen, egy pozícióval DeFrancesco mögött végzett – akit az IndyCar stop-and-go büntetéssel sújtott -, Power a RACER-nek elmondta, hogyan szeretné, ha a verseny után kezelnék az ügyet.

    Szerintem le kellene el kéne tiltani őt egy időre” – mondta Power. „Ez lenne az okos dolog, és elgondolkodtatná, mert nem csak velem tette ezt. Kirkwood odajött a futam után, és elmondta, hogy vele is ugyanezt csinálta. Szóval nem csak velem történt ez.

    A maga részéről DeFrancesco – aki a bokszutcában való gyorshajtásért kapott egy második büntetést is – arra mutatott rá, hogy a 3-as kanyarban Powerrel való dulakodás nem csak az ő hibája volt.

    Az 1-es kanyarból kifelé jövet remekül elmentem mellette, aztán a 3-as kanyarban lelökött a pályáról, majd az 5-ös kanyarban belülre került.

    Aztán kimentem kívülre, mert láttam, hogy leblokkolt, így megpróbáltam belülre kerülni, és összementünk, majd megkaptuk a büntetést. Az IndyCar meghozta a döntést, amit meghozott, ez már csak így megy.