Kategória: IndyCar

  • Ganassiék döntöttek arról, hogy Palou ott lesz-e Torontóban

    Álex Palou sűrű és drámai héten van túl, ahol aláírt a McLarenhez, hosszabbított a Ganassival, és még az is szóba került, hogy nem lesz ott Torontóban.

    Ott lesz a Chip Ganassi Racing 10-es számú autójában Álex Palou, a hétvégi torontói IndyCar versenyen.

    A döntést a csapat szóvivője csütörtök délután erősítette meg a RACER-nek, és vannak arra utaló jelek, hogy az elmérgesedett viszony ellenére Palou a csapatnál fejezheti be a szezont.

    A RACER információ szerint a Ganassi istálló megvizsgálta a lehetőséget, hogy egy cserepilótát ültessen az autóba, de a csapat végül úgy döntött, hogy a bajnoki tabellán negyedik helyen álló Palou-val folytatja az évet – legalábbis Torontóban biztosan.

    A döntésre azt követően került sor, hogy a hét elején zavaros eseménysorozat alakult ki, amikor a CGR és a McLaren Racing is bejelentette, hogy leszerződtette a sorozat címvédőjét 2023-ra.

    A Chip Ganassi Racing kedden délután közleményben jelentette be, hogy lehívta opciós jogát Álex Palou szerződésének meghosszabbítására.

    Palou ezután csalódottságát fejezte ki a CGR bejelentésével kapcsolatban, és határozott vágyát fejezte ki, hogy a szezon végén elhagyja a csapatot.

    Néhány órával később a McLaren dobta le az atombombát, amikor ők is bejelentették, hogy leigazolták Álex Palou-t a 2023-as szezonra – igaz, ebben a hírben konkrétan nem jelent meg, hogy a spanyol versenyző a McLaren melyik csapatában versenyezne majd.

  • VIDEÓ: Lenyűgözte a McLarent Colton Herta első tesztje

    A McLarent „teljesen lenyűgözte” Colton Herta tesztelési teljesítménye a 2021-es autóval Portimaóban a csapatfőnök, Andreas Seidl szerint.

    Herta a McLaren egy korábbi autóját vezette a portugáliai Portimao-ban – ugyanúgy, ahogy Pato O’Ward 2021 végén Abu-Dhabi-ban.

    Herta a két nap alatt összesen 162 kört tett meg, és Seidl szerint az IndyCar-pilóta erőnléte segített neki abban, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a tesztből.

    Természetesen, amikor ezt a két tesztnapot csináljuk, különböző céljaink vannak” – mondta Seidl. „Elsősorban az, hogy Coltonnak esélyt adjunk arra, hogy hozzászokjon az autóhoz, de aztán a hangsúly a különböző vezetési technikák kidolgozására helyeződött át.

    Például hozzászokni egy Forma-1-es versenyhétvége különböző működési szempontjaihoz – mint például a különböző gumikeverékek összehasonlítása, a különböző üzemanyag-fogyasztások tesztelése, a kvalifikációs körök, a versenyszimulációhoz hasonló etapok -, és azt kell mondanom, hogy a csapatra nagy hatással volt, ahogy Colton kezelte ezeket a kihívásokat a profi hozzáállásával.

    „Azt is jó volt látni, hogy a fizikai felkészültsége lehetővé tette számára, hogy a két nap során végig kitartson, tudván, hogy ez milyen kihívás lehet egy Forma-1-es autóval egy olyan pályán, mint Portimao.”

    Mivel a McLaren még nem döntötte el, hogy ki fog vezetni náluk a kötelező FP1-es újonc edzéseken, Seidl szerint a csapat a 2021-es Portugál Nagydíjon Portimaóban a McLaren versenyzőinek tempójával összehasonlítva próbálja majd megérteni Herta teljesítményét.

    Nyilvánvalóan nagyon nehéz összehasonlítani, mert a körülmények teljesen mások – más gumikat is használunk a Pirellitől, de természetesen a következő napokban a csapat részletesen megvizsgálja az adatokat, hogy kapjunk egy első képet Colton produkciójáról.

    Ez is része lesz az értékelésünknek, hogy melyek lehetnek a következő lehetséges lépések. Mint tudják, a szabályok értelmében idén kétszer kell egy Forma-1-es újoncot az autóba ültetnünk egy az FP1-en.

    Úgy tervezzük, hogy ezt valamikor nyári szünet után tesszük majd meg, szóval még van időnk eldönteni, hogy ezt mikor is tesszük meg ténylegesen, és kit ültetünk az autóba.

  • Grosjean elmondta, miért nehéz az IndyCar-ból a Forma-1-be igazolni

    Romain Grosjean 181-szer állt rajthoz a Forma-1-ben, és már az IndyCar-ban is a második évét húzza, így tudja, mi kell mindkét szériához.

    Amikor az Autoweek magazin az F1 és az IndyCar közötti különbségekről kérdezte Romain Grosjean-t, az Andretti Autosport versenyzője egy fontos dolgot emelt ki.

    A legnagyobb különbség igazából az, hogy az IndyCarban mindenkinek ugyanaz az autója van, míg a Forma-1-ben ez nem így van” – mondta Grosjean.

    Az F1 nagyon más ilyen szempontból. És aztán az IndyCarban rengeteg különböző típusú pálya van, szóval mindegyiken jónak kell lenned. Szerintem ezek jelentik a legnagyobb különbséget.

    Grosjean elismerte, hogy nehéz összehasonlítani a két szériát, de szerinte mindkettő ugyanolyan nagy kihívások elé állítja a versenyzőket.

    Nagyon más ez a széria Európából érkezve. Semmihez nem tudom hasonlítani az ovál versenyzést formaautóval. Nem is szeretem összehasonlítani a Forma-1-et és az IndyCar-t, mert mindkettő nagyon-nagyon különleges a maga szempontjából” – magyarázta Grosjean.

    „Azt hiszem, az IndyCar-pilóták számára a legnagyobb kihívást a mentalitásbeli különbség jelenti az USA és Európa között.”

    Az utóbbi 5-10 évben megannyi Forma-1-es versenyző érkezett az IndyCarba, de ez visszafelé nem így van. Ennek ellenére több jelenlegi IndyCar pilótát is hírbe hoztak a Forma-1-el.

    Őszintén szólva, néhány IndyCar-pilóta van olyan jó, mint néhány Forma-1-es pilóta” – jelentette ki Grosjean. „Azt hiszem, mindkét bajnokságban van néhány nagyon-nagyon tehetséges versenyző. Vannak olyan srácok az IndyCarban, akik határozottan ott lennének a Forma-1 élmezőnyében.

    Colton Herta most éppen a Forma-1-ben tesztel, ami nagyon király. Azt hiszem, az IndyCar-pilóták számára a legnagyobb kihívást a mentalitásbeli különbség jelenti az USA és a Európa között.

    És szerintem ez mindenképpen kihívást jelenthet. De a srácok nagyon gyorsak. Pato O’Ward nagyon gyors, Colton nagyon gyors. Tényleg jó srácok vannak ott. De úgy érzem, hogy inkább a mentalitásban van a különbség, és ez egy kicsit nagyobb kihívás lehet nekik.

  • Marco Andretti egyre közelebb a NASCAR-os szerepléshez

    Marco Andretti, autóversenyző-legenda Mario Andretti unokája hamarosan bemutatkozhat a NASCAR Xfinity Seriesben.

    Andretti még 2021 nyarán jelentette be, hogy közel áll egy olyan megállapodás véglegesítéséhez, amelynek értelmében a NASCAR Xfinity Series-ben fog részt venni néhány versenyen.

    A pennsylvaniai Nazarethben született versenyző nem hozta nyilvánosságra, hogy melyik szervezetnél fog indulni, és a versenynaptárat sem közölte, és tavaly nyár óta csend uralkodott a sztorival kapcsolatban.

    Miközben jelenleg a Camping World SRX-ben versenyez, Andretti ismét megerősítette szándékát, miszerint szívesen indulna az Xfinity Seriesben.

    Beszélek néhány emberrel az Xfinityről” – mondta Andretti a szombati futama után. „Ha ezekkel a srácokkal együtt tudok versenyezni, talán az Xfinityben is megállom a helyem. Jó móka lenne.

    Marco Andretti karrierje során 250 IndyCar versenyen indult, azonban mindössze két győzelmet szerzett ezidő alatt, és sosem tudta eredményekre váltani a karrierje elején mutatott potenciálját.

    A legendás család sarja 2020-ban futotta utolsó szezonját, bár azóta is elindult két Indy 500-on. 2021-ben 19., 2022-ben pedig 22. lett.

    Jelenleg a Camping World SRX-ben versenyez, amely egy amerikai stock car versenysorozat, amelyet Tony Stewart, Ray Evernham, Sandy Montag és George Pyne alapított.

    A szériában leginkább legendák versenyeznek, olykor kiegészülve a jelen sztárjaival, mint pl. Hélio Castroneves, Josef Newgarden, Chase Elliott, vagy Hailie Deegan.

    Az SRX autókat teljes egészében az alapító Ray Evernham tervezte. A Fury Race Cars szolgál az autók alvázának tervezőjeként és építőjeként. Az autókban Ilmor V8 396-os motorokat használnak, amelyek elsősorban az ARCA Menards sorozatban szerepelnek.

    Ezek a gépek Amerika kevésbé ismert, short ováljain versenyeznek, mint pl. a South Boston Speedway, a Five Flags Speedway, vagy a Nashville Fairgrounds.

    A versenyzők minden forduló előtt véletlenszerű sorsolással kapják meg autójukat.

    Marco Andretti jelenleg a bajnokság második helyén áll, miután a legutóbbi két fordulón második helyezéseket tudott elérni.

  • BALHÉ Ganassiéknál, Palou aláírt a McLarenhez élő szerződése ellenére

    A Ganassi Racing bejelentette, hogy 2023-ra meghosszabbították Álex Palou szerződését – csakhogy ő erről nem is tudott.

    Érdekes estén van túl a Chip Ganassi Racing, a McLaren Racing és Álex Palou.

    A 2021-es IndyCar bajnok szerződésében ugyanis volt egy kitétel, miszerint a csapat 2023-ig meghosszabbíthatja a szerződését a versenyző beleegyezése nélkül is.

    Alex pályafutása magáért beszél” – mondta Chip Ganassi, aki a RACER-nek adott interjújában megerősítette a 2023-as felállást. „Ő már bizonyított azzal, hogy bajnok lett és a világ egyik legjobb versenyzője. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy folytathatjuk a közös munkát.

    A csapat közleményében volt egy Palou idézet is, amit most azért nem közlünk, mert a spanyol versenyző néhány perccel később ezt írta ki twitterére:

    Nemrég értesültem a médiából, hogy ma délután a Chip Ganassi Racing a jóváhagyásom nélkül kiadott egy sajtóközleményt, amelyben bejelentette, hogy 2023-ban a CGR-nél fogok versenyezni. Még meglepőbb volt, hogy a CGR közleménye tartalmazott egy „idézetet”, amely nem tőlem származik.

    Nem én hagytam jóvá ezt a sajtóközleményt, és nem én írtam vagy hagytam jóvá ezt az idézetet. Mint arról nemrégiben tájékoztattam a CGR-t, személyes okokból kifolyólag 2022 után nem szándékozom a csapatnál folytatni a karrieremet.

    A ma esti sajnálatos eseményektől eltekintve, nagy tisztelettel tekintek a CGR csapatára, és alig várom, hogy együtt fejezzük be a szezont.

    Néhány órával később jött a bejelentés, miszerint Palou közben aláírt a McLaren programjához, bár azt még – hasonlóan Felix Rosenqvist szerződéséhez – nem jelentették be, hogy melyik szériában fog indulni.

    A McLaren közleménye így szólt: „¡Hola Alex! A McLaren Racing üdvözli az IndyCar bajnokát, Alex Palou-t a pilótafelállásában 2023-tól, mivel a csapat folytatja a tehetségek építését az összes versenysorozatában. A teljes versenyzői felállásunkat az összes versenysorozatban a hamarosan meg fogjuk megerősíteni.

    Ezt Palou is megerősítette twitterén és így reagált: „Izgatottan osztom meg veletek ezt a jóhírt, és alig várom a jövőt a McLarennél.

  • Paul Tracy imádja Andrettiék civakodását

    Paul Tracy stílusától soha nem állt messze a szórakoztató, érdekes összetűzések gerjesztése, így nem meglepő, hogy élvezi a jelenlegi helyzetet.

    A 2003-as CART-bajnok a CART-ban, a Champ Carban és az IndyCar Series-ben eltöltött ideje alatt több – gyakran saját maga által kirobbantott – viszály középpontjában találta magát, mint bármelyik társa.

    Ha éppen nem egy olyan csapattársát tette ki, mint Dario Franchitti, vagy nem a fő riválisával, Sebastien Bourdais-val vívott éveken át tartó háborút, akkor is az IndyCar legnagyobb rosszfiújaként alakította ki személyiségét.

    Andrettiék pedig Mid-Ohioban kedveztek Tracynek, hiszen gyakorlatilag az összes csapattárs koccant ilyen, vagy olyan formában egymással, a pályán, és azon kívül is.

    Ha felveszem a szórakoztatóipari kalapomat vagy a promóter kalapomat, akkor szerintem ez nagyszerű a sportágnak” – mondta Tracy a RACER-nek. „Szerintem ez nagyszerű a sorozat számára. A lényeg az, hogy az IndyCarnak okosan kell használnia ezt a dolgot.

    Nem titok, hogy Rossi és Romain egyáltalán nem jönnek ki egymással. Ez még azelőttre nyúlik vissza, hogy csapattársak lettek volna. Ők ketten nagyon különböző személyiségek. Rossi nagyon száraz, nagyon szarkasztikus, egy kicsit távolságtartó, egy olyan fickó, aki nem szuper barátságos…

    Ahogy az várható volt, az 53 éves kanadai határozott véleménnyel van a Rossi vs. Grosjean incidensek során történtekről.

    Romain mindkét esetben sebezhető pozícióba tette saját magát, hiszen a külső ívről próbált előzni” – magyarázta Tracy.

    Nem tudom, mi történt ezután a srácok lelkivilágával. Mindketten elvesztették az eszüket. Rossit valószínűleg lehordták a rádión, de szerintem egyszerűen elvesztették az eszüket.

    Paul Tracy eseménydús karrierje

  • ENNYI! Egyelőre itt a vége Tatiana Calderon IndyCar kalandjának

    A szponzor tartozása miatt nem indítja el a 11-es számú Foyt autót az AJ Foyt Racing, melyet Tatiana Calderon vezetett volna.

    Az A.J. Foyt Racing csapata nem indítja a 11-es autót a hétvégi Honda Indy Toronto versenyen.

    Egyelőre nem világos, hogy a Tatiana Calderon által az épített és utcai pályákon, valamint az oválokon JR Hildebrand által vezetett autó visszatér-e a szezon későbbi szakaszában, de a csapat a RACER-nek elmondta, hogy csak megerősíteni hajlandó a nevezés hiányát Torontóra.

    A csapat abban is reménykedik, hogy az autót akkor és úgy hozzák vissza, ha és amennyiben az elsődleges szponzor elmaradt kifizetései teljesülnek.

    Calderon, a széria egyik hölgyversenyzője legjobb helyezéseit a májusi indianapolisi épített pályás versenyen szerezte a 15. helyezéssel, valamint Long Beachen, ahol a 16. helyen végzett.

    Eddig Calderon 15. helyezése jobb, mint a Foyt-os Dalton Kellett idei eredményei közül bármelyik, és jobb, mint a Foyt újonca, Kyle Kirkwood által elért kilenc helyezésből nyolc.

    Mivel nincs közvetlen ütemterv az autó visszatérésére, a 11-es elvesztésével az IndyCar teljes szezont teljesítő versenyzőinek száma 25-re csökken.

  • Conor Daly nyerte az IndyCar hétautós Iowai tesztjét

    Conor Daly nyerte a hét autóból álló privát NTT IndyCar Series tesztet az iowai oválon csütörtökön.

    Az Ed Carpenter Racing háromautós csapata és az Andretti Autosport négy pilótája részvételével közel 2000 kört tettek meg a pilóták a 0,875 mérföldes oválon, ahol Daly legjobb nem hivatalos körét a 87. körben érte el.

    Őt az Andretti versenyzője, Colton Herta követte, akinek a legjobbja a nap későbbi szakaszában született. Csapattársa, Alexander Rossi lett a harmadik.

    Minél több kört akartunk megtenni, minél hamarabb” – mondta Daly a RACER-nek.

    Szó szerint 100 százalékos esély volt az esőre, szóval mindenki arra gondolt, hogy azonnal nekivágjunk, mert valószínűleg nem sok mindent fogunk csinálni, ha egyszer elkezd esni, de egész nap egy cseppet sem esett.

    A legjobb körünk egy korai etapról származott, ami még mindig elég jó volt ahhoz, hogy a nap hátralévő részében az élen tartson minket.

    A pályán még mindig kicsi a tapadás, úgyhogy minél több kört megyünk, és minél többen megyünk annál jobban fel fognak gumizódni az ívek.”

    Az Andretti Autosportnál örültek, hogy végre nem a Mid-Ohio-i balhéval kell foglalkoznia a csapatnak, és Herta is elégedett volt a 26-os számú Hondájával elért eredményekkel.

    Rögtön jó volt az autó, utána pedig inkább arra koncentráltunk, hogy a hosszú etapokon is gyorsak legyünk” – mondta Herta.

    Csak a nap végére állt össze a dolog egy 18,3-as idővel, így a kvalifikációs tempó tekintetében még mindig elmaradtunk Conortól, de a versenytempónk jó volt.

    A közelmúltban a Penske csapat is tesztelt Iowában, akkor Josef Newgarden 18,377-es kört futott – igaz sokkal melegebb körülmények között.

    Az iowai dupla forduló július 22-24. között kerül megrendezésre.

    Nem hivatalos végeredmény

    1. Conor Daly, 18.249
    2. Colton Herta, 18.371
    3. Alexander Rossi, 18.395
    4. Ed Carpenter, 18.412
    5. Romain Grosjean, 18.434
    6. Rinus VeeKay, 18.499
    7. Devlin DeFrancesco, 18.577
  • Andretti kiakadt az F1-re: „Ezek a sznobok nem akarnak amerikai csapatot”

    Andretti kifakadt az F1-re, mondván a Száguldó Cirkusz még mindig a sznobok társasága, és az európai gazdagok klubja.

    A meglévő Forma-1-es csapatok „sznobista” hozzáállása az Andretti-projekthez azt mutatja, hogy Michael Andretti szerint még mindig egy „európai klub”, amely másokat „fenyegetésnek” tekint.

    Andretti úgy érzi, az F1 önelégült, ha azt gondolja, hogy a Netflix Drive to Survive sorozata elegendő volt ahhoz, hogy tartósan amerikai rajongótábort szerezzen.

    Próbálom emlékeztetni őket arra, hogy 350 millió ember él ebben az országban, és hogy igen, a Drive to Survive révén megugrott az érdeklődés itt, de nem szabadna megelégedniük azzal, amijük van” – mondta Andretti.

    Csak a felszínt súrolják. Megragadták az új rajongók érdeklődését – de a rajongók kissé ingatagok még. Azt hiszik, hogy már megszerezték azt amire szükségük volt. De meg is kell majd tartaniuk ezeket a rajongókat. Erre pedig mi vagyunk a tökéletes csapat.

    Bár a HAAS F1-es csapata is amerikai zászló alatt versenyez, a csapat infrastruktúrája és székhelye Európában található.

    Mi igazi amerikai csapat vagyunk, igazi amerikai versenyzőt kapunk. Akkor tényleg lenne miért drukkolni az egész országnak. Szerintem a mi értékünk itt jön be igazán, hogy megtartsuk azt a rajongót, akit most kaptak.

    Az a terv, hogy 2024-ben egy teljesen új csapattal, az Andretti Global zászlaja alatt az F1-es rajtrácsra lépjenek, először februárban merült fel, miután tavaly összeomlott Andretti azon törekvése, hogy a jelenlegi Alfa Romeo felvásárlásával belépjen az F1-be.

    Bár az Andretti benyújtotta az FIA-hoz a javaslatával kapcsolatos papírokat, úgy tűnik, nem került közelebb ahhoz, hogy meghívást kapjon a sorozatba.

    A jelenlegi Forma-1-es csapatok vonakodnak, tekintettel a franchise-modellre, amely szerint a bajnokság jelenleg működik, ami azt jelenti, hogy egy 11. csapat felemésztené a meglévő 10 csapat díjalap-részesedését, és úgy tudni, hogy az F1 egy további csapat esetében inkább egy gyártói projektet, például egy Audi gyári csapatot részesítene előnyben, mint az Andrettit.

    Michael Andretti
    Fotó: Flickr/Martin Lee (CC BY-SA 2.0 licensz)

    A Forma-1 mindig is egy európai klub volt Andretti szerint – és még mindig az

    Andretti visszautalt arra is, milyen volt a Forma-1, amikor 1993-ban megérkezett a szériába a McLaren csapat versenyzőjeként.

    Ez határozottan egy európai klub volt” – mondta Michael az F1-ről 1993-ban. „És az az érzésem, hogy még mindig egy európai klub, ahogyan velünk bánnak. Mert fenyegetést jelentenénk.

    Ez egy nagyon sznob megközelítés, amit alkalmaznak. Végső soron több értéket fogunk hozni, mint amennyit elviszünk.

    Michael Andretti a májusi Miami Nagydíj alatt bejárta az F1-es paddockot, hogy megpróbálja megszerezni a csapatok támogatását. Eddig csak a McLaren és az Alpine állt ki nyilvánosan Andretti terve mellett, és mindkettőnek van bizonyos fokú érdekeltsége.

    A McLaren főnöke, Zak Brown az Andretti United csapatban az Extreme E-ben és a Supercarsban is társult velük, az Alpine pedig a Renault márkán keresztül F1-es motorokkal látná el az Andrettit.

    Andretti elmondta, hogy az ajánlatát támogató csapatok száma ennél nagyobb, de elismerte, hogy a rajtrács mintegy fele még ellene van.

    Azt hiszem, négy vagy öt csapat határozottan a mi oldalunkon áll. De a többi csapat nagyon rövidlátó. Nem tudnak a jövőn gondolkozni. Nem érdekli őket a sorozat jövője. Csak magukkal törődnek. De ilyen a Forma-1 – és mindig is ilyen volt.”

    Toto Wolff, a Mercedes főnöke a projekt egyik leghangosabb ellenzője, mondván, hogy többet kellene tennie, hogy bizonyítsa, többletértéket hoz az F1-be. Andretti úgy véli, Wolff a díjalapok felhígulását a politikai befolyás elvesztése miatti aggodalmak leplezésére használja.

    Ezt használja ürügyként” – mondta a Andretti.

    Nagyjából tudtam, hogy mire készülünk. A cápákkal úszol. Úgyhogy jobb, ha nálad van a szigonyod.

  • Andrettiék fogadkoznak: Megnyomják a reszetet és minden rendben lesz

    Az Andretti Autosport úgy tekint a csütörtöki tesztnapra az Iowa Speedwayen, mint egy esélyt a csapat számára, hogy rendeződjenek a dolgok.

    Mindez azután történik, hogy a Mid-Ohio IndyCar futam után viharos, már már toxikus volt a hangulat a csapaton belül, főleg Romain Grosjean és Alex Rossi között.

    A csapat néhány versenyzője között még mindig dúl a feszültség, és az Andretti Autosport ügyvezető igazgatója, Rob Edwards úgy véli, hogy a teszt tökéletes időben érkezik ahhoz, hogy mindenkinek lehetősége legyen megnyomni a reszetet a Mid-Ohio-i történések után.

    Holnap Iowában tesztelünk, így mindenki egy időben lesz egy helyen” – mondta Edwards a RACER-nek. „Jó, hogy van egy kis időnk rendezni a dolgainkat, azt gondolom, hogy ha 10 napig nem látná egymást senki, akkor még rosszabbra fordulna a helyzet.

    Ezért jó, hogy a csapat holnap Iowában tesztel, és fontos, hogy mind a négy pilóta együtt dolgozzon a teszten, hogy a lehető legjobban felkészüljünk, és elsimítsuk a viszonyokat.

    Michael Andretti a Mid-Ohio-i verseny után azonnal csapatmegbeszélést hívott össze, ahol rögtön megbeszélhették a csapattársak egymással a dolgokat. Edwards szerint van értelme annak is, hogy hagyják lenyugodni a versenyzőket, de véleménye szerint a csapatnak azonnal lépnie kellett.

    Abban pillanatban fontos volt számunkra, hogy világossá tegyük nekik azt, hogy amit tettek, egyszerűen nem elfogadható” – mondta Edwards.

    Ezen túlmenően persze előnyös, ha elsétálunk, és megnézzük a felvételeket, és áttekintjük az eseményeket, és kontextust adunk nekik. De a vasárnapi nap lefolyását tekintve fontos volt, hogy Michael mind a négy versenyzőt összehozta.

    Michael átadta az üzenetet. Ez nem kérdés! Mindannyian nagyon csendben voltak. A nap végén nem is volt igazi vita. Amit Michael mondani akart, az egy ténymegállapítás volt, és ezen túl nem igazán volt ok vitára vagy bármi másra.