Kategória: IndyCar

  • Sebastian Vettel mégis az IndyCarban köthet ki?

    Sebastian Vettel nem zárta ki a lehetőségét annak, hogy a Forma-1-es karrierje után továbbra is versenyezzen, kérője pedig akad.

    Graham Rahal újra meginvitáltam Sebastian Vettelt egy IndyCar tesztelésre vagy versenyzésre, miután a négyszeres világbajnok úgy döntött, hogy az év végén visszavonul a Forma-1-ből, és egy szokatlan okot is kifejtett, hogy személy szerint miért szeretné, ha ez megtörténne.

    Vettel májusban a Miami Nagydíjon a Road America nevű IndyCar-pályát dicsérte.

    Rahal e megjegyzések nyomán a Twitteren meghívta Vettelt, hogy próbáljon ki ott egy IndyCart, és ezt a gondolatot támogatta a csapattulajdonos és édesapja, Bobby Rahal is, aki 1986-ban megnyerte az Indianapolis 500-at és emellett még három IndyCar bajnoki címet.

    A The Race at Indianapolis múlt hétvégi kérdésére, hogy változott-e valami Vettel F1-es visszavonulásának bejelentésével, Rahal egyértelművé tette, hogy ő és az RLL készen áll arra, hogy segítsen Vettel számára egy IndyCar-es esélyt megvalósítani.

    Bármikor nyitva áll a lehetőség, ha meg akarja próbálni, és talán el akar jönni versenyezni, biztos vagyok benne, hogy megtaláljuk a módját, hogy ezt meg tudjuk tenni” – mondta Rahal.

    Akárcsak Romain Grosjean, úgy gondolom, Seb is sokkal nyugodtabb környezetnek találná az IndyCart, de egyben kompetitívebbnek is, az biztos.

    És egy olyan srácnak, mint ő, mint versenyzőnek, biztos vagyok benne, hogy hátul a 10. helyen végezni nem szórakoztató, különösen a világbajnoki címek és minden más után, ami elért a karrierje során.

    Vettel nem zárkózik el

    Vettel nyitva hagyta az ajtót, hogy az F1 után máshol is versenyezzen.

    Nyilvánvaló, hogy az életkorom nem jelent problémát, hogy bármi mást csináljak, vagy hogy többet csináljak a Forma-1-ben” – mondta Vettel a múlt héten, amikor arról kérdezték, hogy teljesen visszavonul-e a motorsporttól, vagy csak az F1-től.

    Nem ez a döntő tényező. Úgy gondolom, fizikailag remek formában vagyok, nulla problémám van azzal, hogy ezeket az autókat vezessem. Szóval nincs semmi, ami visszatartana ezen a fronton.

    Mert nyilvánvaló, hogy a mostani döntésem az, hogy ez a fejezet véget ér. Nem azért fejeződik be, mert rögtön egy másik nyílik, és jövőre más autókkal fogok versenyezni.

    Az idő majd megmondja. Valószínűleg ez a legfairebb válasz, amit most adhatok.

    Ha rámjön a versenyezhetnék, biztos vagyok benne, hogy ki fogok találni valamit.

    A legutóbbi F1-es pilóta, aki az IndyCarra váltott, Romain Grosjean volt, aki 2021-es érkezésekor azonnal a rajongók kedvencévé vált, köszönhetően néhány kiemelkedő teljesítményének és a 2020-as tüzes sakhiri balesete utáni visszatérésének köszönhetően.

    Grosjean előtt Marcus Ericsson volt a legutóbbi F1-es versenyző, aki az IndyCarra váltott. A svéd most a negyedik szezonjában megnyerte az Indy 500-at, és az IndyCar bajnoki címért harcol.

  • Herta szerint idén végre lehetnek kihívói Nashville-ben

    A tavalyi nashville-i pole-győztes Colton Herta azt jósolja, hogy 2022-ben sokkal keményebb lesz a küzdelem az elsőségért a kvalifikáción.

    Ettől függetlenül Herta továbbra is arra számít, hogy ők lesznek előnyben az utcai pályán. Ez tökéletes alkalom lehet az Andretti versenyzőjének arra, hogy elfelejtse az indianapolisi csalódását, ahol az élről esett ki.

    Herta tavaly, az IndyCar első nashville-i látogatása során több, mint fél másodperccel nyerte meg az időmérőt.

    Az Andretti Autosport ásza azonban idén keményebb harcra számít a pole-ért a hétvégi versenyen.

    Mindenkinek sokkal több adat áll rendelkezésére a tavalyi hétvégéről, így egy kicsit jobban megértik, hogy mire van szükségük az autótól – talán a hasmagasság, a rugóbeállítások és miegymás. Egy kicsit nehezebb lesz az biztos”magyarázta Herta.

    Fontos különbséget jelentenek azok az új alternatív gumik, amelyeket a Firestone ezen a hétvégén fog használni, és amelyek oldalfalai növényi alapú keverékből készülnek – egy fenntarthatóbb forrásból, a guayule cserjéből.

    A Firestone szerint a versenyzők nem fognak különbséget érezni ezek között a zöld oldalfalú abroncsok és a szokásos utcai pályás pirosak között, de a puding próbája az evés, tehát csak a pályán fog kiderülni, hogy valójában milyenek ezek.

    Azt hiszem, az érzésnek hasonlónak kell lennie, mert az érintkezési felület ugyanaz” – mondta Herta. „Soha nem lehet tudni, hogy mennyire lesz puha vagy merev az oldalfal az új anyaggal az eddigiekhez képest.

    De érdekes lesz látni a kanyarokban a terhelést, és azt, hogy ez hogyan hat a rugóerőre és a csillapításra. Ez teljesen megváltoztathatja azt, amire az autónak szüksége van.

    Herta kilenc pole pozíciójából négyet utcai pályákon szerzett.

    Úgy gondolom, hogy remek autónk van erre a célra. A lengéscsillapítás nagyon fontos minden pályán, ahová megyünk, különösen azokon, amelyek nagyon rázósak. Úgy tűnik, egyszerűen működik. Az összes utcai pályán, ahová megyünk, úgy tűnik, fenomenálisan vezethető autónk van.

  • Rossi autója megbukott a technikai ellenőrzésen, olcsón megúszta

    Az IndyCar nyilvánosságra hozta, hogy Alexander Rossi győztes autóján két szabálysértést is megállapítottak az indianapolisi verseny után.

    Rossi a 85 körből 44-et vezetett, és ezzel megszerezte pályafutása nyolcadik IndyCar-győzelmét, és több mint három év után az elsőt.

    A múlt szombati futam utáni technikai ellenőrzést követően azonban kiderült, hogy a 27-es rajtszámú Andretti Autosport-Honda az IndyCar szabályzata által nem megengedett módon érte el a minimális súlyt.

    A 14.4.1.1.-es szabály kimondja, hogy a minimális súlyba a versenyre kész állapotban lévő autónak kell beletartoznia, kivéve a versenyző, a versenyzővel egyenértékű súly, az üzemanyag és az italos palackok tartalmát. A 14.4.1.1.1. szabály kimondja, hogy a minimális súly az országúti/utcai pályás versenyeken 771 kg.

    „Sportszakmai szempontból az autó megfelelt a minimális követelményeknek” – mondta Jay Frye, az IndyCar elnöke. „Technikai szempontból az a mód, ahogyan [az Andretti Autosport] elérte a súlyt, nem megengedett.

    A minimális súly teljesítéséhez az italos üveget és annak tartalmát az autó ballasztjaként használták, ami nem megengedett, és ezért is bírságolták és büntették meg a csapatot.

    Ennek következtében az IndyCar 25 000 dollárra büntette az Andretti Autosportot, és 20 pontot levontak az amerikai versenyzőtől.

    Ezzel Rossi pontszáma 298-ról 278-ra csökkent – így a lemaradása a bajnokságot vezető Will Powerrel, a Team Penske-Chevrolet versenyzőjével szemben 153 pont, és már csak négy forduló van hátra.

    Ez azt is jelenti, hogy Rossi a kilencedikről a 11. helyre csúszik vissza a bajnokságban.

    Bár az IndyCar közölte, hogy „a tagok fellebezhetnek a büntetések kiszabása ellen, amelyeket az NTT IndyCar Series szabálykönyvének felülvizsgálati és fellebbezési eljárásai részleteznek”, Rob Edwards, a csapat COO-ja arról tájékoztatta a Motorsport.com-ot, hogy az Andretti Autosport elfogadja a büntetést. és tiszteletben tartja a széria döntését.

  • Rosenqvist nem hiszi, hogy egy győzelem megváltoztatná jövőjét

    Felix Rosenqvist nem számít arra, hogy egy győzelem megváltoztatná McLarenes jövőjét, és főnökének, Zak Brown-nak terveit.

    Alig néhány héttel azután, hogy Torontóban harmadik lett, Rosenqvist meggyőző pole pozíciót szerzett az Indianapolis Motor Speedwayen, és csak egy mechanikai probléma akadályozta meg, hogy az Arrow McLaren SP versenyzője harcba szálljon a győzelemért.

    Bár a 30 éves svéd 2023-ra aláírt a McLarennél, egyelőre azonban még nem közölték vele, hogy melyik sorozatban fog versenyezni.

    Miközben a McLaren jövőre kettőről három teljes munkaidős versenyzőre bővíti az Arrow McLaren SP IndyCar-csapatot, és szerződtette a Pato O’Wardot és az Andretti Autosport jelenlegi pilótáját, Alexander Rossit, a harmadik helyről még nem döntöttek.

    A McLaren leszerződtette az IndyCar címvédőjét, Alex Palou-t, és bár utóbbi célja a Forma-1, amíg nem lesz szabad hely, ő az egyik legkézenfekvőbb választás a harmadik AMSP-ülésre.

    A kanadai dobogós helyezése után Rosenqvist így nyilatkozott: „Remélem, ez a hétvége ráveszi Zak-et, hogy megfontoljon néhány dolgot.”

    Nos, úgy tűnik, hogy most sok más dolgon kell gondolkodnia” – mondta Rosenqvist. „Igen, sosem árt, igaz, ha jól mész, ha teljesítesz. Azt hiszem, ha megvan a tempód, az mindig jó dolog.

    A beszélgetéseinkből kiderült, hogy az IndyCar-csapatban maradás nem igazán azon múlik, hogy gyors vagyok-e vagy sem.

    Hogy szerintem ezek az eredmények számítanak-e majd, hogy maradok-e vagy sem? Nem hiszem. Úgy értem, szerintem minden alkalommal segít, amikor bizonyíthatok. A versenyzésben mindig olyan jó vagy, mint az utolsó eredményed, és ez még mindig igaz az ilyen helyzetekre is.

    Csak arra fókuszálok, hogy futamgyőzelmeket szerezzek, és ennyi.

  • Tarolt a Magyar Nagydíj a fiatal amerikai nézők körében

    Megérkeztek a nézettségi adatok, és kiderült, mind a Forma-1, mind az IndyCar, mind a NASCAR jól szerepelt az amerikai tévécsatornákon.

    A múlt hétvégi IndyCar/NASCAR duplaforduló az Indianapolis Motor Speedwayen növekedést hozott az NBC számára.

    A Cup Series vasárnapi fordulója az NBC-n 2,05-ös Nielsen nézettségi átlagot és 3,373 millió nézőt ért el a Racer.com adatai szerint, a teljes nézettség a – streaminggel együtt – 3,402 millió néző volt, ami az NBC szerint 18 százalékkal több, mint tavaly ekkora átlag.

    Ez az NBC Sports legnézettebb Cup Series futama a tavaly augusztusi, Daytonában rendezett alapszakasz-döntő óta, amelyet főműsoridőben az NBC közvetített (3,995 millió néző).

    A NASCAR Xfinity Series szombati futama az NBC-n szombat délután 0,94/1,516 milliós átlagot ért el, ami 23 százalékkal több, mint az NBC Xfinity Series 2021-es átlaga (1,263 millió), és 65 százalékkal több, mint a tavalyi hasonló futam az NBCSN-en (937 000 néző).

    Az Xfinity-t megelőző NTT IndyCar Series futam az NBC-n 0,67/1,046 milliós átlagot hozott. Tavaly az NBCSN-en ez a futam átlagosan 522 000 nézőt vonzott.

    A Forma-1 is erős számokat produkált múlt vasárnap: az ESPN élőben közvetítette a Magyar Nagydíj, amely átlagosan 0,63/1,249 millió nézőt hozott, ami 25 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor, és a szezonátlagot 1,3 millió fölött tartotta a sportág nyári szünete előtt.

    Az F1 a 18-49-es demográfiai csoportot is megnyerte a második egymást követő héten, 645 000 nézővel ebben a korcsoportban, szemben a Cup 640 000, az Xfinity 267 000 és az IndyCar 233 000 nézőjével.

    A NASCAR Camping World Truck Series és az ARCA Menards Series péntek este a Lucas Oil Indianapolis Raceway Parkban volt az FS1-en, a Trucks átlagosan 0,31/492 000 nézőt hozott, az ARCA pedig 0,14/219 000-et.

  • Így reagáltak az IndyCar versenyzők a Piastri saga-ra

    Kísértetiesen hasonló szituációba került Oscar Piastri, mint Álex Palou kb. egy hónappal ezelőtt. Az IndyCar garázsa pedig nem felejt.

    Az Alpine Forma-1-es csapata este jelentette be, hogy a szezon végén az Aston Martinhoz távozó Fernando Alonso helyére Oscar Piastri érkezik majd.

    De ahogy kollégája, Álex Palou néhány héttel ezelőtt, úgy Piastri is azonnal tagadta ezt a hírt, és még a megfogalmazás is kísértetiesen hasonló volt, mint amit a spanyol IndyCar sztár adott ki azután, hogy a Chip Ganassi Racing a beleegyezése nélkül adott ki közleményt.

    Úgy értesültem, hogy az Alpine az én beleegyezésem nélkül adott ki egy közleményt ma késő délután arról, hogy jövőre náluk fogok versenyezni. Ez viszont tévedés, én nem írtam alá az Alpine-nal 2023-ra. Jövőre tehát nem az Alpine versenyzője leszek” – írta Piastri twitterén.

    Az IndyCar mezőnye persze nem felejt, és twitteren azonnali hatállyal rárepült a témára.

    A bajnokság második helyén álló Marcus Ericsson még Alonso távozása után osztotta meg gondolatait az F1-es pilótakeringővel kapcsolatban, aminek az egyik pontja talán már valóra is válik.

    Nocsak nocsak nocsak” – írta Ericsson, utalva arra, hogy milyen jók voltak a tippjei.

    Félix Rosenqvistnek kétszer kellett lecsekkolnia, hogy nem-e április 1-e van.

    Conor Daly szerint mindenkinek az az álma, hogy az F1-ben vezessen, kivéve amikor nem annál a csapatnál, ahol ő szeretne. Őrületnek tartja ezt az amerikai pilóta.

    A 2013-as Indy 500 bajnok Tony Kanaan, csak egy popcornos emojikat ábrázoló tweettel reagált a helyzetre. Így tett egyébként Romain Grosjean is.

    Végül Pato O’Wardot érdemes még megemlíteni, aki arra kérte Alexát, hogy játsza le neki a De Ja Vu című számot (visszautalva Palou esetére).

  • Palou-ék 19-re lapot húztak, szövetségi bíróságra vinnék az ügyet

    Palou jogi képviselői indítványt nyújtottak be, amelyben azt kérik, hogy az ügyfelük ellen indított pert helyezzék át szövetségi joghatóság alá.

    Az Álex Palou sztori 2022. július 13-án kezdődött, amikor a Ganassi Racing az opciós jogával élve meghosszabbította a szerződését, amelyet Palou letagadott, majd néhány órával később a McLaren bejelentette, hogy leigazolta őt.

    Palou ellen saját csapata Július 27-én indított peres eljárást.

    A pénteken benyújtott Notice of Removal indítvány hétfő reggel jelent meg az ügytáblán, mely indítvány benyújtásának a RACER információ szerint két fő oka van annak.

    Az első az lenne, hogy az ügyet a helyi joghatóság alól egy szövetségi bíró kezébe adják, ami egy spanyol származású versenyző esetében – akit a pert indító Chip Ganassi Racing csapat székhelyén perelnek – azért történhetne, hogy eloszlassanak minden aggályt azzal kapcsolatban, hogy a helyi bíró pártatlan lenne az ügyfelükkel szemben.

    A CGR ügyvédei a pert az Indiana állambeli Marion megyében nyújtották be, ahol a csapat székhelye található.

    Palou ügyvédei azt kérték, hogy az ügyet az Egyesült Államok Indiana déli körzetének Indianapolis-i körzetének kerületi bírósága tárgyalja, amely szintén Marion megyében található, de a szövetségi irányelveket betartva a versenyző ügyvédei remélhetik, hogy a helyi bíróságoknál szimpatikusabbak lesznek az ügyükkel, mint a helyi bíróságok egy külföldi személy és külföldi vállalkozás esetében, amelyet egy hazai és az államban működő vállalat perel be.

    A másik indok a szövetségi bíróságra való áttérés iránti kérelemre az lehet, hogy az eljárás lelassuljon. Mivel a CGR ügyvédei Palou gyors eskü alatt történő meghallgatását sürgetik a bíróságon ezen a héten, és a McLaren Racing és az Arrow McLaren SP-től a tulajdonukban lévő anyagok gyors átadását – feltételezve, hogy Palou aláírt szerződése a McLarennel a kért dokumentumok között van -, a felhívás, hogy megpróbálják szövetségi szintre emelni az ügyet, egy elhúzódó folyamathoz vezethet.

    Mi lesz veled Palou?

    A helyi bíróság és az ügyvédek között tervezett találkozókat és Palou személyes meghallgatását lemondták, amíg a szövetségi kérést kezelik.

    A CGR ügyvédei megtámadhatják a kísérletet azzal, hogy visszahívási kérelmet nyújtanak be, hogy megpróbálják az ügyet az eredeti helyszínen tartani, és 30 napjuk van arra, hogy megpróbálják megakadályozni Palou ügyvédeinek sikerét.

    Ha Palou ügyvédei elérik, hogy az ügyet áthelyezzék a szövetségi bíróságra, a CGR ügyvédeinek újra be kell nyújtaniuk az eredeti előzetes letiltási kérelmet Palou és cége, az ALPA Racing ellen, amint új bírót jelölnek ki.

    Bár a helyi bíróság helyt adott a CGR azon kérésének, hogy a panaszt titkosítani kell, nincs garancia arra, hogy egy szövetségi bíró ugyanezt tenné.

    Bár a beadvány olyan megfogalmazásokat tartalmaz, amelyek arra utalnak, hogy a CGR arra kívánja kényszeríteni Palou-t, hogy a csapatánál versenyezzen, a csapat úgy tudja, hogy a Palou-val kötött 2023-as szerződését akarja az egyetlen érvényes szerződésnek tekinteni, amely felváltja a McLaren Racinggel a 2023-as évre aláírt szerződést.

    A törvény értelmében Palou-t sem a CGR, sem a McLaren, sem bármelyik csapat nem kényszerítheti arra, hogy az autóit vezesse.

    Palou ügyvédei azt is elárulták, hogy a CGR-től rágalmazás miatt kártérítést követelhetnek.

  • Colton Herta: Ember, ez elkeserítő

    Úgy tűnt, hogy Colton Herta nagy napja lesz a szombati verseny az Indianapolis Motor Speedwayen, de az autója máshogy gondolta.

    Herta májusban győzni tudott itt, az esős, nyálkás, kihívásokkal teli nagydíjon, most viszont egy mechanikai probléma idő előtt véget vetett a versenyének.

    A 26-os számú Gainbridge Honda egész hétvégén erős volt” – mondta Herta. „A csapat remek munkát végzett a beállításokkal, szerintem a miénk volt a leggyorsabb autó.”

    A verseny felénél volt egy problémánk, és már nem tudtunk mit tenni, ki kellett állnunk. Nagyon várom Nashville-t. Csapatként eddig is erősek voltunk az utcai pályákon, szóval szerintem jó helyzetben leszünk.

    Herta a kilencedik helyről indult a versenyen, majd folyamatosan jött fel, és a 41. körben átvette a vezetést. A 42. körben azonban túl keményen hajtott rá a 12-es kanyar rázókövére, és a jelek szerint megsérült a sebességváltója, ami miatt kiállt a versenyből.

    Ember, ez elkeserítő. Megmutattuk, mire vagyunk képesek. Addig folytatjuk, amíg újra nem nyerünk.

    – írta twitterén Colton Herta.

    Herta csapattársa, Alexander Rossi vette át a vezetést az eset után, és már nem is engedte ki azt a kezéből a verseny végéig, így megszakította hároméves, 49 futamból álló nyeretlenségi sorozatát.

    Szerintem határozottan erős volt” – mondta Rossi Hertáról. „Nagyjából ugyanaz volt a versenyautónk. Nem akarok elvitatni tőle semmit, és amit tett, hogy a kilencedik helyről feljött erre a pozícióra, az hihetetlen volt. De most rajtunk volt a sor, szóval ez fantasztikus.

  • Lundgaard élete első dobogóját szerezte meg az IndyCarban

    Az IndyCar Series újonca, Christian Lundgaard szombaton elért második helye Indianapolisban az első komoly eredménye volt az USA-ban.

    Christian Lundgaard végigjárta az európai nevelőszériákat, az F2-ben például 2 győzelmet és 9 dobogós helyezést szerzett két éves ottani karrierje alatt.

    A Forma-1-be viszont nem tudott fellépni, így az Egyesült Államok felé vette az irányt, ahol a Rahal Letterman Lanigan csapatnál talált otthonra. Ezt a bizalmat kezdi meghálálni a dán versenyző.

    Csodálatos érzés” – mondta Lundgaard a második helye kapcsán. „Azt hiszem, a legjobb érzés most az, hogy a csapat tényleg megérdemelte már ezt az eredményt.”

    Keményen dolgoztak, és a szezon eleje nagyon nehezen indult, és azt hiszem, Torontóba érve kezdtek megváltozni a dolgok. Láttunk egy sorozatot, amikor elkezdtünk jobban teljesíteni – még Road Americát; Mid-Ohio-t is ide venném.

    A top 10 határán voltunk. Hogy idejöttünk, és a második helyen végeztünk, azt hiszem, nagyon kijárt már nekünk. Én csak egy srác vagyok, aki a munkáját végzi, tényleg – nyerni akarok, szóval megpróbálom a lehető legjobbat kihozni magamból.

    A 21 éves dán származású versenyző bevallotta, hogy újonc szezonja során idősebb csapattársára és a csapat régi motorosára, Graham Rahalra tekint, mint viszonyítási alapra.

    Igen, az egyik dolog, ami egy kicsit bosszantott eddig, hogy minden egyes alkalommal, amikor eljött a versenynap, úgy tűnt, Graham mindig megtalálta a módját, hogy előrébb végezzen mint én” – magyarázta Lundgaard.

    Ez ma szerencsére nem történt meg. Őszintén szólva Graham rengeteget segített nekem, hogy megértettem, hogy kell használni a gumikat.

    Rendkívül jó hosszú távon, jól spórol az abroncsokkal, jó spórol az üzemanyaggal, és egyszerűen ezért ilyen versenyképes. Még egy olyan autóval is, ami talán nem elég jó ahhoz, hogy ilyen eredményeket érjünk el.

    Nagyon jó csapatunk van.

  • Megszakadt Rossi nyeretlenségi sorozata, ő nyert Indianapolisban

    Rossi, aki 49 futam óta nem nyert, a verseny második felében dominált, Will Power pedig átvette az első helyet a bajnoki pontversenyben.

    Alexander Rossi csak tette a dolgát, és várt. Várta, hogy a szerencséje megváltozzon, hogy minden újra összeálljon. Vasárnap, az Indianapolis Motor Speedway épített pályáján a várakozásnak vége lett.

    Az Andretti Autosport pilótája 49 futam óta nem állt a victory lane-re, és ezt az ünneplése is tükrözte.

    Huh… micsoda megkönnyebbülés. Annyira sok minden ment félre olyan sokszor… Persze együttérzek Coltonnal, de egyszerűen csak boldog vagyok, hogy végre nyertem. Végre a szerencse a mi oldalunkon állt” – mondta érzelmesen Rossi.

    Ahogy Rossi is elmondta, óriási csalódás érte Colton Hertát, aki a verseny első felében magabiztosan vezetett, azonban a verseny közepén egy mechanikai meghibásodás miatt az élről kellett kiállnia.

    Mögötte Christian Lundgaard a 2022-es IndyCar-szezon legjobb újonc teljesítményét nyújtotta, és a második helyen végzett, ami az első dobogós helyezése volt a sorozatban.

    A dán, aki csendesen, egyenletes helyezéseket produkált a Rahal Letterman Lanigan számára, egy újabb minőségi futamot teljesített.

    A 3-4-5. helyen a Team Penske versenyzői, Will Power, Scott McLaughlin és Josef Newgarden futottak be, akiknek minden bizonnyal úgy tűnt, hogy győzelemre alkalmas autójuk van, de valahogy soha nem tudták megragadni a lehetőséget.

    A Chip Ganassi Racing versenyzői, Scott Dixon és Marcus Ericsson számára a potmentés volt a legfontosabb, ami nagyjából sikerült is. Előbbi a nyolcadik, utóbbi a 11. helyen végzett Indianapolisban.

    A McLarennél beigazolódott az, amitől a versenyzők féltek. A remek időmérős teljesítményt nem sikerült jó versenytempóra váltani. Felix Rosenqvist a 9., Pato O’Ward pedig csak a 12. lett.