Kategória: Hírek

  • Lezajlott a második edzés Sebringben, továbbra is gyors a Cadillac

    Ryan Hunter-Reay is gyors volt a Ganassi Cadilaccel, de végül Pipo Derani vitte el a Sebringi 12 órás második edzését.

    A Sebringi 12 órás második szabadedzésének elején úgy tűnt, hogy a Chip Ganassi Racing Cadillacjei ismét az élre állnak, hiszen Ryan Hunter-Reay lett a harmadik pilóta a 01-es autóval, aki elképesztően gyors kört tudott futni – írja a Racer.

    Azonban a Pro-Am autók elhagyták a pályát az edzés utolsó 15 percére, és csak a DPi és GTD Pro autók maradtak a pályán, így a mezőny többi tagja felváltva gyors köröket futott.

    Ricky Taylor a Wayne Taylor Racing 10-es számú Acurájával az élre ugrott – és nem sokkal később megpördült. Ezután Alex Lynn – aki az első edzés nagy részét a pálya szélén töltötte, hogy Neel Jani akklimatizálódni tudjon az autóhoz – ugrott az élre.

    A végére azonban Pipo Derani a 31-es számú Action Express Racing Cadillacben az első pilóta volt, aki a hőségben bekerült 1 perc 46 másodperc alá, és végül 1:45,750-el megnyerte az edzést.

    Mike Rockenfeller – aki egyedül tesztelte a 48-as rajtszámú AXR Cadillacet, mivel csapattársai, Kamui Kobayashi és Jose Maria Lopez nem ülhetnek be az autóba a holnapi 1000 mérföldes Sebringi Világbajnokság futama előtt – lett a második, 1:46,126-os idejével.

    Lynn végül harmadik lett, 0,162 másodperccel Rockenfeller mögött. A 60-as rajtszámú Meyer Shank Racing Acura kihagyta az edzést, mivel a csapat motort cserélt.

    A Lamborghini Daytona után Sebringben is gyors

    A GTD Pro kategóriában a Lamborghini ugrott az élre, Mirko Bortolotti a 63-as rajtszámú TR3 Racing Huracannal 2:00,861-es tempót diktált.

    A BMW Team RLL azonban továbbra is erősnek tűnt, Philipp Eng kevesebb mint egy tizedmásodperccel maradt el Bortolotti idejétől a 24-es számú M4-essel.

    Davide Rigon a 62-es rajtszámú Risi Competition Ferrari 488-assal szintén gyors kört futott, így ő lett a harmadik.

    A 97-es rajtszámú WeatherTech Racing Mercedes-AMG nem jött ki a pályára, miután a reggeli edzés elején egy ismeretlen szivárgás miatt a garázsba került, és a problémát a második edzésre sem sikerült megoldani.

    Az LMP2-ben ismét a 8-as számú Tower Motorsport ORECA állt az élre, ezúttal Rui Pinto de Andrade kezében, aki 1:49,654-es időt autózott.

    A PR1 Mathiasen Motorsport ORECA 52-es rajtszámú ORECA is jól ment, Mikkel Jensen 0,235 másodperccel volt lassabb de Andrade-nél.

    Ezzel a 81-es számú DragonSpeed ORECA a harmadik helyre szorult a délelőtti második helyről, Sebastian Montoyával a volán mögött.

    Cameron Shields volt a leggyorsabb az LMP3-ban, aki a 38-as rajtszámú Performance Tech Motorsports Ligier-t 1:57,586-os idővel repítette az élre.

    A GTD osztályban is jól mentek a BMW-k, itt a Paul Miller Racing BMW M4 GT3-asa volt a leggyorsabb, 2:01,123-as idővel.

    A 2022-es Sebringi 12 órás második szabadedzésének végeredménye

  • Noah Gragsonnak nem volt kihívója Phoenixben, dominánsan nyert

    Noah Gragson uralta a NASCAR Xfinity Series szombati, Phoenix Racewayen rendezett futamát, ahol 200 körből 116-ot vezetett.

    Egy lassú zöld zászlós boxkiállást követően Gragsont ugyan megelőzte Brandon Jones, azonban 14 körrel a vége előtt visszavette a vezetést a JR Motorsports versenyzője, így megszerezte a győzelmet a Phoenix Raceway-en.

    Nagyszerű érzés, hogy az 50. évfordulós Bass Pro Shops Camarot győzelemre tudtam vezetni” – mondta Gragson a FOX Sports 1 riporterének, Regan Smith-nek a rajt-cél vonalnál.

    A boxcsapat nagyszerűen dolgozott. A csapatom idén eddig remekül teljesít, hiszen az első négy versenyen mindenhol az első háromban végeztünk.

    Gragson a második sorból indult, és majdnem megnyerte az első szakaszt a pole-ból induló Trevor Bayne előtt

    Bayne-nek nem indult könnyen a versenye, hiszen még az indulás előtt problémája akadt a kormányán lévő kill-switchel, amelyet véletlenül megnyomott, és emiatt az autó teljesen áramtalanítva lett, így majdnem lemaradt a rajtról.

    Gragson átvette a vezetést, és nem nézett vissza

    A második szakaszt Gragson már korán irányítása alá helyezte, miután az élre állt Brandon Jones-szal való csatája után. A 23 éves versenyző a 70. körben előzte meg riválisát, majd elhúzott, hogy fölényesen megnyerje a szakaszt.

    Az utolsó szakasz sárga zászló nélkül zajlott, így Gragson és az élen álló többi versenyző megléphetett a többiektől. Miután a zöld jelzés alatti utolsó kiállásnál a második helyre esett vissza, Gragson a lekörözött forgalom segítségével fokozatosan hozta be az élre törő Jonest.

    A verseny vége előtt néhány körrel Gragson egy merész húzással megelőzte Jones-t, és végül ez lett a döntő manőver, mivel Gragson el tudott húzni, és megszerezte idei első győzelmét.

    Gragson előnye 2,555 másodperc volt Jones előtt a célvonalnál. Josh Berry lett a harmadik, miután hátulról indult, míg Bayne a negyedik helyen ért célba a sárga jelzés alatt kapott gyorshajtási büntetés után. John Hunter Nemechek lett az ötödik.

    A verseny eleji megpördüléséből visszajövő Ty Gibbs végül a hatodik helyen végzett, majd a Kaulig Racing versenyzői, AJ Allmendinger, Daniel Hemric és Landon Cassill jött, és végül Justin Allgaier zárta a top 10-et. Ez a 10 versenyző maradt körön belül a verseny végére.

    Az Xfinity Series szombaton, március 19-én, az Atlanta Motor Speedwayen a Nalley Cars 250-es versenyen újra akcióba lép. A FOX Sports 1 televíziós közvetítése ET 17 órakor kezdődik.

    A NASCAR Xfinity Series Phoenix-i versenyének végeredménye

    Poz. # Driver Kör
    1 9 Noah Gragson 200
    2 19 Brandon Jones 200
    3 8 Josh Berry 200
    4 18 Trevor Bayne 200
    5 26 John Hunter Nemechek(i) 200
    6 54 Ty Gibbs 200
    7 16 AJ Allmendinger 200
    8 11 Daniel Hemric 200
    9 10 Landon Cassill 200
    10 7 Justin Allgaier 200
    11 39 Ryan Sieg 199
    12 27 Jeb Burton 199
    13 68 Brandon Brown 199
    14 2 Sheldon Creed # 199
    15 2 Brett Moffitt 199
    16 44 Ryan Ellis 199
    17 21 Austin Hill # 199
    18 51 Jeremy Clements 199
    19 36 Alex Labbe 199
    20 4 Bayley Currey 199
    21 99 Stefan Parsons 198
    22 1 Sam Mayer 198
    23 91 Mason Massey 198
    24 31 Myatt Snider 198
    25 66 JJ Yeley 198
    26 5 Nicholas Sanchez 198
    27 7 Joe Graf Jr. 197
    28 48 Jade Buford 197
    29 6 Ryan Vargas 197
    30 92 Kyle Weatherman 197
    31 8 David Starr 196
    32 28 Kyle Sieg # 196
    33 45 Kaz Grala(i) 196
    34 35 Jeffrey Earnhardt 196
    35 78 Josh Williams 178
    36 38 Parker Retzlaff 158
    37 23 Anthony Alfredo 147
    38 98 Riley Herbst 20
  • A BMW M Motorsport a BMW M 50 éves fennállását ünnepli Daytonában

    A BMW M Motorsport és a márka Észak-Amerikai kirendeltsége számára a hétvégi Daytonai 24 órás a szezon egyik csúcspontja.

    A Daytona-i 24 órás verseny sok szempontból – és személy szerint számomra is – nagyon különleges verseny a BMW M Motorsport számára” – mondta Mike Krack, a BMW M Motorsport vezetője.

    Az idei szezonban a legfontosabb feladatunk, hogy az 50 éves évfordulót kellőképpen megünnepeljük, és jó teljesítményt nyújtsunk a versenyeken.

    A versenyen kívül a Daytonai 24 órás kísérőprogramjában számos kiemelt programmal ünnepli a cég 50 éves fennállását.

    Közvetlenül a verseny rajtja előtt a márka régi és jelenlegi autóinak felvonulása lesz látható, köztük egy 1980-as BMW M1-essel.

    A „Rolex 24 Heritage Exhibition” kiállításon, a „Daytona Fan Zone”-ban három olyan versenyautó lesz látható, amelyek IMSA-győzelmükkel történelmet írtak: az 1975-ös 3.0 CSL, a 2015-ös Z4 GTLM és a 2019-ben Daytonában diadalmaskodó M8 GTE.

    Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy szerepet játszottunk az M Motorsport történetének egy jó részében” – mondta Bobby Rahal, a német autómárka hivatalos partnerének, a Rahal Letterman Racing tulajdonosa.

    Számunkra hatalmas megtiszteltetés volt, hogy 2008-ban aláírtunk egy hosszútávú szerződést a BMW-vel – így számunkra igazán különleges, hogy a BMW M 50. évfordulójának részesei lehetünk.

  • A média megerősítette: a tervek szerint rendezik meg a Vietnámi Nagydíjat

    A média megerősítette: a tervek szerint rendezik meg a Vietnámi Nagydíjat

    Hanoi megerősítette: a tervek szerint, április 5-án megtartják az első Vietnámi Nagydíjat, nem befolyásolja őket a Kínai Nagydíj eltörlése.

    Számos kérdést vetett fel az, hogy eltörlik-e az idén első alkalommal megrendezésre kerülő Vietnámi Nagydíjat, miután a szomszédos kínai hétvégét törölték. Ahogy a hírekből kiderült, mindössze egy hete helyezték karanténban Vietnám fővárosától 30 mérföldnyire – mintegy 48 km-re lévő – területet, miután a vírus átlépte a határt.

    „A Formula 1-es futam időpontja nem lesz elnapolva vagy törölve” – nyilatkozta a vietnámi állami médiának Tran Trung Hieu, a Hanoi turizmusáért felelős igazgatóhelyettes. – „Noha ez egy sportesemény, óriási hatással van Vietnám és Hanoi turizmusára is, és mindent intézkedést megteszünk az esemény biztoságának biztosítása érdekében.”

    Általánosságban elmondható, hogy a koronavírus kitörése rossz hatással van a sportéletre: Sanyában törölték a Formula E futamot, Szingapúrban és Hongkongban a Rugby 7 bajnokságát vonták vissza. Vietnámban 16 beteget találtak, de az új, félig utcai körülményű pálya építése folytatódik, sőt: utolsó szakaszába léptek a folyamatok, hiszen már a tribünöket helyezik el.

  • Ross Brawn szorít, hogy a Williams kimásszon a gödörből

    Ross Brawn szorít, hogy a Williams kimásszon a gödörből

    Ross Brawn, a Formula 1 sportszakmai igazgatója elárulta, szurkol a Williamsnek, hogy a jelenlegi formáját levetkőzze a nagy múltú csapat.

    A Williams 2018-ban és 2019-ben is utolsóként végzett a konstruktőri állásban, továbbá az utóbbi szezonban mindkét pilótájuk, Robert Kubica és Geroge Russell is képtelen volt teljesíteni drasztikusan rosszabb autóval. Bár a Williams továbbra is a sportág egyik legtöbb világbajnoki címmel rendelkező csapata – őket csak a Ferrari előzi meg – még akkor is, ha az utolsó győzelmük több, mint két évtizeddel ezelőtt történt.

    Brawn úgy gondolja, hogy a közelgő szabályváltozások elősegítik a csapat visszatérését, de hozzátette, ennek hamarosan meg kell történnie, vagy fennáll annak a kockázata, hogy kikerüljenek a Formula 1-ből.

    „Ez aggodalomra ad okot. A Williamsnek volt néhány rossz éve és így nem folytathatják. A szponzorok és a pilóták is távoznak, de abban a reményben élsz, hogy össze tudják hozni, mert a Williams nagy neve az F1-es történelemnek. Nem akarjuk elveszíteni őket” – fogalmazott Ross Brawn a Motorsport.com-nak. – „A méltányosabb alapú elosztás kicsit segíteni fog neki, ám örökké nem maradhatnak a rajtrács végén. Ez nem tartható.”

    Brawn elmondta, szorít a csapatért, hogy az elkövetkezendő években jobban teljesítsenek. Bár tavaly a Williams egyetlen pontját Kubica szerezte, mégis a veterán pilótát Nicholas Latifi váltja a 2020-as szezonban.

  • Szigorú követelmények biztosítják Verstappen sisakcseréjét

    Szigorú követelmények biztosítják Verstappen sisakcseréjét

    Az FIA számos újítást mutatott be 2019-ben annak érdekébe, hogy a pilóták sisakjai még biztonságosabbak legyenek, amelyekhez a gyártóknak alkalmazkodniuk kellett.

    Max Verstappen egykori sisakgyártójának, az Arai-nak számos nehézséggel kellett szembenéznie az új előírások miatt. Az követelményeket azután hozták, miután Felipe Massa súlyos fejsérülést szenvedett 2009-ben egy rúgó miatt, amely Rubens Barrichello autójáról szakadt le. Az új szabályok biztosítják, hogy hasonló baleset során kisebb esélye legyen az ilyen sérülésnek.

    Az új sisakoknak számos, komoly követelménynek kell megfelelnie. Például, képesnek kell lenniük ellenállni a 250 km/órás sebességű ütközéseknek, ezért a sisakot nagy mértékben erősítették az elülső részen. Az egyik vizsgálás során egy fémlövedéket ezen a sebességen lőtték a sisakhoz, ezzel rekonstruálták a Massa-féle balesetet. Az új fejvédőket egy évig tesztelték, hogy minden követelménynek megfelelhessenek.

    Visszatérve Max Verstappenre: az Aston Martin Red Bull Racing pilótájának jelenleg a Schubert gyárt sisakot. A Schuberth úgy gondolja, hogy a gyártók és az FIA a komplexitás szempontjából alábecsülték a teljes folyamatot.

    „Minden bizonnyal jó dolog a lehető legmagasabb biztonsági előírások alkalmazása, de nem volt elég egy évet szánni a tesztelésre.” – fogalmazott Alberto Dall’Oglio, a Schubert vezérigazgatója.

  • Ross Brawn határidőt tűz ki a Kínai Nagydíj döntéséről

    Ross Brawn határidőt tűz ki a Kínai Nagydíj döntéséről

    Az óra ketyeg a 2020-as Kínai Nagyíj felett: hamarosan dönteni kell arról, hogy töröljék vagy elhalasszák a futamot.

    A koronavírus okozta halálesetek száma – amely ma már 635 főre emelkedett – nap mint nap folyamatosan nő és ezen a héten a Sanghaji Sportszövetséget arra késztették, hogy függessze fel az összes sporteseményt.

    A Formula 1 stratégiáért felelős csoportja ezen a héten megbeszélést tartott az ügyben és a német Bild napilap azt állítja, hogy az áprilisi sanghaji futam visszavonása a „küszönön áll”. Azonban Ross Brawn, a Formula 1 sportigazgatója elmondta, egy pár hetet még várnak a végleges döntéssel.

    „A tengeri rakomány jövő héten indul, de nem lenne katasztrófa, ha annak a hajónak meg kellene fordulnia. Alig három hét alatt, az első alkalmazottak átmennek és előkészítik a pályát. Számunkra ez egy kritikus dátum, amelyre visszajelzésre van szükségünk” – fogalmazott Brawn a Bildnek.

    Brawn elismerte, hogy fennáll a lehetősége annak, hogy a futamot ne a tervezettek szerint áprilisban tartsák meg, de egyelőre nyitva hagyja azt az esélyt, hogy későbbi időpontban rendezzék meg a nagydíjat.

    Oroszország elutasította azt a felvetést, hogy cseréljen Kínával, illetve a csapatok sem fogadták el azt az ötletet, miszerint az augusztusi szünetet lerövidítsék vagy az év elején egy hármas futammal indítsanak. Az Auto Motor und Sport szerint a Formula 1 nem tudja egyoldalúan visszavonni vagy halasztani a versenyt a szerződés következmények miatt.

    „Megvárjuk a promótert és hatóságokat, hogy meghozzák a végső döntést, ami szerintem hamarosan várható már” – tette hozzá a sportigazgató.

    Sanghaj az összes márciusi sporteseményét törölte, miközben egy másik Formula 1-es házigazda – a 2020-as szezon újonca, Vietnám – is bejelentett hasonló intézkedéseket februárban. A Vietnam Grand Prix Corporation sajtóközleményben kiadta: „Jelenleg nem számítunk számottevő hatással áprilisban.”

  • Izgalmas elektromos autók jönnek 2020-ban

    Izgalmas elektromos autók jönnek 2020-ban

    A jövőben számos új elektromos meghajtású autót mutatnak be a gyártók: köztük lesz a Pininfarina Battista, az Austin Martin és a Honda is.

    Egyre nagyobb teret kapnak az elektromos autók a gyártók életében, senki sem szeretne kimaradni a sorból. 2020-ban pedig hatalmas robbanás lehet a piacon, a legtöbb világmárka a színre lép azza, hogy teljesen elektromos hajtású gépkocsit mutatnak be.

    Olasz, német és japán gyártók is újat hoznak a palettájukba: többek között jön a Pininfarina Battista, amely egy Forma 1-es autónál is gyorsabb lesz, a Mercedes EQ, amely már ismerős lehet a Formula E-ből is, a Mini Electric, amelyre már régóta várunk és az izomautók amerikai nagyágyú, a Mustan Mach-t is bemutatják.

     

  • A Mercedes versenyzői szerint jövőre a Red Bullal is számolniuk kell

    A Mercedes versenyzői szerint jövőre a Red Bullal is számolniuk kell

    Az elmúlt évekhez képest mindenképp szorosabb csata várható a soron következő, 2020-as szezonban. Legalábbis a top 3 csapat között.

    Minden bizonnyal továbbra is erős lesz a Mercedes, és ha nem hoznak rossz stratégiai döntéseket, illetve nem hibáznak versenyzőik, akkor a Ferrari is komoly esélyekkel indul.

    Hozzájuk azonban jövőre már jó eséllyel betársul a Red Bull is, akiknek nem titkolt céljuk, hogy 2020-ban bajnoki címhez segítsék Max Verstappent.

    A Red Bullt hajtó Honda erőforrás egyre javul, ezt pedig a Mercedes versenyzői is érzékelik.

    „Nagyszerű látni, egy újabb erős gyártót.” – mondta Lewis Hamilton. „Remélem ez azt jelenti hogy komoly hármas harcunk lesz a következő szezonban. Ez jó lenne az F1-nek.”

    Hamilton csapattársa, Valtteri Bottas úgy véli, hogy benne lehet a pakliban, hogy a Red Bull-Honda megelőzi a Mercedest.

    „Tudtuk, hogy erősek lesznek, de szerintem még jobbak lettek, mint arra számítottunk, különösen az egyenesekben.”

    Hasonlóan látja ezt 1998 és 1999 világbajnoka, Mika Häkkinen is.

    „A ritka levegős Interlagosban a Honda gyorsabb volt a Ferrariknál és a két Mercedesnél.” – mondta Häkkinen az Unibet oldalán vezetett rovatában.

    Verstappen nem titkolt szándéka, hogy ő legyen minden idők legfiatalabb F1-es világbajnoka, ehhez pedig nyernie kell 2020-ban,

    „Szerintem sokat tanultunk az utóbbi időben, szóval remélhetőleg ez egy jó jel a következő évre.” – mondta Verstappen. „A Honda jelentős mértékben fejlődött, szóval ezzel nagyon elégedett vagyok.

  • Hatodik szezon: őrségváltás lesz a Formula E-ben?

    Hatodik szezon: őrségváltás lesz a Formula E-ben?

    Egy új évad általában minden sorozatban új erőviszonyokat hoz, egy verseny alapján még nem is kezd körvonalazódni az általános erősorrend, főleg egy olyan dinamikusan változó bajnokságban, mint a Formula E.

    A dupla forduló azonban kicsit nagyobb rálátást enged arra, melyik csapat vagy pilóta milyen formában kezdi a szezont.

    Ez nem a bajnokok hétvégéje volt

    A három bajnok közül egyedül Lucas di Grassi végzett dobogón, és rajta kívül is csak egyszer, a második futamon Jean-Éric Vergne révén szereztek pontot az eddig megkoronázott versenyzők.

    A kvalifikációkon sem sziporkáztak, az első futamon mindhárman a mezőny második feléből indultak. Igaz, másodjára száraz pályán már jobban, mentek, de Buemit kiforgatták, így a svájci eddig pont nélkül maradt.

    A csapatbajnokok közül az Audi és a Nissan is felemás fordulót zárt. Előbbi az az első futamon kallódott el, de zárt jó pozíciókban a másodikon, míg utóbbinál a pilóták szerencséje volt eltérő. Így hiába esett-kelt Buemi, Oliver Rowland megmentette a japánok becsületét.

    A Techeetah sem örülhet, mert bár másodjára két autóval is pontot szereztek, a büntetéssorozatnak köszönhették azt, és mindkét időmérő után végül utolsó rajthelyre kényszerült valamelyik pilótájuk technikai okok miatt. Ha meg akarják védeni a címüket, a megbízhatóságon még mindenképp javítaniuk kell.

    Még mindig lemaradva

    Bár nagyon fogadkoztak, hogy elmozdulnak onnan, a NIO eddig a mezőny hátsó végében poroszkált. Ráadásul Ma Qing Hua (aki a WTCR mezőnyét is erősíti) mindkétszer utolsó lett.

    Egy másik csapat, aki tavaly, és eddig idén sem szerepelt jól, az pedig a Dragon (Penske). Az amerikaiak két újonccal vágtak bele az új szezonba, a sokat tapasztalt Brendon Hartley és az eddig DTM-ben vitézkedő Nico Müller személyében.

    Lehet, hogy a tapasztalatlanság az oka, de ők is csak a büntetések révén szereztek pontot. Müller el sem tudott indulni az első futamon. Régóta várják már az előrelépést, ha két pilótájuk jobban belerázódik a ritmusba, talán sikerülhet.

    Akik jól zártak

    Úgy tűnik, a múlt szezon végi jó formáját sikerült átmentenie idén is Alexander Simsnek, aki két pole pozíciójával és egy győzelmével a nyitó esemény legeredményesebbje lett. Csapata, a BMW tavaly is erős volt itt, azonban a második forduló után beleszürkültek a mezőnybe.

    Mindenesetre biztató jel, hogy Maximilian Günther is legalább a pályán elért második helyével bizonyította, gyors volt az autó.

    Biztató formát mutatott a másik győztes, Sam Bird csapata is. Bár második futamon mindketten kipördültek, de addig pontszerző helyen haladtak, az első versenyen pedig a tavaly elképesztő szezont futó Robin Frijns révén mindkét autóval a top 5-ben zártak.

    A másodjára első szezont futó Mercedes (eddig a Venturi hajtásláncát használva HWA Racelab néven indultak az előző szezonban, idén lett igazi gyári csapatuk) pedig Stoffel Vandoorne miatt az egyetlen, akik rögtön két trófeát vihetnek haza a dobogóról.

    Az ő újoncuk, Nyck de Vries is úgy tűnik, jól alkalmazkodott az új környezethez, mindkétszer pontszerző helyen ért célba. Másodjára ugyan megbüntették, amiért végül csak 16. helyen értékelték, csapata szempontjából így is értékes pontokat szerzett.

    Maradandó a változás?

    Az eddigi élmezőnyhöz tartozó csapatok tehát nem szerepeltek annyira jól eddig. Ezzel szemben a két új gyártó, a Mercedes és a Porsche is dobogót ünnepelhetett.

    Ez persze csak a jelenlegi helyzet, az előző szezonban is változott, ki volt épp a legjobb autóban. Az új Formula E bajnokot még fölösleges keresni a sorok között, az majd a elkövetkező hónapokban dől el, ki lesz még esélyes a végén, Londonban.