Kategória: Hírek

  • Több mint 150 páros indul a 2023-as Salgó Rallyn!

    Több mint 150 páros indul a 2023-as Salgó Rallyn!

    A hazai rallybajnokság ikonikus versenye hosszú évek után újra régi fényében tündököl. Az újra két versenynapon át zajló Salgó Rally az első olyan verseny, ahol a HUMDA Országos Rally Bajnokság minden osztálya együtt versenyez. Az ORB, ORC és Historic mezőny pénteken és szombaton lép pályára, az ORB3 pénteken, az ORB2 pedig szombaton csatlakozik a versenyhez.

    A Salgó Rally összesített nevezési listáján több mint 150 páros neve olvasható. Az ORB-ben több mint 30 autó indul, ebből 16-an Rally2-es autóval. A Székesfehérváron a szezonnyitón második helyezett Vincze Ferenc ezúttal is Percze Nándorral áll rajthoz, és a másik szécsényi pilóta, a tavalyi harmadik helyezett Velenczei Ádám is leadta nevezését. László Martin és Berendi Dávid a Lengyel Rallyról érkezik a Salgóra, és Klausz Kristóf is egy aszfaltos osztrák Mitropa futamon készült a magyar bajnokság második versenyére. Osváth Péter, Ollé Sasa, Trencsényi József és Tóth Tibor is rajthoz áll a versenyen, és Vida Péter, valamint Vida Szabolcs is Skoda Fabával rajtol. A Turán Frigyes – Farnadi Ágnes páros a Volkswagen Polóval küzd meg a skodásokkal.

    Ismét nagy az érdeklődés az RC4-es kategória iránt, sokan indulnak a Peugeot Kupában, és a kategória érdekessége lesz az Opel Corsa, amivel Kerék Balázs indul.

    Az ORC mezőnyben 35 páros indul, köztük szép számmal lesznek Ladák. Papp Arnie most indul először bajnoki futamon az új autójával, de többek között jön Karsai Zsolt, Helembai Zsolt és Bodogán Ferenc is. A Székesfehérváron első helyezett Hevesi István újra beül a Mitsubishibe, Bacsa Tamás pedig a továbbfejlesztett Toyota Yaris GR-rel áll rajthoz.

    Az ORB2-be 36 nevezés érkezett, a tavalyi bajnok Kocsis Imre és Henszelmann Zsolt mellett a szezonnyitót nyerő Baksai László is pályára lép szombaton, Zoltán Kevin pedig minden bizonnyal ismét a győzelemért harcol majd miután a Nyerges Rallyn csak 3.3 másodperccel maradt le a dobogó legfelső fokáról. Ahogyan Fábián Donátot is visszavágóban reménykedik, hiszen az év első versenyén vezető helyről kellett kiállnia.

    A pénteki ORB3 versenyen is nagy csaták várhatóak, 32 páros indul majd a harmadosztály mezőnyében, ahol szintén látványos autózásra számíthatunk a versenyzőktől. A szezonnyitó mindhárom dobogósa nevezett a Salgó Rallyra, és a Nyerges Rallyn 50 másodpercen belül célba érő 11 párosból többen ott lesznek a pályán, hogy megmérkőzzenek a környékbeli versenyzőkkel.

    Fotó: MGR Images

    A Historic mezőny 20 indulója között számos olyan versenyző nevét megtaláljuk, akik a legendás Salgók többségén rajthoz álltak, Ilyen Csukovics István is, aki már a hetvenes években résztvevője volt az akkor még Salgó Kupának nevezett versenyeknek. Wirtmann Ferenc és Kerekes József pedig minden bizonnyal az első helyért harcol majd a Ford Escort RS-sel.

    A Salgó Rallyhoz kapcsolódó örömteli hír, hogy a versenyhez támogatóként csatlakozott Salgótarján Megyei Jogú Város Önkormányzata, a Tippmix, a CSABAcast és a Zöld Élet Szociális Szövetkezet is, így nem csak a pályán lesz színvonalas a mezőny, hanem a rendezvény háttere is elkötelezett partnerekkel erősödött.

    „Nagyon örülünk, hogy az idei Salgó Rally iránt a versenyzők, a partnerek és úgy tapasztaljuk, hogy a közönség részéről is nagy az érdeklődés – nyilatkozta Őry Tamás, a versenyt rendező TRP Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. – A Salgó Rally a magyar rallysport egyik meghatározó rendezvénye és azon dolgozunk, hogy hosszú távon biztosítsuk a verseny jövőjét, ennek részeként több érintett település úthálózatának fejlesztésében is részt veszünk, valamint folyamatosan egyeztetünk az érintett települések képviselőivel és a hatóságokkal, hogy a lebonyolítás a lehető legkisebb mértékben befolyásolja a környéken élők napi rutinját. Köszönjük a lakosság megértését és együttműködését, bízunk benne, hogy emlékezetes élményt nyújt majd a 2023-as Salgó Rally.”

    A verseny lebonyolításával kapcsolatos információ megtalálható a Salgorally.hu weboldalon és a Salgó Rally közösségi oldalán a facebook.com/salgorally.official címen.

  • Íme egy kör Magyarország legújabb versenypályáján, a Balaton Park Circuiten (videó)

    Íme egy kör Magyarország legújabb versenypályáján, a Balaton Park Circuiten (videó)

    Versenyt egyelőre még nem rendeztek rajta, de a megnyitón mi is kipróbálhattuk a nemrég elkészült Balaton Park Circuitet.

    Mint arról mi is beszámoltunk, a héten a háromszoros Forma-1-es futamgyőztes Giancarlo Fisichella részvételével bemutatták Magyarország legújabb versenypályáját, a Balaton Park Circuit-et. A Balatonfőkajáron megépített aszfaltcsík a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) legmagasabb biztonsági előírásait figyelembe véve jött létre, és Grade 2-es licencért folyamodik, azaz a Forma-1-en kívül bármilyen autós versenysorozatot vendégül láthat a jövőben.

    A 4115 méter hosszú, hat jobb és tíz balkanyart tartalmazó pályát elsőként a Porsche vette használatba, hogy a márka születésének 75. évfordulója alkalmából kéthetes, „Porsche on Track” elnevezésű programot bonyolítson le a vadonatúj létesítményben. A megnyitó napján pedig a meghívott vendégeknek és újságíróknak lehetősége nyílt a Porsche helyszínen levő, meglehetősen széles modellpalettájából autót választva végigmenni a frissen átadott aszfaltcsíkon, így most mi is meg tudjuk mutatni, hogyan is néz ki a Balaton Park Circuit belülről, egy Porsche 718 Boxster GTS anyósüléséről.

    Íme:

     

    Alább a Balaton Park Circuit pályarajza látható:

    Balaton Park Circuit
    Fotó: TRP Media
  • Óriási baleset történt az egykori F1-es pályán, csoda, hogy nem lett sérülés (videó)

    Óriási baleset történt az egykori F1-es pályán, csoda, hogy nem lett sérülés (videó)

    Hatalmas balesettel indult a a japán Super Formula GT szezonja, miután az egyik versenyző nagy erővel csapódott a falba, és az autó többször is átfordult. Az érintett megúszta a sérülést, és csapatának csak az időmérőt kellett kihagynia.

    Ezen a hétvégén zajlott a japán Super GT első fordulója. A helyszín az idősebb Forma-1-es rajongók számára ismert lehet, hiszen a futamot az Okajama pályán rendezték. Ugyanott, ahol az 1994-es és 1995-ös Csendes-óceáni Nagydíjat is tartották, csak akkor a pálya akkor még Aida néven működött, mielőtt 2005-ben átnevezték.

    A szombati edzés óriási esőben zajlott, aminek meg is lett az eredménye. Körülbelül 30 perc elteltével a SARD színeiben versenyző Nakajama Juicsi a Moss S-ben elvesztette az uralmát a Toyotája felett, aminek következtében hatalmas erővel csapódott a falba. Olyannyira, hogy az autó a levegőbe emelkedett, majd többször is átfordult a tengelye körül, mielőtt fejjel lefelé megállt.

    A japán pilóta nem először hibázott, hiszen nem sokkal korábban az 1-es kanyarban pördült meg, de annak nem lett komolyabb következménye. Szerencsére abból a szempontból a balesetnek sem, hogy saját lábán hagyta el az autót, később pedig a csapatigazgató, Vakiszaka Juicsi saját blogján erősítette meg, hogy versenyzője sérülés nélkül megúszta az incidenst.

    A gyakorlást természetesen megszakították, és nagyjából fél óra múlva indították újra, ám a heves esőzés miatt végül idő előtt lefújták. Az első helyen Nakajama autója, a 39-es számú Toyota végzett, miután csapattársa, Szekigucsi Juhi nem sokkal korábban 1:31.164 másodperccel megfutotta a nap legjobb körét, 172 ezreddel megelőzve a 36-os számú Toyotát.

    Az időmérőn viszont nem tudtak részt venni, mert a kocsi annyira összetört, hogy nem lehetett időben megjavítani. A futamon viszont már el tudtak indulni, és végül pontot is tudtak szerezni. A nemrég véget ért viadalon Nakajama a kilencedik pozícióban szelte át a célvonalat, ami 2 egységet jelentett a páros számára. A következő fordulót Fudzsiban rendezik május elején.

  • Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése

    Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése

    A valaha készült összes Porsche többsége még mind a mai napig az utakat rója. Ez pedig nem véletlen. Több mint 70 évnyi történelemmel ehhez már jóval többre van szükség, mint pusztán megbízható autókra. Elhivatott tulajdonosok és elkötelezett törődés kell hozzá, amelynek alapfeltétele a kötődés. A szerelem. A Porsche Classic pedig éppen azért született, hogy mindent megkaphassanak a klasszikusok.

    „Azok, akik voltak annyira szerencsések, hogy megvalósították az álmukat, felelősséggel tartoznak a világ felé, hogy megőrizzék azt,” mondta Ferry Porsche, a márka alapítója. A Porsche pedig abszolút felismerte ezt a felelősséget és éppen ezért alapította a klasszikus modellek karbantartásáért felelős Classic részleget.

    A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak. A márkába életet lehelő 356. A 911 bármely generációja. A középmotoros klasszikusok. A szupersport-autók. Az első Boxster, sőt, még az első Cayenne is szerepel a portfólióban. Mindegyik modellhez gyári előírások szerint, gyári minőségű megmunkálással készült alkatrészek állnak rendelkezésre, sőt ennél sokkal több is.

    Porsche
    Forrás: Porsche

    A speciális, régebbi technikát tökéletesen kiszolgáló kenőanyagok és adalékok segítik az állapot fenntartását. Ha pedig engedünk a modern idők hívószavának, akkor korhű megjelenésű, ám igencsak modern technológiájú központi rendszert tehetünk a gyártó jóvoltából a gyári rádió helyére, illetve tökéletes kidolgozású járműkövetési rendszerrel biztosíthatjuk befektetésünket.

    Egy Porsche ugyanis mindig is álom lesz, nem csak új, hanem használt formában is. A veteránautók már évek óta az egyik legjobb befektetésnek számítanak, sőt, az összes klasszikus Porsche modell növeli az értékét, ha megfelelően karban tartják.

    Ebben a Porsche Centrum Budapest is segédkezik: hivatalos Porsche Classic Partnerként itt elérhető a klasszikus modellekhez kínált összes termék. A katalógus több mint 60.000 terméket foglal magában és mindegyikhez egy-egy saját történet kapcsolódik. Erre kiváló példa az eredeti Porsche embléma, amelyből az évek során ötféle verzió is született. Az első 356-osokon például még narancssárgába hajlott a mára vörös sávozás – a Württemberg-Hohenzollern akkori jelzésének megfelelően. Ám nem csak a megfelelő színt kell eltalálni, hanem a megfelelő technológiát is: akkoriban még aranyozták a jelvényt, a festéket pedig kézzel vitték fel rá. Természetesen Németországban. Természetesen a pótalkatrész is ott készül.

    Porsche
    Forrás: Porsche

    Ám a Porsche Classic ennél többről is szól. Teljes körű restaurálást is végeznek, méghozzá gyári szakértelemmel és eszközökkel, hogy az álmok újraálmodói biztos hátteret kapjanak – olykor pedig saját szárnyakat adjanak az álmoknak. Erre kiváló példa a 911 Classic Club Coupé, amely a Porsche Club of America megbízásából egy tökéletesen restaurált 996-ot eredményezett – a 997-es típusú 911 Sport Classic stílusában, a 911 Carrera RS 2.7 ’kacsafarok’ légterelőjével és egy olyan kettős buboréktetővel, amely az USA-ban sosem volt elérhető.

    De nem kell Amerikáig menni, ha különleges klasszikusra vágyunk. A Porsche Centrum Budapest is meglehetősen sokat tesz a Porsche modellek megőrzéséről, amiről Aradi Géza márkaigazgató is beszámol: „Classic teljes felújítás zajlik jelenleg is nálunk, több projekt is fut párhuzamosan. Ezek időigényes tevékenységek és egy igazi, teljes felújítás akár évekig is eltarthat. Sok függ attól, hogy alkatrészek beszerzését/felújítását részben az ügyfél végzi, vagy a folyamat egészét ránk bízza.” A klasszikus modellek piaca folyamatos felívelésben van, és ennek megfelelő a kereslet is.

    Porsche
    Forrás: Porsche

    „Jelenleg saját autón nem is dolgozunk, mivel teljes kihasználtságú a Classic műhely is,” tette hozzá a magyarországi márkaigazgató. „Ugyanakkor ezen a helyzeten is sokat fog segíteni az idén induló bővítési beruházás, amelyet követően mind normál karbantartásra, mind pedig komolyabb szerelési munkákra, felújításra is több autót tudunk majd fogadni.”

    (X)

  • Räikkönen nem élt a lehetőséggel, Button a fáradtság miatt majdnem feladta első NASCAR-futamát

    Räikkönen nem élt a lehetőséggel, Button a fáradtság miatt majdnem feladta első NASCAR-futamát

    Kimi Räikkönen a huszonkilencedik, míg Jenson Button a tizennyolcadik helyen zárt a NASCAR austini futamán. A finn pilóta akár egy nagyon szép eredményt is elérhetett volna, de az utolsó körök rosszul jöttek ki számára, míg a másik F1-es világbajnok rosszul kezdett, de végül javított, és a kimerültség sem tudta legyőzni.

    Vasárnap magyar idő szerint késő este rendezték a NASCAR austini fordulóját. A futamon két Forma-1-es világbajnok is részt vett Kimi Räikkönen és Jenson Button személyében. Előbbi a huszonkettedik, utóbbi a huszonnegyedik helyről rajtolt. Végül mindkettejüknek hullámvasútszerűen alakult a verseny, ám ellentétes előjellel.

    Räikkönen a nap nagy részében a középmezőnyben haladt, ám egy kései sárga zászló nagy lehetőséget adott neki. A finn pilóta ugyanis közvetlenül előtte teljesítette utolsó bokszkiállását, így 10 körrel a vége előtt feljött a negyedik helyre. A futam vége káoszba fulladt, és jó néhány újraindításra volt szükség, amiből a 43 éves versenyző rosszul jött ki, és meg is pördült. Végül huszonhetedikként ért célba, de az S-kanyarok átvágása miatt 30 másodperces büntetést kapott, így hivatalosan a huszonkilencedik lett, és ő volt az utolsó, aki nem kapott kört.

    „Szerintem nem annyira túl rossz – nyilatkozta. – Nem volt szerencsénk a balesetekkel, de sajnos ilyen előfordul. Aztán már nem maradt gumink, miközben csak jöttek az újabb újraindítások. A megpördülésem után az abroncsok teljesen tönkrementek. Sajnálatos, mert ott voltunk, aztán viszont rosszkor voltunk rossz helyen. Az első kanyarokban próbáltunk kimaradni a balhéból, és úgy tűnt, nagyon jók leszünk, de aztán három kanyar múlva valaki már a rossz irányba ment. Volt némi zűrzavar.”

    Bár Räikkönen ezúttal célba ért, a nyári, Watkins Glen-i futama után ez sem úgy alakult számára, ahogyan szerette volna. Adódik a kérdés, hogy mit hoz számára a jövő, már ami a NASCAR-t illeti. Justin Marks, a Trackhouse Racing tulajdonosa kijelentette, hogy a 91-es számú autó bármikor ott lesz számára, de a finn pilóta egyelőre még nem döntött.

    „Nem tudom, senki sem tudja – felelte a finn veterán a jövőjével kapcsolatos kérdésre. – Annyira sajnálatos, ahogyan alakult a verseny vége, de szerintem helyesen cselekedtünk. Ott voltunk. Aztán viszont az újraindításokkal történt, ami történt. Meglátjuk, mit tartogat a jövő, de jelenleg fogalmam sincs. Hosszú verseny volt, a hűtőruhánk a futam felében nem működött, úgyhogy elég nagy volt a forróság a kocsiban. Szórakoztató volt feljönni, de kissé hevesek voltak az újraindítások.”

    Räikkönennel ellentétben Button élete első NASCAR-viadalát teljesítette Austinban. A brit versenyző számára ellentétes módon alakult a futam, hiszen a rossz kezdés után sikerült felzárkóznia, és a középmezőnyben végeznie. Ami viszont a futam elejét illeti, az saját elmondása szerint is „kínos” volt, hiszen visszaesett a mezőny végére.

    „Érzelmi hullámvasút volt – értékelt 2009 F1-es világbajnoka. – Kezdetben borzasztó volt. Szerintem az utolsó helyre estem vissza, és csak úgy voltam vele, hogy »menjetek mind, nekem csak vezetnem kell és be kell állnom egy ritmusra«. Még soha ilyen sűrűn nem szélesítettem ki a kanyarokat, és miközben próbáltam megfelelően pozicionálni az autómat, minden alkalommal elrontottam. Normál esetben, ha az ember kicsit lassabban megy egy kanyarban, senki sem próbálja megelőzni kívülről, mert nem tudják bevenni a következő kanyart. Itt viszont igen, mert ha a kerekük melléd ér a következőre, és befordulsz, akkor kiforgatnak.”

    Ami Räikkönenél egy ideig szerencsés forgatókönyvnek tűnt, az Button számára már sokkal kevésbé jött jól a futam vége felé. „A biztonsági autó kicsit szerencsétlen időpontban jött, mert két körrel voltunk a kiállási ablakunk előtt – magyarázta. – Kiálltunk, a következő etap pedig káosz volt. Elvégeztünk pár változtatást is, amelyek nem működtek, hatalmas lett a túlkormányzottság, az azelőtt nagyszerű autót pedig igazán nehéz lett vezetni.”

    A Forma-1-gyel, illetve általánosságban a formulaautózással ellentétben a NASCAR-ban sokkal több a kontakt, hiszen az autók nem annyira sérülékenyek. Ezt Buttonnak is meg kellett tapasztalnia, akinek többek között Räikkönen is bemutatkozott ilyen téren. Onnantól kezdve nehezebb dolga volt, de az utolsó körökre pozitívan emlékszik vissza.

    „Kimitől is kaptam egy jókora ütést, utána pedig már nem volt ugyanolyan az autó, nem volt minden rendben vele – fogalmazott. – Minden alkalommal, amikor befordultam, csikorogtak a gumik, majd hirtelen jött a túlkormányzottság. Igazán nehéz volt, de a vége felé hoztunk néhány jó döntést a kiállásokkal és az új gumikkal. Élveztem az utolsó három újraindítást, jól helyezkedtem és jókat előztem a külső íven.”

    Buttonnak fizikailag sem volt könnyű dolga, olyannyira, hogy ahhoz is közel állt, hogy kiszálljon az autóból. „Kis híján feladtam, mert kimerültem a hőségtől – árulta el. – Hatalmas volt a forróság, és nem volt szellőztetőm, ami nem segített. Azt hittem, el fogok ájulni az autóban, ezért kétszer egy percre meg is álltam, jeget raktak rám és kaptam rengeteg vizet, aztán folytattam. Nagyon közel álltam ahhoz, hogy kiszálljak a kocsiból, mert azt gondoltam, el fogok ájulni. Nyolc vagy kilenc üveg vizet ihattam meg a verseny alatt, miközben a csapat nyugtatott. Végül ezért értünk el jó eredményt, úgyhogy boldog vagyok.”

  • Tragédia: meghalt az FIA elnökének fia

    Tragédia: meghalt az FIA elnökének fia

    Helyi sajtóértesülések szerint életét vesztette Mohammed bin Szulajm fia, Szaif Muhammad bin Szalim. A meg nem erősített információk szerint autóbalesetben hunyt el.

    Egyelőre meg nem erősített információk szerint meghalt Mohammed bin Szulajmnak, az FIA elnökének fia. Szaif Muhammad bin Szalim állítólag autóbalesetet szenvedett még kedden. Az értesülés egyelőre még nem hivatalos, de a helyi lapok már beszámoltak a halálhírről, és az iszlám hagyományoknak megfelelő gyászszertartásról is.

    Mohamed Ben Sulayem, FIA
    Meghalt Mohammed bin Szulajm fia (Fotó: FIA)

    Magáról a hírről az Emarat Al Jum számolt be először: „Szaif Muhammad bin Szalim Al-Falaszi átköltözött az Úrhoz.” Az Al Halíj hozzátette, hogy „a tervek szerint a holttestet ma déli ima után temetik el a dubaji Al Kuzáisz temetőben, míg a részvétnyilvánításra az Al Mamzarban lévő gyászhelyen kerül sor.”

    Nem sokkal később az MSN megerősítette a hírt. Bin Szalim korábban édesapjához hasonlóan maga is autóversenyző volt, és az Egyesült Arab Emírségek-beli Forma-4-es bajnokságban versenyzett a 2016–2017-es szezonig. Legjobb eredménye az összetettbeli tizennegyedik pozíció, illetve az idény során szerzett 27 pont volt.

    Frissítés: az FIA megerősítette a hírt

    A Nemzetközi Automobil Szövetség megerősítette az értesüléseket, de kiemelték, hogy nem lesz több közlemény a szervezet részéről. A 2021 decembere óta az FIA elnökeként tevékenykedő Mohammed bin Szulajm diszkréciót kér a közvéleménytől.

  • Új szezon, új kezdet a TRP Media életében

    Új szezon, új kezdet a TRP Media életében

    Kedves Olvasóink!

    Egy új szezon kezdete mindig a várakozásról szól, nincs ez másként az idei F1-es idénynyitó előtt sem. Több ezer csapattag készült arra, hogy idén jobb eredményt érjenek el, ennek érdekében sokan változtattak a gondolkodásmódjukon, a filozófiájukon és a szervezeti felépítésükön is.

    Az autósporthoz hasonlóan a média világában is rendkívüli a verseny, ezért a Racingline.hu és kiadója, a TRP Media esetében is folyamatosan fejlődnünk kell, alkalmazkodni az új kihívásokhoz és napról napra megküzdeni az Önök figyelméért és elégedettségéért.

    Amikor 2021-ben átvettük a Racingline.hu üzemeltetését és fejlesztését, egy kiadóvállalat létrehozását tűztük ki magunk elé. A TRP Media napjainkban a Racingline.hu mellett a Rallycafe.hu valamint a P1race.hu olvasótáboráért is dolgozik, és a közös fejlődésünk érdekében az eddigi működésünk átszervezése mellett döntöttünk.

    Őry Tamás
    Fotó: TRP Hungary/MGR Images

    Amellett, hogy hatékonyabbá tesszük a kiadót működtető társaságot, összehangoljuk a portálok irányítását is. A napjainkban már kiemelkedő sikereket elérő Rallycafe.hu és P1race.hu után a mai naptól a Racingline.hu-n is megszüntetjük az önálló főszerkesztői és főszerkesztő-helyettesi munkakört. Köszönettel tartozunk a társalapító-főszerkesztő Vámosi Péternek és Tajthi Andreának a kiadvány létrehozásáért és az elmúlt csaknem két évnyi közreműködésükért.

    A továbbiakban a kiadvány működtetésével a TRP Media portfólió igazgatóját, Adorján Viktort és vezető szerkesztőként Majer Dánielt bízom meg. A feladatuk az, hogy a TRP Hungary cégcsoport rendezvényeihez és versenyprojektjeihez hasonlóan a kiadványaink révén is minőségi élményt nyújtsunk a közönségünknek.

    Őry Tamás
    ügyvezető igazgató

  • 2022-ban milliomos lett Ryan Blaney – akkor most jó, vagy rossz éve volt?

    Ryan Blaney megnyerte az év „legdrágább” versenyét, de pontokat érő futamon nem tudott győzedelmeskedni 2022-ben.

    Ryan Blaney 2017-től kezdve minden évben nyert pontszerző futamot, azonban ez a szériája 2022-ben megszakadt.

    Mégis az év egyik legfontosabb versenyén, az All-Star Race-en győzni tudott, amivel egy este alatt 1 millió dollárt keresett.

    https://500miles.hu/nascar/ryan-blaney-1-millio-dollart-keresett-egy-este-alatt-o-nyerte-az-all-star-futamot/

    Akkor most jó, vagy rossz szezonja volt?

    A 2022-es szezon előtt sokan úgy vélték, hogy ez lesz Blaney eddigi legjobb éve, és be fog jutni a bajnoki döntőbe. Bár a rájátszásba bejutott, de hullámzó teljesítménye, és főleg nyeretlensége miatt nem tudott továbbjutni a legjobb nyolc közül.

    Mindezek ellenére ha az átlag pozícióját nézzük, akkor nem volt rossz szezonja, és a Team Penske ezt egy hosszú távú szerződéshosszabbítással hálálta meg.

    Blaney számára már az elején rosszul indultak a dolgok, amikor a Daytona 500-on a saját csapattársa tette őt a falba, és a győzelem helyett csak az ötödik helyet szerezte meg.

    A csalódások ellenére Blaney-nak határozottan megvolt a tempója ahhoz, hogy többször is győzni tudjon. A 12-es autó versenyzője idén háromszor volt a pole-ban, és 9-szer szerzett szakaszgyőzelmet – ennél többet senki nem tudhatott magáénak a szezonban -, sőt az utolsó versenyen valószínűleg győzni is tudott volna, ha nem szól közbe a csapatérdek, és nem kell Joey Logano mögött maradnia.

    Ha realisztikusan, csak tempó alapján nézzük a képet, akkor meg kellett volna nyernie a Daytona 500-at, mindkét phoenixi versenyt, és a tavaszi richmondi futamot.

    Ebből a négy versenyből legalább háromszor több mint 100 kört vezetett. Az idei szezonja pedig megmutatta, hogy lehet valaki nagyon stabilan gyors, ha nem nyer, akkor szinte esélytelen, hogy bejusson a bajnoki fináléba.

    A riválisok mégis úgy gondolják, hogy ő lesz a NASCAR következő bajnoka – William Byron mellett ő kapta a legtöbb szavazatot – és ha egy pár balszerencsés futamot győzelmekre vált 2023-ban, akkor erre valóban realisztikus esélye lesz.

    https://500miles.hu/nascar/szavaztak-a-rivalisok-ok-lesznek-a-nascar-kovetkezo-bajnokai/

  • Sámán segítségét kérték, hogy lekerüljön az átok a pályáról

    A Talladega Superspeedway az évek során nem tudta elkerülni azt a hírnevet, miszerint átok ül rajta. Éppen ezért sámánt hívtak.

    Mindez 13 évvel ezelőtt, 2009. október 22-én történt. És akkor lássuk a történetet, hogy mi is állak a talladegai átok mögött.

    Sok-sok évvel ezelőtt Andrew Jackson elnök arra kényszerítette a Talladega környékén élő Creek indiánokat, hogy adják fel földjeiket, és költözzenek nyugatra.

    Egy legenda szerint, amikor a creekek elhagyták a völgyet, a törzs orvosa még egyszer utoljára visszatekintett otthonukra, és átkot szórt rá.

    Ugorjunk előre több mint 100 évet, amikor 1969-ben megépült a Talladega Superspeedway. Az azóta eltelt 40 év alatt különböző szerencsétlenségek történtek az itt vezető versenyzőkkel, és kialakult egy városi legenda, miszerint az ok a földre kirótt átok volt.

    És, hogy melyek voltak ezek a gyanús történések Talladegában?

    • 1973-ban Bobby Isaac a verseny 90. körében elhagyta az autóját, mert állítása szerint hangokat hallott, amelyek azt mondták neki, hogy parkoljon le az autójával és szálljon ki. Korábban ugyanezen a versenyen a 14. körben a fiatal versenyző, Larry Smith meghalt egy látszólag kisebb balesetben. Döbbenetes volt. Ahogy a veterán TV bemondó, Ken Squier mondta: „Nem is tűnt olyan nagy balesetnek.”
    • 1974-ben az a pletyka keringett, hogy az előző este az összes autóhoz hozzányúlt valaki, vagy valami, és szabotálni akarták a versenyt. Kivágták a gumikat, elvágták a fékvezetékeket, és homokot szórtak az üzemanyagtankokba. A legendás Buddy Baker szerint valaki tömeggyilkosságot akart elkövetni.
    • 1974-ben egy verseny előtti edzésen csak két autó volt a pályán. Buddy Arrington az első kanyarba száguldott be, míg versenyzőtársa, Dean Dalton a negyedik kanyarból jött ki. A két autót több mint egy mérföld választotta el egymástól. Arrington autója túlkormányzott lett és a falnak csapódott, majd a felső íven megállt egy pillanatra. Ahogy azonban Dalton közeledett, elkezdett lefele csúszni. Dalton már nem tudta elkerülni az ütközést Arrington csúnyán megsérült, és egy időben még azt is pletykálták, hogy a legnemesebb testrészét le kellett vágni a baleset miatt, de ez nem igaz.
    • 1977-ben David Sisco, a veterán versenyző éppen Talladega-ban versenyzett, amikor hirtelen a boxba ment és megállt. Kimászott az autójából, és a paddock felé futott. Ott a parkolóban az édesanyját elütötte és megölte egy teherautó. Sisco soha többé nem versenyzett a NASCAR-ban.

    A 80-as években is folytatódott Talladega átka

    • Talladega talán legbizarrabb incidense az 1986-os Winston 500-as versenyen történt. Egy helyi lakos ugyanis ellopta a biztonsági autót, és azzal száguldozott a pályán,
    • És ott van Bobby Allison 1987-es ijesztő balesete amikor durrdefektet kapott a célvonal közelépen, a megcsúszó autója a levegőbe emelkedett, és majdnem teljesen szétszakította a kerítést. Ha egy picit szerencsétlenebbül érkezik le az autó, és becsapódik a közönség közé, akkor lehet, hogy ma nem lenne NASCAR.

    • 6 évvel később fia, Davey Allison a talladegai pálya közepén próbálta landolni helikopterét, azonban a nagy szélben előrebukott az, és bár az utasok közül mindenki túlélte az esetet, Allison belehalt sérüléseibe

    A nap tehát 2009 október 22. volt, amikor Robert Thrower-t felkérték, hogy vegye le a talladegai pályáról az átkot, mely akkor 30 éve kísérte a pálya történetét.

    Kérünk, hogy kezed legyen minden egyes sofőrön” – mondta Thrower, amikor imát mondott Istenhez. „Ne legyen többé szó átokról. Legyen a te kezed oltalma a te hatalmad bizonysága.

    Nos az utóbbi években valóban kevés olyan dolog történt ezen a pályán ami arra utalna, hogy az átok még jelen van itt.

  • Bubba Wallace szerint mindenki félreértette a Loganós nyilatkozatát

    Joey Logano a hét közepén adott interjút, amiben elmondta, hogy beszélt Bubba Wallace-al a hét közepén, aki tisztázta a dolgokat.

    Bubba Wallace michigani második helyezésének egyik legnagyobb tényezője az volt, hogy gyors autója volt, jó versenyt futott, és a csapata jó támogatásával jó eredményt ért el. Ez elég egyszerű, nem igaz?

    De – Wallace szerint – a másik legnagyobb tényező egy bizonyos Joey Logano nevű versenyző volt, aki keményen versenyzett vele ezért a pozícióért, miközben márkatársa, Kevin Harvick meg tudott lépni az élen.

    Olyan szinten vezetett, hogy a futam után a 23XI Racing versenyzője egy NASCAR-legendához hasonlította, aki kemény defenzív manővereiről volt híres.

    Olyan vagy, mint a modernkori Ryan Newman. Egy kicsit hosszabb nyakkal” – írta Bubba Wallace Joey Loganonak SMS-ben a verseny után.

    A tavaly év végén visszavonuló Ryan Newman híresen keményen védekezett mindenki ellen, még akkor is, amikor lekörözöttként érkezett meg mögé az első helyezett.

    Wallace a verseny után azonban twitteren jelezte, semmi baja nincs Loganoval, és mindenki félreértette a nyilatkozatát.

    Csak, hogy tisztázzuk a helyzetet… Joseph (Joey Logano, a szerk.) nem csinált semmi rosszat!

    Joey Logano leírta, hogy milyen nehéz volt számára Bubba Wallace ellen versenyezni, különösen annak fényében, hogy az utóbbinak gyors autója volt.

    Nyilvánvalóan megnehezítettem az életét, de ez a munkám” – mondta Logano. „Amikor még 20 kör van hátra, és a második helyért harcolsz, akkor nem adhatod fel a pozíciódat.

    Logano felidézte, hogy a verseny korábbi szakaszában egyszerűen csak azért engedte el Wallace-t, mert a 23-as gyorsabb volt nála, de húsz körrel a vége előtt már nem tudott lemondani arról a helyről, mindent beleadott, hogy megvédje azt.

    Addig kell harcolni, ameddig csak lehet. Végül megelőzött, de nem mondhatom, hogy nem küzdöttem meg érte” – magyarázta Logano.