Megkezdte a mezőny a munkát a Hungaroringen, így telt a pénteki nap a Magyar Nagydíjon.
Pénteken már pályára gurultak az autók, a két szabadedzésen gyakoroltak a szombati és a vasárnapi napra. A két Ferrari jeleskedett az eseményeken, ám a McLaren autói is jól teljesítettek.
Ma már megtelt a Hungaroring versenyzőkkel és nézőkkel, ám a motorok nem bőgtek még fel.
A 0. napjához érkezett a Magyar Nagydíj, a versenyzők már paddockban nyilatkoztak, míg a szerelők az autókat készítették elő a gépátvételre. A legnagyobb figyelem a visszavonulását bejelentő Sebastian Vettelre irányult.
Ezen a héten a Hungaroring látja vendégül a Forma-1-et.
A kamionok már a hét első két napján megérkeztek, így szerdán már teljes pompájában állt a paddock és a csapatok létesítményei. A szerelők megkezdték a munkát, míg az előkészületeket a csendes versenypálya és Makai Gergely kísérte figyelemmel.
Az Osztrák Nagydíj egyik legnagyobb különlegessége minden évben (már amikor nincsenek COVID-korlátozások), a Legends Parade. Ez egyfajta demo esemény, mindig valami szisztéma szerint legendás autókat és egykori versenyzőket és/vagy F1-es személyiségeket gyűjtenek össze, akik pályára viszik ezeket.
Az idei felhozatal szerint Niki Lauda fia, Mathias egy Ferrari 312B3-at hajtott meg, míg Zak Brown, a McLaren csapatfőnöke egy Lotus 79-et, Riccardo Patrese egy Brabham BMW BT52-t, Martin Brundle egy Benetton B192-t, Ralf Schumacher egy BMW Williams FW25-öt, David Coulthrad pedig egy Red Bull RB8-at vezetett.
Alább Vándor Iván szemszögéből pillanthattok be erre az eseményre.
Két fronton „támadtunk” a Red Bull Ringen. Míg a Forma-1-es paddockban főszerkesztőnk volt jelen, mint újságíró, az F2/F3-as paddockba pedig egyik fotósunkat delegáltuk.
Íme hát pár életkép a „junior” versenyzők (+Merhi, aki már nem olyan junior) munkanapjaiból!
Az elmúlt hétvégén a Slovakia Ringen jártunk a Kamion Eb soron következő versenyhétvégéjén. A magyar delegáció, vagyis Kiss Norbi és a Révész Racing fantasztikusan szerepelt. A négy versenyen Norbi három győzelmet és egy második helyet szerzett, miközben a mezőny szó szerint nagy port kavart a pályán.
Az elmúlt hétvégén került megrendezésre a Hungaroringen a Super Racing Fesztivál, melyen az ETCR, a WTCR és a Kamion Eb mezőnye is pályára lépett!
Rendkívül izgalmas hétvége volt, magyar versenyzők szereplésével, és kamionos érzelmi hullámvasúttal. Ezt örökítették meg kollégáink, akiknek fotóit az alábbi galériákban nézegethetitek meg.
A későbbiekben YouTube videóval is jelentkezünk, addig pár jelenetet megnézhettek TikTok profilunkon! Aki pedig Instagramra posztol az elmúlt hétvégéről (vagy bármilyen autósportos saját fotót tölt fel az Instára), használja a #RacinglineFotóm hashtaget, hogy mi is, és a Racingline.hu olvasók/követők is láthassák! 😉
Áprilisban a háromszoros Európa-bajnok Kiss Norbert és a Révész Racing kitolták a feljavított Balut a műhelyből, majd megkezdték a teszteket. Idén is a Hungaroringen zajlott mindez, távol a mezőny többi résztvevőjének közös dzsemborijától. A hónap elején még esős körülmények fogadták a nyírségi csapatot, alig pár napja azonban már alapvetően jó idő volt, így nem csak erőfelmérés volt, hanem utas autóztatás, imázsfilm készítés is.
Ezen a napon már ott voltunk mi is, ahol kiderült, valóban sikerült csökkenteni a vörös MAN súlyán, továbbá kipróbáltak a srácok egy másik turbót, változtattak a szűkítőn is, jobb lett a kormánymű, valamint az első felfüggesztésen is változott pár dolog. Optimistán állhat tehát hozza a magyar alakulat a a május 21-22-én megrendezésre kerülő szezonnyitóhoz, amely Olaszországban, Misanoban lesz, ahol tavaly számunkra oly kedvezően zárult az idény.
További jó hír, hogy a Hungaroring bejelentette, hogy a Super Racing Fesztiválon a paddock területre történő belépéshez nem lesz feltétel az oltás, sem védettség, tehát kizárólag belépőjegy vásárlása szükséges.
Időközben elkészült az imázsfilm is, végül pedig alább láthatóak a fotós kollégáink munkái. Előbb Magyar Gábor:
Tegnap indult meg a 2022-es F1-es, szezon előtti tesztsorozat. Ma már a második napnak kezdett neki a mezőny Barcelonában. Ezen apropóból összegyűjtöttünk nektek pár képet, hogy megnézhessétek, hogyan is néznek ki a versenygépek a valóságban, a versenypályán.
A Ferrari nagy reményekkel vág neki az idei szezonnak, talán az elsők között kezdték el fejleszteni 2022-es autójukat. Idővel elválik, megérte-e. Érdekes domborulatok láthatók az olaszok autóján.
A Williamset néhány szögből alig lehet felismerni, sőt igazság szerint sokkal jobban nézett ki mikor a zöld flow-vis festék szétkenődött rajta (a galéria alatt ezt is mutatjuk).
A McLaren bár ránézésre nem produkált új autójával semmi drasztikusat, egyelőre jónak tűnik, hiszen az első napon Lando Norris bizonyult a leggyorsabbnak. Persze ebből hosszútávú következtetéseket még nem lehet levonni.
Az Alpine esetében is a festés a leglátványosabb „eltérés” a többiekhez képest, hiszen új szponzoruk, a BWT miatt, némi rózsaszín is került az autóra. Az Alpine-ról videót találtok, a galéria alatt.
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Fotó: Williams Racing
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Fotó: Rudy Carezzevoli/ Getty Images / Red Bull Content Pool
Fotó: Peter Fox / Getty Images / Red Bull Content Pool
Fotó: Mercedes AMG Petronas
Fotó: Mercedes AMG Petronas
Fotó: Antonin Vincent / DPPI / Alfa Romeo Racing
Fotó: Alfa Romeo Racing
Fotó: Aston Martin F1 Team
Fotó: Carl Bingham / LAT Images / Haas F1 Team
Fotó: McLaren
Accessories on point this morning. Metallics are big right now.
Nicholas Latifi was sent out with flow-vis (flow visualisation) paint on his car during the morning session – The paint illuminates aerodynamic flows for the teams 🎨
A Clay Regazzoni díszterem a svájci Romanshornban lévő „Autobau” múzeum csodálatos helyiségeiben található.
A „szoba” valójában egy nagy, kétszintes, teljesen újonnan épített és 2021 októberében megnyitott csarnok. Regazzoni több versenyautóját, valamint a legsikeresebb svájci F1-es versenyző trófeáinak, sisakjainak és személyes emléktárgyainak hatalmas gyűjteményét tartalmazza. A Regazzoni családtól kölcsönzött tárgyakat egy kisebb luganói létesítményből helyezték át az Autobauba.
Az Autobau tulajdonosa, egyben a svájci ex-versenyző Fredy Lienhard és Regazzoni nyilvánvalóan ismerték egymást a versenyzés világából. Miután Clay 2006-ban Olaszországban egy közúti balesetben elhunyt, a Regazzoni családdal (Lienhard) továbbra is tartotta a kapcsolatot.
Clay 80. születésnapi ünnepségén Romanshornban született meg az ötlet, hogy a gyűjtemény új és megfelelő otthont kapjon. Mi sem volt kézenfekvőbb, mint az, hogy az értékes autókat az Autobau területén belül, egy szélesebb közönségnek is bemutassák.
Az „elpusztíthatatlan” néven is ismert Regazzoni 1970 és 1980 között öt F1-es versenyt nyert a Ferrari és a Williams színeiben, és 1974-ben második lett az F1 világbajnokságon. Összesen 132 F1-es futamon indult, és 212 pontot szerzett. Profi karrierje akkor ért véget, amikor az 1980-as Long Beach Nagydíjon n súlyos sérülést szenvedett, ami miatt élete végéig béna maradt.
Regazzoni azonban soha nem hagyta abba a versenyzést. A baleset után arról vált ismertté, hogy a fogyatékkal élők számára egyenlő esélyeket biztosított az életben és a társadalomban. Fogyatékossága ellenére Regazzoni eltökélt volt abban, hogy minél teljesebb életet éljen. Visszaszerezte versenyengedélyét, és az egyik első olyan fogyatékkal élő versenyző lett, aki magas szintű motorsportban vehetett részt. Bár sérülései lehetetlenné tették a Forma-1-be való visszatérést, Regazzoni sikerrel versenyzett raliversenyeken és sportautókkal.
A kiállítás teljes mértékben az ember és karrierje előtt tiszteleg.
Jelenleg a következő autók vannak kiállítva:
A Ferrari 312B3, amellyel az 1974-es F1-es világbajnokságon második lett E. Fittipaldi mögött.
A bajnokságot megnyerő Tecno 70 F2-es autója. Az F2-es Európa-bajnokság nyolc futamából hármat megnyert.
És egy csodálatos March 782-es F2-es autó, amellyel részt vett a svájci hegyi versenyen.
Szóval ha véletlenül Svájcban jársz, szánj időt arra, hogy megnézd az „Autobau”-t Romanshornban és természetesen a „Clay Regazzoni emlékszobát”.