Kategória: Formula E

  • Októberig dönthet a Mercedes a Formula E-ről

    Októberig dönthet a Mercedes a Formula E-ről

    A Mercedesnek októberig van ideje eldönteni, hogy részt akar-e venni a Formula E 2018/19-es szezonjában.

    Tavaly októberben a Formula E és a Mercedes-Benz Grand Prix megállapodást kötöttek, mi szerint a német márka garantálja, hogy indulni fog az elektromos sorozatban.
    A Mercedes ténylegesen még nem döntött arról, hogy rajthoz áll-e a 2018-19-es szezonban, de ha úgy is döntenek, hogy igen, nem saját erőátviteli technológiával teszik azt.

    „Úgy vélem, hogy a Mercedes érdeklődése igen erős a 2018/19-es szezon iránt, de ha jönnek, nem regisztrált gyártóként. Valaki más ügyfelei lesznek ” – mondta az Autosportnak a Formula E vezérigazgatója, Alejandro Agag, utalva arra, hogy a gyártók nevezési listája már fix a szóban forgó szezonra.

    „Majd meglátjuk, hogy mit lépnek, októberig van idejük eldönteni, hogy beszállnak-e, vagy sem.”

    A 2018/19-es szezonra gyártóként, a következők nevezése van leadva: BMW, DS, Abt (Audi), Mahindra, Renault, Jaguar, NextEV, Penske Autosport és Venturi.

  • A Forma-1 sosem lesz teljesen elektromos

    A Forma-1 sosem lesz teljesen elektromos

    Jean Todt elmondása szerint a Forma-1 sosem fog felhagyni a benzines működéssel, és nem megy el teljesen az elektromos irányba. Elmondta, hogy nagy rajongója a Formula E-nek, és az F1 jó irányt vett a hibrid témával.

    „Ez lehetetlen. Az F1 teljesen más irány.” – mondta az FIA elnöke a La Presse című lapnak.

    Elmondta, hogy nagy rajongója a Formula E-nek, és az F1 jó irányt vett a hibrid témával.

    „Ez nagy előrelépés ahhoz képest, ami korábban volt.”

    Hozzátette azonban, hogy a Formula E nagyon figyelemre méltó módon jelent meg az autósportok között.

    „Van egy tucat gyártó, aki részese akar lenni, és megkerestek már minket a világ legnagyobb városai is. Ma az olyan gyártók, mint a Renault, jelen vannak az F1-ben és a Formula E-ben is.”

    „Bízom benne, hogy egy nap a Ferrari is követi ezt a példát, nagyon szívesen látnánk.” – mondta Todt már a Le Journal de Montrealnak.

  • Rosenqvist ért célba elsőnek, de Buemi a győztes

    Rosenqvist ért célba elsőnek, de Buemi a győztes

    Sebastien Buemi nyerte a Berlin ePrix második futamát, miután az elsőként leintett Felix Rosenqvist büntetést kapott.

    Rosenqvist – aki a tegnapi versenyen első Formula E győzelmét szerezte meg – a pole-ból rajtolt a második futamon, míg Buemi a második helyről vágott neki a versenynek.

    Azonban mivel a boxba látogatáskor a svéd versenyzőt nem kellően körültekintően engedték ki, 10 másodperces büntetést szabtak ki rá. Így bár Rosenqvist a verseny végégig megtartotta vezető pozícióját és őt intették le elsőként, a büntetés következtében mégsem ő lett a hivatalos győztes, hanem a Buemi. Előnyük azonban akkora volt a többiekkel szemben, hogy a plusz tíz másodperccel is második tudott lenni Rosenqvist.
    A dobogó harmadik fokára Lucas di Grassi állhatott fel.

    Buemi előnye a pontversenyben 32 pontra nőtt di Grassi előtt.

  • Buemit diszkvalifikálták a tegnapi versenyből

    Buemit diszkvalifikálták a tegnapi versenyből

    A Formula E bajnoki éllovasát, Sebastien Buemit diszkvalifikálták a tegnapi berlini versenyből.

    A Renault e.dams versenyzője a 14. helyről az ötödikre jött fel tegnap. A verseny után azonban kiderült, mindkét autójának mind a négy gumijában alacsonyabb volt a nyomás az előírt minimumnál.

    Az előírt 1,60 bar helyett Buemi első autójának gumijaiban 1,46, 1,57, 1,54 és 1,52, míg a második autójának gumijaiban 1,54, 1,54,1,59 és 1,53 bar nyomás volt. Így a szabályok értelmében Buemi tegnap eredményét törölték.

    „Ez a mi hibánk volt, ami most sokba került.” – mondta a csapat társtulajdonosa, Alain Prost. „A mi feladatunk, hogy jobbak legyünk a holnapi (vasárnapi) versenyen, és Sebastiant bent tartsuk a bajnoki címért folyó küzdelemben.”

    „Nyilvánvaló, hogy nagyon csalódott vagyok.” – mondta Buemi. „A gyenge kvalifikáció után remek versenyem volt és ötödik lettem, a lehető legtöbb pontot gyűjtöttem. De a csalódottság ellenére a holnapi (vasárnapi) versenyre koncentrálok, és még erősebb leszek.”

    Buemi kizárásával Lucas di Grassi közelebb került hozzá a pontversenyben. A brazil lemaradása így már csak 22 pont.

    A Berlin ePrix második futamára ma, 15.55-kor kerül sor.

  • Svéd és indiai himnusz szólt a Berlin ePrix-n, szombaton

    Svéd és indiai himnusz szólt a Berlin ePrix-n, szombaton

    Felix Rosenqvist első Formula E győzelmét szerezte meg ma a Berlin ePrix első futamán.

    A Mahindra versenyzője azonnal megelőzte a második helyről induló Jose Maria Lopezt, mivel annak igencsak gyengén sikerült a rajtja, és még autócserék előtt megelőzte a pole-ból induló Lucas di Grassit is, aki így a második helyen ért célba.

    A dobogó harmadik fokára szintén az indiai csapat (Mahindra) versenyzője állhatott fel, Nick Heidfeld személyében.

    A rajtot elrontó Lopez a negyedik helyen zárt, mögötte ért csak célba a bajnokság éllovasa, Sebastien Buemi.

    A mai versennyel Buemi előnye 32 pontra apadt a pontversenyben, di Grassival szemben.

    A Berlin ePrix második futamát holnap (vasárnap) rendezik meg, 15.55.kor.

    versenyző csapat lemaradás kör
    1 Felix Rosenqvist Mahindra 53:19.661 44
    2 Lucas di Grassi Abt 2.232 44
    3 Nick Heidfeld Mahindra 4.058 44
    4 Jose Maria Lopez Virgin 13.638 44
    5 Sebastien Buemi e.dams 17.888 44
    6 Nicolas Prost e.dams 19.068 44
    7 Daniel Abt Abt 19.799 44
    8 Sam Bird Virgin 20.065 44
    9 Jean-Eric Vergne Techeetah 20.689 44
    10 Maro Engel Venturi 39.030 44
    11 Oliver Turvey NextEV 40.985 44
    12 Stephane Sarrazin Techeetah 42.682 44
    13 Nelson Piquet Jr. NextEV 42.980 44
    14 Jerome d’Ambrosio Dragon 45.712 44
    15 Adam Carroll Jaguar 49.658 44
    16 Loic Duval Dragon 59.010 44
    17 Antonio Felix da Costa Andretti 1m00.269 44
    18 Robin Frijns Andretti 1:02.463 44
    19 Tom Dillmann Venturi 1:07.695 44
    Mitch Evans Jaguar kiesett 16
  • 0,001-es előnnyel di Grassi a poleban

    0,001-es előnnyel di Grassi a poleban

    Lucas di Grassi szerezte meg a pole pozíciót a Berlin ePrix első versenyére, annak ellenére, hogy bokasérüléssel küzd. A brazil versenyzőtől mindössze 0,001 másodpercre maradt el Jose Maria Lopez. Eközben a bajnokság éllovasa, Sebastien Buemi csak a 14. helyet szerezte meg a Tempelhof reptéren.

    „Ez elég rossz.” – mondta Buemi. „Nagyon túlkormányzott volt az autóm és nehézkes volt összeraknom egy jó kört. Nehéz lesz. Nincs meg a sebességem.”

    Azonban alapvetően az összes Renault-hajtotta autóval versenyző pilóta küszködött. Közülük a legjobb Jean-Eric Vergne lett, de ő is csak hatodik lett.

    A Formula E mai versenye 15.55-kor veszi kezdetét.

  • Nissan lehet a Renault-ból a Formula E-ben

    Nissan lehet a Renault-ból a Formula E-ben

    A Formula E-ben éllovas gyártó, a Renault, Nissan néven nevezne?

    A Renault-Nissan együttműködés az egyik legnagyobb ilyen az autóiparban. Legutóbb azt vitatták meg, miként szervezzék motorsport programjukat úgy, hogy az a francia és a japán gyártónak is a lehető legjobb legyen.

    A friss hírek szerint, mivel a Nissan az egyik élenjáró márka elektromos járművek eladásában, ideálisnak gondolják, hogy a Formula E-s szereplést átvegye a Nissan a Renaulttól a következő szezontól.

    A Nissan az Autosport kérdésre nem akarták kommentálni a „spekulációt”.

    A Renault Formula E csapatánál, az e.dams-nál versenyző Sebastien Buemi számára azonban ez nem biztos, hogy jó hír. A svájci versenyző ugyanis WEC-ben is versenyez, méghozzá a Nissan konkurensénél, a Toyotánál. Utóbbi pedig aligha fogja neki engedni, hogy Nissan márkajelzés alatt is rajthoz álljon egy szériában.

  • A nagy FIA szériák összeegyeztetnék versenynaptáraikat

    A nagy FIA szériák összeegyeztetnék versenynaptáraikat

    A legkomolyabb motorsport szériák vezetői azon dolgoznak, hogy a jövőben jobban egymáshoz igazítsák versenynaptáraikat, ne nagyon legyenek ütközések.

    Az FIA elnöke, Jean Todt Monacóban találkozott az F1 motorsport igazgatójával, Ross Brawnnal, a WEC vezérigazgatójával, Gerard Neveu-val és a Formula E vezérigazgatójával, Alejandro Agaggal.

    „Miután tárgyaltunk a versenynaptárokról, mindenki egyetértett abban, hogy dolgozzunk együtt a bajnokságok menetrendjének összehangolása kapcsán a következő szezonokban,” – áll az FIA közleményében. „Szoros együttműködésben a promóterekkel, az elmúlt években az FIA keményen dolgozott azon, hogy építse és megszilárdítsa a bajnokságokat és azok jó szórakozást nyújtsanak a motorsport rajongóknak.”

    „Nagyon fontos mindenkinek, aki a bajnokságainkban dolgozik, hogy dolgozzunk tovább, hogy a rajongók teljes mértékben élvezzék ezeket a bajnokságokat. Együttműködve a partnereinkkel azon kezdtünk dolgozni, hogy harmóniába hozzuk a versenynaptárakat.”

  • A Formula E versenyzői Kubica mellett kampányolnak

    A Formula E versenyzői Kubica mellett kampányolnak

    Robert Kubica megérdemli a lehetőséget, hogy egy olyan bajnokságban indulhasson, mint a Formula E. Ez a bajnokságot vezető versenyzők véleménye, miután a lengyel versenyző privát teszten vett rész a Donington Parkban.

    Kubica nem versenyzett együléses szériában, mióta Forma-1-es karrierjének végetvetett rally balesete, melynek következtében kis híján elveszítette az egyik karját. Mostanra azonban Kubica keze rehabilitálódott annyira, hogy újra versenyezzen. Azóta már újra rallyzott, versenyzett Renault Sport Trophy-ban, és WEC-ezni készül.

    A formulaautókat azonban eddig nélkülözte, csupán egy privát GP3-as teszten vett részt.

    „Beszéltünk a Formula E-ről Bahreinben, mikor a byKolles csapattal készült (WEC), és azt mondtam neki, ‘haver, ki kell próbálnok!’ Remélem csatlakozik hozzánk, nagy dobás lenne ő a bajnokság számára.” – vélekedik a Formula E éllovasa, Sebastian Buemi.

    Loic Duval még Formula 3-ban versenyzett Kubica ellen, szerinte is FE ülést érdemel a lengyel.

    „Tudjuk, hogy elképesztően jó versenyző, ez nem is kérdés.” – mondta Duval. „Szuper lenne (ha Kubica a Formula E-ben versenyezne) és nem csak a bajnokság számára. Örülnék neki, ha újra egy jó bajnokságban indulna.”

    Lucas di Grassi akkor volt a Renault young-driver programjának tagja, amikor Kubica is. Véleménye szerint nem jelente gondot Kubicának, hogy beleszokjon a Formula E-be.

    „Nem tudom hogy érzi magát Formula E autóban, de van pár hely, ahol nagyon nagy ívben kell elfordítanunk a kormányt (ez jelenthet gondot Kubicának a keze miatt – a szerk.).” – mondta a brazil. „Ha bármilyen segítségre lenne szüksége, hogy alkalmazkodni tujon, az első leszek, aki azt mondja, ‘igen, gyere és versenyezz velünk’.”

    „Robert egy igazi versenyző, nagyra tartom őt.” – ért egyet Nelson Piquet Jr. „Ha tényleg lehetőséget kapna, hogy vezesse ezeket az autókat, az nagyszerű lenne.”

    Az Autosport értesülései szerint a Formula E további tesztlehetőségeket biztosítana Kubicának, de az idei szezonban már szinte biztosan nem fog rajthoz állni.

  • London helyett Chile rendez majd Formula E futamot

    London helyett Chile rendez majd Formula E futamot

    A Formula E mezőnye nem tér vissza Londonba, helyette Chile fővárosa rendezhet majd versenyt, számolt be róla az Autorposrt.

    London már a mostani versenynaptárban sem szerepel, és úgy fest, hogy a következő szezonra sem kerül bele vissza. A széria első két szezonjában ugyanis London rendezte a szezonzárókat, ám számos kritikát kaptak a helyiektől, így végül kikerült a naptárból.

    A 2017/18-as naptár-tervezetben új helyszínként szerepel Sao Paulo (Brazília), Santiago (Chile), és Róma (Olaszország), de még újként érkezhet Zürich vagy München is.
    Az előzetes tervek szerint a következő szezon első vershétvégéje december 2-3-án lesz majd Hong Kongban, dupla versennyel.

    A naptár véglegesítésére a Motorsport Világtanács következő ülésén kerül majd sor, publikálva június 19-én lesz.

    A tervezett 2017/18-as Formula E versenynaptára a következő:

    Hong Kong December 2-3 2017
    Santiago (Chile) Január 13 2018
    Mexikóváros (Mexico) Február 24
    Sao Paulo (Brazília) Március 17
    Róma (Olaszország) Április 7
    Párizs (Franciaország) Április 28
    Berlin vagy München (Németország) Május 17
    Moszkva (Oroszország) vagy Zurich (Svájc) Június 23
    New York (Egyesült Államok) július 7-8
    Montreal (Kanada) Július 28-29