Kategória: Formula E

  • Buemi: „Csak remélni tudom, hogy jövőre már nyerünk”

    Buemi: „Csak remélni tudom, hogy jövőre már nyerünk”

    Sebastien Buemi neve sokak számára ismerős lehet. Amellett, hogy megfordult a Forma-1-ben, jelenleg pedig a Formula E mellett a WEC bajnokság egyik főszereplője, többször parádézott a Hungaroringen a WSR keretein belül.

    A svájci pilóta továbbra is kapcsolatban áll a Red Bull-lal, így természetesen nem hagyta ki a Red Bull Ringen megrendezésre kerülő osztrák Forma-1-es hétvégét sem. Itt örömmel állt rendelkezésünkre, így hát beszélgettünk vele Formula E-ről, a Toyota győzelmi esélyeiről, sőt, még a magyar rajongókról is örömmel beszélt, és elárulta, mindig boldogan tér vissza Budapestre.

    A Formula E mellett a WEC bajnokságban is indulsz. Mit csinálsz, amikor ütközés van a két széria között – mint például a soron következő hétvégén?

    Jelenleg még folynak a tárgyalások ebben az ügyben, azonban már több megbeszélésünk volt, és nagyon úgy tűnik, hogy a Nürburgringen fogok versenyezni a WEC-ben. (Azóta ezt egyébként már hivatalosan is megerősítették – a szerk.)

    Buemi

     

    Mit gondolsz, lehet a közeljövőben Formula E verseny Svájcban?

    Nagyon remélem! Voltak már pletykák, megbeszélések a jövőre nézve. Reméljük minél előbb, akár már jövőre láthatunk ott futamot. Svájci versenyzőként elképzelni sem tudnék jobb hírt, minthogy bejelentik, mehet az országba a Formula E. Korábban ugyanis sajnos ez nem jöhetett létre különböző okokból. Elképesztő lenne, remélem, hogy megvalósul!

     

    Idén Le Mans-ban az LMP1-es autók sorra hibásodtak meg. Mit gondolsz, ez befolyásolja a hibrid versenyzés jövőjét?

    Szerintem nem. Nagyon keményen dolgozunk ezeken az autókon, és ez a jövőben sem fog változni. Két éve nem volt probléma az autókkal, idén rengeteg volt. Nyomtuk, ahogy csak tudtuk, és ezután sem lesz ez másképp. Folyamatosan azon vagyunk, hogy még jobbak és jobbak legyünk, és nem nézünk hátra.

    Buemi
    Fotó: Tajthi Andrea

    2020-ban szabályváltozások lesznek. Mit gondolsz, ekkor visszatérhet a Peugeot? Esetleg új gyártó léphet be a szériába?

    Remélem, hogy új gyártók is fognak érkezni. A Peugeot-val kapcsolatban több híresztelés is napvilágot látott már, talán a visszatérésükre is lehet esély. Most a Toyota és a Porsche küzd egymás ellen, ami nagyon jó, viszont fontos lenne a sorozatnak is, hogy új gyártók csatlakozzanak. És természetesen a versenyzőknek is jót tenne, több autó ellen lehetne versenyezni. Egy harmadik gyártó nagyon fontos lenne.

     

    Le Mans-ban az egyik legfontosabb, hogy az embernek erős csapattársai legyenek. Kivel volt a legjobb ott indulni?

    Idén is Anthonyval és Kazukival alkotunk egy csapatot, immár harmadik éve. Nagyon jól tudunk együtt dolgozni, és szeretek is velük egy autót vezetni. Jól kiegészítjük, és segítjük egymást.

    Akkor következzen a legnagyobb kérdés: Mikor fog nyerni a Toyota Le Mans-ban?

    Csak remélni tudom, hogy jövőre. (nevet)

    BuemiBudapesten is többször versenyeztél már. Milyen emlékeid vannak a városról, és az ottani eseményekről?

    A Forma-1-ben ott szereztem az egyik legjobb eredményemet. A Toro Rossoval nyolcadik lettem 2011-ben. Az egy nagyon jó hétvége volt számomra, jó visszagondolni rá. Nagyon jó hely, lelkes rajongókkal, jó időjárással. Úgy gondolom, mindenki örömmel tér vissza oda, mindig nagyszerű a hangulat.

    Reméljük, minél előbb sor kerül a visszatérésre, és hamarosan újra láthatjuk a svájci pilótát a Hungaroringen körözni.

     

  • A BMW is gyári csapatot indít a Formula E-ben

    A BMW is gyári csapatot indít a Formula E-ben

    Az Audi után egy másik nagy nevű német autógyár, a BMW is bejelentette, hogy a 2018/2019-es FE szezontól kezdődően gyári csapatként fognak szerepelni. Jelenleg az Andretti csapat technikai partnerei, velük fogják még szorosabbra fűzni a kapcsolatukat.

     „A fejlesztési munkánk során már látjuk, hogy a motorsport részleg munkatársai teljesen új szellemben dolgoznak. Egy új útra lépünk, előtérbe helyezvén az elektromos technológiát.” – mondta a BMW motorsport igazgatója Jens Marquardt.

    „A Formula-E-ben megmutathatjuk a világnak a saját innovatív megoldásainkat. Ez a sorozat egy teljesen új kihívás lesz számunkra, és ami elé örömmel állunk, együttműködve az Andretti csapattal. Ők ideális partnerek számunkra, hiszen már a nevük is tekintélyt parancsoló a motorsport világában. Pár éve már dolgozunk a csapattal, eddig nagyszerűen ment a közös munka. Várom, hogy feljebb lépjünk egy szintet.”

    A BMW azért csak 2018-ban csatlakozik az elektromos sorozathoz, mert akkor lesz egy nagyobb léptékű sabályváltozás.

    Az Andretti a jelenleg is futó bajnokságban a hetedik helyet foglalja el a csapatok versenyében. A szezonnyitó óta csupán egy futamon tudtak pontot szerezni.

  • Gasly hétvégén debütál a Formula E-ben

    Gasly hétvégén debütál a Formula E-ben

    A Red Bull tartalékversenyzője, Pierre Gasly fogja helyettesíteni Sebastien Buemit a New York ePrix-n.

    Gasly idén a japán Super Formulában versenyez, most pedig bemutatkozik majd a Formula E-ben az e.dams csapatnál, mivel a bajnoki éllovas Bueminek ezen a hétvégén a WEC nürburgringi hétvégéjén lesz jelenése.

    „Nagyon sajnálom, hogy ütközés van a WEC és a Formula E naptárában, ezt elkerülhettük volna.” – mondta a csapat tulajdonosa, a négyszeres F1-es bajnok, Alain Prost. „Azonban ezen túl kell lendülnünk, és örömmel üdvözöljük Pierre Gasly-t. New York-ban versenyezni jó kis kihívás lesz neki a Formula E-ben való debütálására. Viszont elnézve a felkészülésünket, magabiztosak vagyunk, a célunk ugyanaz, a legtöbb pontot szerezni és megerősíteni vezető pozíciónkat a bajnokságban.”

    Buemi előnye jelenleg 32 pont Lucas di Grassi előtt a bajnokságban.

  • Gyári csapatként folytatja tovább az Audi a Formula-E-ben

    Gyári csapatként folytatja tovább az Audi a Formula-E-ben

    Az Audi hivatalosan is bejelentette, hogy a következő Formula-E szezontól kezdődően gyári istállóként lesznek jelen, a jelenlegi partnercsapatuk, az Abt istálló helyét fogják átvenni a rajtrácson, és Audi Sport Abt Schaeffler néven folytatják a továbbiakban.

    A német gyártó már tavaly megszellőztette, hogy szeretnék jobban kihasználni a Formula-E adta lehetőségeit a jövőbeni elektromos megoldásaik miatt.

    „Az elmúlt hónapokban egyre jobban támogattuk a Formula-E-t, legyen szó versenyről, fejlesztésekről, és egyéb tevékenységről.” – nyilatkozta az Audi vezetőségének egyik tagja, Dr. Peter Mertens.

    „Az Audi lesz az első német autógyártó, aki gyári csapatot fog indítani az elektromos sorozatban. A mi cégünk elkötelezett híve az elektromos technológiának, legyen az versenyzés vagy utcai autók.”

    Az Audi motorsportért felelős vezetője Dieter Gass felelős nagyban ezért a döntésért, és ő lesz a vezetője az új projektnek is.

    „A Formula-E az a sport, ami az egyik leglátványosabb motorsportos eseményt nyújtja a városok szívében. Az elektromos technológia nagyszínpada, ami a jelenkor legérzékenyebb kérdése. A jelenlegi szezon is nagyon izgalmas, megjósolhatatlan, hogy ki lesz idén a bajnok.”

    Az Audi már a széria elindítása óta jelen van, az Abt partnereként. A következő idénytől gyakorlatilag minden marad a jelenlegi felállásban, mindösszesen csak a csapat neve változik, a támogatók ugyanazok maradnak.

    A csapat 2014 óta változatlan pilóta felállással, Lucas Di Grassival és Daniel Abttal versenyez. A brazil pilóta nyerte meg a Formula-E történetének első versenyét, 2014-ben Pekingben.

    „Büszkék vagyunk arra, hogy alapítókként részesei lehetünk a motorsport történelmének. Ez a sorozat néhány év alatt annyit fejlődött, hogy a csapatok már nem tudnak versenyképesek lenni gyári támogatás nélkül. Ennek köszönhetően nagyon szívesen adjuk át a gyeplőt az Audinak. Egyik ismerősöm már sikeresen dolgozott együtt velük, sok jót mondott a cégről. Nincs kétségem afelől, hogy ez a sikertörténet így is folytatódni fog.” – mondta a csapat alapítója Hans-Jurgen Abt.

    Az Audi időközben elkezdte fejleszteni a jövő évre szánt hajtásláncát együttműködve a Schaefflerrel, Spanyolországban és Németországban is tesztelik folyamatosan.

    Ami a pilótákat illeti, Di Grassinak a következő évadra is érvényes szerződése van és a csapatnak sincs oka megválni tőle, ugyanis az elmúlt két évben harmadik és második helyen végzett a pontversenyben és idén is harcban áll a bajnoki címért.

    Csapattársa Daniel Abt azonban már nincs ilyen könnyű helyzetben, ugyanis az ő teljesítménye jócskán elmarad csapattársáétól, de nagy eséllyel ő is maradhat a jelenlegi munkáltatójánál.

  • Richard Branson lesz csapata tartalékversenyzője

    Richard Branson lesz csapata tartalékversenyzője

    Sir Richard Branson lesz saját csapata, a DS Virgin Racing hivatalos tartalékversenyzője a Formula E New York City ePrix-jén.

    A csapatnak variálnia kellett a versenyzőfelálláson, mivel Jose Maria Lopes épp WEC-ezni fog a Nürburgringen azon a hétvégén. Helyére Alex Lynn tartalékversenyző ül majd be. Így azonban a New Yorkban hivatalos tartalékversenyzőnek új személyt kellett megjelölni, ez pedig a csapat közleménye szerint nem más lesz, mint a csapat tulajdonosa, a világhírű üzletember, Sir Richard Branson.

    „Értesültem a fennálló szituációról és felajánlottam a szolgálataimat.” – mondta Branson. „Mint tudják, szeretem a kihívásokat, ráadásul Alex, Sam és általam brit trióval veszünk részt New Yorkban.”

  • Lynn helyettesíti Lopezt New Yorkban

    Lynn helyettesíti Lopezt New Yorkban

    Alex Lynn ugrik be José María Lopez helyére a DS Virgin csapatához a soron következő Formula E fordulóban.

    A csapat tartalékpilótája Sam Bird csapattársaként indul majd a július 15-16-án megrendezésre kerülő hétvégén.

    Lopez egyébként a nürburgringi 6 órás verseny miatt hagyja ki az elektromos széria versenyhétvégéjét.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy a DS Virgin Racing színeiben indulhatok.” – fogalmazott Lynn az „elektromos debütálása” előtt. „A Formula E mindig is lenyűgözött a technológiai újításaival és a városközpontokban rendezett futamokkal. Emellett a világ legjobb versenyzői alkotják a mezőnyt.”

    „Sokat gyakoroltam a szimulátorban is, és remélem meg tudom mutatni, mire vagyok képes.”

    Lynn miután GP3 bajnok lett, 2 évet töltött a GP2-ben, ahol mindegyik szezonjában az összetett hatodik helyet szerezte meg. Mindezek után vált a Williams F1-es fejlesztőpilótájává.

  • Versenyző-overál hatású női ruhák

    Versenyző-overál hatású női ruhák

    A Formula E berlini versenyhétvégéjén mutatta be ezeket a versenyző overál hasonlító darabokat a Felder Felder divatmárka.

    https://www.instagram.com/p/BVJ1WUpDZEM/

    https://www.instagram.com/p/BVJrspXg8BM/

    https://www.instagram.com/p/BVJgnz0AHaf/

    https://www.instagram.com/p/BVo-Mmjj3jF/

  • Gasly helyettesítheti Buemit

    Gasly helyettesítheti Buemit

    Nagy valószínűséggel a Red Bull Forma-1-es tartalékpilótája Pierre Gasly fogja helyettesíteni Sebastian Buemit a Renault e.dams csapatnál a New York-i Formula E hétvégén.

     A 21 éves versenyző idén a japán Super Formula bajnokságban szerepel, illetve tavaly megnyerte az akkor még GP2 néven futó –  jelenleg Formula 2 – bajnokságot. A Formula E pontversenyét vezető svájci Sebastian Buemi WEC-elfoglaltságai miatt kénytelen kihagyni a versenyt Brooklynban, ugyanis a nürburgringi 6 órás versenyen fog rajthoz állni a Toyotával.

    Buemi 32 pontos előnnyel vezeti a bajnokságot, a csapatoknál pedig a Renault e.dams meggyőző 58 pontos előnnyel áll az élen. A pontvadászatból még két dupla futamos hétvége van hátra.

    Gaslynak eredtileg a Forma-1-es brit nagydíjon lett volna jelenése a Red Bull csapatnál, de ehelyett New Yorkba fog utazni, ahol majd Nicolas Prost csapattársa lesz.

    A csapat alapítója Jean-Paul Driot egyelőre nem akarta megerősíteni, hogy Gasly lesz a beugró, de az Autosport.com-nak sejtelmesen ennyit mondott: „Egy olyan pilóta lesz a helyettes, akinek még nincs versenytapasztalata a Formula-E-ben.”

    Korábban Scott Speed neve merült fel, azonban ezt hamar tagadták is, csapata nem engedte el erre az egyszeri alkalomra.

    A Toyota és a Renault egyébként tárgyaltak egymással arról, hogy van-e megoldás arra, hogy a svájci pilóta maradjon azon a hétvégén az elektromos sorozatban. Végül nem sikerült megoldást találni. A Toyotánál azt mondták, hogyha csapattársaival Kazuki Nakajimával és Anthony Davidsonnal nyertek volna Le Mans-ban, akkor elengedték volna New Yorkba, mert így tovább növelték volna az előnyüket az összetettben, de mivel nem nyertek ezért a vezető helyüket is elvesztették a WEC pontversenyében.

    Hivatalos bejelentés a hónap végén várható a Renault e.dams részéről.

     

  • Az FIA kiadta a következő Formula-E szezon versenynaptárát

    Az FIA kiadta a következő Formula-E szezon versenynaptárát

    A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nyilvánosságra hozta a negyedik Formula-E szezon versenynaptárát, három új helyszínnel, Rómával, Santiagoval és Sao Pauloval.

    A 2017/2018-as bajnokság 11 helyszínből és 14 futamból fog állni. Az idei naptárhoz képest változás, hogy a marokkói futam a következő évre, azaz 2018-ra került át. (Idén még a szezon elején, 2016-ban volt a verseny Marrakeshben.). A szezon a megszokotthoz képest jóval később, december első hétvégéjén fog kezdődni Hong Kongban, és rögtön egy dupla versennyel.

    A későbbi kezdet oka nagyon egyszerű, nem szeretnék, hogy két futam között több hónapos szünetek legyenek, mint idén, amikor is a második és a harmadik versenyhétvége között több mint három hónap telt el.

    Az új helyszínek közül Santiago van legelőrébb a naptárban, a chilei futamra február 3.-án kerül sor. A brazil verseny időpontja már ismert, azonban a futam helyszíne még nem teljesen biztos, a promóterek jóváhagyására vár a Sao Paulo-i pálya.

    Ami a naptár európai részét illeti, az első futamra április 14.-én kerül sor, szintén egy új helyszínen, Rómában. A német helyszínnel kapcsolatban még nincs döntés, a május közepi versenyt nagy eséllyel Berlin vagy München fogja rendezni.

    Június 9.-re is futam van beírva a naptárba, a rendezésen régóta gondolkodó Zürich lehet a házigazda ekkor, így nagyon kicsi az esélye annak, hogy a mezőny visszatér Moszkvába.

    A bajnokság majd két dupla futamos hétvégével fog zárulni, előbb New Yorkba majd végül Montrealba fog látogatni a mezőny.

     

    Hong Kong*          December 2-3.
    Marrakesh              Január 13.
    Santiago                 Február 3.
    Mexikóváros          Március 3.
    Sao Paulo**           Március 17.
    Róma                     Április 14.
    Párizs                     Április 28.
    Berlin/München     Május 19.
    Moszkva/Zürich     Június 9.
    New York*            Július 7-8.
    Montreal*              Július 28-29.

    * Dupla futamos hétvége

    **  Szervezők jóváhagyására vár

     

  • Agag szeretné a Formula-E-ben látni a Ferrarit

    Agag szeretné a Formula-E-ben látni a Ferrarit

    A Formula-E sorozat első embere Alejandro Agag elég határozottan kijelentette, hogy szeretné, ha a leghíresebb verseny csapat, a Ferrari is csatlakozna az elektromos sorozathoz.

     Ezt azután mondta Agag, hogy nemrégiben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt azt mondta, hogy szeretné, ha a Renault példáját követve több meghatározó gyári csapat is csatlakozna a sorozathoz.

    „Bízom benne, hogy egy nap a Ferrari is követni fogja a Renault példáját és láthatjuk őket is a Formula-E-ben.” Mondta korábban Todt.

    Agag erre reagálva a következőket mondta: „Nagyon is lehetséges az, hogy a Ferrari a Formula-E-ben vállaljon szerepet. Körbenézek a mezőnyön, van húsz pilóta, de nem látok sehol se egy olasz zászlót, nincsen se olasz versenyző, se olasz csapat. Tudom, hogy minden fiatal olasz versenyző álma a Ferrari, és biztos vagyok benne, hogy nem sokára lesz majd egy olasz versenyző vagy egy olasz márka a mezőnyben, esetleg mindkettő.”

    „Nem lenne semmi akadálya, hogy a Ferrari is csatlakozzon a mezőnyhöz. A mezőnyben már van Renault, Audi, Jaguar és  a BMW is nagyon közel a belépéshez, illetve a Mercedest is érdekli a dolog.”

    „Három évvel ezelőtt még senki se gondolta volna azt, hogy a Ferrari lehetne az első olasz a sorozatban, miközben olyan nagynevű autómárkák kerültek szóba, mint a FIAT, Maserati vagy az Alfa Romeo. Sergio Marchionne mindig azt hangoztatta, hogy ő elősorban az Alfa Romenak örülne. Őket is tárt karokkal várjuk.”

    Mikor tavaly a Liberty Media átvette a Forma-1 irányítását felmerültek olyan pletykák is, miszerint Agag is szerepet kaphatott volna a Forma-1-ben, erről ennyit mondott.

    „Nagyon jól érzem magamat a Formula-E-ben. Ez már a harmadik szezonunk, és a jövő szempontjából nagyon pozitív visszajelzés, hogy a Jaguar csatlakozott a mezőnyhöz, és közben meg olyan helyszínekre is eljuttatjuk a versenyt, mint például Hong Kong, Montreal és Marrakech. Folyamatosan növekedni és fejlődni akarunk, éppen ezért még sok dolgom van itt.”