Kategória: Formula E

  • DTM-esek tűntek fel a Formula E teszten

    DTM-esek tűntek fel a Formula E teszten

    Nem kevés jelenlegi DTM versenyző vesz részt a ma indult Formula E teszten, Valenciában.

    Ma a Mercedeses Edoardo Mortara, ls a Super GT-ben versenyző James Rossiter tesztelhet a Venturi csapattal. Kedden ismét vezethet Rossiter, valamint Maro Engel, míg a másik autón a marokkói Michael Benyahia és Mortara osztoznak majd. Az olasz versenyző csütörtökön is vezethet majd egy egész napot.

    Tom Blomqvist két és fél napot kap az Andretti csapatnál, miután ma délelőtt Alexander Sims vezette az autót.

    Daniel Juncadella a Mahindrától kap lehetőséget, mivel ő a következő Formula E szezonra tartalékversenyzői szerepet is kapott a csapattól.

  • Formula E autót fog tesztelni Haryanto

    Formula E autót fog tesztelni Haryanto

    Az ex-Forma-1-es pilóta Rio Haryanto is pályára fog gurulni a Formula-E első hivatalos szezon előtti tesztjén Valenciában.

    Az indonéz pilóta 2016-ban tizenkét Forma-1-es futamon indult, legjobb eredménye az Ausztriában elért 16.helye volt. A nyári szünet után azonban pénzügyi gondok miatt elveszettet a helyét a Manornál.

    Haryanto 2017-re nem talált helyet magának semelyik sorozatban, így idén először alkalommal fog autóba ülni. A pilóta saját maga jelentett be, hogy a második nap fog pályára gurulni. Az elektromos sorozat első tesztje hétfőn, kedden és csütörtökön kerül lebonyolításra a spanyol pályán.

    Azt még nem tudni, hogy Haryanto a tíz csapat valamelyikéhez csatlakozik-e, vagy egy bemutató autóval fog a pályára hajtani, ahogy azt tette korábban James Rossiter is.

    Nem csak az Haryanto lesz az egyetlen újonc a teszten, hanem a Champ Car futamgyőztes Patrick Carpantier és a WTCC-ben versenyző Mehdi Bennani is jelen lesz.

    „Nagyon várom már az első Formula-E tesztemet, mindig figyelemmel követtem a TV-ben ezt a bajnokságot. Sok gyártó van jelen és egyre nagyobb teret hódít a világban. Nagyszerű lenne egy FE versenyt nyerni Jakarta [Indonézia fővárosa – a szerk.] utcáin.” – írta facebook oldalán.

  • Lotterer az FE-ben folytatja

    Lotterer az FE-ben folytatja

    André Lotterer a következő Formula E-szezontól kezdve Jean-Éric Vergne csapattársa lesz a Techeetah-nál.

    A háromszoros Le Mans-győztes német versenyző sokáig az Audi WEC-kötelékébe tartozott (nyert is a márkával WEC-bajnoki címet), ám a stuttgartiak kivonulása után 2017-re a Porschéhoz szerződött. Miután idén év végén ez a munkahelye is megszűnik, kénytelen volt másik széria után nézni – és hova megy az ember manapság, ha nem az FE-be?

    „Megtisztelve érzem magam, hogy Formula E-s bemutatkozásom a Techeetah-val történhet meg” – nyilatkozta Lotterer. „A Techeetah mély benyomást keltett tavalyi teljesítményével, amikor jó néhány gyári csapatot megvertek, valamint alig várom, hogy JEV-vel és a csapat többi tagjával együtt dolgozva megkezdhessem versenyzői karrierem legújabb fejezetét. Már kipróbáltam a szimulátort és kellemesen csalódtam: nagyon érdekesnek találom az energiagazdálkodást, okosan kell bánnod vele. Az autók ugyan nem 1000 lóerősek, de az FE még így is nagy kihívásnak tűnik az utcai pályákon – ami hiányzik sebesség terén, azt kárpótolják az élpilóták közötti kiélezett versennyel. Izgalmas platform, ahova hamarosan rengeteg új gyártó érkezik, a nívó így csak magasabbra hág majd.”

    A Porsche kivonulása ellenére különféle programlehetőségeket biztosít majd pilótáinak, Lotterer pedig örömmel él az alkalommal.

    „Szeretnék továbbra is Le Mans-győzelmekért harcolni” – folytatta a német. „Amennyiben a P1-ben jövőre is megfelelő verseny lesz, szeretném továbbfolytatni a hosszútávú karrieremet.”

    Lotterer korábbi csapattársának, Loic Duvalnak nem feküdt annyira az FE, Ivan Yim, a Techeetah ügyvezető igazgatója szerint azonban Lotterer esetében más lesz a helyzet.

    „Jean-Éric Vergne és André Lotterer az FE egyik legerősebb pilótapárosát alkotják majd” – kezdte Yim. „André eddig elért eredményei és a motorsportok egyik legjelentősebb gyári csapatánál megszerzett tapasztalata felbecsülhetetlen értékkel szolgál a közép- és hosszútávú fejlődési terveinkre nézve egyaránt. Privát csapatként mindössze három tesztnap áll a rendelkezésünkre, hogy André minél hamarabb megszokja a formátumot és az autót. A szándék egyértelmű: egy gyors versenyzőt ültetünk be a csapat bizonyítottan jó képességekkel rendelkező Renault Sport-meghajtással működő autójába. Az ötödik szezonban vadonatúj autók lesznek, így bízunk benne, hogy a negyedik szezonban André Jean-Érickel együtt megfelelően felkészül az esetleges bajnokságért való küzdelemre. Végezetül az egész csapat nevében szeretném megköszönni Stéphane Sarrazin kiemelkedő teljesítményét az elmúlt szezonból. Nehéz helyzetbe került, amikor a szezon közepén kellett csatlakoznia a csapathoz, de gyorsan felvette a ritmust és két dobogót, valamint egy elsősoros rajtot szerzett. Sok szerencsét kívánunk neki a jövőre nézve.”

    Lotterertől nem idegen az együléses versenyzés (2014-ben még F1-es versenyen is részt vett Belgiumban): immáron a japán Super Formula-sorozat tősgyökeres tagjának számít, ahol 123 futamából 24 győzelmet szerzett, és arra számít, ázsiai karrierjét jövőre is folytatni fogja.

  • Habsburg lánnyal jár Jerome d’Ambrosio?

    Habsburg lánnyal jár Jerome d’Ambrosio?

    Jerome d’Ambrosio, már a Forma-1-et is megjárta, 2014 óta pedig a Formula E-ben versenyez.

    A belga versenyző (31) már az F3 hungaroringi hétvégéjén is Habsburgék környékén tűnt fel, mint a család barátja. Mostanra azonban Instagram bejegyzéseiből arra lehet következtetni, hogy Eleonore Habsburggal (23) jár. Eleonore, Ferdinand Habsburg nővére, ha monarchiáról beszélnénk, ő lenne az egyik osztrák hercegnő (húga, Gloria Maria). Augusztus óta Jerome több közös fotót is posztolt Eleonore-ral.

    D’Ambrosio egyébként korábban már volt házas, 2013 és 2015 között Natalie Sifferman modell volt a felesége.

    https://www.instagram.com/p/BZdPrK6FP8y/?taken-by=jeromedambrosio

    https://www.instagram.com/p/BXrqLzLl_H6/?taken-by=jeromedambrosio

     

  • Formula E: Piquet a Jaguarnál folytatja

    Formula E: Piquet a Jaguarnál folytatja

    A második Formula E idényére készülő Jaguar istálló hivatalosan is bejelentette, hogy Nelson Piquet Jr, csatlakozik a csapathoz, ahol Mitch Evans csapattársa lesz.

    Piquet az elektromos sorozat legelső bajnoka, aki alá viszont azóta nem tudott versenyképes technikát rakni a NextEV. Az elmúlt két évben harmadannyi pontot sem tudott összesen gyűjteni, mint a legelső évadban. A brazil pilótának eddig két győzelme és három további dobogós helyezése van a sorozatban (mind a bajnoki évéből).

    A fiatalabbik Piquet igazi vándormadárnak számít a motorsport világában, hiszen megjárta már többek között a Forma-1-et, Le Mans-t, NASCAR-t, Formula-E-t illetve sok más kisebb-nagyobb szériát is. Sokan mégis egy kellemetlen esemény miatt emlékeznek rá legjobban: a 2008-as szingapúri Forma-1-es futamon a csapat utasítására szándékosan csapta falnak az autóját, ezzel remek helyzetbe hozva a csapattársát Fernando Alonsot.

    Csapattársa az a Mitch Evans lesz, aki már jól ismeri a csapatot, hiszen a mögöttünk hagyott szezonban is a briteket erősítette. A 2016/17-es bajnokságban a csapat kevéske pontjainak nagy részét ő szerzete, emiatt is maradhatott a csapatnál Adam Carollal ellentétben. Evans 18 évesen megnyerte a GP3-as bajnokságot, majd három évet töltött a GP2-ben. A Forma-1-be azonban sosem volt komoly esélye bekerülni.

    Piquet így nyilatkozott a csapatváltásról: „Megtiszteltetés, hogy csatlakozhatok a Panasonic Jaguar Racinghez. Ennek a márkának erős történelme van a motorsportban, és izgatott vagyok, hogy részese lehetek ennek a csapatnak. Az ő elkötelezettségük az elektromos versenyzés iránt nagyon inspiráló. Alig várom már, hogy elkezdhessem a közös munkát velük.”

    A gyengén sikerült első év ellenére – amikor a csapat 27 ponttal utolsó lett a csapatok versenyében (amiből az új-zélandi 22-t szerzett) – Evans optimistán tekint az új szezon elé.

    „Egy ilyen remek szezon után, nagyszerű érzés, hogy a következő idényben is a Jaguar pilótája lehetek. Csapatként jó irányba haladunk, és nagyon várom már a hongkongi szezonnyitót.”

    A Formula-E 2017/18-as idénye december 1.-jén kezdődik egy dupla futamos hétvégével.

     

  • Visszatér Svájcba az autósport!

    Visszatér Svájcba az autósport!

    Svájc az 1955-ös le mans-i tragédia óta nem rendezett együléses versenyt, sőt szinte semmilyen autóversenyt. Gyakorlatilag csak a hegyi felfutó versenyek engedélyezettek.
    Állítólag azonban a tiltásnak csak az egyik oka volt az 1955-ös baleset. Ugyanis az egyház sem nézte jó szemmel, hogy vasárnaponként az emberek a templom helyett az autóversenyeket látogatják…

    A tiltásnak azonban 2018-ban vége lesz, ugyanis Svájc bekerült a 2017/2018-as Formula E versenynaptárba! A Zürich ePrix-re 2018 június 10-én kerül majd sor.

    „A következő szezon versenynaptárja az egyik legizgalmasabb eddig, négy új helyszínnel, köztük Zürichhel.” – mondta a Formula E vezérigazgatója, Alejandro Agag. „Nagyon örülök, hogy a Formula E visszaviszi a versenyzést Svájcba, több, mint 60 év után. Ez nem lenne lehetséges a Formula E alapvetései, az elektromos forradalom és a fenntartható mobilitás nélkül.”

    A szezon két versenyes hétvégével indul majd, december 2-3-án, Hong Kongban.

    A 2017/2018-as Formula E szezon versenynaptára:

    2017 December 2 Hong Kong
    2017 December 3 Hong Kong
    2018 Január 13 Marrakech Marokkó
    2018 Február 3 Santiago Chile
    2018 Március 3 Mexikóváros Mexikó
    2018 Március 17 Sao Paulo Brazília
    2018 Április 14 Róma Olaszország
    2018 Április 28 Párizs Franciaország
    2018 Május 19 Berlin Németország
    2018 Június 10 Zürich Svájc
    2018 Július 14 New York Egyesült Államok
    2018 Július 15 New York Egyesült Államok
    2018 Július 28 Montreal Kanada
    2018 Július 29 Montreal Kanada
  • Tervezd meg TE a Mahindra Formula E autójának festését!

    Tervezd meg TE a Mahindra Formula E autójának festését!

    A Mahindra a rajongókat buzdítja arra, hogy megalkossák Formula E autójuk dizájnját a 2017/18-as szezonra.

    Tavaly már hirdettek ilyen lehetőséget, a 2016/17-es szezonra is a rajongók tervezték meg a külsőt.

    A nyertes dizájnt valóban felhasználja a Mahindra versenyautóhoz a következő szezonra, ezen kívül a győztes eltölthet egy napot a főtervezővel a Pininfarina dizájn stúdióban, Turinban.

    „Az előző #DrivenbyDesign versenyzünk iránt nagy volt a lelkesedés, ezen felbuzdulva pedig újabb lehetőséget adunk a rajongóknak, hogy megmutassák terveiket, kreativitásukat.” – mondta Dilbagh Gill, csapatfőnök.

    Akik maguk is szeretnének tervezni, látogassanak el a www.drivenbydesign.mahindrafe.com weboldalra a tervezés részleteiért. A határidő szeptember 18.

  • Formula E előszezoni teszt Valenciában

    Formula E előszezoni teszt Valenciában

    A sorozat szervezői bejelentették, hogy a valenciai Ricardo Tormo Circiut-en kerül megrendezésre a 2017/18-as Formula E sorozat szezon előtti három napos kollektív tesztje.

    Október 2-án, 3-án és 5-én gurul pályára mind a 10 csapat; október 4-e pedig a vezető nélküli Roborace támogató sorozat számára lesz fenntartva.

    A pálya rövidebb, a célegyenes mentén sikánt is tartalmazó 3.090 km-es változatát fogják használni. A tesztelés minden nap két részre oszlik: délelőtt 09:00 és 12:00 között, a délután folyamán 14:00 és 17:00 között futnak majd a versenyautók.

    A Formula E negyedik szezonja december 2-3-án Hong Kong-ban indul.

     

  • Massa el tudja képzelni magát a Formula E-ben

    Massa el tudja képzelni magát a Formula E-ben

    A Williams egyszer már majdnem visszavonult brazil versenyzője, Felipe Massa elmondta, el tudja képzelni, hogy a jövőben a Formula E-ben versenyezzen. Az idei szezon előtt pedig ki is próbáltt egy Formula E-s Jaguart.

    Arra a kérdésre, hogy mi lehet opció számára, ha 2018-ra már nem tarthatná meg Williamses ülését, Massa így felelt: „Igen, Formula E. Miután eldöntöttem, hogy itthagyom a Forma-1-et (tavaly ilyenkor, mikor még nem tudta, hogy Rosberg visszavonulása lehetővé teszi számára, hogy idén is az F1-ben szerepeljen), beszéltem pár Formula E csapattal és vezetni akartam az autót, hogy lássam, milyen is.”

    „Szerintem fantasztikus, és úgy gondolom, hogy egy versenyzőnek nagy jövője lehet ebben a kategóriában, főleg Forma-1 után.” – vélekedik a brazil. „Ez más világ, én sosem versenyeztem a Formula E-ben, hogy lássam, de szerintem a Forma-1 után minden esetben tanulni kell egy kicsit, hogy hozzászokjunk egy másféle kategóriához. Olyan ez, mint egyfajta újrakezdés, de erről majd akkor döntök, ha abbahagytam a Forma-1-et.”

    Ettől függetlenül Massa bízik benne, hogy maradni tud még a Williamsnél, az F1-ben.

    „Érzem, hogy versenyképes vagyok, és ha az ember jó munkát végez, az azt hiszem igazán motiválni tud. Igaz, hogy nem akarok a Forma-1-ben lenni azért, hogy visszafelé lépkedjek, azért akarok a Forma-1-ben lenni, hogy megfelelő munkát végezzek.”

  • Ők lesznek a következő Formula E szezon csapatai

    Ők lesznek a következő Formula E szezon csapatai

    A Formula E szervezői megerősítették a 2017/18-as szezon nevezési listáját, legalábbis ami a csapatokat illeti.

    A korábbi 10 csapat ezután is jelen lesz, ám az Audi látványosabban jelenik majd meg az Abt autóin, a NextEV NIO csak NIO lesz a jövőben, míg a Dragon Racing nevéből eltűnt a Faraday Future.

    Az FE versenyzők a következő szezonban a versenyeken extra 10kW-ot kapnak, így már 180kW áll majd rendelkezésükre, így feltehetőe gyorsabbak is lesznek az autók, mint eddig.

    A leggyorsabb körért ezentúl csak akkor jár majd pont, ha az azt megfutott versenyző a top 10-ben is végez.

    A 2017/18-as Formula E szezon csapatai:

    • Andretti Formula E
    • Audi Sport ABT Schaeffler
    • Dragon Racing
    • DS Virgin Racing
    • Mahindra Racing
    • NIO Formula E Team
    • Panasonic Jaguar Racing
    • Renault e.dams
    • TECHEETAH
    • Venturi Formula E Team