Nullázás és győzelem: nem volt köztes eredménye a bajnokesélyeseknek. Miután már csak egy hétvége van hátra, lehet, hogy ez a futam volt a kulcsmozzanat.
A szombati nap után úgy tűnt, nem állíthatja meg senki Mitch Evanst, aki valósággal uralta a római utcákat. Ugyan a pole-t nem ő szerezte meg, a taktikázás többet számít, és az élmezőnyből lett volna esélye a győzelemre vasárnap is.
A második körben azonban állóra fékezte a kerekeit, és nekiment a honfitársának, akivel a pontversenyben vérre menő csatát folytatnak az első helyért. Nick Cassidy is ugyan folytatni tuta a versenyt, de csak 14. helyen ért célba, amivel szintén nullázott.
Ez lehetőséget biztosított a verseny előtt harmadik helyen álló Jake Dennisnek, hogy besöröpje az összes pontot, és ezzel kisebb előnyre tegyen szert a két új-zélandi vetélytársával szemben a szezonzáró londoni dupla hétvége előtt.
Dennis győzelmére a kisebb sérülést összeszedő Norman Nato, illetve a Formula E veteránja, Sam Bird volt veszélyes. A brit ugyan több energiával rendelkezett a verseny végére, de – mivel a szombati tömegbaleset után újraépített autója nem volt 100%-os, nem kockáztatott a győzelemért.
Az utolsó hétvégén 58 pontot lehet majd szerezni, Dennis pedig 24-gyel vezet Cassidy előtt. Rajtuk kívül még két esélyes van a bajnoki címre, a 44, illetve 45 pontos hátrányban lévő Evans, illetve Pascal Wehrlein.
Maximális pontot szerezve történelmet írt Mitch Evans, aki sorozatban harmadjára is nyerni tudott a római utcai pályán.
Már a hétvége előtt is kételyek merültek fel a pálya biztonságával kapcsolatban, ugyanis az újonctesztet Rómába időzítette az FIA elektromos világbajnoksága. A csapatfőnökök szerint egy hiba – a tempónak köszönhetően – túlságosan is nagy következményekkel jár, így szívesen választottak volna másik helyszín a zöldfülűek beavatására.
A két Jaguar indulhatott az első helyről, Sam Bird le tudta rajtolni a pole-ból induló Mitch Evans-t, így nyújtott szélárnyékot a bajnokságért küzdő csapattársának.
Az első körben kisebb fennakadás történt a mezőny hátsóbb részében, aminek az egyik bajnoki esélyes, Pascal Wehrlein látta meg a kárát. A német kissé hátrébbről rajtolhatott, mint riválisai, és így keveredett bele a kalamajkába.
Wehrlein kijött a boxutcába első szárnyat cserélni, de így is fel tudott érni a mezőnyre, ugyanis André Lotterer a falban végezte a pálya egyik leggyorsabb szakaszán.
Elkezdődött az – idén jellemző – előreengedő taktikázás, miszerint senki nem akarta vezetni a versenyt, hogy spóroljanak az energiával a verseny végére.
A stratégia hamar értelmét veszítette, amikor Sam Bird csúszott meg a bukkanókon, Lotterer balesetének helyszínén. Ezúttal követlenül mögötte érkezett a mezőny nagy része, és többen is eltalálták. Azonnal megszakították a versenyt, amiből hat pilóta is kiesett.
Sacha Fenestraz vezette fel újra a mezőnyt, pár kör után az egyetlen állva maradt McLaren, René Rast kiállni kényszerült a dobogós helyekről. A Nissan francia pilótáját, így a pontverseny három éllovasa követte Evans-Dennis-Cassidy sorrendben.
Jake Dennis támadásba lendült valamennyivel a féltáv után, és átvette a vezetést, míg Fenestraz visszaesett korai túlfogyasztása miatt.
Wehrlein egészen a 7. helyig tudott feljönni a kieséseket követően, míg Maximilian Günther – beférkőzve a bajnokesélyesek közé – dobogós helyen zárt.
A győzelmet a sokat spóroló Evans szerezte meg, aki egyszer el is vétette az Attack Mode aktiválását is, de a leggyorsabb kört is behúzva ezzel együtt is megszerezte negyedik győzelmét az olasz fővárosban. Még így is egy győzelemnyi a lemaradása a ma második helyet szerző Cassidy mögött, de a jó eredmény életben tartotta a bajnoki esélyeit.
Egy óriási tömegbaleset miatt szakították félbe piros zászlóval a Formula E római futamát. Az incidens egy láncreakcióból alakult ki, és nagyon kevésen múlott, hogy valakinek nagyobb baja legyen.
A balesetben Sam Bird, Sebastien Buemi, Edoardo Mortara, Antonió Félix da Costa és Lucas di Grassi is belekerült. Bird a hosszú beláthatlan kanyar után törte össze a Jaguarját, majd a pálya szélén állt meg. Ezért Buemi nem láthatta őt, és nagy tempóval telibetalálta a britet, aki ezután a létező legrosszabb helyen, a pálya közepén állt meg.
A versenytársai így csak nagyon nehezen tudták őt elkerülni, és Mortarának ez nem sikerült, és szintén nekiment Birdnek. Da Costa és di Grassi vesztét az okozta, hogy nem tudták elkerülni a pályán maradó autókat, és így ők is kiestek a futamból.
Szerencsére egyik pilótának sem esett baja, mindenki képes volt a saját lábán elhagyni az autójukat.
Az egyik alapvetése volt a Formula E-nek, hogy utcai helyszíneken tervezték népszerűsíteni az elektromos meghajtású autókat, most azonban úgy tűnik egy újabb állandó versenypálya is a naptár része lesz.
A mexikóvárosi pálya mellett van az idei – és egyben a jövő évi – naptárban is egy olyan helyszín, amit nem használnak utcaként az év további részében, hanem pályaként funkcionál. A legutóbbi versenyt Portlandben rendezték meg, azon a pályán, amit az IndyCar és a NASCAR másodlagos szériája (Xfinity Series) is használ.
A Gen3-es autónak egy körön nem okozott akadályt, hogy egy magasabb átlagsebességű helyszínen kellett mennie, és pont az erőssége, a megnövekedett teljesítmény látszódott a szabadedzésen és az időmérőn.
A versenyen azonban mindenki spórolásra kényszerült, és egyes időszakban lassan tempót diktáltak, mint egy TCR-autó ugyanazon a pályán. Ez korántsem olyan látványos, mint a szűk falak között, de a Formula E a Gen3 megnövekedett tempó miatt az utcai helyszíneket is átalakítja, vagy lassabbakat elhagyja, amennyiben ez nem lehetséges.
A pilóták is inkébb a városi pályákat szeretnék, hiszen az egyéni teljesítmény és a bátorság jelenti a különbséget, nem a taktikázás.
„Jelenleg a Formula E Gen3-as autóinak változniuk kéne, hogy alkalmasak legyenek állandó pályákon versenyezni: több tapadás, kéne és még néhány technikai változtatás, főleg a gumik környékén.” – fejezte ki álláspontját Sacha Fenestraz, a Nissan pilótája.
Ahogy a fenti példából is látszik, a gyorsabb pályák mindig is részei voltak a Formula E-nek a The Race újságírója, Sam Smith Mexikóváros mellett Marrákes, a berlini Tempelhof és a londoni Battersea Park példáját is felhozza, amik már az első szezontól kezdve részei voltak bajnokságnak.
A Formula E üzenete is jobban megvalósul, ha meglévő rendezvényhelyszíneket – nem feltétlenül versenypályát – és a körülöttük lévő utakat használják, hiszen nem kell pár napra létrehozni az infrastruktúrát egy-egy versenyhez. Szöulban és Fokvárosban egy stadion, Londonban pedig egy kiállítótér környéke lett átalakítva versenypályává.
„Igen nehéz 15-16 igazán jó városi pályát találni minden évben, létrehozni őket pedig nagy munka. Szerintem az a fő kérdés, hogy továbbra is azt akarjuk, hogy a városi helyszínek határozzák-e meg a sorozatot, avagy csak ilyen pályákat akarunk-e.” – tette fel a jogos kérdést, Sylvain Filippi, az Envision Racing csapatfőnöke.
A Formula E legközelebb 2026-ban áll elő új konstrukcióval, ami már akár megfelelhet, az gyorsabb pályák követelményeinek is.
„Amint kifejlesztjük a Gen4-et, remélhetőleg több energia és sebesség áll majd rendelkezésünkre. Így nekünk is szélesebb és hosszabb pályákra kell majd mennünk, ott lesz jobb a versenyzés is.” – emelte ki Filippi.
„De ugyanakkor például Rómát és Londont szeretjük, úgyhogy szerintem lehetne fele-fele arányban városközpontok a látványos háttérrel és pályák, amik nincsenek messze egy-egy nagyvárostól.”
A McLaren Formula E csapatának vezetője, Ian James a kedvezőbb költségeket emelte ki a már meglévő helyszínekkel kapcsolatban, és megjegyezte, hogy például az IndyCar is hasonló versenynaptárat állít össze minden évben.
A rendkívüli energiaigényű portlandi pályán olykor poroszkálássá vált a Formula E versenye, amelyen senki nem akarta átvenni a vezetést, mindenesetre az izgalmakra a pályán és azon kívül sem lehetett panasz. Pascal Wehrlein a pontverseny éléről a harmadik helyre csúszott, amikor már csak két hétvége van hátra a szezonból.
Rendhagyó módon nem egy utcai helyszínre utazott új amerikai fordulójára az elektromos sorozat, hanem az észak-nyugati Portland épített versenypályájára, amelyet korábban az IndyCar is használt már. Mivel a pálya nem illeszkedik az FE-autók általános igényéhez, vagyis gyorsabb és kevesebb fékezési pontot tartalmaz, mint egy utcai helyszín, a mezőny tagjai előre tartottak attól, hogy a verseny teljesítéséhez szükséges nagy energiaigény zűrzavart okoz majd, azaz a légellenállás csökkentése miatt senki nem akar majd a mezőny élén haladni.
Mindennek a tetejében már az időmérő is felforgatta a lapokat, hiszen a bajnoki cím várományosai közül csak Jake Dennis szerepelt jól – ő megszerezte a pole-t, az ezért kapott három ponttal pedig a kvalifikáció után át is vette a vezetést a tabellán Pascal Wehrleintől. A Porsche németje eközben csak a 18. helyre kvalifikált, a jaguaros Mitch Evans motorcsere miatt nem is tudott részt venni az időmérőn, Nick Cassidy a 10. lett, a DS Penske két autóját pedig – részvételüket követően – kizárták és bokszutcai rajtra kötelezték. De erről majd később.
A versenyen aztán beigazolódtak a jóslatok, az első körökben különös képet festett, ahogy a célegyenesben teljesen összetömörült a mezőny, annak végén pedig mindenki jelentősen lelassított, remélve, hogy valaki más vállalja majd be, hogy az élre áll. Ennek köszönhetően eleinte a köridők 10-12 másodperccel elmaradtak az időmérős tempótól. A gyakran bármiféle csata nélkül zajló helycseréket jól leírja, hogy a Formula E számításai szerint összesen 403 előzést hozott a verseny, ami a legtöbb technikai sport számára szürreálisan magas szám.
Két biztonsági autós szakasz miatt ráadásul négy körrel még meg is nyújtották a távot, de a verseny második felére valamelyest fellendült a tempó. Dennis, Norman Nato, Antonio Felix da Costa és a rajthelye jelentette hátrányát a lassú tempó miatt hamar ledolgozó Cassidy álltak a legtöbbet az élen. Cassidy négy körrel a leintés előtt vette át véglegesen a vezetést, Dennis pedig az utolsó körben csente el a második helyet da Costától. Nagy felzárkózást mutatott a 4. helyig feljövő Evans is, megtartva reális bajnoki esélyeit.
Nick Cassidy, Envision Racing
Az Envision-Jaguarral versenyző Cassidy ezzel idei harmadik győzelmét aratta, és egy pontra zárkózott az andrettis Dennis mögé a bajnoki tabellán. Az ő 154 és 153 pontjukat a most csupán a nyolcadik helyig kapaszkodó Wehrlein követi 138 egységgel. A szezonból már csak a római és a londoni forduló van hátra, ám mindkét helyszínen két versenyt rendeznek majd júliusban.
Kémkedéssel vádolják Vergne és Vandoorne csapatát
A hétvége nagy botránya az egyik hazai csapat, a DS Penske körül alakult ki, akiknek két korábbi bajnok pilótáját, Jean-Éric Vergne-t és Stoffel Vandoorne-t azért zárták ki az időmérőről, mert az FIA szerint az istálló egy eszközt szerelt fel a bokszutca bejáratához, amellyel minden autóról adatokat tudott gyűjteni. A csapat ezzel három különböző szabályt is megsértett, hiszen a résztvevőknek tilos egyáltalán bármilyen saját műszert elhelyezniük a bokszutcában. Az időmérős kizárás és a 25 000 eurós pénzbírság sokak szerint még enyhe büntetés is volt ehhez képest.
Vergne ugyan elismeri, hogy vétséget követett el a csapat, határozottan elutasítja viszont az FIA dokumentumában írt vádat, miszerint a műszer segítségével az autók és a gumik számos paraméterét le tudták olvasni – a francia szerint csakis a mások által használt abroncsok típusáról gyűjtöttek információt, amit más módszerekkel minden egyes istálló megtesz.
Fotó: Simon Galloway
„Az egész úgy állít be minket, mintha valami hackerzsenik lennénk, akik hozzáférnek az összes autó és gumi adataihoz. Ez teljes sületlenség. Annyi történt, hogy volt egy szerkezetünk, amiről elismerem, hogy nem kellett volna a bokszutcában lennie” – idézi a felháborodottan nyilatkozó Vergne-t a The Race.
„A büntetés viszont ehhez képest elég súlyos, hiszen az a műszer csupán annyit csinál, hogy leolvassa a gumik azonosító kódját, így tudhatjuk, hogy az egyes versenyzők milyen gumit használnak. Ezt az információt minden más csapat is begyűjti, csak ők nem egy műszert, hanem kamerát használnak hozzá.”
„Teljes hazugság azt állítani, hogy hozzáfértünk az autók élő adataihoz. Ez teljesen hamis vádaskodás, ami rossz fényt vet ránk és károsítja a csapat hírnevét, a rólunk kialakított képet. Nem is értem, miért mondják ezt, hiszen nem igaz: nem fértünk hozzá olyan élő adatnak számító információkhoz, mint a guminyomás, a gumihőmérséklet vagy a motor hatékonysága. Ha ez a helyzet állt volna fenn, akkor ez a büntetés valószínűleg nem is lenne elég súlyos. A történtek miatt bűnözőkként kezelni minket azért egy kicsit erős.”
A csapat végül pont nélkül zárta a hétvégét: az egy koccanás után a füvön is járó Vergne 11., Vandoorne pedig 12. lett.
A Formula E a városi pályákra specializálódott, amiket sokszor az elektromos sorozat számára alakítanak ki. Így csak ritkán fordul elő, hogy olyan helyszínekre látogatnak el, ami már előtte is a versenyzésről ismert.
Az elektromos sorozat szinte minden szezonban rendelkezett amerikai helyszínnel, csak a COVID miatt maradt ki egy év számukra. Eredetileg nagy történelemmel rendelkező Long Beach és az F1-et is megelőzve Miami nyitotta a sort. Majd New Yorkban talált gazdára a futam, ahol népes közönség mellett 10 futamot rendeztek.
Long Beach, Mexikóváros, Puebla, Valencia és Monaco után ezzel egy hatodik olyan helyszínre látogat el az FIA elektromos világbajnoksága, ami korábban is versenypályának adott otthont. Mexikóvárosban egy erősen átalakított vonalvezetésen mentek, Monaco és Long Beach pedig utcai helyszín, Puebla pedig lassabb, túraautók számára kialakított aszfaltcsík.
Valencia azonban képet adhat arról, mire lehet számítani a Formula E első portlandi versenyén. A spanyol helyszínen nagymértékű spórolás volt a trend, az egyik versenyen sokan ki is fogytak az energiából az utolsó körben annak ellenére, hogy egy sikánt iktattak be a hosszú célegyenesbe, hogy lassítsanak a tempón.
A The Race elemzői ezért arra számítanak, hogy a Portlandben sok energiát kell majd használniuk a versenyzőknek. Ezért folytatódhat az idei évben megszokott trend, miszerint senki sem akarja majd vezetni a futamot.
Mitch Evans a szadabedzésen már 276.6 km/h-s sebességet ért el a portlandi célegyenesben, ami rekordnak számít a Formula E történetében.
A korábbi versenyző – és jelenlegi szakértő – Oliver Askew szerint azzal, hogy a pilóták hamarabb emelik el a gázról a lábukat, több előzési pont is ki fog alakulni a pályán, mint amire a vonalvezetés alapján következtetni lehetne. Hiszen nagyobb lehet a különbség a spóroló és az éppen gyors tempóra váltó autók között.
Apró lábjegyzet, hogy ez lesz az első futam az vezérigazgató, Jeff Dodds irányítása alatt.
A Formula E dzsakartai két futamán ismét változtak az erőviszonyok a bajnoki pontverseny éllovasai között.
André Lotterer a Le Mans-i tesztnapokra volt hivatalos, így kihagyta a hétvégét, de partnerük, a Porsche egy másik pilótát így is biztosított az Andretti számára. David Beckmann, a németek tartalékpilótája kapta meg első lehetőségét az elektromos sorozatban.
A két, nemrég még Formula 2-ben versenyző pilóta kapott lehetőséget a hétvégén, ugyanis Oliver Rowland sérülését követően váratlanul, de közös megegyezéssel felbontotta a szerződését a Mahindrával.
Ugyan az indiai alakulatnak két extra versenyzőjük is van, végül mégis a korábbi F1-es pilótát, Roberto Merhit bízták meg a feladattal.
Bár eddig főleg a Porsche és a Jaguar csapatai (Porsche, Andretti, Jaguar és Envision) aratták le a babérokat, most úgy tűnik, egy másik gyártó is kissé felzárkózott hozzájuk.
DS a Penske és Jean-Éric Vergne révén már jegyzett idén egy győzelmet, most azonban testvérmárkájuk, hanem a mezőnyhöz idén csatlakozó Maserati teljesített sokkal jobban. Az olasz márka csapatát eddig sok kiesés sújtotta, és eddig egy dobogó volt a mérlegük a Formula E-ben.
Dzsakartában azonban megváltozott a helyzet, és mindkét pole-t, valamint egy dobogó után a második futamon a győzelmet is behúzták Maximilian Günthernek köszönhetően. Ezzel 75 év után szereztek mindkét statisztikából egy-egyet, ami együléses kategóriákat jelenti, a Maserati ugyanis Juan Manuel Fangio óta nem volt jelen semmilyen hasonló bajnokságban.
Ráadásul mindkét futamon dupla pontszerzésnek örülhettek, amire szintén most először – és másodszor – került sor.
Ami a bajnokságot illeti, az éllovas Nick Cassidy egy balesetbe keveredett bele a második futamon, így nullázott. Ketten is megelőzték, a mindkét alkalommal második helyet szerző Jake Dennis, illetve Pascal Wehrlein, az első verseny győztese.
Kettőjük között kisebb nézeteltérés is kialakult a verseny után, ugyanis Dennis szerint Wehrlein túl agresszívan védekezett, de csapata nem akarta megóvni a megmozdulást, mivel a Porschétól kapják a hajtásláncot.
Kettejüket mindössze egyetlen pont választja el a tabella élén, így szerinte különösen fontos, hogy fair legyen a küzdelem kettőjük között.
A hétvége másik összezörrenése két csapattárs között történt. Sam Bird az első versenyen ugyanazt ismételte meg, amit egyszer Haidarábádban eljátszott: elfékezve az egyik kanyart Mitch Evans versenyének vetett véget. Az új-zélandi így egy dobogóval vigasztalódhatott a második versenyen.
Sorozatban negyedszerre is új-zélandi győzelem született, a Formula E monacói versenyén, miután a bajnoki esélyesek csatájából Nick Cassidy keveredett ki győztesen.
Ugyan a mezőny legfiatalabb pilótája, Sacha Fenestraz autózta a gyorsabb kört az időmérő döntőjében, egy technikai szabálytalanság miatt végül ellenfele, Jake Hughes örökölte meg a pole-t Monacóban.
A rajtnál minden gond nélkül zajlott le, nem sokkal később azonban René Rast a falba terelte André Lotterert, aki így a verseny első kiesője lett.
Nick Cassidy a bajnokság második helyén állt a verseny előtt, és úgy tűnt, eltökélte magát a néhány pontos hátrány ledolgozására. A verseny elején a kilencedik helyről sokszor külső íven előzve az élre küzdötte fel magát.
Mögé két bajnoki riválisa, Mitch Evans és Jake Dennis jött fel. A helyzet nem sokat változott a verseny utolsó harmadáig, akkor azonban gyors egymásutánban több baleset is történt, így kijött a biztonsági autó.
Dan Ticktum áll a kalamajka központjában, aki előbb Rascasse-ban koccant neki ay el[tte haladónak, majd a Sainte Dévote után ő kapta az ütést hátulról, a vétkes Maximilian Günther pedig azonnal kiesett. Pár kör után újraindították a versenyt, de utána Nico Müller került a falba, így mégiscsak safety car mögött ért véget a verseny.
Mivel a szezon első felében domináló Pascal Wehrlein nem szerzett pontot, a futamgyőztes Nick Cassidy 20 pontos előnnyel vette át a vezetést a bajnokságban.
Folytatódott tehát a Jaguar hajtásláncú csapatok (Envision, Jaguar) dominanciája, ugyanis az utóbbi négy versenyt ők nyerték meg, ráadásul a megszerezhető 12 dobogós helyezésből 8-szor ők álltak a dobogón.
Különösen Cassidy van formában, az elműlt hat versenyen ötször állt dobogón. Lendületét azonban megtörheti, hogy a bajnokság egy hónap múlva folytatódik, egy dzsakartai dupla fordulóval. Tavaly a monacói második helyezett, Mitch Evans tudott győzni az indonéz fővárosban, így ledolgozhatja a hátrányát honfitársával szemben.
Nick Cassidy nyerte a Formula E idei szezonjának második berlini versenyét, ami nem zajlott le problémamentesen. A rajtot ugyanis el kellett, halasztani, miután egy tüntetői csoport bejutott a pályára.
Az Envision Racing új-zélandi versenyzője meggyőző előnnyel tudott nyerni, az utolsó 16 körben senki nem zavarta őt, és csakis kizárólag az energiaszintjét kellett figyelnie. Cassidy mindezt úgy tudta megtenni, hogy nem is autózott szélárnyékban, ami nagyban megcsökkenti az energiaspórolás mértékét.
Az új-zélandi nagyon gyorsan az élre tudott állni a 8. helyről indulva, Jake Dennis pedig egy idei üldözni tudta őt, de egy időt után a brit pilótának megnőtt a lemaradása, és be kellett érnie a 2. hellyel. Az Andretti pilótája először szerzett pontot a szaúdi forduló óta, ahol még január legvégén rendeztek futamot.
A dobogó legalsó fokát Jean-Éric Vergne szerezte meg, miután képes volt Mitch Evans és Antonió Félix da Costa előtt célba érni. Az előbb említett 3 pilóta egy óriási csata részesei voltak az utolsó 10 körben, és végül a DS Penske francia pilótája jött ki győztesen a küzdelemből. Evans pedig meg tudta előzni da Costát, akivel egy kisebb kontaktja is volt a 9-es kanyarban.
Említést érdemel még a tegnapi futamon a 3. helyen célba érő Max Günther is, aki az elrontott időmérőjét követően a 21. helyről egészen a 6. pozícióig tudott felzárkózni. További pontszerzők: Pascal Wehrlein, Stoffel Vandoorne, Nico Müller és Dan Ticktum.
A verseny azonban nem a menetrend szerint zajlott le, ugyanis a pályára betolakodó tüntetői csoport miatt el kellett csúsztatni a rajt időpontját. Az illetéktelen behatolókat könnyen el tudták távolítani, de helyszíni információk szerint az egyik ilyen tüntető „hozzá ragasztotta magát” az orvosi autóhoz.
Race can’t be started because someone glued himself to the medical car
Mitch Evans ott folytatta, ahol Brazíliában abbahagyta, és Sao Paulo után Berlinben is nyerni tudott. Mivel az új-zélandi mögött a csapattársa, Sam Bird végzett, így a brit márka egy kettős győzelmet könyvelhetett el.
Evans a verseny utolsó szakaszában tudta megszerezni az első helyet, miután ki tudta használni, hogy az előtte autózó Sebastien Bueminek kevesebb energiája volt. A svájci pilóta ezen olyannyira rajtavesztett, hogy még Birdön kívül Max Günther is át tudta ugrani őt, amivel le is csúszott a dobogós helyekről.
Az 5. helyen az a Nick Cassidy ért célba, akinek egy defekt miatt kellett visszaküzdenie magát az élmezőnybe. Mindez a második biztonsági autós fázis alatt történt, amit Dan Ticktum balesete okozott, amibe Stoffel Vandoorne-t is belekeverte.
A brit még vezette is a versenyt az első körökben, azonban már Brazíliában látszott az, hogy az energia szempontjából rosszul jár az, aki a verseny elején az első helyen halad. Ez most is így volt, és Ticktum szépen lassan esett hátra, egészen a balesetéig.
A bajnokság szempontjából is történt egy fontosabb esemény: az összetett 2. helyén álló Jake Dennis egyik előzési manővere kudarcba fulladt, és a brit pilóta nekiment Antonio Félix da Costa Porschéjának. A portugál ki is esett a futamból, amíg az Andretti pilótája visszaesett a mezőny legvégére, és esélytelenné vált a pontszerzésre.
A 6. helyet végül a pontversenyt vezető Pascal Wehrlein szerezte meg az utolsó körös hajrájának köszönhetően, ahol 3 autót is maga mögé tudott utasítani. További pontszerzők: Jean-Éric Vergne, André Lotterer, Edoardo Mortara és Oliver Rowland.
A második berlini verseny a holnapi nap folyamán kerül megrdenezésre a Tempelhof-repülőtéren kialakított versenypályán.