Kategória: Formula E

  • Vandoorne közel áll ahhoz, hogy a Formula E-ben a HWA-hoz igazoljon!

    Vandoorne közel áll ahhoz, hogy a Formula E-ben a HWA-hoz igazoljon!

    Stoffel Vandoorne lehet a HWA alakulatának egyik meglepetés versenyzője az előttünk álló ABB FIA Formula E bajnokságban. Az e-racing365.com most már elárulhatta azt, hogy a McLaren jelenlegi versenyzője már többször is kipróbálhatott egy Formula E versenyautót, és közel áll ahhoz, hogy a HWA csapatában bemutatkozhasson a versenyzőjükként is a szériában.

    A 26 éves belga versenyző elvesztette a Forma-1-ben a versenyülését, és kiderült, hogy komoly tárgyalásban áll a HWA-val, akik ugye komolyan kapcsolódnak a Mercedeshez, és ugyan eligazol hozzájuk a Formula E-be, de a jövőben akár visszatérne a Forma-1-be is, velük. Amennyiben valóban csatlakozna, a csapattársa feltehetően Gary Paffett lenne, hiszen Alesban ő is több teszten is ment a Venturi Gen2-es autójával.

    A Mercedes csak a sajátjai közül válogat, de az, hogy elérhető lett Vandoorne és van tapasztalata a brake-by-wire rendszerekkel mindenképp jó ajánlólevél a belgának a csapathoz.

    A HWA önállóan indul majd már a Formula E 2018-19-es szezonjában, és a Venturi erőforrását használja majd, a Mercedes 2019-20-ban fogja átvenni majd teljesen a csapatot. A Venturi az elmúlt hónapokban összesen már 22 napnyit tesztelt. A HWA október 8-án mutatja be hivatalosan a versenyzőit a német bázisukon, Affalterbachban.

  • Piquet szívesen látná Alonsót a Formula E-ben

    Piquet szívesen látná Alonsót a Formula E-ben

    Nelsinho Piquet szívesen fogadná a Formula E-ben korábbi F1-es csapattársát, Fernando Alonsót, szerinte a spanyolnak ki kéne próbálnia ezt a szériát.

    „Szerintem remek lenne” – mondta a 33 éves brazil, akit csapatának, a Jaguarnak az autó bemutatóján kérdezett szerdán a Formula E első embere, Alejandro Agag. „Ez nem csak a Formula E-nek lenne jó, Fernando is meg tudná mutatni, hogy igazi versenyző és nem érdekli, milyen autóval versenyez éppen.”

    Agag beszélt arról, hogy szívesen a sorozatba csalogatná a honfitárs Alonsót 2020-ra: „Szerintem a következő szezonra Amerikába tart, de az azt követő évben megpróbáljuk idecsábítani.”

    A McLaren 37 éves versenyzője év végén otthagyja a Forma-1-et és nagy valószínűség szerint az Indy500-on próbál szerencsét jövőre, miután idén sikerült megnyernie a Le Mans-i 24 órást.

    Piquet és Alonso csapattársak voltak a Renault-nál, a brazil pedig 2009-ben bevallotta, hogy a 2008-as Szingapúri Nagydíjon szándékosan ütközött a falnak, amivel safety car fázist tudott előidézni, ez pedig hozzásegítette spanyol csapattársát a győzelemhez. Azóta Piquet számos szériát megjárt és sikerült beírnia magát a történelemkönyvekbe azzal, hogy ő lett a Formula E első, 2014-2015-ös szezonjának bajnoka. A szintén brazil Felipe Massa, Alonso korábbi Ferraris csapattársa lesz a sorozat legnagyobb nevű újonca, a Venturi pilótája lesz.

  • A Jaguar elnöke szerint a Formula E idővel népszerűbb lesz a Forma-1-nél

    A Jaguar elnöke szerint a Formula E idővel népszerűbb lesz a Forma-1-nél

    A Jaguar első embere, Gerd Mauser szerint a Formula E hamarosan átveszi a legnépszerűbb autósportos kategória címét a Forma-1-től.

    Az elektromos bajnokság 5. szezonja hamarosan kezdődik és az első négy szezonban jó néhány végletekig kiélezett, kiszámíthatatlan és szórakoztató versenyt láthattunk a világ legnagyobb városainak utcáin. Az elektromos meghajtás az utcai autók körében is egyre népszerűbb, pont ezért olyan autógyártók képviseltetik magukat a sorozatban, mint a Jaguar, Audi, Renault és a BMW, valamint olyanok érkeznek a követező években, mint a Nissan, a Mercedes vagy a Porsche.

    A Jaguar nemrég mutatta be új autóját a 2018/2019-es szezonra, így a brit csapat elnöke, Gerd Mauser szólt néhány szót. Dicsérte a sorozat izgalmait és fejlődését, amely eddig négy szezon alatt négy különböző bajnokot avatott.

    „Elégedett vagyok a Formula E fejlődésével – nagyon izgalmas, érdekesek a versenyek” – mondta. „Ez egyáltalán nem unalmas. A Forma-1-ben például vasárnap megnézed a rajtot, majd elalszol, a végére felkelsz és megkérdezed, Hamilton vagy Vettel [nyert]? Ez a Formula E-ben teljesen más, rengeteg az akció. Múlt szezonban 6 futamgyőztesünk volt, ez a Forma-1-ben nem jellemző. Az is nagy különbség, hogy itt a TOP 15 1 másodpercen belül van egymáshoz képest.”

    „[Az elkövetkezendő években] 9 gyári csapat lesz a bajnokságban és szerintem ilyenre a motorsport történetében soha nem volt még példa. Ez szenzációs.”

    A következő szezonban – ami december 15-én, Szaúd-Arábiában kezdődik – már az új, második generációs autók fognak szerepelni, amelyekkel eltűnik a verseny-közbeni autócsere, hiszen nem csak hogy erősebbek lettek az autók, többet is bírnak.

    Mauser elmondta a Formula E már most a MotoGP előtt jár a versenyenkénti átlagnézőszám tekintetében.

    „A Formula E jelenleg a világ leggyorsabban fejlődő versenysorozata. A múltkori szezonban 338 millió ember nézte. Ez évenkénti 48%-os növekedés, és ha ez így folytatódik, akkor nemsokára a Forma-1-et is megelőzzük. A MotoGP-t már magunk mögött hagytuk e tekintetben.”

  • Buemi nem tér vissza az F1-be, marad a Formula E-ben

    Buemi nem tér vissza az F1-be, marad a Formula E-ben

    Sebastian Buemi nem tér vissza a Forma-1-be 2019-ben, ugyanis a Nissan pilótája lesz az elektromos sorozat következő szezonjában.

    A 2015\16-os bajnok továbbra is a Formula E mezőnyét fogja erősíteni, marad az e.Dams csapatnál, ami az elmúlt évekkel ellentétben nem Renault, hanem Nissan néven fog futni, köszönhetően a japán és a francia gyártók szoros kapcsolatának.

    Buemi, aki 2009 és 2011 között erősítette a Toro Rosso csapatát, jelenleg pedig a Red Bull hivatalos teszt- és tartalékversenyzője. Sokáig keringett az a pletyka, hogy a visszatérhet egykori csapatához, a Toro Rossohoz, miután üresedés történt náluk.

    A Formula E következő versenynaptára nagyon sok esetben ütközik a Forma-1-ével ez pedig ellehetetlenítette a visszatérését.

    A 29 éves svájcinak egy újonc csapatársa lesz majd, hiszen a Formula 2-ben szereplő Alexander Albon lesz majd a társa a japánok által fémjelzett alakulatnál.

    „Sebastian mindig is fontos része volt az e.Dams csapatnak már egészen a négy évvel ezelőtti kezdetek óta. Tudjuk, hogy Alex milyen remek teljesítményt nyújt a Formula 2-es DAMS csapatnál, és nagyon izgatottak vagyunk, hogy egy ilyen tehetséget hozhatunk a Formula E-be.” – nyilatkozta az e.Dams csapatvezetője Jean-Paul Driot.

     

  • A Jaguar is bemutatta új Formula E autóját

    A Jaguar is bemutatta új Formula E autóját

    A Jaguar is bemutatta Gen2, azaz második generációs Formula E autóját, az I-TYPE 3-at, melynek már teljes egészében házon belül készült az erőátviteli rendszere.

    A brit gyártó több, mint 800 új elemet használt fel az autó esetében, természetesen a szabályok betartása mellett. Ez hangsúlyozandó, mivel az FE szabályai igen komolyan megkötik a gyártók kezét az autó építése kapcsán.

    Jaguar Formula E
    Fotó: ABB Formula E

    A Jaguár új FE autóját Londonban, a Design Múzeumban mutatták be, és azt is bejelentették, hogy versenyzőpárosukat Nelson Piquet Jr és Mitch Evans alkotják majd.

    „Úgy hisszük, mi vagyunk az első csapat, mely teljes egészében maga építette az erőátviteli rendszert, ennek okán pedig minden szempontból irányítani tudjuk a fejlesztést, és reméljük, hogy ez versenyelőnyt jelent majd számunkra.” – mondta a Jaguar csapatfőnöke, James Barclay.

    A Jaguar a negyedik FE szezont a hatodik helyen zárta, azaz négy pozícióval előrébb, min 2016/17-es debütálásukkor.

    A márka korábban bejelentette, hogy elektromos márkakupát is indít a Formula E betétfutamaként.

  • Tíz versenyből áll majd az első Jaguar I-PACE eTROPHY szezon

    Tíz versenyből áll majd az első Jaguar I-PACE eTROPHY szezon

    A Jaguar I-PACE eTrophy, az ABB FIA Formula E jövőbeli betét-versenysorozata 10 fordulós szezonnal debütál majd.

    Az elektromos Jaguar széria a Formula E 2018/19-es szezonjával egy hétvégén rajtol majd el, december 15-én, Szaúd-Arábiában. Ezzel a Jaguar I-PACE eTROPHY lesz az első olyan elektromos bajnokság, melynek alapjául a utcai autók szolgálnak. Ez esetben versenyzésre átalakított, Jaguar I‑PACE SV autókról beszélhetünk.

    A széria versenynapjai szabadedzésből, időmérőből és egy 30 perces versenyből állnak majd, rendre a Formula E futam előtt.

    A Jaguar I-PACE eTrophy 2018/19-es versenynaptára

    2018 December 15 Ad Diriyah Szaúd-Arábia
    2019 Február 16 Mexikóváros Mexikó
    2019 Március 10 Hongkong
    2019 Március 23 Sanya Kína
    2019 Április 13 Róma Olaszország
    2019 Április 27 Párizs Franciaország
    2019 Május 11 Monaco
    2019 Május 25 Berlin Németország
    2019 július 13 New York USA
    2019 Július 14 New York USA
  • Már a 80-as években dübörög a Formula E marketing!

    Már a 80-as években dübörög a Formula E marketing!

    Egyre magasabbra teszik a lécet a Formula E médiamunkásai promóció terén, a Forma-1-nek is ideje lenne összekapnia magát. Múltkor a Ragadozó filmek kaptak egyet, ezúttal a klasszikus 80-as évek amerikai szappanoperái lettek a célpont. Száguldó Szívek (!!!) néven csináltak egy tipikusan belassított és a főbb szereplőket felvonultató intrót, igazi hamisítatlan szinti-pop zenével. A sztárok akik belekerültek ezen remekműbe: Nelson Piquet Jr., Sebastien Buemi, Lucas di Grassi, Jean-Eric Vergne, Daniel Abt, Sam Bird, André Lotterer, Antonio Felix da Costa, Mitch Evans, Alan McNish, Mark Preston, Dilbagh Gill, Alejandro Agag, Felipe Massa és Susie Wolff.

    Ehhez kár is lenne többet hozzá tenni, nézzétek meg!

  • Bemutatkozott a BMW Formula E autója

    Bemutatkozott a BMW Formula E autója

    Lehullt a lepel a Formula E-be gyári csapatként beszálló BMW autójáról, ami az iFE.18 kódnevet kapta.

    A BMW motorsport igazgatója Jens Marquardt elmondta, hogy a erőforrás elemek tervezésekor a teljesítmény került előtérbe.

    „Ezeket mondtuk és tanácsoltuk a tervezőinknek: Felejtsétek el mindazon megfontolásokat, amiket a fejlesztésnél gyakran alkalmaznátok, csak a teljesítményre, a minél nagyobb hatékonyságra és a minél kisebb súlyra törekedjetek. Ha pedig elértük ezt a pontot, akkor már gondolkozhatunk azon is, hogy hogyan fogjuk ezt beintegrálni a sorozat gyártásba a későbbiekben.” – nyilatkozta.

    A csapat azzal az Andretti Autosporttal működik együtt, amelyik már a sorozat kezdete óta jelen van. A pilótáik is tőlük lesznek, Antonio Felix Da Costa, aki a tavalyi évet az Andretti csapatnál töltötte, társa pedig a tavalyi tesztpilóta, Alexander Sims lesz.

    „Úgy vélem, hogy nekünk olyan partnereink, pilótáink, személyzetünk van, ami alkalmas arra, hogy a legmagasabbra juttassa a csapatot a Formula E-ben. Mindenki, mindkét oldalról elkötelezett a BMW iFE.18 fejlesztése érdekében, és már alig várom, hogy a pályán legyen. Nem csak a Formula E új korszakába lépünk, hanem az egész motorsport új érájába is.” -mondta Michael Andretti csapattulajdonos.

    Fotó: BMW AG
    Fotó: BMW AG
    Fotó: BMW AG
  • Alonso érdeklődik a Formula E iránt

    Alonso érdeklődik a Formula E iránt

    A Formula E kilátásba helyezte, hogy a széria 2019/20-as szezonjában esetleg már Fernando Alonso is szerepelhet.

    Az idei szezon végeztével Alonso távozik a Forma-1-ből, így nagy kérdés, hogy hol folytatja pályafutását. Legesélyesebb az IndyCar, miközben folytatja a versenyzést a WEC 2018/19-es szezonjában.

    A Formula E főnöke, Alejandro Agag szerint azonban a spanyol versenyző csatlakozhat az elektromos szériához a 2019/20-as szezonra.

    „Beszéltem Fernandoval, valójában vele voltam Monzában, szerintem Amerikába fog menni, az azt követő szezonra vonatkozóan megkeressük majd.” – mondta Agag a South China Morning Postnak.

    „Sokat beszélek Fernandoval, nagyon szereti a Formula E-t.”

    „Nagyon kíváncsi az új autóra, melyet az ötödik szezonra mutatunk be. Többet akar tudni az autóról és szerinte nagyon jól néznek ki. Fernandot csak az autó érdekli.”

     

     

     

     

     

  • A Ragadozó egy Formula E versenyen!

    A Ragadozó egy Formula E versenyen!

    Nagyon ráérnek a Formula E kreatív osztályán, hiszen a múltkori Super Mario kaland után ezúttal a Ragadozót idézik meg. A lény is kevésbé megengedhető eszközökkel versenyez, konkrétan kilövi a versenytársat maga előtt. Hát hol van ilyenkor Arnold Schwarzenegger, amikor szükség lenne épp rá? Ja, Magyarországon lecsózik épp. A STOP and GO büntetésnél komolyabb eset az alább látható.