Kategória: Formula E

  • Agag szerint a Formula E pár éven belül le fogja nyomni az F1-et

    Agag szerint a Formula E pár éven belül le fogja nyomni az F1-et

    A Fomrula E alapítója, Alejandro Agag úgy véli, hogy az elektromos bajnokság öt éven belül a Forma-1 sarkára fog lépni, míg nem végül az FE lesz a top.

    „Szerintem öt éven belül már nagyon fogják érezni a nyomást (a Formula E).” – mondta Agag Nico Rosberg Beyond Victory nevű podcastjában. „10 éven belül pedig elég nehéz helyzetben lesznek azzal, hogy nem váltanak elektromosra.”

    Mindezt arra alapozza, hogy a belsőégésű motorok lassan teljesen kikopnak majd az autóiparból. Ha pedig a gyártók már csak elektromos meghajtású autókkal foglalkoznak majd, kevéssé lesz érdekük jelen lenni a Forma-1-ben, főleg hogy helyette részt vehetnek a Formula E-ben.

    „Szerintem ha az ipar elektromossá válik, a Formula E lesz a legfőbb motorsport a világon.” – mondta Agag.

    Ehhez azonban az elektromos versenyautóknak még kell fejlődniük, mivel még nem tudnak olyan gyorsak lenni, mint az F1-esek. Agag szerint azonban már nem kell sokat várni rá, hogy ez a „probléma” is megoldódjon.

    „Tíz éven belül az elektromos autók olyan gyorsak lesznek, mint belsőégésű motoros autók. Ha pedig már ezek az autók is lesznek olyan gyorsak, akkor mi szól amellett, hogy a régi technológiánál maradjon valaki? Az új technológiára kell váltani.”

    Mostanra már határozottan növekszik a Formula E, nem volt könnyű dolguk az elején. Agag azt is elárulta, hogy az első szezon során majdnem összeomlott a koncepció.

    „Naggyá kellett válnunk. Ha egy nagyon kis dologgal kezdesz és próbálkozol, azt hittük, ez a dolog el fog halni. Azt mondtuk, ’gondolkodjunk nagyban’, nagy városokkal, komoly megjelenéssel, megfelelő közvetítéssel. Sok tőkére volt szükségünk. Volt némi tőkénk az elején, de nem volt elég. Szóval mélyebbre kellett ásnunk.”

    „Megcsináltuk az első autót. Az első autóval több pénzt szereztünk, és ez a tőke elég volt három versenyre. De aztán kifogytunk a pénzből. Nem akartunk ennyire pengeélen táncolni, de így jött ki.”

    „Volt olyan pont, amikor 25 millió dollárral tartoztam a beszállítóknak. 100 000 dollárom volt a bankban, ez volt a helyzet. Valójában nagyon a határon voltunk. Zsebből kellett kifizetnem, hogy az autókat elszállítsák a miami versenyre.

    Azonban megfelelően kezelték a dolgokat ahhoz, hogy végül pozitív irányt vegyen a széria, egyre népszerűbb, és decemberben már az ötödik szezon veszi majd kezdetét. Mára pedig többek között már Nico Rosberg is befektető a Formula E-ben.

  • Az Audi két e-tron FE05 versenyautót szállít a Virgin Racing csapatának

    Az Audi két e-tron FE05 versenyautót szállít a Virgin Racing csapatának

    Az ABB FIA Formula E Világbajnokság december 15-én Rijádban elrajtoló új szezonjában négy pilóta is lesz a rajtrácson, aki Audi technológiával az autójában száll harcba a győzelemért. Gyári csapata mellett az Audi Sport a brit Virgin Racing csapatának is biztosítja új fejlesztésű Audi e-tron FE05 versenyautóját és annak hajtásrendszerét.

    „Büszkék vagyunk rá, hogy az új Formula E szezonban a Virgin Racing csapatával együtt összesen négy Audi e-tron FE05 autó küzdhet a pontokért és trófeákért.” – nyilatkozta az Audi Motorsport vezetője, Dieter Gass. „Ez a csapat már a Formula E sorozat létrejötte óta meghatározó szereplője a szériának mind a versenyeken mutatott teljesítményük, mind pedig a pályán kívül mutatott magatartásuk tekintetében. Éppen ezért különleges elismerés a Virgin Racing döntése a hajtásrendszerünk használatáról. Ez a bizalom ugyanakkor igazolja azt a kitűnő munkát, amelyet mérnökeink és a fejlesztésben partner Schaeffler vállalat munkatársai végeztek ezidáig.”

    Az Audi e-tron FE05 egy sikermodell evolúciója. Elődje a négy szezon során megszámlálhatatlan versenyen szerepelt a leghatékonyabb autók között, a csúcsra pedig New Yorkban ért fel július közepén, amikor az Audi Sport ABT Schaeffler gyári csapata megnyerte a csapatok bajnokságát.

    Az Audi e-tron FE05 központi eleme az Audi Schaeffler MGU03 motor generátor egységgel szerelt hajtásrendszer, amelyet a jövőben a Virgin Racing is használ majd. Míg az autó többi része egyedileg a csapatok igényei szerint készül, a hajtásrendszer tekintetében a gyártók bemutathatják kimagasló műszaki ismereteiket. A Formula E szabályai megkövetelik a gyártóktól, hogy egyedi hajtásrendszerükre építve alkossák meg a teljes autót, a kapcsolódó támogatást pedig a többi csapat számára is tegyék elérhetővé egy meghatározott áron.

    A Virgin Racing csapata már át is vette a 2018-2019-es Formula E szezonra választott két új versenyautóját, mégpedig az Audi Sport Neuburg an der Donau városában található központjában. De ez az új együttműködés nem merül ki csupán az autók átadásában. A szezon során is intenzív kapcsolatban marad a két csapat, melynek célja a teljesítményszint folyamatos növelése.

  • Bemutatkozott az Audi e-tron FE05

    Bemutatkozott az Audi e-tron FE05

    Az Audi Sport Abt Scheaffler változatlan versenyzőpárossal, Lucas di Grassival és Daniel Abttal vág majd neki a 2018/19-es, ötödik Formula E szezonnak, immáron Gen2 autójukkal, az Audi e-tron FE05-tel.

    A motoregységet a csapat technikai partnerével, a Schaefflerrel fejlesztették, a végeredmény pedig az Audi szerint még hatékonyabb, mint az előző szezonban volt.

    https://www.youtube.com/watch?v=FktUCgvL4A4

  • A NIO nem tart igényt Luca Filippi szolgálataira a jövőben

    A NIO nem tart igényt Luca Filippi szolgálataira a jövőben

    A NIO menesztette Luca Filippit nem sokkal a Formula E ötödik szezonjának kezdete előtt.

    Az olasz pilóta a negyedik szezonban mutatkozhatott be a Formula E-ben. Azonban az olasz csak egyetlen pontot tudott szerezni tizenegy verseny alatt. A Párizsi ePrix-et hagyta ki csupán a negyedik szezonból. Ezen a versenyen Ma Qing Hua helyettesítette az olaszt.

    Nemrégiben Filippi azt nyilatkozta, hogy továbbra is a Formula E-ben fog versenyezni és már szerződése is van az ötödik szezonra. Ugyan tesztelhette a csapat új generációs autóját, azonban a csapat a tegnapi nap folyamán egy hivatalos közleményt adott ki, amiben az áll, hogy már nincs szükségük a 33 éves pilótára.

    „Először is szeretnék köszönetet mondani Lucának, ugyanis rengeteget köszönet neki a NIO Formula E-s csapata. Rendkívüli odaadással tette a dolgát, ami miatt a csapat az egyik legjobb szezonját zárta,” – nyilatkozta a NIO csapatfőnöke, Gerry Hughes.

    „Lucának nagyon nehéz szezonja volt. Ennek ellenére mindent megtett a jó eredmény érdekében. Nagyon sokat segített az autó fejlesztésében, amit külön szeretnénk megköszönni Lucának. Oliver azonban sokkal jobban teljesített nála az egész szezonban, szóval ez komoly szerepet vállalt a döntésünkben.

    „Úgy döntöttünk, hogy az ötödik szezonban változtatni szeretnénk a pilótafelállásunkon. Emiatt el kellett búcsúznunk Lucától, akinek sok szerencsét szeretnék kívánni.”

    A csapat másik pilótája, Oliver Turvey a pletykák szerint már megállapodott a Nissan e.Dams-szal. Azonban ez a pletyka a Nissan e.Dams autóbemutatójáig tartott, ugyanis a csapat ekkor jelentette ki, hogy Sebastien Buemi és Alexander Albon fogja vezetni a Nissan elektromos versenyautóit.

    A NIO Október 8-án fogja majd bemutatni az új generációs autóját. Vélhetően a bemutatón az is ki fog derülni, hogy ki lesz Oliver Turvey csapattársa a csapatnál.

  • Bemutatkozott a Techeetah új autója

    Bemutatkozott a Techeetah új autója

    A Techeetah csapat is bemutatta új, második generációs (Gen2) DS Automobiles erőforrással bíró Formula E autóját. A bemutatóra Versailles-ban került sor.

    A csapat versenyzői továbbra is André Lotterer, valamint a regnáló bajnok, Jean-Eric Vergne lesznek, míg a fejlesztőversenyzők James Rossiter és Guan Yu Zhou.

    „Nagy megtiszteltetés, hogy most már hivatalosan is megkezdtük a partnerkapcsolatunkat a DS-sel és első közös szezonunkat teljesíthetjük majd, mint DS Techeetah.” – mondta Mark Preston csapatfőnök.

    „Nagyon elfoglaltak voltunk a színfalak mögött a DS E-TENSE FE19 fejlesztésével, és nagyszerű teljes erőbedobással a fedélzeten tudni a Techeetah-t, szóval optimisták vagyunk a csomagunk kapcsán a 2018/19-es szezonra és az után.” – tette hozzá a DS teljesítményigazgatója, Xavier Mestelan Pinon.

    „Rendkívül boldog vagyok, hogy még egy évig folytathatom a csapattal.” – mondta Vergne. „A 2017/18-as bajnoki cím után és idén már a DS-sel, még erősebbek vagyunk, és ennek egy nagyszerű évnek kell lennie.”

    „A DS E-TENSE FE19 nem csak fantasztikusan néz ki, de briliáns is vezetni.” – vélekedik Lotterer. „Az elmúlt évben már megízleltem, milyen a siker a Formula E-ben, és idén még többet akarok. Igazán erős csapatunk van és érzem, hogy nagyszerű dolgokat tudunk elérni együtt.”

    https://www.facebook.com/DSTECHEETAH/videos/302994043828256/

    https://www.instagram.com/p/BoYyCDTlKGE/?taken-by=jeanericvergne

  • Alonso kizártnak tartja, hogy a Formula E-ben szerepeljen

    Alonso kizártnak tartja, hogy a Formula E-ben szerepeljen

    A spanyol Szocsiban közölte, nem tartja kizártnak, hogy az F1-be visszatérjen, annak ellenére, hogy búcsút vesz a kategóriától jövőre.

    Alonso következő lépése még ismeretlen. Annyi biztos, hogy részt fog venni az Indy 500-as futamon, hogy teljesítse a „hármas koronát”, ugyanakkor az sem kizárt, hogy egy teljes szezont fog teljesíteni az Indycarban.

    ,,Meglátjuk – nyilatkozta a 37 éves versenyző Szocsiban.  „Ahogy már sokszor említettem, én akarok lenni a legjobb versenyző a világon.”

    Nemrég a Formula E főnöke Alejandro Agag elárulta, céljai közt szerepel Fernando Alonso megszerzése, de a McLaren pilótája, egyelőre nem érdeklődik a lehetőség iránt.

    ,,Viszonylag egy új széria, ahol is a versenyek és helyszínek még nem szereztek elég tekintélyt. De ki tudja mi lesz még a jövőben?”

    ,,Nem csak szórakozásból versenyzek, ezért olyan eseményeken fogok részt venni, ami segít, hogy jobb pilóta és személy legyek, valamint megpróbálok nyomot hagyni a motorsport történelmében is.”

    Szerző: Csonka Nikolett

  • A Formula E mezőnye a rövidített monacói pályát használja majd

    A Formula E mezőnye a rövidített monacói pályát használja majd

    A Formula E mezőnye nem a Forma-1-es Monacói Nagydíj vonalvezetésén fog versenyezni jövő Májusban. A Nemzetközi Automobil Szövetség már tárgyalt a monacói pálya vezetőségével ennek kapcsán. A vezetőség jóváhagyta a kérdést.

    Meg lehet érteni a döntést, ugyanis a rövidebb vonalvezetésű pályán sokkal izgalmasabb, szorosabb versenyeknek lehettünk szemtanúi. A rövidebb vonalvezetésen 2015-ben és 2017-ben versenyezhettek a Formula E pilótái.

    „Visszatérünk a rövidített verzióhoz,” – nyilatkozta a Formula E vezérigazgatója, Alejandro Agag. „Mindegyik csapat egyetértett, szóval elég egyértelmű volt a dolog.”

    Állítólag az FIA amiatt is aggódik, hogy a Formula E-s autók közel sincsenek egy szinten a Forma-1-es autókkal.

    A rövidebb pályát úgy kell elképzelni, hogy a Saint Devote-ot, ami a monacói pálya első kanyarja, alakítják át.

    Mi lesz Monaco sorsa a Formula E-ben?

    A Formula E vezérigazgatója, Alejandro Agag szerint nem minden évben rendeznek majd ePrix-et Monacóban. Továbbra is a páratlan években látogat majd el az elektromos széria mezőnye a monacói hercegségbe.

    A Formula E-ben eddig kétszer rendeztek Monacói ePrixet: 2015-ben és 2017-ben. A páros években mindig történelmi autóversenyt rendeznek Monacó utcáin.

    „Azt hiszem a történelmi autóverseny nagy sikernek örvend, szóval nem tervezünk változtatni a futamrendezéssel kapcsolatban,” – mondta Agag.

     

  • Lebukott: Wehrlein a Mahindra autójával tesztel

    Lebukott: Wehrlein a Mahindra autójával tesztel

    Lesifotó készült, melyen az látható, hogy Pascal Wehrlein a Mahindra Gen2 autójával tesztel a Calafat pályán. Vajon le is igazolják az egykori F1-es versenyzőt?

  • Vergne és Lotterer Jóbarátok, nem csak csapattársak!

    Vergne és Lotterer Jóbarátok, nem csak csapattársak!

    Továbbra sem áll le a Formula E stábja a hülyeséggel: ezúttal Jean-Eric Vergne és Andre Lotterer mutatja be azt, hogy ők nem csak csapattársak, hanem Jóbarátok. Igen, a 90-es évek híres amerikai sitcom-ja kapja az ívet most, miután a 80-as éveket már „kivégezte” a stáb, nem is olyan rég.

    Annyiban mindenképp hiteles és reális az alakítása a két pilótának, hogy a versenypályán kívül is jóbarát Vergne és Lotterer, elég csak végignézni az Instagramjukat, hogy olykor mit művelnek. Az Emmy-díjas alakítás alább látható.

  • Több lett a projekt, csökkent a Mercedes profitja

    Több lett a projekt, csökkent a Mercedes profitja

    Mercedes AMG High Performance Powertrains Limited (HPP) felelős a Mercedes F1-es hibrid erőforrásaiért, és szállítja azokat a regnáló bajnok csapatnak, valamint ügyfélcsapataiknak: a Force Indiának és a Williamsnek. Így ezek értékesítése 192 millió fontot (~70 milliárd forint) hozott nekik 2017-ben, Ez az összeg egy évvel korábban „csak” 140 millió font volt, számolt be róla a RaceFans.

    A vállalat adózás előtti eredménye azonban 8,5 millió fontra (~3 milliárd forint) csökkent a korábbi 12,9 millióról.

    Ugyan a Mercedes HPP elsősorban az F1-es erőforrásokkal foglalkozik, de a Daimlernek is biztosítanak erőátviteli mérnöki szolgáltatásokat, így született meg például a Project One nevű hiperautó is. Dolgoztak azonban a Formula E-s erőforrásokon is, a 2019/20-as szezonra, mikor is a Mercedes jelen lesz már az elektromos szériában.

    Arról nem közölt információt a Mercedes, hogy milyen arányban oszlanak meg a cégnél az F1-es és az egyéb tevékenységek, de a feltevések szerint 80/20% lehet az F1 javára. Tovább bontva az „egyéb” 20%-át, a megoszlás 65/35% a hiperautó javára, összevetve az FE-vel.
    A HPP alkalmazottjainak száma is nőtt, a 2016-os 571 fő 2017-ben 637 főre gyarapodott, beleértve többek között a gyakornokokat is.

    A Mercedes HPP 2017-es kiadásainak 83%-a az Egyesült Királyságban ment végbe.