Kategória: Formula E

  • Günther lehet Lopez csapattársa a Dragonnál

    Günther lehet Lopez csapattársa a Dragonnál

    Maximilian Günther személyében egy újabb újonca lehet a Formula E 2018\2019-es szezonjának, aki közel áll a Dragon másik szabad üléséhez.

    Az e-racing365 értesülései szerint az amerikai istálló, amelyet a Penske készít fel a bajnokságra, tíz napon belül bejelentheti Maximilian Günther szerződtetését.

    A Formula 2-ben szereplő pilóta az egész 2018-as szezon során tesztelt a csapattal, és első pályára gurulása a januári marokkói újonc teszten volt. Legutóbb pedig a hivatalos szezon előtti teszten, Valenciában is pályára gurulhatott, ahol a 14.legjobb időt autózta, csupán egy tizeddel lemaradva Lopez mögött.

    A német pilóta elmondta, hogy lenyűgözte őt a csapat, különösen az intenzív nyári időszakban, amikor sikerült orvosolniuk a kezdeti megbízhatósági problémákat, amik a második generációs gépük tervezésének elején jelentkeztek.

    Emellett a csapat az új névadó szponzorát is bejelentette, az olasz cipőmárka, a GEOX személyében.

    Valenciában Antonio Fuoco is vezethette a csapat autóját, ő jó eséllyel a tartalékpilóta lesz a következő szezonban, emellett januárban pályára gurulhat majd az újonc teszt keretében is.

  • Vandoorne jobb felkészülést szeretett volna az FE-re

    Vandoorne jobb felkészülést szeretett volna az FE-re

    Ha a technika ördöge nem babrált volna ki vele, Stoffel Vandoorne sokkal jobban fel tudott volna készülni decemberi FE-debütálására.

    F1-es ülése elvesztése után Vandoorne lehetőséget kapott a Mercedes által futtatott szériaújonc HWA-tól az FE-ben, aminek ötödik szezonja december 15-én rajtol Rijádban. A mezőny már túl is van az előszezoni teszten, ám a belga pilóta technikai szempontból balszerencsés napokat fogott ki.

    „Nem ez volt a legrosszabb, de messze nem volt ideális” – foglalta össze a pályán töltött néhány körét Vandoorne. „Örültem volna, ha kissé jobban fel tudok készülni a szezonra és többet vagyok a pályán, mert lényegében egyetlen időmérős és versenyszimulációt sem teljesítettem. Jó néhány dolgot csak az éles versenyhétvégéken fogok felfedezni, de ez valószínűleg egyébként is így lett volna. Mivel még az F1-ben is van jelenésem, ide-oda ugrálok egyik autóból a másikba, de emiatt nem aggódom. Más csapatokkal ellentétben nyilvánvalóan rengeteg mindent el kell még sajátítanunk, mert mindenki számára új tapasztalat az FE.”

    Talán a legnagyobb változás az F1-hez képest a versenyek lebonyolításában rejlik.

    „Rengeteg működési folyamatot meg kell még tanulnom, különösen az energiakezelést a verseny alatt és a csapattal való kommunikációt” – folytatta Vandoorne. „Ezekről a versennyel kapcsolatos dolgokról maradtam le igazán a teszt alatt. A szimulátor viszont nagyon sok szempontból hasznos, ott is eltöltök majd egy kis időt, mielőtt kiutaznék Rijádba. Most már nem tehetek mást, minthogy 100%-ig biztosra menjek abban, tudom, mi hogyan zajlik és működik.”

  • Alonso mégis fontolóra veszi a Formula E-t

    Alonso mégis fontolóra veszi a Formula E-t

    Az e-racing365 értesülései szerint – mely megbízható forrásnak számít a témában – Fernando Alonso nem csak, hogy szemmel tartja a Formula E-t, de akár indulhat is a szériában, ám vélhetően leghamarabb csak a 2019-2020-as szezonban.

    A kétszeres világbajnoknak a WEC-en kívül még nincs más programja 2019-re, hiszen visszavonul az F1-ből, egy teljes IndyCar szezon pedig elmondása szerint nem is volt opció, legalábbis egyelőre. A Formula-E szintén nem tűnik valós leehetőségnek, állítólag csak néhány szóbeli egyeztetés volt a felek között.

    Állítólag reális esély a 2019-2020-as szezonra van, mármint ekkor érkezhet Alonso.

    „Voltak már baráti beszélgetéseink Fernandóval, megkerestük őt és mindig egyenes és őszinte volt velünk” – mondta az e-racing365-nek egy meg nem nevezett Formula E-s szóvivő. „Remélhetőleg figyelemmel kíséri majd a bajnokságot és értékeli majd, mennyit számít itt a pilóta. Ezután pedig megítélheti, szeretne-e csatlakozni.”

    Az e-racing365 arról is értesült, hogy olyanról szó sem volt, hogy Alonso beül a Nissan nemrég megüresedett helyére, a Toyotás csapattársa, Sebastien Bumei mellé. A spanyol semmit sem akar elhamarkodni, csak fel akarja mérni a lehetőségeit, ráadásul ott van még neki a WEC is. Arra szeretne főként koncentrálni, hiszen minél jobban szerepelne a 2018-2019-es „Szuperszezonban”, ahol nyilván a bajnoki címre hajt és még jövő júniusban vár rá egy Le Mans-i 24 órás is.

    Az is felmerült, hogy Alonso nem versenyezhetne egyszerre a két rivális gyártóval, a Toyotával és a Nissannal. De egy egyszerű szerződése van a japánokkal, és amúgy is van egy versenyző, aki mindkét csapatnál versenyez. Ő Sebastien Buemi, akinek ráadásul bonyolultabb a szerződése, de így is képviselheti mindkét márkát.

  • Az FE szoftverfrissítések „harca” ugyanolyan, mint az F1-es aero-frissítéseké

    Az FE szoftverfrissítések „harca” ugyanolyan, mint az F1-es aero-frissítéseké

    A Nissan e.dams versenyzője, Sebastien Buemi úgy véli, hogy a Formula E-ben lévő szoftverfejlesztések harca a 2018/19-es szezontól egyenértékű lesz a Forma-1-es aerodinamikai fejlesztések versenyével.

    Ugyan a hajtáslánc-hardver fejlesztéseket befagyasztják, amint a csapatok homologizálták a technológiájukat, minden szezon előtt, de a szoftveres fejlesztések megengedettek.

    „A hardveres dolgok többnyire be vannak fagyasztva, mire az új szezon elkezdődik, de sok dolog van, amit szoftveresen meg lehet tenni. Ez segíti az energiagazdálkodást, vagy az egykörös teljesítményt, sok dolog van, amivel megpróbálhatjuk gyorsabbá tenni az autót.”

    „Egy adott ponton persze kompromisszumot kell kötni a lehető legjobb beállítás között és autó között, mechanikailag. De a rendszerek és szoftverek közel a legnagyobb teljesítmény eszközök, amik ma vannak.”

    „Sokat dolgozunk ezen és folyamatosan fejlesztjük az autót szezon közben új rendszerek hozzáadásával, szóval igen, ez hasonló (az F1-es fejlesztési csomagokhoz).”

    Buemi azonban azt is hangsúlyozta, hogy az FE csapatoknak alaposan ki kell értékelniük szoftverfrissítéseiket, annak érdekében, hogy elkerüljék a költséges hibákat.

    „Van az a pont, amikor fontos megállni és meggyőződni róla, hogy minden megfelelően működik és nem kell folyamatosan megpróbálni új frissítéssel előállni.” – mondta Buemi. „Nagyon könnyű apró hibát véteni a szoftvervilágban, vagy a kódolás világában, aztán meg az autó megáll a pályán.”

  • Carmen Jorda elektromos Jaguarral versenyezne?

    Carmen Jorda elektromos Jaguarral versenyezne?

    Carmen Jorda igencsak pártolja az új W Series ötletét, mégis úgy fest, hogy még ő is, továbbra is olyan szériák felé nézelődik, ahol koedukált a mezőny. Az eléggé megosztó, spanyol versenyzőnő arról posztolt fotót Instagramra, hogy részt vesz az új, decemberben debütáló, a Formula E  Jaguar I-PACE eTROPHY rockinghami tesztjén. Vajon rajthoz is áll majd az elektromos szériában? Egyébként a Jaguar I-PACE eTROPHY első nevezője is nő volt: Katherine Legge.

    https://www.instagram.com/p/BppqSJLlzPl/

  • Massa szerint Alonso elgondolkozhatna a Formula E-n

    Massa szerint Alonso elgondolkozhatna a Formula E-n

    Fernando Alonso korábbi csapattársa, Felipe Massa szerint a spanyol komolyan fontolóra vehetné a Formula E-ben való versenyzést.

    Alonso, aki jövő hónapban, Abu-Dhabiban futja utolsó F1-es versenyét, egyértelműen elmondta, egyelőre nem tervezi kipróbálni az elektromos szériát, de Massa szerint a kétszeres világbajnoknak át kéne ezt gondolnia.

    „Az IndyCar volt a legvalószínűbb, ahol kiköt, de most már szerintem a Formula E-nek nagyobb esélye van megszerezni” – mondta a szériában első szezonjára készülő brazil az AS-nek. „Az Indy500 egy dolog, de ha Fernando bajnokságban is szeretne indulni, rá kéne néznie a Formula E-re. Talán ehhez kellhet szűk 1 év, de nem lepődnék meg, ha kevesebb.”

    Massa úgy érzi, jókor köszönt el az F1-től és a Williamstől tavaly év végén.

    „Ez volt a megfelelő idő. Nem azért, mert nem voltam elég versenyképes, de ha maradtam volna idén, nem biztos, hogy kértem volna abból, hogy az utolsó helyeken autózunk a Williamsszel. Talán 4 verseny után annyit mondtam volna: ’hasta luego’ (viszlát később).”

    A La Gazzetta dello Sport értesülései szerint a Formula E első embere, Alejandro Agag is dolgozik az ügyön. Állítólag csak azért kínált 10 millió eurót Alonsónak, hogy a szériában versenyezzen.

    „Akar nyerni a Le Mans-i versenyen és az Indy500-on, de akkor még hiányozna neki a Formula E. Megtiszteltetés lenne őt a mezőnyben tudni” – mondta Agag.

  • Közel 20 versenyzőt érdekel Albon üresedő Nissan-ülése

    Közel 20 versenyzőt érdekel Albon üresedő Nissan-ülése

    Jean-Paul Driot csapatfőnök becslése szerint legalább 15-20 versenyző érdeklődött már Alexander Albon üresedni látszó Nissan e.dams-ülése iránt.

    A tervek szerint a Nissan Formula E-csapatában Sébastien Buemi és Alexander Albon vezette volna a két autót, ám a Red Bull pilótahiánya megkavarhatja a dolgokat. Ugyan Albon hároméves szerződést írt alá még júliusban az e.damsszal, egyre inkább úgy fest, hogy a fiatal thai versenyzőt elcsábítja az F1-es debütálás lehetősége a Toro Rossóval, a Nissannak így sürgősen el kell kezdenie a pilótavadászatot.

    „Már folyamatban van a dolog” – erősítette meg Driot. „Rengeteg versenyző keresett meg minket az elmúlt néhány napban, ha nem látom, el sem hiszem. Telefonon hívtak, emailben írtak – és ha neveket is mondanék, nem hinnétek a fületeknek, hihetetlen. Legalább 15 vagy 20 versenyző felvette velünk a kapcsolatot.”

    A kalamajka a lehető legrosszabbkor, a szezonelőtti teszt előestéjén érte el a tetőfokát. A Nissannak emiatt ki is kellett hagynia két napot, az utolsó tesztnapra azonban sikerült megszerezniük Oliver Rowland szolgálatait, a korábbi DAMS-pilóta pedig rá is került a lehetséges versenyzők listájára.

    „Oliver benne van a pakliban, eleve neki szántuk volna a harmadik versenyzői pozíciót” – árulta el Driot. „Emellett nagyon jól ismerjük, mivel korábban az FR3.5-ben is velünk volt, majd 2017-ben velünk versenyzett az F2-ben, ahol jól is teljesített, nyert három futamot és szerzett néhány pole-t.”

    Maga az érintett is megszólalt az ügyben a valenciai teszt során.

    „Hasonló a helyzet ahhoz, mint amikor Nicholas Latifit helyettesítettem év elején az F2-es teszten” – mondta Rowland. „Nyilván örülnék, ha lehetőséget kapnék az FE-ben, de majd meglátjuk, milyen döntésre jut a csapat.”

  • Vandoorne minél hamarabb fel szeretné venni a Formula E ritmusát

    Vandoorne minél hamarabb fel szeretné venni a Formula E ritmusát

    Stoffel Vandoorne szerint az új csapatával a HWA-val képesek lesznek majd meglepetéseket okozni a Formula E-ben. A belga pilóta nagyon motivált és a lehető leggyorsabban szeretne versenyképes lenni az elektromos szériában.

    Vandoorne, aki az év végén távozik a Forma-1-ből, a Mercedes Formula E-s csapatának lesz az egyik versenyzője. A belga pilótának a DTM idei bajnoka, Gary Paffett lesz majd a csapattársa.

    „Igaz, mindketten újoncként vágunk majd neki a szezonnak, azonban nem vagyunk kétségbeesve. Igaz nem lesz könnyű, de minél gyorsabban meg ki kell tapasztalnunk a dolgokat.

    „A legfőbb célom az, hogy versenyképes legyek,” – mondta a belga pilóta. „Szeretnék jó benyomást kelteni a csapatnak és meghálálni azt, hogy engem választottak.

    „Természetesen annak is örülök, hogy Gary személyében egy olyan pilóta lesz majd a csapattársam, aki rengeteg tapasztalattal rendelkezik. Biztos vagyok benne, hogy jó csapattársak leszünk majd és segíteni fogjuk egymást.”

    A Formula E szezon előtti tesztje már javában zajlik Valenciában, a Ricardo Tormo Circuit-en.

    „A keddi napom sajnos akadtak kisebb problémáink, ami miatt a boxban kellett vesztegelnünk. A csapatnak ez lesz az első szezonja, sok mindenben kell még fejlődnünk.

    „A legfontosabb az, hogy minél több adatot gyűjtsünk annak érdekében, hogy a szezonnyitó Rijádi ePrixen már versenyképes csomaggal rendelkezzünk.”

    A 26 éves belga pilótát maga Toto Wolff hívta fel amiatt, hogy versenyezzen a Mercedes gyári csapatánál az elektromos szériában.

    „Egyik nap Toto felhívott engem azzal kapcsolatban, hogy volna-e kedvem versenyezni a Formula E-s csapatukban. „Egy másodpercet sem kellett gondolkodnom a válaszon,” – emlékezett vissza Vandoorne.

    „Azt hiszem a HWA remek munkát végzett a DTM-ben, ugyanis ők nyerték meg a bajnokságot.  Remélhetőleg a Formula E-ben is hasonló sikereket fogunk majd elérni.”

  • Rowland tesztel ma Albon helyén az FE-ben

    Rowland tesztel ma Albon helyén az FE-ben

    A Formula-E valenciai előszezoni tesztjének utolsó napján Oliver Rowland vezeti azt a Nissan e.damst, amelyet elvileg a Toro Rossóval hírbe hozott Alexander Albonnak kellene.

    Albonnak érvényes hosszútávú szerződése van a Nissannal és kedden jelenése lett volna a Ricardo Tormo pályán, de amióta komoly esélyessé lépett elő a megmaradt 2019-es Toro Rosso-ülésre, még egyetlenegy napot sem tesztelt. Az utolsó napon (ma) így Rowland, a Williams tesztpilótája kap lehetőséget, felmentve ezáltal Sébastien Buemit a tesztszolgálat alól. A Nissannak érthető módon nem tetszik a jelenlegi slamasztika, különösen annak fényében, hogy már csak szűk egy hetük van bejelenteni az FIA-nak a hivatalos 2018/19-es pilótafelállást.

    „Alex egy tehetséges, rengeteg potenciállal rendelkező fiatal versenyző, akiért sokan sorba állnak” – olvasható a Nissan által kiküldött közleményben. „Mivel a megbeszélések még folyamatban vannak, jelenleg nem tudunk ennél több információval szolgálni. Az autó tesztelésére koncentrálunk és igyekszünk összegyűjteni az első versenyhez szükséges adatokat.”

    Rowland számára nem idegen az elektromos terep, a második szezon Punta del Este-i fordulójában ő helyettesítette a sérült Nick Heidfeldet a Mahindránál. A Nissan azért sem örülhet ennek a két elvesztegetett napnak, mert az eheti teszt a csapatok utolsó lehetősége, hogy a december 15-én kezdődő szezon előtt kipróbálják a vadonatúj Gen2-es autókat. További nehezítésként Valenciában egész héten hevesen esik az eső, jelentősen csökkentve az értékelhető körök számát.

  • Wolff hívta Vandoorne-t a Formula E-be

    Wolff hívta Vandoorne-t a Formula E-be

    Stoffel Vandoorne elmondta, hogy Toto Wolff telefonon hívta őt azért, hogy elcsábítsa a HWA-hoz, a Mercedes Formula E istállójához.

    Vandoorne 2011 óta tagja a McLarennek, náluk is kapta meg a Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget 2016-ban, majd 2017-től állandó pilóta volt Wokingban. A két év alatt viszont nem nagyon sikerült komoly eredményeket elérnie, köszönhetően a csapata gyengélkedésének.

    2019-re emiatt elvesztette a helyét, amit az eddigi tartalékpilóta, Lando Norris kapott meg, míg a Forma-1-től búcsúzó Fernando Alonso helyére egy másik spanyol, Carlos Sainz érkezik.

    Pár napja vált hivatalossá, hogy a HWA néven futó, Mercedes hátszéllel működő FE csapat színeiben folytatja majd a belga. Akinek a csapattársa az újdonsült DTM bajnok, Gary Paffett lesz.

    „Szeptemberben volt az első beszélgetésünk. Valójában ez egy telefonhívás volt Toto Wolff részéről, aki megkérdezte, hogy érdekelne-e a HWA Formula E projektje. Nem igazán kellett ezen sokat gondolkoznom.” – mesélte Vandoorne.

    „A HWA, mint csapat rendkívül jól szerepelt a múltban, épp a hétvégén nyerték meg a DTM-et. A jövőre vonatkozó terveik pedig roppant izgalmasak.” – folytatta.

    Vandoorne hozzátette, hogy új csapatként komoly kihívás előtt állnak a decemberi, szaúd-arábiai szezonnyitó előtt.

    „Két napom volt eddig az autóban, így egy kicsit már érzem, hogy hogyan viselkedik. A keddi tesztnapon vesztettünk egy kis időt, mert apróbb problémáink voltak, de ez nem lesz mindig így. A csapat teljesen új, nagyon sok dologban kell javulnunk még. A célunk az, hogy egy versenyképes csomaggal jelenjünk meg Riyadh-ban.”

    A mezőnyben több olyan pilóta is lesz, akikkel már versenyzett együtt Vandoorne karrierje során, köztük két, ex-Forma-1-es újonc, Felipe Massa és Pascal Wehrlein is.

    „Jó érzés visszamenni a paddockba és sok ismerős arcot látni. Nagyon sokuk ellen versenyeztem már korábban, Robinnal [Frijns – a szerk.] még a Formula Renault-ban, Felipevel pedig a Forma-1-ben, de még sok másukkal is. Jó látni ezeket az embereket és csapatokat, akikkel korábban dolgoztam. Alig várom már ezt a sorozatot.” – zárta.