Kategória: Formula E

  • Vandoorne-nak nem lesz hosszú téli szünete

    Vandoorne-nak nem lesz hosszú téli szünete

    Stoffel Vandoorne, a McLaren ex-versenyzője hamarosan ismét versenyautóba ül, így nem lesz lehetősége kipihennie a 2018-as Forma-1 szezont.

    A belga versenyző a Formula E-ben, mercedeses színekben folytatja pályafutását, miután menesztette őt a McLaren.

    A 2018/2019-es Formula E szezon jövő hétvégén, Szaúd-Arábiában veszi kezdetét.

    „Rövid téli pihenő van mögöttem” – mondta Vandoorne nevetve a Sporzanak.

    „A tesztek alatt már kaptam egy képet az autóról, de Valencia nem hasonlítható a versenynaptárban hasonló pályákhoz. Remélem, hogy pozitív sztori lesz, de realistának kell lennünk. Ez nagy váltás lesz számomra és a csapat számára is.”

    Vandoorne nem tartja visszalépésnek a Formula E-t, nagy potenciált lát az elektromos sorozatban.

    „Az utolsó F1-es versenyem után felszabadult voltam, hogy vége ennek az időszaknak és valami teljesen újba vághatok bele. Két szép évet töltöttem a McLarennél, de sajnos ezek voltak a legrosszabb évek a csapat történelmében, ezen pedig én sem tudtam sokat változtatni” – tette hozzá.

  • A Porsche márciusban teszteli a Formula E autóját

    A Porsche márciusban teszteli a Formula E autóját

    A Porsche teljesen elektromos versenyautója márciusban láthat napvilágot, és az első versenyzőiket is akkor jelenthetik majd be, akikkel részt vesznek majd az ABB FIA Formula E bajnokságán.

    Fritz Enzinger, a Porsche Formula E-s programjának a vezetője, és megerősítette, hogy már október óta tesztelik a saját elektromotorjukat. Az E-racing365 már áprilisban leleplezte, hogy a német cég megkezdi a fejlesztéseket télen, egyelőre még a versenypályákon kívül. A programot korábban az az Andreas Seidl vezette, aki komoly vezetői ajánlatot kapott a Forma-1-ből. A Bajnokok Éjszakája nevű rendezvényen Enzinger beszélt a leendő pilótákról is:

    „Hamarosan bejelentjük az első versenyzőnket is, hiszen az a kérdés már eldőlt.”

    Feltehetően a Toro Rosso alakulatától távozni kényszerült Brendon Hartley lehet az, vagy a 2016-is FIA WEC bajnok Neel Jani. Fred Makowiecki inkább tesztpilótai szerepben képzelhető el a németeknél, hiszen komoly szerepe volt az első generációs Formula E autó kifejlesztésében, valamint a Gen2 modell fejlesztésénél is. Ezen versenyzők mind szerződésben álltak már a Porschéval, de akár Gianmaria Bruni is szóra jöhet, aki pedig már a Venturi autóját ismeri.

    A Porsche a szombati eseményen máris megmutatta az autójukat, amely a múlt hónapban érkezett meg hozzájuk a Spark Technologiestől. A hivatalos fejlesztés és tesztelés elkezdődik már januárban, de maximum 15 napnyit tesztelhetnek, a szabályzás értelmében. Michael Steiner, aki a vállalatnál fejlesztési alelnök és a tanácsadó testület tagja, ennyit mondott zárszóként:

    „Az első autónk januárban érkezik, és már nagyon várjuk azt, hogy márciusban élesben is tesztelhessünk vele.”

  • Agag: Eljött az igazság pillanata a Formula E számára

    Agag: Eljött az igazság pillanata a Formula E számára

    A Formula E ötödik szezonja hamarosan kezdetét fogja venni a Szaúd-Arábiai ePrix-szel. Nagy pillanat lesz ez a sportág számára, ugyanis az autók sokkal modernebbek lesznek majd, mint a tavalyi szezonban.

    Az új generációs autóknak sokkal nagyobb lesz az akkumulátoruk, ami lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy nem a verseny féktávjánál átülni egy másik autóba. A versenyzőknek lehetősége lesz „támadó üzemmódba” kapcsolniuk a következő szezontól. A támadó üzemmódot úgy kell elképzelni, mint amikor a Mario Kartban rágyorsíthatsz az autódra.

    Hatalmas autógyárak fognak bemutatkozni az elektromos szériában, mint például a BMW, a Nissan és a Mercedes és ez még nem minden, ugyanis a Porsche is képviseltetni fogja magát a sorozatban a hatodik szezontól.

    „Az ötödik szezon kulcsfontosságú lesz majd a Formula E számára,” – mondta Alejandro Agag a Reutersnek. „Nagy az érdeklődés az emberek részéről, ugyanis a sorozat komoly hatást gyakorolhat majd az autóiparra.

    „Nem vallhatunk kudarcot. Rengeteg új autógyártó és szponzor érkezett a sorozatba. Ez mind nagyon szép és jó, azonban ez még nagyobb felelősséggel jár majd.”

    Az elektromos széria folyamatosan fejlődik, azonban az elektromos autók teljesítménye még mindig nem az igazi, ráadásul a Forma-1-es autók még mindig gyorsabbak az elektromos autóknál. Azonban Agag szerint csak idő kérdése és a Formula E utol fogja érni a Forma-1-et.

    „Az elektromos autók egyre gyorsabbak lesznek,” – véli a Formula E vezető elnöke. „Az akkumulátorok mérete egyre kisebb lesz, azonban ahogy fejlődünk, egyre gyorsabban fognak majd visszatölteni.

    „Ezáltal könnyebbek lesznek az autók, azonban a teljesítményük nagyobb lesz. Véleményem szerint a negyedik vagy ötödik generációs elektromos autók olyan gyorsak lesznek majd, mint egy mai Forma-1-es autó.

    A Formula E egyre népszerűbb az emberek körében, ezért Agag szeretne minél több klasszikus helyszínnel bővíteni az elektromos széria versenynaptárát.

    „Hogyha az autók teljesítménye kellően nagy, akkor olyan helyszíneken kell majd versenyezni, ahol a versenyzők ki is tudják használni az autóban lakozó erőt. Ugyanakkor ragaszkodunk a városi versenyekhez.

    „Néhány városi versenyt mindenféleképpen meg fogunk tartani, azonban szükség van három-négy olyan versenyhelyszínre is, ahol a szurkolók megtapasztalhatják, hogy mekkora erő van egy ilyen autóban.”

    A Formula E ötödik szezonja december 15-én Szaúd-Arábiába fővárosában, Rijádban veszi majd kezdetét az Ad Diriyah ePrix-szel. A szezon pedig a New Yorkban megrendezett dupla forduló után fog véget érni július 14-én.

  • Carmen Jorda tesztelte a Roborace DevBotját

    Carmen Jorda tesztelte a Roborace DevBotját

    Carmen Jorda egy róla készült videóval számolt be róla, hogy a jövőre debütáló Roborace DevBotját tesztelte.

    „Minden pillanat és minden mérföld számít.” – írta Carmen Instagramon. „Ez adja a mindennapjaimat, ez a szenvedélyem, és amiért harcolok. És ha valamiben biztos vagyok, az az, hogy kemény munkával és elszántsággal minden elérhető. Az elmúlt hétvégén szuper megtisztelve éreztem magam a Roborace által, hogy részt vehettem az új DevBot 2.0 fejlesztésében. Az autót vezetheti ember is, de saját magát is tudja irányítani, önjáró módban. Köszönöm mindenkinek, és nagy köszönet Lucas di Grassinak (di Grassi a Roborace vezérigazgatója – a szerk.) a lehetőségért.”

    https://www.instagram.com/p/Bq-jFBHFDi8/

     

  • Lehet, hogy Dél-Koreában is rendeznek majd Formula E-s futamot?

    Lehet, hogy Dél-Koreában is rendeznek majd Formula E-s futamot?

    A Formula E vezetői azon munkálkodnak, hogy Szöul is bekerüljön a hatodik szezon versenynaptárjába. Az elektromos széria vezetőinek sikerült megegyeznie a verseny leendő főszponzorával, a JASM Holdings-szal a versenyrendezésről.

    A versenyt valószínűleg Szöul városközpontjában fogják majd megrendezni. Az első versenyt, ha minden a tervek szerint halad, akkor 2020-ban fogják megrendezni Dél-Korea fővárosában.

    „Rendkívül izgatott vagyok, ugyanis lehetséges, hogy Szöul csatlakozni fog a Formula E versenynaptárjához,” – mondta a Formula E legfőbb embere, Alejandro Agag. „Dél-Korea és Szöul ideális helyszín lenne a csapatok és versenyzők számára egyaránt.

    „Dél-Korea egy virágzó ország. Folyamatosan fejlődik minden téren, különösen az autóiparban és az ahhoz szükséges technológiákban. Nagyon remélem, hogy az elektromos versenyautók majd versenyezhetnek Szöul utcáin.”

    Moon Jae Sik, a JASM Holdings vezető elnöke szerint a rendezvény rá fog majd világítani majd arra, hogy az elektromos autóké a jövő.

    „Véleményem szerint Kínából és Japánból is sokan eljönnének, hogy megnézzék a versenyt. Japánban és Kínában imádják az autosportokat. A pekingi verseny is nagy népszerűségnek örvend, meglátjuk, hogy mit hoz majd a jövő.”

  • Indul az utazás: az Audi megkezdi világjáró útját a Formula E sorozattal

    Indul az utazás: az Audi megkezdi világjáró útját a Formula E sorozattal

    Neuburg a. d. Donau/Budapest, 2018. november 30. – A visszaszámlálás elindult: 16 nap múlva kezdetét veszi az ABB FIA Formula E Bajnokság új szezonja. Az Audi Sport ABT Schaeffler csapata és két versenyzője, Daniel Abt és Lucas di Grassi címvédőként vág neki az új idénynek. A két tisztán elektromos Audi e-tron FE05 versenyautó pedig elindult világjáró túrájára, amely öt kontinensen keresztül tizenegy országot érintve összesen több, mint 70 000 kilométert ölel fel.

    A ládák lezárva, a hajózási dokumentumok előkészítve: jó nyolc tonnányi „vas” indult útnak a Formula E szezon első helyszínére. Ad Diriyah Szaúd-Arábia fővárosának, Rijádnak a külvárosában található, ahol a mérnökök átvehetik a szezonnyitóra érkező két Audi e-tron FE05 versenyautót. Helyi idő szerint december 15-én 15 órakor a rajtlámpák idén először zöldre váltanak. Ez az első állomása annak a hosszú utazásnak, amely 2017-ben indult egy tisztán elektromos versenyautó fejlesztésének projektjével.

    A csapatok konténerei és dobozai azonban nem csupán a versenyautókat rejtik: két teljes szett karosszéria és öt első szárnnyal szerelt orrkúp is érkezik tartalékként. Ezen kívül a sorozat és a német csapat logisztikai partnere, a DHL szállítja a szervizfelszerelést, a mérnökök eszközeit és az egyéb kopó alkatrészeket és tartozékokat. A fedélzeten szintén megtalálunk egy olasz kávéfőző gépet, egy sztereó hangrendszert és tizenkét esernyőt a nap és az eső elleni védelemre.

    „Egy kicsit olyan, mint ahogy a rulettben mondják: Nincs több tét!” – nyilatkozta Allan McNish csapatvezető viccesen. „Új fejlesztésű karosszériánk lepecsételve, a szezon előtti tesztek teljesítve, a versenyautók pedig berakodva. Mikor újra kinyithatjuk majd a ládákat, az új szezon végre élesben is elrajtol. Az elmúlt néhány hónapban intenzíven készültünk erre a pillanatra, így most rendkívül izgatottak vagyunk.”

    Az első versenyhétvége után a túra Marrakeshben folytatódik, majd Santiago de Chile, Mexikóváros, HongKong és a kínai turistaparadicsom Sanya következik a sorban. A versenyautók csak akkor indulnak vissza a csapatok központjába, amikor a Formula E sorozat áprilisban visszatér Európába. Ezt megelőzően közvetlenül egyik versenyhelyszínről a másikra szállítják majd a csapatok felszerelését, amelynek összetett logisztikai hátterét a DHL biztosítja légi, vízi és szárazföldi szállítással, a lehető leghatékonyabb módon. A versenyautók és egyéb eszközök együttes szállítása illetve az ideális útvonal és szállítási eszköz kiválasztása révén a szállítással összefüggő károsanyag-kibocsátást a DHL szakemberei a lehető legkisebb értékre szorítják vissza. A Formula E sorozatnak alapvetően az a célja, hogy lépésről lépésre csökkentse károsanyag-kibocsátását és hosszútávon kompenzálni tudja azt.

    A szezon második felében Európába érkeznek majd a csapatok és Róma, Párizs, Monaco, Berlin és Bern városában mutatkoznak be a versenyzők illetve a maga a technológia. A több, mint 70 000 kilométert felölelő világjáró túra csúcspontja New Yorkban lesz, itt rendezik ugyanis 2019. július közepén a szezonzáró futamot.

  • Oliver Rowland veszi át Albon helyét a Nissannál

    Oliver Rowland veszi át Albon helyét a Nissannál

    Oliver Rowland veszi át Toro Rossohoz szerződő Alexander Albon helyét a Formula E-s Nissan csapatnál.

    A brit pilóta 2017-ben Charles Leclerc első számú kihívója volt a Formula 2 bajnoki címéért, de a következő szezonban már Sebastian Buemi csapattársa lesz az elektromos szériában.

    Rowland egyébként már a szezon előtti teszten is Albon helyén vezetett.

    „A Formula E a világ egyik legjobb versenyzőit vonultatja fel, és nagy megtiszteltetés, hogy a Nissan e.Dams engem választott, hogy versenyezzek náluk az ötödik Formula E idényben. Sebastian oldalán dolgozni szintén egy nagyszerű ehetőség. Alig várom már, hogy megmérettethessem magam a Formula E legjobbjai ellen.” – nyilatkozta a brit.

    A Nissan emellett még a tartalék és szimulátor pilótájukat is megnevezte, előbbi a korábbi Super GT versenyző és a 2017-es japán F3 bajnoka Mitsunori Takaboshi , utóbbi pedig a Nissan GT Academy növendéke Jann Mardenborough lesz.

  • Napi cuki: Leo di Grassi üléspróbán járt

    Napi cuki: Leo di Grassi üléspróbán járt

    A jövő elkezdődött, hirdeti a Formula E, de azt talán még ők sem gondolták, hogy annyira, hogy a közel 5 hónapos Leonardo di Grassi máris üléspróbára érkezik az Audihoz. Persze nem kell ezt komolyan venni, „csak” a 2016/17-es Formula E bajnok, Lucas di Grassi mókázott kisfiával.

    A di Grassi fiúk egyébként nagyon egymásra vannak hangolódva, legalábbis az Instagram tanulsága szerint; még egyforma grimaszokat is tudnak vágni a szelfiken. 😀

    A 2018/19-es Formula E szezon december 15-én rajtol, már az új, Gen2 autókkal!

    https://www.instagram.com/p/BoeVyL3HVrR/

    https://www.instagram.com/p/BpcIF-1HVLV/

    https://www.instagram.com/p/Bp9ZjsPngoZ/

    https://www.instagram.com/p/BqnUSginPIX/

  • Schreiner helyettesíti majd Flörsch-t a Formula E teszten

    Schreiner helyettesíti majd Flörsch-t a Formula E teszten

    Következő hónapban a Formula E csapatok Ad Diriyah-ban tesztelnek majd a szezonnyitó versenyük után. A teszt során pedig minden csapatnak lehetősége lesz egy női sofőrt is pályára küldeni.

    A HWA korábban Sophia Flörscht választotta, azonban a 17 éves versenyzőnő a makaói balesete okán nem tud részt venni a teszten. Helyette a 20 éves Carrie Schreiner jut majd lehetőséghez, aki idén a Lamborghini Trofeo Middle East Pro-Am kategóriájában másodmagával bajnok lett.

    „Nagyon várom már az első tesztemet egy Formula E autóval.” – mondta Schreiner. „Sok köszönet a HWA RACELAB-nak, hogy lehetővé teszik nekem, hogy Formula E autóval teszteljek Diriyah-ban, ezért nagyon hálás vagyok. Vezettem már különféle versenyautókat korábban, de biztos vagyok benne, hogy először ülni egy teljesen elektromos formula autó volánja mögött abszolút egyedi élmény lesz. Az elkövetkező hetekben teljesen arra fókuszálok majd, hogy a lehető legjobban felkészüljek a tesztre.”

    „Örülünk, hogy Carrie személyében jó helyettesítőt találtunk Sophia helyére, és nagyon örülünk, hogy ennek a fiatal tehetségnek lehetőséget adhatunk arra, hogy megszerezze első élményeit egy ilyen izgalmas és jövő-orientált versenysorozatban, mint a Formula E.” – mondta a HWA vezérigazgatója és csapatfőnöke, Ulrich Fritz. „Az elmúlt években Carrie különféle versenyautók volánja mögött jeleskedett és biztos vagyok benne, hogy gyorsan ráérez majd.”

  • Susie Wolff: A női versenyzők tesztje nem a marketingről szól majd

    Susie Wolff: A női versenyzők tesztje nem a marketingről szól majd

    A Formula E-s Venturi csapat csapatfőnöke, Susie Wolff úgy véli, hogy a jövőhónapban megrendezésre kerülő tesztnek, melyen női versenyzők is részt vesznek majd, azt kell majd mutatnia, hogy ők nem pusztán női mivoltjukból kapnak lehetőséget.

    Hét női versenyző részvétele már megerősített a rijádi teszten, melyre december 16-án, a szezonnyitó után kerül majd sor.

    A Venturinál is lesz női tesztelő, Simona de Silvestro személyében, Wolff szerint pedig ez a teszt inkább a fejlődést szolgálja, mintsem a marketinget.

    „Eléggé hangoztattam, milyennek kellene lennie a dolognak, hogy komolyan menjen, ne csak a figyelemfelkeltésre legyen lehetőség és ne arról szóljon, hogy nincs meg a szükséges képesség, vagy ne legyen hosszútávú pozitív hatása.” – mondta Wolff. „Elég sokat beszéltünk erről a csapatvezetőkkel, hogy csak akkor engedjenek a teszten a csapatok női versenyzőket, ha akarnák is alkalmazni őket. Nem lesznek külön, különféle szintű etapok, nem lesz olyan nő, aki indokolatlanul lesz beemelve.”

    „Elvesztettem egy nagyon jó barátomat, akinek nem kellett volna olyan helyzetbe kerülnie, amilyenben volt.”

    „Nagyon biztos vagyok abban, olyan lehetőséget teremtünk, ami nem csak a szaúdi közösségre lesz pozitív hatással, hanem sokkal szélesebb körben, szerte a világon.”