Kategória: Formula E

  • Akár F1-es hétvégén is demózhat a Roborace

    Akár F1-es hétvégén is demózhat a Roborace

    A Roborace autonóm, vagyis versenyző nélküli versenysorozat lehetséges, hogy a Forma-1 és egyéb versenyhétvégéken is bemutatózni fog.

    A Roborace első szezonja, a „Season Alpha”, vagyis „Alfa szezon” tavasszal kezdődik majd, többnyire betétverseny lesz a Formula E hétvégéken. A Roborace vezérigazgatója, a 2016/17-es szezon FE bajnoka, Lucas di Grassi azonban elmondta, hogy a Roborace FE-s szerződése nem kizárólagos, tehát más versenyeken hétvégin is megjelenhet.

    „Nem lesz ott minden FE eseményen.” – mondta di Grassi. „Pár versenyen a Formula E-vel lesz, és lesznek önálló versenyek is. Nincsenek megkötések azzal kapcsolatban, hogy más bajnokságokkal kapcsolatba kerülünk-e.”

    „Ha a Forma-1 szeretnél általunk szemléltetni a mesterséges intelligenciát, megtehetjük. Vagy a WEC, csinálhatunk egy olyan szériát, ahol 24 órán át lehet versenyezni egy versenyezni a jövőben egy versenyzővel és mesterséges intelligenciával. Nem vagyunk az FE-hez kötve. Más kategóriákban is terjeszkedhetünk.”

    „Olyanok vagyunk, mint az FE, mert mi is arra törekszünk, hogy a jövő teljesen elektromos legyen. De olyan szériákkal tárgyalunk, mint az Egyesült Államokban az IMSA, és Japánban a Super GT.”

    A Roborace első körben a DevBot nevű autóival rajtol majd el, melybe még beleülhet ember és ember is irányíthatja, de emellett önjáró módban is tud működni. Később terveznek majd áttérni a Robocar alkalmazására, aminek már egyáltalán nincs is pilótafülkéje. Ez utóbbit terv szerint 2021-től vetik majd be.

  • Vergne-t saját húga rövidítette meg

    Vergne-t saját húga rövidítette meg

    Jean-Eric Vergne ellen saját testvére, Léa követett el „merényletet”, belenyírt a hajába. Aztán ha már belehúzott egy csíkot, végül az egész haját leborotválták. Vergne elmondása szerint még sosem látta magát ennyire haj nélkül, noha a súlycsökkenés jól jöhet a versenyzésben. 😀

    https://www.instagram.com/p/Brin50Dhu-T/

    https://www.instagram.com/p/BrnfguYhnET/

     

  • Villeneuve: Az F1-ben senki sem nézi a Formula E-t

    Villeneuve: Az F1-ben senki sem nézi a Formula E-t

    Jacques Villeneuve nem nagyon mutat érdeklődést a Formula E jövője iránt. Az 1997-es világbajnok részt vett pár futamon az elektromos szériában, ám úgy gondolja, túlságosan túl van értékelve a kategória.

    ,,Senki sem akarja látni, hogy versenyeznek az elektromos autók. Az igazság az, a Formula 1-es paddockban nem tudják, mikor vannak a Formula E versenyei.” – osztotta meg tapasztalatát Villeneuve.

    Ennek ellenére sok autógyár és korábbi F1-es pilóta szerepel a fiatal széria rajtrácsán, ami alapján arra lehet következtetni, hogy a kategória talán komoly kihívója is lehet egy nap a Forma-1-nek.

    ,,Nem értem miért erőltetik ennyire, szép dolog, de csak az igazán nagyon elhivatott szurkolók fogják követni a történéseket. Részt vettem pár futamon a Formula E-ben, boldog vagyok, hogy ezt megtettem, mert a technológiai része nagyon érdekes. Van benne erő, ráléphetsz a gázra, nos, talán nem kellene azt mondanom, hogy a gázra, tehát rálépsz a pedálra, és aztán mehetsz.” –nyilatkozta a kanadai az Automobile Magazinnak.

  • Massa szerint a Formula E jobb, mint az F1

    Massa szerint a Formula E jobb, mint az F1

    Felipe Massa múlt szombaton debütált a Formula E bajnokságban, és bár első versenye nem volt zökkenőmentes, a brazil versenyzőt lenyűgözte az elektromos bajnokság.

    Így aztán Massa össze is hasonlította némileg a két bajnokságot.

    „Ami a Formula E-t olyan izgalmassá teszi számomra, az az, hogy sok különböző versenyzőnek van esélye a győzelemre.” – mondta a brazil. „Remélem én is egy leszek közülük! Számos versenyzőből válhat itt bajnok, ez jobb, mint a Forma-1-ben, a Formula E versenyei igazán versenyképesek.”

    Sokan továbbra sem békéltek meg a Formula E-vel, az azonban vitathatatlan, hogy valóban változatosabb eredmények születnek az FE futamokon, mint a Forma-1-ben,

    Íme ehhez egy kis statisztika:

    Versenyek száma Győztesek száma
    Formula E 2017/18 12 5
    Forma-1 2018 21 5
    Formula E 2016/17 12 5
    Forma-1 2017 20 5
    Formula E 2015/16 10 5
    Forma-1 2016 21 4
    Formula E 2014/15 11 7
    Forma-1 2015 19 3

    Forrás: speedweek.com

  • Vettel: Nem az elektromos autók fogják megoldani a világ gondjait

    Vettel: Nem az elektromos autók fogják megoldani a világ gondjait

    Sebastian Vettel többször is hangoztatta már, hogy őt nem hozza lázba az autóipar új iránya, mi szerint egyre több teret kapnak az elektromos autók.

    Erről ismét beszélt, miközben az F1-ből épp a Formula E-be igazolt Felipe Massa és Stoffel Vandoorne magasztalja az elektromos bajnokságot.

    „Eljön az a pont amikor már majd nem építenek olyan autókat, amikkel felnőttünk. Ezt el kell fogadni.” – mondta Vettel az Auto Motor und Sportnak. „De nem hiszem, hogy az elektromos autók megoldják a világ problémáit. Véleményem szerint ez rossz technológia. Túl drága és nem olyan tiszta (környezetkímélő), mint amilyennek mondják. Gondoljunk csak az akkumulátorokra. Lehet, hogy nem dobáljuk úgy szét őket, de végül ugyanúgy ki kell dobni.”

    Ebből kifolyólag a Ferrari német versenyzője az elektromos-bajnokságoktól sincs meghatódva,

    „Amit mi csinálunk, az szórakoztatás. Itt vannak az érzelmek. De ha egy rock koncerten csak lézershow-t kapsz, akkor ott valami hiányzik. Én a zene miatt megyek oda.”

  • Túl vannak az FE teszten a csajok

    Túl vannak az FE teszten a csajok

    A tegnapi Formula E szezonnyitó után a csapatok Ad Diriyahban maradtak tesztelni. Ezen a teszten ráadásul extra lehetőséget is kaptak, mi szerint minden csapat egy-egy női versenyzővel is körözhetett.

    A teszt legjobbja nem nő lett, hanem a Virgin Racing versenyzője, Sam Bird volt, 1:09.668-as idővel, mögötte pedig a DS Techeetah versenyzője, Jean-Eric Vergne lett.

    A teszten résztvevő kilenc nő közül Simona de Silvestro volt a legjobb a Venturival, az összetett listán ő a hatodik helyen zárt 1:12.048-as idejével.
    Tatiana Calderon 1:12.229-es időt futott a Techeetah-val, Jamie Chadwick legjobb ideje pedig 1:13.042 volt.

    Simona de Silvestro
    Simona de Silvestro | Fotó: Joe Portlock / LAT Images/FIA Formula E
    Pippa Mann
    Pippa Mann | Fotó: Sam Bloxham /FIA Formula E
    Katherine Legge
    Katherine Legge | Fotó: Joe Portlock / LAT Images/FIA Formula E
    Jamie Chadwick
    Jamie Chadwick | Fotó: Joe Portlock / LAT Images/FIA Formula E
    Carrie Screiner
    Carrie Screiner | Fotó: Joe Portlock / LAT Images/FIA Formula E
    Carmen Jorda
    Carmen Jorda | Fotó: Joe Portlock / LAT Images/FIA Formula E
    Beitske Wisser
    Beitske Wisser | Fotó: Joe Portlock / LAT Images/FIA Formula E
  • Jaguar I-PACE eTROPHY: Evans nyert, és Powell is díjat kapott

    Jaguar I-PACE eTROPHY: Evans nyert, és Powell is díjat kapott

    Szombaton Szaúd-Arábiában a Jaguar I-PACE eTROPHY első szezonja is elrajtolt, 10 fős mezőnnyel, plusz egy VIP autós résztvevővel. Ez utóbbi Alice Powell volt.

    Az új elektromos bajnokság első győztese az új-zélandi Simon Evans nyerte, ő lett az abszolút győztes, míg a Pro-Am kategória győztese az összetettben 5. helyen célba érő Powell lett.

    Powell egyébként Katherine Legge és Celia Martin mellett az első nők voltak, akik Szaúd-Arábiában versenyeztek.

    „Nagyszerű érzés, hogy rajt-cél győzelmet arattam, ez igazán különleges.” – mondta Evans. „Nem volt könnyű a verseny, az edzésidőkből is látható volt és a versenyen is kiderült, hogy nagyon közel vagyunk egymáshoz. A legelső győzelem az, amit mindenki akar és remélhetőleg megmarad ez a lendület a következő versenyre, Mexikóra is.”

    „Megvolt a tempóm a verseny első felében, ami csodálatos.” – mondta Powell. „Az edzéseken mutatott idők alapján nem számítottam rá. Tudtam, hogy az első négy köröm során kell előrelépnem, szóval az elején eszközöltem a manővereket és fantasztikus volt az autó. Nagyszerű volt Szaúd-Arábiában versenyezni és remélem még több nőt ösztönözhetek a versenyzésre. Köszönöm Jaguar, a lehetőséget.”

    Versenyző Nemzetiség Csapat Kategória
    1 Simon Evans NZL Team Asia New Zealand PRO
    2 Sergio Jimenez BRA Jaguar Brazil Racing PRO
    3 Bryan Sellers USA Rahal Letterman Lanigan Racing PRO
    4 Cacá Bueno BRA Jaguar Brazil Racing PRO
    5 Alice Powell GBR Jaguar VIP Car PRO AM
    6 Katherine Legge GBR Rahal Letterman Lanigan Racing PRO
    7 Bandar Alesayi SAU Saudi Racing PRO AM
    8 Ahmed Bin-Khanen SAU Saudi Racing PRO AM
    9 Tao Wang CHN Team China PRO AM
    10 Yaqi Zhang CHN Team China PRO AM
    11 Célia Martin FRA Viessman Jaguar eTROPHY Team Germany PRO AM
    12 Stefan Rzadzinski CAN TWR TECHEETAH PRO
  • Massa három büntetést is összeszedett Rijádban

    Massa három büntetést is összeszedett Rijádban

    Felipe Massa kis túlzással egy szezonra való büntetést összeszedett a Formula-E szaúd-arábiai nyitófordulóján, ebből kettőt a verseny leintését követően osztottak ki neki.

    A Venturi örökifjú brazil versenyzője eredetileg a 14. helyen zárt a Rijád ePrix-n, miután egy technikai vétség miatt (az autó akkumulátorszoftvere túllépte az FIA által előírt maximális energia-visszanyerési szintet) le kellett töltenie egy áthajtásos büntetést. Massának emellett több gondja akadt a Fanboosttal is: a versenyzők az extra energialöketet a futam 22. perce után aktiválhatják csak, ám Massa nem várt addig, amiért ötmásodperces büntetést szabtak ki rá, emellett az előírt 100 kJ helyett 150 kJ-t használt, amit plusz 25 másodperccel honoráltak a versenybírák. Az így összegyűjtött félperces időbüntetést a futam leintése után osztották ki, Massa így visszaesett a 17. helyre, és hogy teljes legyen a napja, két büntetőpontot is kapott.

    „Elégedett voltam a teljesítményemmel és a megszerzett pozícióimmal” – nyilatkozta a brazil még az utólagos büntetések kiosztása előtt. „Sajnos kaptam egy áthajtásost, ami minden korábbi munkámat tönkretette. Csalódott vagyok az eredménnyel, de elégedett vagyok a szereplésemmel, a tempómmal, a stratégiával, az attack mode-dal, az előzésekkel – minden remekül zajlott. De sajnos nem ott végeztünk, ahol kellett volna.”

    A két Techeetah, Jean-Éric Vergne és André Lotterer hasonló okok miatt kapott áthajtásost, mint Massa, ami nélkül minden valószínűség szerint kettős győzelmet arattak volna a végülis diadalmaskodó António Félix da Costa BMW-jével szemben.

  • Vandoorne Formula E debütálása nem is alakulhatott volna rosszabbul

    Vandoorne Formula E debütálása nem is alakulhatott volna rosszabbul

    Egy felejthető 2018-as éven van túl Stoffel Vandoorne, melynek utolsó futama sem alakult jobban számára, mint az eddigiek. Csak épp az F1 után egy másik sorozatban versenyzett ezúttal a belga, hiszen a Formula E-ben debütált a Szaúd-Arábiában megrendezett szezonnyitón.

    Vandoorne az idei szezonban ugye a Forma-1-ben versenyzett a McLarennél, ahonnan viszont távoznia kellett, hiszen a wokingiak immáron nem tartottak igényt a szolgálataira. Nem igazán tudott villantani, igaz nem volt könnyű kitűnni amellett a Fernando Alonso mellett, aki 21-0-ra győzte le a belgát az időmérős párharcban. Az sem segített, hogy az autó erőssége alapján vitathatatlanul a mezőny hátsó harmadába tartozott.

    Vandoorne tehát váltott, igent mondott a Mercedesszel szoros kapcsolatban lévő HWA ajánlatára, és megérkezett a Formula E-be. Jól kezdődött pályafutásának ezen fejezete, megnyerte a szombat reggeli gyakorlást, majd az időmérőn az előkelő ötödik helyet szerezte meg.

    A versenyen végül a 4. rajtkockából indulhatott, ugyanis a büntetések a kezére játszottak. A rajt nagyjából jól sikerült neki, igaz egy helyet visszaesett, viszont pár körrel később eléggé elkezdett hátraesni. A 17. helyen intette le a kockás zászló, mindössze két célbaérőt előzött meg, Alexander Simset és az első körben ütköző Edoardo Mortarát.

    Vandoorne közösségi médiára feltöltött posztjából kiderült, hogy a visszaesés oka egy műszaki probléma lehetett: „Nagy kihívás volt a verseny, de volt pár pozitívum a szabadedzést és az időmérőt illetően. Felfedeztünk egy problémát a verseny után, ami megmagyarázza a tempóvesztést. Sok elemzés vár ránk, de várom a következő fordulót.”

  • Wolff nem biztos abban, hogy a Formula E-t versenynek lehet-e nevezni

    Wolff nem biztos abban, hogy a Formula E-t versenynek lehet-e nevezni

    A Mercedes jövő évi Formula E-s debütálása előtt Toto Wolff bizonytalan azt illetően, hogy a széria nevezhető-e egyáltalán versenynek, avagy sem.

    A német gyártó az idei év végén távozott a DTM-ből és az elektromos szériára tervezi csoportosítani erőforrásait.

    A DTM-ben 30 évig szerepeltünk” – mondta Wolff a múlt heti FIA Gálán. „Imádjuk a túraautó-versenyezést, szerintem fantasztikus. Viszont változnak az idők, vele változik az autóipar, elektromosabbá válik. Amit Alejandro Agag csinált a Formula E-vel, ahogy növekedett, az elképesztő. Manapság sok gyártó játszóterévé vált a sorozat.”

    Wolff elmondta, hogy a Mercedes több bajnokságot is megvizsgált, mielőtt a Formula E mellett döntött: „Úgy érezzük, a Forma-1 tökéletes számunkra, mert egy globális sportról beszélünk, valamint az autóversenyzés csúcsáról. A Formula E izgalmasnak ígérkezik, bár nem tudjuk, mi lesz belőle. Ez egy verseny, vagy inkább egy rendezvény? Tetszik a mostani formája, izgalmakkal telve és kíváncsian vágunk majd neki a 2019-ben kezdődő szezonnak, akkor pedig kiderül, hogy sikeresek leszünk-e. Ez az elektromosságról szól, arról, hogy nagyvárosok központjába látogatunk, új nézőközönséget csalogatunk ide.”

    A Mercedes szerződése arra vonatkozóan, hogy a Forma-1-ben versenyeznek egész pontosan 2020 végéig szól.