Kategória: Formula E

  • Ütközhet decemberben a Formula E és a WEC egyik versenye

    Ütközhet decemberben a Formula E és a WEC egyik versenye

    Az ABB FIA Formula E elnöke, Alejandro Agag elmondta, hogy ez év végén esélyes, hogy lehetséges, hogy lesz dátum ütközése a szériának a WEC-cel.

    Ha ugyanis a 2019/20-as szaúdi FE verseny ugyanarra a hétvégére kerül, mint legutóbb, akkor az egybeesik majd a WEC bahreini hétvégéjével. Egyelőre még nem dőlt el a szóban forgó FE futam időpontja, de ha december 14-re fog esni, akkor fejtörést okoz majd azon versenyzőknek, akik amúgy az elektromos bajnokságban és a WEC-ben is rajthoz állnak.

    Agag mindenesetre megpróbálja elkerülni a dátumok ütközését.

    „Esélyes, hogy ugyanazon a hétvégén lesz, bár át is tehetnénk januárra, de ezen időpontok körül lesz.” – mondta Agag az e-racing365-nek. „Korábban több gyártó számára is ütközés volt (mert FE-ben és WEC-ben is szerepeltek), de most kevés ilyen van, és versenyző is kevesebb (aki mindkettőben szerepel), szóval nem annyira lényeges. Mindig próbáljuk elkerülni az ütközést, szóval ha tudjuk, akkor megpróbáljuk előrébb, vagy hátrébb tenni.”

    A jelenlegi FE mezőnyben hat versenyző van, aki mindkét bajnokságban szerepel: Sebastien Buemi, Jose-Maria Lopez, Sam Bird, Tom Dillmann, Antonio Felix da Costa és Andre Lotterer. Noha nincs rá garancia, hogy mindannyian részesei lesznek a mezőnyben a következő szezonban is.

    Az FE 2019/20-as szezonja várhatóan ismét Szaúd-Arábiában indul majd, és megpróbálják a versenyt december 8-ra időzíteni. A 14-i hétvége utánra aligha tolják, mivel az december 21, ami már eléggé közel van a karácsonyhoz. Bár meg kell jegyezni, hogy 2015-ben volt verseny december 19-én.

  • Már csak két hely kiadó a Formula E marrakeshi tesztjére

    Már csak két hely kiadó a Formula E marrakeshi tesztjére

    A tegnapi nap folyamán nyilvánosságra hozták, hogy kik fognak majd autóba ülni a Formula E újonc tesztjén, Marrakeshben. A tesztet ezen a héten rendezik majd meg a Formula E-s marrakeshi hétvégéjének keretein belül.

    A NIO csapata még nem jelentette be, hogy Jamie Chadwick mellett ki fog majd tesztelni Marokkóban. Egyes források szerint vagy Jake Hughes vagy Alexandre Imperatori fogja majd megkapni a tesztlehetőséget.

    Hughes tavaly a GP3-ban versenyzett, több kevesebb sikerrel. Egyes emberek szerint a fiatal brit az elektromos szériában versenyezne majd. Imperatori pedig már hosszú ideje tesztel a NIO csapatának különböző sportautókat.

    A határidő ugyan már lejárt, azonban a NIO csapatának még lehetősége van dönteni a pilóta kilétéről.

    A NIO mellett a Geox Dragon Racing sem nevezte még meg, hogy ki tesztelhet majd a csapat tesztpilótája, Antonio Fuoco mellett. Állítólag az ex Forma-1-es versenyző, Felipe Nasr jó esélyekkel pályázik az ülésre.

    A Virgin Racing ma jelentette be, hogy Benoit Treyuler és Nyck De Vries fogja majd vezetni a csapat autóit. A teszten még szintén ott lesz a Forma-1-ből kiszoruló, Sergey Sirotkin, az DTM ex-versenyzői, Marco Wittmann és Bruno Spengler és a Blancpain GT bajnoka, Raffaele Marciello.

    A marrakeshi teszt résztvevői:

    Audi Sport ABT Schaeffler – Nico Müeller, Jamie Green
    DS Techeetah – James Rossiter, Tatiana Calderon
    Mahindra Racing –  Sam Dejonghe, Sergey Sirotkin
    Envision Virgin Racing – Nyck de Vries, Benoit Treluyer
    Nissan e.dams – Jann Mardenborough, Mitsunori Takaboshi
    Panasonic Jaguar Racing –  Pietro Fittipaldi, Harry Tincknell
    Venturi – Norman Nato, Arthur Leclerc
    NIO – Jamie Chadwick, még nem jelentették be
    GEOX Dragon – Antonio Fuoco, még nem jelentették be
    BMW i Andretti Motorsport – Bruno Spengler, Marco Wittmann
    HWA – Daniel Juncadella, Raffaele Marciello

  • Leclerc testvére is tesztel a Formula E-ben

    Leclerc testvére is tesztel a Formula E-ben

    Arthur Leclerc, a Ferrari Forma-1-es pilótájának, Charles Leclercnek az öccse is részt vesz a marrakeshi Formula E újonc teszten.

    A monacói pilóta a Venturi színeiben fog pályára gurulni január 13.-án. A csapat másik versenyzője az ex-Formula 2-es pilóta, Norman Nato lesz.

    Leclerc számára ez lesz a második alkalom, hogy vezetheti a Venturi második generációs Formula E autóját, emelett pedig Franciaországban egy régebbi autót is vezethetett.

    „Nagy megtiszteltetés a számomra a Venturi részéről, hogy engem választottak. Monacóiként nagyon különleges ez nekem, mindent megteszek majd. Nagyon hálás vagyok, hogy újra vezethetem ezt a fantasztikus autót. A Formula egy fiatal, hamisítatlan és innovatív bajnokság. amelyben aktív szerepet szeretnék játszani. Szerencsés vagyok, hogy már a karrierem ilyen korai szakaszában is részese lehetek ennek.” – nyilatkozta a 18 éves pilóta.

    Leclerc 2018-ban teljesítette első forma autós szezonját a gokartos éveit követően. A francia Formula 4-es bajnokságban az ötödik helyen végzett, két futamgyőzelemmel és egy pole-pozícióval.

  • Szirotkin ezúttal egy Formula E autót próbál ki

    Szirotkin ezúttal egy Formula E autót próbál ki

    A Williams korábbi Forma-1-es pilótája, Szergej Szirotkin kicsit a Formula E-be is belekóstol, ugyanis a Mahindra színeiben részt vesz az elektromos széria marrakeshi, januárban megrendezésre kerülő tesztjén.

    A 23 éves orosz szívesen visszatérne az F1-be, azonban amíg ez nem jön össze, más szériák után néz, más gépeket próbál ki. Például beült az Audi DTM autójába, ám 2019-ben vélhetően nem a túraautós versenysorozatban, hanem a WEC-ben vitézkedik majd, méghozzá az LMP1-es SMP Racingnél.

    „A Formula E mostanra az egyik leggyorsabban fejlődő sorozattá nőtte ki magát” – mondta Szirotkin. „A versenyzés elég magas szintű. Egyre több gyártó képviselteti itt magát, bízva az elektromos autók jövőjében. Egyre komolyabb technikák jelennek meg ezekben a gépekben, gyors a fejlődés.”

    „Még 2016-ban vezettem Formula E autót, azóta viszont már más generációs gépeket használnak. Érdekes lesz majd kitapasztalni a különbségeket. Várom már ezt az eseményt a Mahindra Racinggel.”

  • Újra tesztel Calderon a Formula E-ben

    Újra tesztel Calderon a Formula E-ben

    Ismét vezetheti majd a DS Techeetah autóját Tatiana Calderon, aki James Rossiter mellett fog részt venni a marrakeshi újonc teszten.

    A kolumbiai versenyzőnő Szaúd-Arábiában már vezette a kínaiak versenygépét, ahol 63 kört tett meg, és a női pilóták közül a második legjobb időt autózta.

    A korábbi GP3-as pilóta, aki közel van egy Formula 2-es szerződéshez elmondta, hogy nagyon élvezte az eddigi tesztet a csapatnál és még többet szeretne majd a jövőben.

    „Szerintem jó munkát végeztem a csapat számára, úgy érzem, hogy sikerült megmutatnom, hogy képes vagyok alkalmazkodni és végrehajtani azt amit kérnek tőlem.” – mondta Calderon még az előző tesztje után.

    „Szeretnék még több tesztnek is a részese lenni, illetve több időt is szeretnék tölteni a csapattal, ez a célom jelenleg. Többet akarok tanulni a Formula E-ről, mert ez egy nagyon gyorsan feltörekvő, globális sorozat.” – folytatta.

    „Nyilván hozzá kellett szoknom mindenhez, a csapat pedig remekül előkészítette nekem a terepet. A programunk csak annyi volt, hogy körözgessek és kényelmesen érezzem magam az autóban. Remekül éreztem magam, nagyon boldog vagyok.” – zárta.

  • Vergne-nek tetszene, ha az F1 és az FE egyesülne

    Vergne-nek tetszene, ha az F1 és az FE egyesülne

    A Formula E regnáló bajnoka Jean-Éric Vergne elképzelhetőnek tartja, hogy majd valamikor a jövőben a Forma-1 és a Formula E egyesülni fog.

    A francia pilóta még a múlt havi FIA gálán beszélt az elektromos sorozat jövőjéről.

    „Ha a jövőben, mondjuk 2030-ban már csak elektromos autók vagy új technológiájú autók lesznek, és a benzines autók és motorok feledésbe merülnek akkor a Forma-1-nek is teljes egészében meg kell változtatnia a mentalitását az elektromosság felé.” – kezdte Vergne.

    „Szerintem a Forma-1 az Forma-1 és az is fog maradni. Ez a legfontosabb motorsportos sorozat a történelemben, és ez így is fog maradni. A Formula E másvalamit képvisel, ami nem tud versenye kelni az F1-gyel. Hallottam már azt is, hogy egy nap majd talán egyesülni fog a két széria. Ez szép lenne, megtartanák a legjobb dolgokat az F1-ből is meg az FE-ből is.” – zárta.

  • Kiszámíthatóbbak lesznek a futamok idén a Formula E-ben?

    Kiszámíthatóbbak lesznek a futamok idén a Formula E-ben?

    Az ABB Formula E egyszeres bajnoka, Lucas di Grassi szerint a második generációs autók miatt sokkal unalmasabb lehetnek a futamok az ötödik szezonban. A brazil bajnok úgy gondolja, hogy az autók miatt már nem kell spórolniuk az energiával.

    A BMW portugál versenyzője, Antonio Felix da Costa nyerte meg az ötödik szezon első versenyét Rijádban. A portugált ugyan megelőzte a bajnoki címvédő Jean-Eric Vergne, azonban a francia pilóta egy boxutca áthajtásos büntetés miatt visszaesett és utána az első helyet már nem tudta visszaszerezni.

    Eddig a versenyzőknek mindig sáfárkodniuk kellett az energiával minden egyes versenyhétvégén. Csak akkor nem kellett spórolniuk, hogyha volt biztonsági autós fázis a versenyen, ugyanis a biztonsági autó mögött sokkal lassabb tempóval haladhatnak a versenyzők.

    Az Audi brazil pilótája, akit a kilencedik helyen intettek le a szezonnyitón, szerint a nagyobb akkumulátorok miatt semennyit nem kell spórolniuk az energiával, ami miatt a nézők unalmasabb versenyeket láthatnak majd.

    „Eddig a szezonig minden versenyen spórolnunk kellett a jobb stratégia érdekében,” – nyilatkozta a brazil az Autosportnak. „A taktika pofon egyszerű volt: a verseny elején nyomhattad, a kiállás után pedig már visszább vettél a tempóból. Azonban ha az egész versenyen végig nyomod, akkor mindenki ugyanazt csinálja. A spórolás hiánya miatt a versenyek színvonala csökkenhet és a taktikai harc akár teljes mértékben eltűnhet.”

    Da Costának viszont más a véleménye. Szerinte a Formula E-nek pont ilyen versenyekre van szüksége, ahol mindenki tövig nyomhatja a gázt. „Örülök annak, hogy a teljes mezőny bátran nyomhatja neki,” – mondta a portugál. „A Rijádi ePrix egy tökéletes példa volt arra, hogy szinte mindenki kivétel nélkül ugyanazzal a beállítással teljesítette a versenytávot.

    „Emiatt a versenyzőknek folyamatosan koncentrálnia kell. Mindig is az volt a célunk, hogy eljussunk oda, hogy autócsere nélkül képesek legyünk egy versenytávot teljesíteni.”

  • Fittipaldi újra tesztelhet a Jaguarral Marrákesben

    Fittipaldi újra tesztelhet a Jaguarral Marrákesben

    Pietro Fittipaldi a következő hónapban Marrákesben újra részt vesz a fiatal pilóták tesztjén, a Panasonic Jaguar Racinggel. A brazil nem is titkolja, hogy érdekli a Formula E. Tavaly ezt mondta, az e-racing365-nek:

    „Azt hiszem, hogy minden versenyzőnek a Formula E egy nagyon érdekes sorozat, különösen technikai téren, és érkeznek sorra a gyártók is.”

    A 22 éves pilótának sűrű éve volt, amit jelentősen hátráltatott a 4 órás spái verseny időmérőjén bekövetkezett balesete, amelynek eredménye lábtörés lett. Három hónappal később ülhetett vissza Fittipaldi egy versenyülésbe, egy IndyCar autóban láthattuk, Mid-Ohioban. A Dale Coyne Racingnél is fejezte be az évet, majd folytatta a rehabilitációs programját. Novemberben jelentette be a Haas F1-es csapata, hogy hivatalosan is megnevezik a tesztpilótájuknak, és ki is próbálhatta a Forma-1-es autójukat a szezon után, Abu Dhabiban.

    A marokkói tesztről a Jaguárral jövő héten lehet majd többet tudni.

  • Formula E autót fog tesztelni Jamie Green

    Formula E autót fog tesztelni Jamie Green

    A DTM-ben szereplő Jamie Green fogja tesztelni az egyik Audit a januári marrakesi Formula E teszten.

    Nico Müller mellett Jamie Green lesz az Audi Sport másik versenyzője, aki tesztelni fog Marrakes-ben a második hivatalos szezonközbeni Formula E teszten.

    A DTM-ben versenyző pilóta a Twitter oldalán jelentette be a hírt. 2004 óta először fog együléses versenyautót vezetni.

    A brit pilóta 2013-óta az Audi gyári pilótája a német sorozatban, ahol 2012-óta négyszer is a legjobb háromban végzett az összetettben.

    DTM-es pályafutása előtt sikeres forma autósnak mondhatta magát, ugyanis a brit és az európai Formula 3-ban is számos futamot nyert. Utóbbiban bajnok is lett 2004-ben, olyanok előtt nyerte meg, mint Nico Rosberg, Lewis Hamilton vagy Robert Kubica.

    A marrakesi újonc teszt közvetlenül a Formula E futam után, ez lesz az idei szezon utolsó olyan tesztje, ahol a csapatok újoncokat is bevethetnek. Az utolsó, mexikói teszten már az állandó pilóták fognak majd autóba ülni.

    Az Audi tavaly Nyck de Vriest és Nico Müllert indította a marokkói teszten. Green legutóbb szeptemberben, a NIO csapat színeiben vezetett utoljára FE autót.

    A második teszt résztvevői közül még a Nissan felállása ismert, a japánok Jann Mardenborough és Mitsunori Takaboshi párossal indulnak majd. A csapatok január 4.-éig adhatják le a tesztelők névsorát, amit majd a teszt előtti hétfőn hoznak majd nyilvánosságra.

     

  • McNish szerint az „attack mode” jót tesz a Formula E-nek

    McNish szerint az „attack mode” jót tesz a Formula E-nek

    Az Audi csapatfőnöke, Allan McNish szerint az ABB FIA Formula E „attack mode” (támadó mód) koncepciója segített abban, hogy a bajnokságban megmaradjon a versenyzés a széria ötödik szezonjában is.

    A rendszer arra szolgál, hogy 200kW-ról 225kW-ra emelje az autók teljesítményét egy adott időintervallumra, miután a versenyző áthalad egy kijelölt, az ideális íven kívül eső zónán. Ezt most decemberben, a 2018/19-es szezonnyitón alkalmazták először.
    Így aztán, annak ellenére, hogy az Ad Diriyah pálya igen szűk, sok előzés volt a versenyen.

    „Amikor a versenyzők használják, tényleges előzés történik, aztán vissza kell vágni (a megelőzöttnek).” – mondta McNish az Autosportnak. „Szóval kicsit megkeveri a dolgokat, ami épp az, amire a Formula E törekedett. Ez sosem rossz dolog, én hiszem, hogy az előzés egy képesség, melyre egy versenyzőnek szüksége van, és ennek köszönhetően láthattunk is igen komoly előzési manővert pár sráctól. Felipe Massa volt az egyikük, igen erőteljes volt.”