Kategória: Formula E

  • Lotterer: Bird manővere egyáltalán nem volt sportszerű

    Lotterer: Bird manővere egyáltalán nem volt sportszerű

    A DS Techeetah német versenyzője, André Lotterer szerint Sam Bird előzési kísérlete az utolsó előtti körben, teljes mértékben unfair volt. A német azt is elmondta, hogy egyik versenyzőnek sem szabadna ilyen felelőtlenül vezetnie a Formula E-ben.

    Lotterer a tegnap megrendezett Hong Kong-i ePrix korai szakaszában még csak a negyedik helyen haladt. Ezek után kezdte meg a felzárkózást: elsőnek a pole-ból induló Stoffel Vandoornet, majd az elektronikai problémával küzdő Oliver Rowlandet és a hibázó Sam Bird-öt is megelőzte. A DS Techeetah versenyzője pár kör alatt az élen találta magát.

    A verseny hátralevő részében Bird folyamatosan nyomás alatt tartotta Lotterert. Azonban az Envision Virgin Racing versenyzője az utolsó előtti körben nekiment Jean-Éric Vergne csapattársának. Mint ismert, Lotterer defektet kapott és kiesett, Bird pedig csak így tudta megnyerni a futamot. Bird azonban nem úszta meg szárazon, ugyanis egy öt másodperces büntetést kapott az ütközés miatt. Emiatt elvesztette a győzelmét és csak a hatodik helyen rangsorolták.

    Még mielőtt Bird-öt megbüntették, Lotterer elmondta, hogy a stewardoknak mindenféleképpen meg kell vizsgálniuk az esetet. „Az ütközés nem volt nagy, azonban emiatt tönkrement az autóm felfüggesztése, ráadásul még defektet is kaptam,” – nyilatkozta csalódottan Lotterer, aki első futamgyőzelmét szerezhette volna meg a sorozatban.

    „Ez egy nagyon nagy probléma, ugyanis a versenyzők szinte büntetlenül csinálhatnak hasonló manővereket. Bird manővere egyáltalán nem volt sportszerű. Védtem a pozíciómat, de ez akkor is unfair volt. Tönkretette a versenyemet, de remélem, hogy a stewardok nekem adnak majd igazat. Versenyzőként nagyon nehéz volt ezt a pillanatot megélnem.”

    Lotterer hozzátette, hogyha Bird megúszta volna a büntetést, az nagyon rossz hatással lett volna az egész sorozatra. „Ha nem kap büntetést ezért, akkor csomó ilyen őrült manővert fogunk majd látni a sorozatban.”

    A német versenyző azt is elmondta, hogy felesleges lenne megbeszélnie az esetet Bird-del. „Nem, nem érdekel. Ha meg is beszélnénk az egészet, akkor sem kapnám vissza a győzelmemet.”

    A pódiumceremónia során az Envision Virgin Racing britjét is megkérdezték az esettel kapcsolatban. Bird elmondta, hogy nagyon sajnálja a történteket. „Ami történt, az sajnálatos. Nagyon sajnálom, hogy André miattam nem tudta befejezni a versenyt. Az esetünk nagyon hasonlított a tavalyi Santiago ePrix-n történtekre,” – véli Bird. „Ott André volt az, aki nekiment Vergne autójának.

    „Becsukta a kaput. Megpróbáltam megelőzni, azonban André rám csukta az ajtót, nem volt hová mennem. Ennek ellenére egy fantasztikus versenyen vagyunk túl.”

    A DS Techeetah csapatfőnöke, Mark Preston teljes mértékben egyetértett Lottererrel. „Mondhatod, hogy ez csak versenyzés, de ez a mai nem igazán volt az,” – véli a csapatfőnök. „A stewardoknak csinálniuk kell valamit ezzel kapcsolatban, ugyanis ha nem tesznek semmit, akkor mindenki hasonló kockázatot fog majd vállalni, mint Bird a mai versenyen.”

  • Bird büntetése után Mortara a nyertes!

    Bird büntetése után Mortara a nyertes!

    Sam Bird elvesztette a hongkongi ePrix győzelmét, miután a versenybírók őt hozták ki hibásnak az Andre Lottererrel történt ütközése kapcsán, és kapott egy öt másodperces büntetést. Edoardo Mortara örökölte így meg végül a győzelmet, Lucas di Grassi lett a második, és Robin Frijns végzett a dobogó legalsó fokán. Mortara ezzel a győzelemmel immáron az idei széria hatodik nyertese, hat fordulót követően.

    Stoffel Vandoorne indulhatott a pole pozícióból, de 15 perccel a kockás zászló leintése előtt kiállni kényszerült. Felipe Massa a top tízben végzett, míg másik két ex-F1-es kolléga akciója miatt elő kellett venni a piros zászlót is.

  • Bird nyert Hong Kongban, de vizsgálják…

    Bird nyert Hong Kongban, de vizsgálják…

    Sam Bird lett a Hong Kong ePrix győztese, miután hosszasan vívott Andre Lottererrel, de végül ütköztek, és a német így a verseny végén gumidefekt miatt nem tudott nyerni. Bird a verseny nagy részében üldözte Lotterert, többször is megpróbálta megelőzni őt a Virgin autójával. Végül az utolsó előtti körben ment el mellette, amikor Lotterert hátráltatta jobb hátsó gumiján keletkezett sérülés, ami még egy korábbi ütközés eredménye volt kettejük közt.

    Jelenleg is vizsgálják az esetet, így Bird akár el is vesztheti a győzelmét, ha az ütközésért őt teszik felelőssé. Lotterer végül beért, de csak a 14. helyen, így továbbra sem sikerült megszereznie a szériában az első győzelmét.

    Kezdetekben Oliver Rowland vezetett, aki rögtön a rajtot követően átvette a vezetést az első poleját megszerző Stoffel Vandoorentól. Bird jól kapta el a rajtot, és egyből a hetedik helyről áthámozta magát a mezőnyön, és az első kör végén már második volt. Sikerült is átvennie a vezetést, amikor Rowland hirtelen lelassult, feltehetően azért, mert véletlenül megnyomta a FCY (Full Course Yellow) gombot a kormányán.

    Bird elöl is maradt, egészen addig, amíg a Hong Kong Stationnél szélesre vette a fordulót, és ezzel Lotterernek sikerült előre egerésznie magát, és tartotta is ezt a pozíciót a verseny nagy részében. A verseny során többször is pályára jött a biztonsági autó, sőt volt egy 15 perces piros zászlós fázis is, köszönhetően Felipe Nasr és a Mahindrások nem jól sikerült találkozójának. Nasr falazott, amit Jerome d’Ambrosio sem tudott már elkerülni, pedig Hong Kongig ő vezette a bajnoki tabellát.

    Két további eset volt, amikor a biztonsági autónak a pályára kellett még jönnie, az egyik az volt, amikor Vandoorne és Rowland autóit is el kellett távolítani a pályáról, amikor már csak három kör volt a verseny végéig.

    Ha Bird megtarthatja a győzelmét, akkor 18 ponttal előzi meg a bajnoki tabellán d’Ambrosio-t, csapata a Virgin pedig 28 ponttal menne a Mahindra előtt.

  • Mérföldkő Hongkongban: a BMW i Andretti Motorsport dobogós helyre készül a Formula E ötvenedik futamán

    Mérföldkő Hongkongban: a BMW i Andretti Motorsport dobogós helyre készül a Formula E ötvenedik futamán

    2019. március 10-én Hongkongban rajtol el az ABB FIA Formula E bajnokság 2018/2019-es szezonjának első távol-keleti megmérettetése, amelyen a BMW i Andretti Motorsport pilótája, António Félix da Costa Mexikóvárosban megkaparintott második helyezését követően, fantasztikus formában áll rajthoz. Eközben a portugál klasszis csapattársa, a brit Alexander Sims is éhezik az ázsiai sikerre.

    A hongkongi futam a Formula E történetének ötvenedik megmérettetése lesz. Hivatalos autóipari partnerként a BMW i divízió egészen a kezdetektől támogatja a sorozatot, amelyben António Félix da Costa már negyvenöt alkalommal gurult rajtrácsra. A portugál pilóta ezzel azon tíz kiemelkedő versenyző egyike, akik a Formula E legalább negyven futamán részt vettek. Az Andretti Motorsport eddig egyetlen versenyt sem hagyott ki.

    A BMW iFE.18 versenyautó már a vasárnapi megmérettetés előtti héten a hongkongi figyelem középpontjába került, az extravagáns formaautó ugyanis az ázsiai metropolisz számos látványosságánál és híres helyszínén megfordult.

    A BMW Motorsport igazgatójának, valamint a BMW i Andretti Motorsport csapatfőnökének és pilótáinak nyilatkozatai a hongkongi futam előtt

    Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója:

    „António mexikóvárosi második helyezése az egész csapatnak extra löketet adott. És noha jelenleg a pilóták közötti pontverseny második helyén áll, a korábbi versenyeken nem minden a tervek szerint alakult, így António számottevő lemaradásban van a tabella első helyezettje mögött. A szezon jelen szakaszában az a legfontosabb számunkra, hogy minél több pontot gyűjtsünk, és ez éppúgy igaz Alexanderre is, aki Mexikóban önhibáján kívül keveredett bele egy ütközésbe. A Mexikóvárosban kiautózott, ígéretes tempóját szem előtt tartva, biztos vagyok benne, hogy Hongkongban is remek eredmény születik majd. A hongkongi futam ugyanakkor a sorozat szempontjából is kiemelt jelentőséggel bír, hiszen immár ötven megmérettetés óta tartjuk lázban a rajongókat. A BMW i az első naptól kezdve az FIA Formula E hivatalos autóipari partnere, az Andretti Motorsport eddig minden versenyen jelen volt, António pedig az egyik legtapasztaltabb pilóta a mezőnyben. Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy gratuláljak a sorozat vezérigazgatójának, Alejandro Agag-nak az újabb mérföldkőhöz.”

    Roger Griffiths, a BMW i Andretti Motorsport csapatfőnöke:

    „Hongkong az egyik legikonikusabb helyszín a Formula E versenynaptárában. Az aszfaltcsík a város közepén fut keresztül, a vonalvezetés pedig roppant keskeny, kanyargós és rázós. Az Andretti Motorsport számos sikert könyvelhetett el itt a múltban. Úgy vélem, mindkét pilótánknak jó esélye van a hongkongi dobogón végezni. A mexikóvárosi sikeres hétvége után az elsődleges célunk nem más, mint hogy további sok-sok ponttal gazdagítsuk a csapatot.”

    Alexander Sims, a 27-es rajtszámú BMW iFE.18 versenyautó brit pilótája:

    „Alig várom már a hongkongi rajtot. Nagyszerű város, amely a hatalmas kikötővel lélegzetelállító versenyhátteret garantál nekünk. Itt még csak szimulátorban vezettem, de az alapján eléggé kanyargós és megterhelő a pálya. Ahogyan az összes hétvégén, most is az lesz a célom, hogy a lehető legtöbbet megtanuljam, amilyen gyorsan csak lehet. A mexikóinál keményebb versenyre készülök, hiszen egy vérbeli utcai versenypálya sajátosságait nem szabad alábecsülni. Viszont egy rendkívül gyors versenyautónk van, úgyhogy magabiztosan utazunk Hongkongba.”

    António Félix da Costa, a 28-as rajtszámú BMW iFE.18 versenyautó portugál pilótája:

    „Hongkong mindig is az egyik kedvenc versenypályám volt. A Mexikóvárosban kiautózott erős teljesítmény után már nagyon várom, hogy végre ismét a BMW iFE.18 volánja mögé üljek. Szisztematikusan kell építkeznünk, a csapat pedig most legalább annyira motivált, mint én magam. Ez lesz az ötvenedik Formula E futam, én pedig már az első verseny óta a széria tagja vagyok. Borzasztó büszke vagyok erre is, gratulálok, Formula E!”

    Öt másodpercnyi többlet-teljesítmény a rajongók által

    A FANBOOST a Formula E minden követőjének és rajongójának megadja a lehetőséget arra, hogy kedvenc pilótájára szavazzon, aki így a következő versenyen többlet-teljesítményben részesülhet: az az öt pilóta, akire a legtöbb FANBOOST-szavazat érkezik, a futam második felében öt másodpercen át folyamatosan töltő extra menetteljesítményhez kap hozzáférést. A rajongók a megmérettetést megelőző hatodik naptól kezdve, a rajt előtti tizenötödik percig adhatják le voksaikat, versenyenként. Egy rajongó egy nap egyszer szavazhat, három különböző módon: online a https://fanboost.fiaformulae.com/weboldalon, a Formula E hivatalos okostelefon-alkalmazásában vagy Twitteren, a #FANBOOST hashtaggel, amelyet az adott versenyző teljes neve követ, egybeírva.

    A BMW i Andretti Motorsport pilótáinak hashtagjei:

    #AlexanderSims
    #AntonioFelixdaCosta

  • Teljesítette első métereit a Porsche Formula E autója

    Teljesítette első métereit a Porsche Formula E autója

    Túl van az autója bejáratásán a Formula E-ben jövőre bemutatkozó Porsche, amely Neel Janival tette meg a történelmi köröket.

    Mint ismert, a következő bajnokságban a Porsche is gyári csapattal indul az elektromos sorozatban, és az egyik versenyzőjük a svájci Neel Jani lesz. Kedden pedig először gurultak pályára az autóval a gyár weissach-i tesztpályáján, ahol semmiféle gond nem jelentkezett az autóval.

    „Nagyon büszke vagyok arra, hogy én lehettem az első, aki vezethette a Porsche Formula E autóját. Vezetni ezt az autót nem csak megtiszteltetés, hanem rendkívül izgalmas is. Új fejezetet nyitunk a csapat történelmében. Fantasztikus érzés volt számomra. A csapatnál mindenki érzi, hogy ez a projekt hatalmas magasságokba juthat. Nem mentünk el a határig az autóval, de még így is nagyon lenyűgözött. Alig várom már, hogy újra tesztelhessek.” – mondta a nap végén Jani.

    A Porsche számára ez lesz első verseny program miután 2017-ben kiszálltak a WEC-ből.

    „A Porsche Formula E-s hajtáslánca átesett a tűzkeresztségen. Ez egy fontos nap volt a projektben részvevők számára. Ezer köszönet mindenkinek aki a szívét és lelkét tette bele az autó tervezésébe az elmúlt hónapokban. Azonban még továbbra is sok munka áll előttünk, míg bemutatkozunk a sorozatban. Teljes mértékben a további munkára fogunk koncentrálni, hogy minél jobban kiismerjük magunkat a Formula E tekintetében.” – nyilatkozta Fritz Enzinger, a Porsche alelnöke.

    Jövőre nem csak a Porsche lesz az egyetlen gyártó aki belép a sorozatba, hanem a Mercedes is, akik nemrégiben mutatták e az autójukat.

  • Vergne kiakadt a sok ütközés miatt

    Vergne kiakadt a sok ütközés miatt

    A regnáló Formula E bajnok, Jean-Eric Vergne úgy véli, hogy a Formula E idei szezonjában történt ütközés motorsportokhoz méltatlan és a Forma-1-ben nem lehet ilyeneket látni.

    Több látványos incidens volt már a 2018/19-es szezon során, gyakran ráadásul az élmenők vesztik el a fejüket. Szintén probléma a francia szerint, hogy ezeket az eseteket nem szankcionálják kellően.

    „Komoly a frusztráció.” – mondta a DS Techeetah versenyzője, Vergne, az Autosportnak. „Megütöttek, megpördültem, és a srác (Evans) nem kapott büntetést. Három autó előzött meg teljes pályás sárga zászlós fázis alatt és senki nem kapott büntetést. Az egyik srác a sikánt levágva előzött, nekem ütközött és nem kapott büntetést.”

    „Szóval szeretném megérteni, hogy mik a szabályok, talán ez egy új szabály és a következő versenyen mindenki nekimegy majd a másiknak. Már itt tartunk. Én nem így játszom, ez számomra nem motorsport. Nem szeretem az ilyen versenyzést, a Forma-1-ben nem látni ilyet, hogy a versenyzők non-stop ütköznek egymással. Remélem ez változni fog, mert ezt egyáltalán nem élvezem.”

    Arra a kérdésre, hogy a sok ütközés vajon az új, Gen2 autóknak köszönhetőek-e, Vergne így felelt: Ez volt tavaly is. De tavaly a szabályok nagyon szigorúak voltak. Áthajtásos büntetést kaptam Zürichben, mert két tizeddel gyorsabban mentem a kelleténél a teljes pályás sárga zászló alatt. Míg Mexikóban három autó előzött meg engem (sárga zászlónál), és semmi.”

    „Nézzük meg Robin Frijns-t, aki feltartotta Jerome D’Ambrosiót az időmérőn. Feltartotta, teljesen tönkretette a körét, de csak három rajthelyes büntetést kapott érte. Mit jelentsen ez? Ha valaki ellen megyek, feltartom őt, én én csinálok egy jó kört, ő utolsó lesz, én meg csak három rajthelyes büntetést kapok? Ennek egyáltalán nincs értelme.”

    „De én profi vagyok, szóval odamentem, hogy beszéljek a versenyigazgatóval és megkérdezzem minderről, de nem voltak válaszai. Illetve ő elvégezte a munkáját, hiszen jelentett mindent, ami történt, szóval látott mindent, ami jó, de az utána megszületett döntéseknek számomra nincs semmi értelmül, és szerintem ő is értelmetlennek találja. Többet fogok beszélni vele, hogy értsem, mi is történik valójában.”

  • Visszatér Londonba a Formula E

    Visszatér Londonba a Formula E

    2020-ban több év szünet után ismét ellátogat majd a Formula E mezőnye Londonba, miután a britek több éves szerződést írtak alá a sorozat vezetőivel.

    Londonban rendezték a 2014\15-ös és a 2015\16-os szezonzárót a Battersea Park-ban, ám akkor nagy helyi ellenállást váltott ki az elektromos sorozat, ezért új helyet kellett keresniük az angol fővárosban, amit három év után meg is találtak.

    Az új helyszín és pálya elég különleges lesz, ugyanis a versenypálya egy része Royal Victoria kikötőben fog végig vezetni emellett pedig a másik része fedett helyen lesz, méghozzá az ExCel Centerben. A pályán összesen 23 kanyar lesz és a dupla futamos hétvégének fog otthont adni, ami a következő bajnokság szezonzárója is lesz egyben.

    „Hihetetlenül izgatott vagyok, hogy visszahozhatjuk az elektromos versenyzést és a Formula E-t az Egyesült Királyságba. Minden egyes motorsport esemény szeretne Londonba menni, ez volt a mi vágyunk is egy jó ideje már, és boldog vagyok, hogy az ExCel személyében itt otthonra leltünk.” – nyilatkozta Alejandro Agag, a sorozat első embere.

    london, formula e, racingline
    A pálya vonalvezetése (Fotó: FIA Formula E)
  • Bemutatkozott a Mercedes Formula E autója

    Bemutatkozott a Mercedes Formula E autója

    A Mercedes a Genfi Autószalonon leleplezte koncepcióautóját, mellyel a Formula E-ben áll majd rajthoz, mint új nevező, a 2019/20-as szezonban.

    Úgy tudni, a Mercedes már megkapta a tesztautót az FE beszállítójától, a Sparktól, mellyel most, a 2018/19-es szezon sorén 15 napot tesztelhetnek.

    A márka első FE autója a „Mercedes-Benz EQ Silver Arrow 01” nevet viseli majd.

    „30 év a DTM-ben. Micsoda út és megannyi hihetetlen emlék, büszkék vagyunk arra, hogy a sorozat legsikeresebb gyártója vagyunk.” – mondta Toto Wolff. „Utolsó szezonunkat mind a három bajnoki címmel koronáztuk meg.”

    „A döntés, hogy elbúcsúzunk a DTM-től, nem volt könnyű, de előretekintő és alapvetően helyes döntésnek tartom.”

    „A mobilitásunk villamosítása alapvető eleme a Mercedes-Benz jövőjének.”

    „A Formula E egy új versenysorozat, amiben szeretnénk összemérni magunkat a pályán a jelenlegi és a jövőbeli technológiákkal.”

    „A versenyek a világ városaiban látványosak, kihívást jelentenek a versenyzőknek és a rajongók szuper közel vannak az eseményekhez.”

    „A Formula E-ben óriási potenciál rejlik.”

    Mercedes-Benz EQ Silver Arrow 01, racingline, racinglinehu, racingline,hu
    Fotó: Daimler AG

    „Versenyezni a Porschéval, Audival, BMW-vel és a többi nagyszerű gyártóval, igazén különleges lesz, nagyon várom már.”

    „Izgalommal nézünk elébe ennek az új fejezetnek és örülnénk, ha mindannyian támogatnátok minket ezen izgalmas utazás során.”

    A Mercedes leányvállalata, a HWA jelenleg is részt vesz az elektromos bajnokságban.

    https://www.youtube.com/watch?v=g7E5Nlfb9TI

  • Telivér BMW versenyautó a mezőny élén: új ruhát öltött a Formula E biztonsági autója

    Telivér BMW versenyautó a mezőny élén: új ruhát öltött a Formula E biztonsági autója

    A Formula E Mexikóvárosban megrendezett futamától kezdve a sorozat biztonsági autója új szerelésben tündököl, amely a versenypályára hangolt BMW i8 Coupé és a BMW iFE.18 versenyautók közeli rokonságát hirdeti. A BMW i8 Coupé Safety Car forradalmi karosszériafóliáját a BMW Motorsport vezető formatervezője, Michael Scully álmodta valóra.

    A BMW i8 Coupé Safety Car vadonatúj karosszériafóliájáról a tisztán elektromos formaautókat rajtrácsra állító ABB FIA Formula E Championship idei negyedik felvonásának előestéjén, a Mexikóvárosi Nagydíjnak otthont adó Autódromo Hermanos Rodríguez versenypályán rántották le a leplet. Az ünnepélyes bemutató színpadára állt Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója, António Félix da Costa és Alexander Sims, a BMW elektromos sorozatban versenyző két pilótája, Pia Schörner, a BMW Motorsport marketingigazgatója, valamint Alberto Longo, a Formula E társalapítója és bajnokságvezetője is.

    Formula E Safety Car BMW racingline. racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: BMW AG

    A karosszériafólia kialakításakor a BMW Motorsport dizájnerei és a Formula E bajor istállója szorosan együttműködött, hogy a BMW i8 Coupé Safety Car már első ránézésre is a BMW iFE.18 versenyautók ikonikus dizájnnyelvezetét tükrözze. Mint ilyen, a sorozat biztonsági autójának új köntösét is a Formula E nagyvárosi környezete ihlette, ahol a nézők a többi versenysorozathoz képest rendre magasabbról, mégis közelebbről szemlélhetik a száguldó cirkuszt.

    „A biztonsági autó karosszériafóliájának megtervezésekor az elsődleges szempont – ahogyan a BMW iFE.18 versenyautók esetében is – a felülnézet volt” – mondta Michael Scully. A BMW i8 Coupé Safety Car felülnézeti képét így a BMW márkalogójának legendás kék-fehér elemei határozzák meg, amelyeknek köszönhetően a biztonsági autó minden szögből más-más arcát mutatja. Az óriási embléma aszimmetrikus alkalmazása kiválóan harmonizál a BMW iFE.18 versenyautók funkcionális szempontok szerint kialakított, tükröződésmentes idomrészeit idéző, matt fekete műszerfal-elemekkel.

    Formula E Safety Car BMW racingline. racinglinehu, racingline.hu
    Fotó: BMW AG

    Az összefüggő dizájnban kék és lila „erezet” is megfigyelhető, amely a nyers energia természetes színeit idézi. „A BMW iFE.18 versenyautók dizájnnyelvezetét a BMW i8 Coupé eltérő karosszériaarányai szerint gondoltuk újra. Az új szerelés minden korábbinál dinamikusabb külsővel és a nagyvárosok utcáin folyó versenyzéshez elengedhetetlen, magabiztos karakterrel ruházza fel a biztonsági autót” – tette hozzá Michael Scully.

    A BMW i divízió a kezdetek óta hivatalos autóipari partnerként működik közre a Formula E szériában, amelyet már az első futamtól kezdve átfogó biztonságiautó-flottával támogat. A mezőny élén autózó biztonsági autót számos BMW M alkatrésszel hangolták versenypályára a mérnökök. Ilyen többek között a bukókeret, a légterelő szárny, a szénszálból készült hátsó ajtó, az első koptató, a BMW M4 GTS (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 199 gramm / km)* kagylóülései, a négypontos biztonsági övek, a tetőre erősített fényhíd, a BMW M karbon-kerámia fékrendszer, valamint a teljes sport futómű.

  • Nem téma az F1 és a Formula E összeolvadása – egyelőre

    Nem téma az F1 és a Formula E összeolvadása – egyelőre

    A Formula E főnöke, Alejandro Agag nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy az elektromos bajnokság összeolvadjon a Forma-1-gyel, de csak hosszútávon.

    Eleinte sokan leszólták a Formula E-t a Forma-1-gyel szemben, mert az lassabb és halkabb, mégis míg az F1 népszerűségével akadnak gondok, addig az FE közönsége egyre csak növekszik. Ráadásul az sem elhanyagolható tény, hogy nagyon érdeklődnek a széria iránt a gyártók, szemben a Forma-1-gyel, és gyakran a versenyek is izgalmasabbak, elég, ha csak a tegnapi ePrix-re gondolunk.

    Az FE bajnok Lucas di Grassi, aki korábban az F1-ben is versenyzett, úgy véli, hogy az elektromos erőforrások hamarosan letaszítják majd a „trónról” a belsőégésűeket.

    „A belsőégésű motorokat hamarosan felülbírálják majd, csak úgy, mint a dohányreklámokat.” – mondta Di Grassi a Sport Bildnek.

    Ha pedig ez tényleg így lesz, akkor nagy dilemmába kerül az F1, mivel a Formula E-nek 2029-ig kizárólagos joga van arra, hogy teljesen elektromos formula autókkal versenyt rendezzen.

    „Ez magában foglalja a hidrogén-, és az elektromos motorok miden más formáját.” – mondta Agag.

    Jean-Eric Vergne, aki szintén versenyzett korábban az F1-ben és már FE bajnoknak mondhatja magát, úgy véli, hogy az egyesülés megoldás lehet.

    „Mind imádjuk a Forma-1-et, ez nagyszerű.” – mondja Vergne. „De szerintem 20, 30, vagy 40 éven belül a Formula E lesz majd az egyetlen formája a motorsportnak (legalábbis formaautók tekintetében). Szóval remek lenne, ha a két bajnokság össze tudna olvadni.”

    Agag szerint erre lehet mód, de csak a távolabbi jövőben.

    „A Forma-1-gyel való összeolvadás csak hosszútávon lehet napirenden. Egyelőre nem.” – mondta.