Kategória: Formula E

  • Húsvéthétfőn is rendeznek autóversenyeket, mutatjuk a kínálatot

    Húsvéthétfőn is rendeznek autóversenyeket, mutatjuk a kínálatot

    A Formula E bajnoksága folytatódik, a Brit GT és formaautós betétsorozatainak küzdelme megkezdődik. Hétvégi autósport-programajánló.

    Formula E, Tokió

    • március 30. szombat: időmérő 2:20-
    • március 30. szombat: futam 7:00-, közvetítés: Eurosport 1

    Pascal Wehrlein közelebb lépett a tabellán a még mindig éllovas Nick Cassidyhez a Formula E összetettjében, a következő állomás Tokió.

    Brit GT bajnokság, GB3, GB4, Oulton Park

    Brit GT

    GB3

    GB4

    A Brit GT bajnokság és két formaautós betétsorozata, a GB3 és a GB4 küzdelmei (melyek az F3 és F4 szintjéhez hasonlíthatók) ezen a hosszú hétvégén kezdődnek, és húsvéthétfőre is kínálnak programot. Nem tüntettük fel, de a helyi Ginetta bajnokság is rajta van a palettán.

    F4 Francia, Nogaro

    • március 31. vasárnap: időmérő 8:35-
    • március 31. vasárnap: futam 14:15-
    • április 1. hétfő: futam 8:15-
    • április 1. hétfő: futam 13:05-

    Az F4 több kiírása közül a francia indul el elsőként, ezzel párhuzamosan a francia túraautós és GT-sorozat is megkezdődik.

    NASCAR, Richmond

    Cup Series

    • március 30. szombat: időmérő 16:15-
    • április 1. hétfő: futam 1:00-, közvetítés: Aréna4

    Xfinity Series

    • március 30. szombat: időmérő 14:05-
    • március 30. szombat: futam 18:30-, közvetítés: Match4

    A NASCAR-szezon következő versenyét Richmondban rendezik, a Cup Series futama magyar idő szerint már hétfőre esik.

    Räikkönen és Massa ferraris éveiben volt legutóbb olyan egy F1-es futam, mint most

  • Az 1997-ben az F1-ből kizúgó csapat és motor összeállt, hogy meghódítsák az autósportot

    Az 1997-ben az F1-ből kizúgó csapat és motor összeállt, hogy meghódítsák az autósportot

    Érdekes bejelentés érkezett a Formula E tokiói hétvégéjének felvezetéseként: a következő szezonban a Lola és a Yamaha együttműködésével új gyártó száll be a sorozatba, mindkét fél hosszú kihagyás után tér vissza az autósportba.

    A Lola, mint karosszériagyártó, valamint a Yamaha, mint motorgyártó hosszú történelemre tekinthetnek vissza a technikai sportokban. Mindvégig külön utakat jártak, az egyetlen közös kapcsolódási pontjuk eddig az volt, hogy egyaránt az 1997-es szezon jelentette számukra a nem túl fényes Forma-1-es szerepvállalás végét.

    A brit Lola 1958-ban jött létre, s a kezdetektől fogva gyártott karosszériákat a formaautózás különböző szintjeire, valamint a sportautózásba. Az 1960-as években az egyik legkeresettebb gyártó volt Európában. Ódzkodott attól, hogy a Forma-1-be gyári csapatként szálljon be, viszont az évtizedek során több privát indulót is ellátott autókkal, például Reg Parnell és Graham Hill csapatát, aztán a 80-as években az előző, a maihoz nem kötődő Haast, majd a Larrousse-t. Végül 1997-ben a MasterCard támogatásával készült első alkalommal gyári csapatként beszállni, a projekt azonban félkésznek is jóindulattal volt mondható, az autó szélcsatornát sem látott, a melbourne-i szezonnyitón pedig Vincenzo Sospiri és Ricardo Rosset 11-12 másodperccel maradtak el a pole-tól. Ezzel nem kvalifikáltak a rajtrácsra, a csapat pedig pár héttel később fel is húzta a fehér zászlót.

    Lola Yamaha
    Fotó: Formula E

    A Lola Cars 2012-ben beszüntette működését, tíz évvel később azonban megvásárolta azt a korábbi versenyző és jelenlegi vállalkozó Till Bechtolsheimer, megkezdve az építkezést a sportba való visszatérés felé. Ennek fontos lépéseként sportigazgatóként megszerezte Mark Prestont, a Formula E-ben bajnoki címekig jutó Techeetah korábbi csapatvezetőjét.

    Ezzel szemben a Yamaha neve elsősorban persze motorkerékpár-gyártóként, illetve a motorversenyzésből ismert – Valentino Rossi korábbi sikercsapata legutóbb 2021-ben nyerte meg a MotoGP egyéni bajnokságát Fabio Quartararóval. Akadt azonban a japán márkának egy hosszabb kitérője az autósportok csúcskategóriájában is, 1989 és 1997 között a Bramhamnak, a Jordannek, a Tyrrellnek és az Arrowsnak is voltak partnerei. A megbízhatatlanságukról elhíresült motorok 116 nagydíjrészvételük során két alkalommal jutottak el dobogós helyig: 1994-ben Barcelonában Mark Blundell-lel, valamint az elhíresült 1997-es Magyar Nagydíjon, amikor az utolsó körben az élen lelassuló Damon Hill Arrowsa végül a második helyen futott be. A Yamaha az év végén végleg eltűnt az F1-ből, miután az Arrows nem tartott igényt a szolgálatukra.

    A Lola és a Yamaha pedig most egymás oldalán, egyaránt 1997 után tér vissza az autóversenyzésbe: mint azt a Formula E első Tokió ePrix-je előtt bejelentették, a 2025-ös szezontól közösen fejlesztenek majd hajtásláncot az elektromos széria számára. Bár a közlemény nem firtatta különösebben a részvétel formáját, a The Race hangsúlyozza, hogy nem új csapat érkezéséről van szó – dacára annak, hogy készültek digitális képek egy őket prezentáló sárga-kék autóról –, csupán motorgyártó lesz majd a Lola-Yamaha, amelynek legvalószínűbb partnere egy korábbi élcsapat, az ABT, amely viszont tavalyi visszatérése óta Mahindra-technikát használva a mezőny végén sínylődik.

    A Yamaha a Nissan után a második japán gyártója lesz a Formula E-nek. Az elektromos széria sokáig nehezen tudott terjeszkedni Japán felé, ami először a Renault-t 2018-ban átvevő Nissan képében sikerült – a társvállalat azonban azóta mindössze két győzelmet jegyzett, amihez a legutóbb éppen ügyfélcsapatuk, a McLaren tudott hozzátenni egy újabbat.

    Állandó japán versenyzője nem volt még a sorozatnak, csupán Szato Takuma, Kobajasi Kamui és Jamamoto Szakon egyszeri beugrásai említhetők. Az ország első versenye viszont ezen a hétvégén végre megvalósul Tokió utcáin, amihez az alábbi videó nyújt kedvcsinálót.

  • Ecclestone szuper dolgokat látott és visszaszívta tíz évvel ezelőtti kemény kritikáját

    Ecclestone szuper dolgokat látott és visszaszívta tíz évvel ezelőtti kemény kritikáját

    A 93 éves Bernie Ecclestone bizonyítja, soha nincs késő az önreflexióra: az F1 korábbi vezetője meggondolta magát a Formula E-vel kapcsolatban, már nem tartja azt a fűnyírók bajnokságának.

    Ecclestone komoly lépésre szánta el magát a mögöttünk hagyott hétvégén: elutazott Sao Paulóba, hogy személyesen nézze meg a Formula E ottani versenyét. Ez furcsán hangozhat annak fényében, hogy a brit üzletember egyike volt a sorozat legnagyobb kritikusainak, amikor a forradalmi húzással kizárólag elektromos technológiával meghajtott autókat használó bajnokság 2014-ben megkezdte első szezonját. Még az F1 vezetőjeként, 2012 októberében tett egy olyan lesajnáló megjegyzést az FE-re, amelyben fűnyíróknak nevezte az elektromos autókat.

    Az elmúlt hétvégi, egyébként a McLaren első FE-győzelmét hozó Sao Paulo ePrix rajtrácsán Ecclestone is ott volt, aki felesége és egyéb üzleti érdekeltségei miatt egyébként is sok időt tölt Brazíliában, most azonban a sorozatot megálmodó Alejandro Agag hívására érkezett a helyszínre.

    „Amikor belevágtam az elektromos sorozatba, figyelmeztetett, hogy legyek vele óvatos, de mindig támogatott. Megígérte, hogy egyszer el fog jönni egy versenyre, és most itt van” – mondta Agag, aki nagy tisztelettel beszélt Ecclestone-ról, hiszen elmondása szerint az ő segítségével került az autósportba.

    Ecclestone pedig, még mielőtt láthatta volna a győzelemről döntő szenzációs utolsó körös előzést, máris áradozott az FE-ről, elismerve, hogy tévedett, amikor sötét jövőt jósolt a sorozatnak.

    „Ez az első verseny, amire eljöttem, és szuper, szuper, szuper. Azt hittem, hogy az első versenye lesz egyben az utolsó is. De örömmel látom a fejlődését, technikailag pedig elérte a Forma-1 szintjét” – fogalmazott az F1 korábbi ura, aki viszont megszokott élcelődő hangvételét is elővette, amikor az elektromos széria pozitív környezeti hatásait vetették fel neki.

    „Ezzel még várjunk. Szerintem jelenleg senkinek fogalma sincs, milyen irányba megy a világ.”

    Ecclestone az elmúlt héten a Felipe Massa által a 2008-as sérelmeinek jóvátételéért indított eljárás kapcsán is nyilatkozott. Massa, aki az F1-es hétvégéken az üggyel való előhozakodása óta nem szívesen látott vendég, szintén ott volt most a Formula E-vel Sao Paulóban, s ő fuvarozta a versenyzőket a dobogóra.

    A versenyzők kinevetik Massa lépését, de Ecclestone nem bánja, hogy beperelték

  • Elképesztő utolsó körös, külső íves előzéssel hódított meg egy újabb bajnokságot a McLaren

    Elképesztő utolsó körös, külső íves előzéssel hódított meg egy újabb bajnokságot a McLaren

    A McLaren megszerezte első futamgyőzelmét a Formula E-ben, Sam Bird egy olyan előzést mutatott be tavalyi csapattársa ellen, amivel szinte egy csapásra újraélesztette a sokak szerint már leáldozóban lévő karrierjét.

    A McLaren az előző szezonban szállt be az elektromos szériába, méghozzá a korábbi két évben minden bajnoki címet megnyerő, majd dolga végeztével kiszálló Mercedes csapatának átvételével. Az immár Nissan-hajtásláncot használó csapatnak azonban a 2022/23-as szezonban legjobb eredményként mindössze egy harmadik helyezés jött össze.

    Az idei évre Jakes Hughes mellé leigazoltak egy másik britet, a sorozatban a kezdetek óta jelen lévő Birdöt, aki többször is közel volt már a bajnoki címhez, ám a Jaguarnál eltöltött legutóbbi két évében a várakozások alatt teljesített, futamgyőzelem nélkül, miközben csapattársa, Mitch Evans a bajnokságért harcolt.

    A 37 éves Birdöt azonban a jelek szerint új lendülettel töltötte fel a környezetváltozás, hiszen nagyszerű versenyzéssel, az FE történetének egyik leglátványosabb befutóját szolgáltatva már a szezon negyedik futamán, a Sao Paulo ePrix-n felállhatott a dobogó tetejére új csapatával.

    Fotó: Formula E

    A brazil város utcáin kialakított pályára másodszor látogatott el a Formula E. A verseny pedig jóval több bizonytalanságot tartogatott, mint a szezon előző három futama: Mexikóvárosban és Dirijában a megszokottnál több energiával gazdálkodhatott a mezőny a versenytáv során, ami azt eredményezte, hogy noha spórolás nélkül, teljes erőbedobással száguldhattak az autók, ám az versenyek a vártnál kevesebb előzést hoztak. Az FE így a brazil fordulóra visszatért a korábbi koncepcióhoz: most az ideálisnál kevesebb energiával kellett gazdálkodni, így viszont, főleg a táv első felében szemmel láthatóan tapogatózva haladt a mezőny, már jóval a kanyarok előtt gázelvétellel lassítva, miközben senki nem igazán akart az élen állni.

    Mégis a 4. helyről startoló Bird volt az, aki a verseny derekán hosszú időn át vezetett, így arra lehetett számítani, hogy mivel üldözővel ellentétben nem tud szélárnyékban takarékoskodni, a végén rosszabbul fog állni az energiaszintjével, mint az üldözői. Ez beigazolódni is látszott, amikor négy körrel a vége előtt Evans a Jaguarral megelőzte a britet. Bird azonban mégsem vált a többi érkező martalékává, ehelyett képes volt a továbbiakban is tapadni korábbi csapattársára, az utolsó körre pedig egy támadást is felépített. Két kanyarral a vége előtt egy balosban külső íven próbálkozott, ahol bár nem látszott jó esély a sikeres előzésre, a Bird mégis el tudta fordítani a McLarent a Jaguar előtt, ezzel drámai fordulatot hozva a Sao Paulo ePrix végjátékába!

    Brid 2021 után nyert ismét futamot az FE-ben, a McLaren pedig, amely istálló az elmúlt néhány évben alaposan kiszélesítette versenyzési spektrumát, hiszen az F1 és az FE mellett az IndyCarban, az Extreme E-ben, idéntől pedig a WEC-ben is jelen van, egy újabb bajnokságban ért fel a csúcsra.

    A harmadik helyért szintén a végletekig kiélezett csata folyt, ugyanis a Nissannal Oliver Rowland az utolsó kanyarban tudott elsuhanni az egymással küzdő Paswal Wehrlein és Jake Dennis mellett.

    Az esélyesek közül a legutóbbi futamot megnyerő Nick Cassidy a falnak csapódva fejezte be a versenyt, miután az első vezetőszárnya a Jaguarja alá szorult, ám négy pontot még így is őriz előnyéből a tabella élén Wehrleinnal szemben.

    A szezon eddigi négy futama négy különböző győztes hozott, két hét múlva pedig egy új pályán folytatódik a körözés, hiszen az FE-nek végre sikerült összehoznia a régóta vágyott versenyt Tokió utcáin.

  • Abszurd: szezon közben vezetik be a gyártók bajnokságát

    Abszurd: szezon közben vezetik be a gyártók bajnokságát

    Kapkodós döntésnek tűnik, hogy a Formula E a 16 futamból álló szezon negyedik versenye előtt jelentette be egy új pontverseny létrehozását, amelybe az eddig elért eredményeket is beleszámítják.

    Az elektromos szériában a kezdetek óta két bajnoki címért folyik a csata, hiszen az egyéni titulus mellett a legjobb csapat is átvehet egy trófeát a szezonok végén. Az FE-ben nem konstruktőri bajnokságról kell beszélnünk, hiszen magukat az autókat, a karosszériát nem a résztvevők gyártják, hanem a Spark Racing Technology szállítja le mindenki számára ugyanazt az egységes külsőt. A hajtáslánc fejlesztését a gyártók már maguk végezhetik, akikkel egyes csapatok szorosabb, mások lazább formában működnek együtt.

    Hosszú ideig, amíg bővelkedett motorgyártókban a sorozat, könnyen hozzá lehetett kapcsolni mindegyik márkát valamelyik csapathoz: a 2020/21-es hatodik szezonban például a 12 istálló autóit még 10 különböző gyártó erőforrása hajtotta meg. Az azóta eltelt években azonban lecsökkent a számuk, és általánossá vált, hogy egy beszállító a saját gyári istállója mellett egy másik csapatot is ellát, innentől pedig már könnyen előfordulhatnak olyan furcsa helyzetek, mint amit tavaly láthattuk.

    A 2022/23-as szezon egyéni címét Jake Dennis nyerte az Andretti színeiben, amely csapat a Porsche ügyfele – legyőzve a gyári alakulatot. A csapatok bajnokságában pedig az Envision végzett az élen, akik a Jaguartól kapták a technikát, ám a gyári istálló itt is hoppon maradt.

    Szombat délutántól késő éjjelig lehet száguldást nézni – hétvégi autósport program

    A The Race értesülései szerint éppen a Jaguar volt az, amelynek vezetői a leginkább kardoskodtak az új pontverseny létrehozása mellett, hiszen ha már tavaly is létezett volna a gyártók bajnoksága, azt a brit márka nyerte volna meg.

    De az újítás általános elfogadottságnak örvend az ezen a hétvégén Sao Paulóban versenyző FE paddockjában. „Valójában senki sem tudja a Formula E bajnokaként hirdetni magát, szóval már hosszú ideje váratott magára ez a megoldás” – mondta Roger Griffiths, az Andretti csapatvezetője.

    A döntés értelmében már az idei szezontól kezdve kettő helyett három bajnoki címet osztanak ki az FE-ben, a MotoGP-hez hasonlóan a versenyzők és a csapatok mellett immár a gyártókat is külön tabellán értékelik, mégpedig úgy, hogy minden futamról a két legjobb eredményüket veszik számításba. Jelenleg a 11 csapatot 6 gyártó látja el, közülük a kínai ERT van hátrányban, egyetlen partnerrel. A Porschénak, a Jaguarnak, a Nissannak, a Mahindrának és a DS-nek egyaránt két csapata van (ami utóbbiakat illeti, a Maserati is a DS hajtásláncát használja, miután mindkét márka a Stellantis csoport tagja).

    A furcsaság egyedül az, hogy ez a döntés a szezon folyása során született meg, vagyis miután Mexikóvárosban és Dirijában már lebonyolódott összesen három futam. Bár idáig nem zajlott ez a pontverseny, utólagosan összeszámolják a pontokat, vagyis már nem nulláról indul a számláló: noha eddig a Porsche 2, a Jaguar 1 győzelmet jegyzett idén, mégis utóbbi áll az élen a gyártók első tabelláján.

  • Szombat délutántól késő éjjelig lehet száguldást nézni – hétvégi autósport program

    Szombat délutántól késő éjjelig lehet száguldást nézni – hétvégi autósport program

    A Formula E küzdelmei Sao Paulóban folytatódnak, a hosszú távú autóversenyzés világa pedig a Sebringi 12 órás versenyre koncentrál. Hétvégi autósport-programajánló.

    Formula E, Sao Paulo

    • március 16. szombat: időmérő 13:40-
    • március 16. szombat: futam 18:03-, közvetítés: Eurosport 1

    A Formula E bajnokságának harmadik állomása Brazília, azon belül Sao Paulo, ahol az első versenyt tavaly Mitch Evans nyerte a Jaguarral. Az idei megmérettetést az aktuális csapattársa, Nick Cassidy várja a tabella éléről.

    IMSA SC, Sebringi 12 órás

    • március 15. péntek: időmérő 17:50-
    • március 16. szombat: futam 14:40- vasárnap 2:40

    A Daytonai 24 órás verseny megvolt, jöhet egy újabb klasszikus helyszín az IMSA bajnokságában, Sebring.

    NASCAR, Bristol

    CUP Series

    • március 16. szombat: időmérő 22:50-
    • március 17. vasárnap: futam 20:30-, közvetítés: Match4

    Truck Series

    • március 16. szombat: időmérő 20:40-
    • március 17. vasárnap: futam 1:00-, közvetítés felvételről 8:30-: Match4

    A NASCAR-szezon ötödik versenyét Bristolban rendezik.

    A Forma–1 hazájában folytatja pályafutását Molnár Martin

  • Ismeretlen szaúdi nő az F1-es autókat is legyorsulva állított fel új csúcsot

    Ismeretlen szaúdi nő az F1-es autókat is legyorsulva állított fel új csúcsot

    A nőnap apropóján állt elő a Formula E egy nagyszerű csúcsdöntés hírével: Rem al-Aboud gyorsabban gyorsult egy FE-autóval, mint korábban az FIA égisze alá tartozó bármilyen versenyautó valaha.

    Bár a kísérletre még januárban került sor, a nemzetközi nőnap és a jelenleg zajló F1-es Szaúd-arábiai Nagydíj révén dupla apropója van a mostanra időzített bejelentésnek, hiszen Rem al-Aboud az egyre gyarapodó létszámú, az autóversenyzéssel próbálkozó szaúdi hölgyek egyike.

    Al-Aboud már 2018-ban megtehetett néhány kört egy FE-autóban, de nemzetközileg nem jegyzett versenyző, hiszen eddig a szaúdi gokartbajnokságra és az ország legrangosabb autós szériájára, egy Toyota-márkakupára korlátozódott a karrierje. Most azonban a csúcskísérlet keretében ismét összefogott a Formala E-vel, hogy egy szaúdi tesztpályán, a Dirab Motor Parkon megkíséreljék megdönteni a gyorsulási csúcsot, amit FIA-sorozatban használt együléses versenyautó valaha is elért. Ez pedig, mint az alábbi videó prezentálja, többszöri próbálkozás után sikerült is, al-Aboud 2,49 másodperc alatt gyorsult fel 0-ról 100 km/órás tempóra, s bár az FE eddig is saját elektromos autóira tekintett a gyorsulás etalonjaként, ezt a csúcsot mostanáig több forrás szerint is az F1 tartotta 2,64 másodperccel.

    Annak, hogy a Formula E közleménye kerüli a „rekord” megnevezést, az lehet az egyik oka, hogy nem a versenyeken való használatra homologizált versenyautóval érte el ezt a csúcsidőt: a Genbeta nevű modell a jelenlegi, harmadik generációs autó továbbfejlesztett változata, amit promóciós eseményekre használ a sorozat – így is történhetett meg, hogy jobb gyorsulást sikerült vele elérni, mint amit a bajnokság versenyzői például egy rajtnál produkálnak.

  • Szemtelen ajánlattal mutat rá a rivális bajnokság, hogy mi a baj az F1-gyel

    Szemtelen ajánlattal mutat rá a rivális bajnokság, hogy mi a baj az F1-gyel

    Nagyvonalú felajánlást kapott a Formula E vezetőjétől a 2024-es Forma-1-es szezon bajnoka – feltéve, hogy nem Max Verstappen lesz az.

    Annak fényében, hogy mekkora fölénnyel nyerte meg a 2023-as F1-es szezont Max Verstappen, kevesen tudják elképzelni, hogy bárki is le tudná győzni idén a Red Bull holland pilótáját, miközben a technikai szabályok változatlanok maradtak.

    A Formula E ügyvezető igazgatója, Mike Dodds szerint ez nagy hátránya az F1-nek az ő sorozatához képest, így a TNT Sportsnak beszélve komoly pénzügyi felajánlást ígért arra az esetre, ha valaki le tudja taszítani idén a trónról Verstappent. Elmondása szerint 99% az esélye, hogy a holland idén behúzza negyedik vb-címét is, eszerint pedig nem vállalt nagy kockázatot az ajánlatával.

    „Ha nem ő nyeri meg, hanem a másik 19 versenyző valamelyike, akkor negyedmillió dollárt adunk jótékonysági céllal a győztes versenyző által kiválasztott szervezetnek” – mondta Dodds, talán nem önmaga, hanem az FE nevében, majd össze is hasonlította a két csúcsszéria bizonytalansági faktorát.

    „Én az FE-nek és az F1-nek is rajongója vagyok, és tudom, hogy amikor elutazok Sao Paulóba [a következő FE-versenyre], senkinek fogalma sem lesz arról, hogy ki fog győzni. Ez pedig izgatottá tesz.”

    „A Forma-1-et is szeretem, követni fogom a szezont és a körülötte lévő felhajtást, viszont máris egész biztosan tudom, hogy ki fog győzni. Olyan nincs, hogy valaki 19 versenyt megnyer egy évben, aztán a szünetben még fejlesztik is kicsit az autót, majd a következő szezonban visszatér és nem ő lesz a legjobb. Ezt nem tudom elképzelni.”

    A Formula E idén fennállása 10. szezonját teljesíti, az eddigi kilenc évad pedig nyolc különböző bajnokot hozott – csak Jean-Éric Vergne tudott kétszer is felérni a csúcsra, 2018-ben és 2019-ben.

  • Az arabok fellőttek egy mű Holdat? Mesés látvány terelte el a versenyzők figyelmét a rajt előtt

    Az arabok fellőttek egy mű Holdat? Mesés látvány terelte el a versenyzők figyelmét a rajt előtt

    Figyelj, hogy precízen állj be a startpozíciódba. Ne felejtsd el egy nagy fékezéssel felmelegíteni a gumikat. Az 1-es kanyarban a külső ív lehet a biztonságosabb. Nos, nem ilyesmiről beszélgettek a mérnökök a versenyzőikkel a Formula E második szaúd-arábiai futamának felvezető körében, hanem történetesen arról, hogy milyen szép a Hold az égen.

    Egészen szürreális rádiókommunikációkat adott ki az FE az elmúlt hétvégi Dirija ePrix két futamát követően: nem is csak egyedi esetről van szó, hiszen több versenyző is fontosnak tartotta a csapatrádióban felhívni a figyelmet a Hold szép fényeire, miközben az autóban ült a szombati futam felvezető fél köre során.

    Dan Ticktum (ERT): Woah, nagyon menő, ahogy kinéz a Hold.

    Jake Hughes (McLaren): Láttad a Holdat? Nagyon, nagyon szép. A színe majdnem olyan, mint a papaja!

    Jean-Éric Vergne (DS Penske): Azt kell mondanom, a Hold egészen elképesztően mutat. Nézd csak meg! Azt hittem, hogy nem is igazi, annyira nagy.

    Egy szépséghibája azért van a történetnek: a közvetítésben egy pillanatra sem mutatta meg a kamera a Holdat, és a közösségi médiában sem találtuk nyomát, így ezt a csodát alighanem csak az azon az estén Rijád környékén tartózkodók láthatták.

    Illetve, azért ne vegyük teljesen félvállról Vergne gyanúját se a mű Holdról, főleg annak ismeretében, hogy a szervezők a rajt előtt látványos drónjátékot rendeztek a pálya felett, amelyek a Földet például kirajzolták az égre…

  • Három futam alatt csúcsra ért az FE új sztárpárosa

    Három futam alatt csúcsra ért az FE új sztárpárosa

    A Formula E-ben mindig is komoly feladatnak bizonyult, hogy egy versenyző egyenletesen erős eredményeket szállítson, az idei szezon kezdetén viszont Nick Cassidynek ez eddig sikerül, hiszen a Jaguar új szerzeménye zsinórban harmadik dobogója alkalmával már annak tetejére állhatott.

    Az új-zélandi Cassidy tavaly az Envision pilótájaként volt bajnokesélyes, idénre pedig a Jaguar szerződtette le, ami az eddig látottak alapján remek húzásnak bizonyult, hiszen a Super Formula korábbi bajnoka gyorsan felvette a ritmust az új közegben, a Dirija ePrix második futamán megszerezve a Jaguarral első, összességében hatodik győzelmét az FE-ben.

    Az időmérőn a harmadik helyre kvalifikált a 29 éves pilóta, a pole-ért pedig Oliver Rowland és Robin Frijns csatázott, amiből a Nissan pilótája, Rowland jött ki győztesen. Az Envision második rajthelye mellé azonban bosszúság is párosult, hiszen Sébastien Buemi a kvalifikáción összetörte a másik autót, s mivel annak a túlélőcellája is megrepedt, az FIA végül nem is engedte őt rajthoz állni.

    A startnál Frijns legyorsulta Rowlandet, ám miután az elöl haladó hármas felvette mindkét támadó módját – és ez elég korán megtörtént –, már Cassidy találta magát az élen. A Jaguart innentől már nem lehetett befogni, az első hármas sorrendje pedig nem is változott a befutóig.

    Az első két futamot szerzett harmadik helyét most egy győzelemmel megfejelve Cassidy máris tekintélyes, 18 pontos előnnyel állt a tabella élére, ugyanis a pénteki futam éllovasai, valamint a napot még listavezetőként kezdő Pascal Wehrlein a középmezőnyben ragadtak – Wehrleinnak végül a 7. helyig sikerült feljönnie, az előző napi domináns győztes, Jake Dennis csak a 10. lett, Mitch Evans pedig a másik Jaguarral pont nélkül maradt.

    A február elejére tervezett hyderabadi forduló törlése miatt a következő futamra március 16-ig kell várni, ekkor Sao Paulo utcáin folytatja a versenyzést az FE.

    A második Dirija ePrix végeredménye:

    # Versenyző Csapat Idő/Hátrány
    1 Nick Cassidy Jaguar 43:51.868
    2 Robin Frijns Envision 1.192
    3 Oliver Rowland Nissan 1.875
    4 Jake Hughes McLaren 2.931
    5 S.Vandoorne DS 3.397
    6 Sacha Fenestraz Nissan 4.598
    7 Pascal Wehrlein Porsche 4.816
    8 Jean-Éric Vergne DS 5.195
    9 Max Günther Maserati 5.709
    10 Jake Dennis Andretti 6.240
    11 Mitch Evans Jaguar 6.866
    12 Edoardo Mortara Mahindra 10.116
    13 Nico Müller Abt 14.462
    14 A.F.da Costa Porsche 17.960
    15 Nyck de Vries Mahindra 19.295
    16 Norman Nato Andretti 20.235
    17 S.Sette Câmara ERT 21.564
    18 Lucas di Grassi Abt 25.639
    Dan Ticktum ERT
    Jehan Daruvala Maserati
    Sam Bird McLaren