Kategória: Formula E

  • Albon könnyedén fordított hátat a Formula E-nek a Forma-1 kedvéért

    Albon könnyedén fordított hátat a Formula E-nek a Forma-1 kedvéért

    Alexander Albon elismeri, egyáltalán nem bánta meg döntését, mi szerint a hirtelen jött lehetőségre lecsapván gyorsan lemondott a Formula E-ről, hogy a Forma-1-ben versenyezhessen.

    A thai-brit versenyzőnek már szerződése volt a 2018/19-es FE szezonra a Nissan e.Damsszal. Azonban miután az F1-es Toro Rosso menesztette Brendon Hartley-t, Albonnak ajánlottak ülést teljes szezonra, melyet ő gyorsan el is fogadott.

    Az eltelt négy versenyen pedig remekül is szerepelt, nem is bánja a hirtelen váltást. Két versenyen pontokat szerzett, és az időmérőkön is jól szerepel.

    „Formula E-ből érkezni, váltani, mindig kockázatot jelent.” – mondja Albon. „De mikor hat éves voltam, bármikor, mikor a motorsportra gondoltam, a Forma-1 volt az, amire minden versenyző vágyott, mikor gyerek volt.”

    „Persze a Formula 2-ből is mindig a Forma-1 volt a cél. De ez egyre-egyre valószínűtlenebbnek tűnt. Ekkor váltottam Formula E-re.”

    „Szóval mikor újra lehetőséget kaptam, elég egyértelmű volt számomra, hogy mit akarok tenni. Persze a Forma-1-ben talán kevésbé stabil az ember helye, de továbbra is azt mondom, hogy a Formula E-ben is teljesíteni kell és hozni az eredményeket.”

    „Részemről nem bántam meg (a döntést). Az ember nem hagyja ki az egyetlen lehetőségét a Forma-1-ben. Szóval ez elég könnyű döntés volt.”

  • Nyílt meghívást kapott a Ferrari a Formula E-be

    Nyílt meghívást kapott a Ferrari a Formula E-be

    A Formula E főnöke, Alejandro Agag elmondta, hogy nagyon szeretné, ha a Ferrari is megjelenne az elektromos bajnokságban.

    A 2019-20-as FE szezonban már szép számmal lesznek jelen autógyártók, így például a Jaguar, az Audi, a Nissan, a BMW, és új belépőként a Mercedes és a Porsche.

    Mindeközben az olasz márka épp ez évben fogja bemutatni első hibrid szuperautóit, tehát ők is elkezdtek elektromos irányba is figyelni.

    „Imádnám, ha beszállna a Ferrari, különösen mivel a Porsche és a többiek is itt lesznek, nagyszerű csata lenne köztük.” – mondta Agag a CNBC-nek. „De ki tudja. Ez egy nyílt meghívás.”

    „Az ember mindig odafigyel az rendkívül erős autókra, melyek igazán gyorsak, és szerintem a Ferrari határozottan ilyen. A Ferrari sosem szab határt autói végsebességének, de a jövőben nekik is alkalmazkodniuk kell majd az új területekhez, és ez a terület természetesen az elektromos irány.”

  • Az Audi várakozással tekint a Formula E monacói versenyhétvégéjére

    Az Audi várakozással tekint a Formula E monacói versenyhétvégéjére

    Nyolc verseny, nyolc győztes és a bajnoki címért folyó küzdelem még mindig teljesen nyitott: a Formula E sorozat ötödik szezonja bővelkedik drámában. Május 11-én, szombaton pedig sor kerül a következő versenyre, amelynek Monaco híres városi pályája ad otthont. Daniel Abt és Lucas di Grassi itt szeretné tovább gyarapítani az Audi Sport ABT Schaeffler csapat eddig megszerzett 40 dobogós helyezését.

    „Újra és újra lenyűgöz, milyen komoly versenyt hoz ez a szezon, milyen nehéz a dobogón végezni és mennyi csapatnak és pilótának van még valós esélye a végső győzelemre.” – nyilatkozta Allan McNish csapatvezető, aki – Lucas di Grassihoz hasonlóan – a nagyhercegség területén él és minden nap szemmel követheti az ideiglenes pálya kialakításának folyamatát. „Jó látni, hogy fokozódik az izgalom a városban. Még a helyi iskolákat is bevonják, így a jövő nemzedéke is megismerkedhet a Formula E sorozattal.” McNish úgy véli, hogy az időmérőnek itt kiemelt jelentősége lesz. „Itt Monacoban különösen nehéz előzni, így a lehető legjobb rajthely megszerzésére kell törekednünk. Daniel, Lucas és az egész csapat izgatottan várja a szombatot.

    A monacói verseny –a nagy hagyományokkal bíró Grand Prix versennyel váltásban – kétévente szerepel a versenynaptárban. A Formula E sorozat első és harmadik szezonjához hasonlóan most is a Forma-1 versenypálya rövidített változatán zajlik a küzdelem, amelyből kimarad a kaszinónál található kanyar és az alagút is. E helyett az első kanyar, a Sainte Dévote után a pálya a kikötő felé kanyarodik és egy hajtűkanyarral visszatér a jól ismert, luxus yachtok mellett elhaladó vonalvezetéshez. 1,765 kilométeres hosszával ez a legrövidebb pálya a Formula E sorozat naptárában.

    Mindkét korábbi futamon Lucas di Grassi másodikként állhatott dobogóra, vagy még pontosabban, a királyi páholy emelvényére. Talán köze van ennek a hazai pálya előnyéhez, ugyanis a brazil versenyző otthona és az autójának a boxutcában elfoglalt helye mindössze 350 méter távolságra van egymástól. Di Grassi a nagyhercegségben és feleségével Biancával és fiúkkal, Leonardoval. „Nem ez az egyetlen ok, amely a monacói pálya különleges varázsát adja.” – nyilatkozta Lucas di Grassi. „A kikötőnél található új box létesítmények, a pálya, amely a hétköznapi életem részét képező helyek mentén halad és a rengeteget barátom teszi különlegessé ezt a versenyt számomra.” A brazil pilóta egyértelmű célokkal vág neki a szombatnak: „A bajnokság teljesen nyitott. A Párizsban szerzett negyedik helyemmel jó pozícióból támadhatom az élen állókat. Megvan a monacói győzelemhez szükséges csapat és autó.”

    Csapattársa, Daniel Abt a francia fővárosban ünnepelte a szezon második dobogós helyezését, így ő is minimális hátrányból vághat neki a folytatásnak. „Szeretném ezt a lendületet tovább vinni Párizsból Monacóba és egy hibátlan versenynapot teljesíteni. Egyértelműen a győzelemre törekszem.” – nyilatkozta Daniel Abt, aki a Fomula E sorozat előtt már a GP2 és GP3 sorozatokkal versenyzett és dobogón is állhatott Monacóban. „Monaco számomra a versenynaptár egyik csúcspontja. Imádom a pályát és a verseny különleges hangulatát.”

    Az Audi Sport ABT Schaeffler gyári csapat mellett az Envision Virgin Racing ügyfélcsapata is – Sam Bird és Robin Frijns pilótákkal a kormány mögött – Audi e-tron FE05 versenyautókkal áll majd rajthoz. Ezt az autót az Audi és technológiai partnere, a Schaeffler közösen fejlesztette ki. A brit alakulat jelenleg a csapatok versenyében második helyen áll, Frijns pedig – Párizsban megszerzett első győzelmét követően – jelenleg vezeti a pilóták versenyét.

    Az idei Formula E sorozat kilencedik fordulója Monacóban szombaton helyi idő szerint 16.30-kor indul és a korábbiakhoz hasonlóan 45 perc plusz egy kör hosszú lesz. A korábbi futamokhoz hasonlóan az Eurosport csatorna élőben közvetíti az eseményeket. A nemzetközi csatornák közvetítési rendjéről bővebb információt a www.fiaformulae.com oldalon találnak az érdeklődők.

  • Vergne: Az F1-ből való távozás a lehető legjobb dolog volt

    Vergne: Az F1-ből való távozás a lehető legjobb dolog volt

    Sokat fordult a világ Jean-Eric Vergne számára azok után, hogy 2014 végén végén nem csak a Red Bull programjából, hanem még a Forma-1-ből is kikerült. A francia pilóta azóta megnyerte a Formula E-t és emellett pedig egy gyorsan növekvő esportos birodalmat épít.

    „Valójában a Forma-1-ből való távozás a lehető legjobb dolog volt, ami csak megtörténhetett velem. Sok dologra felnyitotta a szememet.” – kezdte a 29 éves pilóta.

    Vergne tavaly a korábbi Forma-3-as csapattársával közösen megalapította a Veloce Sport vállalat eSport részlegét, melyhez olyan partnerek csatlakoztak még, mint a korábbi játékosügynök Jamie Mclaurin és a korábbi Formula 2-es pilóta Jack Clarke is.

    „Amikor a Red Bull tanácsadója Helmut Marko úgy döntött, hogy hosszú távú szabadságra küld és többé nem lehetek a Red Bull család tagja, akkor ott találtam magam bármiféle szerződés, bevétel és jövőkép nélkül. Nagyon gyorsan elhagytam azt az életet, amit addig éltem. Ijesztő helyzet volt, mert 23-24 évesen nem maradt semmim hátra az életben.” – folytatta.

    „Nem akartam, hogy a jövőben újra ilyen helyzetben találjam magam, ezért elkezdtem befektetni olyan projektbe amiben hittem. Rengeteg energiát és időt öltem bele a jövőbeni vállalkozásaimba, amiből az egyik a Veloce.” – tette hozzá.

    „Sok évvel ezelőtt a Forma-1-ben még nem volt egy felépített üzleti modell. Akkor jött Bernie Ecclestone és a világ egyik legsikeresebb sportjává tette a Forma-1-et, hála annak az üzleti modellnek amit a sorozat köré kiépített. Mi nem vagyunk Bernie, de hiszek benne, hogy együtt, csapatként talán nem vagyunk messze tőle. Hiszem, hogy amit Bernie tett a Forma-1-gyel azt mi is megtudjuk tenni az eSport-tal.” – zárta a 29 éves francia.

    A Veloce eSport olyan virtuális csapatokat támogat, mint az Alfa Romeo eSport csapata, illetve a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso virtuális istállója. Ezen kívül különböző tartalmakat hoznak létre, illetve együtt dolgoznak számos influenszerrel, top márkával és olyan partnerekkel, mint a Logitech G.

  • Sims vesszőfutása tovább folytatódott Párizsban

    Sims vesszőfutása tovább folytatódott Párizsban

    Alexander Sims már öt verseny óta képtelen pontot szerezni a Formula E-ben. A BMW angol pilótájának negatív sorozata tovább folytatódott Párizsban, ugyanis Oliver Rowland jóvoltából a falban landolt a hármas kanyarban.

    Sims hétvégéje eleve nem indult valami fényesen a francia fővárosban, ugyanis falnak ütközött a második szabadedzés során. A kék-fehér BMW eleje és hátulja is egyaránt megsérült az ütközés következtében. Ráadásul elővigyázatossági okokból még az akkumulátorát is ki kellett cserélni közvetlen az időmérő edzés előtt.

    „Nem fogunk felesleges kockázatot vállalni, hogyha nem találjuk meg a probléma forrását és ráadásul mindössze 1 óránk és 45 percünk volt a cserére,” – nyilatkozta a német gyártó csapatfőnöke, Roger Griffiths. „Nem kapunk büntetést, ha kicseréljük az autónk aksiját. Emiatt inkább beraktuk a tartalékakkumulátort. A csere után egy tüzetesebben ki tudtuk vizsgálni a problémás akkumulátort.”

    Sims emiatt a cserének köszönhetően csak a tizennyolcadik helyre kvalifikálta magát, azonban végül a tizenhatodik helyről rajtolhatott, miután mindkét Mahindrát kizárták az időmérőről.

    „Egy versenyzőnek, ha először ül be az autóba a balesete után és kapásból az időmérő edzésen kell bizonyítania, túl kell tennie magát pszichológiailag a hibáján és úgy gondolom, hogy Alex nagyon jól kezelte a helyzetet,” – mondta Griffiths.

    Simsnek idő előtt kellett kiszállnia az autójából a versenyen, miután a Nissan angol pilótája, Oliver Rowland elvesztette uralmát az autó felett, majd az ütközés után Sims BMW-jét belelökte a falba. „Alex a versenyen csupán egy áldozat volt. Nem hiszem, hogy tisztában volt azzal, hogy mi történik mögötte. A semmiből jött az ütközés. Alexnek össze kell szednie magát és folytatnia kell a munkát.”

    A BMW még nem mond le a konstruktőri bajnoki címről

    A BMW iAndretti Motorsports egyre távolabb kerül a konstruktőri bajnoki címtől, ugyanis a német gyártó már 52 pont lemaradással áll a tabella ötödik helyén a DS Techeetah csapatával szemben.

    „A rajtpozíciónkhoz képest Antonio hetedik helye egy kisebb fajta csoda,” – véli Griffiths. „Mindig az élen haladókkal szeretnénk versenyben lenni, azonban a középmezőnyben való csata nagyon nehéz, ugyanis ezeken a pályákon nagyon nehéz előzni.

    „Frijns (Robin) jelen pillanatban mindössze tíz ponttal előzni meg Antoniot (Felix da Costa). Továbbra is küzdenünk kell, nem szabad feladnunk. Ha a tavalyi szezonban is a harmadik helyen állt volna valamelyik pilótánk az összetettben, akkor extázisban lett volna a csapat össze munkatársa. Idén viszont már magasabbak az elvárásaink.

    „Mindig az az elvárás, hogy nyerjünk vagy legalább a pódiumon végezzünk. Minimum a legjobb hatban kellene célba érnie mindkét versenyzőnknek. Ha ez nem sikerül nekik, akkor az csalódás az egész csapat számára.”

  • Nem a boxutcában lesz az attack zone a monacói ePrix-n

    Nem a boxutcában lesz az attack zone a monacói ePrix-n

    A Formula E versenyzői nem a boxutcában fogják majd áthajtani az attack zone-on a jövő heti monacói ePrix-n. Sokáig úgy tűnt, hogy ez a megoldás lesz a végleges, azonban végül a pálya egy másik részére tették át azt a zónát, ahol a versenyzők aktiválhatják az attack mode-ot.

    Nem sokkal ezelőtt még úgy volt, hogy az Attack Zone rögtön a Rascasse kanyar után fog majd elhelyezkedni. Azonban, miután FIA egyeztetett a monacói pálya tulajdonosaival és végül a kikötői sikán után és a Tabac kanyar között fog elhelyezkedni az attack zone.

    „Az attack zone a négyes és az ötös kanyar között lesz majd,” – jelentette ki az elektromos széria sportigazgatója, Frederic Espinos. „Azért választottuk ezt a helyet, mert a Tabac kanyarban nem könnyű előzni. A cél az volt, hogy az attack mode-ot aktiváló pilóta előnyre tegyen szert a célegyenesben.”

    Espinos megerősítette, hogy a korábbiakban tanulmányozták a boxutcát olyan szempontból, hogy képesek lesznek-e a versenyzők az attack mode-ot biztonságosan aktiválni, ami 25 kilowatt bónusz teljesítményt eredményez.

    „Úgy terveztük, hogy a boxutcába tesszük az attack zone-t, azonban különböző biztonsági okok miatt inkább mégis ellene döntöttünk. Rendkívüli módon nehezítettük volna meg a versenyzők dolgát.”

    Egy másik lehetséges hely a Rascasse kanyar után lett volna, azonban ezt az ötletet azonnal elutasították. „A Rascasse kanyart is megnéztük, azonban rájöttünk arra, hogyha valaki a falban kötne ki ott az attack mode használata miatt, akkor az komoly galibát okozna a többi versenyző számára,” – magyarázta a Espinos.

  • D’Ambrosio bemutatója egy lehetséges előjele a Budapest ePrix-nek?

    D’Ambrosio bemutatója egy lehetséges előjele a Budapest ePrix-nek?

    Jerome D’Ambrosio a tegnapi Nagy Futamon elmondta, hogy szívesen versenyezne Budapest utcáin, miután részt vett egy bemutatón a magyar fővárosban.

    A Mahindra belga pilótája, aki a Nagy Futam egyik sztárvendége volt, az Andrássy úton és környékén rótta a köröket a második generációs Formula E autóval. Az eseményen még a Red Bull holland pilótája, Max Verstappen is részt vett.

    Az utcán kialakított pálya eléggé közel a Népligethez, ahol már 1936 júniusában nagydíjat rendeztek. A futamon egy magyar pilótáért is szurkolhatott a hazai közönség, Hartmann László személyében.

    Már folynak a tárgyalások egy lehetséges Budapest ePrix-ről, aminek valószínűleg a Népliget adna otthont. Egyes források szerint a verseny 2021-ben fog majd csatlakozni az elektromos széria versenynaptárjához.

    „Budapest egy hihetetlen város, szóval imádnék itt versenyezni,” – nyilatkozta D’Ambrosio a rendezvény előtti sajtótájékoztatón. „Itt hatalmas a lelkesedés a versenyzés iránt, szóval biztos vagyok benne, hogy tömött lelátókat látnánk a verseny során.

    „Szeretem a történelmet a jövővel kombinálni. Fontolóra kell vennünk a lehetőségeket, azonban én már most támogatom ezt az ötletet. Szóval nagyszerű lenne, hogyha a Budapest ePrix ötlete megvalósulna és remélem, hogy majd a Népligetben fogunk majd versenyezni, ahol már 1936-ban rendeztek versenyt.”

    A Népliget területén számos fontos központi építmény található, mint például a Formula E egyik legfőbb támogatójának, az Allianznak magyarországi intézménye. A legfőbb probléma az egy hosszútávú szerződés, amit a magyar kormány kötött a Forma-1-el és a WTCR-rel, ami állítólag a közvetítési jogokat és egyéb költségeket tartalmaz. Egyébiránt mindkét eseménynek a Hungaroring ad otthont.

    További pozitív megerősítést nyerhet a budapesti ePrix azzal, hogy gyártók vannak az országban, illetve kereskedés a Népliget közelében. Ez egy komolya lehetőség azoknak a gyártóknak a számára, akiknek Magyarországon is van gyárépületük.

    Az Audinak Győrben, a Mercedesnek pedig Kecskeméten van létesítményük, a BMW-nek pedig majd 2023-ra lesz kész a gyárépülete Debrecenben. A Nissannak pedig pont a Népliget környékén van egy hatalmas üzlete.

    [poll id=”130″]

  • Verstappen és egy Formula E autó emelte a Nagy Futam fényét

    Verstappen és egy Formula E autó emelte a Nagy Futam fényét

    Az idei már a hetedik év, hogy a május 1-jét a Nagy Futammal ünnepli Budapest, és a motorsport rajongó. Versenyautók széles választéka és gumifüstölés várta a sok tízezres közönséget.

    A nap sztárvendége Max Verstappen és a Red Bull Racing volt, azonban idén egy igazi újdonsággal is találkozhatott a nagyérdemű: első alkalommal járt Magyarországon Formula E autó! A Gen2-es, azaz második generációs, teljesen elektromos versenyautóval Jerome d’Ambrosio érkezett, aki közvetetten kötődik is Magyarországon, hiszen Habsburg Ferdinánd nővére, Eleonóra a kedvese.

    A napot az ABB sajtótájékoztatójával kezdtük. Az ABB, mely energetikai és automatizálási technológiákat fejleszt és gyárt, a Formula E névadó szponzora. Mivel profiljából is adódóan az ABB elkötelezett az e-mobilitás és a fenntartható megoldások mellett, a Gen2-es versenygép mellett villámtöltőit is bemutatta a Nagy Futamon.

    A sajtóeseményen d’Ambrosio, aki jelenleg ötödik a Formula E bajnokságban, elmondta, hogy lenyűgözi a magyarok autósport szeretete, és meglepődve tapasztalta, hogy bár a show csak délután kettőkor kezdődött, mát délelőtt fél 10-kor is sokan voltak a helyszínen, hogy megcsodálhassák a versenyautókat.

    „Szeretem elegyíteni a történelmet a jövővel.” – mondta a belga versenyző azzal kapcsolatban, hogy felerősödtek a hírek, mi szerint már folynak a tárgyalások egy budapesti Formula E futamról.

    „Szóval jó lenne ezt a kettőt összehozni Budapesten, ahol volt is már Grand Prix.” – folytatta, utalva az 1936-os népligeti versenyre.

    Kora délután a Nagy Futam sajtótájékoztatóján a két külföldi sztárvendégekhez a hazai kedvencek is csatlakoztak, így Tassi Attila és Michelisz Norbert a WTCR-ből, Baumgartner Zsolt aki mostanság az F1 Experiences kétüléses versenyautóját vezeti, valamint Szabó Krisztián, aki a ralikrossz világbajnokságon jeleskedik.

    Az utcai show-t Max Verstappen indította egy Red Bull RB7-es volánja mögött, mellyel 2011-ben bajnok lett a csapat, ahogy Sebastian Vettel is. Viszonylag óvatosan indított a holland versenyző, előbb felmérte a terepet, azonban második futása során, a parádé végén már bátrabban odalépett az autónak az Andrássy úton, és a közönség legnagyobb örömére a „fánkozás”, a gumiégetés sem maradt el. A nap folyamán Max némi autogram osztást is beiktatott, így a szerencsések egy-egy aláírással, netán szelfivel is gazdagodhattak.

    Az a mostaniaknál még jóval hangosabb Forma-1-es gép után egy igazi „csendes őrült” következett. Első alkalommal hasított Budapest (és egyáltalán Magyarország) utcáin Formula E autó, mely lopakodóként suhant a nézők előtt Jerome D’Ambrosio irányításával, azonban cseppet sem óvatoskodott. A belga versenyző az első adandó alkalommal megmutatta, hogy milyen „fánkokat” csinál a Gen2-es autó.

    De ha már aszfaltra rajzolt „fánkok”: Ha esetleg valaki eddig nem tudta volt, hogy milyen az, amikor egy versenykamion gumit égetve forog az úton, az most megtudhatta. Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző szinte ellopta a show-t a világsztároktól, legalábbis fánkozás terén biztosan. A több, mint 5 tonnás masina pillanatok alatt ködbe, illetve füstbe borította a környéket.
    Pályára, jobban mondva utcára lépett BABA is, vagyis Dinnyés László egykori Hungarocamionos verseny-Rábájának replikája, mely Béke Antal keze munkája, és már láthattátok tavaly a Kamion Eb hungaroringi hétvégéjén is. BABA olyan lelkes és tüzes volt, hogy egy kör után ki is gyulladtak első fékjei, de hamar eloltották.

    Rajtuk kívül azonban láthatóak voltak még többek között WTCR autók, Michelisz Norbi és Tassi Attila jóvoltából, NASCAR, rali és ralikrossz autók, oldtimerek melyeket a Hungaroring Classicon is lehet majd látni, akár versenyezni is.

    Hamarosan érkezünk egy fánkokkal teli videóval, addig pedig íme pár hangulatfotó a 2019-es Nagy Futamról.

    [Best_Wordpress_Gallery id=”216″ gal_title=”2019 Nagy Futam”]

  • Egyeztetések a lehetséges budapesti Formula E futamról

    Egyeztetések a lehetséges budapesti Formula E futamról

    Többek között Jean Todttal, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével is tárgyal Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke az elektromos formaautós versenysorozat, a Formula E magyarországi futamának lehetséges megrendezéséről.

    Az MNASZ első embere szerdán azt mondta az MTI-nek, hogy az eddigi egyeztetésekből még korai lenne végső következtetéseket levonni, de tény: „évek óta dolgozunk azon, hogy Magyarországra hozzuk a sorozatot.”

    „Jelenleg a Dél-afrikai Köztársaságban, Sun Cityben vagyunk a FIA éves sportkonferenciáján, s kezdeményeztem, hogy itt a következő napokban Jean Todttal egyeztessünk a Formula E versenynaptárjába kerülés feltételeiről” – nyilatkozta Oláh Gyárfás, és hozzátette, több lehetséges helyszín is felvetődött már, valamint a verseny promóterének kiléte is kérdéses még.

    Az MNASZ elnöke azt mondta, kedden tárgyalt az utóbbi évtizedek újonnan épített Formula 1-es pályái közül többet is megtervező Hermann Tilkével, aki szívesen részt venne a nyomvonal kialakításában.

    „Számomra fontos szempont, hogy be tudjuk mutatni csodálatos fővárosunkat a televíziós közvetítés során. A Formula E ráadásul a közeljövőben világbajnoksággá alakulhat, ezért különösen pozitívak az érzéseim, mert így ezzel a sorozattal is csatlakozni tudnánk a magyar kormány törekvéséhez, amely szerint Magyarország szívesen ad otthont Világ- és Európa-bajnokságoknak” – jelentette ki Oláh Gyárfás.

    A magyar közönség szerdán, a Nagy Futam elnevezésű budapesti autósport-bemutató keretében láthatott először Formula E versenyautót élőben száguldani.

    A Formula E sorozat 2014-ben indult, s mivel a versenyautók elektromos meghajtásúak, zajártalmuk nagyon alacsony, így belvárosi, utcai pályákon rendezik a futamokat.

  • Formula E versenyautó Budapest belvárosában

    Formula E versenyautó Budapest belvárosában

    Az ABB FIA Formula-E háromszoros futamgyőztese, Jérôme D’Ambrosio volt az egyik sztárja az e heti Budapesti “Nagy Futamnak”, amelyen a belga pilóta egy második generációs ABB Formula-E versenyautót vezetett a belvárosban.

    Az ABB, amely névadója a világ első, teljesen elektromos hajtású autók számára rendezett Formula-E versenysorozatnak, az e heti budapesti “Nagy Futamra” elhozta az egyik másodgenerációs, elektromos hajtású versenyautót. Magyarországon ez az első alkalom, hogy az ABB Formula-E bemutatta, hogy milyen lehetőséget kínál az e-mobilitás a fenntartható közlekedési megoldások terén.

    A jelenlegi bajnoki versenyszezonban a pilóták között ötödik helyen álló belga versenyző, Jérôme D’Ambrosio mutatta be Budapesten az ABB Formula-E párizsi futamáról érkező autó képességeit. A versenyautó mellett az ABB villámtöltőit is láthatta a nagyközönség. A kiállítás egyik célja, hogy széles körű párbeszédet kezdeményezzenek a közlekedés és a nagyvárosok jövőjét érintő aktuális témákról.

    Fotó: ABB Magyarország

    A versenysorozat, amelyet az ABB névadó partnerként támogat, a legújabb innovációkat alkalmazó elektromos hajtású járműveket és alternatív energetikai megoldásokat vonultat fel világszerte a nagyvárosok központjában. D’Ambrosio az egyik legtapasztaltabb pilóta a Formula-E versenysorozatban, eddig a 2014-ben útjára indított bajnokság minden egyes futamán rajthoz állt. A “Nagy Futamon” versenyautók, motorkerékpárok és kamionok vonultak fel Budapest szívében. A rajongók itt közelebbről csodálhatták meg a gépeket, mint arra alkalmuk nyílna egy zárt versenypályán. Az esemény kiváló alkalmat teremtett arra is, hogy az ABB standján bemutassák a legújabb elektromos jármű töltési rendszereket.