Kategória: Formula E

  • Először nyert Berlinben Lucas di Grassi

    Először nyert Berlinben Lucas di Grassi

    Lucas di Grassi révén az Audi hazai pályán diadalmaskodott a Formula E berlini fordulójában.

    A délelőtti időmérő edzést Sebatien Buemi nyerte, Stofel Vandoorne előtt. Az Audi brazilja a második sorból várhatta a lámpák kialvását. A rajtnál gond nélkül eljött a mezőny, és di Grassi rögtön meg is kezdte az előre nyomulást. Előbb a belgát, majd a rajt után pár körrel már Buemit is megelőzte, így hamar az élen találta magát.

    A 2017-es bajnok végig magabiztosan vezetett, folyamatosan növelte előnyét, így magabiztos győzelmet aratott, amely már a második idei diadala volt.

    Nem volt ilyen egyszerű futama Bueminek, aki szinte az egész futamot csatározással töltötte. Féltávnál még Da Costa is előtte haladt, ám a verseny végére a BMW-s tempója visszaesett, így Buemi másodikként látta meg a kockás zászlót.

    Remek versenyt futott a bajnoki éllovas Jean-Eric Vergne is, aki ugyan csak a nyolcadik helyről rajtolhatott, de még így is a dobogó harmadik fokán pezsgőzhetett, szorosan Buemi mögött célba érve.

    Da Costa sokáig dobogós helyen haladt, végül a negyedik pozícióval kellett beérnie, mögötte a visszaeső Stoffel Vandoorne zárt. Abt és Vandoorne vívott komoly harcot a verseny legvégén, és hiába a német támadó üzemmódja, nem tudta megelőzni a HWA versenyzőjét.

    Alexander Sims a superpole-ba ugyan bejutott, de Monacóból hozott még egy öt helyes rajtbüntetést, ami miatt csak a 11.helyről rajtolhatott. Számos szép előzést és jó tempót felmutatva sikerült a hetedik helyig feltornáznia magát.

    Oliver Rowland végzett a nyolcadik helyen, akit a verseny során figyelmeztettek, mert kis híján a falra kente Wehrleint, mikor megelőzte őt.

    Az ex-Forma-1-es pilóta végül az utolsó pontszerző helyet csípte meg Sam Bird mögött.

    A futam nagy vesztese a negyedik helyről rajtoló Gary Paffett volt, aki egész verseny során csak szenvedett, végül csak a 16.lett.

    Rémálom volt a hazai hétvége André Lotterer számára, aki az időmérőn megszerzett utolsó helye után a versenyt fel kellett adnia akkumulátor gondok miatt.

    Az egyetlen kieső a pályán Alex Lynn volt, akinek a hátsó tengelyével akadt gondja, és a rajt-cél egyenesben állt meg az autójával. Az eset után pár körig egész pályás sárga zászló volt érvényben.

    A hétvége után Vergne tartja első helyét a pontversenyben 102 ponttal, de előnye csupán hat egység di Grassi előtt.

    POZ PILÓTA CSAPAT AUTÓ KÖR KÜLÖNBSÉG
    1 Lucas di Grassi Audi Audi 37 47:02.477
    2 Sebastien Buemi e.dams Nissan 37 +1.856
    3 Jean-Eric Vergne DS Techeetah DS 37 +2.522
    4 Antonio Felix da Costa BMW BMW 37 +5.845
    5 Stoffel Vandoorne HWA Venturi 37 +6.336
    6 Daniel Abt Audi Audi 37 +6.551
    7 Alexander Sims BMW BMW 37 +8.235
    8 Oliver Rowland e.dams Nissan 37 +10.781
    9 Sam Bird Virgin Audi 37 +13.153
    10 Pascal Wehrlein Mahindra Mahindra 37 +14.846
    11 Edoardo Mortara Venturi Venturi 37 +15.377
    12 Mitch Evans Jaguar Jaguar 37 +17.688
    13 Robin Frijns Virgin Audi 37 +21.197
    14 Maximilian Gunther Dragon Penske 37 +26.154
    15 Felipe Massa Venturi Venturi 37 +26.684
    16 Gary Paffett HWA Venturi 37 +27.718
    17 Jerome d’Ambrosio Mahindra Mahindra 37 +27.729
    18 Oliver Turvey NIO NIO 37 +32.117
    19 Tom Dillmann NIO NIO 37 +33.706
    20 Jose Maria Lopez Dragon Penske 37 +46.895
    Andre Lotterer DS Techeetah DS 28 Kiesett
    Alex Lynn Jaguar Jaguar 23 Kiesett
  • A McLaren elveszítheti a a Petrobrast!

    A McLaren elveszítheti a a Petrobrast!

    A McLaren elvesztheti a az üzemanyag támogatóját a Petrobrast, miután a brazil elnök, Jair Bolsonaro felszólította a céget, hogy idő előtt szálljon ki a Forma-1-es csapat mellől. A Twitteren ennyit írt Bolsonaro:

    „2018-ban a Petrobras kötözz egy reklámszerződést a McLarennel 782 millió brazil real értékben, 5 évre. Jelenleg a cég a kormányom döntése alapján fel kívánja bontani ezt.”

    A brazil vállalat partnersége a britekkel kiterjed kenőanyagok és üzemanyag fejlesztésére is, állította a 2018 év eleji bejelentés a szezon előtt. A Petrobras többségi tulajdonosa a brazil állam, és hivatalosan is ekkortól kezdődött el a kapcsolatuk a McLarennel.

    A Veja magazin interjújában Osmar Terra, belügyminiszter így nyilatkozott:

    „Semmi értelme, sőt kifejezetten abszurd. Ekkora összegért egy kis név csak a sisakon.”

  • A Kanadai Nagydíj főtámogatóját egyáltalán nem érdekli a Formula E

    A Kanadai Nagydíj főtámogatóját egyáltalán nem érdekli a Formula E

    A Kanadai Nagydíj promótere elmondta, hogy őt annak ellenére nem hozza lázba a Formula E. Annak ellenére nyilatkozta ezt, hogy az elektromos széria népszerűsége évről évre nő.

    Az elektromos széria versenyzői ugyan már a harmadik szezon záróversenyén már versenyezhettek Montreál utcáin. Azonban Francois Dumontier egyáltalán nem lelkesedik ezért a szériáért.

    „Végignézve a Formula E-t, ez nem egy érdekes bajnokság,” – nyilatkozta Dumontier az új Paddock épületének átadásakor a Circuit de Gilles Villeneuve helyszínén. Általában városi pályákon rendezik a versenyeket, és az adott helyszínen általában mindössze egyetlen egyszer rendeznek versenyt.”

    Dumontier azt is hozzátette, hogy a Formula E-t sokféle zavaró tényező veszi körül. „Ezek a gyártók kiszálltak olyan bajnokságokból, mint a WEC vagy a DTM, csak azért, hogy ebben a szériában versenyezhessenek. A Formula E csak azért van, hogy reklámozzák az autosportot, semmi másért. Szóval az én válaszom egy nagyon határozott nem.”

  • And We Go Green – jön DiCaprióék filmje a Formula E-ről!

    And We Go Green – jön DiCaprióék filmje a Formula E-ről!

    Éld át az ABB FIA Formula E bajnokság csúcspontjait, mélységeit és lendületét, tudd meg, hogy miről szól ez a fajta versenyzés az új „And We Go Green” nagyszabású dokumentumfilmből. Az Akadémia díjnyertes filmművészei Fisher Stevens, Malcolm Venville és Leonardo di Caprio a színfalak mögé nézhettek, és követik a versenyzők útját az elektromos utcai szériában, ahol bemutatják a klímaváltozás és a városi légszennyezettség elleni harcukat.

    A film Jean-Eric Vergne bajnoki évéből mutat be sosem látott felvételeket, igen közelről, bemutatja a versenyzők életét a negyedik szezonból, ahogy 12 fejlett nagyvárosban versenyeznek, Hongkongtól New Yorkig.

    Az „And We Go Green”-t Cannesban mutatják be május 23-án, és a premieren olyan sztárversenyzők lesznek jelen a vörös szőnyegen, mint Jean-Eric Vergne, Sam Bird, Lucas di Grassi, Andre Lotterer, Nelson Piquet Jr., valamint Alejandro Agag a széria alapítója, Fisher Stevens társrendező, Malcolm Venville társrendező és az Oscar-díjas Leonardo DiCaprio.

    Agag így nyilatkozott a filmről:

    „Ez a dokumentumfilm bemutatja az ABB FIA Formula E bajnokság igaz célját és küldetését, valamint bemutatja hogy a versenyzés miképp szolgálja a technológia fejlődését, illetve hogy hogy a sport izgalmainak hatása van a társadalomra, és megváltoztatja az elektromos autózásról eddig ismert felfogást. Ezért is lett a címe „And We Go Green”. Ez nem csak a rajtjelzést jelenti, hanem arra is utal, hogy sürgősen szükség van a fosszilis tüzelőanyagok által okozott pusztító és helyrehozhatatlan károk megfékezésére. Büszke vagyok rá, hogy ennyire tehetséges stábbal dolgozhattam, akikkel közös az értékrendünk, és elhivatott harcosai vagyunk a fenntarthatóságnak, és harcolunk az éghajlatváltozás ellen.”

    Stevens és Venville társproducerek ennyit tettek hozzá:

    „Eredetileg egy filmet akartunk csinálni a környezetről. Felismertük azonban, hogy a legjobb út ha fel akarjuk hívni a figyelmet a klímaváltozásra, ha az emberekről készítünk filmet, így ebben az esetben az autóversenyzőkről, akik megváltoztatják az autóversenyzésről alkotott felfogást. A sportemberek élete, a hullámvölgyek, a versenyek izgalma és az innovatív, életet biztosító elektromos technológia keveredik a világ nagyvárosaiban történő versenyzéssel világszinten. Ezt a filmet elkészíteni hihetetlen, inspiráló és izgalmas volt.”

  • Sam Bird kis híján felhagyott a versenyzéssel

    Sam Bird kis híján felhagyott a versenyzéssel

    Sam Bird elárulta, hogy nagyon közel járt hozzá, hogy felhagyjon az autóversenyzéssel, miután 2013-ban az együléses versenyzést egy ideig szüneteltette.

    Azóta azonban megtalálta a helyét a Formula E bajnokságban, és tavaly a harmadik helyen zárta a szezont. Azonban 2013 után a brit versenyző közel járt hozzá, hogy profi fitnesz instruktor legyen belőle, mivel a GP2 után bár tesztelt a Mercedesszel, F1-es kilátásai nem nagyon voltak.

    „Utálatos időszakban voltam.” – idézi őt az e-racing365.com. „Gyakorlatilag kiszorultam a Mercedesből egy döntés miatt, amit akkor a menedzsmentem hozott. Totonak (Wolff) nem tetszett a válaszuk valamira, aztán nem ülhettem többet F1-es autóba, DTM-be se hívtak, és azt mondták nekem: a te időd lejárt.”

    „Ez az követően volt, hogy második lettem GP2-ben, miután ötször nyertem a szezonban. Öt GP2-es győzelemmel azt gondolja az ember: ‘remélhetőleg lesz lehetőség egy F1-es ülésre’. Sajnos nem, abszolút sehol a közelben.”

    „Onnan, hogy van egy jól fizető munkám, oda jutottam, hogy nincs semmim.” – folytatta Bird.

    „Pár hétre voltam attól, hogy felhagyjak az autósporttal és elmenjek dolgozni egy edzőterembe, vagy valami, hogy személyi edzői diplomát szerezzek, mert nem volt pénzem az áram számlámra, a helyi adóra és a bérleti díjra.”

    „Szerencsére a Formula E-ben lehetőséget kaptam, a Virgin Racinggel, és megragadtam. Így fordul a szerencse egy nap alatt.”

  • Megvan az Extreme E első nevezője!

    Megvan az Extreme E első nevezője!

    A Venturi Automobiles lett az első gyártó, mely hivatalosan is nevezett az Extreme E-re.

    Az Extreme E-ről írtunk már korábban, ez egy 2021-ben induló off-road bajnokság lesz, elektromos SUV-kkal, többek között az Északi-sarkon

    „Én igazi kalandvágyó vagyok, ennek következtében mindig is szerettem volna megismerni a világ legtávolabbi régióit.” – mondta a Venturi elnöke, Gildo Pastor. „Vannak már világrekordjaink, felállítottuk a szárazföldi sebességrekordot a Venturi Buckeye Bullettel (549 km/h), miénk a leghosszabb elektromos járművel, segítség nélkül megtett út rekordja (14 900 km), és elsőként mi szeltük át Délkelet-Afrikát segítség nélkül (5800 km). Év végéig elküldjük a Venturi Antarcticát, az első elektromos sarki felfedező járművet a Déli-sarkra.”

    „Az Extreme E-vel való partnerkapcsolatunk új lehetőséget nyújt arra, hogy megmutassuk az elektromos járművek képességeit a legextrémebb környezetben. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy csatlakozhatunk ehhez az innovatív és szórakoztató koncepcióhoz.”

    Az Extreme E SUV-jai nehéz környezeti körülmények között fognak versenyezni, öt kontinensen.

    A csapatok maguk fejlesztik az erőátviteli rendszert, a karosszériát, úgy, hogy az illeszkedjen a Spark Racing Rechnology által szállított egyen-csomaghoz.

    A prototípus tesztelésére már idén júliusban sor kerül, az autókat pedig 2020 márciusában kapják majd meg a csapatok.

    Ugyan a Venturi az első, mely hivatalosan is a nevezők közt van már, de állítólag előzetes nevezése van mér az Andretti Autosportnak is Jean-Eric Vergne-nyel, sőt érdeklődik a PSA csoport is, melynek márkái között szerepel a Citroen, a Peugeot, vagy épp a DS is.

  • A BMW i divízió bemutatta a világ első tető nélküli biztonsági autóját

    A BMW i divízió bemutatta a világ első tető nélküli biztonsági autóját

    Az ABB FIA Formula E bajnokság új biztonsági autójaként debütáló BMW i8 Roadster Safety Car a Monacói Nagydíj előestéjén, a Yacht Club de Monaco színpadán ünnepelte világpremierjét.

    A tisztán elektromos formaautókat rajtrácsra állító ABB FIA Formula E bajnokság hivatalos autóipari partnereként a BMW i divízó az ötödik versenyszezon kilencedik futamának előestéjén, a Yacht Club de Monaco színpadán leleplezte a sorozat új biztonsági autóját. A BMW i8 Roadster Safety Car vázát, karosszériáját és hajtásláncát a mérnökök kifejezetten a versenypályás használat követelményei szerint fejlesztették tovább testvérmodellje, a BMW i8 Coupé Safety Car mintájára. A hivatalos bemutatón Pierre Casiraghi, a Yacht Club de Monaco alelnöke, Alejandro Agag, a Formula E alapítója és elnök-vezérigazgatója, valamint Dr. Robert Irlinger, a BMW i divízió elnöke is tiszteletét tette.

    A BMW i divízió biztonságiautó-flottájához újonnan csatlakozó BMW i8 Roadster Safety Car (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km)* a világ első tető nélküli biztonsági autója, amelynek két leglátványosabb eleme a lerövidített első szélvédő és a versenyautós légterelő szárny.

    „A BMW i divízió és a Formula E elkötelezett az innováció mellett, ettől is illenek össze olyan kiválóan. A ma bemutatott biztonsági autó pedig egy újabb nagyon jó példa a két fél iránymutató szellemiségére” – mondta Dr. Robert Irlinger. A BMW i8 Roadster Safety Car megalkotásakor a BMW i divízió mérnökei, dizájnerei és kommunikációs munkatársai új távlatokba mertek tekinteni és egy abszolút egyedi járművet álmodtak valóra. A biztonsági autó mögött álló fejlesztőcsapat munkája olyan, akár egy startup cégé: tervezőmérnökeink a hétköznapi munka mellett, saját stílusuk szerint szerelték össze a modellt, ezért is van az, hogy valami egészen különleges produkcióra voltak képesek. Végtelenül hálás vagyok az FIA-nek és a Formula E sorozatnak, amiért ilyen mértékű rajongást mutatnak innovációink iránt és amiért lehetővé teszik számunkra, hogy a BMW i8 Roadster hivatalos biztonsági autóként dolgozzon” – tette hozzá a BMW i divízió elnöke.

    BMW i8 Roadster Safety Car, racingline, racinglinehu. racingline.hu

    „Szeretném megköszönni a BMW i divízió családjának és a Yacht Club de Monacónak az ABB FIA Formula E bajnokság eme újabb fantasztikus premierjét. A BMW i8 Roadster Safety Car lélegzetelállító alakot öltött – olyat, amely megkülönbözteti mindattól, amit eddig valaha láttunk, és mint ilyen, hol is lehetett volna stílususabban bemutatni, mint itt, a Monacói Nagydíjon. A BMW a kezdetek kezdetétől a sorozat hivatalos autóipari partnere, aki folyamatos támogatásával és most már versenyző gyártóként is bizonyítja az elektromos mobilitás iránti elköteleződését” – fogalmazott Alejandro Agag.

    Technikai módosítások a versenypályás használat követelményei szerint

    Kimagasló váz- és karosszériamerevségét tekintve a BMW i8 Roadster a biztonsági autó kiváló műszaki alapjául szolgált. A versenypályára szánt változatban jelentősebbre nem, csupán néhány apróbb változtatásra volt szükség. A BMW i8 Roadster Safety Car leglátványosabb módosítása a lerövidített első szélvédő, amely dinamikusabb kiállást kölcsönöz a modellnek. A biztonsági autó súlypontja mintegy 15 milliméterrel lejjebb került, az intenzív lassulásról BMW M karbon-kerámia sport fékrendszer gondoskodik, a biztonságot pedig FIA-által jóváhagyott bukókeret, míg a leszorítóerőt versenyautós légterelő szárny és impresszív első koptató fokozza.

    A biztonsági autónak azonban szerepköréből kifolyólag is át kellett esnie néhány módosításon. Tető híján a fényhíd a hátsó légterelő szárny fölé került, jelzései így a versenypálya minden szögéből jól láthatók. A BMW i8 Roadster Safety Car ezen felül kommunikációs antennát, GPS antennát, kiterjesztett belső kommunikációs rendszert és hátrafelé néző kamerát is kapott.

    A karosszériadizájn az elődmodell által kijelölt utat követi

    Az ABB FIA Formula E bajnokság új biztonsági autójának másik jelentős újítása a karosszériadizájn, amely a BMW emblémájának kék-fehér színeit a BMW iFE.18 versenyautó és a BMW i8 Coupé Safety Car mintájára, a nyitott tetős mobilitás és a látványos monacói vonalvezetés párhuzama szerint ábrázolja. A kék és a lila színek a nyers energia természetes színeit, míg a narancs és zöld árnyalatok a biztonsági autó fényjelzéseit idézik. Az autón körbefutó ibolyalila mintázat a karosszériadizájn „élő”, folyamatos kapcsolatát szimbolizálja, hogyan a BMW iFE.18 versenyautó esetében is.

    A BMW Group dizájnerei nagy sikerrel alkalmazzák versenypályára gurított autóikon a szélvédő előtti karosszériaelem matt fekete fényezését, amelynek tükröződésmentes felülete verőfényes napsütésben jelentősen megkönnyíti a pilóták dolgát. A BMW i8 Roadster Safety Car esetében a dizájnerek a matt felületet a „csomagtérajtó” utasoldali felére is kiterjesztették, a „szárnyszerű” mintázat így a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster ajtajainak felnyitott állását szimbolizálja.

    BMW i8 Roadster Safety Car, racingline, racinglinehu. racingline.hu

    Az ABB FIA Formula E bajnokság futamait biztosító BMW i flottáról

    A BMW i divízió az immár ötödik szezonját élő ABB FIA Formula E bajnokság hivatalos autóipari partnere. A futamokat biztosító biztonságiautó-flotta élén két modell áll: a BMW i8 Roadster Safety Car (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km)* és a BMW i8 Coupé Safety Car (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km)*. A flottában a versenyigazgatói autóként dolgozó BMW i3s (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km)* és az orvosi autóként szolgálatot teljesítő BMW 530e iPerformance (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,2 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,3 – 13,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 47 – 49 gramm / km)* is megtalálható.

    *Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

  • A Formula E bajnokságainak állása a monacói ePrix után

    A Formula E bajnokságainak állása a monacói ePrix után

    Most, hogy vége a monacói ePrix-nek, amiről már a korábbiakban beszámoltunk, nézzük, hogy milyen változások történtek az egyéni és a konstruktőri bajnokságban.

    Egyéni pontverseny

    Jean-Eric Vergne idei második sikerét könyvelhette el a hercegségben. A francia pilóta ezzel a győzelemmel átvette a vezetést az egyéni pontversenyben. André Lotterer egy borzalmas időmérő után sikerült a maximumot kihoznia a versenyből. A Techeetah német versenyzője a huszadik helyről rajtolt el és egy igen kalandos verseny végén kilencedikként intették le. A német ezzel megelőzte az Envision Virgin Racing hollandját, Robin Frijnst, aki összetörte az autóját, miután nekiment Alexander Sims BMW-jének.

    A BMW portugálja, Antonio Felix da Costa pedig a hatodik helyével fontos pontokat szerzett. A portugál versenyző mindössze 9 ponttal van lemaradva a bajnokságot vezető Vergnetől. Lucas di Grassi nem tudott lépést tartani da Costával, ugyanis a brazil balesetbe keveredett a verseny folyamán, ami miatt fel kellett adnia a versenyt.

    Pozíció Versenyző Pontszám
    1. Jean-Eric Vergne 87
    2. André Lotterer 86
    3. Robin Frijns 81
    4. Antonio Felix da Costa 70
    5. Lucas di Grassi 70
    6. Mitch Evans 69
    7. Jerome d’Ambrosio 65
    8. Oliver Rowland 59
    9. Daniel Abt 59
    10. Sam Bird 54
    11. Edoardo Mortara 52
    12. Pascal Wehrlein 51
    13. Sebastien Buemi 40
    14. Felipe Massa 32
    15. Stoffel Vandoorne 20
    16. Alexander Sims 18
    17. Maximillian Günther 10
    18. Gary Paffett 8
    19. Oliver Turvey 6
    20. Alex Lynn 4
    21. José Maria Lopez 3
    22. Tom Dillmann 0

     

    Konstruktőri bajnokság:

    A DS Techeetah Vergne győzelmével és Lotterer kilencedik helyének köszönhetően összesen 27 pontot gyűjtöttek Monacóban. A kínai alakulat ezzel még nagyobb előnyre tett szert a második helyen álló Envision Virgin Racing csapatával szemben, ugyanis mindkét versenyzőjük kiesett. Frinjs balesetbe keveredett, Sam Bird pedig a verseny vége felé defektet kapott és visszaesett.

    Az Audi Sport ABT Schaeffler is közelebb tudott kerülni Frijnsékhez Daniel Abt nyolcadik helye miatt. A Nissan fantasztikus hétvégén van túl, ugyanis Oliver Rowland második, csapattársa Sebastien Buemi pedig az ötödik helyen ért célba. Ezzel összesen 28 pontot szereztek, amivel átugrották a BMW i Andretti Motorsport csapatát.

    A BMW egyre távolabb kerül a konstruktőri bajnoki címtől. Antonio Felix da Costa folyamatosan szállítja a jobbnál jobb eredményeket, amíg Alexander Sims már hat verseny óta képtelen pontot szerezni.

    Pozíció Csapat Pontszám
    1. DS Techeetah 173
    2. Envision Virgin 135
    3. Audi Sport ABT Schaeffler 129
    4. Mahindra 116
    5. Nissan e.dams 99
    6. BMW i Andretti Motorsport 88
    7. Venturi Formula E Team 84
    8. Panasonic Jaguar Racing 74
    9. HWA Racelab 28
    10. GEOX Dragon 13
    11. NIO Formula E Team 6

     

    VÁLTOZÁS: Antonio Felix da Costát kizárták a versenyből, mert az utolsó fél körben egy nem megengedett energia módot használt. Daniel Abtot pedig egy boxutca áthajtásos büntetéssel sújtották, ami miatt elveszítette a nyolcadik helyét. Mindez azt jelenti, hogy a DS Techeetah két pilótáját mindössze egyetlen egy pont választja el az egyéni pontversenyben.

  • Vergne nyert Monacóban és élre állt a bajnokságban

    Vergne nyert Monacóban és élre állt a bajnokságban

    Jean-Eric Vergne nyerte a monacói Formula E futamot, ezzel pedig ő lett az idei szezonban az első versenyző, aki egynél több futamot tudott nyerni.

    A bajnoki címvédő francia ugyan második időt autózta az időmérő edzésen, de Oliver Rowland még az előző fordulóból magával hozott egy három helyes rajtbüntetést.

    Az elmúlt futamokhoz képest viszonylag eseménytelenül telt el ez a 45 perc plusz egy kör. A végig vezető Vergne csupán két tizeddel előzte meg a leintéskor a pole-ját elveszítő Oliver Rowlandet, aki remek versenyt futott.

    A dobogó alsó fokáért volt még rendkívül kemény harc, Felipe Massa és Pascal Wehrlein között. Végül a brazil ellen tudott állni német riválisa komoly nyomásának, így megszerezte élete első dobogóját a Formula E-ben. Annak ellenére is, hogy a Venturi autója az utolsó körökben erősen energia kímélő üzemmódban versenyzett, miközben a Mahindra végig támadó üzemmódot használt ellene.

    Az eddig minden monacói FE versenyt megnyerő Sebastien Buemi számára most nem volt ennyire sikeres hétvégéje, de így is az ötödik helyen zárt, az ő hátránya viszont már nagy volt az első négyes mögött.

    A hétvége előtt még a pontversenyt vezető Robin Frijns idézte elő az első sárga zászlós fázist, amit nem sokkal később egy teljes pályás követett a 29.körben, ami Alex Lynn és Maximilian Günther balesete miatt lépett érvényben.

    Rajtuk kívül még Lucas Di Grassi sem láthatta meg a kockás zászlót, az ő autóján a bal első felfüggesztés adta meg magát. Ez volt a brazil bajnok idei első kiesése. Akárcsak Oliver Turvey és a versenyt gumi problémák miatt feladó két Virgin sem jutott el a célvonalig.

    A BMW-s Antonio Felix da Costa lett a hatodik, mögötte Mitch Evans végzett. Utóbbi pilóta hiába jutott be az időmérőn a szuper pole-ba, de utólag tíz helyes rajtbüntetést kapott. Az utolsó három pontszerző helyen Daniel Abt, a mezőny végéről rajtoló André Lotterer és a sérült első szárnnyal célba érő Alex Lynn zárt.

    A pontversenyben a két DS Techeetah állt az élre, Vergne előnye öt pont Lotterer előtt.

    A bajnokság két hét múlva Berlinben folytatódik.

  • Komoly veszteséget termelt tavaly a Formula E

    Komoly veszteséget termelt tavaly a Formula E

    A 2018 július 31-én zárult üzleti év végén a Formula E 26,4 millió euró (~8,5 milliárd forint) veszteséget könyvelhetett el. Mindezt annak ellenére, hogy rekordösszegű, 133,4 millió eurós bevételt termeltek, melynek 78%-a a licensz- és versenyrendezés jogából származik.

    Ezzel párhuzamosan azonban 44 millió euróval nőttek a költségek, többek között bővítették a személyzetet és az új autók fejlesztésére is sok pénz ment el.

    Összehasonlításképpen: 2017-ben a Formula E 94,5 millió eurós bevétel mellett 20,8 millió euró veszteséget, 2016-ban pedig 56,6 millió euró bevétel mellett 35,2 millió euró veszteséget termelt.

    A Formula E debütálása, vagyis a 2014/15-ös szezon kezdete óta összesen 150 millió euró veszteséget könyvelhet el.

    A dokumentumokból állítólag az is kiderül, hogy a cég fizetőképessége nagyban függ az anyavállalat, a Formula E Holdings támogatásától, mely 2018-ban 10,5 millió eurós tőkeemelést hajtott végre.

    A Formula E azonban növekedik, egyre több nagynevű autógyártót nyer meg magának, mint például az Audit, vagy a Jaguárt. A versenyre kilátogatók száma a negyedik szezon során megduplázódott, 476 000-re nőtt, míg a televízióban 330 millió ember követte a versenyeket globálisan.

    A jövőbeli jövedelmek nagy része Szaúd-Arábiából származik, miután a Formula E tízéves megállapodást írt alá az állammal tavaly májusban. Habár az ügylet értékét hivatalosan nem közölték, a Verge jelentése szerint, az 260 millió dollárról szól, 10 éves időintervallumra. értékben terjedt el a tíz évben.