Kategória: Formula E

  • Egyre valószínűbb, hogy Budapest be fog kerülni a Formula E versenynaptárába

    Egyre valószínűbb, hogy Budapest be fog kerülni a Formula E versenynaptárába

    A Budapesti ePrix egy valós lehetőségnek tűnik a Formula E számára. A magyar főváros feltehetőleg már benne lesz az elektromos széria hetedik szezonjában, a versenyt pedig 2021 nyarán rendeznék meg.

    Számos tervet mutattak be az előző heti tárgyaláson a magyar fővárosban. Az FIA elnöke, Jean Todt az MNASZ elnökével, Oláh Gyárfással és az Emberi Erőforrások miniszterével, Palkovics Lászlóval beszélgetett a lehetséges magyar ePrix-ről.

    Számos versenyhelyszín esetében több helyszínt is kel kellett fixálni, beleértve a bel és külvárosi helyszíneket is. Információnk szerint a Budapest ePrix a Svájci ePrix-t válthatja majd, ugyanis a svájci verseny helyzete eléggé bizonytalan.

    A Városliget, ahol a túraautó versenyeket rendeztek a 60-as években, egy eléggé vonzó lehetőség a versenyrendezés számára. A terület hatalmas fejlődésen ment keresztül az utóbbi években. Egyes információk szerint ezt az ötletet még Budapest főpolgármestere, Tarlós István is támogatja. Emiatt a Népligetnek, ahol már 1936-ban is rendeztek versenyt, elég kevés esélye van arra, hogy újra verseny rendezővé váljon.

    A helyi önkormányzatokra egyre nagyobb nyomás helyeződik a z üzlet miatt, ugyanis a legjobb az lenne, ha már az októberi választások előtt megállapodjanak a felek.

    A felek azért kezdtek el tárgyalni a versenyről, mert egy hónappal ezelőtt Jerome d’Ambrosio egy Formula E autóval parádézott Budapest utcáin, a Nagy Futamon a sportág népszerűsítése érdekében.

  • Da Costának agresszívnak kell lennie, hogy életben tartsa bajnoki esélyeit

    Da Costának agresszívnak kell lennie, hogy életben tartsa bajnoki esélyeit

    A BMW Andretti Motorsport versenyzője, Antonio Felix da Costa elmondta, hogy tökösen kell versenyeznie a Formula E idei szezonjának hátralevő versenyein. A portugálnak ugyanis le kellene vadásznia az előtte levő három versenyzőt az összetettben, ha meg szeretné nyerni a bajnokságot.

    Da Costa nyerte meg az idei szezon első versenyét az első Ad Diriyah ePrix-t Szaúd-Arábiában. A BMW versenyzője az egyetlen olyan pilóta az elektromos széria mezőnyéből, aki a szezon kezdetétől fogva mindig az első csoportban vesz részt az időmérő edzéseken. Azonban jelen pillanatban csak a negyedik helyen áll az összetettben, 20 ponttal lemaradva az éllovas Jean-Eric Vergnetől.

    Vergne csapattársa, André Lotterer négy ponttal előzi meg a portugált, az Audi brazilja, Lucas di Grassi pedig mindössze hat pontra van szüksége a regnáló bajnok megelőzéséhez. Emiatt kell da Costának agresszívan versenyeznie a hátralevő három versenyen, hogy megszerezze elsőbajnoki címét a sorozatban.

    „Tulajdonképpen erőszakosabban kellene vezetnem az eddigi versenyekhez képest,” – nyilatkozta a portugál a Berlin ePrix leintését követően. „Berlinben már egy picit látszott is, hogy agresszívabb vagyok a megszokottnál. Ezentúl minden lehetőséget meg kell ragadnom, jó eredményekre van szükségem.

    „Nem lesz könnyű ledolgozni a 20 pontos hátrányomat JEV-vel (Vergne-nyel) szemben. Szóval igen, eléggé tökösnek és agresszívnak kell lennem, ugyanis a bajnoki cím megnyerése rendkívül különleges lenne a számomra.”

    Amikor a portugált a bajnoki esélyeiről kérdezték ezt válaszolta: „Még mindig hiszek abban, hogy bajnok lehetek. Azonban csak úgy nyerhetünk, ha kockáztatunk. Ki kell használnunk majd az előttünk adódó lehetőségeket, hogy a magunk javára fordítsuk a bajnokság állását.”

  • Tempelhof, avagy hat interjú és minden, ami elektromos!

    Tempelhof, avagy hat interjú és minden, ami elektromos!

    Igazán különleges helyen rendezték a Formula E berlini futamát. A Tempelhof reptér ad otthont a versenyek, ami még a Formula E naptáron belül is egyedi, hiszen ez az egyetlen helyszín, mely bár nem épített autóverseny pálya, mégsem utcai körülményeket nyújt.

    A 2008-ban bezárt Tempelhof reptér önmagában is érdekes, a történelem egy szelete, hiszen egyrészt a vilgág egyik legforgalmasabb reptere volt 1945 előtt, valamint „légihíd” szerepe volt az 1948-49-es szovjet blokád idején. Később aztán Tegelre és Schönefeldre koncentrálódott a forgalom, míg nem 2008-ban a repülőtér bezárt, azóta fesztiváloknak, sporteseményeknek ad otthont.

    Most nem is szaporítanánk tovább a szót a reptér története, történelme kapcsán, de aki Berlinben jár, mindenképp látogasson el oda is!

    A Berlin E-Prix során hat főt szólaltattunk meg, akiket most megnézhettek és meghallgathattok alábbi videónkban.

    Beszélgettünk a már az IndyCart is megjárt, most a Jaguar I-PACE eTROPHY-ban versenyző Katherine Legge-vel, a tavaly Makaóba nagyot esett, de idén már újra versenyző Sophia Flörsch-sel, a magyar labdarúgóválogatott egykori német szövetségi kapitányával, Lothar Matthäusszal, valamint a Formula E idei mezőnyéből Pascal Wehrleinnel, Felipe Massával és Jose Maria Lopezzel! Ugye mindegyiküket jól ismeritek? 😉
    Katherine véleményezte Fernando Alonso Indy 500-as „majdnem szereplését”, Sophia beszélt közelgő hungaroringi versenyhétvégéjéről, Lothar beszélt a magyar válogatott jelenlegi szövetségi kapitányáról, Marco Rossiról, és arról, miért is nem lenne képes beülni egy versenyautóba. 😮 Pascal mesélt arról, hogy szokott-e Vettellel vitázni arról, hogy jó-e a Formula E, Felipe arról, hogy mit szólna, ha Rióba költözne az F1-es Brazil Nagydíj, és hogy áll kisfia a gokartozással, Jose Maria pedig gyakorlatilag bepromózta magát a leendő elektromos TCR-be.

    De videónkból betekintést nyerhettek abba is, hogy egy hatalmas területen, milyen külön szórakoztató „falut” kínál a Formula E, illetve helyet kapott az eseményen a Greentech Festival is, ahol bemutatták, mi minden vár ránk a jövőben a technika terén, így többek között megnéztünk egy Velocoptert is, noha csak a földön.

  • A Szöul ePrix készen áll a 2020-as versenyrendezésre

    A Szöul ePrix készen áll a 2020-as versenyrendezésre

    A legelső Szöul ePrix-t 2020 májusában fogják majd megrendezni, amivel megszakítja a tavaszi európai versenyek sorozatát az ABB FIA Formula E-ben.

    A korábbiakban már beszámoltunk arról, hogy Dél-Korea fővárosa be szeretne szállni az elektromos széria versenynaptárjába a hatodik szezontól kezdődően. A versenyt valószínűleg május 2-án vagy pedig május 9-én fogják megrendezni. A végleges dátumról a World Motorsport Council fog döntést hozni a június 14-én megrendezendő ülésükön.

    Valószínűleg a május 2 lesz a befutó, ugyanis ha a másik dátumot választanák, akkor az ütközne a 2019/2020-as WEC szezon utolsóelőtti versenyével. A Szöul ePrix lesz az első magasabb színvonalú autosportos rendezvény Dél-Koreában Forma-1-es Koreai Nagydíj óta, amit utoljára a yeongami pályán kerül megrendezésre még 2013-ban.

    A verseny közvetlenül a Párizs ePrix és a Berlin ePrix közé fog majd bekerülni. A leendő utcai verseny Monacó helyét fogja átvenni, ugyanis a hercegségben csak minden második évben rendeznek versenyt a Formula E-ben.

    Érthető, hogy az elektromos széria vezetői is ragaszkodnak Szöulhoz, ugyanis több ázsiai versenyt szeretnének rendezni. Eredetileg márciusra akarták berakni a versenyt, azonban a lehetséges időjárási gondok miatt helyezták át a versenyt májusra. Hong-Kongban és egy másik ázsiai helyszínen, ami vélhetően a kínai Sanya lesz csakúgy, mint idén, még az európai versenyek előtt fognak rajthoz állni a pilóták még márciusban.

    „A szöuli verseny nem fog komoly problémát okozni nekünk,” – nyilatkozta a BMW Motorsport igazgatója, Jens Marqurart. „Az ázsiai piac az egyik legfontosabb a BMW-nek és a többi gyártónak is egyaránt. Ebből adódóan a dél-koreai egy értékes verseny a számunkra.”

    Egyes csapatok szerint viszont komoly probléma lehet a szöuli futam, ugyanis közvetlen Európából kellene a Távol-Keltre utazni. „Ha tényleg jövő májusban rendezi majd a versenyt, az ütközne a tesztelési időszakkal, szóval jó lenne, ha a lehető leghamarabb megtudnánk a verseny pontos dátumát,”- véli az Audi ABT Sport Schaeffler csapatfőnöke, Allan McNish.

  • Lopez a GEOX Dragonnál fogja befejezni a Formula E ötödik szezonját

    Lopez a GEOX Dragonnál fogja befejezni a Formula E ötödik szezonját

    José María Lopez elmondta, hogy az egyre erősödő pletykák ellenére a GEOX Dragon csapatánál fogja befejezni az idei szezont a Formula E-ben. Az argentin pilóta ezzel a kijelentésével szinte biztosra vehetjük, hogy rajthoz fog állni Bernben és a New Yorkban.

    Lopez Berlinben adott nyilatkozata arra engedett következtetni, hogy közel sem biztos a maradása az amerikai istállónál. Azonban az argentin elárulta, hogy az idei szezont mindenféleképpen a Dragonnál fogja befejezni. „Meg kell várnunk, hogy milyen eredményt fogunk elérni a szezon végén,” – vélekedett Lopez. „Van egy lehetőségem arra, hogy a csapatnál maradjak, azonban ez a lehetőség nem garantálja számomra a versenyzői ülést. Mérlegelnünk kell az adódó lehetőségeket a csapattal és ezek után kell meghoznunk a végleges döntést.

    „Nagyon csalódott lennék, ha nem kapnék egy újabb lehetőséget a csapattól, ugyanis ebben az esetben annak tudatában kell elhagynom őket, hogy még nem értem el a céljaimat velük. Amint elmondtam, még én sem tudok konkrét választ adni. Ha a szériában fogok maradni, akkor komolyabb sikereket szeretnék elérni.”

    Lopez a legutolsó 14 versenyén mindössze három pontot szerzett annak ellenére, hogy többször is az élmezőnyből rajtolhatott. Átlagosan a tizenkettedik helyről rajtol annak ellenére, hogy Szaúd Arábiában és Rómában is az élmezőnyből rajtolhatott. Az argentin pilótának emellett szerződése van a Toyotával a 2019/2020-as WEC szezonra. Várhatóan a csapaton belüli helyzete nem fog változni, ugyanis szinte biztos, hogy a hetes Toyotát fogja majd vezetni Kamui Kobayashi és Mike Conway csapattársaként.

  • Oliver Rowlandet számos rivális csapat megkereste

    Oliver Rowlandet számos rivális csapat megkereste

    A Nissan e.dams versenyzője, Oliver Rowland számos ajánlatot kapott a rivális csapatoktól a Formula E-ben. A rivális csapatok azért próbáltak meg lecsapni a brit pilótája, ugyanis még nem tudni, hogy hogyan alakul majd a jövője az elektromos szériában.

    Rowlandet, aki eddig briliáns teljesítményt nyújtott újonc szezonjában, mindössze a szezonnyitó Ad Diriyah ePrix előtti napon jelentette be a Nissan, miután Alexander Albon a Toro Rossot választotta helyettük.

    A brit pilóta eddig jobban teljesít, mint egyszeres bajnok csapattársa, Sebastien Buemi. A svájci pilóta eddig egy dobogót tudott felmutatni, ellenben Rowlanddel, aki már két alkalommal állhatott fel a dobogó második fokára. Rowland annak ellenére brillírozik, hogy mindössze fél napot tesztelhette a Nissan autóját a szezonközi teszteken, Valenciában.

    Az időmérők tekintetében 5-5 a kettejük közötti állás három futammal a bajnokság vége előtt. Azonban Rowland már három alkalommal szerzett pole-t idén, amíg Buemi csak a legutóbbi Berlin ePrix időmérőjét tudta megnyerni. Sanyában és Monacóban nyújtott szenzációs teljesítménye arra enged következtetni, hogy Rowlandnek rendkívül gyorsan sikerült beilleszkednie az elektromos széria világába.

    Egyes források szerint a brit pilótának több éves szerződése van a Nissannal, Buemi pedig nemrégiben kötelezte el magát további évekre a japán gyártóval. A pilótapiac bármikor beindulhat, ugyanis olyan gyári csapatoknál lehet ülést szerezni, mint a Mercedes, a Jaguár vagy a Porsche.

    A DS Techeetah csapatának viszont lehet, hogy új pilóta után kell majd néznie, ha André Lotterert valamelyik csapat kivásárolnál a jelenlegi szerződéséből. A korábbiakban beszámoltunk róla, hogy a német pilóta egykori LMP1-es csapattársa, Neel Jani lesz majd a következő szezontól csatlakozó Porsche egyik versenyzője.

  • Hartley: A Toyotától kapott lehetőség mellett Formula E – ben is helyt tudnék állni

    Hartley: A Toyotától kapott lehetőség mellett Formula E – ben is helyt tudnék állni

    A Toyota újonnan bejelentett versenyzője, Brendon Hartley a WEC mellett a Formula E-ben is szívesen versenyezne a Porsche csapatában. Az új-zélandi pilóta veszi majd át a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso helyét a Toyota LMP1-es alakulatánál, miután a spanyol pilóta elérte a legfőbb célját, miután megnyerte a Le Mansi 24 órás versenyt.

    A Toro Rosso egykori pilótája továbbra is a Porsche fejlesztőpilótája lesz az új állása ellenére. A német gyártó ugyanis csatlakozni fog a Formula E mezőnyéhez a következő szezontól. Hartley a korábbiakban hangsúlyozta, hogy a Toyotás ülés megszerzése volt a legfőbb célja. Azonban mostanra megváltozott a véleménye és elmondta, hogy a hosszútávú versenyt szívesen az elektromos szériával.

    „Ha engem választanának, akkor feltétlenül igent mondanék. Azonban nem biztos, hogy én leszek a Porsche másik pilótája a Formula E-ben,” – nyilatkozta Hartley a Le Mans-i teszt előtt. „Ez egy lehetőség a számomra, azonban pontos válasszal még én sem tudok szolgálni.

    „Továbbra is része vagyok a projektjüknek, ugyanis ott leszek a jövő heti teszten és én is vezethetem majd az autót. Azonban tényleg nem tudom. Számomra az volt a legfontosabb, hogy aláírjam a szerződést a Toyotával, hogy újra rajthoz állhassak Le Mansban.”

  • Képgaléria a 2019-es Berlin E-Prix-ről

    Képgaléria a 2019-es Berlin E-Prix-ről

    Monacóval egyidőben Berlinben is jártak a Racingline.hu munkatársai, méghozzá a Formula E versenyhétvégéjén.

    Erről hoztunkmost nektek képgalériát, a későbbiekben pedig majd jelentkezünk még interjúkkal, sőt videóval is!

    Jo Klausmann fotói
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

    Kövessetek minket Instagramon is! –> @www.racingline.hu
    Instagram oldalunk érdekessége, hogy nálunk nem találsz az internetről szedett fotókat, minden képünk egyedi, saját kollégáink által készülnek az egyes versenyeken! ?

     

     
     
     
     
     
    A bejegyzés megtekintése az Instagramon
     
     
     
     
     
     
     
     
     

     

    3in1 ⠀ ? Fotó: @joklausmann⠀ #formulae #fiaformulae #abbformulae #electric #electricrace #race #racing #bmw #dacosta #antoniofelixdacosta #elektromosautóverseny #autosport #motorsport #berlin #berlintempelhof #tempelhof #airport #berlineprix

    Racingline.hu (@www.racingline.hu) által megosztott bejegyzés,

  • Agag nem akarná, hogy a Formula E versenyek olyanok legyenek, mint az F1-esek

    Agag nem akarná, hogy a Formula E versenyek olyanok legyenek, mint az F1-esek

    Miközben a Forma-1-et egyre többen kritizálják, amiért túl kiszámítható és mindig ugynaz a márka nyer (hat versenyből hatot a Mercedes nyert, ebből öt kettős győzelem volt), addig a Formula E-ben 10 versenyen 8 különböző győztes született.

    Míg Lewis Hamilton a Forma-1-ben hat futam alatt 55 pont előnyre tett szert a második helyezett csapattársával, Valtteri Bottassal szemben, addig a Formula E-ben a top 5 versenyzőközött mindössze 21 pont a differencia.

    „Nagyon szoros a verseny és az az igazság, hogy ez nagyon jó, talán még egy kicsit túl nyitott is a meccs, de én imádom ezt.” – mondta Alejandro Agag, a Formula E főnöke.

    „Ezzel szemben a probléma, amivel a Forma-1 küzd, olyasmi, amit én nem akarnék. Hat versenyen hat Mercedes győzelem, öt kettős győzelem.”

    Az FE alapvetően igyekszik előretekinteni a versenytechnológiák kapcsán, főleg az utcai autózás irányaihoz igazodva. Agag szerint pedig a Formula E nem fog visszevenni az effajta fejlesztésekből.

    „Hiszem, hogy az innováció alapvető fontosságú, mindig innovatívnak kell lenni.” – véli Agag.

    „Meglátjuk, hogy mi mindent fogunk még tenni… Szeretek azzal játszani, hogy bevilágítok az autók kasznijába; meglátjuk, hogy mit tudunkmég tenni ebben a tekintetben, azon túl, hogy már van rajta Halo.”

    „Mindig azon gondolkodunk, hogyan lehet változtatni a terméken, mivel az emberek manapság nagyon hamar ráunnak a dolgokra.”

  • Kiderült, hogy André Lotterernek miért kellett feladnia a Berlin ePrix-t

    Kiderült, hogy André Lotterernek miért kellett feladnia a Berlin ePrix-t

    André Lotterernek túlmelegedett az akkumulátora a Berlin ePrix során, ami miatt a német pilótának idő előtt kellett befejeznie hazai futamát. A problémát az okozta, hogy a német autójában az egyik kábel nem megfelelően volt csatlakoztatva az akkumulátorhoz.

    Lotterer, aki csak a huszonegyedik helyről rajtolhatott, már a tizenegyedik helyen haladt, amikor a probléma felütötte a fejét. A bajnokaspiráns német azt nyilatkozta a versenyt követően, hogy azért kellett kiállnia a versenyből, mert az akkumulátora közel nem az optimális hőmérsékleti tartományban volt. Egyik pillanatról a másikra pedig erőt vesztett és a végén le is állt az akkumulátora.

    „Egyenletesen épült fel az egész. Néha alapján megtörténhet, ha forgalomban autózol hosszabb ideig, de ez teljesen más volt,” – nyilatkozta Lotterer a kiesését követően. „Az egész pályás sárga zászló alatt sikerült csökkentenem a hőmérsékletet, azonban amint megkaptuk a zöld zászlót, a hőmérséklet újra az egekbe szökött. Amikor leálltam, akkor olyan 71.7 – 72 fokos volt. A rendszer azonnal összeomlott, ami miatt az autó is megállt. Kár ezért a technikai hibáért, azonban semmit nem tudunk tenni ellene.”

    A verseny után a DS Techeetah megvizsgálta, hogy mi okozhatta a problémát. Kiderült, hogy nem az akkumulátorral, hanem a hűtéssel akadtak problémák, ugyanis az egyik ilyen kábel nem a megfelelő módon volt csatlakoztatva. Ez az apró hiba pedig tönkretette az egyik hűtőtömlőt. A hűtés mértéke emiatt esett vissza, ami az akkumulátor túlmelegedéséhez vezetett.

    A háromszoros Le Mans győztes emiatt a kiesése miatt 16 pontos hátrányba került csapattársával, Jean-Eric Vergne-nyel szemben. Valószínűleg a Berlinben tapasztalt probléma csak egyszeri eset volt és a német pilóta Bern ePrix-n már zavartalanul versenyezhet majd.

    Az időmérőn pedig túl későn haladt át a célvonalon, ami miatt nem tudta megfutni a valós időmérős körét. Lotterer, Lucas di Grassi és Vergne is két melegítő kört teljesítettek a gyors körük előtt. Di Grassi és Vergne még időben értek át, Lotterer azonban már időn túl ért át a célvonalon.

    Lotterer érezte, hogy a határon táncol, azonban úgy gondolja, hogyha di Grassi nem lassított volna, akkor mindhárman el tudták volna kezdeni a gyors körüket. „Azonban Lucas a vártnál jobban lassított le, ezzel feltartva minket és végül én ittam meg ennek a levét,” – mesélte a német a Motorsport.com-nak. „Konkrétan azt gondolta, hogy még jó vagyok, mert amikor áthaladtam, akkor még zöld volt a lámpa. Azonban, mint kiderült, egy pár tized másodperccel az áthaladásom előtt a lámpák már pirosan világított.

    „Ez már modern versenyzés, a rendszerekkel együtt. Ha egy pályabíró lengette volna a zászlót, akkor még simán elmehettem volna egy gyorskörre. Nem szeretném Lucast hibáztatni a történtek miatt, azonban nem volt előtte senki, szóval nem értem, hogy miért kellett ennyire lassan mennie.”