Kategória: Formula E

  • Nyilvánosságra került a Formula E legújabb helyszínének alaprajza

    Nyilvánosságra került a Formula E legújabb helyszínének alaprajza

    Bemutatták a Formula E legújabb versenyhelyszínének, a szöuli pályának az alaprajzát. A tizenkilenc kanyart tartalmazó versenypálya a Jamsil Sport Centrumban található, ahol az 1988-as olimpiai játékokat is rendezték.

    Dél-Korea fővárosa lesz az egyik új versenyhelyszín az elektromos széria versenynaptárjában. A Szöuli ePrix-t közvetlen a párizsi és a berlini verseny között, 2020 május 3-án kerül majd megrendezésre.

    A versenyzők az utcán is fognak versenyezni és az ötös kanyarban fognak belépni a sport centrumba hét kanyar erejéig. Komoly féktávokkal és trükkös kanyarokkal kell majd megbirkózniuk a versenyzőknek. „Nagyon várom már, hogy a következő szezonban a mezőny Dél-Korea fővárosában, Szöulban versenyezhessen,” – nyilatkozta a sorozat vezető elnöke, Alejandro Agag.

    „Szöul egy nagyon sokoldalú, élénk város és emellett a versenyrendezésben is van tapasztalatuk. A Formula E autók nagyon gyorsak lesznek majd ezen az egyedi pályán, ahol egy stadion rész is található.”

    https://www.instagram.com/p/BzaNc2QlFMf/

  • Hülkenberg a Formula-E-be igazolhat?

    Hülkenberg a Formula-E-be igazolhat?

    A legfrissebb pletykák szerint Nico Hülkenberg távozhat a Forma-1-ből, és a Formula-E-ben folytathatja a Porsche gyári csapatánál.

    Nem ez az első, hogy Hülkenberg a figyelem középpontjába kerül, korábban szóba hozták a Red Bullal, de arról is lehet hallani, hogy Ocon ülhet be az ő helyére 2020-tól.

    Volt már egyébként a Porsche pilótája Hülkenberg, még 2015-ben a WEC-ben, és akkor meg is nyerte velük a Le Mans-i 24 órást.

    Az Osztrák Nagydíj helyszínén, ahol az F1 most hétvégén vendégeskedik, Hülkenberg nem kommentálta ezeket a pletykákat, elmondása szerint az F1-re fókuszál továbbra is.

    „Vannak lehetőségeim a Renault-nál, amik még mindig működhetnek” – jelentette ki az Auto Motor und Sport hasábjain. „Tudok majd nyugodtan aludni a következő hetekben.”

    Hülkenberg nevéhez fűződik egy nem igazán irigylésre méltó rekord, ő teljesítette a legtöbb F1-es futamot dobogós helyezés nélkül. Nagyra tartják a paddockban így is, viszont idén komoly ellenfele érkezett házon belül: Daniel Ricciardo, aki gyakran ellopja a rivaldafényt a némettől.

    „Tudja, mit csinál” – válaszolt Hülkenberg mosolyogva, amikor az ausztrálról kérdezték. „Nekem nem mindig mentek olyan simán a dolgok, néha magam miatt, néha a technika, néha pedig a körülmények miatt. Viszont mindent meg fogok tenni, hogy a megfordítsam a párharcunkat.”

    Hülkenberg jövője egyelőre eldöntetlen.

    „Nagyon egyszerű: szeretnék egy versenyképes autót. Most nincs mit mondanom, a versenyzésre koncentrálok. Nem kell kapkodni, majd látjuk, hogy alakul.”

  • Akár ezen a héten eldőlhet Lotterer jövője a Formula E-ben

    Akár ezen a héten eldőlhet Lotterer jövője a Formula E-ben

    Kulcsfontosságú hét előtt állhat a DS Techeetah német versenyzője, André Lotterer, ugyanis akár már ezen a héten eldőlhet, hogy a német melyik Formula E-s csapatot fogja erősíteni a hatodik szezonban.

    A 37 éves Lotterer, aki a negyedik helyen áll az egyéni pontversenyben, szerződése van a DS Techeetah csapatával a 2019/2020-as idényre. Azonban az is benne van a pakliban, hogy a háromszoros Le Mans győztes pilóta otthagyja jelenlegi csapatát az újonnan csatlakozó Porsche kedvéért.

    Lotterer menedzsere ugyanis már Svájci ePrix helyszínén tárgyalt a kínai csapattal a német pilóta jövőjét illetően. „Igen, szerződésem van a DS Techeetah csapatával,” – nyilatkozta Lotterer. „Még zajlanak a tárgyalások, szóval még semmi nincs eldöntve. Normál esetben maradok, azonban bármi megtörténhet még. Nem most szeretnék erről dönteni, ugyanis rengeteg időm van még erre.”

    A Porsche, akik a következő szezontól csatlakoznak az elektromos szériához, már elhasználta az engedélyezett tesztnapok felét. A német gyártó még mindig nem jelentette be, hogy ki lesz a másik versenyzőjük a svájci Neel Jani mellett.

    A DS Techeetah csapatfőnöke, Mark Preston a Svájci ePrix helyszínén elmondta, hogy szíve szerint nem változtatná meg a csapata jelenlegi pilótapárosát. „Jelen pillanatban nincs okom arra, hogy megváltoztassam a pilótafelállásunkat,”- mondta Preston.

    Lotterer azt is elmondta, hogy még sokáig szeretne profi szinten versenyezni. „Egészen 2025-ig szeretnék aktívan versenyezni, azonban nem biztos, hogy addig a Formula E-ben tudok maradni. Szóval az elkövetkező évek nagyon fontosak lesznek a számomra a Formula E miatt, ráadásul még van egy másik dolog is, ami szintén nagyon fontos. Azonban még nem tudom, meglátjuk, hogy mit hoz majd a jövő.”

  • Kollégánk fotói a Bern E-Prix-ről

    Kollégánk fotói a Bern E-Prix-ről

    Az elmúlt hétvégén Svájcba látogatott a Formula E mezőnye, ám ezúttal Zürich helyett Bern adott otthont az elektromos bajnokságnak. 
    A verseny előtt ráadásul fel is vonultak a városban, így egészen különleges volt, hogy járókelők, bringások és tömegközlekedési eszközök között tűntek fel a versenyautók.

    Jo Klausmann fotói
    ©️ A fotók felhasználása, újraközlése a fotós engedélye nélkül tilos!

  • Vergne hihetetlen csatában győzte le Evanst Bernben

    Vergne hihetetlen csatában győzte le Evanst Bernben

    A DS Techeetah francia versenyzője, Jean-Eric Vergne nyerte a Bern ePrix-t, ahol az utolsó körökben a megérkező eső szolgáltatta a műsort. A francia pilóta parázs csatát vívott a mögötte autózó Mitch Evansszel a győzelemért. A regnáló bajnok ezzel a győzelmével egy lépéssel közelebb került a címvédéshez.

    A verseny egy hatalmas balesettel indult, aminek következtében félbe kellett szakítani a versenyt. A Dragon németje, Maximillian Günther beleterelte a falba Pascal Wehrleint, ami miatt feltorlódott a mezőny. Robin Frijnst emiatt torpedózták meg hátulról, ami miatt az Envision Virgin Racing hollandja kiszállt a meccsből.

    Több, mint negyven percig állt a mezőny a boxutcában. A rajt utáni kavarodás miatt a versenyzőknek vissza kellett állnia az eredeti rajthelyükre. Ezek után a mezőny a biztonsági autó mögül rajtolt újra.

    Evans nem sokkal az újraindítás után elhasználta az első Attack Modeját, ami segítségével elkezdte támadni az élen autózó Vergne-t. Egy körrel később azonban a francia pilóta is aktiválta azt és sikerült kivédekeznie új-zélandi riválisának támadásait. Evansnek ezek után a tükrét kellett figyelnie, ugyanis a mögötte érkező Sebastien Buemi sokkal gyorsabb volt nála az Attck Mode miatt.

    Eközben Vergne csapattársa, Andre Lotterer is megkezdte a felzárkózást és számos előzést bemutatva kötött ki az ötödik helyen. A verseny vége felé pedig még Sam Bird hibájából is sikerült profitálnia a németnek, megszerezve ezzel a negyedik helyet.

    Már csak két perc volt hátra a versenyből, amikor elkezdett szakadni az eső. Az első négy pilóta nagyon közel ért egymáshoz. Evans nézelődött Vergne mögött, de a franciára nem volt ellenszer a mai nap folyamán és végül megnyerte a versenyt.

    Vergnenek ez volt a harmadik győzelme idén és mivel Lucas di Grassi csak a tizedik helyre tudott felzárkózni, ezért ez azt jelenti, hogy a bajnoki címvédő 32 pontos előnnyel várhatja a szezon utolsó két versenyét New Yorban.

    Di Grassi mellett a BMW portugálja, Antonio Felix da Costa is  előrébb tudott kerülni egészen a tizenkettedik helyre úgy, hogy a portugál pilóta csak a huszadik helyről vághatott neki a versenynek.

    A végeredmény:

    Hely Versenyző Csapat Idő Különbség
    1 Jean-Eric Vergne DS Techeetah 1:25’26.873
    2 Mitch Evans Jaguar 1:25’27.033 0.160
    3 Sebastien Buemi Nissan e.Dams 1:25’27.593 0.720
    4 André Lotterer DS Techeetah 1:25’27.979 1.106
    5 Sam Bird Envision Virgin 1:25’29.869 2.996
    6 Maximillian Günthter Dragon Racing 1:25’31.498 4.625
    7 Daniel Abt Audi 1:25’33.803 6.930
    8 Alex Lynn Jaguar 1:25’36.845 9.972
    9 Felipe Massa Venturi 1:25’39.183 12.310
    10 Lucas di Grassi Audi 1:25’39.946 13.073
    11 Stoffel Vandoorne HWA 1:25’40.259 13.386
    12 Antonio Felix da Costa BMW i Andretti 1:25’40.790 13.917
    13 José Maria Lopez Dragon Racing 1:25’41.144 14.271
    14 Alexander Sims BMW i Andretti 1:25’41.587 14.714
    15 Jerome D’Ambrosio Mahindra Racing 1:25’48.745 21.872
    16 Tom Dillmann NIO 1:26’06.957 40.084
    17 Oliver Torvey NIO 1:26’13.495 46.622
    18 Gary Paffett HWA 1:26’49.385 1’22.512
    Oliver Rowland Nissan e.Dams 1:11’49.736 10 Kör
    Pascal Wehrlein Mahindra Racing 55’22.173 20 Kör
    Edoardo Mortara Venturi 47’42.561 26 Kör
    Robin Frijns Envision Virgin

     

  • Minden, amit a Svájci ePrix-ről tudni érdemes

    Minden, amit a Svájci ePrix-ről tudni érdemes

    Az ABB FIA Formula E Championship következő versenyét Svájc fővárosában, Bernben rendezik majd meg. Ez lesz az elektromos széria történetének második Svájci ePrix-je. Íme minden fontos információ, amit a versenyhétvégéről tudni érdemes.

    A verseny teljes neve: Julius Baer Svájci ePrix

    A pálya neve: Bern Street Circuit

    Pályahossz: 1.65 mérföld

    Résztvevők: 11 csapat 22 versenyzője

    A hétvége programja:

    Szombat (július 22.)

    8:55 – Első szabadedzés

    11:20 – Második szabadedzés

    13:30 – Időmérő edzés

    14:15 – Super Pole

    18:00 – Verseny (45 perc + 1 kör)

    Előző nyertesek: 2018 Lucas di Grassi (Zürich)

    A korábbi időmérők nyertesei: Mivel ez lesz az első verseny a pályán, ezért nincs

    Versenyzői vélemény a pályáról: „Nagy kihívás lesz majd versenyezni Bernben. A pálya egyik fele a hong-kongira, a másik pedig a római pályához hasonlít leginkább. Van néhány emelkedő, azonban nem olyan vészesek, mint Rómában. Nehéz lesz majd előzni, ugyanis eléggé szűknek találtam a pályát a szimulátorban,” – nyilatkozta a pályáról a HWA brit versenyzője, Gary Paffett.

    Gumiszállító: Michelin

    Időjárás: Nagyrészt felhők és kisebb záporok is várhatók

    Az időmérőt és a futamot közvetíti majd az Eurosport, a szabadedzéseket pedig az oldalunkon megosztott élő adásban követhetitek majd.

  • Rowland szerint a Forma-1 túlontúl politikus

    Rowland szerint a Forma-1 túlontúl politikus

    A Nissan e.Dams versenyzője, Oliver Rownland már lemondott a Forma-1-ről, ugyanis elmondása szerint a sorozat természete rendkívüli mértékben politikus.

    Rowland a korábbiakban tesztpilóta volt a Renaultnál és a Williamsnél is, azonban ennek ellenére képtelen volt bekerülni a száguldó cirkuszba. Azonban Alex Albon a Forma-1-et választotta a Formula E helyett, ami miatt a Nissannak egy újabb pilótát kellett szereznie a thai pilóta helyére. Végül Rowland lett a befutó, aki így elkezdhette a karrierjét az elektromos szériában.

    „Rendkívül sokáig hajszoltam a Forma-1-es vágyaimat, ugyanis nagyon közel álltam ahhoz, hogy bekerülhessek” – idézi a brit szavait a CNN Sport. „Rendkívül sokat láttam a Forma-1-ből. Hatalmas politikai harcok vannak és soha nem biztos, hogy mindig a legtehetségesebb versenyző kapja meg végül a versenyzői ülést. Őszintén, ezek miatt a tényezők miatt mondtam le végül róla.

    „Sikerült bekerülnöm a Formula E-be és kifejezettem jól érzem itt magam. A Forma-1 már egyáltalán nem hoz lázba. Véleményem szerint az út, amin az elektromos széria jár, jelentheti majd a versenyzés jövőjét. Ha sikeres lehetek itt, akkor nem lenne ésszerű egy másik szériára váltanom.”

    Rowland jelen pillanatban a kilencedik helyen áll az elektromos széria összetettjében. A 26 éves britnek eddig három pole pozíciót és két dobogós helyezést tudott felmutatnia újonc szezonjában.

  • Három alkalommal is ütközni fog a Formula E és WEC versenynaptára

    Három alkalommal is ütközni fog a Formula E és WEC versenynaptára

    A 2019/2020-as WEC szezonból három verseny fog majd ütközni az ABB FIA Formula E-vel, ami sok pilótának okozhat majd komoly problémát.

    Az elektromos széria következő szezonjának versenynaptárából három versenyt közvetlenül ugyanakkor fognak megrendezni, mint a WEC nyolc órás bahreini, a tizenkét órás sebringi és a hat órás spai fordulójával fog majd ütközni.

    A bahreini nyolc órás versenyt december 14-én rendezik majd meg. Pont ugyanezen a napon kerül majd megrendezésre az elektromos széria harmadik versenyét, aminek a helyszíne még ismeretlen. Egyes források szerint a harmadik futamnak az északnyugat-afrikai ország, Marokkó fog majd otthont adni.

    A következő WEC szezon második fordulója, a sebringi tizenkét órás verseny lesz, ami a tavalyi szezonban tért vissza a hosszútávú széria versenynaptárjába. A verseny március 20-án lesz, a Formula E kínai futamát pedig egy nappal később, március 21-én rendezik majd.

    Hat téttel később pedig a Spában megrendezett hat órás verseny fog majd összetűzésbe kerülni a Formula E történetének első Szöul ePrix-jével. A spái versenyt május 2-án, a dél-koreai versenyt pedig március 3-án lesz majd. A Szöuli ePrix egy márciusi dátumot is kaphatott volna, azonban a rossz időjárási körülmények miatt végül le lett szavazva.

    Nem ez lesz az első alkalom, hogy a két széria valamelyik versenye ugyanakkor legyen, ugyanis 2017 júliusában a nürnburgringi hat órás verseny és a két New York City ePrix ütközött egymással.

    Az idei szezonban hét olyan versenyző volt, aki mindkét széria összes futamán részt fog venni: Sam Bird, José Maria Lopez, André Lotterer, Sebastien Buemi, Antonio Felix da Costa és Tom Dillmann. Olyan versenyzők is akadnak, akik csak alkalmanként szerepeltek a WEC-ben, mint például Jean-Eric Vergne, Alex Lynn, Alexander Sims vagy Stoffel Vandoorne.

    A versenyzői piacon még számos változás mehet még végbe a hatodik szezon kezdetéig, ami a szaúd-arábiai Ad-Diriyahban veszi majd kezdetét november végén.

    A Porschénél debütáló Neel Jani megerősítette, hogy a következő idényben nem fog versenyezni a hosszútávú sorozatban. Az előbb említett versenyzők nagy részének pedig még nem biztos a jövője a Formula E-ben.

  • A Formula E-ben jövőre már nem lesznek spórolás nélküli versenyek

    A Formula E-ben jövőre már nem lesznek spórolás nélküli versenyek

    Számos változás fog érvénybe lépni az ABB Formula E hatodik szezonjától kezdődően.

    A Nemzetközi Automobil Szövetség mérlegelte a lehetséges változtatásokat a párizsi találkozójukon és végül úgy döntöttek, hogy véget vetnek a spórolás nélküli versenyeknek. A full gázos versenyeket azzal szeretnék megakadályozni, hogy megváltoztatják az egész pályás sárga zászlós és a biztonsági autós szabályokat.

    Amint érvénybe lép valamelyik, a versenyidő annak érdekében fog majd megállni, hogy a versenyzők a tényleges versenytávot (45 perc + 1 kör) teljesítsék. Emellett a versenyzők se a teljes pályás sárga zászló, sem pedig a biztonsági autós fázis alatt nem aktiválhatják az Attack Mode-ot.

    A változtatás legfőbb lényege, hogy minden egyes perc után, amit a versenyzők a sárga zászlós fázis alatt töltenek el, minden versenyzőtől levonnak 1kWh-át az összesen elérhető energiából.

    Az idei szezonban számos ePrix-t láthattunk, ahol a versenyzők szabadon nyomhatták a gázt a verseny végéig, tehát nem kellett spórolniuk a verseny végéig. Ezek a versenyek viszont teljes mértékben ellent mondanak az első négy szezon versenyeinek, ahol a versenyzőknek igen is spórolniuk kellett az energiával, ha célba szerettek volna érni.

    Egy másik fontos változás lesz majd a hatodik szezontól, hogy az Attack Mode használatakor az elektromos széria versenyzői 225 kilowatt helyett 235 kilowattot használhatnak majd.

    Az FIA azt is leszögezte, hogy a nyolcadik szezonig biztosan a második generációs autókat fogják alkalmazni. Az évek során tehát az autó ugyan nem fog megváltozni, de az autók akkumulátora és formája évről évre fejlettebb lesz majd.

  • Íme, a Formula E hatodik szezonjának előzetes versenynaptára!

    Íme, a Formula E hatodik szezonjának előzetes versenynaptára!

    A tegnapi nap folyamán nyilvánosságra került a Formula E hatodik szezonjának versenynaptára.

    Számos változás történt a tavalyi versenynaptárhoz képest. Az első és legfontosabb, hogy a következő szezon korábban veszi majd kezdetét az ideihez képest. Az évad november végén egy dupla fordulóval veszi majd kezdetét a szaúd-arábiai Ad Diriyahban és egy dupla fordulós londoni hétvégével fog majd véget érni július végén.

    Még nem lehet tudni, hogy a szezon harmadik versenyét hol fogják megrendezni. Mivel egy decemberi dátumról van szó, ezért valószínűsíthető, hogy egy afrikai helyszínre fog majd ellátogatni az elektromos széria mezőnye. Az is benne van a pakliban, hogy a marokkói helyszíntől el kell búcsúznunk, ha nem ott rendezik majd meg a szezon harmadik versenyét. Az észak-afrikai ország már régóta szerepel a versenynaptárban, szóval igazán nagy kár lenne, ha tényleg kikerülne a pikszisből.

    Anglia pár év kihagyás után fog majd visszatérni, új helyszínként pedig Dél-Korea fővárosa, Szöul került be a versenynaptárba. Kína ugyan bent maradt a naptárban, azonban még nem tudni, hogy melyik város fog majd otthont adni a versenynek. Az idei futamnak Sanya adott otthont.

    Az eddigi versenyhelyszínek közül Svájcon kívül mindenkinek sikerült bent maradnia. Svájc két év után ugyanis távozik, az utolsó versenyt pedig pont a jövő héten rendezik majd meg Bernben.

    A Formula E hatodik szezonjának előzetes versenynaptárát pedig itt láthatjátok:

     

    Az egy csillaggal jelölt helyszíneken a pálya alaprajza még nem végleges, a dupla fordulós helyszínek pedig két csillaggal vannak jelölve.