Kategória: Formula E

  • Jakarta is Formula E futamot rendezhet a következő szezonban

    Jakarta is Formula E futamot rendezhet a következő szezonban

    Két helyszín még nem ismert a Formula E következő szezonjának versenynaptárjából, a legfrissebb hírek szerint pedig Indonézia fővárosa Jakarta lehet az egyik.

    A new yorki szezonzáró helyszínén találkozott egymással a sorozat és Jakarta város vezetői, ahol bemutatásra kerültek a tervek, illetve a pálya vonalvezetése is.

    Jakarta kormányzója Anies Baswedan egy Instagram posztban pedig már gyakorlatilag bejelentette, hogy FE futamot fognak rendezni.

    „Köszönöm Istenem! Megcsináltuk! Jakarta lesz az egyik házigazdája a nagy presztízsű Formula E szezonnak 2020 közepén.”

    A new yorki találkozó után a sorozat elöljárói a helyszínre is elutaztak és szemügyre vették azt. Baswedan szerint gazdaságilag is komoly haszna lenne egy verseny rendezésnek.

    „A tanulmányaink szerint ez a futamrendezés nagyjából 78 milliós hasznot hozna a jakartai város költségvetésének.” – jegyezte meg.

  • Da Costa érkezhet Lotterer helyére a DS Techeetahhoz?

    Da Costa érkezhet Lotterer helyére a DS Techeetahhoz?

    A BMW i Andretti Motorsport versenyzője, Antonio Felix da Costa az egyik legnagyobb esélyes André Lotterer megüresedett versenyzői ülésére. A német versenyző ugyanis két év után hagyta el a kínai istállót az újonnan csatlakozó Porsche kedvéért.

    Állítólag a portugál versenyző és honfitársa, Tiago Monteiro is tárgyaltak a kínai istálló vezetőségével az elektromos széria ötödik szezonjának záróhétvégéjén New Yorkban. Mindkét portugálnak Lotterer megüresedett versenyzői ülésére fáj a foga, akinek a szerződtetését ma reggel jelentette a Porsche.

    Da Costa végül a hatodik helyen zárta a Formula E 2018/2019-es szezonját. A szezonnyitón pedig megszerezte karrierje második győzelmét Ad Diriyahban. A BMW versenyzője sok mindenkit ismer a kínai csapattól, köztük a csapatfőnököt, Mark Prestont is, aki a korábbiakban az Aguri Formula E csapatát vezette, ahol Da Costa is versenyzett. A portugál ezzel a csapattal szerezte meg az első győzelmét az elektromos szériában a 2015-ös Buenos Aires-i ePrix-n.

    Amikor a jövőjéről faggatták da Costát New Yorkban, ezt válaszolta: „Még mindig vannak dolgok, amiket véglegesíteni kell, egyelőre nem igazán szeretnék beszélni róla.

    Sokáig biztosnak tűnt, hogy da Costa maradni fog a BMW-nél, azonban a jelenlegi státusza eléggé bonyolult, ugyanis a német gyártó ki fog szállni a WEC-ből, ahol a portugál pilóta a Formula E mellett versenyzett.

    A BMW csapatfőnöke, Jens Marquardt elmondta, hogy nem kommentálná a jelenlegi helyzetet és a versenyzőik sorsa az adatok elemzése után fog majd kiderülni. „A mi nézőpontunkból sok olyan dolog van, amit elemezni tudunk, szóval meg is fogjuk csinálni,” – mondta Marquardt. „Jelen pillanatban semmit sem zárnék ki, azonban most vannak ennél fontosabb feladatain is, mint például a versenyeken megszerzett adatok elemzése.”

    A DS Techeetah számos „top pilótát” is megkeresett már

    A DS Techeetah kiadott egy közleményt, amiben az áll, hogy már számos „jó pilótával” egyeztettek. „Mivel az egyik legjobb csapatnál lett egy szabad ülés, ezért a vezetőségünk már számos magas kvalitású pilótával vettük fel a kapcsolatot. Megpróbáljuk a lehető legjobb csapattársat megtalálni Jean-Eric Vergne-nek a hatodik szezonra. A pilóta kilétét nem most fogjuk felfedni, majd idővel ki fog derülni, hogy ki lesz az.”

    Egyes források szerint a kínai istállónak da Costa az első számú célpontja, akinek a szerződtetéséről már folynak a tárgyalások. A DS Techeetah állítólag a Nissan e.dams újoncát, Oliver Rowlandet is megkereste, azonban úgy hírlik, hogy a brit hosszú időre elkötelezte magát a japán gyártónak.

    Eközben Lotterer megköszönte az együtt töltött éveket nekik és sok szerencsét kívánt nekik a következő szezonokra. „Hihetetlen pillanatokat éltem meg itt a DS Techeetahnál és ezt minden egyes csapattagnak meg szeretném köszönni, hogy részese lehettem ennek és azt is, hogy megbíztak bennem, amikor még újnak számítottam a csapatnál.

    „Két év ittlét után egy olyan kihívást kaptam egy másik csapattól, amire nem mondhattam nemet. Mindenkinek a legjobbakat kívánom, és alig várom majd a csatákat, immáron a másik oldalról.”

  • Hivatalos: André Lotterer megegyezett a Porschéval!

    Hivatalos: André Lotterer megegyezett a Porschéval!

    André Lotterer két szezon után otthagyja a DS Techeetah csapatát a Porsche kedvéért. Így immáron biztos, hogy a német pilóta lesz Neel Jani csapattársa az újonnan csatlakozó német gyártónál.

    Várható volt, hogy a német pilóta váltani fog, ugyanis a korábbi években már versenyzett a Porsche csapatánál a WEC-ben. Igaz, hogy gyári csapatnál versenyzett a korábbiakban, azonban Lotterer az immáron kétszeres Formula E bajnok Jean-Eric Vergne mellett nem igazán tudott érvényesülni.

    Ezzel azonban megüresedett egy hely a bajnokcsapatnál, amire elég sok versenyzőnek fáj a foga. Szerintetek ki lesz majd a regnáló bajnok csapattársa a DS Techeetahnál a hatodik szezonban?

    A német pilóta pedig már az új szerelésében is pózolt, amiről itt láthattok képet:

    https://www.instagram.com/p/B0AtftiF6aS/

  • Vergne a bajnoki címe mellé büntetést is kapott: 1 nap közmunka

    Vergne a bajnoki címe mellé büntetést is kapott: 1 nap közmunka

    Jean-Eric Vergne tegnap lett a Formula E első kétszeres bajnoka, azonban később úgy találták, hogy a francia megsértette a Nemzetközi Sportkódex magatartásra vonatkozó cikkelyét, ezért pedig egy napot közmunkával kell majd töltenie.

    Mint kiderült, a versenybírák a futam közbeni, a versenyző és csapata közti rádióbeszélgetést vizsgálta a szombati futam után.

    „A szóban forgó csapatrádiós kommunikáció azt sugallja, hogy a 25-ös rajtszámú versenyző (Vergne) arra kérte mérnökét, hogy kérje meg a 36-os autó versenyzőjét (André Lotterer), hogy álljon meg úgy a pályán autójával, hogy a versenyigazgatónak pályára kelljen küldenie a biztonsági autót.” – áll a bírák közleményében.

    „Mondd Andrénak, hogy álljon meg… hogy bejöjjön a biztonsági autó.” – hangzik el a rádióbeszélgetésben.

    Vergne erre azt mondta a versenybíráknak, hogy a valódi kontextus az volt, hogy ő tudta, hogy Lotterer autója sérült egy incidensben, eltört az első szárnya és időt veszített, így már nem volt esélye a pontszerzésre.

    „Aggódott a biztonságáért (Vergne), és azért, hogy más versenyzők is a törmelékre hajtanak a pályán, csak ez okból kérte mérnökét, hogy állítsa meg a 36-os autót.” – áll a közleményben

    Mindemellett Vergne elismerte, hogy a kommunikációja „félreértető” és „pontatlan” volt.

    A versenybírák a versenyző érvelését elfogadta, de hozzátették, hogy „a sportoló kötelessége ezen a szinten, hogy fair és korrekt módon, példaértékűen cselekedjen a többi versenyző előtt, a motorsportok minden szintjén”.

    Hogy mi lesz a feladata Vergne-nek a közmunka keretében, még nem tudni.

    Tavaly a Forma-1-ben Max Verstappen lett közmunkára „ítélve”, miután a Brazil Nagydíjat követően összeszólalkozott Esteban Oconnal, mely addig fajult, hogy meg is lökdöste versenyzőtársát. A holland versenyző kép napot kapott, az egyiken a Formula E marrakeshi versenyén segítette a versenybírák munkáját, míg a másik napon a versenybírák genfi gyűlésén kellett részt vennie.

  • Frijns nyerte a szezon utolsó futamát, Vergne a bajnok!

    Frijns nyerte a szezon utolsó futamát, Vergne a bajnok!

    Az Envision Virgin Racing versenyzője, Robin Frijns nyerte a Formula E szezonzáró New York E-Prix-jét, ezzel második győzelmét aratta a szezonban. Rajta kívül Alexander Sims és Sebastien Buemi állhattak még dobogóra.

    Jean-Eric Vergne ugyan csak a 7. helyen ért célba, ez is elegendő volt neki ahhoz, hogy megszerezze a 2018/19-es Formula E szezon bajnoki címét. Ezzel ő lett az első versenyző, aki kétszer is bajnoki címet tudott szerezni az elektromos bajnokságban, ráadásul egymást követő szezonokban.

    Sims a pole-ból indult és jól is rajtolt, ő maradt az élen a rajtot követően, Buemi és Frijns előtt, mögöttük azonban André Lotterer és Jose Maria Lopez ütköztek, így pályára lépett a Safety Car.

    A bajnokság két esélyese, Vergne és Lucas Di Grassi a 12. és 11. helyről rajtoltak, majd néhány helyet sikerült előre lépniük.

    20 perccel a leintés előtt Frijns átvette a vezetést Simstől, miközben Vergne már a kilencedik volt, ez pedig már a bajnoki címet jelentette számára, mivel di Grassi és Mitch Evans csatája az utolsó körben a korlátban végződött.

    Így aztán Vergne bajnoki címét már senki nem veszélyeztette.

    A 2018/19-es Formula E szezon végeredménye:

      Versenyző Pontok
    1 Jean-Éric Vergne 136
    2 Sébastien Buemi 119
    3 Lucas di Grassi 108
    4 Robin Frijns 106
    5 Mitch Evans 105
    6 António Félix da Costa 99
    7 Daniel Abt 95
    8 André Lotterer 86
    9 Sam Bird 85
    10 Oliver Rowland 71
    11 Jérôme d’Ambrosio 67
    12 Pascal Wehrlein 58
    13 Alexander Sims 57
    14 Edoardo Mortara 52
    15 Felipe Massa 36
    16 Stoffel Vandoorne 35
    17 Maximilian Günther 20
    18 Alex Lynn 10
    19 Gary Paffett 9
    20 Oliver Turvey 7
    21 José María López 3
    22 Nelson Piquet, Jr. 1
    23 Tom Dillmann 0
    24 Felipe Nasr 0
    25 Felix Rosenqvist 0

     

    A csapat bajnokság végeredménye:

      Csapat Pontok
    1 DS Techeetah 222
    2 Audi Sport ABT Schaeffler Formula E Team 203
    3 Envision Virgin Racing 191
    4 Nissan e.dams 190
    5 BMW i Andretti Motorsport 156
    6 Mahindra Racing 125
    7 Panasonic Jaguar Racing 116
    8 Venturi Formula E Team 88
    9 HWA Racelab 44
    10 Geox Dragon 23
    11 NIO Formula E Team 7
  • Buemi nyert, Vergne nullázott, így elmaradt a bajnokavatás New Yorkban

    Buemi nyert, Vergne nullázott, így elmaradt a bajnokavatás New Yorkban

    Sebastien Buemi megtörte a Nissan több, mint két évig tartó nyeretlenségi sorozatát New Yorkban. A svájci pilóta rajt-cél győzelmet aratott az amerikai nagyváros utcáin megrendezett versenyen, megszerezve ezzel idei első győzelmét.

    Bueminek még mindig van esélye a bajnoki címre, miután Jean-Eric Vergne egy pocsék délutánt zárt. A francia pilóta többször is balesetbe keveredett a középmezőnyben autózva, ami miatt esélye sem volt a pontszerzésre.

    A Nissan svájci pilótája meg tudta őrizni az első helyét a rajtot követően. Azonban a középmezőnyben már ekkor baleset történt: Sam Bird ütközött José Maria Lopezzel a hetes kanyarban, aminek következtében a Dragon argentinja a menetiránnyal szemben találta magát.

    Vergne csapattársa, André Lotterer próbált vigyázni, azonban a hetes kanyarban történt incidensnél nekiment a saját csapattársának, aki defektet kapott. A regnáló bajnoknak ki kellett állnia a boxba, ami miatt visszaesett mezőny végére.

    Az élen Bueminek figyelnie kellett, ugyanis Alex Lynn komoly nyomás alá helyezte őt. Az élen haladó kettőst a BMW versenyzője, Alexander Sims követte. 20 perccel a verseny vége előtt azonban Lynn autója hirtelen lelassult, majd megállt. A brit nagyon rossz helyre parkolta le a Jaguárját, ami miatt be kellett hívni a biztonsági autót.

    Az zöld zászló után Buemi, Sims, Daniel Abt volt a sorrend. Azonban Mitch Evans a másik Jaguárral már az újraindítás utáni első körben megelőzte Abtot, majd egy késői bevetődéssel Simset is maga mögé utasította. Buemit ezek után nem lehetett elkapni és végül meg is nyerte a versenyt. A svájci pilóta mellett Evans és Sims csapattársa, Antonio Felix da Costa ünnepelhetett a pódiumon.

    A dráma azonban nem az élen történt, hanem a középmezőnyben. A verseny utolsó körében Vergne próbálta megelőzni Felipe Massát, azonban a brazil rosszul mérte fel a helyzetet és a falban kötött ki, megrongálva ezzel a bajnoki éllovas első szárnyát. Emiatt nem sikerült Vergne-nek már az első versenyen bebiztosítania második bajnoki címét.

    Vergne a történtek ellenére kényelmes pozícióban várhatja a szezon utolsó versenyét. A francia pilóta 22 ponttal előzi meg a bajnoki tabella második helyén álló Lucas di Grassit. Evansnek és Bueminek még szintén van esélye, bár inkább csak matematikai, ugyanis az új-zélandi 25, a svájci pedig 26 egységgel van lemaradva a DS Techeetah francia versenyzőjétől.

  • Ki lesz a Formula E első kétszeres bajnoka?

    Ki lesz a Formula E első kétszeres bajnoka?

    Ezen a hétvégén került sor a Formula E 2018/19-es szezonjának utolsó versenyhétvégéjére. Zárásként két futamot rendeznek majd, egyet szombaton és egyet vasárnap, a helyszín pedig New York.

    A bajnokság éllovasa Jean-Eric Vergne, előnye 32 pont a második helyen álló Lucas Di Grassi előtt. Ez elég tetemes, már akár a zsebében is érezhetné a bajnoki címet a francia, azonban még sok minden történhet két verseny alatt. A maximálisan megszerezhető pontok száma pedig 58, így matematikailag(!) még nyolc versenyző lehet bajnok, ennek azonban elenyésző az esélye.

    Egy versenyen a pole pozícióval és leggyorsabb körrel együtt 29 pont gyűjthető, így Di Grassinak az sem elegendő ha az egyik versenyen 100%-osan teljesít, Vergne pedig kiesik az egyiken…

    Annyi azonban bizonyosnak látszik, hogy a hétvégén megszületik az elektromos bajnokság első kétszeres bajnoka, hiszen Vergne és Di Grassi is nyert már egyszer bajnoki címet.

    [poll id=”133″]

     

  • Vergne még nem mer az újabb bajnoki címre gondolni

    Vergne még nem mer az újabb bajnoki címre gondolni

    A DS Techeetah versenyzője, Jean-Eric Vergne egyelőre függetleníti magát a bajnoki címvédés gondolatától. A francia pilóta kényelmes előnnyel vezeti a bajnokságot a New York-i duplafutam előtt, még gondolni sem mer arra, hogy ő lesz az első olyan pilóta az elektromos széria történetében, aki képes lenne megvédeni a címét.

    A regnáló bajnok 32 pontos előnnyel vághat majd neki az ötödik szezon utolsó két versenyének New Yorkban. Vergne előnye nagyobb a tavalyi évhez képest, ugyanis akkor 23 ponttal vezetett Sam Birddel szemben az utolsó versenyhétvége előtt. Tavaly már az első verseny után sikerült bebiztosítania a bajnoki címét, ugyanis a Virgin britversenyzőjének közel nem úgy alakult a hétvégéje, ahogy ő azt eltervezte.

    Vergne szerint, ha sikerülne megvédenie a címét, akkor az lenne karrierje legnagyobb eredménye. „Még nem merek a bajnoki címre gondolni,” – jelentette ki a DS Techeetah francia versenyzője. „Egyáltalán nem agyalok azon, hogy „Mi lenne, ha a második címemet is New Yorkban zsebelném be?”

    „Remélem emlékeztek, hogy tavaly előtt Sebastien Buemi 10 ponttal vezette a bajnokságot Lucas di Grassi előtt két futammal a bajnokság vége előtt. Lucas nagyszerű eredményeket ért el az utolsó két futamon Montreálban,aminek segítségével meg is nyerte a bajnokságot Sebastien előtt.

    „Még semmi sem biztos, ugyanis a Formula E-ben rendkívül gyorsan megváltozhatnak a dolgok. Jó érzés, hogy bajnoki éllovasként utazhatok majd New Yorkba. Az idei előnyöm nagyobb, mint tavaly volt, azonban ez lényegtelen. Az eredeti céljaimmal fogok nekivágni a New York-i hétvégének: nyerni akarok és a legjobbamat nyújtani a páláyn.”

    Di Grassinak egy kisebbfajta csodára lenne szüksége ahhoz, hogy bajnok legyen

    A DS Techeetah előny nem csak az egyéni, hanem emellett még a konstruktőri bajnokságot is magabiztos, 43 pontos előnnyel vezetik az Audi előtt, akik tavaly pont őket győzték le a konstruktőri bajnokságért folytatott harcban.

    Di Grassi úgy lett második a tavalyi bajnokságban, hogy az utolsó két futamon már matematikai esélye sem volt esélye az egyéni bajnoki címre, amit Vergne már az első futamon megnyert.

    A harmadik szezon bajnokának idén még van esélye az egyéni bajnoki címre, azonban egy hatalmas fordításra lenne szüksége ahhoz, hogy megszerezze második bajnoki címét a sorozatban.

    „Egy kisebb fajta csodára lenn szükség, azonban a nyomás JEV-en (Vergne) van,” – véli az Audi brazilja. „Nyugodt szívvel fogok vezetni és a célom az, hogy mindkét futamon engem intsenek le először a kockás zászlóval. Soha nem lehet tudni, lehet, hogy Vergne-nyel is történni fog valami, ugyanis a Formula E kiszámíthatatlan. Soha nem tudod megmondani előre, hogy mi fog történni.”

  • Elkezdte érdekelni a Hondát a Formula E

    Elkezdte érdekelni a Hondát a Formula E

    A Honda érdeklődik a Formula E iránt is és a sorozatba való csatlakozáson is elgondolkodtak.

    A Motorsport.com értesülései szerint az elektromos autókkal operáló sportág szeretne betörni a japán piacra, és a sorozat elnöke Alejandro Agag futamot is rendezne a szigetországban, sőt egy japán versenyzőt is szívesen látna a kategóriában.

    A Honda a Formula E költséghatékonyságának és technológiájának az egyik rajongója, és a japán gyártó F1-es ügyvezető igazgatója Masashi Yamamoto elmondta érdeklődést mutatnak a csatlakozás iránt, főleg amiatt, hogy az autógyár hamarosan Európában is bemutatja első elektromos autóját. Yamamoto azonban hozzátette, egyelőre a Formula 1-es projekt van előtérbe.

    ,,A Formula E a városok szívében működik, utcai versenypályákkal operálnak és ez egy olyan dolog, ami inkább reklámozza a folyamatot, minthogy az igazán tiszta versenyzésről szóljon. Mint a Honda képviselője beszélgettem Alejandro Agaggal, és rajta tartjuk a szemünket a kategórián. Már bejelentettük az elektromos autónk gyártását, ami hamarosan az európai üzletekben is megtalálható lesz. Rengeteg vásárló érdeklődik az elektromos autók iránt, így számukra ez egy nagyon jó hír. Továbbá fontos számunkra az, hogy olyan technológiákat alkalmazzunk, amelyeket a versenyzésből az utcai autókba tudunk átültetni, és pontosan ezért érdeklődünk a Formula E iránt.” –nyilatkozta Yamamoto.

    A japán gyártó jövője még ismeretlen, ám Max Verstappen győzelme akár hosszabb elköteleződésre is sarkalhatja a Hondát. A 2020-as szezon még biztosítva van számukra, a továbbiakról viszont a jövőbeli eredmények fognak dönteni. Mindenesetre annyi biztos, hogy a 2020/2021-es Formula E idény előtt nem fog szerepet vállalni a sportágba a gyártó, azonban a rajongóknak nem kell csüggedni, mert a Porsche a következő szezonban megérkezik az elektromos szériába.

  • Super Mario Kart stílusban promózza a szezonzárót a Formula E

    Super Mario Kart stílusban promózza a szezonzárót a Formula E

    Végéhez közeledik a Formula E 2018/19-es szezonja. A szezonzáró duplaversenyre július 13-14-én kerül majd sor, New Yorkban.

    Ehhez pedig az elektromos bajnokság különleges promó videót készített: a versenyjeleneteket kiegészítették videójátékos, elemekkel, akadályokkal, így olyan, mintha Super Mario Kartot néznénk. 😀

    https://www.instagram.com/p/BzfjPyll6bK/