Kategória: Formula E

  • Da Costa távozik a BMW-től, Günther veszi át a helyét

    Da Costa távozik a BMW-től, Günther veszi át a helyét

    Maximilian Günther lesz majd Alexander Sims csapattársa a BMW Andrettinél a Formula E hatodik szezonjában. A német fiatal Antonio Felix da Costa helyét veszi majd át, aki nemrégiben jelentette be, hogy elhagyja a német gyártót.

    Günther tíz versenyt teljesített az elektromos széria tavalyi kiírásában a GEOX Dragon színeiben. A német végül a tizenhetedik helyet szerezte meg az egyéni pontversenyben, a legjobb eredményei pedig egy-egy ötödik hely volt, amiket Bernben és Párizsban szerzett. A kvalifikációkon is jól teljesített: Rómában és Bernben sikerült bejutnia a Super Poleba, a leggyorsabb hat versenyző közé.

    „Fantasztikus érzés, hogy immáron a BMW családjának tagja vagyok,” – mondta Günther. „A BMW i Andretti Motorsport egy remek bemutatkozó szezonon van túl, ugyanis már a legelső versenyt sikerült megnyerniük és egész végig az élmezőnyhöz tartoztak. Többek között ezért gondolom azt, hogy ez egy nagyon jó lépés a karrierem szempontjából. Örömmel tölt el, hogy újra a BMW színeiben versenyezhetek, ugyanis 2011-ben az ő színeikben kezdtem el versenyezni az együléses sorozatokban.”

    Da Costa három szezon erejéig versenyzett az Andrettinél, akik az ötödik szezontól kezdődően már a BMW gyári csapataként szerepeltek az elektromos szériában. A portugál versenyző a Formula E mellett a WEC-ben is hat évig képviselte a német gyártó színeit, akik úgy döntöttek, hogy kiszállnak a hosszútávú sorozatból.

    Da Costát többször is hírbe hozták az elektromos széria bajnok csapatával, a DS Techeetahval. A bajnokcsapatnál ugyanis van egy szabad versenyzői ülés, miután a csapat eddigi pilótája, André Lotterer a Porschéhoz távozik.

    Da Costa a Twitteren ezt írta: „A BMW-t örökre a szívemben fogom hordozni. Új kihívások jönnek majd, amiről hamarosan be is fogok számolni nektek.

    „Boldog és büszke voltam magamra, hogy a BMW család tagja lehettem,” – mondta a portugál a német gyártó közleményében. „A BMW Motorsportnak köszönhetően számos különböző szériában mérettethettem meg magamat. A BMW i Andretti Motorsportnak is szeretném megköszönni az együtt töltött időt a Formula E. Habár új kihívásokkal fogok majd szembenézni, a BMW-s időszakomra mindig örömmel fogok visszatekinteni.”

    Da Costa távozása a BMW-től lehetőséget ad Alexander Simsnek, hogy megtarthassa az ülését az Andrettinél. A brit versenyző néha megvillantotta gyorsaságát az újon szezonjában, azonban számos alkalommal került bele balesetekbe, ami miatt sok ponttól esett el. Azonban New Yorkban sikerült megszereznie az első pole pozícióját a sorozatban és a futamon végül a második helyen ért célba.

    A BMW i Andretti Motorsport csapatfőnöke, Jens Marquardt elmondta, hogy nagyon várják Günther visszatérését a BMW-hez. „Figyelemmel követtük az előző szezonban nyújtott teljesítményét. Maximiliannak sikerült kihoznia mindent a rendelkezésre álló csomagból. Néha pedig egész rendkívüli eredményeket sikerült elérnie. Emellett szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem Antonio munkáját, amit a Formula E előző szezonjában, a WEC-ben és a DTM-ben nyújtott.”

  • Az Audi bemutatta vadonatúj festését a 2019/2020-as szezonra

    Az Audi bemutatta vadonatúj festését a 2019/2020-as szezonra

    Az Audi felfedte az autóját, amivel a Formula E hatodik szezonjában fognak versenyezni. Az autón ezúttal is számos szín fellelhető és a német gyártó továbbra is az ABT-tal együttműködve fog versenyezni az elektromos szériában.

    A második generációs autók érkezését követően az Audi több autóin több lett a fekete és a piros rész is, valamint a zöld színt továbbra is alkalmazzák. A német gyártó a jól megszokott Lucas di Garssi, Daniel Abt pilótapárossal fog majd nekivágni az új évadnak. A brazil és a német versenyző már az elektromos széria első szezonjától kezdve az Audi színeit képviselik.

    Di Grassi a tavalyi szezont az előkelő harmadik helyen zárta két legnagyobb riválisa, a bajnok Jean-Eric Vergne és Sebastien Buemi mögött. A csapatbajnokságban az Audi a negyedik szezonban megszerzett konstruktőri győzelmet követően a második helyen zárta az ötödik szezon csapatversenyét a DS Techeetah csapata mögött.

    A Formula E hatodik szezonja november utolsó hétvégéjén veszi majd kezdetét Rijádban, a teszteket pedig a következő hónapban rendezik majd Valenciában.

    Az Audi új festéséről pedig még több képet láthattok az alábbi galériában:

    https://twitter.com/audiformulae/status/1169597296922677248

     

     

     

  • Vandoorne nem veti el az F1-es visszatérés lehetőségét

    Vandoorne nem veti el az F1-es visszatérés lehetőségét

    Stoffel Vandoorne nem zárja ki a Forma-1-be való visszatérés lehetőségét, ámbár elmondása szerint nem hiányzik neki ez a bajokság.

    A belga versenyző a tavalyi szezon után vesztette el mclarenes ülését, majd a Formula -ben kapott lehetőséget a versenyzésre. Az elmúlt hétvégén azonban kilátogatott a Belga Nagydíjra.

    „Jó újra látni a régi barátokat.” – mondta Vandoorne a Sporza hírügynökségnek. „De nem igazán hiányzik (az F1). Jól érzem magam a Formula E-ben.”

    Vandoorne jelenleg a Mercedes-kapcsolható HWA Racelab versenyzője, ám a következő szezonban már saját csapatot indít a Mercedes, és minden bizonnyal a belga lesz az egyik versenyzőjük.

    „Nem tudok még hivatalos hírekkel szolgálni, de minden rendben lesz.” – mondta mosolyogva. „Szeretném növelni a renomémat a Formula E-ben, mert mist mindenki csak a McLarennél töltött időszakomra emlékszik.”

    Azonban nem neheztel korábbi F1-es csapatára.

    „Továbbra is követem a csapatot. A McLaren nagy lépést tett előre, és szerintem ez nagyszerű.”

    „A két szezon sorát, amit én az autóban töltöttem (a McLarennál), a történelmük talán legnehezebb időszaka volt. És sajnos, de ezen semmit sem tudok változtatni.”

    „Nincs bennem keserűség. Most remek programom van a Formula E-ben és fényes az előttem álló jövő- Hamarosan győzelmekért és bajnoki címekért fogok harcolni.”

    Arra a kérdésre, hogy visszatérhet-e az F1-be a jövőben, így felelt: „Meglátjuk. Először futamokat akarok nyerni a Formula E-ben. Aztán majd meglátjuk, hogy mik a lehetőségek a Forma-1-ben. Talán még 2021 előtt, de jelenleg a Formula E-re koncentrálok.”

  • A Porsche leleplezte a vadonatúj Formula E autóját, a 99X Electricet

    A Porsche leleplezte a vadonatúj Formula E autóját, a 99X Electricet

    A Porsche bemutatta a 99X Electricet, amivel az első szezonjukat fogják teljesíteni a Formula E-ben. Az autót a csapat pilótái, André Lotterer és Neel Jani leplezte le egy interaktív bemutató végén, amit a Twitchen közvetítettek élőben.

    A 99X Electric hagyományos, piros, fehér fekete színekben pompázik. A Porsche a saját szokásai alapján nevezte el az autót – a hármas számjegy a német gyártó versenygépeit, illetve kétajtós modelljeit szimbolizálja. „A legnagyobb számot, a kilencest, kétszer is felhasználtuk, hogy érzékeltessük a Formula E projektünk fontosságát,” – állt a német gyártó közleményében.

    A Porsche csapata egy négy fős szerkezetre fog majd épülni. Pascal Zurlinden, aki a Porsche motorsport igazgatója, is csatlakozott a Formula E-s gárdához, mivel a GT programban is fontos szerepet tölt be. Zurlinden együtt fog dolgozni Malte Hunekevel, aki a csapat technikai igazgatója lesz, és a csapatfőnök Amiel Lindesay-jal, aki korábban a német márka LMP1-es csapatánál is ugyanezt a szerepet töltötte be még a WEC-ben. Carl Wiggers is tagja lesz a vezetőségnek, neki a csapat üzleti kapcsolatainak intézése lesz a feladata.

    „Fontos nap a mai,” – mondta a Volkswagen AG vezetője, Fritz Erlinger. „A Porsche 99X Electric bemutatásával szinte már be is létünk a Formula E világába. Nagyon büszke vagyok a csapatomra, ugyanis rendkívül elkötelezettek a Formula E-s projektünkkel kapcsolatban. Alig várom, hogy végre a pályán is láthassam a 99X Electricet. Ez egy különleges nap azon emberek számára, akik rengeteg munkát tettek bele ebbe az előző hónapokban.”

    A Porsche autójának színe is nagyon szép és emellett számos neves szponzor is jelen van az autóikon, mint például a TAG Heuer vagy éppen a Vodafone, akik egy hosszú szünet után térnek vissza a motorsport világába. A mobil szolgáltató logóit legutoljára a McLaren F1-es autóin lehetett látni még a 2013-as szezonban.

    A Porsche vadonatúj elektromos autójáról pedig egy galériát is megtekinthettek:

  • De Vries is kipróbálhatta a Mercedes Formula E autóját

    De Vries is kipróbálhatta a Mercedes Formula E autóját

    Az ART Grand Prix Formula 2-es csapatának versenyzője, Nyck de Vries is felkerült a Mercedes kívánságlistájára. A holland pilóta ugyanis nemrégiben kipróbálhatta a német gyártó Formula E autóját, ami miatt megnőtt az esélye az újonc istálló egyik ülésére.

    A holland pilóta, aki jelen pillanatban vezeti a Formula 2-es bajnokságot, már pályára vihette a Mercedes elektromos tesztautóját és akár további teszteken is részt vehet majd a hónap végén. A kezdeti tesztek pedig arra engednek következtetni, hogy számos versenyző mellett de Vriesnek is van esélye arra, hogy csatlakozzon a német gyártóhoz.

    „Igen, Nyck már tesztelhette az autónkat és benne egy újabb lehetőségre leltünk,” – nyilatkozta a Mercedes EQ csapatfőnöke, Ian James a tegnapi nap folyamán. „Még nem hoztuk meg a végleges döntést, szóval még van időnk válogatni a versenyzők között.”

    A 24 éves de Vriest karrierje során többször szóba hozták már a McLarennel és az Audival is. A Formula 2-es bajnokság éllovasa még 2018-ban próbálhatta ki az Audi akkori konstrukcióját az újoncok tesztjén Marrakeshben. Tavaly szeptemberben pedig a NIO csapatának is tesztelhetett. Az idei szezonban pedig a Mercedes fejlesztőpilótájaként dolgozik és emellett a harmadik szezonját futja már a Formula 2-es bajnokságban.

    A holland fiata volt az ötödik pilóta Stoffel Vandoorne, Gary Paffett, Esteban Gutierrez és Eduardo Mortara után, aki a pályára vihette a csapat teszt autóját. Azonban a Venturi csapatvezetője, Susie Wolff még májusban elmondta, hogy Mortara továbbra is náluk fog versenyezni amellett a Felipe Massa mellett, akinek egy három éves szerződése van a monacói istállóval.

    Több mint valószínű, hogy a Mercedes EQ csapata szeptember első heteiben dönt majd a versenyzőiről közvetlenül a nyilvános autóbemutatójuk előtt, amit szeptember 11-én rendeznek majd meg Frankfurtban. A csapat egyik ülése szinte biztosan Vandoorné lesz majd, aki a tavalyi szezonban is a HWA Racelab csapatánál versenyzett és az áprilisi Róma ePrix-n megszerezte a csapat első dobogós helyezését az elektromos szériában.

  • Wehrlein: A Mahindra számos győzelmet szalasztott el a 2018/2019-es szezonban

    Wehrlein: A Mahindra számos győzelmet szalasztott el a 2018/2019-es szezonban

    Az egykori Forma-1-es pilóta, Pascal Wehrlein úgy gondolja, hogy a csapata, a Mahindra Racing számos versenyt is megnyerhetett volna a Formula E ötödik szezonjában.

    A német fiatal rendkívül erősen kezdett az elektromos szériában, ugyanis majdnem megnyerte a Santiago ePrix-t, azonban végül másodikként intették le, ugyanis az Envision Virgin Racing britje, Sam Bird elhappolta előle a győzelmet. Wehrleinnak esélye sem volt visszatámadni a túlmelegedett akkumulátora miatt.

    A Sauber egykori pilótája ezt követően megszerezte a pole pozíciót Mexikóvárosban, azonban az utolsó pillanatban elfogyott az energiája, ami miatt az Audis Lucas di Grassi meg tudta előzni őt közvetlen a leintés előtt. Wehrlein Párizsban is megnyerte az időmérőt, azonban nem örülhetett sokáig, mert őt is és a csapattársát, Jerome d’Ambrosiot is kizárták az időmérőről szabálytalan guminyomás miatt. Mindez azt jelenti, hogy a Mahindra egyetlen győzelmét d’Ambrosio szerezte meg még Marrakeshben.

    „Boldog vagyok a tempóval és a lehetőségekkel, azonban szerintem számos lehetőséget szalasztottunk el idén,” – nyilatkozta Wehrlein. „Nyilvánvaló, hogy győzelmeket dobtunk el magunktól. Azonban ezt leszámítva egy nagyon jó szezonon vagyunk túl. Santiagoban, Mexikóba és Párizsban is nyerhettünk volna akár. Összességében jó volt a szezon, azonban nem tudtuk teljes mértékben kihasználni az előttünk adódó lehetőségeket.”

    A motorsport.com arról kérdezte Wehrleint, hogy szerinte nem az indiai csapat szétszórtsága vezetett az eldobott győzelmekhez? „Nem, szerintem elég erősek vagyunk még mindig,” – válaszolta a német. „Talán a szezon elején még mi voltunk az egyik leggyorsabb csapat, azonban mindig harcolhattunk a pódiumért, ami jó érzés volt.

    „Bernben és Berlinben is sikerült bejutnom a Super Pole-ba. A német hétvége előtt Monacóban pedig szintén bejutottam, szóval az utolsó három időmérőn kétszer is bejutottunk. Ez bizonyítja a jó teljesítményünket, azonban az nyilvánvaló, hogy a szezon elején akár kétszer vagy háromszor is közelebb voltunk a győzelemhez, mint a szezon második felében.”

    Wehrlein azt is elárulta a New York-i szezonzárón, hogy a jövője még korántsem biztos az elektromos szériában. „A szezonzáró után fog majd eldőlni a jövőm, még nem tudom, hogy mikor. Nagyon jól érzem magam itt a csapatnál és hálás vagyok nekik, hogy egy ekkora lehetőséget kaptam tőlük.

    „Úgy érzem magam itt, mintha otthon lennék. Nem tudom, hogy a teljesítményem elég lesz majd ahhoz, hogy továbbra is itt versenyezzek. A Mahindra egy élcsapat és én egy óriási lehetőséget kaptam tőlük. Ha rajtam múlna, még hosszú éveken keresztül versenyeznék itt.”

  • Sérülékenyebb lesz majd a Formula E autók elülső része a 2021/2022-es szezontól

    Sérülékenyebb lesz majd a Formula E autók elülső része a 2021/2022-es szezontól

    A Formula E vezetősége készen áll arra, hogy módosítsák a második generációs autók első részét. Az első szárnyakon fognak bevetni egy „önbüntető” megoldást a kevesebb ütközés érdekében a hetedik szezontól (2021/2022).

    A második generációs autókat, ami az elektromos széria 2018/2019-es szezonjában mutatkozott be, egészen a 2021/2022-es szezon végéig fogják majd használni a csapatok. A terv része, hogy az autó karosszéria elemiet évről évre módosítják majd csakúgy, mint pár évvel ezelőtt, amikor az első generációs autó első légterelőt kapott a harmadik szezonra.

    A második generációs autók első versenyein számos ütközés, kisebb kontakt volt a versenyzők között, ami miatt az FIA bevezette a „sárga lapos” figyelmeztetést, mivel az autók túl strapabíróak voltak.

    A Porschéhoz átszerződő Andre Lotterer, aki korábban a DS Techeethah csapatánál versenyzett, elmondta, hogy az autókat törékenyebbé kellene tenni a tiszta versenyzés érdekében. „A hetedik szezontól egy újfajta dizájnt fogunk bevezetni. Az autó első része valamivel gyengébb lesz majd, szóval, ha a srácok ütköznek majd, akkor azzal saját magukat büntetik majd meg,” – nyilatkozta Bertrand a motorsport.com-nak.

    „Azonban nem szeretnénk túlzottan hátra lépni ezen téren, ugyanis ha túlzottan sérülékenyek lesznek a szárnyak, akkor már a legkisebb ütközéseknél is teljes pályás sárga zászlót vagy biztonsági autós fázis kell elrendelni, hogy összeszedjük a letört elemeket. Ezt mindenféleképpen el szeretnénk kerülni.

    „Jelenleg itt tartunk, megpróbáljuk felmérni, hogy mi számít már ütközésnek és ez alapján szeretnénk majd cselekedni. Nem tudom, hogy a gyenge a legmegfelelőbb szó erre. Az viszont nyilvánvaló, hogyha egy versenyző hátulról nekimegy a másodiknak, akkor a hátsónak el kell veszítenie az első szárnyát és ki kell állnia a boxba egy újért.

    „Ha elrontod az előtted autózó versenyét, akkor a saját versenyedet is tedd tönkre – ez a cél. A dolog nehézsége az, hogy most az elöl autózónak ugyan tönkremegy a versenye, azonban aki hátul halad, annak probléma nélkül mehet tovább.”

    A második generációs autó kinézete jelentősen meg fog változni az elvégzett változtatások után. A kozmetikai változtatások sokkal jelentősebbek lesznek, mint amiket az első generációs autókon végeztek anno.

    Számos különböző megoldás lesz majd az új „önbüntető” első szárnyakra, amiről majd a csapatok és a Nemzetközi Automobil szövetség fog dönteni, hogy majd melyik dizájnt alkalmazzák a hetedik szezontól.

    Tény, hogy ez a megoldás nem tenné kevésbé biztonságossá az autót, azonban az ütközés miatt keletkezett károk miatt a versenyzőknek ki kellene állnia a boxba, amivel rengeteg időt veszítenének el. A kiállással eltöltött idő miatt maradnának le, nem pedig az autó gyengébb teljesítménye miatt. Ez pont olyan, mint amikor a Forma-1-ben vagy bármely Formula autós kategóriában megsérül az első szárnyad és ki kell állnod a boxba egy újért.

    A Formula E egyik szóvivője elmondta, hogy a második generációs autó új kinézete még mindig csak kezdetleges állapotban van.

  • Hartley a Dragon versenyzője lesz a Formula E hatodik szezonjában

    Hartley a Dragon versenyzője lesz a Formula E hatodik szezonjában

    Brendon Hartley egy teljes szezont fog futni a Formula E-ben. Az új-zélandi versenyző a Dragon Racing csapatának pilótája lesz majd az elektromos széria hatodik szezonjában.

    Hartley, aki emellett a WEC következő idényében is részt fog venni a Toyota versenyzőjeként, az amerikai istálló eddigi egyetlen hivatalosan bejelentett versenyzője. A gyári Porsche versenyzőjének nagy esélye volt az újonnan csatlakozó német gyártó egyik ülésére, ugyanis számos alkalommal tesztelhette az elektromos tesztautójukat. Igen ám, azonban a német gyártó végül nem Hartleyt, hanem André Lotterert szerződtette a már régen bejelentett Neel Jani mellé.

    „Örülök annak, hogy a Dragon Racing versenyzőjeként egy új kihívásban lehet majd részem a Formula E-ben,” – mondta a Toro Rosso egykori pilótája. „A Formula E teljesen különbözik az összes olyan szériától, ahol valaha is megfordultam, azonban remélem, hogy az évek során gyűjtött tapasztalat az energia beosztásával segít majd abban, hogy már újoncként komoly eredményeket érhessek el.

    „Mindig is szerettem az utcai pályákat és a Formula E-ben vannak az egyik legvadabb pályák, amiket valaha láttam” – -véli Hartley. „Ha ezeket a helyszíneket pedig top kategóriás versenyzőkkel és a világ legjobb gyártóival kombinálod, akkor egy nagyon érdekes sorozatot kapsz. Már el is kezdtük a közös munkát a Dragon Racinggel és hiszek benne, hogy sok közös sikerünk lesz majd az előttünk álló szezonban.”

    Az még viszont egyáltalán nem biztos, hogy ki lesz Hartley csapattársa a Dragonnál és az sem, hogy melyik szériában fog majd rajthoz állni, amikor a Formula E és a WEC versenyei két alkalommal lesznek egy időpontban: december 14-én és 2020 március 21-én.

    A Dragon megkezdte a privát tesztelést a Formula 2-ben és az Indy Carban egyaránt versenyző Jordan Kinggel. King a Formula 2 hungaroringi hétvégéje előtt tesztelhette az amerikai istálló legfrissebb modelljét.

    Az amerikai istálló egy közleményben árulta el, hogy Hartleynak „kiemelkedő szerepe” lesz majd a fejlesztési munkálataikban a nyár legjelentősebb részében. A csapat tulajdonosa, Jay Penske elmondta: „Örülök, hogy Brendon lesz majd ez egyik pilótánk az ABB FIA Formula E hatodik szezonjában. Brendon egy igazi versenyző. Megvan benne a tapasztalat, az értelem és a versenyszellem egyedi kombinációja, ami lehetővé teszi a számára, hogy maximalizálja az új Penske EV-4 hajtásláncában rejlő potenciált. A legfontosabb, hogy pont ugyanolyan éhes a sikerre, mint mi, és még a legnagyobb gyártók versenyzőivel is szeretné felvenni a versenyt.”

  • Da Costa felbontotta szerződését a BMW-vel, irány a DS Techeetah?

    Da Costa felbontotta szerződését a BMW-vel, irány a DS Techeetah?

    Antonio Felix da Costa több, mint valószínű, hogy a DS Techeetah pilótája lesz a Formula E hatodik szezonjától. A portugál versenyző ugyanis az előző héten felbontotta a szerződését a jelenlegi csapatával, a BMW-vel.

    Da Costa számos tárgyalást követően végül felbontotta szerződését a német gyártóval, ami megnyitja előtte az utat a DS Techeetah csapatához, hogy a regnáló bajnok Jean-Eric Vergne csapattársa legyen és átvegye André Lotterer megüresedett helyét.

    A korábbiakban már beszámoltunk róla, hogy da Costa már a new yorki szezonzárón elkezdte a tárgyalásokat a kínai csapat vezetőivel egy lehetséges szerződésről. A portugál menedzsere, Tiago Monteiro közölte a hírt a BMW csapatfőnökével, Janes Marquardttal, hogy a 28 éves pilóta tovább szeretne lépni és új kihívásokra vágyik.

    Da Costa BMW-s szerződésének részletei ismeretlenek, azonban egyes források szerint rengeteg „változatosságot” tartalmazott. A portugál többek között azért versenyzett a BMW-nél, mert a Formula E mellett a WEC-ben is képviseltette a német gyártó színeit. Azonban a BMW-nek az idei volt az utolsó szezonja a hosszútávú szériában, ugyanis a 2019/2020-as szezonban már nem fognak részt venni. Ez lehet az egyik legfőbb indok, ami komoly szerepet vállalt a portugál pilóta döntésében.

    Da Costa, aki már a BMW privát tesztjén sem csatlakozott Alexander Simshez és Max Güntherhez, továbbra is jó kapcsolatot ápol az Amlin Aguri egykori és a DS Techeetah jelenlegi csapatfőnökével, Mark Prestonnal, ami megnyithatja előtte az utat a kínai istállóhoz. A szerződést, miszerint da Costa lesz majd Vergne csapattársa a DS Techeetahnál, rövid időn belül nyilvánosságra is hozhatják.

    A portugál pilóta már az ötödik szezon első versenyén megszerezte a BMW első, saját maga második sikerét az elektromos szériában Ad-Diriyahban. Sem a BMW, sem pedig da Costa nem kívánt nyilatkozni, amikor a szerződés felbontásáról kérdezték őket.

  • Gutierrez tesztelheti majd a Mercedes Formula E autóját Mallorcán

    Gutierrez tesztelheti majd a Mercedes Formula E autóját Mallorcán

    A Mercedes bejelentette, hogy a Forma1-et is megjárt Esteban Gutierrez fogja majd vezetni a Formula E autójukat az ezen héten megrendezésre kerülő négy napos mallorcai teszten.

    A mexikói egykori pilótája eddig három versenyen állt rajthoz az elektromos szériában, közvetlen azután, miután elhagyta a Haas csapatát a 2016-os év végén. Azonban már három verseny után búcsút is intett a sorozatnak az IndyCar kedvéért, ahol a Dayle Coyne Racing csapatában versenyzett 2017-ben. Gutierrez jelen pillanatban pedig a Mercedes fejlesztő pilótájaként dolgozik.

    A Mercedes pedig tovább folytatja a Formula E projektjét, ugyanis a német gyártó a következő szezontól már részt fog venni az elektromos szériában. A Mercedes a HWA csapatának a helyét veszi majd át, akik az ötödik szezonban szorosan együttműködtek a Venturi csapatával.

    Az e heti tesztet Mallorca szigetén rendezik majd. Gutierrez mellett a Venturi versenyzője, Edoardo Mortara és a HWA versenyzője Stoffel Vandoorne vezethetik majd a Mercedes Formula E autóját. Vandoorne csapattársa, Gary Paffett is vezethette már a teszt autót az előző teszten, amit az Olaszországban található Varano Circuit-en teljesítettek.

    A brit a New York-i szezonzárón elmondta, hogy az autó megbízhatósága érdekében a teszteken a kilométergyűjtés az elsődleges cél. „Jó volt,” – nyilatkozta Paffett a Motorsport.com-nak a varanoi tesztről. „Az autó megbízható volt és rendkívül sok időt tudtunk a pályán tartani.

    „Az erőátvitellel sem volt problémánk, ami meglepő, ugyanis nagyon nehéz elérni azt, hogy az autóban található összes rendszer óramű pontossággal működjön. Még mindig rengeteget kell dolgoznunk, különösen a rendszerek beállításain és a hajtáslánccal.

    „Szerintem jók voltak az eddigi tesztek és a pályák is jók voltak, ahol mentünk. Még mindig sok időnk van vissza a szezonkezdetig, azonban mindent időben kell megoldanunk, szóval nem dőlhetünk hátra.”