Kategória: Formula E

  • Daniel Abt a kórházból jelenti, hogy jól van a 20G-s ütközés után

    Daniel Abt a kórházból jelenti, hogy jól van a 20G-s ütközés után

    Daniel Abt ma, a Mexikói ePrix első szabadedzésén okozott piros zászlót. Az audis  versenyzője a tecpro falba csapódott a kilences kanyarban.

    Elég komoly volt a becsapódás, olyannyira, hogy a 27 éves versenyzőt helikopterrel kórházba szállították rutin kivizsgálásra és pár röntgenfelvétel elkészítésére.

    A motorsport-total.com beszámolója szerint Mexikóban általános, hogy helikopterrel viszik kórházba a pályáról a sérülteket, mivel az intézmény elég messze van.

    A baleset után az Audi megerősítette, hogy szoftverhiba eredményezte Abt balesetét. A mexikói hétvége előtt ugyanis szoftvert frissítettek az Abt csapat autói, valamint a Virgin autói esetében is.

    A baleset következtében annyira megsérült a tecpro fal, hogy a Jaguar I-Pace időmérőjét törölni is kellett.

    Később Abt Instagramon közölte a közönséggel, hogy jól van, nincs komoly sérülése.

    „Megvizsgáltak és kiengedtek a kórházból. Szerencsére semmim sem tört el. Ez volt karrierem legkeményebb balesete. Az autó nem lassult egy szoftverprobléma miatt és 20G-vel csapódtam be a védőfalba. Szeretnék köszönetet mondani a pálya orvosi csapatának, és a kórházból Angeles Acoxpának, és a mi audis orvosunknak, Vincenzonak, a csodás munkájukért. Nagyon köszönöm! Most úton vagyok vissza a pályára. Köszönöm a kedves üzeneteiteket.” – írta Abt.

    https://www.instagram.com/p/B8mSVHjIwmO/

    https://www.youtube.com/watch?v=kFWOdjtoors

  • 40 rajthelyes büntetést kaptak a Mahindra versenyzői

    40 rajthelyes büntetést kaptak a Mahindra versenyzői

    A Mahindra Racing számára nem indul jól a mexikói verseny, mely magyar idő szerint 23.00-kor kezdődik majd.

    A csapat mindkét versenyzője, Pascal Wehrlein és  Jerome d’Ambrosio is 40 rajthelyes büntetést kapott, miután autóikban váltót kellett cserélni, mert kérdésessé vált azok megbízhatósága.

    A FormulaEzone.com értesülései szerint a csapat felszakította a plombákat az autókon, hogy hozzáférjenek a szükséges alkatrészekhez. Mindez még az első szabadedzés előtt történt.

    Mivel azonban a mezőny „csak” 24 fős, a 40 helyes büntetés valójában nagyjából egy 5-10 másodperces idő-, vagy egy boxutcaáthajtásos büntetéssel ér fel.

    Nem lesz tehát könnyű napjuk a mahindrásoknak, pedig nagyon szükségük lenne a jó eredményre, mivel Wehrlein jelenleg 12., d’Ambrosio pedig 18. a bajnokságban.

     

     

  • Ne maradj le semmiről: íme a Mexikói ePrix programja

    Ne maradj le semmiről: íme a Mexikói ePrix programja

    Közel egy hónap szünet után, a mai nap folyamán folytatódik a Formula E hatodik szezonja a Mexikói ePrix-vel. Az Észak-Amerikában található országban rendezik majd az idei szezon negyedik versenyét, és a verseny rendkívül izgalmasnak ígérkezik, ugyanis a versenyzők egy rendkívül gyors pályán mérhetik majd össze a tudásukat.

    A korábbiakban már beszámoltunk róla, hogy a tavalyi szezonhoz képest egy új vonalvezetésű pályán fog majd versenyezni az elektromos széria. Az új pálya már több részt használ az eredetileg használt Forma-1-es pályából, azonban még így is nagy a különbség a két sorozat által használt vonalvezetés között.

    A tavalyi verseny rendkívül izgalmas volt, ugyanis Pascal Wehrlein és Lucas di Grassi egészen a verseny leintéséig harcolt egymással a győzelemért. A Mahindra németjének fogytán volt az energiája az utolsó körökben, amit di Grassi ki is tudott használni, és folyamatosan tudta támadni német riválisát. Az Audi brazil elérte célját és Wehrleinnak pont a célegyenes ráfordító kanyarban fogyott el az energiája, ami miatt di Grassi pont meg tudta előzni őt a célvonal előtt. Di Grassi élete legjobb versenyének titulálta a tavalyi versenyt és elmondása szerint még soha nem érzett annyi adrenalin a testében, mint akkor.

    A Mexikói ePrix programja magyar idő szerint:

    14:30-15:15 – első szabadedzés
    17:00-17:30 – második szabadedzés
    18:45-19:50 – időmérő edzés
    23:00 – verseny (45 perc + 1 kör)

    Ha pedig igazán rá szeretnétek hangolódni a versenyre, akkor az eddigi összes Mexikóban rendezett verseny összefoglalóját is megnézhetitek:

    https://www.youtube.com/watch?v=G7YJ5LgNvKw

  • Az indonéz kormánynak megváltozott a véleménye: zöld utat kapott a Jakarta ePrix

    Az indonéz kormánynak megváltozott a véleménye: zöld utat kapott a Jakarta ePrix

    A Formula E első indonéz versenyét az eredti tervek alapján fogják megrendezni, miután a helyi kormány mégis úgy döntött, hogy engedi versenyezni az elektromos széria mezőnyét Jakarta történelmi részén.

    Az előző hét folyamán a Formula E egy hivatalos közleményt adott ki, melyben az állt, hogy meg kell változtatni a jelenlegi pálya vonalvezetését, ugyanis a mezőny nem versenyezhet a Nemzeti Emlékmű körül, mert az a terület újraaszfaltozásával járt volna és a helyiek szerint abban az esetben megsérült volna a város legnevezetesebb emlékművének, a Monas kulturális értéke.

    Azonban a helyi kormány az eredeti kijelentésükhöz képest 180 fokos fordulatot vett és mégis engedélyezte azt, hogy a Nemzeti Emlékmű körül legyen a pálya. A hírről az államtitkárság egyik munkatársa, Setya Utama számolt be: „z Irányítóbizottság elfogadta, hogy a Formula-E versenyt megtartsák a Taman Medan Merdeka teret is használva, az erre vonatkozó törvények betartásával,” – idézi Utama szavait az Kompas nevezetű indonéz újság.

    A Jakarta ePrix egy öt éves megállapodással csatlakozott az elektromos széria versenynaptárához, és a mostani kijelentéssel rendeződni látszik a pálya vonalvezetése. A versenyt június 6-án rendezik majd, amennyiben a rendezők eleget tudnak tenni a megszabott feltételeknek. Ezekbe a feltételekbe tartozik például az, hogy a nézőtereket törvényes kereteken belül állítják fel az emlékmű körül. Az esemény szervezőinek ezek mellett a helyszín tisztaságra és a Medan Merneka területének növényzetét és biztonságát is szem előtt kell tartania.

    A Jakarta ePrix már csak az ázsiai versenyek miatt is fontos, ugyanis a Sanya ePrix-t a koronavírus miatt határozatlan időre elhalasztották, ami azt jelenti, hogy nagy valószínűséggel el fog maradni a tavaly bemutatkozó kínai verseny.

  • Ez lesz, ha a síelést keresztezed a Formula E-vel – VIDEÓ

    Ez lesz, ha a síelést keresztezed a Formula E-vel – VIDEÓ

    Az Audi egy elég merész ötlettel állt elő, ugyanis a német márka kitalálta, hogy mi lenne, ha összekötnénk a kellemeset a hasznossal, azaz jelen helyzetben az autosportot a síeléssel.

    Itt jön képbe az Audi ABT Sport Schaffler német versenyzője, Daniel Abt és a freestyle síelő, Benedikt Mayr, akik egy őrült mutatványt vittek véghez. Abt az Audi idei elektromos autójával száguldott a havas úton húzva magával a német síelőt az autójához kötött kötél segítségével.

    Mayr rendkívüli nagy sebességgel követte az elektromos autót, és közben rengeteg trükköt mutatott be a nézőközönség számára, valamint még egy Red Bullt is megivott, amit a mellette haladó közúti autóból kapott. A látványos menet sikeres volt, ugyanis mindkét fél hibátlanul teljesítette a rá bízott feladatot.

    Mivel mindkét sportoló profinak számít, ezért hangsúlyoznom kell, hogy senki ne próbálja ki otthon az alábbi videóban látottakat:

     

     

  • A DS Techeetah és az Audi is bemutatta a festését a Gen2 EVO-n

    A DS Techeetah és az Audi is bemutatta a festését a Gen2 EVO-n

    Mint arról már a korábbiakban beszámoltunk, a Formula E bemutatta a második generációs autó módosított változatát, amit a hatodik szezontól fognak majd használni az elektromos széria csapatai.

    A Gen2 EVO bemutatását követően a csapatok szinte azonnal nyilvánossá tették, hogy mikor fogják bemutatni a festésüket az új autón. A tizenkét csapat közül a DS Techeetah és az Audi már le is leplezte az autójuk leendő kinézetét. Igaz, ezeken a festéseken még bőven lesz idejük változtatni a csapatoknak, ugyanis a hatodik szezon majd csak 2020 végén veszi majd kezdetét.

    A csapatok bemutatóira még februárban sor fog kerülni, ugyanis még az utolsó csapat (Porsche) is február 23-án fogja bemutatni a következő szezonban használatos autójukat.

    Az autóbemutatók dátumairól és az új festésekről pedig itt találhattok képeket! Szerintetek melyik csapat festése mutat jobban a megújult külsejű Formula E autón?

    Autóbemutatók:

    https://www.instagram.com/p/B8O5JEbIRK5/

    DS Techeetah

    https://www.instagram.com/p/B8Rkd-2DdUU/

    Audi Sport ABT Schaeffler:

    https://www.instagram.com/p/B8TPk49jJgF/

     

     

  • Szujó Zoltán a TV2-nél tér vissza, Formula-E magazin házigazdája lesz

    Szujó Zoltán a TV2-nél tér vissza, Formula-E magazin házigazdája lesz

    Szujó Zoltán tavaly távozott a Forma-1 kommentátori székéből, miután hosszú évek alatt hallhattuk az ő hangját a száguldó cirkusz futamai alatt.

    Azonban most egy Instagram posztban bejelentette, visszatér a tévé képernyőjére. Ám már nem Forma-1 témában fog tevékenykedni, hanem az elektromos versenyzés felé veszi az irányt, ugyanis egy Formula-E magazint fog vezetni.

    Az első adás vasárnap érkezik a TV2-n, 12 óra 40 perckor.

  • Oroszország kizárja az időpontcsere lehetőségét Kínával

    Oroszország kizárja az időpontcsere lehetőségét Kínával

    Oroszország nem nyitott arra a lehetőségre, miszerint a 2020-as Forma 1-es nagydíjuk dátumát elcseréljék a Kínai Nagydíjáéval, de a F1 Stratégiai Csoportja már a verseny lemondását vitatja.

    A Forma 1 Kínai Nagydíja is kétséges, miután az FIA a koronavírus kitörése fényében elhalasztotta a márciusi Formula E versenyét. A vírus már több mint 350 emberéletet követelt és 17 ezernél is több a fertőzött.

    Az FIA múlt héten azt közölte, hogy minden szükséges intézkedést megtesz a Forma 1-ért és a rajongói védelem érdekében. Napokkal később a motorsportot irányító testület bejelentette, hogy a március 21-én tervezett Sanya ePrix nem a tervek szerint halad. Ez még jobban megkérdőjelezheti a Kínai Nagydíj eseményeit is, de ennek ügyében a Stratégiai Csoport ülést hívott össze szerdára.

    Az egyik javaslat az volt, hogy Oroszország cserélje el a nagydíj időpontját Kínával, azonban az orosz szervezők ezt a felvetést elutasították.

    „A 2020-as Orosz Nagydíj dátumáról tavaly októberben határoztak és ez nem változik” – nyilatkozta egy szóvivő.

    A Red Bull csapat főnöke, Christian Horner bízik abban, hogy az FIA és a Liberty Media meghozza a helyes döntést. Véleménye szerint az FIA a szabályozó, a Liberty pedig a támogató, és mindkét szerv a sportban résztvevők egészségét és jólétét helyezik előtérbe. A csapatfőnök hozzátette: nagy figyelmet fordítanak a jelenlegi helyzetre, és várják a testület ülésének eredményétét is.

  • Ma Qing Hua Formula E versenyző karanténban van!

    Ma Qing Hua Formula E versenyző karanténban van!

    A kínai Formula E versenyzőt, Ma Qing Huát elővigyázatosságból 14 napig karanténban figyelik, a soron következő futam, a Mexico City ePrix előtt, hogy megbizonyosodjanak róla hogy nem terjeszt majd koronavírust az országban.

    A vírus lappangási ideje ugyanis két hét.

    A  NIO Formula E csapat közleményben erősítette meg, hogy Ma február 2-án érkezett Mexikóba, hogy legyen idő a kéthetes karanténra.

    Azt is közölték, hogy minden kínai csapattag otthon volt a hagyományos kínai újév, vagyis a Holdújév idején, és ez idő alatt otthonukban is maraadtak, ahogy azt a vírus kapcsán javasolták. Hozzátették azonban azt is, hogy minden csapattag jól van és egészséges, készülnek a következő futamra.

    A koronavírus miatt azonban a Sanya ePrix nem kerül majd megrendezésre március 21-én.

  • A Formula E autókra is rákerült a cápauszony

    A Formula E autókra is rákerült a cápauszony

    A Formula E eddig csak kisebb részleteket, azonban a mai nap folyamán már teljes képet is megmutatta az új kinézetű autótól, a Gen2 EVO-ról, amit az elektromos széria csapatai a 2020/2021-es szezon kezdetétől – amikor a széria már hivatalosan is világbajnokság lesz – fognak majd használni.

    Az eredeti második generációs Formula E autót még 2018 januárjában mutatták be a nagyközönség számára. Az eredeti tervek alapján csak három szezon erejéig használták volna a második generációs autót, azonban ezt a tervezetet négy évre hosszabbították meg tavaly decemberben.

    A második generációs autón történt változtatásokat követően, az új autó kísértetiesen hasonló az első generációs autóhoz, már csak a megváltoztatott első szárny miatt is.

    A második generációs Formula E autó legfőbb változtatásai közé tartozik az első szárny, egy ívesebb hátsó szárny az autó karosszériájának a hátsó vége, amit leginkább a cápauszonyhoz lehetne hasonlítani, ami a Forma-1-es autókon is látható volt a 2017-es évad során.

    a Gen2 EVO-t digitális módon mutatták be a keddi nap folyamán és csakúgy, mint az elődje, az első hivatalos fellépése a március 3-án esedékes Geneva International Motor Show-n lesz majd.

    A Formula E vezető elnöke, Alejandro Agag elmondta: „A második generációs autó az egyik legütősebb autók közé tartozik, amivel valaha versenyeztek, és a Gen2 EVO dizájnja szintén egy új evolúció.

    „Csakúgy – mint ahogy azt az első generációs autónál csináltuk anno – a Gen2 EVO egy újragondolt karosszériát kapott, hogy a kinézete még karcsúbb és agilisabb legyen. A futurisztikus dizájn pedig ismét megmutatta, hogy a Formula E az újítások és a technikai innovációk bemutatását és fejlesztését szolgáló sorozat.”

    A változtatásoktól azt remélik, hogy az első szárnyon történt változtatások elérik majd azt, hogy első szárny „önbüntető” hatását. Az új első szárny már nem fogja teljes mértékben eltakarni az első kerekeket és sokkal sérülékenyebb lesz az elődjénél. Ezzel akarják visszaszorítani a pályán történő ütközések és a lökdösődések számát.

    A jelenlegi technológia – ami a Spark Racing Technologies nevéhez fűződik – túlságosan strapabíró, ugyanis az autó elemei nem törnek el és a versenyzők nem veszítenek teljesítményt még a komolyabb ütközéseket követően sem.

    Ennek a következtében a sorozat vezetőinek részletes kivizsgálást kellett csinálniuk annak érdekében, hogy a büntetéseket következetesen oszthassák ki. Ennek a kivizsgálásnak az eredménye a „sárga lapos” szabály, ami egy figyelmeztetés az ütközést kiváltó pilóta számára.