Kategória: Formula E

  • Magyar lány is szerepel a Formula E esport mezőnyében!

    Magyar lány is szerepel a Formula E esport mezőnyében!

    A Formula E esport bajnokságához január elején tartottak selejtezőket és 600 sim versenyző közül választották ki a mezőny tagjait. Köztük egy 19 éves magyar lányt, Bencsik Tímeát!

    Tímea 37-es rajtszámmal az Envision Virgin Racing színeiben indul majd. Csapattársa a 30 éves Graham Carroll lesz, aki már többször részt vett az F1 Esports Seriesben is.

    Formula E: Accelerate mezőny

    Rajtszám Versenyző Csapat
    4 Graham Carroll Envision Virgin Racing
    5 Bono Huis Mercedes-Benz EQ Formula E Team
    6 Peyo Peev DRAGON / PENSKE AUTOSPORT
    7 Frederik Rasmussen DRAGON / PENSKE AUTOSPORT
    8 Jiayu Zhang NIO 333 FE Team
    10 Martin Stefanko Jaguar Racing
    11 Kelvin van der Linde Audi Sport ABT Schaeffler
    13 Arthur Lehouck DS TECHEETAH
    17 Jarno Opmeer Mercedes-Benz EQ Formula E Team
    20 Kuba Brzezinski Jaguar Racing
    22 Jan von der Heyde Nissan e.dams
    23 Marc Gassner Nissan e.dams
    25 Nikodem Wisniewski DS TECHEETAH
    27 Petar Brljak BMW i Andretti Motorsport
    28 Kevin Siggy BMW i Andretti Motorsport
    29 Olli Pahkala Mahindra Racing
    33 Manuel Biancolilla Audi Sport ABT Schaeffler
    36 Marius Golombeck TAG Heuer Porsche Formula E Team
    37 Tímea Bencsik Envision Virgin Racing
    48 Lorenz Hoerzing ROKiT Venturi Racing
    71 Erhan Jajovski ROKiT Venturi Racing
    88 Risto Kappet NIO 333 FE Team
    94 Lucas Mueller Mahindra Racing
    99 Jaroslav Honzik TAG Heuer Porsche Formula E Team

     

    A bajnokságon való jó szereplés az elismerésen túl pénznyereményt is jelenthet, vagy akár egy valódi tesztvezetést egy Gen2-es Formula E autóval.

    A versenyek rFactor2 által zajlanak majd.

    A „játékban” új festések és új pályák is szerepelnek, illetve a résztvevőknek különös gondot kell majd fordítaniuk az energia-gazdálkodásra, illetve az attack mode is bekerült a programba.

    A 10bajnokság élőben következő lesz a Formula E online platformjain, úgy mint TwitchYouTube és Facebook.

    A bajnokság 6 fordulóból áll, ezeket mindig csütörtökön 19:00 UTC órakor (magyar idő szerint 20:00) rendezik. A 90 perces program minden esetben 25 perces versenyt foglal magában.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Snow Schatten Esports (@snowschatten) által megosztott bejegyzés

  • A McLaren a Gen3-as autókkal már csatlakozhat a Formula E-hez!

    A McLaren a Gen3-as autókkal már csatlakozhat a Formula E-hez!

    A mai napon a McLaren Racing és a Formula E bejelentették, hogy aláírtak egy szerződést, amely garantálná a versenyistállónak, hogy a 9. szezonban csatlakozhatnának az elektromos formaautós világbajnoksághoz, már Gen3-as járgánnyal.

    A McLaren Racing jelenleg is értékeli a potenciális új motorsport platformokat, és ezzel a kontraktussal opciójuk lett a világbajnokságban való részvételre, amelyre maximum 12 nevezést fogadnak a 2022/2023-as időszakra.

    A McLaren Racing tehát formálisan is érdeklődik a Formula E iránt, beszállnának csapatként és gyártóként is, az új Gen3-as korszakban. Ezek az autók először 2022/23-as szezonban lesznek láthatóak, és teljesítményben és hatékonyságban is jobbá válnak, valamint könnyebbek lesznek, és gyorsabban tölthetőek. Egy sor technikai és pénzügyi korlátozás segít fenntartani a Formula E környezetét a csapatoknak és a gyártóknak.

    A McLaren Racing érdeklődése a Formula E iránt mutatja a széria érettségét, és hogy ők az elektromos autóversenyzés csúcsa. Remek próbapadja ez a top versenycsapatoknak a világon a következő generációs elektromos autókhoz. A McLaren Racing egyike a legsikeresebbeknek a motorsportokban, gazdag múltja és sikerei vannak a Forma-1-ben, az IndyCarban és Le Mansban. A McLaren Applied már jelenleg is a Formula E exkluzív Gen2-es akkumulátor beszállítója a negyedik szezon óta. Szerződés szerint 2021/22-ig tart, és ezt követően kiértékelik majd a szerepüket résztvevőként is az elektromos bajnokságban.

    Az ABB FIA Formula E világbajnokság a hetedik szezonját Ad Diriyahban, Szaúd-Arábiában kezdi majd meg, két éjszakai versennyel, február 26-27-én.

  • Formula E: nincs több csúszás, biztosan Diriyah nyitja majd a szezont

    Formula E: nincs több csúszás, biztosan Diriyah nyitja majd a szezont

    Most már hivatalos, hogy a kétfutamos Diriyah ePrix-vel kezdődik majd a Formula E hetedik szezonja február végén.

    A normál naptár felülírása után két hétvégét jelöltek ki az elektromos sorozat újabb évadában, Santiago és Diriyah lettek volna a házigazdák. A chilei szabályzások, illetve az új, Egyesült Királyságban megjelenő koronavírus miatt azonban a szezonnyitót elhalasztották.

    Ezt követően kétséges volt, lesz-e másik verseny, most azonban a Formula E vezetése megerősítette, február 26-én és 27-án két éjszakai versennyel kezdődik majd a szezon, Diriyah-ban.

    „Elég szigorú a COVID-szabályzatunk, ezt már bebizonyítottuk Berlinben (az előző szezon végén, hat futamon), illetve Valenciában (a szezon előtti teszten – a szerk.) is.” – jelentette ki Alberto Longo, a sorozat igazgatója.

    „A helyi szervezőknek, és a protokollnak köszönhetően biztosan kijelenthetjük, el tudjuk kezdeni a szezont Diriyah-ban.”

    Szaúd-Arábiában jelenleg zajlik a Dakar Rally, így az ország jó helyszínnek tűnik a motorsportos események szempontjából.

    „Majdnem teljesen normális eseményt szervezünk, adott számú nézőkkel, de nem teljes kapacitáson. A sportminisztérium és a nemzeti szövetség az, akikkel dolgozunk, ők felelősek a Dakarért is. Naponta kapjuk az információkat, és folyamatosan tanulunk az ottani tapasztalatokból.”

    Arról, hogy a Santiago ePrix-nek mi lesz a sorsa, Longo nem árult el sokat, de az eredeti naptárban másodikként szereplő Mexikói ePrix-vel közös sorsra jut majd.

    „Bármikor is pótoljuk be, valószínűleg Mexikóval közösen lesz, így egy amerikai részt hozunk létre a versenynaptárban.”

    A Formula E várhatóan január utolsó hetében jelenti be a Diriyah után következő öt versenyt.

  • Már oda-vissza vándorlás is lehet az F1 és a Formula E között

    Már oda-vissza vándorlás is lehet az F1 és a Formula E között

    A Formula E egyre fejlődik, a következő szezon már világbajnokság státuszt kapott. Noha a szezon nem tudott időben elkezdődni a koronavírus miatt.

    Mostanra már ott tart a bajnokság, hogy szükség esetén versenyzőket és mérnököket tud szolgáltatni a Forma-1 számára. Ezt állítja a Mercedes Formula E csapatának vezetője, Ian James.

    A jelenlegi FE mezőny 24 versenyzője közül, hatan már szerepeltek F1-es futamon.

    James szerint a Formula E világbajnoksággá válásával a bajnokság már ott tart, hogy versenyzőik és a csapattagok alkalmasak arra, hogy közvetlenül átmenjenek a Forma-1-be.

    „Szerintem az FE, mint bajnokság, olyan pontra érkezett, ahol már azt láthatjuk már, hogy mindkét irányba megy az áramlás” – mondta James, utalva arra, hogy eddig az volt a jellemző, hogy a Forma-1-ből kiszorulók találtak maguknak helyet a Formula E-ben.

    „Nem csak versenyzői szempontból gondolom. Vegyük figyelembe a csapat összes emberét. A mérnököket, a szerelőket, a menedzsmentet és a versenyzőket.”

    „Lehetőséget látok, ahol évről évre láthatjuk, hogy az emberek vándorolnak a két bajnokság között. Ennek nagyon megalapozott okai vannak.”

    „Ez újra megmutatkozik, ahogy a hetedik szezonhoz érkezünk, az első évünkhöz világbajnokságként, amely státusz jól megérdemelt és jól szolgál majd minket a jövőben.”

    A Mercedes második szezonját kezdi majd az FE-ben gyári csapatként, és nagyon sokat profitáltak egykor F1-es embereikből.

    A Forma-1-es csapatukhoz hasonlóan, működésük Brackley és Brixworth között oszlik meg.

    FE csapatukat erősíti többek között az a Tony Ross is, aki Nico Rosberg F1-es versenymérnöke volt, mikor a német versenyző 2016-ban világbajnok lett.

  • A Red Bull egyáltalán nem érdeklődik a Formula E iránt!

    A Red Bull egyáltalán nem érdeklődik a Formula E iránt!

    A Red Bull Racinget egyáltalán nem érdekli a Formula E, tisztázta ezt az energiaitalos cég tulajdonosa, Dietrich Mateschitz a legutóbbi interjújában. Mateschitz egyetért tanácsadójával, Helmut Markoval, aki nem igazán tartja sokra a FE-t. A LAOLA1 rákérdezett Mateschitznél, hogy a Formula E téma-e a Red Bullnál a következő években, amire rövid, és határozott válasz érkezett tőle:

    „Nem.”

    Tehát az energiaital óriás nem lesz ott az elektromos formaautózásban saját csapattal. Annyira azért nem nagy meglepetés, hogy a Red Bull továbbra is ignorálja a Formula E-t a közeljövőben. Helmut Marko már egy tavalyi interjújában is negatív véleménnyel bírt a szériáról:

    „Motorsportokról beszélünk. Véleményem szerint a Formula E nagyon jó marketingben, de egyértelműen nem motorsport kategória, ha megnézzük a sebességüket. Jó dolog, hogy létezik ilyen, nem erről van szó. A Forma-1 azonban egy teljesen más szinten áll. Ez nem más, mint egy képmutató banda. Amikor ellátogatsz egy Formula E versenyre, láthatsz, egy nagyon nagy dízel motort. Ennek kell feltöltenie az összes elektromos autót. Ez nagyon furcsa persze, amikor a szervezet napirendjén szerepel a környezettudatosság.”

    Ugyanakkor egyre több gyártó váltott a Formula E-re. Audi, BMW, Nissan, Jaguar, Porsche és Mercedes például azon márkák, amelyek jelenleg is aktívak. A Red Bull szerint a Formula E ugyanakkor csak egy próbálkozás arra, hogy elterelje a figyelmet a nagy dízelbotrányról.”

  • Koronavírus miatt elhalasztják a Formula E chilei idénynyitóját

    Koronavírus miatt elhalasztják a Formula E chilei idénynyitóját

    A Santiago ePrix két futamát január 16-17-én rendezték volna meg, azonban a Formula E első hétvégéje elmarad, hivatalosan ok nélkül.

    Az előzetes naptár megjelenése után nem sokkal az elektromos sorozat bejelentette, nem ragaszkodnak majd a tervhez, hanem fokozatosan teszik közzé a végleges menetrendet.

    Első körben két dupla fordulót jelentettek be, januárban Santiago, februárban Diriyah adott volna otthont két versenynek.

    Parque O'Higgins, Santiago, Chile, Formula E, racingline.hu
    A Parque O’Higgins Santiagóban, a pálya helyszíne, Fotó: FIA Formula E

    A helyi hatóságokkal tárgyalva azonban a hetedik szezon első két versenyét elhalasztották, valószínűleg az Egyesült Királyságban megjelenő új koronavírus-változat miatt. Ezzel együtt nehéz lenne biztonságosan megoldani, hogy a valenciai teszt után az autók és a csapatok személyzete január közepére megérkezzen Dél-Amerikába.

    „A santiagói városvezetéssel egyeztetve elhalasztjuk a Santiago ePrix-t.” – olvasható a hivatalos közleményben.

    „A várossal együtt azon dolgozunk, hogy véglegesíthessük a dátumokat, amikor meg tudjuk majd tartani a versenyeket, 2021 első negyedévében.”

    Ez a fejlemény felveti a kérdést, vajon a következő verseny is hasonló sorsra jut-e Szaúd-Arábiában. A kérdés már csak azért is érdekes, mert a 2021-es Diriyah ePrix lenne a sorozat első éjszakai versenye.

    A koronavírus már a Formula E előző szezonjának is rendesen keresztbe tett, öt versenyt még meg tudtak rendezni, utána azonban hét forduló maradt el, és közel fél évig szünetelt az évad. Emiatt a csúszás miatt tervezték 2021 elején kezdeni a következő szezont.

  • Az ABB technológiája garancia arra, hogy az ABB FIA Formula-E világbajnokság soha „ne kerüljön le a műsorról”

    Az ABB technológiája garancia arra, hogy az ABB FIA Formula-E világbajnokság soha „ne kerüljön le a műsorról”

    Idén is felzúgtak a motorok az ABB FIA Formula-E világbajnokságon, hiszen a 7. idény kezdetén mind a 12 csapat rajthoz állt a spanyolországi Valenciában 2020. november 28. és december 1. között megrendezett tesztversenyeken.

    A teljesen elektromos hajtású versenyautók világbajnokságának névadó szponzoraként negyedik versenyidényét megkezdő ABB töretlen lendülettel folytatja az olyan piacvezető technológiák gyakorlati megvalósítását, mint az ABB Uninterruptible Power Supply (UPS).

    A UPS – tehát a szünetmentes áramforrás – most a versenysorozat televíziós közvetítésében kapott szerepet. Ez a technológia biztosítja ugyanis, hogy a versenyt közvetítő műsorszolgáltatók áramellátása hálózati áramkimaradás esetén se szűnjön meg, azaz ne fordulhasson elő, hogy az adást áramszünet miatt legyenek kénytelenek megszakítani. Mivel nincs szabványos megoldás, mellyel e globális gyorsasági versenysorozat minden igénye kielégíthető, ezért az ABB szakembereiből álló csapat egy teljesen egyedi egységet fejlesztett ki.

    Megalkották azt a lehető legkisebb tömegű, kerekek segítségével könnyen mozgatható UPS rendszert, amely becsomagolva elég kicsi, ugyanakkor elég erős ahhoz, hogy futárszolgálattal, vagy akár utasszállító repülőgéppel is célba juttatható legyen. Az ún. „plug-and-play” funkcióval ellátott egység telepítése csupán csatlakoztatásából áll, mely nagy segítséget jelent az eseményt közvetítő helyszíni stáb munkájában. Az egység áramszünet esetén önálló áramforrásként akár 15 percen át 60 kVA teljesítmény leadására képes, 230/400 VAC, 50 Hz bemeneti/kimeneti feszültség biztosítása mellett.

    A UPS technológia és az ABB új töltési megoldásai, melyek bevezetésére a 9. versenyidénytől, a 3. generációs versenyautók esetében kerül sor, továbbra is vezető pozíciót biztosítanak az ABB számára a fenntartható technológiák fejlesztése terén, úgy a versenysorozat keretében, mint azon kívül.

    Tarak Mehta, az ABB Electrification elnöke, a következőket mondta erről: „Mivel cégünk és az ABB FIA Formula-E világbajnokság egyre szorosabb szálakkal kötődik egymáshoz, ezért a versenysorozat keretében az e-mobilitás és a fenntarthatóság ügyét előre mozdító termékeink számos példáját megmutathatjuk a világnak.”

    „A UPS és a töltési megoldás tökéletes példa arra, hogy versenykörnyezetben milyen előnyökkel jár a nagy teljesítmény.”

    Az ABB számára a fenntartható fejlődés annyit jelent, hogy egy egészségesebb és jobban működő világot hagyhatunk a jövő generációira. A Formula-E-vel szorosan együttműködő ABB a technológiai fejlesztésekkel és az elektromos járművek előnyeinek felmutatásával kívánja elősegíteni a tiszta mobilitás globális elterjedését. Az ABB FIA Formula-E világbajnokság megfelelő platformot biztosít a technológia határainak folyamatos bővítéséhez, hogy a versenypályákon alkalmazott megoldások a mindennapok részévé válva hozzájáruljanak a Föld erőforrásainak megőrzéséhez és az alacsony szén-dioxid kibocsátású társadalom létrejöttéhez.

    Jamie Reigle, a Formula-E vezérigazgatója azt nyilatkozta: „Az egész Formula-E nevében mondhatom, hogy névadó szponzorként és stratégiai szövetségesként egyaránt nagyra értékeljük az ABB-t. Közös a célunk és közös értékeket vallunk: a jobb jövőért folytatott versenyben mindent megteszünk az emberiség fenntartható fejlődésének felgyorsításáért. A Formula-E versenysorozat tökéletes kísérleti terepet kínál az olyan technológiák kifejlesztésére, mint az ABB UPS, mely a versenypályáról indulva a mindennapok részévé válik. A világ legjelentősebb városaiban megrendezett Formula-E versenyeken keresztül épp abban a városi környezetben van módunk bemutatni az ABB technológiáit és megoldásait, ahol alkalmazásuk egyre nélkülözhetetlenebb lesz.”

    1. versenyidényében a sorozat a FIA világbajnokság rangjára emelkedik az e-mobilitás és más fenntartható technológiák platformjaként, ezzel is kiemelve egyre növekvő népszerűségét az érdeklődő fogyasztók jelenleg 93 milliós, de folyamatosan bővülő globális tábora előtt*.

    Hangoljon rá a legújabb trendekre és technológiákra

    A tesztekkel egyidejűleg az ABB ABB Decoded címen december 4-én elindította új podcast szolgáltatását, mely vezető gondolkodóknak és innovátoroknak készül, és a világunkat átalakító új technológiákról szól. A sorozat Mobility Revolution című első adásában Frank Mühlon, az ABB e-mobilitási infrastruktúra-megoldások üzletágának vezetője bemutatja, hogyan változott meg a világ járműipara, milyen trendek figyelhetők meg az e-mobilitásban, és milyen lesz a terület jövője, továbbá elmondja, hogy a töltés infrastruktúrájára milyen szerep vár az elektromos járművek (EV) elfogadottságának javításában. Az abb.com oldalon elérhető sorozat további részei a fenntarthatóságról, az okos városokról és a dekarbonizációról fognak szólni.

    Drivers of Progress címen az ABB-márkához kötődő tartalmak sorozatának legújabb része is nemrég látott napvilágot. A Driving Efficiency című részben a Mahindra team csapatfőnökét, Dilbagh Gillt és az ABB Traction divíziójának elnökét, Edgar Kellart kérdezzük a fékenergia-visszanyerés jelentőségéről az ABB Formula-E és a villamosvasúti közlekedés területén. A sorozat – mely itt tekinthető meg – végigkíséri a 7. versenyidényt.

    A COVID-19 koronavírus-világjárvány miatt a 7. idény tervezett versenynaptára folyamatosan változik, hiszen a Formula-E közösség tagjainak, valamint az E-Prix sorozat állomásait adó városok lakóinak egészsége és biztonsága mindennél fontosabb.

    A szezon a tervek szerint mindjárt egy kettős versennyel nyit. Az elsőre „zárt ajtók mögött”, a chilei Santiago városában (2021. január 16-17.), a másodikra pedig a szaúd-arábiai Diriyah-ban (2021. február 26-27.), nézők előtt kerül sor. A diriyah-i futamokat – a versenysorozat történetében először – éjszaka fogják megrendezni, mégpedig teljesen megújuló energiával működő, alacsony fogyasztású LED-lámpákkal megvilágított pályán. A már korábban bejelentett versenyeket az év egy későbbi időpontjában fogják megtartani Mexico City-ben és a kínai Sanya városában.

    Mivel az E-Prix sorozat látogatottságának további korlátozása szinte elkerülhetetlennek tűnik, ezért az ABB olyan virtuális megoldások fejlesztésén dolgozik, amelyek akkor is élményszerűvé teszik a versenyhétvége eseményeinek nagy részét az érdeklődők és a legfontosabb ügyfelek számára, ha személyesen nem lehetnek ott a pálya mellett. Az ABB a hírekkel, a versenyekről tudósító tartalmakkal és a pályán zajló események megtekintésére alkalmas linkkel jelentkező mikrooldal beindítása mellett olyan multimédiás élményekben kívánja részesíteni az érdeklődőket, amelyek középpontjában elsősorban maga a versenysorozat, továbbá a fenntarthatóság, a mobilitás és az energiahatékonyság témába vágó kérdései állnak, de prezentációkra, valamint az ABB és partnerei közti együttműködéssel kapcsolatos hozzászólásokra is sor kerül majd.

    A világbajnokságot ismét 24-es rajtrácson rendezik ugyanannak a 12 csapatnak a részvételével, mint tavaly, a 6. versenyidényben, bár a pilóták személye több csapatnál is változik. Egészen biztos, hogy a sorozat 7. idényében kiélezett versenyt láthatunk majd, hogy a pilóták és a csapatok versenyében a mezőny letaszítsa trónjáról az aktuális bajnok Antonio Felix da Costát, illetve a DS Techeetaht.

    Az ABB ebben az idényben is a Tag Heuer Porsche Formula-E team hivatalos partnere, a Nissan e.Dams részéről a svájci Sébastien Buemi, a Porsche részéről pedig Simona de Silvestro továbbra is az ABB nagykövete lesz.

    Az ABB a teljesen elektromos hajtású együléses versenyautók nemzetközi ABB FIA Formula-E World Championship versenysorozatának névadó szponzora. Világszerte saját technológiával támogatja a városi helyszínek ideiglenesen kialakított versenypályáin megrendezett eseményeket. Az ABB a gyorstöltő állomások telepítésének globális piacvezetőjeként a világ 80 országában eddig több mint 17.000 töltőpontot épített ki.

    A 2021. évi ABB FIA Formula-E világbajnokságának versenynaptára (helyszínekkel és végleges időpontokkal)

    Forduló Város Ország Dátum
    1 Santiago Chile 2021. január 16.
    2 Santiago Chile 2021. január 17.
    3 Diriyah Szaúd-Arábia 2021. február 26.
    4 Diriyah Szaúd-Arábia 2021. február 27.
  • A Formula E-be való belépést fontolgatja a McLaren

    A Formula E-be való belépést fontolgatja a McLaren

    A McLaren erősen fontolgatja, hogy a Gen3-as autók érkezésekor csatlakozzon a Formula E mezőnyéhez.

    A McLaren Applied Technologies szállítja a jelenlegi mezőnynek az akkumulátor rendszerét 2018 óta, amióta a második generációs autók vannak használatban. Ezek várhatóan a 2022/23as idény végéig lesznek használva.

    Az azt követő Gen3-as autók számára már a Williams fogja biztosítani az akkumuklátorokat, akik a tervek szerint 120 kg-osra csökkentett rendszert és további 350 kW teljesítményt fognak tudni biztosítani az autóknak.

    A McLaren komoly autosportos jövőt tervez magának, hiszen a Forma-1 és az IndyCar mellett a közeljövőben a hosszútávú világbajnokság (WEC) és a Formula E-s szerepvállalás is terítéken van, utóbbinál kihasználva a lejáró megbízásukat.

    Erre a McLaren Racing vezérigazgatója Zak Brown is utalt.

    „Akkumulátor beszállítóként az FIA meggátolja azt, hogy csapatként vegyünk részt a Formula E-ben. 2023-ban azonban érkeznek majd az új generációs autók, és akkortól már nem mi leszünk az akkumulátor beszállítói. A Formula E egy olyan sorozat, amit mi nagyon érdekesnek találunk, ezért ezt a lehetőséget mi elkezdtük sokkal közelebbről megvizsgálni.” – fogalmazott Brown.

    A Formula E mezőnyét jelenleg 12 csapat alkotja, ám a BMW és az Audi is bejelentette a sorozatból való kiszállását, így felmerült a kérdés, hogy ez most figyelmeztető jel-e a McLaren számára vagy egy lehetőséget jelent. Brown szerint kicsit mindkettő.

    „Nem nagyon volt eddig szabad hely a sorozatban, így ez egy esélyt teremtett meg, tehát ez pozitív vonzata ennek. Amikor csapatok vagy gyártók elhagynak egy sorozatot, meg kell kérdezni, hogy miért. Az Audi azzal indokolta, hogy ők inkább az LMDh autókra kívánnak összpontosítani, míg a velük egy családba tartozó Porsche marad a sorozatban. Talán az a stratégiájuk, hogy a Porsche lesz az elektromos szériában, az Audi pedig a hosszútávúban.” – magyarázta.

    „A Formula E-be is érkező költségvetési plafon kezdetben úgy tűnt, hogy nagyon alacsonyan lesz, ám azóta ez megnőtt. Nagyon úgy tűnik, hogy gyorsan leléptek, mielőtt még tovább nőne. Tíz csapattal is nagyon erős lesz a mezőny. Több, mint egy lehetőségnek tartom a szériát. Nagyon komoly gyártói támogatások állnak a háttérben, de muszáj megérteni, hogy miért lépnek ők le.” – tette hozzá.

  • Véget ért a Formula E tesztje, így néz ki a 2021-es mezőny! – GALÉRIA

    Véget ért a Formula E tesztje, így néz ki a 2021-es mezőny! – GALÉRIA

    November 28-án kezdődött, és december 1-jén ért véget a Formula E hivatalos tesztje Valenciában. A mezőnyben nagy változások történtek az előző szezonhoz rajtjához képest.

    A konstruktőri bajnokság első három helyezettje nem változtatott, a Techeetah, a Nissan és a Mercedes is változatlan felállással vág neki az első világbajnoki szezonnak.

    Hátrébb azonban akadtak mozgások bőven. Rendhagyó módon ezek már az előző évad közepén elkezdődtek a koronavírus miatt beiktatott kényszerszünet alatt.

    Sam Bird volt az első, aki meglepetést okozott. Bár eddig minden versenyt a Virgin színeiben teljesített, még a szezonzáró előtt bejelentette, hogy búcsút int a csapatnak, és a Jaguarnál folytatja tovább.

    Alex Lynn, René Rast és Sérgio Sette Camara is helyettesíteni érkeztek a Berlinbe, és jövőre ismét lehetőséget kapnak csapataiktól a bizonyításra. Tom Blomqvist a Jaguar színeiben vett részt az utolsó két futamon, mégis a NIO csapott le rá.

    Pascal Wehrlein volt az egyik áldozata annak, hogy átszervezték az idény második felét. Az eltolt dátumoknak köszönhetően már szerződés kötötte új csapatához, a Porschéhoz, így ki kellett hagynia fél évet, mire újra autóba ülhetett.

    Neel Jani helyére érkezett a németekhez, aki Ma Qing Huához hasonlóan távozik a sorozatból. Rajtuk kívül még négyen tesznek így: a balhés Abt (Audi), az endurance-ot előnyben részesítő Hartley (Dragon), Felipe Massa (Venturi és James Calado (Jaguar).

    Az ötödik, aki hasonló cipőben jár, az Jérome d’Ambrosio, ő azonban a Virgin csapatfőnök-helyetteseként ott lesz továbbra is a paddockban.

    Három újoncot is avat majd a sorozat Jake Dennis (BMW Andretti), Norman Nato (Venturi) és Nick Cassidy teljesítheti első versenyeit Santiagóban, alig több, mint egy hónap múlva.

    Hivatalosan még egy ülést nem kelt el, Nico Mülleré. Miután a svájci vezette a Dragon második autóját a valenciai teszten – és más pilóta nem is volt ott -, úgy tűnik ez csak formalitás kérdése.

    A Formula E 2020/2021-es szezonjának mezőnye:

    Csapat # Versenyző
    ?? DS Techeetah
    13 ?? António Félix da Costa
    25 ?? Jean-Éric Vergne
    ?? Nissan e.dams
    22 ?? Oliver Rowland
    23 ?? Sébastien Buemi
    ?? Mercedes-Benz EQ
    5 ?? Stoffel Vandoorne
    17 ?? Nyck de Vries
    ?? Envision Virgin Racing
    4 ?? Robin Frijns
    37 ?? Nick Cassidy
    ?? BMW i Andretti Motorsport
    27 ?? Jake Dennis
    28 ?? Maximilian Günther
    ?? Audi Sport Abt Schaeffler
    11 ?? Lucas di Grassi
    33 ?? René Rast
    ?? Panasonic Jaguar Racing
    2 ?? Sam Bird
    20 ?? Mitch Evans
    ?? TAG Heuer Porsche
    36 ?? André Lotterer
    94 ?? Pascal Wehrlein
    ?? Mahindra Racing
    29 ?? Alexander Sims
    94 ?? Alex Lynn
    ?? ROKiT Venturi Racing
    48 ?? Edoardo Mortara
    71 ?? Norman Nato
    ?? Dragon Penske Autosport
    6 ?? Nico Müller
    7 ?? Sérgio Sette Camara
    ?? NIO 333 Racing
    8 ?? Oliver Turvey
    88 ?? Tom Blomqvist

     

  • Az Audi után a BMW is kiszáll a Formula E-ből

    Az Audi után a BMW is kiszáll a Formula E-ből

    A BMW hivatalosan is bejelentette, hogy a következő idény végén búcsút intenek a Formula E-nek.

    A korábban már az Audi is bejelentette a távozását, most pedig egy másik német gyártó is követte őket. Mindkét istálló a 2020/21-es szezon után távozik a sorozatból.

    A gyártó a Gen2-es autók bevezetésekor, a 2018/19-es idényben mutatkozott be a bajnokságban, az Andretti csapat partnereiként, akik a technikai részben segítették a gyártót.

    Az első évben a Da Costa és Sims párossal álltak rajthoz, és rögtön az első versenyüket meg is nyerték. a DS Techeetah csapathoz távozó Da Costa helyét a német Maximilian Günther vette át, mind ő mind pedig Sims is nyert versenyt a legutóbbi idényben, és a csapatversenyben az ötödikek lettek.

    Az utolsó évüknek pedig Günther mellett Jake Dennis-szel vágnak neki.

    A németek egyébként már a kezdetek óta a sorozat partnerei voltak, hiszen a biztonsági autót is ők biztosították ezidáig.

    „Partnerként a BMW szerepet vállalt a Formula E sikertörténetében. Azonban a BMW csoport már teljes egészében kimerítette a Formula E-ben alkalmazandó technológiában rejlő lehetőségeket. A BMW csoport fókusza az e-mobilitás tekintetében változik, ezért az ötödik generációs BMW e-meghajtásokra fog nagy mennyiségben koncentrálni.” – áll a vállalat közleményében.