Kategória: Formula E

  • Günther nyerte az első futamot New Yorkban

    Günther nyerte az első futamot New Yorkban

    A Formula E idei évadjának 10. futamán Max Günther győzedelmeskedett, Jean-Eric Vergne és Lucas Di Grassi előtt.

    A versenyt Nick Cassidy kezdte meg az élről, és az első bő fél órában vezetett is, ám amikor Vergne megtámadta 7 perccel a vége előtt, a három, végül dobogón záró pilóta megelőzte. A francia a hajtűben olyan keményen vetődött be mellé, hogy Günther mindkettőjüket meg tudta előzni. Ezzel Vergne tehát maradt második – innen is rajtolt –, Di Grassi pedig feljött harmadiknak, a hetedik rajtkockából indulva.

    Ami a rajtot illeti, Alex Lynn volt az egyik legnagyobb vesztese. A második helyről indulva ötödiknek esett vissza, mert elfékezte az egyes kanyart. A mezőny hátsóbb régióiban koccanások is történtek, Nyck de Vries autója meg is sérült kissé.

    Később is történt baleset a versenyen, Wehrlein egyszerűen kilökte Lynnt a hajtűben, a német így nem is tudta folytatni, kitört a kereke az ütközés következtében.

    A versenyt negyedikként záró Cassidy mögött csapattársa, Frijns ért célba, aki a 11. helyről zárkózott fel, ezzel utolérve a bajnoki éllovas és pontot nem szerző Mortarát. Sebastien Buemi ugyan jól rajtolt, volt harmadik is, végül meg kellett elégedjen a hatodik hellyel. Csapattársa, Oliver Rowland közvetlen mögötte ért be a hetedik helyen.

    Bird és Rast kifejezetten jól zárkóztak fel, a 20. és 23. helyről a 9-10. helyen értek be, az utolsó két pontszerző helyet megcsípve.

    A Mercedes ismét pont nélkül maradt, Vandoorne ugyanis be sem tudta fejezni a versenyt, de a Jaguar pilótája, Mitch Evans is kiesett, miután leállt az autója.

    A new york-i versenyhétvége vasárnap este fél 8-kor folytatódik a második futammal.

    Helyezés Pilóta Autó Hátrány
    1 Max Guenther BMW
    2 Jean-Éric Vergne DS 2.072
    3 Lucas di Grassi Audi 2.832
    4 Nick Cassidy Audi 4.623
    5 Robin Frijns Audi 5.239
    6 Sébastien Buemi Nissan 6.370
    7 Oliver Rowland Nissan 6.581
    8 André Lotterer Porsche 7.826
    9 Sam Bird Jaguar 8.489
    10 René Rast Audi 11.917
    11 Alex Lynn Mahindra 14.912
    12 Antonio Felix da Costa DS 15.289
    13 Nyck de Vries Mercedes 27.523
    14 Edoardo Mortara Mercedes 27.698
    15 Norman Nato Mercedes 28.472
    16 Tom Blomqvist NIO 28.746
    17 Joel Eriksson Penske 41.106
    18 Sergio Sette Câmara Penske 49.849
    Jake Dennis BMW
    Alexander Sims Mahindra
    Stoffel Vandoorne Mercedes
    Mitch Evans Jaguar
    Oliver Turvey NIO
    Pascal Wehrlein Porsche
  • Az ABB az USA-ban, a Formula-E világbajnokság New York-i versenyén mutatja be az e-mobilitás jövőjét

    Az ABB az USA-ban, a Formula-E világbajnokság New York-i versenyén mutatja be az e-mobilitás jövőjét

    Sajtóközlemény: A technológia terén globális vezető szerepet betöltő ABB a július 10-én és 11-én megrendezett New York City E-Díj névadó szponzoraként tovább erősíti hosszú távú elkötelezettségét a tisztán elektromos hajtású versenyautók sorozata mellett.

    Az ABB FIA Formula-E világbajnokság most negyedszerre tér vissza Now York-ba, ahol a versenyautók Brooklynban, a Red Hook Circuit kemény betonján versenyeznek majd. A hétvégére tervezett két futam során szigorúan betartják majd az illetékes hatóságok irányelveit követő COVID-19 protokollokat, ami biztosítja a versenyek biztonságos és felelősségteljes módon történő lebonyolítását.

    A Red Hook városnegyed szívében található Brooklyn hajóterminál körül kanyargó versenypályáról nagyszerű kilátás nyílik Manhattan felé, a Buttermilk Channel-re és a Szabadság-szoborra. A 14 kanyarból álló, 2,32 km hosszú nyomvonal a gyors kanyarok, az egyenes szakaszok és a hajtűkanyarok kombinálásával izgalmas városi versenypályát biztosít, amelyen 24 pilóta mérheti majd össze tudását.

    Az ABB-nek a New York-i E-Díj kapcsán vállalt névadó szponzori szerepe azon alapul, hogy a vállalat jelenleg névadó partnere az ABB FIA Formula-E Világbajnokságnak, amely a teljesen elektromos hajtású, együléses versenyautók nemzetközi versenysorozata. Az ABB szerepvállalását városszerte reklámtáblákon, így a Time Square-en is hirdetni fogják. A futamok felvezetéseként a Time Square-en és a környező utcákon a rajongók egy Formula-E versenyautót is megcsodálhatnak majd.

    Theodor Swedjemark, az ABB kommunikációs és fenntarthatósági igazgatója így nyilatkozott: „Az USA az ABB legnagyobb piaca, ahol az 50 tagállamban 20 000 alkalmazottunk dolgozik. Az üzembővítésekre, zöldmezős beruházásokra és akvizíciókra fordított több mint 14 milliárd dollárnyi befektetéssel 2010 óta jelentősen növeltük az amerikai piaci jelenlétünket, és felgyorsítottuk az e-mobiltásra és a villamosításra történő áttérést. A New York City E-Díjban vállalt szerepünk túlmutat egy verseny megrendezésén, ez egyben lehetőséget is kínál számunkra olyan új technológiák tesztelésére és fejlesztésére, amelyek elősegítik az átállást az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra, jól fizető amerikai munkahelyeket hoznak létre, és csökkentik az éghajlatváltozás negatív hatásait is.”  

    Az ABB már több mint egy évtizede tölt be piacvezető szerepet az e-mobilitásban. A cég szerepe különösen jól látható az USA-ban, ahol az ABB a járműipari beszállítókkal (OEM-ekkel), a töltési hálózatüzemeltetőkkel és az energetikai közműcégekkel folytatott partneri együttműködésekkel támogatja a kölcsönös átjárhatóságot, és minden járműkategóriában segíti a villamos hajtású járművek térnyerését.

    Bob Stojanovic, az Electric Vehicle Infrastructure North America (ABB) igazgatója így nyilatkozott: „Az ABB a proaktív termékprogramjával, a teljes iparágat átszövő erős partneri együttműködéseivel és a fenntarthatóságot támogató vállalati elveivel teljes mértékben elkötelezte magát amellett, hogy támogassa az e-mobilitás jövőbeni térnyerését az USA-ban. Jelenleg azon dolgozunk, hogy megawatt léptékű töltési megoldásokat fejlesszünk ki a nehézmunkagépekhez, nyitott szabványokat biztosítsunk a kölcsönös átjárhatóság támogatásához, és olyan jövőálló technológiákat fejlesszünk ki, amelyek megfelelnek minden mobilitási alkalmazás igényének.”

    Az ABB az elmúlt tíz év során több mint 3 000 egyenáramú (DC) villámtöltőt telepített az USA-ban, továbbá több nagyvárosban is töltőrendszereket épített ki tömegközlekedési járművekhez és járműflottákhoz, többek között Portlandben, Los Angelesben és Saint Louisban.  Az ABB élen járt az e-járművekhez tartozó infrastruktúra USA-ban történő kiépítése terén is: az ABB telepítette az USA első nyilvános, CCS szabványú töltőjét (2013), az első 150 kW-os töltőt (2017) és az első 350 kW-os, folyadékhűtésű kábeltechnológiát alkalmazó töltőt, a Terra HP-t (2018).

    A töltők mellett az ABB teljes körű e-mobilitási megoldásokat, köztük komplett energiaellátási rendszereket kínál, amelyek körébe integrált akkumulátoros energiatárolás, energia- és terhelésmenedzsment, továbbá kétirányú töltést alkalmazó hálózati szolgáltatások is tartozhatnak. A hálózat- és a flottaüzemeltetők számra kiemelkedően fontos jobb üzemidő és rendelkezésre állás érdekében az ABB e-mobilitási töltési megoldásai felhőre csatlakoznak, intelligens összekapcsolhatóságot és távszolgáltatásokat tesznek lehetővé.

    Az ABB nemcsak a közúti közlekedés villamos hajtásra történő átállítását támogatja. Az ABB berendezései működtetik az USA első, teljesen villamos hajtású utasszállító kompját, a Maid of the Mist-et is. A szén-dioxid-kibocsátás-mentes komppal utazók úgy csodálhatják meg a Niagara-vízesést, hogy az élményt nem zavarja meg a hagyományos dízel motorok keltette kellemetlen zaj, rezgés vagy a kipufogógáz.

    Az ABB névadó partnere az ABB FIA Formula-E Világbajnokságnak, amely a teljesen elektromos hajtású, együléses versenyautók nemzetközi versenysorozata. A technológiája támogatja a városi utcai versenyeket szerte a világon. Az ABB 2010-ben lépett be az e-mobilitás piacára, és azóta több mint 85 országban több mint 400 000 elektromos járműtöltőt, köztük több mint 20 000 egyenáramú villámtöltőt és 380 000 váltóáramút értékesített, beleértve a Chargedot által forgalmazott termékeket is.

    2021 ABB FIA Formula-E bajnokság –versenynaptár 

    Futam

    Város

    Ország

    Dátum

    1

    Diriyah

    Szaúd-Arábia

    2021. február 26.

    2

    Diriyah

    Szaúd-Arábia

    2021. február 27

    3

    Róma

    Olaszország

    2021. április 10.

    4

    Róma

    Olaszország

    2021. április 11.

    5

    Valencia

    Spanyolország

    2021. április 24.

    6

    Valencia

    Spanyolország

    2021. április 25.

    7

    Monaco

    Monaco

    2021. május 8.

    8

    Puebla

    Mexikó

    2021. június 19.

    9

    Puebla

    Mexikó

    2021. június 20.

    10

    New York

    USA

    2021. július 10.

    11

    New York

    USA

    2021. július 11.

    12

    London

    Egyesült Királyság

    2021. július 24.

    13

    London

    Egyesült Királyság

    2021. július 25.

    14

    Berlin

    Németország

    2021. augusztus 14.

    15

    Berlin

    Németország

    2021. augusztus 15.

     

    Az ABB (ABBN: egy vezető globális technológiai vállalat, amely ösztönzi a társadalom és az ipar átalakulását egy hatékonyabb és fenntarthatóbb jövő megvalósítása érdekében. Az energetikai, robotikai, automatizálási és hajtás portfólióinak különböző szoftverekkel való összekapcsolásával az ABB kitolja a technológia határait, hogy ezzel a teljesítményt új szintre emelje. A kiválóságáról több mint 130 éve jól ismert ABB sikerességét a világ több mint 100 országban foglalkoztatott 105 000 munkatársa garantálja. www.abb.com

    Magyarországi vállalata, az ABB Kft. 1991-ben alakult, és azóta az egyik vezető szállítóként van jelen a hazai közmű, valamint energetikai szektorban.

  • Formula E: jövőre rekordszámú verseny és új pályák három kontinensen is

    Formula E: jövőre rekordszámú verseny és új pályák három kontinensen is

    Az FIA legújabb ülésén nyilvánosságra hozták a Formula E jövő évi, előzetes versenynaptárát. Nagyobb az átalakulás, mint eddig: több új pálya és kimaradó verseny is van.

    Ahogy arra számítani lehetett, az idén beugró állandó pályák (Valencia, Puebla) nem térnek vissza. A tavalyi előzetes menetrendhez képest az eddig állandó – de idén elmaradó – Santiago nem szerepel.

    A városi versenyzés bölcsője, Monaco állandó jelleggel lesz majd a naptár része, szemben a párizsi versennyel, ami csak a 2022/23-as szezonban tér majd vissza.

    Berlin és Róma az idei anomália után visszatér egyfutamos felálláshoz. Eközben Diriyah, New York, London és a végre bemutatkozó Szöul [eredetileg már 2020-ban bemutatkozott volna – a szerk.] pedig két versennyel fogja megörvendeztetni a nagyérdeműt. Utóbbi három ráadásul a szezon utolsó három helyszíne is lesz majd.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Formula E Seoul E-Prix (@formulae_seoul) által megosztott bejegyzés

    Eddig két bizonytalan időpont is van a Formula E naptárában, előbbi biztosan egy kínai helyszín lesz. Tavaly ugyanígy jelezték a Sanya E-Prix utódját, majd közölték, marad ugyanott a verseny, végül azonban törlésre került.

    A bizonytalanság ellenére új pályákban nem lesz hiány, a fent említett koreai főváros mellett a jelenlegi tervek szerint két újabb helyszínnel bővül az elektromos versenyek listája.

    Bár Kanadában volt korábban verseny, most Montréal után Vancouver lehet – a téli olimpiai játékok után – egy Formula E futam házigazdája is. A város vezetése már a pályáról is döntött: a korábbi IndyCar forduló helyszíne egy átalakított vonalvezetéssel rendezi majd a versenyt.

    Ezenkívül az F1 által is hőn áhított afrikai fronton az eddig tartalékos Marrákest a kontinens ellentétes felén elhelyezkedő Fokváros váltja majd.

    Ha minden jól megy, ezzel megdől majd az egy szezonon belüli versenyek rekordja, az idei 15 után eggyel növekszik. London pedig a harmadik város lesz – Berlin és Santiago után – amelyik immáron két helyszínen is rendezett futamot.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

  • Felborult a pilótapiac: Rowland csapatot vált, jön Kvyat vagy Albon?

    Felborult a pilótapiac: Rowland csapatot vált, jön Kvyat vagy Albon?

    Nissan pilótája, Oliver Rowland bejelentette, nem marad jelenlegi csapatánál, hanem egy másik alakulathoz csatlakozik a Gen2-éra utolsó évére.

    Az egyszeres futamgyőztes visszatér ahhoz a csapathoz, akiknél bemutatkozott: 2015-ben  Nick Heidfeld helyén, a Mahindránál kapott lehetőséget a Punta del Este E-Prix idejére.

    Akkori 13. helyét azóta bőven megjavította,  2018-ban Alexander Albon helyén – akit utolsó pillanatban szerződtetett a Toro Rosso – a Nissan biztosított neki helyet a mezőnyben.

    Tavaly ötödik helyen zárt a bajnokságban, Berlinben megszerezte első győzelmét, idén pedig 50-11-re áll azzal a Buemivel szemben, aki a Formula E győzelmek rekordját tartja.

    A mostani, hosszabbításokról szóló megbeszélések nem vezettek eredményre, így Rowland más lehetőség után nézett. A bajnokságban közvetlenül a Nissan előtt álló Mahindra csapatra esett választása. Az indiai csapat nemrég fektetett bele brit bázisukba és elsőként kötelezte el magát a Gen3 szabályrendszer mellett.

    Jelenlegi pilótáik, Sims és Lynn néhány pont eltéréssel helykednek el a tabellán, mindketten Rowland mögött. Mindketten rendelkeznek emellett sportautós kötelezettségekkel, előbbi a Corvette, utóbbi a United Motorsport (LMP2-es) csapatának tagja.

    Rajtuk kívül a csapat teszt- és fejlesztőpilótája, Jordan King és a tanácsadó/tartalék, Nick Heidfeld is szóba jöhet.

    Ami a Nissant illeti, a Renault-val való kapcsolatot kihasználva szemet vetettek az Alpine tesztpilótájára. Daniil Kvyat már a Valenciába tervezett teszten lehetőséget kapott volna a csapattól, azonban az esemény végül versennyé alakult.

    A másik jelölt nem más, mint Alexander Albon, aki jelenleg a DTM-ben vitézkedik, de feltehetőleg nem szeretne sokáig ott maradni… Amennyiben Buemi csapattársa lenne, a Red Bull mindkét tesztpilótája egy helyen dolgozna, az osztrák cégen kívül is.

  • Mortara nyerte a Formula E vasárnapi mexikói versenyét

    Mortara nyerte a Formula E vasárnapi mexikói versenyét

    Edoardo Mortara nyerte a Formula E mexikói hétvégéjének vasárnapján.

    A harmadik helyről induló Mortara az első sorból induló Pascal Wehrleint (TAG Heuer Porsche) kifékezte az első kanyar külső ívén, és azonnal feljött a második helyre, a pole pozícióból induló Oliver Rowland (Nissan e.dams) mögé.

    Az Attack Mode-ok használatakor azonban a svájci versenyző átvette a vezetést.

    Ezt követően kellő előnyt tudott kiautózni, kényelmesen vezetett az élen, majd alig 20 perc elteltével felhasználta a saját második Attack Mode-ját, de előnye veszélybe került, amikor Wehrlein kihasználta Rowland hibáját – a Nissan e.dams autója a falnak csapódott – és feljött a második helyre.

    Wehrlein nem vesztegette az időt, hogy felzárkózzon a versenyben vezető versenyzőhöz. A Porsche versenyzőjének tempója jobbnak tűnt, azonban később hibázott, így Mortara riválisának egy lélegzetvételnyi előnyhöz jutott.

    Miután Wehrlein támadása alábbhagyott, Mortara 2,3 másodperces előnnyel nyert végül, és ezzel a hétvégén kétszer is dobogóra tudott állni, ami egyedül neki sikerül.

    Wehrlein végzett a második helyen, de később megbüntették a FanBoost nem megfelelő használata miatt, így a Porsche pilótája a negyedik helyre esett vissza. Ezzel az újonc Nick Cassidy szerezte meg a második helyet. Az Envision Virgin Racing versenyzője a nyolcadik helyről indulva, kockázatos stratégiával megszerezte első dobogós helyezését a bajnokságban.

    Rowland végül harmadik lett, Dennis és Lynn pedig végül az ötödik és hatodik helyen végzett, mindketten Vergne késői megpördüléséből profitáltak, ami végül a franciát a nyolcadik helyre taszította a hetedik helyen autózó Maximilian Günther (BMW i Andretti Motorsport) mögé.

    A Jaguar Racing versenyzője, Mitch Evans és René Rast (Audi Sport ABT Schaeffler) végeztek még pontszerző helyen. Rast az Envision Virgin Racing versenyzőjét, Robin Frijns-t az utolsó körben előzte meg, miután a rajtrács utolsó pozíciójából indult. A német menet közben az E-Prix leggyorsabb körét is megfutotta.

    Rast csapattársa – a szombati győztes Lucas Di Grassi – vasárnap nem tudott a 18. helynél jobb eredményt elérni, mivel áthajtásos büntetést kapott, amiért olyan ütközést okozott, amely miatt Nyck De Vries (Mercedes EQ) kiesett.

    A címvédő António Félix da Costa és DS TECHEETAH-ja a falnak csapódott a hetes kanyarban, a verseny záró szakaszban.

    A 2020/21-es Formula E szezon július 10-11-én New Yorkban, dupla futammal folytatódik.

  • Wehrleint kizárták, kettős Audi győzelem született Mexikóban

    Wehrleint kizárták, kettős Audi győzelem született Mexikóban

    Egy banális hiba miatt egy egész versenyt domináló Pascal Wehrlein továbbra sem pezsgőzhetett, helyette az Audi bajnoka tért vissza a győztesek közé.

    Wehrlein egész versenyen vezetett, kisebb előnyt is kiépített magának. Másodjára már nem is kellett feladnia a vezető pozíciót a rendhagyó Attack Mode miatt.

    A verseny késői szakaszában azonban a versenyigazgatás kizárta a két Porschét és a két Nissant. Az akkor még nem közölt hibáról kiderült, hogy nem adták meg a szervezőknek, melyik gumit használják majd a versenyen.

    Emiatt egy másik márka, az Audi örülhetett, ugyanis di Grassi és Rast révén kettős győzelmet ünnepelhettek. Mögéjük a Venturi pilótája, Eduardo Mortara állhatott fel a dobogóra.

    A Porsche német pilótája mögött a két BMW haladt sokáig, de a verseny végén visszaestek, és nem tudtak a győzelemért harcolni.

    Az élmenők nehéz versenyen vannak túl. A bajnokság első két helyezettje, Frijns és de Vries ütközött egymással, da Costa pedig egy elfékezés miatt veszített értékes pozíciókat.

    Nick Cassidy találta magát a falban az első körben, ez pedig biztonsági autós fázishoz vezetett. Vergne és Bird is az Attack Mode-ból visszatérve kapott egy-egy nagyobb ütést a versenyíven érkező kollégáktól, emiatt ők sem tudták befejezni a versenyt.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

  • A McLaren nem zárja ki, hogy indul a Formula E-ben 2022-től

    A McLaren nem zárja ki, hogy indul a Formula E-ben 2022-től

    A McLaren vizsgálja annak lehetőségét, hogy belépjenek az elsőszámú elektromos szériába, a Formula E-be.

    A wokingi gárda, mely az IndyCarban már tavaly óta szerepel, múlt pénteken bejelentette, hogy az Extreme E-ben is versenyeznek a jövőben.

    Kiderült az is, hogy opciós joguk van belépni a Formula E-be a 2022-2023-as szezontól.

    „A McLaren Racing nem indulhat csapatként a Formula E-ben, mert a McLaren Applied a sorozat kizárólagos akkumulátor-beszállítója. Mivel azonban ez a szerződés a 2021-22-es szezon végeztével lejár, a csapat most már megfontolhatja a részvételt. A McLaren Racing 2021-ben továbbra is a sorozatba való belépés megvalósíthatóságának értékelésével fog foglalkozni több meghatározott kritérium alapján, mielőtt döntést hozna a folytatásról” – nyilatkozta Zak Brown a McLaren közleményében.

    Brown azt is elismeri, hogy a McLaren „egy ideje már szorosan figyeli” a Formula E-t, sőt elmondta, hogy a vállalat „pénzügyi helyzete rendkívül erős”.

    „Igen, pénzügyileg nagyon egészségesek vagyunk, ami lehetővé teszi a versenyképességünket a Forma-1-ben, lehetővé teszi számunkra, hogy az Indycarral foglalkozzunk, és azt is, hogy belépjünk az Extreme E-be.”

  • Joker-kör a Formula E-ben? Pueblában jön az újdonság!

    Joker-kör a Formula E-ben? Pueblában jön az újdonság!

    A Formula E nyilvánosságra hozta az idén kényszerből bemutatkozó Puebla E-Prix vonalvezetését, amin egy szokatlan elem is szerepel.

    Végül 2982 méter hosszú lett a mexikói Formula E verseny körének hossza, benne egy Peraltadához hasonló félkörrel és egy rendhagyó Attack Mode megoldással.

    Eddig a mexikóvárosi Autódromo Hermanos Rodríguez adott otthont egy versenynek, legutóbb a Gen2 autók számára kialakított, hosszabb vonalvezetéssel.

    Idén a főváros járványügyi helyzete miatt a Puebla közelében lévő Autodromo Miguel E. Abed kapta meg a rendezés jogát. Ezzel ők lesznek a második állandó jelleggel használt pálya (Valencia után), akik városközponton kívül látják vendégül az elektromos sorozatot.

    A vonalvezetés:

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

    A számtalan vonalvezetés egyúttal arra is lehetőséget adott, hogy az egyik kanyar hosszabb verziójából kialakítsák az Attack Zone-t. Kicsit furcsa, de gyakorlatilag megfelel a leírásnak: hosszabb íven, hátrányt szerezve aktiválhatják majd az érzékelőt. Csak egy külön aszfaltcsíkon.

    A Formula E sportigazgatója, Frederic Espinos, így magyarázta a jelenséget:

    „Próbáltuk a Formula E szellemiségét megjeleníteni a pályán, hogy jobban hasonlítson Berlinre, mint Valenciára. Már ideje ötleteltünk ilyesmivel, hogy ne egy kanyar külső ívén legyen az Attack Mode. Hanem valami mást alkossunk, mint a MotoGP [egy kanyar bukóterében kijelölt „hosszabb körrel kell teljesíteni a büntetéseket – a szerk.] vagy a Joker-kör (a ralikrosszban).”

    „Amikor láttuk Puebla alaprajzát, feltűnt, hogy a 8-as kanyarban van erre lehetőség, mert ott két vonalvezetés is van.”

    Az új kialakítással a csapatok arra számítanak, az időveszteség a szokásos kétszerese lesz majd. A BMW i Andretti csapatfőnöke, Roger Griffiths pedig egy másik kérdésre világított rá.

    Mivel itt a pilóták teljesen elhagyják a pályát – ahelyett, hogy egy csak másik ívet használnának – a sport etikettje azt diktálná, oly módon kell visszatérniük, hogy nem veszélyeztetik a többi érkező versenyzőt.

    A túlzott előzékenység azonban nem felel meg a taktikai érdekeknek, amikor tényleges pozícióért megy a harc. A Formula E versenyigazgatása még nem közölte, milyen viselkedést vár majd el ebben az esetben.

  • Planet Budapest 2021: a fenntartható technológiák határozzák meg a következő évtized gazdaságát

    Planet Budapest 2021: a fenntartható technológiák határozzák meg a következő évtized gazdaságát

    A hosszútávú növekedés és a versenyképesség feltétele egyre inkább a fenntarthatóság lesz, ami új piaci lehetőséget jelent a gazdaság szereplőinek. A nemzeti kibocsátás-csökkentési vállalások mellett a fenntartható termékek és szolgáltatások iránt növekvő lakossági igények is előmozdítói a környezetipari innovációknak. A Planet Budapest 2021 Fenntarthatósági Expó és Világtalálkozó célja, hogy bemutassa a közép-európai országok fejlesztéseit a hulladékgazdálkodás, az élelmiszertermelés, a közlekedés, az energia, az okos városok, vagy éppen a vízgazdálkodás területén.

    Kitermel-legyárt-eldob – manapság ez a gazdasági modell, az új erőforrások és nyersanyagok folyamatos felhasználását igénylő, immár fenntarthatatlan növekedés tartja mozgásban a világgazdaságot. Sokáig nem is gondoltunk arra, hogy mi történik, ha a nyersanyagokat kontroll nélkül használjuk, és még ma sem tudjuk biztosan, hogy ennek következményei visszafordíthatók-e. A fenntarthatóság az egyik legtöbbet idézett fogalommá vált, amely kérdések sokaságát vonja maga után. Hogyan tudjuk a klímaváltozás negatív hatásait csökkenteni? Miként tudjuk városainkat élhetőbbé tenni, a környezetszennyezést megállítani, vizeink tisztaságát megőrizni? Hogyan tudjuk a közlekedésünket fenntarthatóvá tenni? És miként tudják vállalkozásaink versenyképességüket megőrizni, a fenntarthatósági fordulat lehetőségeit kiaknázni?

    Ma már nyilvánvaló: környezetünk megóvása érdekében körforgásos gazdasági modellre kell átállni, ahol minden szektor a maga lehetőségeivel és eszközeivel hozzájárul a fenntarthatósági fordulathoz. Az ehhez szükséges innovációk ösztönzésével, új, exportképes termékek és szolgáltatások fejlesztésével Magyarország nemcsak egy élhetőbb jövőhöz járul hozzá, hanem a hazai cégek versenyképességét is előmozdítja.

    A Planet Budapest 2021 Áder János köztársasági elnök kezdeményezésére jött létre azzal a céllal, hogy bemutassa a világnak a közép-európai tudást, a kutatási projekteket, az innovatív termékeket és szolgáltatásokat.

    Versenyelőny a fenntarthatóság

    Az ma már vitathatatlan, hogy azok a vállalatok, amelyek elkötelezettek a fenntarthatóság iránt akár termékeik, szolgáltatásaik, akár működési stratégiájuk révén, versenyelőnyre tesznek szert.

    A fenntartható gazdasági növekedés kulcsa pedig az innovációban rejlik – legyen szó összecsukható konténerekről, napelemes okospadokról vagy a kidobásra szánt élelmiszerek eladását segítő applikációról – a Planet Budapest 2021 célja nemcsak bemutatni az innovációkat, hanem elősegíteni a vállalatok közötti üzleti kapcsolatépítést és tapasztalatcserét is.

    planet budapest
    Fotó: Planet Budapest

    Planet Budapest: alakítsuk együtt a jövőnket!

    2021. november 29. és december 5. között rendezik meg a visegrádi országok közös fenntarthatósági rendezvényét Budapesten, a Hungexpon. A Planet Budapest 2021 keretében megvalósuló Fejlődés harmóniában a természettel – Fenntarthatósági Expón magyar és a visegrádi országokból érkező kiállítók mutathatják be az élelmiszeripart, a vízgazdálkodást, az energiaszektort, a hulladékgazdálkodást, a közlekedést, illetve a nagyvárosokat és otthonokat modernizáló, a fenntartható fejlődési fordulatot előmozdító, legújabb fejlesztéseiket, megoldásaikat.

    A rendezvény iránt érdeklődő vállalatok, startupok, felsőoktatási intézmények és szakmai szervezetek egy online felület kitöltésével jelezhetik kiállítói szándékukat. A kedvezményes kiállítói díj a megjelenési lehetőségen túl magában foglalja a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség által kínált szakmai felkészítést is. A kiállítókról összeállított digitális katalógushoz pedig minden Magyarországra utazó külföldi delegáció és valamennyi résztvevő hozzájuthat már a szakkiállítást megelőzően.

    A Planet Budapest 2021 Expóján több mint 150 hazai és a visegrádi országokból érkező vállalkozás, startup és oktatási intézmény vehet részt, de a helyek gyorsan fogynak, ezért fontos, hogy a fenntarthatóságban üzleti lehetőséget látó cégek mielőbb jelezzék részvételi szándékukat.

    Jelentkezzen kiállítónak a Planet Budapest weboldalán!

  • A DS Techeetah-nak hamarosan új márkatársa lesz?

    A DS Techeetah-nak hamarosan új márkatársa lesz?

    A Formula E kétszeres csapatbajnoka, a Techeetah eddig kizárólagos együttműködés keretében használták a DS hajtásláncait. Ez a közeljövőben megváltozhat, ugyanis a francia márka új vásárlókat keres.

    A 2022/23-as szezonra január 15-éig kell bejelenteni a beszállítókat, a Gen3-éra kezdetén pedig két csapat is szemet vetett a DS erőforrásaira.

    A szezon végén két gyártó is távozik a Formula E-ből, így nagyobb az igény a vásárlói együttműködésre.

    Az Andretti – bár jövőre elveszítik a BMW gyári támogatását – továbbra is a bajorok hajtóegységeivel állnak rajthoz, de saját maguk fogják karbantartani azt. Utána azonban már szükségük lenne egy új beszállítóra.

    Az Audi kilépése kicsit cifrább, ők két csapatnak is szolgáltatnak hajtásláncot. A gyári alakulat mellett – melyet az Abt üzemeltet – a Virgin is partnerük.

    Ők szintén engedélyt kaptak arra, hogy a szabályrendszer utolsó évében ne kelljen változtatniuk, de a Gen3-korszakban még ismeretlen a sorsuk.

    A Virgin az Audi előtt pont DS erőforrásait használta – mielőtt a franciák átpártoltak volna a Techeetah-hoz -, így adná magát a lehetőség, hogy újra partnerségre lépjenek.

    „Felkészülünk erre, mert a szabályok előírják ezt.” – nyilatkozta Thomas Chevaucher, a DS Performance újonnan kinevezett igazgatója.

    „Már Gen2-es időszak alatt is így volt, és az azóta elért eredményeink miatt arra számítunk, hogy többen is megkeresnek majd minket.”

    „Nyitottak vagyunk ilyesmire, és fel is készülünk, de még túl korai lenne kijelenteni, hogy biztosan fogunk egy második csapatnak is szállítani.”

    „Jelenleg a Gen3-as hajtáslánc fejlesztésére fókuszálunk. Ez viszont nem fogja befolyásolni a haladásunkat.”

    A Techeetah jelenleg tulajdonosváltáson megy keresztül, hiszen a jelenlegi tulajdonos (SECA) el szeretné adni az alakulatot. Chevaucher azonban kijelentette, nem akarnak változtatni a mostani felálláson, és nem fogják magukat bevásárolni a csapatba.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    DS TECHEETAH Formula E Team (@dstecheetah) által megosztott bejegyzés