Kategória: Formula E

  • Kína már harmadik éve esik ki a Formula E naptárából

    Kína már harmadik éve esik ki a Formula E naptárából

    Bár az előzetes naptárban még voltak hézagok, most már teljes a lista a Formula E jövő évi versenyhelyszíneiről.

    Az előző verzióban még egy üres és egy nem részletezett kínai időpont is szerepelt, most ezeket két duplaforduló Rómában és Berlinben. Ezzel továbbra is marad a rekordhosszúságú, 16 futamos menetrend.

    # Dátum Verseny Pálya Ország
    1 01.28.
    Diriyah
    E-Prix
    Riyadh Street Circuit
    🇸🇦 Szaúd-Arábia
    2 01.29.
    3 02.12. Mexikóváros
    E-Prix
    Autódromo Hermanos Rodríguez 🇲🇽 Mexikó
    4 04.09.
    Róma
    E-Prix
    Circuito Cittadino dell’EUR
    🇮🇹 Olaszország
    5 04.10.
    6 04.30. Monaco
    E-Prix
    Circuit de Monaco 🇲🇨 Monaco
    7 05.14.
    Berlin
    E-Prix
    Tempelhof Airport Street Circuit
    🇩🇪 Németország
    8 05.15.
    9 06.04. Jakarta
    E-Prix
    ? 🇮🇩 Indonézia
    10 07.02. Vancouver
    E-Prix
    ? 🇨🇦 Kanada
    11 07.16.
    New York
    E-Prix
    Brooklyn Street Circuit
    🇺🇸 Egyesült
    Államok
    12 07.17.
    13 07.30.
    London
    E-Prix
    ExCeL London
    🇬🇧 Egyesült
    Királyság
    14 07.31.
    15 08.13.
    Szöul
    E-Prix
    Seoul Street Circuit
    🇰🇷 Dél-Korea
    16 08.14.

     

    További hírek érkeztek a Gen3-éra szabályairól is, a csapatok 13 millió eurót költhetnek majd egy szezonban. Két év után ez a szám 15-re emelkedik majd, de abban már a versenyzői fizetések is benne lesznek.

    A gyártók pedig 25 millióval gazdálkodhatnak majd két év alatt, de ezt kutatásra, fejlesztésre, és hasonlókra kell költeniük.

    „Az elmúlt 18 hónapban szorosan együtt dolgoztunk az FIA-val és a Formula E résztvevőivel azon, hogy olyan szabály adta kereteket hozzunk létre, ami biztosítja a hosszútávú fenntarthatóságot mindenkinek.” – jelentette ki Jamie Reigle.

    „A technikai és a sportszabályok javítását, valamint a pénzügyi rendszert nézve megerősítettük a Formula E értékteremtő erejét.”

    „Az FIA-val közösen a hosszútávú pénzügyi sikert tűztük ki a bajnokság középpontjába, ami támogatni fogja az eddigi csapatokat és gyártókat, miközben új támogatókat és a befektetőket vonz.”

    A költségsapka azért is kritikus lépés, mert a McLaren ezt szabta meg egyik feltételként, ami számukra szükséges, hogy csatlakozzanak a sorozathoz.

  • Jövőre dönt a Porsche, Formula E vagy F1

    Jövőre dönt a Porsche, Formula E vagy F1

    A Porsche egyelőre a 2023-24-es szezonig kötelezte el magát az elektromos világbajnokság felé. Hogy utána mi jön, arról jövőre döntenek.

    Az őszi napok egyik legerősebb pletykája a Porsche esetleges jövőbeli F1-es szerepvállalása volt. A stuttgartiak viszont egyelőre a Formula E-re koncentrálnak. Ott a Porsche a 2019-20-as szezon óta a mezőny tagja, de egyelőre nem tudott futamot nyerni. Ezzel egyidőben a történelmileg nagy rivális Mercedes is csatlakozott a mezőnyhöz, az F1 nagyágyúja pedig az elektromos bajnokságban is a csúcsra tudott érni.

    A Porsche új motorsport-felelős alelnöke szerint egyértelműen alulteljesítenek egyelőre. „Egyértelműen nem tudtunk az elvárásainkhoz méltóan teljesíteni” – ismerte el Thomas Laudenbach. „Futamgyőzelmeket kell elérnünk. Aztán pedig a bajnoki címért harcolni.”

    A Porsche belépésével párhuzamosan van ellentétes irányú mozgás is a honfitárs márkák részéről: kilépett vagy ki fog lépni az Audi és a BMW mellett a döntését legutóbb bejelentő Mercedes is. A Porsche egyelőre a 2023-24-es szezonig biztosan marad. Utána majd kiderül. Erről jövőre születhet döntés a tervek szerint.

    „Egyszer döntés fog születni a Porsche jövőbeli szerepvállalásáról” – fogalmaz Laudenbach. „Ekkor kiderül, akarjuk-e folytatni. Nem titok ezen kívül az esetleges F1-es beszállás, amelynek a céljai egyre inkább egybevágnak a márka jövőkoncepciójával. Amikor elköteleztük magunkat a Formula E mellett, még szó nem volt az F1-ről. Most viszont ez az opció nagyon is nyitott. Ennek pedig nyilván hatása lehet a jövőre nézve.”

  • Így zajlott a Formula E tesztje és a próbaverseny – GALÉRIÁVAL!

    Így zajlott a Formula E tesztje és a próbaverseny – GALÉRIÁVAL!

    A héten zajlott a Formula E szezon előtti tesztje Valenciában. A három nap során bemutatkozhattak az újoncok, és a mezőny tesztelte az új szabályokat is.

    Circuit Ricardo Tormo Valencia, racingline.hu
    Circuit de la Comunitat Valenciana Ricardo Tormo, Fotó: Courtesy of Formula E

    Eredmények

    Ami a köridőket illeti, szinte mindenki az utolsó edzésen futotta egyéni legjobbját, és általánosságban el lehet mondani, napról-napra javult a pálya állapota. Három kivétel volt, a teszt vége előtt Jeddah-ba utazó Antonio Giovinazzi és Dan Ticktum, valamint az Envisionnál epizódszerepet kapó Alice Powell.

    # Pilóta Csapat Idő
    1 ?? Edoardo Mortara Venturi 1:25.763
    2 ?? Jean-Éric Vergne DS Techeetah +0.041
    3 ?? Stoffel Vandoorne Mercedes EQ +0.098
    4 ?? Mitch Evans Jaguar +0.121
    5 ?? Pascal Wehrlein Porsche +0.132
    6 ?? Nyck de Vries Mercedes EQ +0.138
    7 ?? Nick Cassidy Envision +0.150
    8 ?? Robin Frijns Envision +0.155
    9 ?? António Félix da Costa DS Techeetah +0.298
    10 ?? Alexander Sims Mahindra +0.344
    11 ?? Sam Bird Jaguar +0.399
    12 ?? Jake Dennis Andretti +0.434
    13 ?? Oliver Rowland Mahindra +0.434
    14 ?? Lucas di Grassi Venturi +0.493
    15 ?? André Lotterer Porsche +0.656
    16 ?? Sébastien Buemi Nissan e.dams +0.709
    17 ?? Oliver Askew Andretti +0.756
    18 ?? Maximilian Günther Nissan e.dams +1.002
    19 ?? Sergio Sette Camara Dragon Penske +1.096
    20 ?? Oliver Turvey NIO 333 +1.119
    21 ?? Adam Carroll* NIO 333 +2.429
    22 ?? Antonio Giovinazzi Dragon Penske +2.809
    23 ?? Dan Ticktum NIO 333 +3.071
    24 ?? Alice Powell* Envision +5.669

    *tartalékpilóta

    Ezért elmondható, hogy így gyakorlatilag egy edzés alapján alakult ki a lista, ezért az egy körös tempóra nem érdemes nagy következtetéseket levonni.

    Ami a legjobb időtől való átlagos lemaradást illeti, néhány csapat egy-egy edzést nem köridőre kihegyezve teljesített, így a kiugró eredmények fals különbségeket eredményeznek.

    A szakértők azonban egyetértenek abban, a Mercedes hajtáslánccal rendelkező csapatok (Mercedes EQ és Venturi) tűnnek most a legnagyobb esélyesnek. Mögöttük az üldözőbolyban pedig a Jaguar, a Techeetah és az Envision tartózkodik.

    A próbaverseny

    Mivel mind az időmérős formátum, mind a versenyt illető szabályok megváltoznak, ezt is kipróbáltatták a Formula E mezőnyével.

    A futamokon a legfőbb újítás az, hogy a safety car és full course yellow (FCY: egész pályás sárga zászló, hasonló a virtuális safety carhoz) szakaszok után nem vonnak majd le energiát a pilótáktól. Tavaly ez pont Valenciában okozott káoszt, 2022-ben már úgy próbálják kiküszöbölni a problémát, hogy időt adnak majd hozzá a versenytávhoz hosszabbításként, ez pedig maximum 10 percet.

    Ezzel a pilóták nem tudnak majd „indokolatlanul” energiát spórolni a lassított periódusok alatt, és ezzel az energiával való gazdálkodás végig a versenyek része marad.

    A „nulladik” próbaversenyen Nyck de Vries diadalmaskodott csapattársa, Vandoorne előtt. Mögöttük pedig a két Venturi, Mortara és di Grassi ért be a célba.

    A két Jaguar technikai probléma miatt nem tudott elrajtolni, csak jóval a mezőny után, de a csapatfőnök (James Barclay) szerint azóta kijavították a problémát. A két Techeetah, Lotterer és a nemrég még LMP2-es autót tesztelő Alice Powell sem fejezte be a futamot.

    És íme, az összes csapat autója a pályán is:

  • Összezavarodott Giovinazzi az első Formula E tesztje után

    Összezavarodott Giovinazzi az első Formula E tesztje után

    Antonio Giovinazzi elismerte, hogy a Forma-1-ből a tisztán elektromos hajtású Formula E sorozatba való átállásnál meredek lesz a tanulási folyamat. Bár a következő két hétben Szaúd-Arábiában és Abu Dhabiban az Alfa Romeo színeiben fejezi be F1-es karrierjét, az olasz a héten egy valenciai teszten kapott egy kis ízelítőt a Dragon-Penske pilótafülkéjében. A 27 éves pilóta így fogalmazott ezt követően:

    „Ez egy totálisan más kategória. Sok versenyautót vezettem már – GT-ket, LMP2-eseket, F1-eseket. Aztán beültem ebbe, és minden annyira másnak tűnik. Rengeteget kell még tanulnom, mert nagyon össze voltam zavarodva. A legfőbb probléma számomra a fékezés, mert a Forma-1-ben tényleg késleltethetjük a fékezést a sok leszorítóerővel. Ezzel ezt nem lehet. Szóval emiatt nehezen boldogulok, de emlékszem, amikor 2018-ban az első generációs autót vezettem, ugyanez volt a helyzet.”

    Azt is hozzátette, hogy nem ideális az, hogy a Formula E tesztprogramját rövidre kellett zárnia, mert Európából a Közel-Keletre kellett repülnie a 2021-es év utolsó F1-es dupla versenyhétvégéjére:

    „Már tegnap is eldobtam néhány kört, szóval ez nem ideális. De ez van, tehát többet kell majd a szimulátorra koncentrálnom, hogy alkalmazkodni tudjak ehhez az autóhoz. Az viszont tiszta, hogy nem fogok sok kilométert futni az első verseny előtt. Megpróbálok majd decemberben és januárban sok szimulátoros munkát végezni a gyárban. Még két hétig versenyeznem kell a Forma-1-ben, de karácsony után rögtön a gyárba akarok menni, csak hogy legalább az összes procedúrát átnézzem.”

    Giovinazzi azonban utalt rá, hogy nem bánta meg azon döntését, hogy az Alfa Romeótól való menesztése után egy Formula E csapathoz szerződött:

    „A Dragon-Penskenek nehéz szezonjai voltak, de a Formula E-ben különböző győzteseket látunk, így sosem lehet tudni, hogy mi fog történni. Szerintem ez valami egészen más, mint a Forma-1, ahol tudod, hogy olyan futamra mész, amit a Mercedes vagy a Red Bull fog megnyerni.”

  • Kész van a Formula E mezőnye, ők versenyeznek majd idén!

    Kész van a Formula E mezőnye, ők versenyeznek majd idén!

    A Mercedes bejelentésével véglegessé vált, melyik 22 versenyző vesz majd részt a Formula E nyolcadik szezonjában.

    Három újonc, csapatváltások, és két nagy márka kivonulása után sok minden változott az elektromos sorozat világában. A héten lezajló teszttel új évad kezdődik.

    Mercedes-EQ Formula E Team

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Mercedes-EQ FE Team (@mercedeseqfe) által megosztott bejegyzés

    A bajnokcsapatnál nem változtatnak a jól bevált recepten, utolsó évükben is Nyck de Vries és Stoffel Vandoorne vezeti majd a két autót.

    Jaguar TCS Racing

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

    Szintén nincs változás: tavaly Bird kétszer is nyerni tudott, Evans kiegyensúlyozott dobogóival az utolsó versenyig életben tartotta a bajnoki reményeket. Ott is csak technikai hiba miatt bukta el a címet. Erős páros ez is. Egyikőjüknek sem lehet kisebb célja, mint a bajnoki cím.

    DS Techeetah

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

    Két bajnokkal a Techeetah sem panaszkodhat, annak ellenére, hogy tavaly egyik címet sem sikerült megvédeniük. Nem rajtuk múlt azonban a változatlan felállás, az a hír járja, majdnem elvesztették da Costát, aki a Mercedes-EQ-ba ült volna át, ha de Vries helyet kap a Forma-1-ben.

    Envision Racing

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

    A korábban Virgin néven ismert csapat arculatváltáson esett át, pilótáikat ők is megtartották. Tavaly sokáig vezették a csapatbajnokságot Frijns és Cassidy két-két második helyének köszönhetően. Végül azonban nem tudtak futamot nyerni, és alulmaradtak a vetélytársakkal szemben.

    Avalanche Andretti Formula E

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

    A BMW kivonulása ellenére továbbra is ugyanazt a hajtásláncot használják majd idén is, mint eddig. Dennis maradt, de Günther távozása után új pilótát kellett keresniük, de már nem a BMW szabályai szerint. Így egy amerikai pilóta, Oliver Askew mellett döntöttek. Askew 2019-ben Indy Lights bajnok lett, azóta pedig bemutatkozott már az IndyCarban is.

    ROKiT Venturi Racing

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ROKiT Venturi Racing (@venturiracing) által megosztott bejegyzés

    Új csapatfőnökkel (Jérome d’Ambrosio), de hasonló vezetőséggel folytatják a Venturinál. Mortara még vezette a bajnokságot is, Nato azonban csak a szezon második felében talált magára, és az utolsó versenyt meg is nyerte. Hiába, ugyanis a szabaddá vált bajnoknak, di Grassinak nem tudtak nemet mondani, így Nato ez év után távozni kényszerült.

    TAG Heuer Porsche Formula E Team

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    TAG Heuer Porsche FE Team (@tagheuerporschefe) által megosztott bejegyzés

    Tavaly egy kizárás fosztotta meg Wehrleint a Porsche első győzelmétől, ezt a problémát pedig mindenképpen orvosolni szeretnék idén. Maradnak a teljesen német megoldásnál, ugyanis a másik autóban André Lotterer ül majd.

    Mahindra Racing

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

    Itt történt egy csere, a szenvedő Nissantól érkező Rowland kis meglepetésre a fantasztikus szezont futó Alex Lynnt váltja. Sims ugyan tavaly szerzett egy dobogót Lynn győzelmével és további két dobogójával szemben, de…

    Nissan e.dams

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

    Itt zárul be az átigazolási kör. Günther ide érkezett az Andrettitől, Rowland innen távozott a Mahindrához. Buemi jó motorosként marad, egészen az első (!) szezon óta nem váltott csapatot. Harmadik csapattársával azon lesznek, hogy a csapat első nagyobb áttörését érjék el Gen2-éra kezdete óta.

    Dragon / Penske Autosport

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

    Talán a szezon legnagyobb igazolása köthető ide. Bár újonc, Forma-1-es pilótaként Antonio Giovinazzi nem kis név, majd meglátjuk, mire képes itt. Maga a Dragon mögé egyre jobban odaáll az IndyCar tulajdonosa, Roger Penske, ez mindenképpen jó előjel a csapatnak. De vajon végre sikerül előrébb mozdulniuk?

    Tavaly jó idő óta legnagyobb pontszerző helyüket érték el Diriyah-ban, Nico Müller pedig második lett a kaotikus valenciai első futamon. Ő azonban a DTM-et választotta, és Sette Camara maradt. Jó helyezések továbbra is csak kiugró eredmények maradtak, a csapatversenyben nem tudtak előrébb jönni az utolsó előtti helyről.

    NIO 333 FE Team

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

    Sokadik szezonközi átszervezésén van túl a csapat, Alex Hui lett most az új csapatfőnök. A kínai csapat azonban nem vetette el brit gyökereit sem, Oliver Turvey mellé ugyanis Dan Ticktumot szerződtették.

    A Formula 2-ben jó tempót autózik, ha jól át tud állni, a szezon meglepetése is lehet. Mindenesetre van még bizonyítania, főképpen pályán kívüli megnyilvánulásai és dühkitörései miatt. Ha azonban az autó továbbra is a leglassabb, akkor nem lesz ilyesmire esélye.

    Íme a teljes lista, a tavalyi konstruktőri sorrendben (az Audi nélkül):

    Csapat # Versenyző
    ?? Mercedes-EQ Formula E Team
    5 ?? Stoffel Vandoorne
    17 ?? Nyck de Vries
    ?? Jaguar Racing
    9 ?? Mitch Evans
    10 ?? Sam Bird
    ?? DS Techeetah
    13
    ?? António Félix da Costa
    25 ?? Jean-Éric Vergne
    ?? Envision Racing
    4 ?? Robin Frijns
    37 ?? Nick Cassidy
    ?? Avalanche Andretti Formula E
    27 ?? Jake Dennis
    28 ?? Oliver Askew
    ?? ROKiT Venturi Racing
    11 ?? Lucas di Grassi
    48 ?? Edoardo Mortara
    ?? TAG Heuer Porsche Formula E Team
    36 ?? André Lotterer
    94 ?? Pascal Wehrlein
    ?? Mahindra Racing
    29 ?? Alexander Sims
    30 ?? Oliver Rowland
    ?? Nissan e.dams
    22 ?? Maximilian Günther
    23 ?? Sébastien Buemi
    ?? Dragon / Penske Autosport
    7
    ?? Sérgio Sette Camara
    99 ?? Antonio Giovinazzi
    ?? NIO 333 FE Team
    3 ?? Oliver Turvey
    33 ?? Dan Ticktum

     

  • Felfedte utolsó Formula E autójának festését a Mercedes

    Felfedte utolsó Formula E autójának festését a Mercedes

    Bemutatták a Mercedes gyári Formula E csapata utolsó autójának festését. A németek – miután megnyerték mindkét bajnokságot –, bejelentették, hogy a mostani lesz az utolsó szezonjuk a szériában.

    Ugyan a harmadik generációs autók után nem érdeklődnek, az alakulatot el tervezik adni egy független csapatnak, számolt be róla a Motorsport.com.

    Az utolsó saját autójukat a hétfőn kezdődő, Ricardo Tormo versenypályán zajló, szezon előtti tesztet megelőzően mutatták be Valenciában. Kisebb szoftverfrissítéseken és a festésen való módosításokon nagyon változás nem történt a bajnoki autón a második generációs szabályok utolsó évadjára. Ezen kívül ebben a szezonban 20kW-os versenyteljesítmény-növekedésre kellett még felkészülnie a mezőnynek.

    A pilóták is maradtak, vagyis a bajnok Nyck de Vries és a korábbi Forma-1-es pilóta, Stoffel Vandoorne fogja terelgetni a Silver Arrow 02 nevű versenygépet, melyről alább megtekinthető néhány fotó.

  • Még feljebb lép a Venturi hierarchiájában Susie Wolff

    Még feljebb lép a Venturi hierarchiájában Susie Wolff

    „Egyszerű” csapatfőnökből ügyvezetővé lép elő a Formula E-csapatnál Susie Wolff. Az ő helyét és munkáját az exversenyző Jerome d’Ambrosio veszi át.

    Susie Wolff annak idején még 2018-ban került a Venturi csapatfőnöki pozíciójába egy hároméves terv keretein belül. Ezt a pozícióját egyébként tavaly is megtartotta, amikor tulajdonosváltás történt Scott Swid vezetésével. Most Wolff Edoardo Mortara egyéni második helye és egy konstruktőri hetedik hely után vált pozíciót csapaton belül.

    Susie Wolff most ügyvezetővé lép elő, míg a csapatfőnöki posztot és az azzal járó munkát a versenyzéstől nemrég visszavonuló Jerome d’Ambrosio veszi át.

    Wolff a következőképpen élte meg a váltást: „Három éve után itt volt ennek az ideje. A csapatvezetői poszt 2018-as elfoglalása óta folyamatosan óriási büszkeséget éreztem a munka közben. Emellett pedig folyamatosan egyre erősebbek és erősebbek tudtunk lenni egyik szezonról a másikra. Most pedig tudom, hogy Jerome érkezésével jó kezekbe kerül a csapat a harmadik generációs autó felé haladva.”

    A hírek szerint Susie Wolff kevesebb versenyen lesz innentől ott személyesen. Ehelyett viszont rá vár majd az erőforrás-rendszerről való tárgyalás, hiszen a Mercedes gyári szinten 2022-ben kiszáll a bajnokságból. Szintén az ő hatásköre lesz a csapat kereskedelmi tevékenységeinek koordinálása is.

    Jerome d’Ambrosio is várja már az új feladatát. „Hálával tartozom a csapatnak a belém fektetett bizalomért. Tudom, hogy Susie-tól átvéve a posztot nem lesz egyszerű dolgom, de rengeteget tanultam tőle az elmúlt egy évben, és hiszem, hogy továbbra is egy erős csapatot irányíthatunk majd. Edóval, Lucasszal és az idei formánkat alapul véve alig várjuk már a jövő évet.”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Susie Wolff (@susie_wolff) által megosztott bejegyzés

  • A botrányos szezonzárót követően lecserélték a DTM versenyigazgatóját

    A botrányos szezonzárót követően lecserélték a DTM versenyigazgatóját

    Miután sem a DTM vezetése, sem a szurkolók körében nem volt népszerű az utolsó idei verseny, új versenyigazgatót neveztek ki. Méghozzá a Formula E világából.

    Scot Elkins idén már két elektromos sorozatért is felelős volt. Ugyanis Alejandro Agag az Extreme E-ben is hasonló szerepkörre kérte fel a szakembert, mint első sorozatában.

    Niels Wittich, az eddigi versenyigazgató eközben Michael Masi megsegítésére érkezik az F2-es és az F3-as feladatok ellátására.

    Elkins a 2017-18-as szezon óta van ott a Formula E-ben, korábban pedig a Forma-1-ben, illetve annak betétsorozatainál volt helyettes versenyigazgató. A DTM-ben és a DTM Trophyban egy 15 fős csapatot vezet majd, ők lesznek felelősek bírói döntésekért.

    Amikor a Formula E és német túraautó bajnokság naptára ütközik, az ADAC Oliver Grodowski vezetésével rendelkezik majd a problémás esetekről. Az újdonsült helyettes ezzel szemben Christian Vormann lesz.

    „Szerintem kissé más hozzáállással állok neki a feladatnak az amerikai tapasztalatom miatt. De remélem nem változik majd sok minden, és a döntések továbbra is igazságosak és következetesek lesznek.” – emelte ki Elkins.

    „Számomra a motorsport elsősorban az emberekről szól, így már várom, hogy megismerjem az új kollégáimat, a pilótákat és a csapatokat a DTM-es környezetben.”

    Elkins nemsokára akár három elektromos sorozatot igazgathat, hiszem a DTM is elkötelezte magát a zöldebb meghajtás mellett.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    DTM (@dtm_pics) által megosztott bejegyzés

  • A Formula E-ben folytatja pályafutását Dan Ticktum

    A Formula E-ben folytatja pályafutását Dan Ticktum

    Szériát vált a Red Bull egykori fenegyereke. A brit Dan Ticktum ugyanis megállapodott a Formula E-ben szereplő NIO 333 csapattal.

    A 22 éves pilóta jelenleg a negyedik helyen áll a Formula 2-ben. Noha képes erős teljesítményére, az elmúlt években inkább a balhéjairól volt híres. Előbb a Red Bull, majd idén nyáron a Williams is kirúgta őt, utóbbi azért, mert nyíltan gúnyolta a csapat egyik pilótáját Nicholas Latifit. Ezek után Ticktum saját maga is beismerte, hogy az F1-es álmainak végleg lőttek.

    Azonban ez nem jelenti azt, hogy az F2-nél nem tud feljebb lépni, ugyanis a NIO 333 csapat hivatalosan is bejelentette, hogy leigazolták a őt a 2022-es idényre, a honfitársa Oliver Turvey csapattársaként.

    „Nagyon boldog vagyok, hogy a NIO 333 Formula E csapatánál versenyezhetek. Ez egy elég nagy kihívás lesz számomra, mivel nem lesz túl sok tesztre lehetőségem és a Formula E eléggé komplikált is, de nagyon izgatott vagyok. Versenyzőként itt teljesen más dolgokat kell használnod, egy teljesen más élmény a Formula 2-höz képest, nagyon várom már, mind mentálisan, mind fizikálisan is.” – fogalmazott a brit.

    „Már pár napot eltöltöttem a csapatnál Silverstone-ban ezen a héten, és bízom benne, hogy együtt tudunk majd némi fejlődést felmutatni, és előrébb tudunk lépni a mezőnyben.” – tette hozzá.

    A kínai színekben induló NIO 333 az előző idényben a Turvey-Blomqvist párossal utolsó helyen végzett a konstruktőri pontvadászatban, csupán 19 szerzett ponttal.

    A Formula E 2022 idénye majd januárban veszi kezdetét Szaúd-Arábiában.

  • A Mercedes Formula E pilótái IndyCar autót tesztelnek Sebringben

    A Mercedes Formula E pilótái IndyCar autót tesztelnek Sebringben

    Az újdonsült Formula E bajnok Nyck de Vries és csapattársa, Stoffel Vandoorne a Mercedes-Benz EQ után az Indy 500 győztes alakulat, illetve a McLaren autóit próbálhatják ki.

    December 6-án Sebringben kerül majd sor a tesztre, melyen a csapatok potenciális új pilótákat próbálnak ki.

    A német gyártó 2022-ben vet véget az elektromos sorozatban való részvételüknek, a két pilóta ezután keresne új ülést. Mint utólag kiderült, de Vries majdnem a Williamsnél kötött ki.

    Vandoorne nem meglepően korábbi munkaadójánál, a McLarennél érdeklődik. Addig de Vries az idei Indy 500 nyertes csapattal, a Liberty Media által is birtokolt Meyer Shank Racinggel hajthat pályára.

    Az Arrow McLaren SP korábban Nico Hülkenberggel is tesztelt, de végül nem mentek tovább, így jön Vandoorne a képbe. Jövőre még nem lesz teljes szezonos a harmadik autó, de utána mindenképpen számítani lehet a bővítésre.

    A Meyer Shank Racing ezzel szemben az Indy 500 győzelemmel szerzett hírnevet szeretné meglovagolni. Hélio Castroneves autóját már egész évben futtatják, a viszonylag tapasztalatlan Harvey-t pedig egy bajnokra, Simon Pagenaud-ra cserélték a másikban. Jelezték azonban, két autó számukra nem a végállomás, és nem zárják ki, hogy a jövőben ennél is többet indítanak majd.

    Az, hogy jövőre milyen lehetőségekkel számolhatnak a Mercedes Formula E pilótái egy sikeres teszt esetén, nem tudni. Mindenesetre a két naptár sokszor ütközik majd, szinte minden elektromos versenyre jut egy viadal Amerikában is.