Kategória: Formula E

  • Lotterer szerint működik a Formula E új időmérője

    Lotterer szerint működik a Formula E új időmérője

    Az eddigi leosztás szerint nem volt sok esélye az időmérőn a bajnoki éllovasoknak, a veterán Lotterer igazságosabbnak is tartja az új rendszert.

    A jelenlegi szabályok szerint a bajnokság páros-és páratlan helyezettjei különülnek el a két csoportban, így a legjobbak mindkét helyről bekerülhetnek a következő körbe.

    Mexikóban a továbbjutó nyolc versenyzőből csak ketten voltak a verseny előtt a bajnokság második felében.

    „Ez egy nagyon szórakoztató formátum.” mondta Lotterer még a hétvége előtt. – „Jobban megmutatja az egyéni teljesítményt. Kevesebb a véletlenszerű tényező a pálya állapota miatt, és ezt akartuk elérni, amikor a megbeszéléseket folytattuk erről.

    Az első körben van egy kis időd rátalálni a ritmusra, ami utána a párbajoknál is hasznodra van. A párbajok pedig mindenkinek szórakoztatóak, főleg a nézőknek, így teljes a siker. Amint továbbjutottál, a gumik is lehűlnek egy picit, néhány pályán ez előny, másoknál hátrány.”

    A német öt szezonja alatt már hétszer volt második, győznie azonban nem sikerült egyszer sem. Kétszer pont a csapattársa ütötte el ettől, most éppen Wehrlein.

    „Amikor dobogós helyekért küzdesz, és valami rosszul sül el, az nagyon elkeserítő.” – utalt Diriyah-ra. – „A teljesítményünkkel nem volt baj, amit a második versenyen meg is mutattunk. Két hibát vétettünk a stratégia és az energiabeosztás terén, és drágán fizettünk érte.

    Frusztráló, mert úgy érzem, a rendszeres pontszerzés idén még inkább fontos lesz. Még egy negyedik-ötödik hely is nagyon értékes lesz a bajnokság szempontjából.”

    Lotterer három forduló után csapattársával holtversenyben harmadik, 13 pont lemaradással.

  • Amiben az F1 csak második a Formula E mögött

    Amiben az F1 csak második a Formula E mögött

    A kételkedők ellenére jó úton halad az F1 a környezetkímélés útján, hiszen csak egy sorozat, a Formula E volt kevésbé szennyező 2021-ben.

    Az Enovation Consulting felmérése – akik a Fenntartható Pályák listáját is kiadták – 106 bajnokságot vizsgált meg, a környezetre, a társadalomra és a kormányokra gyakorolt hatás alapján. 25 különböző mutató szolgált a kutatás alapjául, amibe beletartozott a partnerekkel való kapcsolat is.

    Mindössze a Formula E érte el a legmagasabb (4-es) minősítést, 100-as skálán 79 pontot szerezve, de ez talán nem meglepetés a sorozat filozófiáját tekintve. Mögötte 60-nal a királykategória végzett, sokat javítva eddigi eredményén.

    „Míg van még lehetőség a javításra, az F1 hosszú utat tett meg idáig. Kihangsúlyozta elkötelezettségét a fenntartható jövő iránt, ezzel pedig a részvényeseket is lépésre kényszerítették.” – írja a tanulmány.

    Az FE esetében az akkumulátorok és szénszálas alkatrészek újrahasznosítása, illetve az egyszer használatos műanyagok visszaszorítása jelentette a legnagyobb lépést. 2030-ra pedig elkötelezték magukat net-zero kibocsátás mellett. A sorozat központi irodája már 100%-ban megújuló energiaforrásokkal működik. Nemsokára pedig a közvetítést is hasonló intézményből bonyolítanák le a jövőben, méghozzá Silverstone-ból.

    Fontos kiemelni, ez a mérce nem egyenlő az FIA minősítéseivel, ami szerint a Formula E mellett már több F1-es csapat is elérte a legtöbb, azaz három csillagot.

    A két „Formula” után a MotoGP, az Extreme E, a WTCR és NASCAR következett. Dr. Cristiana Pace, az FIA Környezetvédelmi- és Fenntarthatósági Bizottságának tagja – és az Enovation alapítója – üdvözölte a legnagyobb sorozat által tett lépéseket.

    „Mindenkinek szeretnék gratulálni, a lista aljától a tetejéig, hogy elkezdtek a fenntarthatóság útján járni. Az F1 nagy meglepetés volt, és boldogan nyugtázzuk a fejleményeket. Nagy örökségük van, így nehezebb számukra ezt meglépni. De az látszik, hogy sokat öltek a fenntarthatóság javításába, már évek óta.

    Az is nagyon jó, hogy a MotoGP van a harmadik helyen. Mindig csak négy kerékben gondolkozunk, de nem kéne megfeledkeznünk a kétkerekes sorozatokról sem. A FIM nagyon másfajta stratégiával rendelkezik, mint az FIA, de motorsport egésze jó irányban halad.”

    72 sorozat azonban csak a legalsó kategóriát érte el, többek között az F1 két betétfutama Formula 2 és Formula 3) is. Rajtuk kívül az amerikai sorozatok (IndyCar és IMSA), illetve a DTM ért el kifejezetten rossz eredményt, hiába országon belül utaznak csak.

  • Wehrlein visszavágott, a Porsche első – ráadásul kettős – győzelmével

    Wehrlein visszavágott, a Porsche első – ráadásul kettős – győzelmével

    Pascal Wehrlein elégtételt szerzett az eddigi rossz szerencséjén, és negyedik nekifutásra legyőzte a mexikói mumusát.

    A Formula E mexikói állomása a tavalyi pueblai kiruccanás után visszatért a fővárosba.

    Az új időmérőn a várakozásoknak megfelelően a két Mercedes és a listavezető Mortara továbbjutott az első körből, a két Techeetah és a jó formát mutató két Porsche mellett.

    A két Mercedes már az első párbajban kiesett, így a pole-ért végül Mortara és Wehrlein vívott. Miután a Venturi pilótája egy hibát vétett a stadionban és megpörgött a Peraltada kijáratán, a Porsche pole született.

    A rajtnál nem történt változás, csupán a stadionba érve koccant Alexander Sims, és kényszerült kiállni a versenyből. Lotterer hamar aktiválta az Attack Mode-ot, amit lereagált Mortara és egy körrel később Wehrlein is.

    Giovinazzi meglátogatta a boxutcát, ami a Formula E-ben verseny alatt nem szokványos, majd visszajött a pályára, de végül kiállt a versenyből.

    Mortara átvette a vezetést, és mögé Vergne jött fel a második helyre, a két Porsche elé. Később azonban a Porschék – némi spórolás után – visszaelőzték a franciát és a svájci-olaszt is.

    Frijns eközben felzárkózott a negyedik helyre, ami Mortara visszaesése után a dobogót jelentette számára. Később azonban a két Techeetah ellen nem tudta tartani a pozícióját, így mégis csak a Venturi mögött kötött ki.

    Mivel Wehrlein éppen csak az óra lejárta előtt lépte át a célvonalat, sokan nem tudták kiszámítani, hány kör is van hátra.

    De Vries és a két Nissan számítottak még egy körre, míg Vandoorne és a két Jaguar visszaestek a verseny végén.

    Miután 2019-ben az utolsó pillanat fogyott el az energiája, tavaly pedig Pueblában egy banális ok miatt zárták ki, Pascal Wehrlein megszerezte saját – és csapata – első Formula E győzelmét. Csapattársa, André Lotterer pedig rögtön kettős győzelemmé tette az eredményt.

    A verseny végeredménye:
    # Pilóta Csapat Idő
    1 🇩🇪 Pascal Wehrlein Porsche
    2 🇩🇪 André Lotterer Porsche +0.302
    3 🇫🇷 Jean-Éric Vergne Techeetah +9.051
    4 🇵🇹 António Félix da Costa Techeetah +9.975
    5 🇨🇭 Edoardo Mortara Venturi +18.356
    6 🇳🇱 Nyck de Vries Mercedes +19.020
    7 🇳🇱 Robin Frijns Envision +20.232
    8 🇧🇷 Lucas di Grassi Venturi +22.525
    9 🇨🇭 Sébastien Buemi Nissan +23.394
    10 🇩🇪 Maximilian Günther Nissan +26.497
    11 🇬🇧 Jake Dennis Andretti +26.829
    12 🇧🇪 Stoffel Vandoorne Mercedes +27.086
    13 🇳🇿 Nick Cassidy Envision +28.794
    14 🇬🇧 Oliver Turvey NIO 333 +32.978
    15 🇬🇧 Sam Bird Jaguar +35.677
    16 🇬🇧 Oliver Rowland Mahindra +36.047
    17 🇺🇸 Oliver Askew Andretti +36.395
    18 🇬🇧 Dan Ticktum NIO 333 +44.607
    19 🇳🇿 Mitch Evans Jaguar +1:02.458
    20 🇧🇷 Sérgio Sette Camara Dragon +1:21.406

     A bajnokság állása:

    # Pilóta Csapat Pont
    1 🇨🇭 Edoardo Mortara Venturi 43 0
    2 🇳🇱 Nyck de Vries Mercedes 37 -6
    3 🇩🇪 Pascal Wehrlein Porsche 30 -13
    4 🇩🇪 André Lotterer Porsche 30 -13
    5 🇧🇷 Lucas di Grassi Venturi 30 -13
    6 🇧🇪 Stoffel Vandoorne Mercedes 28 -15
    7 🇫🇷 Jean-Éric Vergne Techeetah 27 -16
    8 🇬🇧 Jake Dennis Andretti 25 -18
    9 🇳🇱 Robin Frijns Envision 24 -19
    10 🇵🇹 António Félix da Costa Techeetah 12 -31
    11 🇬🇧 Sam Bird Jaguar 12 -31
    12 🇳🇿 Nick Cassidy Envision 7 -36
    13 🇬🇧 Oliver Rowland Mahindra 4 -39
    14 🇺🇸 Oliver Askew Andretti 2 -41
    15 🇨🇭 Sébastien Buemi Nissan 2 -41
    16 🇳🇿 Mitch Evans Jaguar 1 -42
    17 🇩🇪 Maximilian Günther Nissan 1 -42
    18 🇬🇧 Oliver Turvey NIO 333 0 -43
    19 🇬🇧 Alexander Sims Mahindra 0 -43
    20 🇧🇷 Sérgio Sette Camara Dragon 0 -43
    21 🇬🇧 Dan Ticktum NIO 333 0 -43
    22 🇮🇹 Antonio Giovinazzi Dragon 0 -43

     

  • Gen3: a boxkiállások visszatérhetnek a Formula E-be

    Gen3: a boxkiállások visszatérhetnek a Formula E-be

    Jövőre nem csak új autók, hanem új technológia is érkezik a Formula E-vel a Gen3-éra kezdetén. A Jaguar főnöke, James Barclay szerint ez a versenyek képére is komoly kihatással lehet.

    Az elektromos sorozat kiállásai az egyik legikonikusabb eleme voltak az első négy év versenyeinek. Akkoriban az akkumulátorok kisebb teljesítménnyel rendelkeztek, és nem bírták ki a versenytávot. Emiatt pedig a pilóták az egész autójukat lecserélték a verseny közben.

    A Gen2 autók megjelenésével erre megszűnt az igény. És mivel a Michelin – a pazarlás elkerülése miatt – egyre tartósabb gumikat gyárt, úgy tűnt véget ér a boxkiállások kora a Formula E-ben. A stratégiai változatosságot az Attack Mode bevezetésével próbálták visszacsempészni a szervezők, de az közel sem jár akkora hátránnyal, mint egy kiállás.

    „A Gen3 gyorsabb és könnyebb, és már a gyorstöltés is szerepet kap. Ez egy kulcsfontosságú téma. A legtöbb elektromos jármű már megfelelő hatótávval rendelkezik a legtöbb ember számára, a töltőrendszer kiépítése pedig meghatározza majd, milyen gyorsan alakul ki az új rend.

    Egy átlagos ember körülbelül 4,5 perc alatt tankolja meg az autóját, nekünk az a célunk, hogy felvegyük ezzel a versenyt. Be lehetne vezetni a verseny közbeni gyorstöltést is – erre számítunk – hogy legyen stratégia. Alávágás, fölévágás, ahogy a Forma-1-ben! Érdekes lenne megfigyelni, nálunk ez hogyan működne.”

  • Beszigorít a Formula E: véget vetnének az ütközéseknek

    Beszigorít a Formula E: véget vetnének az ütközéseknek

    Tavaly rengeteg ütközés határozta meg a Formula E szezonját, és végül a bajnoki cím is így dőlt el. Az elektromos sorozatban most változtatnának a játékszabályokon.

    Dan Ticktum a Formula 2 fenegyereke úgy jellemezte a Formula E előzéseit, mint a „pilóták által vállalt ütközések”.

    Ez részben az autók szélessége, a pálya szűkössége és a falak miatt van így, a pályák azonban folyamatosan lereagálják az autók tempónövekedését, és hosszabb vonalvezetésekkel készülnek évről-évre.

    Sok helyen azonban, főleg az utcák miatt a szélesség marad ugyanakkora, márpedig ez az egyik fő oka annak, hogy két autó nem fér el egymás mellett.

    2019-ben bevezették a figyelmeztető rendszert, Mitch Evans római manővere volt az első, amit „taktikai kontakt” miatt le is füleltek.

    Az FIA azonban a tavalyi szezont követően nem érzi elég kifinomultnak a rendszert, így újragondolják a rendszert. A sorozatért felelős igazgató Frederic Bertrand elmagyarázta a helyzetet:

    „Mi – a stewardok – nem mondhatjuk meg nekik, mit kell csinálniuk a pályán, az egyetlen dolog, amit meghatározhatunk, az a cselekvésekért járó büntetés mértéke. Szeretnénk elkerülni, hogy az ilyesfajta viselkedés ne legyen megbüntetve, illetve a pályán se forduljon elő hasonló.”

    Az FIA az eddigi versenybírák 90%-át tartja majd meg, hogy javítsanak a döntések következetességén, ami a Forma-1-ben probléma.

    „Az a nehéz, hogyha valamivel szigorúbbak leszünk, akkor az emberek elkezdenek panaszkodni az állandóság miatt. Úgyhogy biztosítanunk kell, hogy következetesen büntetni fogunk.”

    Londonban tavaly Sam Bird teljesen más büntetést kapott hasonló kihágásért, mint Oliver Rowland, így a csapatfőnöke, James Barclay is felszólalt ezügyben.

    „Ha továbbra is tudnak a pilóták versenyezni, és nem túl bonyolult a szabálykönyv és annak betartatása, addig jó egyensúlyt tartunk meg.” – vélte.

    „Az ördög továbbra is a részletekben rejlik, hogyan alkalmazzák a szabályokat, és mivel következetesen. Azt akarjuk, hogy a végén elmondhassuk, a legjobb pilóta és a legjobb csapat nyert. Nem pedig balszerencse vagy szándékos ütközések döntöttek a dologról.”

  • Megindult a Formula E hajtáslánc-keringője

    Megindult a Formula E hajtáslánc-keringője

    Mivel a Gen3 korszakra kevesebb gyártó marad a Formula E-ben, sok csapatnak új hajtáslánc beszállító után kell nézni. Az első puzzle már a helyére került.

    Jelenleg úgy néz ki, hat gyártó (Mahindra, Jaguar, DS, Nissan, Porsche és NIO) és hat privát csapat (Envision, Venturi, Andretti, Dragon, Techeetah és a korábbi Mercedes) lesz a Gen3-éra első évének rajtrácsán.

    Ha minden egyenletesen oszlik majd el, akkor mindegyik gyártónak egy gyári – a DS esetében a Maserati – és egy partnercsapata lesz. Ha bármelyik márka több csapatot vállalna be, a több elfoglaltság hátrányt is jelenthet a riválisokkal szemben.

    Éppen ezért megindult a verseny a legjobb hajtásláncokért.

    Elsőként az Envision kötött egyezséget a Jaguarral 2026-ig, tehát a Gen3-éra végéig. Az együttműködés keretein belül az elektromos motort, az invertert, a váltót, a hűtőrendszert, a burkolatot és a felfüggesztést osztja majd meg egymással a két csapat.

    „A Jaguar és a gyári csapatuk az egyik legkeményebb ellenfél a Formula E-ben, mióta 2016 csatlakoztak a sorozathoz.” jelentette ki Sylvain Filippi az Envision Racing igazgatója.

    Robin Frijns, Envision Racing, Formula E, racingline.hu
    Fotó: Courtesy of Formula E

    „Nagyon komoly hajtásláncuk van, és a hamar elkötelezték magukat a Formula E mellett, ezért lettek számunkra a legvonzóbb lehetőség. Ez az egyik leggyorsabban növekvő sport a világon, és a szurkolók egy új generációját inspirálja.

    Sok az együttműködés a paddockban, mert mindenki elismeri, mekkora szerepünk van az egyik legnagyobb probléma megoldásában. Ez pedig a verseny a klímaváltozás ellen.”

    James Barclay a Jaguar részéről kiemelte, mivel minden csapat saját szoftvert használ majd, megmarad a rivalizálás a két csapat között.

  • Négy év után 2023-ben Párizs visszatérhet a Formula E-be

    Négy év után 2023-ben Párizs visszatérhet a Formula E-be

    A Formula E egyik klasszikus versenye térhet vissza jövőre, de a Párizs E-Prix eddigi pályája helyett egy megújult aszfaltcsík várhatja majd a mezőnyt.

    A Les Invalides pálya a harmadik legrövidebb volt a sorozat történetében. A pilóták az előzési lehetőségek hiánya miatt kritizálták a helyszínt. Emellett pedig a helyi lakók sem örültek a pálya építése körüli kellemetlenségnek.

    Párizs egészen a Gen2-éra első éve – és a járvány megjelenése – óta nem szerepelt a naptárban. Jövőre azonban, már az új autókkal visszatérnek majd a francia fővárosba.

    Emiatt a régi vonalvezetést meg kell hosszabbítani, a The Race információi szerint áprilisban Monacóval alkotna párt a francia verseny.

    „A pálya a Les Invalides-nél némileg kicsi jelenleg, ami nem teljesen felel meg az FIA szabályainak. Ezért megvizsgáljuk annak lehetőségét, hogy kibővítsük a pályát azon a környéken, és jelenleg ez kivitelezhetőnek tűnik.” – nyilatkozta Alberto Longo, a Formula E jelenlegi vezetője.

    „A kilencedik szezon naptára elég jónak tűnik, de még így is sokan versenyeznek azért a pár helyért, ami maradt. Amikor a tanácsunk benyújtotta a javaslatot, úgyis a WMSC (Motorsport Világtanács) dönt majd.”

    „A mi részünkről, mi szeretnénk visszamenni, így megvalósíthatósági tanulmányokat végzünk és beszélünk a hatóságokkal is. Nem hiszem, hogy problémánk akadna, de ezt a tanács fogja majd eldönteni.”

    A város polgármestere, Anne Hidalgo támogatta a Formula E tevékenységét, és elkötelezte magát amellett, hogy Európa egyik legzöldebb városává teszi Párizst.

    „Ha tényleg visszamegyünk, minden kört le kell futnunk még egyszer, és meg kell néznünk, hogy tudnánk bővíteni. Egy dolog már most világos: nem akarunk elmenni arról a helyszínről, mert közel a van az Eiffel-torony, az Emotion Club és a múzeum is. Ez fantasztikus számunkra, egy különleges hely, ahová mindenki szívesen menne.”

  • Nem új csapatként, hanem a Mercedes helyén érkezhet a McLaren

    Nem új csapatként, hanem a Mercedes helyén érkezhet a McLaren

    Az előző szezonban mindkét címét behúzta Mercedes EQ, de a gyár jövőre kivonul mögülük, éppen, amikor a McLaren érkezhet…

    Furcsa helyzet állt elő, ugyanis a Mercedes ugyan bejelentette, hogy ezután nem fogják támogatni azt a csapatot, amelyiket eddig. Az új hajtáslánc fejlesztését pedig abbahagyták tavaly augusztusban, így beszállítóként sem lesznek jelen a sorozatban.

    Maga a csapat azonban marad a Formula E-ben, a The Race szerint egy Nissan hajtásláncot szemeltek ki maguknak. És ehhez jönne képbe a McLaren név…

    A jelenlegi csapatfőnök Ian James elárulta, már tárgyaltak Zak Brownnal a brit márka belépésével kapcsolatban.

    „Ami a Formula E-ből látszik, jelenleg még kivárnak, mielőtt meghoznák a végső döntést. Nem beszélhetek Zak vagy a McLaren nevében, de nincs kétségem afelől, hogy részletesen elemzik majd ki a helyzetet, mielőtt a helyes döntést hozzák meg a megfelelő időben.”

    „Az első megbeszélésünk óta tartjuk a kapcsolatot és egyeztettünk, ahogy ezt tesszük másokkal is.”

    A McLaren ennek ellenére mér mindig fenntartja a lehetőséget, hogy saját csapatot indítson. Zak Brown legutóbbi nyilatkozata alapján erre március végéig kerül majd sor.

    „Ami minket illet, már látjuk, hogyan néz ki számunkra a jövő, és kijelenthetem, a Gen3-ben is ott leszünk.” – jelentette ki James. – „Bármilyen formát ölt majd a dolog a jövőben, szeretnénk biztosítani, hogy jól fogunk teljesíteni.”

    „Ezért fontos, bárki is lesz a partnerünk – akár kereskedelmi szempontból, akár a sportot illetően vagy a beszállítókat tekintve – hogy jól illeszkedik egymáshoz az egész, és tudjuk folytatni, ahogy eddig.”

    Mivel három gyártó is távozik a sorozatból, a Mercedes mellett az Andretti, a Venturi és az Envision is új beszállítót kénytelen keresni. James azonban nem aggódik, hogy a versengés közepette hoppon maradnának.

    „Magabiztos vagyok ezen a téren. De nyilván hasonló játszmákba kell belemenni, mint a randizásnál. Több olyan határidő is van, amit be kell tartanunk. Nemsokára be kell jelentenünk a Gen3-as felállást. De ez azt is jelenti, hogy lassan stabilizálódnak a dolgok.”

    „Most nagyon lelkiismeretesen végig kell néznünk az összes lehetőséget, hogy biztosan a legjobb döntést hozzuk. Az alapanyagok rendelkezésünkre állnak, és szerintem jó stratégiánk is lesz, amikor eljön az idő.”

  • Kiakadtak az FIA-ra a Formula E pilóták

    Kiakadtak az FIA-ra a Formula E pilóták

    A Formula E második fordulójában, Diriyah-ban egy késői biztonsági autós fázis vetett véget a versenynek, de a pilóták szerint a sárga zászló ellenére sem múlt el a veszély.

    Alexander Sims falnak csúszott a pálya első, kanyargó felében, ezzel okozva a megállást. Ezzel rögtön az első hétvégén életbe lépett az új szabály, amit a tavalyi valenciai fiaskó után hoztak. Miszerint az utolsó 5 perces leállásokért nem vonnak le energiát a pilótáktól. A versenyt csak az utolsó körben, két kanyar erejéig engedték útjára.

    Az ekkor második helyen haladó Robin Frijns így számolt be a történtekről:

    „Edo [Mortara] mögött voltam, amikor a safety car hirtelen megállt.” – mesélte a The Race-nek. – „Emiatt nekimentem, és mögülem is hallottam a szénszálas anyag törését.”

    „Mint kiderült, egy mobil daru volt a pálya közepén, a biztonsági autó ezért állt meg. Szerintem nem kommunikálták le ezt jól, mi még így is nagy tempóval mentünk, az ideális íven kívül is. Mindenki próbálta tisztán tartani a gumijait, mert azt hittük, két kör után már újra versenyezhetünk majd.”

    „De a safety car elég furán végezte a dolgát.”

    A legszigorúbb véleményt a Formula E kétszeres bajnoka, Jean-Éric Vergne fogalmazta meg:

    „Sokkolt, ahogy a verseny végét kezelték. A daru a pályán volt, a biztonsági autó, pont előtte állt meg egy beláthatatlan kanyarban, miközben minket senki sem tájékoztatott. Úgy tűnik, az emberek nem tanulnak a múlt hibáiból.” írta Twitteren.

    Nem részletezte, ezalatt mit is ért pontosan, de Bianchi 2014-es balesete egy szervizjárművel történt, és Vergne akkor az F1-es mezőn tagja volt. Érdekes módon hasonlóan a beláthatóságra panaszkodtak a királykategóriában is, pont a másik szaúdi pályán, Jeddahban.

    Scot Elkins, a Formula E, Extreme E és újonnan a DTM versenyigazgatója így kommentálta a történteket:

    „Természetesen nem szándékos volt, alapvetően nagyon sokat kommunikálunk. A mostani körülmények inkább olyanok voltak, hogy jött valami váratlan, amit meg kellett oldani, erre koncentráltam ahelyett, hogy rögtön rádióztam volna a pilótáknak.” – ismerte el hibáját az amerikai.

  • Giovinazzi még mindig vissza akar térni a Forma-1-be

    Giovinazzi még mindig vissza akar térni a Forma-1-be

    Antonio Giovinazzi arról beszélt, hogy továbbra sem mondott le a Forma-1-es álmokról.

    Az olasz három teljes szezon után távozni kényszerült az Alfa Romeótól, a helyére Guanyu Zhou érkezett. Mivel az olasz máshol nem talált helyet a királykategórián belül, a Formula E-be igazolt, ahol hétvégén futotta legelső versenyeit. Emellett pedig a Ferrari tartalékpilótai szerepét is vállalta.

    „Amikor megtudtam, hogy nem leszek többé a rajtrácson, két célom volt: folytatni a versenyzést és motiválni magam” – nyilatkozta Giovinazzi a La Gazzetta dello Sportnak. „Voltam már tartalékpilóta az F1-ben, és tudom, hogy ez nem ideális. A Formula E tökéletes hely: versenyképes és kihívásokkal teli, augusztusban ér véget, ami a megfelelő időpont arra, hogy megértsem, mit tudok tenni 2023-ban. A másik cél az volt, hogy fél lábbal a Forma-1-ben maradjak, a Ferrarinál. De egyelőre ide koncentrálok.”

    Nem volt könnyű az átállás az elektromos szériára az olasz számára, mindkét fordulóban a mezőny végére ért csak oda.

    „Most, hogy három év Forma-1 után jövök, nehéz a helyzet” – folytatta. „A fékezés itt sokkal könnyebben zajlik, amit nagyon kell kontrollálni. Nincs zaj. Nincs leszorítóerő. Az autót nagyon, nagyon nehéz vezetni. Eleinte kicsit elveszettnek éreztem magam.”

    Ami rosszabb Giovinazzi számára, hogy a „legjobb formájában” kellett otthagynia a Forma-1-et: „Ha megnézem a 2019-es és a 2021-es Antonio-t, nagy a különbség. De nem hibáztatom az Alfát. Végül is így kellett lennie. Lapozzunk egyet, és ha visszatérek az F1-be, 120 százalékot fogok nyújtani.”

    Ha az F1 nem jönne be, még ott lehet az IndyCar is mint lehetőség. Így, hogy a Dragon színeiben versenyez, megvan a kötelék a Penskével.

    „Miért ne?” – tette fel a kérdést ezzel kapcsolatban. „Még nem beszéltem erről Penske-vel, de meglátjuk, hogy idén tudunk-e tesztelni. Szeretnék kipróbálni egy ilyen autót.”

    Ami pedig a Ferraris munkáját illeti – amit Mick Schumacherrel oszt meg –, február közepén próbálja ki először az új autót szimulátorban.

    „12 hétvégét fogok teljesíteni az F1-ben. De ha lesz Formula E, akkor az lesz fókuszban” – részletezte a feladatait. „A Forma-1 a fő célom 2023-ra. A múltban sok versenyzőt láttunk visszatérni, például Albont vagy Ocont, de ott voltam én is a 2017-es futamok után. Minden lehetséges. 2022-ben sok szerződés jár le, így ott a remény.”