Kategória: Formula E

  • A Formula E sereghajtója elcsaklizta a Techeetah motorpartnerét

    A Formula E sereghajtója elcsaklizta a Techeetah motorpartnerét

    Bár eddig nem sok siker övezte a Dragon Penske Formula E kalandját, az egyik legjobb gyártót szerezték meg maguknak az új korszakra.

    Giovinazzi csapata a Gen3-éra kezdetére mond le gyártói státuszáról, és nézett beszállító után. A The Race értesülései szerint hasonló együttműködést kötöttek a DS-sel, mint amit jelenleg a Techeetah-val folytatnak. Ez azt is jelenti, hogy a hajtásláncok mellett technikai segítséget is kapnak majd, de hivatalosan nem lesznek gyári csapat.

    Az amerikai csapat tavaly év végén döntött a saját hajtáslánc mellőzése mellett, azóta pedig mindegyik gyártóval egyeztettek. Végül a Techeetah anyagi nehézségei miatt felszabadult egy hely a DS-nél, amire le tudtak csapni.

    António Félix da Costa, Techeetah, Formula E, FE, racingline.hu
    Fotó: Simon Galloway/LAT Images/FIA Formula E

    Legalábbis úgy tűnik. Eddig sem a Dragon Penske, sem a DS nem erősítette még meg a híreket a The Race megkeresésére. Míg a Techeetah kétszeres bajnoknak mondhatja magát, addig a Dragon Penske a kezdeti sikerek után nem tudott elmozdulni a csapatbajnokság utolsó három helyéről.

    Bár a döntés elsőre kétesnek tűnhet, Giovinazzi érkezése és a Team Penske egyre nagyobb szerepvállalása azonban bizakodásra ad okot számukra.

    A francia gyártó május-június környékén kezdi meg majd a tesztelést. Addigra érkezik meg a Formula E gyártóknak járó próbaautó és a technikai elemek a Spark Racing Technologiestől és a Williams Advanced Engineeringtől.

    A Maserati nem kap hasonló lehetőséget, amióta kiderült, hogy ők is a DS átmatricázott erőforrásait használják majd.

  • Fény derült arra, milyen formában megy a Maserati a Formula E-be

    Fény derült arra, milyen formában megy a Maserati a Formula E-be

    Hét autómárka kötelezte el magát a Formula E első Gen3-as évében való részvétel mellett. A jelenlegi gyártók közül kiszállnak néhányan, de érkezik a Maserati.

    Ugyan a csapatok száma még nem tisztázott a következő szezonra, azt már lehet tudni, milyen márkák adták le nevezésüket egy hajtáslánc gyártására.

    A BMW, az Audi és a Mercedes távozásával a jelenlegi kilenc meghajtó rendszer helyett csak hatra zsugorodna a választék. A mezőnyhöz viszonylag későn csatlakozó Maserati – és partnerei – a DS által kifejlesztett hajtásláncot fogja használni, de a saját nevükre átnevezve.

    A Penske sem áll elő új konstrukcióval, így Brackley-i csapat (jelenleg Mercedes EQ), a Venturi, a Techeetah mellett a Dragon is új beszállító után kell, hogy nézzen.

    Ugyan a Techeetah jelenlegi gyártója, a DS marad a sorozatban, a csapat kétes pénzügyi helyzete miatt lehet, hogy a franciák új partner után néznek.

    A csapatok kétséges száma miatt még nem biztos, de valószínűsíthető, hogy mindegyik gyártó maximum egy-egy ügyfélcsapattal köt majd szövetséget.

    A Jaguar erőforrásaira már lecsapott az Envision Racing – korábbi nevén Virgin – , rajtuk kívül pedig az Andretti (Porsche) és a McLarenné alakuló Mercedes EQ (Nissan) is közel áll ahhoz, hogy véglegesítse a beszállítóját.

    A Porsche azonban még kérdéses, hogy maradna-e egészen a Gen3-éra mind a négy szezonjában. Ugyanis egy esetleges F1-es motorprojekt – a Hypercar program mellett – elterelhetné a cég szakembereit és forrásait az elektromos irányvonaltól.

    A jelenlegi gyártókhoz a következő két évadban nem csatlakozhat majd senki, de a Gen3 Evo bevezetésével a 11. és 12. szezonban várható a további bővítés.

    Elvileg érdeklődőkben nincs hiány, a Hyundai, a Ford, a kínai BYD és a Lynk & Co-ért is felelős Geely is megkörnyékezte a Formula E-t, de végül még középtávon sem jelezték volna komolyan belépési szándékukat.

    A legutóbbi komoly érdeklődő a kaliforniai Lucid Motors volt, akik az Andrettit támogatták volna. Azonban végül az utcai autóikra koncentrálva elálltak ettől.

    A jövő évi előzetes felállás:
    Hajtáslánc Csapat
    🇬🇧 Jaguar
    gyári csapat: 🇬🇧 Jaguar
    🇬🇧 Envision
    🇩🇪 Porsche
    gyári csapat: 🇩🇪 Porsche
    (🇺🇸 Andretti)
    🇮🇳 Mahindra gyári csapat: 🇮🇳 Mahindra
    🇫🇷 Nissan
    gyári csapat: 🇫🇷 e.dams
    (🇬🇧 McLaren)
    🇨🇳 NIO 333 gyári csapat: 🇨🇳 NIO 333
    🇫🇷 DS
    🇮🇹 Maserati
    (🇨🇳 Techeetah)
    ? 🇲🇨 Venturi
    ? 🇺🇸 Dragon

    ()=még hivatalosan nem jelentették be gyártó és csapat megállapodását

  • Valós versenyzési lehetőséget kap a Formula E: Accelerate bajnoka

    Valós versenyzési lehetőséget kap a Formula E: Accelerate bajnoka

    A Formula E: Accelerate 2022-ben tér vissza, és ismét lehetőséget kínál az E-Sport versenyzőknek, hogy nagyot kaszáljanak.

    A széria 2022-ben egy vadonatúj kvalifikációs formátumot fog alkalmazni.

    A Formula E: Accelerate fődíja ismét az rFactor 2 platformot – és az új, 8. szezonbeli színeket – használva egy valódi versenyautó vezetése, VIP jegyek az augusztusi szöuli E-Prix-re és egy 100 000 eurós nyereményalapból való részesedés lesz.

    A nevezés a „Road to the London Final” elnevezésű selejtezősorozattal kezdődik, amely online és személyesen zajlik.

    A selejtezőre hat alkalommal kerül sor, vagy otthon, online az rFactor 2-n keresztül, vagy személyesen a valós Formula E versenyeken, a Formula E Gaming Arénákban.

    A selejtezősorozatok kilenc leggyorsabb versenyzője kap meghívást a 2022-es londoni E-Prix döntőjébe, amely júliusban kerül megrendezésre.

    A regisztráció március 28-tól indult, a résztvevőknek ki kell tölteniük az online űrlapot, és igazolniuk kell az e-mail címüket.

    A London E-Prix döntője után az első három helyezett versenyző nyeri a pénzdíjakat, egy koreai utazást és a Formula E vezetési élményt a valenciai szezon előtti tesztelésen.

    Tavaly a Red Bull Racing Esports versenyzője, Frede Rasmussen volt az, aki egy körömrágós döntő után megnyerte a Formula E: Accelerate versenyt.

    Ezt követően Spanyolországban vezette a széria Gen2 elektromos együléses versenyautóját, amit „csodálatos érzésként” jellemzett, majd az év végén megnyerte az Autosport magazin gáláján az Év E-Sport versenyzője díjat.

    A tavalyi sikeres első szezont követően izgatottan várjuk a 2022-es sorozatra a rajongók és a szimulátoros versenyzés legjobbjainak nevezését” – magyarázta Kieran Holmes-Darby, a Formula E játékigazgatója.

    A játék és az E-Sport új rajongókat hoz a Formula E világába, és egyesíti az elit motorsportot a szimulátoros versenyzés világával, és a legtehetségesebb játékosok számára a valós versenyzés ígéretét adja.

    Az „Út a londoni döntőhöz” sorozat, és így a kvalifikáció április 3-án kezdődik.

    Formula E: Accelerate Kvalifikációs időpontok

    • 1. hét – római selejtező, Római E-Prix pálya – 2022. április 3-10.
    • 2. hét – Monacói kvalifikációs verseny, Electric Docks – 2022. április 23-30.
    • 3. hét – Berlini kvalifikációs verseny, Berlin E-Prix pálya – 2022. május 8-15.
    • 4. hét – Jakarta Qualifier, Diriyah E-Prix pálya – 2022. május 28-4. június 28.
    • 5. hét – Vancouver selejtező, Hong Kong E-Prix pálya – 2022. június 25. – július 2.
    • 6. hét – New York City selejtező, New York City E-Prix pálya – 2022. július 10-17.
    • Döntő – London E-Prix hétvége – 2022. július 30-31.
  • Lotterer kiszállhat a Formula E-ből a Porsche Hypercarja kedvéért

    Lotterer kiszállhat a Formula E-ből a Porsche Hypercarja kedvéért

    A Porsche Formula E pilótája, André Lotterer olyan tapasztalattal rendelkezik, amit nehéz lenne nélkülözni a márka közelgő Hypercar programjában.

    A belga-német versenyző 2016-ban az Audi WEC-ből való kivonulása után csatlakozott a Porschéhez, akikkel még egy évig volt ott a Le Mans-i rajtrácson.

    Ezután a stuttgarti márka Formula E programjához csatlakozott, és az első versenyen máris dobogót szerzett. Azóta azonban nem jöttek folyamatosan az eredmények, összesen négy dobogója mellett néha még a pontszerzés is nehézkesen ment.

    Legutóbb Mexikóban parádés kettős győzelmet arattak, ezzel érve el az újabb mérföldkövet.

    A The Race szerint azonban Lotterernek ez nem elég a maradáshoz. Ráadásul neki és a Porschénak befejezetlen ügye van Le Mans-ban, amit a verseny 100. évfordulóján orvosolnának. Eddig egyszer vettek részt közösen a versenyen, akkor az élről állt meg az autó, három órával a vége előtt.

    Ha sikerülne a 2023-ban nyernie, az a Porsche 20. győzelme lenne, és Lotterer első közös sikere a márkával.

    A The Race ráadásul azt is jelentette, hogy a Techeetah-nál bizonytalan pénzügyi helyzetben lévő António Félix da Costa már tárgyal a Porsche alakulatával. A Gen3-as autó fejlesztésének első fázisában ugyan nem lenne velük a portugál, a következő szezon kezdetére már készen állna.

    Másik lehetőség, hogy da Costa a – jövőre valószínűleg Maserativá avanzsáló – Venturihoz megy, akik a DS erőforrásaira váltanának.

    Minden attól függ, hogy a Porsche beszáll-e az F1-be, vagy sem. Illetve azzal párhuzamosan mennyire kötelezi el magát a Formula E mellett. A kettő ugyan papíron nem zárja ki egymást, de valószínűleg nem fognak – a Hypercar mellett – két nagyobb projektbe is belevágni.

    A testvérmárka Audi például a Formula E és Hypercar programját is beszüntette az F1-es lehetőség miatt.

  • Egy hónap múlva Monacóban mutatják be a Formula E Gen3 autóját

    Egy hónap múlva Monacóban mutatják be a Formula E Gen3 autóját

    A Monaco E-Prix hétvégéjén a városállam yacht klubjában lesz először kiállítva Formula E új generációs autója.

    A bemutatót élőben a csapatokon és a versenyzőkön kívül csak a gyártók képviselői és VIP vendégek követhetik majd. A sorozat ígérete szerint azonban mindent közzétesznek a közösségi médiában is.

    „A Formula E Gen3 autója egy újabb nagy lépés a motorsportban és az elektromos közlekedésben. jelentette ki Jamie Reigle, a széria első embere. – Azt szeretnénk vele megmutatni, hogy a teljesítmény, a hatékonyság és a fenntarthatóság szempontjából nem kell kompromisszumot kötni. Ennek megfelelően a Gen3 autó az eddigi legerősebb, legkönnyebb és leggyorsabb lesz.

    Monacóban fogjuk leleplezni, egy olyan helyszínen, amit átjár a motorsport története, Jövőre pedig már több világvárosban az utcákon is láthatjuk majd ezt az autót.”

    A Formula E egyben egy találkozót is szervez az autóipar szereplőivel, hogy már a Gen4-es éra alapjait fektessék le.

    „Sokat fejlődtünk, ahogy az elmúlt tíz évben az elektromos autók is. – emelte ki Alejandro Agag, a Formula E alapítója. – Nem állunk meg, és továbbra is ösztönözzünk az iparág vezetőit arra, hogy képzeljék el az elektromos együléses versenyzés jövőjét.”

    Az autót most először az életciklus elemzést figyelembevéve tervezték meg. Ez azt jelenti, hogy már a nyersanyag kiválasztásától az alkatrészek újrahasznosíthatóságáig minél jobban lecsökkentik az autók használatából keletkező hulladékot.

    Így kerül sor például a gumik, az alkatrészek és az akkumulátorok másodlagos hasznosítására is.

    Ami az adatokat illeti, az új autó kisebb és könnyebb lesz elődjénél, hogy elkerüljék az „kellő ütközés” által végbemenő előzéseket.

    A hátsó tengelyen 350 kW, az elsőn még további 250 kW-os teljesítményű hajtásláncot helyeznek majd el, ami összesen 320 km/h-s végsebességet eredményez majd. A versenyeken felhasznált energia 40%-át fogják majd a fékezésből visszanyerni, ezzel csökkentve a sorozat ökológiai lábnyomát.

  • Giovinazzi nem fókuszál a 2022-es F1-es lehetőségekre

    Giovinazzi nem fókuszál a 2022-es F1-es lehetőségekre

    Antonio Giovinazzi ragaszkodik hozzá, hogy teljes mértékben a 2022-es új versenyzői kalandjára koncentrál – annak ellenére, hogy a nevét összekötik a Forma-1-be való visszatéréssel. A Ferrari által támogatott olasz pilóta tavaly év végén elvesztette Alfa Romeo-ülését, és helyette a Formula E-be igazolt a Dragon Penske csapatához. Azonban még az első 2022-es nagydíjat meg sem rendezték, de Giovinazzit már nem is egy, hanem két 2022-es F1-es üléssel hozták kapcsolatba – azzal, amelyet most Kevin Magnussen tölt be, illetve most a McLarennél a betegeskedő Daniel Ricciardóéval. Az utóbbi potenciális lehetőségre azonban a regnáló Forma-2-es bajnok Oscar Piastri tűnik a befutónak. Erről már a McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl beszélt:

    „Normál esetben Stoffelre Vandoorne vagy Nyck de Vries lenne a választásunk. Ugyanakkor mindkettőjüknek más elkötelezettségei vannak a Formula E miatt. Oscarral további biztosítékot kapunk, de abszolút meg vagyok győződve arról, hogy Daniel ott lesz az autóban. Kiállunk érte, és tudjuk, hogy mit nyertünk vele.”

    Így most, hogy a 28 éves olasz Giovinazzinak bezárultak az F1 kapui, így ragaszkodik ahhoz, hogy továbbra is teljes mértékben a Formula E-re koncentrál. Az Adnkronos olasz hírügynökségnek nyilatkozott:

    „Igaz, hogy a jövő fontos, de az is, hogy felkészüljünk és megértsük, hogy mit akarunk. Jó jelen nélkül azonban a jövő sem lesz jó, így egyelőre arra koncentrálok, hogy jól teljesítsek a Formula E-ben. Amennyiben itt jól teljesítek, akkor teljesebb versenyzővé válok.”

    Sőt, szerinte a Formula E tökéletes hely egy olyan versenyzőnek, aki még mindig az autóversenyzés csúcsát tartja szem előtt:

    „Őszintén szólva, még azon időzítés is fontos, amit a Formula E ad, hiszen január végén kezdtük, és augusztusban fejezzük be. Akkor lesz két-három hónapunk arra, hogy megértsük, pozitív tapasztalat volt-e ez, vagy van jobb megoldás. Egyelőre arra koncentrálok, hogy jól teljesítsek itt, és augusztus után megértem, mi lesz nekem a legjobb.”

  • Változtatnak a Formula E nagyon szűk, kinti-benti pályáján

    Változtatnak a Formula E nagyon szűk, kinti-benti pályáján

    Érdekes helyszínre látogatott el tavalyi először a Formula E: a London E-Prix helyszíne egy félig beltéri pálya volt, az ExCeL Arenában.

    Tavaly a pálya második szektora kapott sok kritikát, főleg a két egymást követő visszafordító, ami több ütközésnek is helyszíne volt. A helyszín most az FIA elfogadására vár, és bár pontos változtatásokat nem közölt a Formula E, vélhetően ezt a szakaszt érinti majd a módosítás.

    „Már így is nehéz volt átjutni rajtuk, ha teljesen elfordította az ember a kormányt. Ha valaki mellé behúzódtál, nem lehetett még jobban kanyarodni, ha melletted marad a másik autó. Így nem volt más választásod, a falba vezetted őket, mert nem tudtál jobban fordulni.” – meséli a tapasztalatokat Alexander Sims, a Mahindra pilótája.

    „Az ilyen kanyarokat jó lenne elkerülni, így nekünk pilótáknak is több szabadságunk lenne az ütközésekkel kapcsolatban.”

    Nick Cassidy, Envision Virgin Racing, Formula E, racingline.hu
    Az ominózus kanyarok – Fotó: Courtesy of Formula E

    A The Race értesülései szerint ezek csak a pálya átalakulásának első fázisát jelképezik majd, mielőtt 2023-ben a végleges verziót mutatják be. A Gen3-as autók nagyobb tempója ugyanis szélesebb teret kíván majd, ezt próbálják majd az épületen kívüli rész átalakításával elérni.

    Az építkezés során 21 ezer négyzetméternyi kiállítóteret hoznak majd létre, ezt már a város is jóváhagyta. Ez teret nyújt majd a pálya meghosszabbítására is.

    Sims azt is kiemelte a tavalyi tanulságok közül, hiába csökkentették a lassú pályán 4 kWh-val a felhasználható energiát, így is szinte végig padlógázon folyt a verseny. Ezzel teljesen elveszett a stratégiai spórolás a futamon.

    Így senki sem fogta vissza magát, ami több ütközéshez vezetett a szokásosnál, többek között da Costa neheztelt túlságosan a vetélytársára.

    „Túl sok energiánk volt, így minden egyenesben tövig nyomtuk, nem kellett elvenni. Ha előzni akartál, neki kellett koccanni a másiknak, hogy megvalósuljon.” – értett egyet kollégájával Stoffel Vandoorne, a Mercedes versenyzője.

  • Az „eddigi egyik leggyorsabb pálya” lesz a Formula E fokvárosi helyszíne

    Az „eddigi egyik leggyorsabb pálya” lesz a Formula E fokvárosi helyszíne

    Az első Fokváros E-Prix-re eredetileg az idei Formula E szezonban került volna sor, végül azonban 2023-ban debütál majd a verseny.

    A Formula E most bemutatta a pálya tervezetét, ami a Green Point, illetve a Waterfront elnevezésű környéken lesz. Marrákes után Fokváros lesz a Formula E második afrikai versenyhelyszíne, első a Szaharától délre.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by ABB Formula E (@fiaformulae)

    A pálya előzetes becslések szerint az egyik leggyorsabb lesz a sorozat történetében, ami illeszkedik az autók megnövekedett tempójához. A hosszú egyeneseket azonban több helyen is sikánok szakítják meg, ami korábban több versenyző ellenszenvét is kivívta.

    Alberto Longo, a sorozat igazgatója elárulta, már 2019 óta egyeztetnek egy versenyről a szervezőkkel. Ráadásul 5 évre írtak alá, ami azt jelenti, 2027-ig benne lesz a futam a naptárban.

    Iain Banner a szervezőbizottság elnöke így nyilatkozott a verseny fogadtatásáról:

    „Már volt igény egy utcai versenyre, mi ezt szeretnénk biztosítani a tömegeknek. Háttérben az Asztal-heggyel [Table Mountain], előtérben a Robben-szigettel nincs kétségem afelől, hogy Fokvárosban és Dél-Afrikában nagyon népszerű lesz a Formula E.”

    Banner a cégével, az e-Movement (Pty) Ltd-vel arra törekszenek, hogy a fok és a város környékét az elektromos mobilitás úttörő régiójává alakítsák át. Ennek érdekében a pálya környezetében egy E-Fesztiválra is sor kerül majd, ami népszerűsíti majd az ipar megoldásait és a fenntarthatóságot.

    Ugyanez valósul majd meg az egyik idei új helyszínen, Vancouverben is.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by ABB Formula E (@fiaformulae)

  • Alonso márkája a Formula E-vel társult

    Alonso márkája a Formula E-vel társult

    A Formula E és a Kimoa összefogott, hogy egy új Formula E-brandelt napszemüvegkollekciót hozzanak létre a Kimoa két legnépszerűbb és legikonikusabb formájával, melyben a stílus és a fenntarthatóság ötvöződik.

    Formula E x Kimoa
    Fotó: Formula E

    Forma-1 kétszeres bajnoka és a Kimoa megalkotója, Frnando Alonso a Formula E-vel való új együttműködésről, és a napszemüvegek új sorozatának leleplezéséről számolt be. A Sidney nevű modell fényes fekete kerete bio-acetátból, egy biológiailag lebomló anyagból készült. A dizájn kék színű polarizált lencsékkel rendelkezik, a lencse sarkában, a száron márkajelzéssel.

    A fényes fehér és Formula E kék színű LA modell kerete három műanyag vizes PET palack újrahasznosításából készült, és szintén polarizált lencsékkel rendelkezik. A Formula E és a Kimoa fenntarthatóság iránti elkötelezettségét a környezetbarát csomagolás is fokozza. Minden egyes napszemüveg egy újrahasznosított PET-ből készült zacskóban van tárolva, egy dobozban, amelynek pélése és tájékoztatója is mind újrahasznosított papírból készültek.

    A bejelentés kapcsán Fernando Alonso, a Kimoa alapítója így nyilatkozott: „A Kimoa-nál mindannyian izgatottak vagyunk, hogy együttműködhetünk barátainkkal a Formula E-nél, hogy létrehozzuk ezeket a lenyűgöző új termékeket, amelyek biztosan jellegzetesek lesznek a paddockban és azon túl is. A Formula E minden egyes versenyen bebizonyítja, hogy a világszínvonalú motorsport és a fenntarthatóság hogyan létezhet egymás mellett.”

    „Mi a Kimoa-nál ugyanerre összpontosítunk: bebizonyítjuk, hogy lehetséges stílusos életmódtermékeket tervezni és gyártani fenntartható módon. Alig várom, hogy élvezhessem az ABB FIA Formula E világbajnoki szezon hátralévő részét, és alig várom, hogy a versenyzők és a rajongók a vadonatúj Formula E x Kimoa napszemüveget viseljék.”

    A szóban forgó szemüvegek a Formula E legutóbbi versenyhétvégéjén, Mexikóvárosban debütáltak.

  • A Porsche trükkje, amivel az egész mezőnyt átverték

    A Porsche trükkje, amivel az egész mezőnyt átverték

    A Mexico City E-Prix végén káoszba torkollott az addig megszokott sorrend. Pontosabban az utolsó körben, amit a Porsche adott hozzá a versenyhez.

    45 perc és egy kör. A Formula E-ben jelenleg ennyi a futamok hossza. Ezért lehetett az, hogy amikor Pascal Wehrlein 1 másodperccel az idő lejárta előtt átszelte a célvonalat, sok stratéga valószínűleg szitkozódni kezdett.

    A két Porsche átvette a vezetést a verseny elején, de utána visszacsúsztak, és Mortara, valamint Vergne vezették a mezőnyt. Szinte védtelennek tűnt a két csapattárs, akik igazából a többiek szélárnyékában spóroltak energiát, és kivártak.

    Az az egy-két százalék, amivel többel rendelkeztek a vetélytársaknál, kulcsfontosságúnak bizonyult. A futam késői szakaszában visszavették a vezetést, és tudatosan meghosszabbították a versenyt.

    „Már az elején 40 körre lőttük be a versenytávot, legrosszabb esetben. Nem voltunk veszélyben, de meg akartuk mutatni, hogy még egy kört tudunk menni.” árulta el a futamgyőztes Wehrlein.

    „Bár nem vagyunk újoncok, még mindig újak vagyunk a bajnokságban. Lassan megértünk mindent, és ez nagyon jó érzés. Ez az egész csapatot remélhetőleg felruházza egy kis lendülettel, magabiztossággal, úgyhogy innentől minden kicsit egyszerűbb lesz.”

    Néhány autó számára ez végzetesnek bizonyult, Bird és Rowland a legjobb 10-en belülről csúsztak vissza 15-ön kívülre. A legrosszabbul azonban Mitch Evans járt, aki 7. volt, amikor Wehrlein megkezdte azt a bizonyos kört, végül pedig 19.-ként intették le.

    Az ellenpéldát egy olyan pilóta szolgáltatta, aki „ismét résen volt”, Nyck de Vries tavaly Valenciában hasonló káosz után tudott nyerni, most 6 pozíciót ugorva lett hatodik. Egy olyan hétvégén, ahol a Mercedes nem mutatott jó formát, ez nagy mentés volt a részéről, nem kizárt, hogy ez a 8 pont sokat ér majd a végén.