Kategória: Formula E

  • Így győzné le a Jaguar a Mercedes Góliátját

    Így győzné le a Jaguar a Mercedes Góliátját

    Vandoorne 36 pont előnnyel érkezik meg a szezonzáró szöuli dupla hétvégére, hozzá legközelebb a Jaguar pilótája Mitch Evans található a tabellán.

    58 egység szerezhető még meg a hétvégén, tehát nincs még lefutva a meccs. De az is igaz, nem is egyszerű a helyzet az üldözők számára. Evans technikai problémája, valamint Mortara és Vergne rossz formája azt eredményezi, hogy Vandoorne-nak elég pár alacsonyabb helyezés ahhoz, hogy bebiztosítsa a címet.

    „A valóság az, hogy ezzel az előnnyel ironikusan nyomás is jár.” – emelte ki James Barclay, a Jaguar csapatfőnöke a The Race-nek.

    „Kényelmes előnyük van, nekünk szerencse és nekik balszerencse kell ahhoz, hogy forduljon bármi. Viszont nekünk egyszerű a helyzet, teljes gázzal mehetünk előre. Nincs semmi veszítenivalónk, így akár mindent bele is adhatunk, nemde?”

    Új pályáról van szó, így nem tudni, kinek kedvez majd jobban, a szezon eddigi versenyei alapján viszont mindkét csapatnak a mezőny elejében lesz helye. De elvileg az eső még ebbe bekavarhat…

    „Stoffelnek annyit kell óvatosan elérnie, hogy egy tiszta hétvégéje legyen. Emiatt néha könnyebb üldözőnek lenni, mint ekkora előnnyel érkezni.

    Ha hibát vétesz az időmérőn és a falban kötsz ki, vagy technikai hibád van a versenyen, ez a nyomás még nagyobb lesz. De ők egy világklasszis csapat és Stoffel is nagyon jól vezet, így ez valószínűtlen. Mi annyit tehetünk, hogy a lehető legnagyobb nyomást helyezzük rájuk, és meglátjuk, mi történik.”

    Bird vs. Vandoorne, Jaguar vs. Mercedes, FE, Formula E
    Fotó: Sam Bloxham/FIA Formula E

    A másik oldalról Ian James, a Mercedes EQ első embere mintha visszhangozta volna kollégája szavait:

    „Sokan kérdezték tőlem, hogy már fél kezemet már a trófeán érzem-e, de ez nincs így. Végül is a Formula E-ről beszélünk. Főleg, ami a csapatbajnokságot illeti, ott sok pontot lehet még szerezni.”

    A másik összesítésben is 36 pont az előnyük, de ebben az esetben partnerük, a Venturi ellen, a Techeetah pedig 47-re van tőlük.

    „Ugyanúgy közelítjük meg a hétvégét, mint az összes többi versenyt eddig: olyan pozícióba szeretnénk hozni magunkat, hogy a maximális teljesítményt nyújthassuk és kihasználjuk az adódó lehetőségeket, amit a csomagunk, a csapat és a pilóták nyújtanak. A legjobb esélyt szeretnénk nyújtani magunknak.

    Már várom. Azért vagyunk ebben a helyzetben, mert jól teljesítünk nyomás alatt, és ebből nem lesz hiány Szöulban.”

    Nyck de Vries, Mercedes EQ, Mitch Evans, Jaguar, FE, Formula E
    Fotó: Sam Bloxham/LAT Images/FIA Formula E
  • Hat dolog, ami véget ér a hétvégi Formula E versennyel

    Hat dolog, ami véget ér a hétvégi Formula E versennyel

    Szöulban két versennyel fejeződik be a Formula E idei szezonja, de nem csak egy évnek, egy érának és rengeteg eddigi sikercsapatnak is vége szakad.

    Gen2

    A leghangsúlyosabb az összes változás közül, hogy a négy évada bevezetett autóknak búcsút kell mondani.

    Így is szoros versenyeket láthattunk, voltak emlékezetes pillanatok és a sorozat is tovább terjeszkedett. Több rossz pillanatból tanulva változtattak a szabályok, ennek ellenére több gyártó is búcsút mondott a Formula E-nek. De nem állt le az élet, jönnek új autómárkák és a partnercsapatok száma is növekszik.

    Aztán az új autó sem semmi, a Mercedes/McLaren átalakulásával pedig az elmúlt évek meghatározó csapata után egy újabb alakulat kerülhet az élre. De vajon ki találja el az új formulát a legjobban?

    Kompromisszumok nélkül: bemutatkozott a Formula E harmadik generációja

    e.dams – Buemi párosítás

    Nyolc évével ez volt az eddigi leghűségesebb kapcsolat, mióta az Abt kimaradása miatt di Grassi is búcsút mondott eredeti csapatának. A sorozat kezdete óta egyik másik pilóta sem töltött ennyi időt egy helyen.

    Az első három szezonban szinte megállíthatatlanok voltak, és csoda, hogy csak egy egyéni cím koronázta az erőfeszítéseiket a három csapatbajnoki titulus mellett.

    Jean-Paul Driot halála és az azt követő átszervezések azonban már megbontották azt a csapatot, ami oly sikeres volt, így a válás elkerülhetetlen lett.

    A Techeetah álomcsapat

    Már tavaly is rezgett a léc a csapatnál, ami a Gen2-éra elején volt sikeres. Most azonban már biztos, hogy elveszítették a hajtáslánc partnerüket. A megváltozott pilótapiaci körülmények miatt ráadásul valószínűleg már mindkét bajnok pilótájuknak is búcsút mondhatnak.

    A nemrég apává váló Vergne-ről azt rebesgetik, francia révén a DS-t követve a Dragonnál fog kikötni, míg da Costát a Porsche környékezte meg, ahol Lotterer távozása miatt lesz egy szabad hely.

    Akárhogy is alakuljon, nem lesz már ugyanaz a felállás a kínai csapatnál.

    A kiemelkedő Mercedes EQ

    A német gyár döntése a kivonulásról máig érthetetlen az eredményeket elnézve. Folyamatosan fejlődtek, és tavaly kettős címhódítást könyvelhettek el. Erre idén is megvan az esélyük, de jövőre már nem lesz, legalábbis ezen a néven.

    Hiába ölték bele a projektbe a brixworthi motorgyár technológiáját, és költöztették a HWA komplett legénységét Angliába, a NEOM által támogatott csapat jövőre McLarenként szerepel majd a nevezési listán.

    Audi és BMW erőforrások

    Bár hivatalosan tavaly léptek ki az ajtón, gyakorlatilag az alkatrészek és a technológia még ebben az évben is a pályán keringett a partnercsapatok révén.

    A váltás ellenére mind az Envision, mind az Andretti szállított jó eredményeket idén, de a következetesség hiányzott ahhoz, hogy bajnoki címért tudjanak küzdeni. Majd jövőre, amikor mindketten új gyártóval szövetkeznek…

    A BMW az LMDh projekt, az Audi az F1-es motorprogram miatt szakította félbe a kalandot. A búcsú egyik esetben sem biztos, hogy végleges lesz.

    Venturi, a monacói autómárka

    A sorozat egyik első csapataként egy ikontól búcsúzik a sport. Bár függetlenként az első szezonokban csak alkalomadtán termett babér a kuriózumnak számító istállónak, ahogy a Mercedesszel egyre szorosabbra fűzték a viszonyt, úgy gyakrabban jöttek a sikerek is.

    A név eltűnik, mivel a Maseratiban új „gazdára” talált a csapat, a DS-sel pedig egyik bajnoki címet nyerő erőforrásról a másikra váltanak.

  • A Formula E tárt karokkal várja Vettelt

    A Formula E tárt karokkal várja Vettelt

    A Magyar Nagydíj hétvégéjén Sebastian Vettel bejelentette, hogy a 2022-es szezon végén visszavonul a Forma-1-ből.

    A négyszeres világbajnok egyelőre nem közölte 2023-as terveit, ami azt is jelentheti, hogy végleg szögre akasztja a versenyzői sisakot.

    Vettel az elmúlt években nyíltan felszólalt környezetvédelmi- poltikai- és társadalmi kérdésekben, idén év elején pedig már önmagát is képmutatónak nevezte, amiért F1-es versenyzőként dolgozik.

    Azonban ha mégis versenyezne még, a Formula E jó választás lehet számára, noha pár éve még kritizálta a sorozatot.

    A Formula E egy teljesen elektromos hajtású sorozat, amely jelenleg a nyolcadik szezonját futja, és a nagy gyártók mellett neves versenyzőket is vonzott.

    Lucas di Grassi, aki a 2016-17-es szezonban bajnok lett a sorozatban, azt mondja, Vettel szívesen látott tagja lenne a Formula E mezőnyének.

    „Sokszor versenyeztünk együtt, főleg a Formula 3-ban, és csodálatos lenne, ha itt versenyezne” – idézte őt a The Independent.

    „Úgy gondolom, hogy az F1-ben a fenntarthatóságról szóló sok beszéd nem igazán hoz változást, például azt mondják, hogy ‘ne használjunk fosszilis üzemanyagokat’, aztán az Aramco szponzorálja őket.”

    „[Vettel] az elmúlt néhány évben tudatossá vált a világ állapotával és azzal kapcsolatban, hogy mit tehet azért, hogy jobbá tegye azt, és sportemberként arra használja a platformját, hogy megpróbálja jobbá tenni a világot, ami szerintem nagyon nemes dolog tőle.”

    Azonban di Grassi nem számít arra, hogy a jelenlegi Aston Martin versenyző jövőre átigazol a Formula E-be.

    „Öröm lenne, ha velünk versenyezne, de nem hiszem, hogy ez megtörténik” – mondta.

    „A Formula E egy nagyon nehéz környezet, bár a Gen 3-mal minden a nulláról indul, így tökéletes lenne az időzítés arra, hogy valaki beugorjon, és biztos vagyok benne, hogy versenyképes lenne.”

    „Csak ez időbe telik, a Formula E egy nagyon különleges versenysorozat, és nincsenek edzések vagy tesztnapok, szóval időbe telik, de öröm lenne, ha velünk versenyezne.”

  • Tokiói utcai verseny a Formula E pilóták kívánsága

    Tokiói utcai verseny a Formula E pilóták kívánsága

    2023-ban nagy változáson megy keresztül a Formula E, nemcsak a Gen3-as autókat vezetik be, de a naptárban is új helyszínek jönnek.

    India és Brazília érkezése mellett Dél-Afrika érkezése is biztosnak tűnik, ennek ellenére a pilóták egy konkrét helyszínt nagyon szeretnének még a versenynaptárba.

    „Nagyon adnám Tokiót. mondta Lotterer még New Yorkban. – 15 évig ott éltem, szerintem nagyszerű város. Futurisztikus helyszín, úgyhogy nagyon király lenne.”

    Nemcsak ő, egy másik Formula E pilóta is töltötte karrierje egy részét a szigetországban, így az ötlet rögtön kapott még egy szavazatot.

    „Én éltem Japánban, versenyeztem is ott, és szerintem Tokió egy hihetetlen város. Rengeteg ember van, rengeteg minden történik egyszerre, és a bajnokságnak is jó lenne, ha erősítenénk az ázsiai szakaszt.”

    A japán főváros kitűzte céljául a zéró kibocsátást 2050-re, ezt a szennyezés csökkentésével és megújuló energiaforrásokra való váltással érnék el. Az ország szurkolói ráadásul híresen lelkesek, így Tokió két szempontból is passzol a Formula E-hez.

    „Japán nagyszerű lenne. – válaszolta a felvetésre az idei bajnoki cím várományosa, Stoffel Vandoorne. – Mondjuk Tokióban valahol.”

    Persze nem először merül fel az ötlet, most azonban még időszerűbb, mint eddig. A Gen3 érára ugyanis a Nissan már elkötelezte magát, így lenne hazai érdekeltségük a mezőnyben.

    Ráadásul most debütál majd helyszínként Szöulban az olimpiai park, amiből Tokió is rendelkezik eggyel. A Formula E már a pekingi stadion körül rendezte, ha pedig a koreai rendezés is sikeres lesz, akkor egy újabb, már használaton kívüli komplexumnak adnának új életet.

  • New York kimaradhat jövőre, de mi a helyzet az üres időpontokkal?

    New York kimaradhat jövőre, de mi a helyzet az üres időpontokkal?

    A Formula E 2022-23-as naptárában még sok kérdéses időpont szerepel, egy nagy hiányzó azonban így is volt: New York.

    Mint kiderült, nem az egyik, még szabadon álló időpontra várnak, hanem a brooklyni helyszínen átalakítási munkálatok lesznek, ami miatt kétséges a verseny rövidtávú jövője. Azonban így is kulcsfontosságú lenne a sorozatnak, hogy az idénynyitóvá avanzsáló Mexikón kívül legyen még egy forduló Észak-Amerikában.

    „New Yorkban mindig is jó versenyeink voltak, ott van Manhattan háttérként, de kicsit be vannak szorítva a lehetőségeink. Végülis a helyszín egy dokk. Szóval nem mi vagyunk az elsődleges bérlők, és fejlesztési munkálatok folynak majd a következő években.” fejtette ki a helyzetet Jamie Reigle, a Formula E vezérigazgatója.

    „Így egyre kevesebb lesz a mozgásterünk, nem valószínű, hogy a Formula E ki tud bontakozni majd ugyanazon a helyszínen. Nagyon lenne Brooklynban megoldani, de ha nem megy, akkor New York további részeit is figyelembe vesszük. Ezt is vizsgáljuk, de közben másik városokat is, mint például Los Angeles.

    Nagyon örülnék, ha probléma nélkül megtörténne az átmenet, de ez nem így megy. Ezért írtunk helyszín nélküli időpontot, mert több amerikai várossal is tárgyalunk. Nem tudom, mit dob a gép a végén, de meg akarom adni a legjobb lehetőséget, hogy a következő Világtanács ülésig tisztázzuk a dolgot.”

    Egy másik meglepő, meg nem erősített helyszín Fokváros volt, amit már be is jelentettek, de végül nem jelöltek ki hozzá dátumot. Kétélű kommunikációt folytatnak erről Reigle-ék, de New Yorkhoz hasonlóan követve nem erősítenek meg semmit, amíg 100%-ig nem biztos.

    „A Vancouverrel kapcsolatos tapasztalatainkat követően, végképp biztosak akarunk lenni mindenben. Azonban Fokvárossal kapcsolatban nincsenek kételyeink. Ami a sorozatot illeti, ikonikus és gyönyörű városokat célzunk meg, Fokváros pedig illik a képbe. El is akarunk menni, de biztosra akarunk menni.

    Ők már elkezdték a munkálatokat, és sokkal előrébb vannak, mint ahogy Vancouver bármikor is volt. De megtanultuk a leckét, inkább most biztosítunk mindent, aztán tesszük hozzá a naptárhoz, minthogy bejelentsük, aztán visszakozzunk.”

  • Helyre került a Formula E Gen3 kirakójának utolsó előtti darabja

    Helyre került a Formula E Gen3 kirakójának utolsó előtti darabja

    A Gen3 éra elején nagy lesz az átrendeződés a gyártók és a partnercsapatok terén, most azonban úgy tűnik, leülepedni látszik a Formula E körül kialakult kavarodás.

    Az Audi, a BMW és a Mercedes kivonulása nagy slamasztikában hagyta az addigi gyári csapatokat és a partnereiket is. Hiába érkezett a Maserati és a McLaren, egyelőre gyártói hajtásláncot nem hoztak magukkal.

    Csapatok terén az Abt tér vissza, a McLaren a Mercedes EQ-t, a Maserati pedig a Venturit váltja majd. Az így kialakult lista pedig hat gyártót és tizenkét csapatot takar, tehát átlagban mindenki két csapatot lát majd el az erőforrásokkal.

    Meg is indult a versenyfutás a legjobb helyekért, azonban korántsem egyértelmű, mi a sorrend a gyártók között. Vagy legalábbis mi lesz a helyzet jövőre.

    A mostani bajnokesélyesek közül a Mercedes és a Venturi egy hajtásláncot használnak, ami jövőre már nem lesz ott a rajtrácson, a Techeetah pedig elvesztette a DS-t mint partnert. Ki marad tehát?

    Az idei futamgyőztesek közül a Jaguar (az Auditól átvett Envisionnel), a Porsche (a BMW kivonulása után megszerzett Andrettivel) és a DS (gyári csapatuk a Maserati/Venturi lesz, valamint a Dragonnak szállítva) marad továbbra is a mezőny része.

    Talán a legfurább párosítás, hogy a Nissan mellé a McLaren társult be, így két – különböző cégcsoporthoz tartozó – márkát is viselnek majd magukon a csapattagok.

    A legújabb bejelentés szerint a Formula E egyik leghűségesebb márkáját az egyik első csapat egészíti majd ki jövőre. Így jött létre az Abt-Mahindra páros.

    A sereghajtó NIO ragaszkodott ahhoz, hogy saját technikával induljanak neki a Gen3-nak, nekik valószínűleg a hoppon maradt Techeetah lesz a partnerük. Persze csak akkor, ha a Techeetah megmarad, és más gyártó nem vállalja azt, hogy rendhagyó módon három csapatot is ellátnak.

    A jövő évi felosztás:

    Csapat Hajtáslánc
    Jaguar
    Jaguar
    Envision
    Porsche
    Porsche
    Andretti
    Maserati
    DS
    Dragon
    Mahindra
    Mahindra
    Abt
    Nissan
    Nissan
    McLaren
    NIO 333 NIO
    Techeetah ?
  • Sims ráunt a Formula E-re, azért felhagy az ott versenyzéssel

    Sims ráunt a Formula E-re, azért felhagy az ott versenyzéssel

    Miután négy évig versenyzett a tisztán elektromos hajtású bajnokságban, Sims kifejtette, hogy a Formula E formátuma „már nem igazán” jön be neki. Azt mondja, hogy „magabiztosabb” lenne, ha visszatérhetne az endurance kategóriában való versenyzéshez.

    Sims 2012-ben a Status Grand Prix LMP2-es csapatával kezdett el hosszútávú kategóriákban versenyezni az Európai Le Mans sorozatban, amit együléses versenyzéssel egészített ki. Azóta leginkább a GT-versenyzésre specializálódott.

    2014-ben átkerült a brit GT-be, ahol az Ecurie Ecosse BMW Z4 GT3-as autójával versenyzett, majd 2016-ban egy szezont teljesített a Rowe Racinggel a Blancpain GT Series Sprint Cupban a csapat BMW M6-osával.

    A brit a Rahal Letterman Lanigan BMW csapatnál is versenyzett az IMSA-ban, mielőtt 2018-ban a BMW Andretti csapatával a Formula E-be került volna – amellyel megnyerte a 2019-es második Diriyah E-Prix-et.

    Az idei Le Mans-i 24 órás versenyen is versenyben volt a GTE Pro győzelemért a Corvette-tel, mielőtt az LMP2-es pilótával, Francois Perrodóval történt baleset következtében kiesett.

    „Egyszerűen sosem éreztem magam 100%-ig komfortosan a [Formula E] autóval” – mondta Sims a Motorsport.com-nak.

    „Egyszerűen egy kicsit elveszettnek éreztem magam az összes versenynapon. Ami, hogy őszinte legyek, szerintem valószínűleg sokakkal így van.”

    „De visszatérek az endurance versenyzéshez, és ez olyan, mintha egy ismert dolog lenne; sokkal kényelmesebben érzem magam, sokkal magabiztosabb vagyok ott.”

    „És általában úgy tűnik, hogy a teljesítményszintem ebben magasabb másokhoz képest, annál amit itt, az egész szezonban el tudok érni.”

    „Nem fogok éveken át versenyezni, ez nem olyan, mintha a húszas éveim elején lennék vagy ilyesmi. Egyszerűen úgy döntöttem, hogy arra koncentrálok, amit tisztán vezetési és sportszakmai szempontból élvezek” – mondta a 34 éves versenyző.

    „Kár, mert nyilvánvalóan szeretem, amit a Formula E képvisel; nagyon lelkesedem az elektromos autókért és általában a fenntarthatóságért.”

    „Szóval szép lett volna, ha sport szempontból is jobban illik hozzám a dolog, de szembenéztem a valósággal, és most itt az ideje, hogy én magam is változtassak.”

    Nem dőlt még el, hol folytatja

    Sims hozzátette, hogy egyelőre nem dőlt el semmi a hosszú távú versenyzéssel kapcsolatban, de elmondta, hogy a saját feltételei szerint döntött úgy, hogy elhagyja a Formula E-t.

    „Még nincs semmi elrendezve a jövő évre; nem arról van szó, hogy sikerült valamit bebiztosítanom, és ez döntött volna; tisztán személyes szempontból hoztam meg a döntést [hogy távozik a Formula E-ből]. Majd meglátjuk, mi történik.”

    „Krábban az IMSA-ban is vezettem, és nagyon élveztem a versenyzést. Teljesen nyitott vagyok mindenféle dologra.”

    „Élvezem a BMW-vel végzett munkámat, amelyet az elmúlt néhány évben elsősorban a Nordschleife környékén végeztem.”

    „Rengeteg verseny van a környéken. Nem feltételezem, hogy bárki listájának élén leszek bármelyikben is, de remélhetőleg még mindig van bennem megfelelő teljesítmény.”

  • Bird törött kézzel is pontot szerzett, de kihagyja a szezonzárót

    Bird törött kézzel is pontot szerzett, de kihagyja a szezonzárót

    Sam Bird második hazai futamán már az első körös koccanásban sérülést szerzett, de csak a verseny után tudta meg, hogy bármi baja lenne.

    A brit 15. helyről rajtolva egy lassú defekt ellenére nyolcadik helyen végzett a versenyen. Ezt követően pedig a futam után kórházba ment kivizsgálásra. Ott derült ki, hogy elmozdult bal kézközépcsonttörése van.

    Az orvosok nem tisztázták időben a Seoul E-Prix-re, így az utolsó két futamon nem áll rajthoz. Helyén a csapat egyik tartalékpilótája – és az utolsó tavalyi futam győztese – Norman Nato lesz majd ott.

    Bird most először hagy majd ki futamot a sorozat történetében, ezzel nem lesz meg neki a 100 indulás. Egy másik sorozata is megszakad, ugyanis eddig minden szezonban nyerni tudott, idén azonban ez nem jött össze neki, ezzel pedig már nem is fog.

    „Korántsem esik jól, hogy ki kell hagynom az utolsó két versenyt Szöulban, főleg, mivel utóbbi 100. versenyem lett volna. A következő heteket a műtét utáni lábadozással töltöm majd, hogy készen legyen a kilencedik szezon tesztelésére. Bízom Normanben, ő is futamgyőztes, biztos vagyok benne, hogy értékes pontokat fog szerezni a Jaguarnak.” – nyilatkozta Bird ezzel kapcsolatban.

    A csapatfőnök, James Barclay és a helyettes, Nato is mihamarabbi felépülést kívántak a britnek, és kiemelték, számítanak rá a Gen3 éra kezdetén.

  • Japánban eredményes újoncot igazolhat a Nissan

    Japánban eredményes újoncot igazolhat a Nissan

    A Nissan által mutatkozhat be a következő Formula E szezonban Sacha Fenestraz. A 23 éves francia-argentin versenyző a Gen3-as korszak 2023-as kezdetére csatlakozhat a csapathoz.

    Jelenleg a Super Formulában versenyez, és negyedik japán szezonjában a harmadik helyen áll a bajnokságban, de a Kondo Racing csapatnál vállalt jelenlegi kötelezettségeinek teljesítése után visszatér az európai versenyzéshez.

    Amellett, hogy Super Formula futamgyőztes, míg Japánban versenyzett, Fenestraz Super GT dobogós helyezéseket szerzett, és 2019-ben a japán Formula 3 bajnoka volt.

    Fenestraz jól ismeri a Formula E-t, miután az elmúlt három évet a Jaguarnál töltötte tartalékversenyzői szerepkörben. A Jaguar számára szimulátoros és pályateszteket is végzett.

    Amikor a The Race múlt hétvégén Londonban Fenestrazról kérdezte, a Nissan motorsportért felelős ügyvezető igazgatója, Tommaso Volpe nem erősítette meg, hogy szerződést kötöttek volna vele, de kijelentette, hogy már régóta kiemelt fontosságú versenyző a potenciális újonnan szerződtetett pilóták között.

    „Nem fogom megerősíteni a következő szezonra vonatkozó versenyzőinket. De ami Sachát illeti, igen, ő mindenképpen az érdeklődésünk középpontjában álló versenyző” – mondta Volpe.

    „Nagyon nemzetközi profilja van, de a legfontosabb, hogy már ebben a fiatal korban megmutatta, hogy nagyon tehetséges.”

    „Megnyert néhány utcai versenyt [Pau F3 2018-ban], ami nagyon izgalmas, és egy olyan márka számára, mint a Nissan, van még egy rublika, amit ő kipipálhat: hogy Japánban versenyzett.”

    „Egy olyan márka számára, mint a Nissan, ez egy további ok az érdeklődésre.”

    „Szóval, megerősíthetem, hogy az általunk értékelt nevek listáján ő mindenképpen az egyik olyan név, aki érdekel minket.”

    A The Race információi szerint Norman Nato is tárgyalásokat folytat a Nissannal egy esetleges visszatérésről a Formula E-be a következő szezonban. Ezek a tárgyalások az elmúlt hetekben vélhetően jelentősen előbbre léptek, bár még nem tudni, hogy lett-e megállapodása.

    Volpe elmondta, hogy a Nissan a fiatalok és a tapasztalat versenyzők elegyét szeretné a csapatban tudni.

    „Egy tapasztalt versenyzőnk biztosan lesz, de szeretnénk, ha lenne egy fiatal pilótánk is, mert a harmadik generációba lépünk egy olyan tervvel, amely hosszú távra vonatkozik” – mondta.

    „Úgy gondoljuk, hogy ez a megfelelő pillanat egy fiatal versenyző bemutatására, ahelyett, hogy később tennénk meg.”
  • Tiszteletkör stadionban – így ünnepelhet a Formula E új bajnoka

    Tiszteletkör stadionban – így ünnepelhet a Formula E új bajnoka

    Az első szöuli hétvégével zárul a Formula E idei szezonja, Mexikóhoz hasonlóan pedig egy stadion is a pálya része lesz.

    Dél-Korea fővárosa a Jamsil Sportközpontban alakította ki a pályát, amivel már pár éve tervezik a Formula E-t magukhoz csábítani, de a járvány miatt eddig erre nem került sor.

    Az előzetes pályarajzot a verseny előtt frissítették egy újabb vonalvezetéssel, ami némileg egyszerűbb, mint az eddigi változat.

    A stadionban fekvő, eddig komplex szakasz jóval egyszerűbb lett, most tényleg tiszteletkört jelent majd a verseny után a versenyzőknek, míg a pálya külső szakasza is több változáson esett át.

    Ezen kívül a boxutca került át az aszfaltcsík másik oldalára, a célegyenes előtti 180 fokos visszafordítót a kör elejére helyezték át, és variálták meg egy kissé.

    A verseny köré épülő fesztiválról már azt is tudni lehet, hogy a Formula E partnere, a BTS is résztvevő lesz.

    Nade ki lesz az, aki a két futam után örülhet?

    Stoffel Vandoorne jelenleg több, mint 3 ponttal vezet a legközelebbi rivális, Mitch Evans előtt, aki már nem első bajnoki csatájára készül. Mivel Szöulban még 58 pont vár gazdára, Mortara és Vergne is matematikailag esélyes még a címre.

    Evans a mostani álláshoz képest Londonban értékes 14 ponttal tudta volna faragni hátrányát a Mercedes belga pilótájával szemben. Azonban – a 2021-es sorsdöntő futamhoz hasonlóan – egy inverter hiba miatt ki kellett állnia a versenyből.

    Vandoorne eközben semmitől sem zavartatva szinte fél kezét a trófeán tarthatja. Bár ahogy ez tavaly is bebizonyosodott, a leintésig még bárkiből bajnok válhat. Ha Evans megint egy olyan hétvégét produkál, mint Rómában a dupla győzelmével, akkor a mercedesesnek 22 pontot még össze kellgyűjtenie. Ha egyik futam nem jön neki össze, akkor viszont ez is gondot okozhat.

    Persze ugyanez igaz az Evanstól 5 pontra lévő Mortarára is, igaz, ő még nem szerzett két győzelmet egy hétvégén. Így mindenképp felértékelődnek Vandoorne számára az extra pontok, emiatt pedig már az időmérőn is maximumot kell majd nyújtania.