Kategória: Formula E

  • Az Envision szeretné tisztázni a szabályokat Buemi büntetése után

    Az Envision szeretné tisztázni a szabályokat Buemi büntetése után

    Az Envision csapatvezetője, Sylvain Filippi, zavart és mérges a Hyderabady-i E-Prix után, kiosztott büntetés miatt, amit Buemi-re osztott ki az FIA.

    Buemi a harmadik helyen ért célba Jean-Éric Vergne és a csapattársa Nick Cassidy mögött, ami azt jelentette, hogy az elmúlt négy verseny alatt ez már a második pódiuma volt. Viszont nem sokáig örülhetett az eredménynek, ugyanis a felügyelők egy áthajtásos büntetést osztottak ki rá, ami a verseny vége miatt egy 30 másodperces büntetéssel tettek egyenlővé. Az ok az „energia túlhasználtsága” volt. Ezzel a harmadik helyről a 15. helyre esett vissza.

    Az Envision hosszas vitát folytatott a felügyelőkkel, miután megkapták a szankciót, amely a szabályos használatban megengedett 300 kW-os teljesítményt meghaladó túlteljesítményt jelentett, és óvást nyújtottak be ellene.

    Mielőtt az óvás benyújtották, Filippi elmondása szerint nem léptek ki a határon.

    „Soha sem léptük túl a 300kW-ot. Volt egy abnormálisan viselkedő cellánk az egyik akkumulátorban, ami azt jelentette, hogy az akkumulátor által leadható teljesítmény jóval alatta volt. A rendszer mindent megtett, hogy a 300 kW alatti teljesítmény körül maradjon, de ez nyilvánvalóan teljesen abnormális viselkedés, ilyet még sosem láttunk.”

    Ebben a szezonban ez csak a második alkalom, hogy ilyen forgatókönyv történt, miután Dan Ticktumot megbüntették egy hasonló incidensért a mexikóvárosi futamon.

    Filippi fenntartotta, hogy nem volt még ehhez hasonló eset, ezért ez az egyik ilyen új Gen3-as dolog, amit még soha senki nem látott.

    „Nem vagyunk nagyon boldogok, mert a büntetés olyan volt, mintha előnyre tettünk volna szert, miközben hátrányban voltunk.”

    „Ami egyértelműen nem helyes, amit szerintem bárki megérthet, az az, hogy ez egy kemény sportbüntetés. Úgy büntettek meg minket, mintha nagy előnyre tettünk volna szert, miközben soha nem tettünk szert semmiféle előnyre, épp ellenkezőleg, masszívan alulteljesítettünk, mégis megkaptuk a büntetést.”

    A felügyelők döntése alapján, a büntetést azért szabták ki, mert megsértették a 2022/2023-as Formula E sportszabályzat 27.10-es cikkelyét, ami az „általános autós és személyzeti követelményekre” vonatkozó tágabb cikkelyt érinti.

    „A rendelkezésre álló teljesítmény szintje fokozatosan csökken, ahogy a RESS max cellahőmérséklet eléri [sic] a maximumát, ahogyan azt az FIA Supplier Battery Software Implementation Guide (FIA Beszállítói akkumulátor szoftver implementációs útmutatója) leírja.”

    Buemi korábban elmondta, hogy szerinte az utolsó három-négy körben hiányzott egy kis erő a kanyarokból kijövet.

    „Nem volt nagy, de úgy éreztem, hogy nincs meg a teljes erőm. Nyilvánvalóan az akkumulátor lemerült, ami egyértelműen egy probléma. Semmit sem tudtunk tenni ellene.”

    „Túlzásba vitték az áthajtást, amikor alapvetően az elmúlt három-négy kört kevesebb erővel vezettem.

    „Csak a végére akarok járni a dolognak, de igazságtalanságnak tartom, ha sportbüntetést kapok azért, mert kevesebb volt a teljesítményem. Úgy gondolom, talán különbséget kellene tenni, ha előnyre teszel szert, vagy ha nem. Ha nem szereztél előnyt, akkor szerintem a büntetés nem lehet sportbüntetés.”

    Míg Cassidy a második Hyderabady-i E-Prix-en, addig Buemit megbüntették

  • Bird elismeri a hibáját, miután kiütötte Evanst a Hyderabad-i E-Prixen

    Bird elismeri a hibáját, miután kiütötte Evanst a Hyderabad-i E-Prixen

    Sam Bird vállalta a teljes felelősséget amiatt, hogy nekiütközött csapattársának, a Jaguar TCS Racing-nél versenyző Mitch Eveans-nek.

    Az első indiai E-Prix hétvége első edzésein úgy tűnt még, hogy a Jaguar lesz az a csapat, ami mindenki másnak le kell győznie, viszont a verseny féltávja felé egy hatalmas dráma kerekedett, ami megpecsételte a brit csapat esélyeit a versenyt tekintve.

    A 13. körben Sam Bird elszámolta magát, túlzottan optimista volt és kiütötte a saját csapattársát a sikánba menet. Az esetbe még Sacha Fenestraz és Max Günther is belekeveredett. Az ő autóik nem sérültek meg, de visszaestek a mezőny legvégére.

    Az incidens előtti esély nem csak a Jaguar legjobb esélyének tűnt, de azt is magában hordozta, hogy akár véget vethetnek a Porsche korai nyerési szériájának.

    A továbbiakban elmagyarázta, hogy ő hogyan élte meg az esetet és hogy mit csinálhatott volna másképpen.

    „Az egyenesben pórbáltam jobban nyomni, hogy kevesebb legyen a különbség Günther-hez képest [aki ő mögötte volt]. Korábban fékeztek, mint gondoltam, és a sebességem túl nagy volt, ezért belülre kellett mennem, különben elütöttem volna Sachát. De sajnos Mitch volt ott.”

    „Talán csak Sachának kellett volna nekimennem, és akkor Mitch-nek nem lett volna semmi baja. De versenyzőként, ha látod az első srácot, akkor azt próbálod meg először elkerülni.”

    A verseny után a láthatóan megtört Bird személyesen is bocsánatot kért Evans-től és gyorsan magára vállalta a teljes incidenst.

    „Egy hibát vétettem, és ezzel sok ember versenyének vetettem véget. Nincs túl sok mondanivalóm. Az én hibám volt és vállalom a felelősséget. Azt kívánom, hogy bár csak ne így történt volna, de ezen már nem tudok változtatni.”

    „Mind a csapat, mind a csapattársam és a többi versenyző esélyét elvettem. Nagyon rosszul érzem magamat emiatt. De két hét múlva újra versenyzünk, és megpróbálhatunk javítani ezen. A jó dolog az, hogy gyors autónk van.”

  • Míg Cassidy a második Hyderabady-i E-Prix-en, addig Buemit megbüntették

    Míg Cassidy a második Hyderabady-i E-Prix-en, addig Buemit megbüntették

    Nick Cassidy idén még nem volt a legjobb öt versenyző között, viszont a hétvége során változtatott ezen, ugyanis a Hyderabad-i E-Prixen a második helyet szerezte meg.

    A kvalifikáción a 10. helyet sikerült megszereznie, viszont a verseny során sikerült a DS Penske volánjánál lévő Jean-Eric Vergne-t megizzasztania a verseny utolsó köreiben.
    Vergne, a Formula E kétszeres bajnoka mesterien védekezett az utolsó kanyarokban, maga mögött tartva az Envision versenyzőjét, Cassidy-t.
    Ezzel a 10. győzelmét szerezte meg, ami a hetedik szezon óta az első.

    Cassidy szerint nagyon jól ment az autó.

    „Egy nagyon jó autóm volt ma, nagy köszönet ezért a csapatnak. Szerintem az eddigi versenyek az év ezen részében nagyon jók voltak.”

    Az Envision versenyzője ezzel az 5. helyre lépett fel a ponttáblázatban a versenyzők oldalán.

    Cassidy az együttérzését fejezte ki a honfitársa, Mitch Evans iránt, aki a Jaguar TCS Racing csapatánál versenyzik, és nem mellesleg az Envision Racing partnercsapata.
    Evanst, a csapattársa Sam Bird ütötte ki a versenyből, miután Bird a hajtűkanyarba való poros íven belülre lendülve kikerülte Sacha Fenestraz-t, és talán túlságosan mohón nyomta be a „támadási módot”, amivel egy rémálom vált valóra a Jaguar csapat számára.

    „Együttérzek Mitch-el, és a Jaguar-al is ma, mert jó partnerek. Nagyon erősen kezdték meg a szezont és a csomagunk is erős. Szomorú vagyok amiatt, hogy ilyen módon kellett kiállniuk a versenyből.”

    Ezentúl az Envision Racing-et is sújtotta némi csapás, mivel a 3. helyre beérő Sebastien Buemi-től a dobogós ceremónia előtt vették el a helyét, és büntették meg egy áthajtásos büntetéssel. Mivel az FIA szenzorai szerint több energiát használt fel a megengedett limiten túl. Ezzel az Envision a második alkalommal vesztett el dupla pódiumos helyezéseket az elmúlt 4 évben.

    Óriási Jaguar dráma után Vergne győzelem született Indiában

  • Óriási Jaguar dráma után Vergne győzelem született Indiában

    Óriási Jaguar dráma után Vergne győzelem született Indiában

    A DS Penske pilótája, Jean-Éric Vergne nyerte a Formula E vadonatúj versenyét Hyderabadban. A francia bajnok többek között a két Jaguár drámájának és a zseniális energiabeosztásának köszönhetően szerezhette meg Penske első sikerét 2016 óta.

    A pole-ból rajtoló Mitch Evans meg tudta tartani a vezető pozícióját a mellőle rajtoló Jean-Éric Vergne-nyel szemben. Mivel a pályán nehéz előzni, ezért kevés pozíciócsere történt a rajtot követően.

    Edoardo Mortara nagyon hamar pórul járt, ugyanis elmérte a féktávot a sikánba menet és ütközött Nick Cassidy-vel. A Maserati pilótájának leszakadt az első szárnya, de ennek ellenére kintmaradt a pályán és nem jött be a bokszba egy új elemért.

    A 7. körben Evans felvette az első attack modeját és eközben mögötte Sébastien Buemi átvette az első helyet Vergne-től egy kifékezős manővert követően. A svájci pilóta óriásit nyert ezzel, mert miután ős is aktiválta a plusz lóerőit, Evans elé ért vissza, így át tudta ugrani az új-zélandi riválisát.

    A 13. körben egy óriási dráma történt: Sam Bird elszámolta magát, túlzottan optimista volt és kiütötte a saját csapattársát a sikánba menet. Az esetbe még Sacha Fenestraz és Max Günther is belekeveredett. Az ő autóik nem sérültek meg, de visszaestek a mezőny legvégére.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

    Nem sokkal később Vergne visszavette a vette a vezetést és nagy meglepetésre a 12. helyről induló Jake Dennis már a 3. helyen autózott és Nick Cassidyvel csatázott a 2. pozícióért. Az Envision pilótája azonban lerázta magáról a németet és üldözőbe vette az elektromos széria harmadik évadának bajnokát.

    A 24. körben be kellett hívni a pályára a biztonsági autót, miután Jake Hughes McLarenje nagyon rossz helyen állt meg a versenypályán. Vergne-nek fel kellett kötnie a gatyáját az újraindítás után, mert a mögötte érkező Cassidy-nek 3 százalékkal több energiája volt.

    A zöld zászló után René Rast azonnal megtorpedózta Dennis autóját hátulról, ami miatt mindkettőjük számára is véget ért a verseny. Vergne hősiesen védekezett a robogó Envisionökkel szemben. Antonió Félix da Costa a Szaúd-Arábiában megélt pechjei után belehúzott és elkapta Oliver Rowlandet a 4. helyért. A portugál egyébként már a rajt után is sokat tudott előretörni és ezzel a manőverrel koronázta meg a teljesítményét.

    Vergne 1%-kal kezdte meg az utolsó kört, ami miatt fel is torlódott mögötte a mezőny. A DS Penske francia versenyzőjének pont elfogyott az energiája amint átszelte a célvonalat, így ő nyerte meg a versenyt.

    A francia mögött még Cassidy és da Costa állhatott fel, miután a 3. helyen célbaérő Buemi egy utólagos 17 másodperces büntetést kapott túlzott energia használatért, ami miatt pontot sem szerzett.

    A futam végeredménye:

    Hely  Pilóta Csapat Kör Különbség
    Jean-Eric Vergne DS 33
    Nick Cassidy Jaguar 33 0.400
    A.F.da Costa Porsche 33 1.859
    Pascal Wehrlein Porsche 33 2.855
    S.Sette Camara NIO 33 3.523
    Oliver Rowland Mahindra 33 7.138
    Norman Nato Nissan 33 7.318
    S.Vandoorne DS 33 7.564
    André Lotterer Porsche 33 8.703
    10  Edoardo Mortara Maserati 33 9.073
    11  Nico Muller Mahindra 33 10.622
    12  Sacha Fenestraz Nissan 33 11.635
    13  Max Gunther Maserati 33 15.446
    14  Lucas di Grassi Mahindra 33 15.999
    15  Sébastien Buemi Jaguar 33 17.735
    16  Jake Dennis Porsche 32
    –  Rene Rast Nissan 25
    –  Jake Hughes Nissan 22
    –  Sam Bird Jaguar 18
    –  Dan Ticktum NIO 15
    –  Mitch Evans Jaguar 12
    –  K.van der Linde Mahindra 9

    Di Grassi: 100%-on fogunk teljesíteni a Mahindra hazai futamán

  • Di Grassi: 100%-on fogunk teljesíteni a Mahindra hazai futamán

    Di Grassi: 100%-on fogunk teljesíteni a Mahindra hazai futamán

    A Mahindra Racing egyike azoknak a csapatoknak, akik a kezdetektől fogva a széria részét képezik, s ezzel együtt eljött a nagy pillanat számukra is, amikor a saját hazai versenyükön vehetnek részt, indiában, pontosabban Hyderabad-ban.

    A 2014-es kezdet óta 5 győzelmet és 24 pódiumot szereztek a teljesen elektromos autókkal hajtott szezonok során. Az elismerések mellett a sportág iránti szenvedélyükről is emlékeznek rájuk, sőt, a rajongóikat magyarul „szenvedélyisták”-nak nevezik.

    Lucas di Grassi szerint fontos számukra ez a verseny helyszín, és büszke arra, hogy a részesei lehetnek ennek.

    „Ez egy nagyon fontos verseny számunkra, és nem csak Mahindrának, hanem az egész Formula E-nek. Jelenleg csak egy világbajnokság van a teljes országban, ami pedig a Formula E. Ugyan járt már itt a Formula 1, de az hosszú ideje volt már.”

    A Formula E céljai között szerepelt mindig is az elektromos jövő promótálása. Ezzel a versennyel a széria történetében a 27. helyszínné válik a Hyderabad-i pálya.
    A korábbi bajnok szerint a Mahindra volt eddig az egyik vezető erő azzal kapcsolatosan, hogy indiába is ellátogasson a mezőny.

    „A Formula E a jövő, ez elektromos és a Mahindra egyébként is elektromos járműveket gyárt indiában, mint például az új SUV-ot, amit a múlthéten mutattak be. Itt a pillanat az elektromos autók számára, de még az elektromos tuk tuk-ok [három kerekű kisautó, a szerk:.] számára is. Az elektromos Az elektromos mobilitás a mikró mobilitástól egészen a teherautókig terjed.”

    „Sok potenciál van indiában, de ez nekünk mindenképpen speciálisabb, mivel a Mahindra az egyetlen indiai gyártó a rajtrácson. Szóval, 100%-on fogunk teljesíteni, hogy a lehető legjobb versenyt teljesítsük valaha!”

    Vergne: A „betonkemény” gumikkal szinte lehetetlen előzni

  • Wehrlein autót tört az első szabadedzésen Hyderabad-ban

    Wehrlein autót tört az első szabadedzésen Hyderabad-ban

    Az eddig domináns Porsche-nak ki kellett hagynia az első szabadedzést a Formula E Hyderabad-i fordulóján, miután a bajnokságot vezető Pascal Wehrlein hatalmas balesetet szenvedett.

    Az edzés alapvetően már 50 percet késett, amíg „a helyi hatóságok megoldottak egy technikai problémát a pálya körüli utakon”, az FIA szerint.
    Megalapozatlan hírek szerint egy járművet hagytak a pályán, avagy annak közelében, amelyet nem lehetett elmozdítani.

    Wehrlein, aki legutóbb másodjára is megnyerte a Diriyah-i versenyt, az edzés első perceiben nagy sebességgel megpördült a pálya utolsó kanyarjához közeledve és nekicsapódott a falnak.

    A Porsche versenyzője saját lábán távozhatott a helyszínről, viszont a gyorsulásmérő szenzor bejelzett ezért megszólalt az autó szirénája is.
    A jelenség a Formula 1-ből ismert feketedobozhoz köthető. Az autókra fel lettek szerelve gyorsulás mérők, és további szenzorok. Amiknek az értékei alapján, ha úgy ítéli meg a szoftver, hogy súlyosak voltak, akkor elindít egy szirénát.
    A szenzorok értékei főképp az akkumulátorok feszültségét, a gázpedál állását, a fékerő nyomását, az autó gyorsulását, és persze még sok más egyéb adatot figyel, ami a mérnökök számára fontos lehet.
    Így a szirénával együtt is jelzi az autó az eset súlyosságát, mind a pályabírók és mind a pálya személyzete felé.

    A belga versenyzőt a vizsgálatok után is rendben találták, így részt vehet a versenyhétvége további részében, már amennyire sikerül a Porsche-nak összeraknia az autót.

    Az edzés mindössze hétperces leállás után folytatódott.
    Antonio Felix da Costa a másik gyári Porsche versenyző, valamint az Andretti Porsche mindkét pilótája, Jake Dennis és Andre Lotterer is a boxban maradt edzés további részében.

    Így állnak a Formula E bajnokságai a szaúdi forduló után

  • Daruvala meglepő kijelentést tett a Formula 2-es pilóták kapcsán

    Daruvala meglepő kijelentést tett a Formula 2-es pilóták kapcsán

    Az évek alatt bebizonyosodott az a tény, hogy a fiatal versenyzőknek nagyon nehéz a Formula 2-ből a Forma-1-be kerülniük. Az F1-es lehetőségek hiányéban sokan kénytelenek más felé fordulni és nagy valószínűséggel Jehan Daruvala is így fog tenni.

    Az indiai Red Bull junior – aki nemrégiben a McLaren 2021-es autóját is tesztelhette – már a harmadik teljes szezonját teljesíti majd a Formula 2-ben, így nem valószínű, hogy bármikor is lehetőséget fog kapni az autósport királykategóriájában. Az indiai már csak emiatt is kezdett el szemezni a Formula E-vel, ahová egyre több Formula 2-ben is megfordult versenyző kerül (Dan Ticktum, Jake Hughes, anno pedig Sergio Sette Camara és Nyck de Vries – a szerző).

    Daruvala nemrégiben az elektromos sorozatban szereplő indiai csapattól, a Mahrindrától kapott egy tesztpilótai lehetőséget. A Red Bull junior élt is a sansszal, amire egy „hasznos tanulási lehetőségként” tekint. A munkáját pedig a csapat versenyzői, Lucas di Grassi és Oliver Rowland is nagyra értkeli.

    „Jó érzés, hogy két ekkora tapasztalattal rendelkező pilótával dolgozhatok együtt” – mondta Daruvala. – Mellettük nagyon sokat tudok tanulni és az is nagyon jó, hogy semmilyen autóval kapcsolatos információt nem titkolnak el előlem”

    „Emellett azt is jó látni, hogy a Formula 2-ből érkező pilóták megállják a helyüket a sorozatban.”

    Ez azonban egy fajta visszaesés az F2-es versenyzők számára, mert évekkel ezelőtt még olyan tehetségek kerültek ki a sorozatból, mint Lewis Hamilton, Nico Rosberg (mindketten GP2), valamint Charles Leclerc, George Russell és Lando Norris.

    Manapság pedig csak Oscar Piastri kapott lehetőséget a Forma-1-ben, de az ausztrálnak még úgy is el kellett töltenie egy évet a parkolópályán, hogy újoncként bajnok lett 2021-ben.

    Összeállt a Formula 2 idei mezőnye

  • Megérkezett a Formula E új főcímdala

    Megérkezett a Formula E új főcímdala

    A Formula E újra gondolta a teljes zenei és hangzásvilágát, amelyet a televíziós és digitális csatornákon használ, ezért az elektromos gyorsulás ereje által inspirálva készítettek új zenéket a szériához.

    Az új hangzású arculat a Formula E márka átfogó megújításának része, amelyet a 2023-as Hankook Mexico City E-Prix-en mutattak be januárban, és amely az ABB FIA Formula E világbajnokság GEN3-as korszakának kezdetéhez igazodik.

    A GEN3 a Formula E harmadik generációs versenyautója, és hatalmas technológiai ugrást jelent, amely az EV-fejlesztés határait feszegeti. A GEN3 egyedi hangjának beépítése az új hangzásbeli identitásban kulcsfontosságú kreatív cél volt.

    A Formula E a Lost Track Productions munkatársát, Tom Player-t bízta meg a teljes zenei és hangzásvilág kialakításával, aki Alex Binghammel, a Machine hangtervező cég munkatársával együtt dolgozott.
    Részt vettek a bajnokság két csapatának, a NIO 333 Racing és a Mahindra Racing, privát GEN3-tesztjein, ahol a mexikóvárosi debütálás előtt felvették a versenyautók hangfelvételeit, amelyeken a versenyautókat a határig hajtották.

    A felvételeket ezután számos „hangszerré” fejlesztették, és beépítették a megújult zenei és hangeffekt csomagba, amelyet az adásokban és a digitális tartalmakban használnak.

    A zene a Formula E számára az Aurora Media Worldwide produkciós partnere, a The Berry-vel együttműködve készített új, intro film kíséri. A filmben az ABB FIA Formula E világbajnokság versenyzői, köztük a címvédő Stoffel Vandoorne, Mitch Evans, António Félix Da Costa és Jake Dennis láthatóak, valamint CGI-felvételeken az új GEN3-as autó, amint az idei szezon néhány városában, például Fokvárosban, São Paulóban, Monacóban és Londonban száguld.

    Henry Chilcott, a Formula E marketingvezetője szerint ez nagyban hozzá fog járulni a sportáguk népszerűsítéséhez.

    „Ez a Formula E számára a megújulás éve volt, először is au új GEN3-as autó miatt, de ott vannak még az új csapatok az új arculat és az új hangzás. A zenei aláfestés és a hangzásvilág megadja az alaphangot a szurkolók teljes élményéhez.”

    „A Lost Track Productions-szel és a Machine Sounddal együttműködve az volt a célunk, hogy az újonnan bevezetett márkaidentitásunk részeként egy merész új himnuszt hozzunk létre a sportágunk számára. A Tom Player által komponált zenei könyvtárat úgy terveztük, hogy úgy működjön, mint egy filmzene, amely különböző érzelmeket idéz fel, hogy fokozza a versenyhétvége élményét a nyitó közvetítés címeitől egészen az élő dobogós ünneplésig.”

    Az új zenék egy 7 számot tartalmazó album formájában jelentek meg meg Change Accelerated (The Official Formula E Soundtrack) címmel, és elérhető az összes jelentős streaming platformon, beleértve a Spotify-t és az Apple Music-ot is.

    Wehrlein győzelemmel tette emlékezetessé a Porsche jubileumát

  • Cassidy tesztelési lehetőséget kapott a Ganassi-tól

    Cassidy tesztelési lehetőséget kapott a Ganassi-tól

    A Formula E győztes, Nick Cassidy még ebben a hónapban kipróbálhatja majd a Chip Ganassi Racing egyik autóját.

    Az értesülések szerint a február 13-val kezdődő héten kerülhet erre sor, a Sebring-i pályán, de még nem tudni, hogy a csapat melyik autóját viheti a pályára.

    Az Envision Racing Formula E versenyzője már a harmadik szezonját tölti a kínai tulajdonban lévő csapattal, akikkel tavaly New York-ban szerezte meg az első győzelmét.

    Úgy vélik, hogy ez lehet Cassidy utolsó szezonja, miután három évet eltöltött a csapattal. Korábban a Super Formula ls a Super GT versenyein mérette meg magát japánban, ahol mind a két szezonból bajnokként távozott, egyszer 2017-ben a Super GT-ben a mostani Toyota Hypercar pilótával, Ryo Hirakawával, 2019-ben a Super Formula-ból.

    Cassidyről úgy tudni, hogy karácsony előtt a Ganassinál volt egy üléspróbája, és a jövő hétvégi, indiai Hyderabad E-Prix nyitóversenye után utazik Floridába.
    Megkérdezték erről a Diriyah E-Prix-en, de nem kívánt nyilatkozni a tesztről és a jövőbeli terveiről.

    Az idei szezonban Cassidy eddig a Formula E első három futamából kettőn pontszerző helyen végzett az Envision színeiben, amely a Gen3-as korszakban a Jaguarral kötött partnerséget.

    Cassidy lesz a legújabb a számos korábbi Formula E pilóta közül, aki IndyCarral tesztel, hiszen Tom Blomqvist, Jake Dennis, Antonio Felix da Costa és Stoffel Vandoorne is részt vett teszteken az elmúlt három szezonban.

    A Ganassi valószínűleg legalább egy üres üléssel fog rendelkezni a 2024-es szezonra. A csapat 2021-es IndyCar-bajnoka, Alex Palou várhatóan a McLarenhez igazol, bár a szerződése szerint szeptemberig nem beszélhet más csapatokkal a jövőjét illetően.
    Marcus Ericsson szerződésének utolsó évében jár, és rendkívül erős alkupozícióban van egy új szerződés megkötéséhez, mivel tavaly megnyerte az Indy 500-at. A svéd a héten megerősítette, hogy hosszú távon a Ganassinál szeretne maradni, de várhatóan a 2024-es szezonban is kulcsszereplő lesz.

    A Ferrari tartalékversenyzője, Robert Shwartzman szintén a Ganassival tesztelt a múlt hónapban, és ő lesz az egyik első számú esélyes a potenciális ülésről szóló tárgyalásokon, ha úgy dönt, hogy inkább Amerikába megy, minthogy továbbra is az F1-es ambícióit kövesse.

    A Ganassi már két értékelő tesztnapját is felhasználta, így külön engedélyre lenne szüksége ahhoz, hogy még több új versenyzőt indíthasson ebben a szezonban.

    Abszurd dolog miatt kapott büntetést utólag a Formula E regnáló bajnoka

  • Vergne: A „betonkemény” gumikkal szinte lehetetlen előzni

    Vergne: A „betonkemény” gumikkal szinte lehetetlen előzni

    Jean-Éric Vergne nehezen talált tapadást a Formula E új beton szilárdságú gumijaival.

    Ahogy a kilencedik szezon elkezdődött, máris láthattunk pár csatát az első három versenyen.
    Az új Gen3-as autók minden versenyzőnek kihívást jelent, miután a teljesen új alapokra épült, az új gumi felhozatallal.

    A Formula E a Hankook-al kötött új szerződést, elhagyva a korábbi partnerüket a Michelint, hogy környezetbarátabbak legyenek. A pazarlás csökkentése érdekében a gumiabroncsokat úgy tervezték, hogy minden időjárási körülmények között használhatóak legyenek. A Formula E-ben nincsenek „slickek”, “intermediate”, avagy „nedves” abroncsok.
    Ez jó a környezet számára, de nem a legjobb versenyezni velük Vergne szerint.

    A DS Penske versenyzője szeretne „slick” gumikat, amik sokkal jobban működhetnének a nehezen vezethető mostani gumikkal szemben.

    „A gumik kemények, olyan mintha beton lenne, ráadásul nagyon csúszós is.”

    Annak érdekében, hogy a gumik sokkal többet bírjanak, köztudott volt, hogy az új gumikeverék sokkalta keményebb lesz. S annak ellenére, hogy a gumik nehezen kezelhetőnek tűnnek, a DS Penske-n kívüli csapatok jobban alkalmazkodtak hozzá.

    Vergne megjegyzése a Mexikóvárosi E-Prix futama után érkezett, ahol a Vergne és csapattársa Vandoorne igen jól teljesített a szabadedzésen, viszont az új qualifikációs párbajon és a versenyen már nem sikerült jó eredményeket elérniük.

    A francia szerint ennek az egyik oka a gumik voltak, ami oda vezetett, hogy nem érezte biztosnak magát az autóban.

    „A versenyen egy kicsit, hogy is mondjam, lehetetlen volt előzni. Mivel a kistapadás miatt nem igazán volt esélyed egy késői fékezésre.”

    A Formula E „betonkemény” gumijai miatt Vergne nem bízik a versenyképes, küzdelmes versenyzésben. Jobban aggódik a saját és a többi versenyző biztonságáért.

    „Sok balesetet láttunk már, csak azért, mert az autóba vetett bizalom rendkívül alacsony, és előzni is nehéz volt”.

    Azóta, hogy ezek a megjegyzések elhangzottak, sikerült neki megtalálnia az előzési képességeket az autóval és sikerült is pár pontot hazavinnie a Diriyah-i versenyhétvége után. Viszont egy DS Penske versenyző sem indított túl jól a bajnokságban, ezért a csapat a hetedik helyen áll a konstruktőri tabellán.

    Egyelőre nem volt túl sok panasz a gumikra a többi versenyzőtől. Úgy tűnik, eddig csak Vergne volt az egyetlen, aki felszólalt emiatt. Azonban, ha több baleset lesz, akkor lehet, hogy a gumikat meg kell majd vizsgálnia a mérnököknek jobban.

     

    Így állnak a Formula E bajnokságai a szaúdi forduló után