Kategória: Formula 1

  • Hiába lehet rekordkorai bajnok a McLaren Bakuban, a Ferrari csúcsát mégsem döntheti meg soha

    Hiába lehet rekordkorai bajnok a McLaren Bakuban, a Ferrari csúcsát mégsem döntheti meg soha

    Már régóta szemernyi kétség sincs afelől, hogy a McLaren lesz a 2025-ös F1-es szezon konstruktőri bajnoka, ráadásul a soron következő futamon jó eséllyel már szert is tehetnek a behozhatatlan előnyre. Bizonyos szempontból ez lenne minden idők legkorábbi címszerzése, más szempontból viszont közel sem.

    Hatalmas átbillenés történt két szezon alatt stabil szabályrendszer mellett az F1-ben: 2023-ban még a Red Bull volt az a csapat, amely mindent vitt, idén viszont már a McLaren teljesíti története sok szempontból legdominánsabb szezonját. A wokingiak éppen a monzai hétvége után kiálthattak világgá egy rekordot: újabb kettős dobogójukkal idén már 27 pódiumnál tartanak, ami a legtöbb, amit a csapat egy szezon során valaha szerzett. Persze ma már rekordhosszúak a szezonok, de így is összevethető ez a teljesítmény a korábbiakkal: az 1988-as 25 dobogójukat múlták most felül, abban az évben 16 versenyből állt az idény, és idén Monza is pont a 16. verseny volt, tehát eddig a pontig valóban ez a legszorgosabb évük (csak öt dobogót nem szereztek meg az eddig elérhető 32-ből).

    A jövő hétvégi Azeri Nagydíjra pedig a McLaren már a bajnoki címvédést ünneplő pólókat is bekészítheti, hiszen az idei tendenciák alapján jó esély van rá, hogy máris bebiztosítja azt nekik Lando Norris és Oscar Piastri.

    Baku után a hátralévő hét futamon és három sprintversenyen összesen maximálisan 346 pont lesz még gyűjthető, tehát a McLarennek legalább ekkora előnnyel kell távoznia az Azeri Nagydíjról, hogy bajnokká váljon. Jelen pillanatban még mindhárom másik élcsapatnak van matematikai esélye arra, hogy fordítson, de ez az esély persze pusztán elméleti síkon létezik. A Ferrari 337, a Mercedes 357, a Red Bull pedig 378 pontos lemaradásban van hozzájuk képest. Ez azt jelenti, hogy a McLarennek Bakuban a Ferrarinál 9 ponttal kell többet szereznie, a Mercedes nem szerezhet 12-vel, a Red Bull pedig 33 ponttal többet, mint ők. Ha mindhárom forgatókönyv megvalósul, a McLaren behozhatatlan előnyt épít ki a szezon hátralévő részére.

    Utóbbi két csapatnak csekély is az esélye a versenyben maradásra, a Mercedes idén csak egyszer, Kanadában teljesítette ezt a most szükséges feltételt, a Red Bull pedig egyszer sem. Olyan is csak Montrealban történt idén, hogy a McLaren nem tudott kilenc ponttal többet gyűjteni a Ferrarinál, de ha az olaszoknak sikerülne nyerniük Bakuban, akkor azzal biztosan elodáznák a bajnokavatást. Való igaz, a Ferrarinak egyetlen futamgyőzelme sincs még 2025-ben, de Monza után Charles Leclerc éppen az azeri pályát nevezte meg azok egyikének, ahol erre talán eséllyel pályázhatnak.

    Komoly csapás éri a Ferrarit, ráadásul az egyik rivális profitál belőle

    De nézzük a lehetséges rekordot: ha a McLaren a jövő hétvégén konstruktőri bajnok lesz, hét futammal a szezon vége előtt éri ezt el, ilyet korai lezárást pedig még soha egyetlen csapatnak sem sikerült elérnie. Persze a naptárbővülésnek is szerepe van abban, hogy ez immár lehetséges. A korábbi rekordot, az utolsó hat futam tét nélkülivé tételét a Red Bull jegyezte éppen két évvel ezelőtt, 2023-ban, de öttel a vége előtt is csak az 1988-as McLaren és a 2004-es Ferrari tudta lezárni a matematikai egyenletet – még a Mercedesnek is csak négy volt a legjobbja.

    A dátumot illetően viszont más a helyzet a korai lezárásokat illetően: jövő vasárnap szeptember 21-ét írunk, ezzel a McLaren túlszárnyalja a két évvel ezelőtt szeptember 24-én bajnokká avanzsáló Red Bullt, és naptári szempontból a legkorábbi bajnokavatás lesz az övék 2007 óta – amikor elég antiklimatikus módon, éppen a wokingiak kizárását követően Spában egyből be is biztosította bajnoki címét a Ferrari szeptember 16-án.

    A Ferrari a 2000-es évek elején lerendezett három domináns szezonjával azonban ezeket is messze felülmúlta az augusztus 19-i, 18-i és 15-i címszerzésekkel. A mai, már decemberig elnyúló naptárak ezzel szinte már matematikailag sem versenyezhetnek, hiszen idén augusztus elején még csak éppen túl voltunk a szezon felén. A rekorder pedig alighanem örökre fennmarad az ősidőkből, amikor nyúlfarknyi naptárak és több szempontból is eltérő pontszámítások dívtak még: 1961-ben a Ferrari a nyolcfutamos évadban is hárommal a vége előtt bajnoki címet ünnepelhetett az aintree-i Brit Nagydíjon. Amikor még csak július 15-ét írtunk.

  • Hadjar készen áll a Red Bullnál harcolni, mondja az ott megbukott pilóta

    Hadjar készen áll a Red Bullnál harcolni, mondja az ott megbukott pilóta

    Sokszor hallható feltételezés, hogy Isack Hadjar lesz jövőre Max Verstappen csapattársa a Red Bullnál.

    Hadjar vonakodott volna elfogadni az előléptetési ajánlatot az idei szezon közben, de a Hollandiában mutatott, Lando Norris kiesése miatt dobogót érő fantasztikus teljesítménye után már ő is arra jutott, hogy 2026-ra nem lenne ellenére a váltás. Ennek alapvetően az az oka, hogy Verstappen csapattársai többnyire szenvedtek az autóval az elmúlt közel két évben, de az új szabályrendszer tiszta lapot ad mindenkinek.

    Liam Lawson csak két nagydíjon próbálhatta ki magát a bikások első számú csapatánál, mielőtt lecserélték a rutinosabb Yuki Tsunodára, és ő úgy látja, Hadar „versenyzőként készen áll” arra a feladatra, amin ő elbukott.

    „Nagyon jó munkát végez idén. Elég látványos, hogy szerzett dobogós eredményt a szezonban – idézte a RacingNews365. – Bizonyos szempontból szerintem sok versenyző késznek érzi magát a következő lépésre. Jelenleg mindent jól csinál.”

    Tsunoda sorsáról később dönt a Red Bull, de mivel Helmut Marko is elég hízelgő szavakat mondott Hadjar mentális erejéről, nem áll jól a szénája. A minap megfogalmaztak olyan véleményt is, hogy a japán nem dolgozik elég keményen a hátránya csökkentéséért.

  • Verstappen semmiben sem tartja a legjobbnak a McLaren pilótáit

    Verstappen semmiben sem tartja a legjobbnak a McLaren pilótáit

    Több tulajdonságról kérdezték Max Verstappent, hogy szerinte az kinél a legjobb a jelenlegi mezőnyben, és két versenyző neve került elő a válaszaiban.

    Saját magát illendőségből sehol sem említette az El Mundo Deportivónak adott feleleteiben, ahogy a jelenlegi tabellát vezető McLaren-páros tagjainak, Oscar Piastri és Lando Norris nevét sem. Az időmérős teljesítménynél és az előzési képességnél Charles Leclerc-t, a versenyzési teljesítménynél és az intelligenciánál Fernando Alonsót nevezte meg, és utóbbit külön méltatta azzal, hogy „egy valódi harcos.”

    Ebben nyilván van némi szerepe annak, hogy egy spanyol lapnak nyilatkozott, de a kétszeres világbajnok hozzáállása tényleg lenyűgöző. „Nem olyan autót vezet, amivel bajnokságot nyerhet, de sohasem adja fel. Mindig harcol, ezt nagyra tartom benne. 44 éves és még mindig nagyon motivált, a szenvedély hajtja Töretlen szenvedéllyel megy tovább olyankor is, amikor nem alakulnak jól a dolgok. Nekem ez mutatja, hogy igazi harcos. Remélem, én is képes leszek erre sokáig. Hogy mindig többet akarjak, hogy a legjobbat hozzam ki magamból” – mondta Verstappen a Forma–1 történetének legtöbb futamon indult versenyzőjéről.

    Megkérdezték tőle azt is, hogy milyen volna ellene csatázni jövőre a vb-címért, amikor az új szabályrendszer megkeveri a lapokat. Fantasztikus lenne a bajnokságért harcolni Alonso ellen. Nagyon tisztelem őt, kiváló bajnok. Szeretném, ha így lenne, de most még nehéz megmondani, milyen lesz az F1 2026-ban” – mondta.

  • Wolff már megint sántikál valamiben, véli Rosberg

    Wolff már megint sántikál valamiben, véli Rosberg

    A Mercedes korábbi versenyzőjeként Nico Rosberg jól ismeri Toto Wolff szokásait, így biztos benne, hogy okkal váltott hangnemet és fogalmazott meg kritikát az újonc Kimi Antonelli teljesítményéről.

    Többeknek szemet szúrt, hogy az előző futam után Toto Wolff először bíráló szavakkal beszélt Antonelli teljesítményéről, aki az ígéretes szezonkezdés után hullámvölgybe került. Az első hat nagydíjon 48 pontot gyűjtött, azóta tízen csak 66-ig tornászta fel az egységei számát, így szégyenszemre a williamses Alexander Albon megelőzte őt a tabellán.

    A világbajnok Rosberg szerint abszolút tudatos döntés volt a Mercedes csapatfőnökétől, hogy a Max Verstappenhez hasonlított, de még bukdácsoló fiatalra ilyeneket mondott a sajtó képviselői előtt. „Ez meglepő volt, mert jelenleg az egyetlen, amit tenni lehet, hogy Kiminek minél több időt adnak minél nyugodtabb környezetben, amibe beletartozik az is, hogy nem kritizálják nyilvánosan – jelentette ki Rosberg a Sky F1 Show podcast műsorában. – Először változott Toto hangneme, és ennek általában oka van. Toto nagyon megválogatja a szavait.”

    „Talán nyomást akar helyezni Kimire és a családjára, hogy másképp álljanak hozzá a versenyzéshez. Kimi korszakos tehetség, ezért is furcsa, hogy ennyire nehéz helyzetbe került. A versenyeken 19:0-ra, az időmérőkön 17:2-re vezet ellene George [Russell].”

    „Tud jól teljesíteni, de valamikor mindenkinél ketyegni kezd az óra. Kemény helyzet.”

    Antonelli azt mondta az Olasz Nagydíj után, örül, hogy vége a szezon európai részének, bár inkább csak véletlen egybeesés, hogy a kontinensünkön került gödörbe, nem valószínű, hogy önmagában egy másik földrészre utazva hirtelen megváltozik a teljesítménye. (A május eleje óta szerzett 18 pontjából csak 3-at gyűjtött Európában, 15-öt a kilógó eredménynek számító Kanadai Nagydíjon szerzett az első dobogójával.) Őt a jelek szerint korábban különösen rosszul érintette a Mercedes frissített, de azóta már kukázott futóműve, ami rontott a stabilitásérzetet.

    A bukdácsolás és Verstappen esetleges leigazolásának lehetősége miatt az is benne volt a pakliban, hogy a Mercedes kölcsönadja Antonellit az Alpine-nak.

  • Verstappen ebbe a korszakba repítené vissza az F1-et a jövőben

    Verstappen ebbe a korszakba repítené vissza az F1-et a jövőben

    Miközben jövőre az elmúlt 60 év legnagyobb szabályváltozása érkezik a Forma–1-be, a csapatok, az FIA-val és a sportág jogtulajdonosával közösen már a következő szabályciklust tervezgetik, amelyben visszatérhetnek a V8-as motorok. Max Verstappen szerint ez pedig nemcsak azért lenne fontos, mert javulna az erőforrások hangja, hanem azért is, mert jobb lehetne tőle a versenyzés.

    „Ami a legfontosabb, az a könnyebb, kisebb autók, ami csak akkor lehetséges, ha megváltoztatjuk a motorszabályokat – idézi a négyszeres világbajnokot az Autosport. – A jelenlegi motorok szuperhatékonyak, de eléggé nagyok is. Ez hosszabbá teszi az autókat, nagyobb hűtés kell, ezért a kocsik eléggé nagyok. Szerintem ha hasonló autónk lehetne, mint a 2010-es években, vagy még korábban, az jó lenne, mert szerintem segítené a versenyzést. Végső soron azonban nem én döntök.”

    Amennyiben a sportág képes lenne akár csak a 2010-es évek elején, a V8-as korszak utolsó éveiben használt autómérethez visszanyúlni, már azzal nagyjából 180 kg-mal tehetné könnyebb a kocsikat, de ha még korábbra mennék, ez a változás még nagyobb lehetne.

    Jelenleg azonban a csapatok még természetesen 2026-ra, a teljesen új autókra és erőforrásokra koncentrálnak. A Red Bull a jövő évtől története során először motorgyártóként is részt vesz a küzdelemben, ami óriási kihívás, Laurent Mekies csapatfőnök pedig az Olasz Nagydíjon elmondta: Toto Wolffnak igaza van, amikor arról beszélt, hogy az Everestet kell megmászniuk, és természetesen nem lesznek rögtön a Mercedes vagy a Ferrari szintjén. Verstappen azonban még inkább kivár az efféle jóslatok helyett.

    „Ez nagy kérdőjel, és őszintén szólva nem sokan tudják jelenleg azt mondani, hogy »igen, igazán jók leszünk« – felelte a Red Bull jövő évi versenyképességét firtató kérdésre a holland. – Nincsenek garanciák. Tudom, hogy nagy kihívásba vágtuk a fejszénket, de ez egy izgalmas kihívás is. Ez az, ami megadja nekünk a legjobb lehetőséget, hogy versenyképesek legyünk, ahelyett, hogy egy olyan gyártótól függnénk, aki hajlandó nekünk motort adni. A szabályok annyira összetettek, hogy bár a motor természetesen nagyon fontos lesz, jó autó is kell hozzá.”

    „Az első néhány verseny mindenkinek nagyon nagy kihívást jelent majd, hogy mindent jól integráljon az erőforrástól kezdve az autó általános viselkedéséig, és remélhetőleg láthatunk majd érdekes versenyeket.”

  • A Red Bull nagykövete szerint „50% az esélye, hogy Verstappen a Ferrarihoz szerződik”

    A Red Bull nagykövete szerint „50% az esélye, hogy Verstappen a Ferrarihoz szerződik”

    David Coulthard elmondta, mi taszíthatja Max Verstappent a Red Bulltól való távozás felé 2026-ban; mit nem fog biztosan tenni a holland; és melyik csapathoz szerződhet.

    Mióta Max Verstappen megerősítette, hogy 2026-ban még mindenképpen a Red Bull versenyzője lesz, már arról zajlanak a találgatások, hogy 2027-re máshová szerződik-e. A Red Bullnál 2005 és 2008 között versenyző, az energiaitalos márkát a mai napig nagykövetként szolgáló David Coulthard szerint ez összetett kérdés, de van egy olyan forgatókönyv, amelynek megvalósulása esetén ő is másik istállónál látja a hollandot.

    „Nincs fekete-fehér válasz, mert ez nagyon személyes döntés, nem igaz? – felelte a skót az Autosport azon kérdésére, hogy Verstappen kitölti-e 2028 végéig szóló szerződését a Red Bullnál. – De én hiszem – miközben ismeritek Maxot és én is ismerem őt –, szóval abszolút hiszek a becsületességében és lojalitásában. Ugyankkor ő egy autóversenyző. Nem azért van itt, mert szórakoztató csak körbe-körbe menni. Elkötelezett a csapat irányába, és meg fogja adni a csapatnak a lehetőséget, hogy szállítsák neki azt, amit korábban szállítottak.”

    „Ugyanaz a csoport, amely korábban győztes autót adott neki, most olyan autót ad, amely nyert az idén, szóval nem olyan rossz, mint a Ferrari, csupán nem egy McLaren. Ennélfogva nem ugrasz fel a következő lóra, csak mert a sajátod nem nyert. A kérdés a válaszodra az, hogy ez Max kezében van. De azt gyanítom, megvárja 2026-ot. Ha a Red Bull motorjával komoly gond van, az aggasztó lehet, ebben biztos vagyok. Ha nem tűnik rossznak, és mondjuk az erőforrás működik, de még próbálnak rájönni az új szabályok nyitjára az autóval, az több időt adhat nekik.”

    „De ha küszködés lesz, akkor természetesen el fog menni máshová. Megvan a joga ehhez, és nem hiszem, hogy ez bárkinek rosszul esne a csapatban. És egy dolgot tudok, Max odamenne és a szemükbe nézne, majd azt mondaná, hogy »Emiatt hozom ezt a döntést«. Ő egy tisztességes srác, nem olyasvalaki, aki csak úgy elmegy.”

    Verstappen, Coulthard
    Coulthard egy dologban biztos: Verstappen nem lesz tiszteletlen a Red Bull-lal | Fotó: Red Bull

    Coulthard szerint tehát Verstappen kivárja, hogy mennyire lesz ütőképes a Red Bull a 2026-os új szabályrendszerben, és ha azt látja, hogy annyira le vannak maradva, hogy 2027-re sem lesz ütőképes csomagjuk, akkor dobbant. Erre egyébként már csak azért is lehet esély, mert Laurent Mekies csapatfőnök Monzában elismerte, „butaság” lenne azt gondolni, hogy új motorgyártóként rögtön a Ferrari és a Mercedes szintjén lesznek az új erőforrással, és jövőre éjt nappallá téve kell majd dolgozniuk, hogy felzárkózzanak.

    Amennyiben pedig a lemaradás akkora lesz, hogy Verstappen megy, kézenfekvő lenne, hogy ahhoz a Mercedeshez igazol, amellyel az idén is egyeztetett. Coulthard szerint azonban egyáltalán nem biztos, hogy egy ilyen helyzetben Toto Wolff istállója lenne a befutó.

    „Látom őt a Mercedesnél, de tudom-e, hogy oda fog menni? Természetesen nem. De azt hiszem, 50% esély van arra is, hogy a Ferrarinál köt ki. Oda fog menni, ahol a legjobb esélye van győztes autót kapni. Max nem fog odamenni, ahol csak pénz van, mert már sikeres karriert épített fel. Oda fog menni, ahol úgy gondolja, hogy önmaga lehet” – jelentette ki a 13-szoros futamgyőztes.

    A Mercedes és a Ferrari mellett persze ne felejtsük ki az Aston Martint sem a potenciális célpontok közül, miközben az Olasz Nagydíj előtt Verstappen egyértelművé tette, hogy csak akkor szerződne Maranellóba, ha esélyt látna a sikerre, mert őt nem vonzza pusztán a Ferrarit körüllengő történelem. A Scuderiánál azt tehát már tudják, mit kell tenniük akkor, ha Lewis Hamilton esetleges 2026 végi távozása vagy visszavonulása után meg akarják szerezni maguknak a négyszeres világbajnokot…

  • Elindult a Red Bull F1-es autóit szállító villamos, mutatjuk, hol és mikor lehet látni Budapesten

    Elindult a Red Bull F1-es autóit szállító villamos, mutatjuk, hol és mikor lehet látni Budapesten

    A Ferencváros kocsiszínből útjára indult a Red Bull és a Racing Bulls F1-es autóját szállító villamos Budapesten, az elkövetkező napokban bárki megcsodálhatja.

    A szeptember 20-21-én tartandó Red Bull Showrun „előszeleként” Budapest belvárosában, a villamosvonalakon „cirkál” a Red Bull Racing és a Racing Bulls bemutatóautója.

    A két F1-es kocsi (amelyek közül a Racing Bullsé egy 2023-as AlphaTauri átmatricázva, míg a Red Bull egy showcar, azaz nem valódi, hanem kifejezetten kiállítási darabnak gyártott, „belső” nélküli autó) Horváth Laura CrossFit-világbajnok és Nagy Dániel, az M4 Sport F1-es szakkommentátorának jelenlétében, csütörtökön hagyta el a Ferencváros kocsiszínt, hogy az elkövetkező napokban több vonalon is feltűnjön.

    Galéria az indulásról:

    Alább mutatjuk, hol lehet majd elcsípni a különleges F1-es villamost:

    Szeptember 11.

    • 10:30 – 13:30 / Ferencváros kocsiszín – 1-es vonal – Bécsi út – Ferencváros kocsiszín⁣⁣
    • 18:00 – 21:00 / Ferencváros kocsiszín – 2-es vonal – Ferencváros kocsiszín⁣⁣

    Szeptember 12.

    • 09:00 – 12:00 / Ferencváros kocsiszín – 47-es vonal – Ferencváros kocsiszín⁣⁣
    • 18:00 – 21:00 / Ferencváros kocsiszín – 17-es vonal – Ferencváros kocsiszín⁣⁣

    Szeptember 13⁣⁣.

    • 11:00 – 14:00 / Ferencváros kocsiszín – 4-es vonal – Ferencváros kocsiszín⁣⁣
    • 19:00 – 22:00 / Ferencváros kocsiszín – 4-es vonal – Ferencváros kocsiszín⁣⁣

    Szeptember 14.⁣⁣

    • 11:00 – 14:00 / Ferencváros kocsiszín – 4-es vonal – Ferencváros kocsiszín⁣⁣

    Szeptember 15.⁣⁣

    • 10:00 – 13:00 / Ferencváros kocsiszín – 56-os vonal – Ferencváros kocsiszín⁣⁣
    • 18:00 – 21:00 / Ferencváros kocsiszín – 17-es vonal – Ferencváros kocsiszín⁣⁣
  • Komoly csapás éri a Ferrarit, ráadásul az egyik rivális profitál belőle

    Komoly csapás éri a Ferrarit, ráadásul az egyik rivális profitál belőle

    Olasz sajtóhírek szerint két kulcsmérnök is távozik a Ferraritól.

    Wolff Zimmermann és Lars Schmidt távozásáról ír az Autoracer és a Corriere dello Sport. A két olasz lap azt is hozzáteszi, hogy a Ferrari motorrészlegén dolgozó szakemberek az Audihoz tartanak, de a csapatváltásuk időpontja egyelőre nem ismert. Zimmermann a Ferrari erőforrásért felelős projektvezetője volt és a szakmában igazi innovátornak tartják, így a távozását minden bizonnyal meg fogják érezni Maranellóban.

    A 2026-os, új szabályok szerint készülő motort ezzel együtt továbbra is Enrico Gualtieri felügyeli, de amennyiben igazak a hírek, a jövőben nemcsak Zimmermannra, hanem a belső égésű motor teljesítmény-fejlesztésének vezetőjére, Schmidtre sem számíthat.

    A két szakember új munkahelye abbból a szempontból nem meglepő, hogy mindketten korábbi főnökükhöz, a csapatfőnökké válása előtt a Ferrari technikai részlegét motorspecialistaként vezető Mattia Binottóhoz csatlakoznak.

  • Súlyos szavak Verstappen csapattársáról – ha tényleg ez a helyzet, akkor már úgyis mindegy?

    Súlyos szavak Verstappen csapattársáról – ha tényleg ez a helyzet, akkor már úgyis mindegy?

    Yuki Tsunoda az F1-es jövőjéért is versenyez az idén, volt főnökének szavai azonban semmi jóval nem kecsegtetnek a számára.

    A Red Bull azt már elárulta, hogy az október végi Mexikói Nagydíj környékén dönti el, hogy ki lesz Max Verstappen jövő évi csapattársa, amiből az is következik, hogy Yuki Tsunodának három, legfeljebb négy versenyhétvégéje van bizonyítani, hogy jövőre is neki kell megkapnia az esélyt. Mivel a japán versenyző eddigi 14 Red Bullnál töltött futamából mindössze 4-en szerzett pontot, nem könnyű olyasmit találni, ami mindenképpen mellette szól, Laurent Mekies, a Red Bull csapatfőnöke ugyanakkor a monzai 13. helyezése után is megvédte őt.

    „Időmérős tempó, versenytempó. Ezt vizsgáljuk, ennyire egyszerű” – felelte Mekies az Olasz Nagydíj után a Red Bull sajtóbeszélgetésén arra a kérdésre, mi alapján fognak dönteni, majd rátért Tsunoda hétvégéjére.

    „Yuki futamát nehéz olvasni, mert az első etapban forgalomban haladt, a másodikban pedig megsérült az autója. De ha az időmérőt nézzük, ez így is jó hétvégének számít. Két tizedre volt Maxtól a Q1-ben. Max nem éppen volt lassú ezen a hétvégén és az autóból származó kis deficittel együtt két tizedre volt tőle a Q2-ben is. Kétségtelen, hogy a Q2-ben már mindenki 100%-ot nyújt, és igen, a különbség nagyobb lett a Q3-ra, de először is bejutott oda, ami nagyon jó teljesítmény, másodszor pedig ő volt az első autó a sorban, ami nem segített. Az egykörös tempó nagyon jó minta volt Yuki teljesítményéről, és frusztráló, hogy nem volt tiszta versenye.”

    Arra a kérdésre, hogy mintha Verstappen néhány korábbi csapattársával ellentétben Tsunodának a versenyteljesítmény lenne a gyengéje az időmérős tempóval szemben, Mekies így felelt:

    „A mai egy rossz minta volt. Tudják, hogy megy ez, az elöl haladók futama nagyon tiszta, van legalább egy tiszta etapod, amiből olvasni lehet a teljesítményt. [Yuki] esetében nagyon nehéz bármilyen következtetést is levonni ebből a versenyből a forgalom és a sérülés miatt. Ha visszatekintek az utóbbi néhány versenyére, azokon is eléggé hasonló volt a helyzet. Szerintem korrekt azt mondani, hogy Yuki esetében valószínűleg több munkánk van a versenytempóval mint az időmérőssel. De még egyszer, ezért is adunk magunknak még egy kicsivel több időt.”

    Tsunoda, Red Bull
    Fotó: Joe Portlock/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Van azonban valami, ami eléggé aggasztó lehet akár a Red Bull, akár Tsunoda drukkerei számára. Franz Tost, a Tsunodával éveken át együtt dolgozó korábbi Racing Bulls-csapatfőnök a Servus TV-nek ugyanis kifejtette, valamiben a japán versenyző szerinte még mindig nem tesz eleget.

    „Mindig is azt mondtam neki: »Yuki, a Forma–1-ben dolgoznod kell.« Ha én 0,15 és 1 másodperc között lennék lemaradva a csapattársamtól, éjjel-nappal a paddockban lennék, vagy addig tanulmányoznám az adatokat, amíg rá nem jönnék, miért voltam lassabb. Ide kell továbbra is eljutnia Yukinak. Tehetséges, de sajnos nem ás elég mélyre, nem dolgozik elég keményen, hogy kompenzálja a hiányosságait. Most rajta múlik, hogy előrelép-e vagy sem. De abszolút javítania kell a teljesítményén.”

    Ezek alapján joggal merül fel a kérdés, hogy amikor Tsunoda jövője a tét, és lehet, hogy a három futama van megmutatni, hogy a Red Bullnak meg kell tartania őt, mennyire megnyugtató továbbra is az a felvetés, hogy az ötödik szezonját taposó japánnak végre el kellene kezdenie keményebben dolgoznia. Nyilván semennyire, és ha tényleg úgy van, ahogyan Tost mondja, az nagyban megkönnyítheti a Red Bull döntését.

  • Irvine szerint ezért nem lesz képes Hamilton a Ferrarival arra, amire Schumacher

    Irvine szerint ezért nem lesz képes Hamilton a Ferrarival arra, amire Schumacher

    Eddie Irvine az Olasz Nagydíjon kifejtette, Lewis Hamilton miért nem fogja tudni megtenni azt, amit Michael Schumacher.

    A Ferrarival 1996 és 1999 között négy szezont lehúzó, utolsó idényében négy futamgyőzelemmel a szezonzáró Japán Nagydíjig a vb-címért küzdő Eddie Irvine is jelen volt a múlt hétvégi Olasz Nagydíjon, és ha már Monzában járt, kissé kellemetlen helyzetbe hozta a rajtrácson Martin Brundle-t. A bohém ír ugyanakkor a komolyabb arcát is megmutatta, amikor azt fejtegette a Sky Sports-nak, hogy Michael Schumacherhez hasonlóan Lewis Hamiltonnak is korábban kellett volna Maranellóba igazolnia ahhoz, hogy sikereket érjen el.

    Hiszen 1996-os első Ferrarinál töltött évében a Benettonnal két vb-címet nyerő Schumacher még csak az ötödik teljes idényét taposta és még csak 27 éves volt, de így is csak közel 31 évesen ért fel először a Ferrarival a csúcsra. Ezzel szemben Hamilton hét vb-címmel a zsebében, 19. F1-es szezonjában, 40 évesen kezdett Maranellóban.

    „Mindig van egy ár. Michael sokat feláldozott, valószínűleg két-három világbajnoki címet azért, hogy a Benettont elhagyva a Ferrarihoz menjen – utalt arra Irvine, hogy Schumacher szerinte még nyerhetett volna a Benettonnal vb-címeket. – Senkinek fogalma sincs róla, hogy az első néhány évben mennyire rossz volt a helyzet a Ferrarinál. Michel tudta, nincs értelme [a Benettonnál maradnia], mert annyival jobb volt mindenki másnál, ezért eldöntötte, hogy »oda fogok menni«, és ez csodálatos volt.”

    Amikor kiderült, hogy Schumacher fürdőkádnak kinéző féltéglával is bárkit agyon tud verni

    „Az emberek elefelejtik, hogy négy évbe telt neki. Mindig ott volt a közelében, de a belét is kitaposta az autónak, hogy ott legyen. Szóval nagyon könnyen megesett, hogy nem jött össze. Imádnám, ha [Max] Verstappen a Ferrarihoz jönne, és remélem, hogy nem hagyja túl későre, mint Lewis” – jelentette ki az ír, aki szerint tehát Hamiltonnak korábban kellett volna a Ferrarihoz igazolnia ahhoz, hogy Maranellóban is világbajnok legyen.

    Persze Hamilton mellett szól a mérhetetlen tapasztalata, viszont ellene az életkora és az, hogy 18 idényen át teljesen más kultúrában működő F1-es csapatokban versenyzett. Irvine-nal egyelőre pedig azért is nehéz lenne vitatkozni, mert Charles Leclerc 12-4-re vezet az időmérőkön a hétszeres világbajnok ellen, aki az utóbbi két hétvégén szemmel láthatóan jobban érzi magát az autóban, de Leclerc ezzel együtt továbbra is gyorsabb nála.