Kategória: Formula 1

  • Motorsport-akadémia alakul a Hungaroringen

    Motorsport-akadémia alakul a Hungaroringen

    „A fiatal tehetségek kibontakozását, a mérnöki tudás fejlesztését és az ipari partnerekkel közös kutatás-fejlesztést egyaránt szolgálja, hogy a Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. a közeljövőben megalakítja a Hungaroring Autó-motorsport Külső Tanszéket. Az új szervezeti egység hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon” – olvasható a Hungaroring közleményében.

    „A hallgatók így a világ élvonalában dolgozó szakemberektől tanulhatnak, a Hungaroring pedig közvetlen kapcsolatba kerül a felsőoktatási tudásbázissal és a jövő mérnökeivel” – teszi hozzá a közlemény, amely kitér arra is, hogy a Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring szoros kapcsolata nem újkeletű, hiszen a felek 2022 júliusában, majd 2023 novemberében együttműködési megállapodást írtak alá, amelynek keretében a győri felsőoktatási intézmény önálló standdal volt jelen az idei Forma–1-es Magyar Nagydíjon.

    „A partnerség tette lehetővé a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szak szeptemberi elindítását is, amelynek oktatógárdájában helyet kaptak a Hungaroring tapasztalt szakemberei. A kooperáció ugyancsak lehetőséget biztosít a világ élvonalába tartozó hallgatói versenycsapatok – a SZEnergy Team, az Arrabona Racing Team és a SZEngine Team – szakmai bemutatkozására és fejlődésére. Mindezt erősíti a jövőben a Hungaroring Autó-motorsport Külső Tanszék, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.”

     

    Hiánypótló képzés

    A Hungaroring közelményében is említett technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakra jelentkező hallgatók tehát a mogyoródi versenypályán is elsajátíthatják majd azt a szaktudást, amivel a jövőben segíthetik a technikai sportokban versenyzők karrierépítését; működtetheti a versenypályák és egyéb, technikai sporttal kapcsolatos létesítményeket; vagy lehetnek szervezői autó- és motorsport rendezvényeknek.

    „A vezetőség részéről 2023-ban érkezett a kérés, hogy állítsuk össze egy autó-motorsport témájú szakirányú továbbképzés struktúráját, úgyhogy azóta dolgozunk a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzésen – nyilatkozta a nyomtatott Rallycafe magazinnak Radics János, a Széchenyi-egyetem Felnőttképzési és Kompetenciafejlesztési Központjának képzési szakreferense. – A legelső dolgunk az volt, hogy a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség és a Magyar Motorsport Szövetség vezetőinek segítségével piackutatást végeztünk a szövetségi tagok körében. Az ő válaszaikból látszott, hogy nagy igény van egy ilyen képzésre. Ezen igények, valamint személyes tapasztalatok és külföldi jó gyakorlatok alapján lett a képzés elnevezése a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzés.”

    „Ezen belül háromfajta specifikációt tartalmaz az oktatási anyag. Az egyik a versenyző-menedzser, aki főként a versenyzők felkészítésével foglalkozik mind fizikálisan, mind mentálisan. Ezen kívül van technikaisport-létesítmény üzemeltető, valamint technikaisport-rendezvény menedzser specifikáció. Ezzel teljes a paletta, és így tudjuk lefedni azokat az igényeket, amelyek strukturált körülmények között tudnak jövőképet adni az itthon tanulóknak, dolgozóknak mind a versenyrendezés, mind a létesítmény-üzemeltetés, mind a versenyzőkkel foglalkozás terén.”

    A képzés tematikáját úgy állították össze, hogy a 80%-a mind a három specifikáció számára megfelelő legyen, emellett választható tantárgyakkal színesíthetik a tanulást a hallgatók, akik olyan neves szakemberektől is magukba szívhatják a tudást, mint Talmácsi Gábor világbajnok motorversenyző; Kiss Norbert hatszoros Európa-bajnok kamionversenyző; Wéber Gábor, az M4 Sport Forma–1-es kommentátora; illetve Szujó Zoltán, az MNASZ elnöke.

    „Minden egyes tantárgynak megvan a tantárgyfelelőse, egy egyetemi oktató. Melléjük kerestük meg azokat a szakembereket, akik tényleg ebben élnek és naprakész, gyakorlati tudással rendelkeznek. Általuk nyerhetnek majd a hallgatók betekintést abba, hogy 2025-ben ezek a szakterületek hogyan néznek ki. Velük lett teljes az oktatói paletta, így tudunk gyakorlatias és empirikus megközelítésű képzést nyújtani a hallgatóknak” – mondta Radics János.

    A két féléves képzés ősszel indul a Széchenyi István Egyetem Budapesti Innovációs és Képzési Központjában, ahol az ajtó egyedülálló módon már a kizárólag érettségivel rendelkezők előtt is nyitva áll, azaz a képzés elvégzéséhez nem szükséges egyetemi vagy főiskolai diploma.

    „Nagyon pozitívak az eddigi visszajelzések. A jelentkezési követelmények is a piackutatáshoz igazodnak, hiszen hivatalosan alapképzettség lesz a bemeneteli követelmény, miközben a piackutatásból láttuk, hogy nagyon sokan vannak ebben a szubkultúrában érettségivel, úgyhogy az egyetemi kollégáknak köszönhetően az érettségivel rendelkezők is jelentkezhetnek a képzésre. Ezzel teljesen kinyitjuk az ajtót mindenki előtt, ebből a szempontból is nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk, hiszen egyedülálló, hogy érettségivel rendelkezők is jöhetnek.”

    „Rengeteg háttérmunka előzte meg, hogy idáig eljussunk – meg kellett határozni a képzési követelményeket, a tantárgyakat; azon belül, hogy melyik legyen a választható tárgy, mi legyen a projektmunka. Ezeket mind össze kellett rakni, majd hatalmas feladat és hosszú folyamat volt átvinni mindezt az Oktatási Hivatalon, hogy megkapjuk az akkreditációt. Ezután minden egyes tantárgy oktatójával le kellett ülnünk, meg kellett határoznunk a szakmai csapatot, a tananyagot és a teljes struktúrát.”

    A követelmény a két félév során 60 kreditnyi tantárgy teljesítése. Ezek a tantárgyak a technikai sportok menedzsmentjére, közgazdaságtanára, kommunikációjára, szabályrendszereire és történetére fókuszálnak, illetve projektmunkát is tartalmaznak. „A Projektmunka 1 tantárgy gyakorlati helyszíne például a 2026 januárjában megrendezésre kerülő Superenduro GP of Hungary lesz az MVM Dome-ban – emeli ki Radics János. – Hogy a második félévben mi lesz, azt a nemzetközi versenynaptárak összehangolását követően fogjuk konkretizálni, de itt is világ- és Európa-bajnoki futamok kerülhetnek szóba.”

  • Meglepő társaságban tűnt fel a Red Bull volt csapatfőnöke (fotó)

    Meglepő társaságban tűnt fel a Red Bull volt csapatfőnöke (fotó)

    Az F1-es visszatérés lehetőségét kereső Christian Horner egy olyan korábbi riválissal ült egy asztalhoz, akivel köztudottan nem ápol(t) jó viszonyt.

    Az FIA decemberi elnökválasztására készülő Mohammed Ben Sulayem olyan fotót posztolt a közösségi médiában, amire aligha számítottak sokan, az elnök ugyanis hármasban találkozott Zak Brownnal, a McLaren vezérigazgatójával, illetve Christian Hornerrel, a Red Bull volt csapatfőnökével. Mindez azért pikáns, mert az amerikai üzletember és a Forma–1-es visszatérés lehetőségét aktívan kereső Horner köztudottan nem ápol jó viszonyt egymással.

    Horner csak mérgezte az F1 közegét, nélküle boldogabb lett az élet a McLaren szerint

    A felek még Horner Red Bullnál töltött időszaka során számos alkalommal keveredtek nyilvánosan is szóváltásba a sajtóban, Brown pedig Horner menesztése után azt mondta, nem lepte meg, hogy az energiaital-gyártó kitette az F1-es csapatot 20 éve irányító szakembert. Brown később elismerte, hogy kettejük rivalizálása „túl messzire ment”.

    Hogy mi volt a találkozó célja, azt egyelőre nem tudni.

  • Mi állhat a Mercedes pilótabejelentésekkel kapcsolatos titkolózása mögött?

    Mi állhat a Mercedes pilótabejelentésekkel kapcsolatos titkolózása mögött?

    A Mercedes a minap bejelentette, hogy 2026-ban is a George Russell–Kimi Antonelli kettőssel folytatja a versenyzést a Forma–1-ben, ám arról mélyen hallgatott, hogy mennyi időre hosszabbított szerződést a két versenyzővel. Egybehangzó sajtóértesülések szerint Antonelli csak egyéves hosszabbítást kapott, Russell szerződésében azonban szerepel egy opció a 2027-es folytatást illetően is. Az ugyanakkor sokatmondó, hogy egyiket sem közölték, aminek több oka is lehet.

    A The-Race.com például úgy tudja, az egyik ok az, hogy a Mercedes el akarta kerülni a jövőbeli találgatásokat Russell opciójával kapcsolatban, hiszen Max Verstappen esetében is láthattuk az idén, hogy a sajtó mennyi ideig fejtegette, milyen eshetőségek megvalósulásakor léphet ki a szerződéséből a holland.

    A legvalószínűbb oka azonban annak, hogy mindkét pilótával csak egy évre kötelezték el magukat, a 2026-os szabályváltozásokkal kapcsolatos bizonytalanság. Jelenleg ugyanis maguk a csapatok is a sötétben tapogatóznak a várható erőviszonyokat illetően, és a következő idény elejéig senki nem fog képet kapni arról, hogy mennyire borítja fel a jelenlegi helyzetet az elmúlt 60 év legnagyobb változtatása.

    Ez pedig gyakorlatilag bármelyik versenyzőt olyan helyzetbe hozhatja, hogy ami most jó választásnak tűnik, egy év múlva már korántsem lesz az, emiatt aztán a lassan 28 éves, azaz karrierje csúcsa felé közelítő Russellnek sem mindegy, hogy újra tudja-e tervezni a jövőjét már 2027-re akkor, ha az elmúlt évekhez hasonlóan a Mercedes jövőre sem lesz versenyben a világbajnoki címért. Persze a rövid időtartamú szerződésnek megvan az a veszélye, hogy hiába akarsz maradni, akkor is lecserélnek, de miként azt a brit versenyző számtalanszor hangoztatta az idén: a legfontosabb egy pilóta számára, hogy folyamatosan jól teljesítsen, mert akkor mindig lesz ülése.

    Russell, Mercedes
    Fotó: Richard Pardon

    Mivel minden versenyző a legjobb autóban akar ülni, és lehetőség szerint az elkövetkező évek legjobb csapata mellett elköteleződni hosszú távra, Russell is látni szeretné, hogy milyen erőviszonyokat hoz az új korszak, hiszen van abban a helyzetben, hogy adott esetben igényt tartson a szolgálataira mondjuk a Fernando Alonso utódját kereső Aston Martin, de akár Charles Leclerc eligazolása és/vagy Lewis Hamilton visszavonulása esetén a Ferrari is. Russell korábban azt is elmondta, hogy természetesen a Mercedesszel akar vb-t nyerni, ám ne legyen kétségünk afelől, hogy elsősorban világbajnok akar lenni. És ha azt látja, hogy 2026 után erre nem a Mercedesnél van a legjobb esélye, akkor nem fog elzárkózni a váltás elől.

    Miközben azt nem tudjuk, hogy a tárgyalások során a két fél közül bármelyik is szeretett-e volna hosszú távú szerződést kötni, csak a másik nem akarta, a Mercedes szemszögéből vizsgálva a helyzetet is abszolút érthető, ha nem szerették volna magukhoz láncolni sem Russellt, sem Antonellit (ő minden bizonnyal szívesen aláírt volna hosszabb távra, így nála valószínűsíthető, hoy a Mercedes nem akarta ezt), hiszen ahogyan a versenyzők számára hozhat új lehetőségeket a megváltozó erősorrend, úgy a csapatoknak is.

    Ez a Mercedes esetében nyilvánvalóan Max Verstappen megszerzését jelenti, hiszen Toto Wolff második éve udvarolja körül a hollandot, akinek a hírek szerint jövőre még könnyebb dolga lesz dobbantani a Red Bulltól, mivel már akkor is aktiválhatja a kilépési záradékát, ha a nyári szünet kezdetekor nem lesz az összetett első két helyezettje között – az idén ez az opció az első háromra vonatkozott.

    Hogy a 2028 végéig szerződéssel rendelkező négyszeres világbajnok ezt lehetőség esetén megteszi-e, azt persze nem tudhatjuk előre, de jó esély van rá, hogy a története során először saját motorral versenyző Red Bull 2026-ban nem lesz ott a győzelemért csatázó csapatok között, és ha túl nagy a hátrány, Verstappen távozhat, amivel Wolff is tisztában van. Persze amennyiben Verstappen vált és a Mercedeshez megy, a Russell–Antonelli kettősből az egyik alighanem marad, de sokkal könnyebb úgy mérlegelnie az osztrák üzletembernek, ha egyetlen versenyzőjével sem köteleződött el 2027-re.

    Ezek az elméleti forgatókönyvek ugyanakkor nyilvánvalóan borulhatnak a 2026-os szezon közben, mert arra sincs semmi garancia, hogy a Mercedes jó lesz, a Red Bull pedig nem, és amúgy is annyi az egyéb ismeretlen a pilótapiaccal kapcsolatban (hogy csak néhányat említsünk: Leclerc dobbant a Ferraritól?; Hamilton visszavonul?; jó lesz-e az Aston Martin, és ha igen, Alonso is távozik a sportágból?), hogy találgatni is teljesen felesleges.

    Olyan szituáció azonban biztosan nem fog előállni, mint 2024 elején Lewis Hamiltonnal, aki úgy jelentette be, hogy elhagyja a Mercedest, hogy akár csak egyetlen versenyt is teljesített volna a meghosszabbított szerződéséből.

  • Alonso a főnökével még nem beszélt élete egyik legnehezebb döntéséről

    Alonso a főnökével még nem beszélt élete egyik legnehezebb döntéséről

    Fernando Alonso hamarosan válaszút elé érkezhet a Forma–1-es karrierjét illetően, ám míg a nyilvánossággal már megosztott erről némi információt, az Aston Martin csapatfőnökével még nem.

    Mint minden, a pályafutását nem valamilyen kényszer miatt lezáró élsportolónak, Fernando Alonsónak is alighanem az lesz a legnehezebb döntés a karrierjében, amikor kimondja: itt a vége. A kétszeres világbajnok nemrég a spanyol AS-nek nyíltan beszél róla, hogy milyen esetben lehet a 2026-os, átfogó szabályváltozásokat hozó szezon az utolsó számára a Forma–1-ben: „Tudom, hogy ez az utolsó esélyem. Ha az autó gyenge lesz, lehet, hogy még egy évet vállalok, hogy pozitív hangulatban fejezzem be. Ha erős lesz, akkor valószínűleg 2026 lesz az utolsó évem.”

    Alonso három szupererőről beszélt, és arról, miért lenne inkább unalmas versenyző

    Az Aston Martin csapatfőnöke, Andy Cowell az Autosportnak az erre vonatkozó kérdésre azonban azt mondta, hogy ő személy szerint semmilyen jelzést nem kapott a hétvégén a 420. F1-es versenyén rajthoz álló veterántól arra vonatkozóan, hogy visszavonulna a 2026-os szezon végén.

    „Nem beszéltem vele erről. A vele folytatott beszélgetéseim az elmúlt egy évben kizárólag 2026-ra koncentráltak. Lance [Stroll-lal] ugyanez a helyzet, ami fájdalmas 2025-ös idényt eredményez, de minden erőnkkel és fókuszunkkal a 2026-os évre készülünk. Gondolom, Fernando már gondolkodik azon, mi legyen 2026 végén, de mi csak arra koncentrálunk, hogy a lehető legjobb helyzetben legyünk 2026-ra, 2027-re és azon túl is. Fernando bebizonyította, hogy kivételes versenyző. A kor egyáltalán nem akadály számára – sőt, inkább erőssége!” – jelentette ki Cowell.

    Alonso jövő nyáron tölti be a 45-öt, azaz ennyi idősen még biztosan versenyezni fog a Forma–1-ben.

  • Brad Pitt „nem volt elragadtatva” Hamilton megjegyzésétől

    Brad Pitt „nem volt elragadtatva” Hamilton megjegyzésétől

    Érdekes részletet osztott meg Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy közös vacsoráról, amelyen Lewis Hamilton még Mercedes-pilótaként olyasmit közölt Brad Pittel, ami nem tetszett a színésznek.

    Mint ismert, Brad Pitt főszereplésével került mozikba az idén nyáron az F1 című film, amelynek Lewis Hamilton volt az egyik producere. A hétszeres világbajnok rengeteget segített a készítőknek abban, hogy a film minél hitelesebb legyen, miközben volt csapata, a Mercedes is részt vett a munkálatokban, hiszen Toto Wolff együttese alakította át a forgatásokhoz használt F2-es autókat.

    Az osztrák üzletember pedig most, az Autosport Business Exchange New York színpadán felidézett egy sztorit egy oxfordi vacsoráról, amelyen Joseph Kosinski rendező, Jerry Bruckheimer producer, Pitt, Susie Wolff és Hamilton volt jelen.

    „Kezdetben, tudják… Szerencsés vagyok, mert rengeteg hatalmas médiaprofillal rendelkező embert látok. Volt egy vacsora, amit szerveztünk Joe-val, aki a rendező, és Jerry Bruckheimerrel, Lewis-zal, Brad Pittel, Susie-val és velem. Az oxfordi házunkban vacsoráztunk. Egyszer csak kinyílt az ajtó, és ott állt Brad Pitt a felhajtón és azt mondta, »Köszönöm, hogy meghívtál vacsorára.« Az egy kissé szürreális élmény volt.”

    Brad Pitt, Magyar Nagydíj
    Brad Pitt számos versenyhétvégén jelen volt a paddockban a forgatás során | Fotó: Hungaroring Média

    Ekkor még úgy volt, hogy Pitt filmbéli karaktere, Sonny Hayes a sztori szerint egy világbajnoki címért küzdő pilótát fog alakítani, ám mivel a színész már a forgatás alatt is közelített a 60-hoz (tavaly decemberben töltötte be azt), Hamilton felhívta rá a készítők figyelmét, hogy ez a forgatókönyv a történet szempontjából nem lenne túl hiteles.

    „A kezdeti koncepció az volt, hogy versenyzőként világbajnoki címért csatázik, de ekkor Lewis azt mondta, »Az nem fog menni, messze túl öreg vagy Forma–1-es pilótának«. Brad nem volt elragadtatva ettől – idézte fel a vacsorán történteket Wolff. – Úgy érezte, a legjobb korban van ahhoz, hogy Forma–1-es pilóta legyen. De aztán fantasztikusan formálták át a forgatókönyvet, mert hiteles volt. A szerepe hiteles volt.”

    Az 1990-es Spanyol Nagydíj edzésén a karrierjét derékba törő balesetet szenvedő Martin Donnelly alapján megformált Hayes így végül azért tért vissza a küszködő kiscsapat Apex GP-hez, hogy segítsen nekik túlélni és közben mentorálja fiatal versenyzőjüket, Joshua Pierce-t.

    Ami a kész filmet illeti, Wolff elmondta, a csapatfőnökök és pilóták körében osztatlan sikert aratott a produkció, és „semmi nem volt, amit ne szerettünk volna”, majd hozzátette, hogy az F1 „szórakoztató, a bevétel, amit generál, pedig fenomenális.”

    A film eddig nagyjából 629 millió dollárt hozott be a premier óta, amivel ez lett minden idők legjövedelmezőbb sportfilmje, és már szó esett a folytatásról is.

  • Helmut Marko helyett Isten dönti el, hogy Hadjar lesz-e Verstappen új csapattársa?

    Helmut Marko helyett Isten dönti el, hogy Hadjar lesz-e Verstappen új csapattársa?

    A Red Bull még nem döntötte el, megtartja-e Yuki Tsunodát, de egyre több jel mutat arra, hogy Isack Hadjar lesz Max Verstappen következő csapattársa.

    Pusmogják például, hogy a Racing Bulls teljesen új felállással kezdi meg a 2026-os idényt, ami értelemszerűen Hadjar előléptetését vetíti előre, de az is árulkodó, hogy a McLarennel váratlanul szakító tehetség, Alex Dunne valószínűleg a bikásokhoz tart. Az F1 francia-algériai újonca jelezte, hogy nem félne az előléptetés jelentette kihívástól, ami többeket kizsigerelt és karrierutakat tett rögössé.

    „Nem akarok megfutamodni. Biztos kicsit ijesztő lenne, de ezt akarom, gyerekkorom óta erre vágyok. Nem csak vezetni akarok F1-es autókat, hanem megküzdeni a világ legjobbjai ellen – nyilatkozta a The Telegraphnak.  – Ezért vagyok itt, és ki a legjobb? Ő [Verstappen] a mérce.”

    „Mindenki nulláról indul [2026-ban], ez is nagyon jó lehet [ha átigazolok]. De akárhogy lesz, még fiatal vagyok. Hiszem, hogy Isten megfelelően dönt rólam.”

    Meglátjuk, kinek a szava nyom többet a latba, de Helmut Marko például elismerősen beszélt Hadjar mentális erejéről. A Red Bull állítólag még legalább két versenyt vár a döntéssel, és reálisan nézve, ha a Mexikói Nagydíjig nem is tesznek bejelentést, legkésőbb az utána következő Brazil Nagydíj után vélhetően már többet tudunk majd, mert a szezon egy triplázással zárul, aminek a sűrű menetrendjében és utazási nehézségeiben nem lenne szerencsés megbolygatni a versenyzők gondolatait ilyesmikkel (Las Vegasból például a Közel-Keletre kell átutazni).

  • Austinban F1-es sprint jön, Michelisz Norbert ismét versenybe száll – menetrend

    Austinban F1-es sprint jön, Michelisz Norbert ismét versenybe száll – menetrend

    Az F1 sprinthétvégével folytatódik Austinban, míg Michelisz Norbert bajnoksága, a TCR World Tour egy koreai pályára látogat.

    F1, USA Nagydíj

    • október 17. péntek: edzés 19:30-20:30, közvetítés: M4 Sport
    • október 17. péntek: sprintfutam időmérője 23:30-, közvetítés: M4 Sport
    • október 18. szombat: sprintfutam 19:00-, közvetítés: M4 Sport
    • október 18. szombat: időmérő 23:00-, közvetítés: M4 Sport
    • október 19. vasárnap: futam 21:00-, közvetítés: M4 Sport

    TCR World Tour, Indzse

    • október 18. szombat: időmérő 3:05-, közvetítés: Sport 2
    • október 18. szombat: futam 9:05-, közvetítés: Sport 1
    • október 19. vasárnap: futam 3:55-, közvetítés: Sport 2
    • október 19. vasárnap: futam 9:40-, közvetítés: Sport 1

    Euroformula Open, Monza

    • október 18. szombat: időmérő 9:50-
    • október 18. szombat: futam 13:05-
    • október 18. szombat: futam 17:50-
    • október 19. vasárnap: futam 10:40-

    GB3, Monza

    • október 18. szombat: időmérő 10:20-
    • október 18. szombat: futam 14:05-
    • október 19. vasárnap: futam 9:45-
    • október 19. vasárnap: futam 16:50-

    Spanyol F4, Valencia

    • október 18. szombat: időmérő 12:25-
    • október 18. szombat: futam 14:55-
    • október 19. vasárnap: időmérő 10:00-
    • október 19. vasárnap: futam 12:15-
    • október 19. vasárnap: futam 15:05-

    European Le Mans Series, Portimao

    • október 18. szombat: időmérő 16:15-
    • október 19. vasárnap: futam 15:30-19:30

    International GT Open, Monza

    • október 18. szombat: időmérő 11:35-
    • október 18. szombat: időmérő 14:50-
    • október 19. vasárnap: futam 11:45-

    NASCAR, Talladega

    Cup Series

    • október 19. vasárnap: futam 20:00-

    Xfinity Series

    • október 18. szombat: futam 22:00-, közvetítés: MATCH4

    Truck Series

    • október 17. péntek: futam 22:00-
  • Lediplomázott az F1-ben kigúnyolt versenyző

    Lediplomázott az F1-ben kigúnyolt versenyző

    Az F1-ben három szezont eltöltő Nicholas Latifi (cikkünk borítóképén balról a második személy) az Instagramon tájékoztatott mindenkit a fejleményről.

    A kanadai Latifi az F1-ben a Williams pilótájaként 2020 és 2022 között főleg balesetekkel hívta fel magára a figyelmet, és a szerződése kifutásával várható volt, hogy nem kapkodnak majd érte a csapatok, és a jelek szerint az autósport más ágaiból sem kapott vonzó ajánlatot; máig a 2022-es Abu-dzabi Nagydíj az utolsó jegyzett versenye a Forix adatbázisa szerint. Két éve bejelentette, hogy posztgraduális képzésben megpróbálja megszerezni az üzleti, vezetési és menedzsment ismereteket nyújtó MBA-fokozatot, és ez nemrég sikerült is neki.

    „Üdv mindenkinek! Sok idő eltelt a legutóbbi bejegyzésem óta, de teljes mértékben a London Business School-ban végzett MBA tanulmányaimra akartam koncentrálni. Nagyon élveztem, hogy ebben semmi sem zavart. Örömmel osztom meg, hogy néhány hónappal ezelőtt elvégeztem!” – írta.

    „Mivel korábban nem volt felsőfokú végzettségem, nem tudtam, mire számítsak, és el kell ismernem, hogy kezdetben ideges kicsit voltam. Mindazonáltal gyorsan felfedeztem, milyen bensőséges és szeretetteljes az LBS (az intézmény) közössége, és tudom, hogy életre szóló barátságokat kötöttem. Az előző két év életem legjobbjai közé tartozik, teli volt tanulással, fejlődéssel, új élményekkel, emlékekkel, amiket örökre velem lesznek.”

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Nicholas Latifi (@nicholaslatifi) által megosztott bejegyzés

  • A Mercedes bejelentette, kikkel folytatja 2026-ban az F1-ben

    A Mercedes bejelentette, kikkel folytatja 2026-ban az F1-ben

    A Mercedes bejelentette, hogy 2026-ban is George Russell és Kimi Antonelli lesz a versenyzőjük a Forma–1-ben.

    Russell az ötödik, Antonelli a második szezonját tölti majd náluk, ami egyáltalán nem váratlan fejlemény egy ideje, hiszen Toto Wolff jelezte, csak idő kérdése, mikor végeznek a papírmunkával és kerülnek a helyükre a megfelelő aláírások a dokumentumokon.

    Hónapokkal ezelőtt viszont mindkettejüknél rezgett valamennyire a léc: a Mercedes csapatfőnöke flörtölt Max Verstappen leigazolásával, akkor úgy nézett ki, ennek megvalósulása esetén Russellnek kell szednie a sátorfáját, de a brit jól reagált a kihívásra, és az eddigi legjobb szezonját futja az F1-ben a saját bevallása szerint. A jövő gyémántjának tekintett Antonelli debütálása korrekten sikerült, utána viszont hullámvölgybe került, ahonnan most kezd kimászni – nála az merült fel lehetőségként a sajtó szerint, hogy kölcsönadják az Alpine-nak.

    A felállás tehát nem változik, a két pilóta így örülhet, hogy ebben az évben már nem kell foglalkozniuk a szerződéshosszabbítás ügyes-bajos részleteivel és az erre irányuló kérdésekkel, teljes mértékben a versenyzésre koncentrálhatnak. Jövőre teljesen megújulnak az F1-es autók, és a mezőny egyik legjobb infrastruktúrájával rendelkező, a motort is magának gyártó Mercedes optimistán várhatja az új korszakot.

    Noha a Mercedes a szerződések időtartamáról semmit nem osztott meg, egybehangzó sajtóértesülések szerint mindkét pilóta csak egy évvel hosszabbított ám míg Antonellinek eleve egy éves hosszabbítást kínált a csapat, addig Russell esetében 1+1 éves opció volt az asztalon. A két versenyző helyzete ennek ellenére nagyon más, hiszen Russell már bizonyított élmenőként a saját jövőjét szem előtt tartva nem akarhatott elközeleződni hosszabb távra, míg Antonellinek még bizonyítania kell. Így nála a csupán egy éves szerződés okozta bizonytalanság akár rossz hatással is lehet – emlékezhetünk, hogy Valtteri Bottas rendre ilyen kontraktust kapott, és az elmondása szerint a jövőjén való rágódás ártott a teljesítményének.

  • Nemi erőszak történhetett Michael Schumacher házában – autóversenyző az állítólagos elkövető

    Nemi erőszak történhetett Michael Schumacher házában – autóversenyző az állítólagos elkövető

    Michael Schumacher svájci házában elkövetett nemi erőszakkal vádolnak egy auóversenyzőt, számolt be róla a svájci 24 Heures lap.

    Az újság arról ír, hogy a Michael Schumacher fiához, Mickhez közel álló vádlott Schumacherék Glandban található otthonában (nyitóképünkön) megerőszakolhatta a hétszeres világbajnokot gondozó egyik ápolónőt. Az eset még 2019-ben történt, az áldozat azonban csak két évvel az állítólagos bántalmazás után tett feljelentést.

    A lap a másfél oldalas vádiratra hivatkozva azt is megemlíti, hogy az autóversenyző ausztrál nemzetiségű és közel jár a 30-hoz, de nevet természetesen nem ír. Illetve hozzáteszi, hogy akárcsak az oda végül 2021-ben eljutó Mick Schumachernek, neki is a Forma–1 volt a célja, de ő végül nem került be a száguldó cirkuszba, menet közben azonban baráti kapcsolatot alakított ki a hétszeres világbajnok fiával, ezért volt bejárása a Glandban levő birtokra, ahol gyakran megfordult.

    A svájci lap a másfél oldalas vádiratból származó részletekre hivatkozva továbbá azt írja, az eset 2019 végén, a ház főépületében, az egyik emeleti szobában történt egy italozással eltöltött este után. Hozzáteszik azt is, hogy a Schumacher-család kizárólag a helyszín okán érintett, és nincs célzottan bevonva a büntetőeljárásba, mivel egyetlen családtag sem volt jelen a bántalmazáskor, így Xavier Christe ügyész nem is rendelte el egyetlen családtag kihallgatását sem.

    Az áplónőről annyit tudni, hogy a harmincas éveiben jár és a 2013-as síbalesetéből továbbra is családja körében lábadozó Michael Schumachert kezelő és felügyelő orvosi csapat tagja volt. November 23-án, késő délután/estefelé találkozott a vádlottal Schumacherék biliárdszobájában. Az ügyész szerint a két fél viszonyának természete homályos – az autóversenyző állítása szerint korábban már csókolóztak és baráti volt a viszonyuk, az ápolónő azonban ezt visszautasítja.

    Börtönbüntetést kapott a Michael Schumacher családját zsaroló egyik férfi

    Az eset előtt az ápolónő csatlakozott két kollégájához, akik a vádlottal biliárdoztak. Az este vodkás koktélokkal folytatódott, amitől az ápolónő olyannyira berúgott, hogy nem tudott állni és a padlóra feküdt. Ezután a jelenlévők úgy döntöttek, hogy egy egyszemélyes, éjjeli műszakra fenntartott szobába viszik, ahol egy fizioterapeuta és a vádlott vigyáztak rá, és a vádirat szerint nem vetkőztették le, majd miután elaludt, a fürdőszobai világítást felkapcsolva hagyva távoztak.

    Röviddel ezután azonban a vádlott, aki addig egy szomszédos szobában tartózkodott, állítólag visszatért, és kétszer bántalmazta szexuálisan az ápolónőt, kihasználva annak eszméletlenségét. Az ápolónő két kollégája azt mondta, semmit sem látott, semmit sem hallott. Másnap az ápolónő nem emlékezett semmire, de a fizikai jelek és anyagi nyomok gyanúsak lettek neki. Ezután SMS-ben beszélni kezdett a vádlottal, aki állítólag bevallotta, hogy mi történt és megbánást tanúsított.

    Az ápolónő ezt követően megkérte a vádlottat, hogy soha többé ne közeledjen hozzá, majd megpróbálta elfelejteni a történteket, mert az állását féltve nem akarta bevonni a Schumacher-családot. Valamivel több mint két évvel ezután, 2022. januárjában azonban feljelentést tett nem sokkal azután, hogy a család elbocsátotta őt.

    A tárgyalás szerdán 9 órára van kitűzve, de elképzelhető, hogy nem kerül rá sor, a vádlott – aki 2024-ben az ügyészségen azt állította, kölcsönös volt a szexuális kapcsolat az áldozattal – ugyanis „hónapok óta nem adott életjelet magáról”.

    A svájci lap megkereste a két fél ügyvédjét, de egyikük sem kívánt nyilatkozni, a Schumacher-család kommunikációs osztálya pedig reagált a megkereséseikre.