Kategória: Formula 1

  • Antonelli szenvedését eredményezve mondott csődöt az F1-es pilótákat megosztó szerkezet

    Antonelli szenvedését eredményezve mondott csődöt az F1-es pilótákat megosztó szerkezet

    A fékezéssel való szenvedés mellett Andrea Kimi Antonelli egy másik problémával is szembesült az USA Nagydíj sprintidőmérőjén.

    A Szingapúri Nagydíj után az FIA a hétvégi USA Nagydíjra is hőségriadót rendelt el, ami jogosnak is bizonyult, hiszen a sprintidőmérő kezdetén 33 fokos levegőhőmérsékletet mértek a Circuit of the Americason. Ez azt jelentette, hogy a jövő évtől a pilótákat igencsak megosztó módon valószínűleg kötelezővé válló hűtőmellény ezen a hétvégén is megjelent azokon a versenyzőkön, akik a használata mellett döntöttek.

    Viselte azt többek között az SQ2-ben kieső, így a sprintre a 11. rajtkockát megszerző Kimi Antonelli is, ám az eszköz meghibásodott, és ahelyett, hogy hűtötte volna, melegítette az olasz pilótát. „Nehéz dolgom volt az autóban, mert néhány fizikai problémával küzdöttem. Pedig az autóban jól éreztem magam, és magabiztos voltam az SQ2-ben, viszont a hűtőmellény elromlott, és ahelyett, hogy hűtött volna, fűteni kezdett, így nagyon szenvedtem abban a szakaszban” – nyilatkozta a 19 esztendős versenyző.

    Antonelli, Mercedes
    Antonelli a sokat kritizált hűtőmellényben | Fotó: DPPI

    Persze az olasznak ezzel együtt meglett volna az esélye a továbbjutásra, hiszen csupán 6 ezreddel maradt le róla – amennyiben nem blokkolja a kerekét az utolsó körében, minden bizonnyal simán SQ3-as résztvevő lett volna. „Ki kell derítenem, miért szenvedtem ennyit a fékezéssel. Nagyon csalódott vagyok, mert az SQ1 jól ment, de túl sok volt a blokkolás. Két komoly fékezési hibám is volt azon a körön, és rengeteg időt vesztettem. Csalódott vagyok, mert megvolt a tempóm az SQ3-hoz, de most már a szombati napra koncentrálunk” – idézi őt a RacingNews365.com.

  • Kínosan lassú a Ferrari, és Leclerc-t meglepné, ha ez változna

    Kínosan lassú a Ferrari, és Leclerc-t meglepné, ha ez változna

    Austinban is folytatódik a Ferrari vesszőfutása, hiszen a két vörös autó csak a 8., illetve 10. rajtkockát szerezte meg a magyar idő szerint szombat este 7 órakor rajtoló sprintfutamra. Az SF-25-ös hatalmas lemaradásban van az élmezőnyhöz képest, nehezen vezethető, a pilóták pedig eléggé pesszimisták a folytatást illetően.

    A Ferrari az egész sprintidőmérőn lassú volt és már az sem tűnt biztosnak, hogy egyáltalán bejut a harmadik szakaszba – Hamilton 6 ezreddel csusszant tovább Antonelli kiejtésével –, ráadásul Charles Leclerc-t a szabadedzésen fellépő problémák is hátráltatták, hiszen emiatt nem körözhetett annyit az éles bevetés előtt, amennyit szeretett volna.

    A pocsék teljesítmény oka a gumikban és az autó beállításaiban keresendő, a Ferrari ugyanis a több helyen nagyon huplis austini aszfalton a többi csapathoz hasonlóan kénytelen növelni a hasmagasságon, őket pedig ez még érzékenyebben érintheti. Ez pedig a rendes időmérőre és a nagydíjra sem fog változni, ezért hiába lehet majd állítani az autókon a sprint után, Leclerc ehhez sem fűz vérmes reményeket.

    „Nagyon meglepne, ha találnánk valamit, amitől ekkora ugrást tudnánk tenni, de remélem, hogy tévedek. Sajnos most úgy tűnik, hogy ez a valós teljesítményszintünk. Meglepett, mennyire erősek egyes csapatok ezen a hétvégén – a McLarent és a Red Bullt leszámítva, mert tőlük ezt vártuk” – idézi a csalódottan nyilatkozó Leclerc-t a Motorsport olasz kiadása.

    „Elöl van Nico (Hülkenberg) is, aki valószínűleg egy fantasztikus kört futott, de egész hétvégén gyors volt. Meg kell néznünk, vajon ők észrevettek-e valamit, amit mi nem. De ez egy igazán rossz nap volt számunkra – folytatta a 10. helyet megszerző Leclerc, majd megjegyezte, hogy kicsit több gyakorlással talán előrébb végezhetett volna. – A köröm az SQ3-ban tiszta volt. Amit tehettem, megtettem, nincs sok hiányérzetem. Talán néhány körrel több délelőtt a közepes gumin segíthetett volna: jobban finomhangolhattuk volna az autót, talán nyerhettünk volna egy tizedet, másfelet… de ez sem lenne elég. Egyszerűen túl messze vagyunk.”

    Hamilton ennél tömörebben értékelt: „Ez nem az a tempó, amit vártunk. Az SQ1-ben még elég jónak tűnt, de aztán elkezdtünk veszíteni a teljesítményből, az autó nagyon nehezen vezethető volt. Kilenc tized különbség, ez egyszerűen túl sok.”

    A Ferrari jelenleg 27 ponttal követi a második helyen álló Mercedest a konstruktőri pontversenyben, míg a Red Bull csak 8 pontra van tőle, így amennyiben a folytatásban is csak ehhez hasonló teljesítményre lesznek képesek, az könnyen a harmadik helyezésükbe kerülhet.

  • „Elég sokkoló” – részben a Red Bull, részben saját maga gáncsolta el Tsunodát

    „Elég sokkoló” – részben a Red Bull, részben saját maga gáncsolta el Tsunodát

    Miközben Max Verstappen pole-t szerzett, Yuki Tsunoda már az első szakaszban kiesett az USA Nagydíj sprintidőmérőjén, amit részben a Red Bull, részben a japám versenyző saját maga okozott.

    Yuki Tsunoda csupán a 18. helyet szerezte meg az USA Nagydíj sprintidőmérőjén, amivel szinte a nullára csökkentek a pontszerzési esélyei a szombat este 19 órakor kezdődő sprinfutamra. A 2025 végéig szerződéssel rendelkező, a jövőjéért küzdő japán versenyző többekkel együtt nem ért fel az utolsó mért körére a sprintidőmérő első szakaszának végén, miközben Liam Lawson a felvezető kör elején agresszívan védekezett ellene, amikor megpróbálta megelőzni az új-zélandit.

    Tsunoda utólag azt mondta, hogy „ez inkább csak a szokásos” volt Lawsontól és tőle „nem is vártam mást”, majd azt nevezte meg a kiesése fő okaként, hogy a Red Bull nem a megfelelő időben küldte őt ki a garázsból az első szakasz végén.

    „Inkább a bokszból való kijövetel időzítéséről volt szó – még csak nem is volt közel. Őszintén szólva nem tudom, mi történt. Valami félrement, és nem volt lehetőségem mért kört futni. Nagy kár. Nagyon frusztráló, mert nem rajtam múlt. Irányíthatnánk, de ez inkább az ő oldalukon múlik, nem az enyémen. Elég sokkoló” – összegzett Tsunoda.

    A japán így egyetlen mért körrel zárta az időmérőt, ami miatt Laurent Mekies, a Red Bull csapatfőnöke elnézést kért. „Elrontottuk, ezért bocsánatot kérünk Yukitól. Kissé túl szoros volt a prorgam. Aközött kellett választani, hogy kint maradunk a pályán és ott hűtjük az autót, vagy egy kicsit jobban megpróbáljuk lehűteni a garázsban. Azt gondoltuk, lesz időnk kijönni a garázsból és felérni egy mért körre, de ez végül csak két autó számára volt lehetséges, mi pedig lemaradtunk róla. Ezért bocsánatkéréssel tartozunk Yukinak.”

    Tsunoda, Red Bull
    Red Bull-hiba ide vagy oda, Tsunodának nem volt meg a tempója | Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Azt ugyanakkor nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Tsunoda is tehetett volna többet azért, hogy még a csapat hibája ellenére is meglegyen a továbbjutás, hiszen az első és egyetlen mért körében 1,119 másodperccel volt lassabb Max Verstappen első próbálkozásánál. És bár ő még a régebbi első szárnnyal köröz, csütörtökön azt mondta, „ennek nem szabadna nagy különbséget jelentenie”. Ráadásul kevesebb üzemanyaggal is ment, mint azok, akik nem tértek vissza a bokszba, hanem néhány lassú kört beiktatva a pályán maradtak az SQ1 végéig, beleértve Verstappent.

    Persze a Red Bull választhatott volna ilyen stratégiát is vele, de mivel Tsunoda tempója a szabadedzésen sem volt jó, a csapat próbálta minél jobb helyzetbe hozni őt azzal, hogy beiktat egy tankolást és így könnyebb autóval küldi őt ki az SQ1 elejére és végére.

  • Norris a McLaren rá kiszabott büntetése miatt bukta el a sprintfutam pole-ját Austinban?

    Norris a McLaren rá kiszabott büntetése miatt bukta el a sprintfutam pole-ját Austinban?

    Mint arról mi is beszámoltunk, a McLaren kitárgyalta a Szingapúrban a pilótái között történt ütközést, majd Lando Norrist tette felelőssé azért. A brit pilóta raádásul elmondta, következményekkel jár rá nézve csapaton belül, hogy nekiment Oscar Piastrinak, de arról nem beszélt, hogy mik ezek a következmények. Az USA Nagydíj sprintidőmérője azonban jó eséllyel megmutatta, mivel szankcionálhatta a csapat Norrist.

    Mark Hughes a The-Race.com hasábjain fejtegette, hogy amennyiben az ütközés következménye Norrisra nézve az volt, hogy a sprintidőmérő végén mikor hajthatott ki a pályára Piastrihoz képest, akkor ez a pole-jába is kerülhetett Max Verstappennel szemben.

    A Red Bull a szingapúri időmérőhöz hasonlóan megvárta az utolsó pillanatot a holland pályára küldésével, hogy a címvédő a lehető legjobb körülmények között teljesíthesse a körét. Így Verstappen volt az utolsó a pályán, míg az utolsó előtti Piastri, Norris viszont több mint 40 másodperccel Verstappen és 20 másodperccel a csapattársa előtt hagyta el a bokszutcát.

    A folyamatosan csökkenő hőmérsékletek és egyre jobban felgumizódó aszfalt miatt ez az időkülönbség jelentős hátrányt jelenthetett Norrisnak, aki végül csak 0,071 másodperccel maradt el Verstapen idejétől. Persze biztosan kijelenteni nem lehet, hogy ez mind a körülmények számlájára írható, de Hughes szerint abszolút lehetséges.

    Amennyiben a McLaren így büntette Norrist, az ugyanakkor Piastrinak nem jött a legjobbkor, az ausztrál ugyanis szenvedett a tempóval és a jobb pályapozíció ellenére csak a 3. helyet szerezte meg, 3 tizeddel elmaradva Norristól. Ez hasonló hátrány ahhoz, amit az SQ2-ben láttunk a két McLaren között, míg az SQ1-ben még fél másodperc volt Piastri lemaradása.

    Ami Verstappen körét illeti, Hughes kiemelte, hogy miután az első két szakaszban a közepes gumikon csak 1 tizedmásodperc volt Verstappen hátránya Norisszal szemben, várható volt, hogy lágy gumikon a holland rá fog menni a pole-ra, a csapat pedig kockázatos taktikát alkalmazva fogja segíteni ebben. Verstappen az első és az utolsó szektorban is gyorsabb volt Norrisnál, amivel ellensúlyozni tudta a McLaren középső szektorban meglévő előnyét.

    Az első kanyar kijáratán a holland még 0,15 másodperccel le volt maradva Norristól, de a gyors 3-as, 4-es, 5-ös kombinációban ledolgozta a hátrányát, majd a 6-os és 7-es kanyarban előnybe került. A második szektorban Norris ezután csak 0,03 másodperces előnybe tudott kerülni, majd a harmadik szektor eleji lassú kanyarokban tovább növelt ezen, de a 16-os, 17-es és 18-as kanyarban Verstappen visszajött, hogy a két pilóta szinte teljesen egálban legyen az utolsó kanyar előtt, onnan azonban a Red Bull jobban gyorsított ki, megszerezve ezzel a pole-t.

  • Beült egy önvezető autóba az F1-es versenyző, nyugtalanító gondolattal szállt ki belőle

    Beült egy önvezető autóba az F1-es versenyző, nyugtalanító gondolattal szállt ki belőle

    Ha van egy autóipari fejlesztés, aminek a témáját kerülik az autóversenyzés csúcskategóriájában, az az önvezető technológia – hiszen az teljes ellentétben áll az emberi teljesítményeket összemérő sportteljesítménnyel. Valtteri Bottast azonban „belecsalták”, hogy beüljön az anyósülésre.

    A Cadillac jövő évi versenyzőjét barátja kérdezte meg egy megjátszott videóban, hogy hazavinnié-e őt, ám az csak az autó megközelítésekor derült ki, hogy a finnek is csak az anyósülésen kell helyet foglalnia, és legfeljebb a kijelzőt nyomkodva kell reagálnia a női hangon megszólaló robotsofőr kéréseire. Az autó innentől üres sofőrüléssel, a kormányt önmaga tekergetve, biztonságosan jutott el a célállomásig.

    Bottast azért nem annyira vette meg ez a tapasztalat: „Ellopják a munkám” – morogta a bajusza alatt.

     

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

     

    Paul Ripke (@paulripke) által megosztott bejegyzés

    Az F1-ben azért nem áll fenn a veszélye, hogy valaha is pilóta nélküli autók kergessék egymást a pályán, ugyanakkor néhány éve zajlanak már kísérletek az önvezető autók versenyeztetésével.

    Az első ilyen próbálkozás a Roborace volt, aminek igazgatását a Formula E bajnoka, Lucas di Gassi vette a szárnyai alá. 2016 óta folyamatosan követhető volt az előbb még pilótafülkével, majd anélkül épült versenyautók fejlődése, s néhány versenyt is megrendeztek, de 2022-ben becsődölt a vállalkozás.

    Jelenleg az Abu Dhabi Autonomous Racing League nevű projekt versenyeztet önvezető autókat – az első eseményt tavaly áprilisban tartották a névadó város versenypályáján, a következőt pedig idén november 15-re tűzték ki.

    Ahogy a legtöbb autóipari technológia, úgy az önvezetés számára is a versenyhelyzet jelentő a leghatékonyabb kísérletezési terepet, de persze ha csak processzorok által vezérelt járművek csapnak össze, azt nehéz a sport kategóriájába sorolni – hiszen minden sportág alapja a közvetlen emberi részvétel. Emiatt sem kell attól tartani, hogy a gépek elveszik majd az autóversenyzők munkáját, de velük párhuzamosan megférhetnek az önvezető autók bajnokságai.

  • Verstappen szerint naiv ideát hajszol a McLaren

    Verstappen szerint naiv ideát hajszol a McLaren

    A McLaren egyenlőségre törekvése úgysem valósul meg a gyakorlatban Max Verstappen meglátása szerint.

    Rivális csapatának berendezkedéséről azután szólalt meg (újságírói kérdésre válaszolva) a Red Bull pilótája, hogy a McLaren versenyzői koccantak a szingapúri rajtnál, és ez is megmutatta, hogy bizonyos helyzetekben nem tartható a filozófia.

    „Aki úgy hagyja nyitva akár csak résnyire is a kaput, mint Oscar [Piastri] tette Szingapúrban, az ilyen szituációba keveredhet. Másrészt maguknak okozták a bajt azzal, hogy ragaszkodnak az egyenlőséghez – mondta Verstappen. – Bizonyos pillanatokban a bajnoki küzdelem sohasem száz százalékosan igazságos. Előfordulnak elrontott bokszkiállások, néha tönkremegy a motor. Ezt szerintem nem lehet kiegyensúlyozni. A McLaren ezt másképp látja, ez csak az én véleményem. Nehéz helyzetet kezelnek, és ez időnként bosszúságot okoz.”

    A wokingiak az eset utólagos vizsgálata során arra jutottak, hogy Lando Norrist terheli a felelősség a kisebb ütközésért, aki rámenősen bebújt  Piastri mellé és megelőzte. Verstappen gondolataiban a valósággal történő bárminemű egyezés sem a véletlen műve: a nyár vége óta Norris faragott rá kétszer az említett balszerencsés eseményekre (elrontott bokszkiállás, tönkrement motor), és ezek után vita indult a sajtóban a McLaren hozzáállásáról, hogy az erőltetett kompenzálással jól jár-e.

    Verstappen kifejtette, hogy ő nem engedelmeskedne olyan utasítás esetén, amelynek teljesítésével ő rosszul járna, miközben a csapattársának kedveznek, de azt mondta, az ő csapatánál nem is alakulna ki ilyen szoros állás a pontversenyben – az idézett szövegből önmagában nem derült ki pontosan, hogy ezt a Red Bullra értette, vagy arra a hipotetikus esetre, hogy a McLarennél vezet, de az Autosport utóbbival magyarázta a kijelentését.

    A négyszeres világbajnok tréfálkozva felelt arra a felvetésre, a keménykezű apja vezetésével milyen keretek között kellene boldogulnia a McLaren pilótáinak. „Egyáltalán nem lennének szabályok, a versenyzőknek egyszerűen csak a gázpedált kellene nyomni! Pontosan ismerem apámat” – mondta.

    „Valójában szerintem jó, ha az ember néha seggbe rúgják! Az apukám jó csapatfőnök lenne, az F1-ben is” – véli, de hozzátette: Jos Verstappennek nincsenek ilyen szándékai, mert vele már sokat utazott, és családos emberként nem szeretne megint sok időt távol tölteni az otthonától.

  • Verstappen legyőzte a McLareneket, de Hülkenberg hozta a pénteki időmérő meglepetését

    Verstappen legyőzte a McLareneket, de Hülkenberg hozta a pénteki időmérő meglepetését

    Max Verstappen rajtolhat az élről az USA Nagydíj sprintversenyén, miután 71 ezreddel legyőzte a gyorsabbik McLaren-versenyzőt, Lando Norrist, a nap kiugró eredményét azonban Nico Hülkenberg szállította, aki a negyedik helyre kvalifikálta a Saubert.

    Éjszakázniuk kellett az európai nézőknek ahhoz, hogy elkapják a szezon negyedik sprintidőmérőjét, hiszen magyar idő szerint fél órával éjfél előtt kezdődött a rövidített kvalifikáció, ami a szombati rövid verseny rajtrácsát volt hivatott meghatározni.

    Az egyetlen szabadedzésen Carlos Sainznak és Charles Leclerc-nek is gondja adódott a váltóval, de a Williams és a Ferrari is kijavította a hibát, mindkét pilóta ott lehetett a kezdésnél.

    Az SQ1-gyel, ahol közepes keverékű gumikat volt kötelező használni, Leclerc-nek azért kissé meggyűlt a baja, két gyorskör után is csak a 13. helyen jutott tovább. Az utolsó percben elég nagy lett a tolongás a pályán, és nem is mindenkinek sikerült időben elérnie a célvonalat ahhoz, hogy megkezdje második mért körét: Oliver Bearman, Franco Colapinto, Yuki Tsunoda, Esteban Ocon és Gabriel Bortoleto esett ki végül.

    Az elsőhöz hasonlóan a második szakaszban is Norris jegyezte a legjobb időt, a nagycsapatok közül pedig ezúttal már mindkét Ferrari küszködött: Hamiltonnak és Leclerc-nek is az utolsó pillanatig kellett küzdenie a továbbjutásért, és végül ezt a 10. és a 8. hellyel teljesítették, kiszorítva Kimi Antonelli Mercedesét a legjobb tízből. Az olasz mellett Isack Hadjar, Pierre Gasly, Lance Stroll és Liam Lawson nem folytathatta tovább az időmérőt.

    A csupán nyolcperces végjátékban kerülhettek elő először a lágy keverékű gumik, amelyeken mindenki csak egy gyorskört teljesített. A két Ferrari, a két McLaren és a két Williams mellett Max Verstappen, George Russell, Fernando Alonso és a szabadedzés után ezúttal is remeklő Nico Hülkenberg maradt még versenyben a rajthelyekért.

    Hülkenberg ezúttal is szárnyalt, gyorsabb volt ugyanis Russellnél és mindkét Ferrarinál is. Három autó azonban kiemelkedett a mezőnyből, és ők egyaránt a legvégén érkeztek: Norris legyőzte Piastrit, Verstappen azonban idén már nem először ellopta a show-t a két McLaren elől, megszerezve az első helyet és vele a pole-t a sprintversenyre. Norris és Piastri követi tehát őt a rajtrácson, a legmeglepőbb eredmény azonban Hülkenbergé, aki a negyedik helyről indulhat a Sauberrel. A Ferrarik közel egy másodperces lemaradással csak a 8. és a 10. helyre kvalifikáltak.

    A sprintfutam rajtrácsa:

  • Norris nyitott az élen egy meglepő név előtt, Leclerc gyanúsat szimatolt az egyetlen austini edzésen

    Norris nyitott az élen egy meglepő név előtt, Leclerc gyanúsat szimatolt az egyetlen austini edzésen

    Lando Norris zárta az első helyen az USA Nagydíj egyetlen szabadedzését, hozzá legközelebb pedig meglepetésre Nico Hülkenberg Sauberje végzett.

    A szezon negyedik sprintfutamos hétvégéjére érkezett az F1-es mezőny Austinba, ami fokozott fontosságúvá tette az első és egyetlen szabadedzést: csupán ez az egy hatvan perces gyakorlás állt a csapatok rendelkezésére, hogy elvégezzék mindazt a felkészülési munkát, amire normál hétvégénen háromszor ennyi idejük van.

    Így persze minden időveszteség is fokozottan fájdalmas, és valószínűleg többen is túlzásnak érezték a piros zászló belengetését az edzés negyedénél pusztán amiatt, mert Lance Stroll Aston Martinjáról leszakadt egy elem, ami a 19-es kanyar kerékvetőjére esett – különösen úgy, hogy szabadedzésen is van lehetőség virtuális biztonsági autós jelzés mellett lelassítani a tempót.

    Ez a leállás öt perccel rövidítette le a munkát mindenki számára, egy versenyző azonban ennél is sokkal többet veszített: Carlos Sainz váltóhibával szembesült, emiatt a Williams pilótája számára kilenc megtett kör után véget ért az edzés.

    Az egy óra nagy részében Lewis Hamilton Ferrarija állt az élen a legjobb idővel. A versenyzők a kemény keverékű gumin egy 8-10 körös hosszabb etapot is abszolváltak, az utolsó percekre azonban mindenkinél előkerült egy lágyabb keverék, hogy még egy időmérős szimulációt is bezsúfoljanak a programba.

    Ekkor alakult át alaposan a tabella: úgy tűnt, a McLaren kettős elsőségével érhet véget az edzés, miután Norris és Piastri az első két helyre ugrottak, ám az utolsó pillanatokban csattanóként megérkezett Nico Hülkenberg Sauberje, aki Norristól két és fél tizeddel lemaradva meglepetésre bejött a második helyre. Piastri mögött Alonso, Verstappen, Albon, Russell és Hamilton zártak az első nyolc helyen.

    A végjátékról a tavalyi győztes Charles Leclerc is lemaradt, miután a pályán körözve a csapatrádióban jelezte, hogy olajszagot érez a pilótafülkében – ezt követően pedig visszatért a garázsba és kiszállt a Ferrariból.

    A szabadedzés végeredménye:

  • Csak délibáb Colapinto erősödése, amit az Alpine felfedezése megsemmisít?

    Csak délibáb Colapinto erősödése, amit az Alpine felfedezése megsemmisít?

    Az Alpine csapatánál a helye megtartásáért harcoló Franco Colapinto úgy érzi, javult a teljesítménye, de lehet, hogy ez a csapattársát sújtó probléma miatt téves benyomáson alapul.

    Az Alpine részéről azt mondták, közte és a tesztpilóta Paul Aron között fog eldőlni a kiadó ülés sorsa, és az argentin azért teper, hogy ne váltsák le őt. Mivel az istálló tökutolsó a csapatok rangsorában, és újabban már az is nagy eredménynek számít tőlük, ha valamelyik pilótájuknak az időmérőn továbbjut a Q1-ből, Colapinto értékeléséhez a csapattársához viszonyított teljesítménye adja a legjobb támpontot.

    Ez alapján bizakodhat, hiszen a nyári szünet után a négy időmérőből hármon legyőzte Pierre Gasly-t, futamon is többször előtte ért célba. „A nyári szünet után, az utóbbi versenyeken kezdtem megvetni a lábam, érzem, hogy javul a tempóm – mondta Colapinto. – Úgy gondolom, világos a fejlődés. Az utóbbi versenyeket pozitívnak éreztem a magam részéről, de természetesen nem vagyok elégedett a csapat eredményeivel.”

    „Mindenki motivált, a mérnökök és a szerelők ugyanúgy hajtanak, mintha folyamatosan pontokat szereznénk.” 

    Csakhogy kiderült: Gasly autója az utóbbi hetekben nem muzsikált rendesen, és ezt a hétvégi USA Nagydíjtól orvosolhatják, vagyis Colapintónak szintet kell lépnie, hogy a házon belüli versenyképességét továbbra is megmutassa. A probléma a nem megfelelő minőségű padlólemezzel volt, ami értelemszerűen rontotta a francia autóján az aerodinamikai teljesítményt.

    „Az alkatrészek amortizálódnak, és időnként le kell cserélni őket újakra. Sajnos az egyik ilyen csere után, a monzai verseny óta azt éreztem, hogy valami nincs rendben néhány elemmel, amiket ott szereltünk fel” – nyilatkozta Gasly a The Race-nek. – Időbe telt, mire rájöttünk az okára. A Szingapúri Nagydíj után a csapattal keményen dolgoztunk, és észrevettük, hogy némelyik aerodinamikai elem nem úgy működött, ahogy kellene. Erre a hétvégére megoldjuk a gondot.”

  • Hamilton pánikba esett a hétvégi verseny előtt

    Hamilton pánikba esett a hétvégi verseny előtt

    Lewis Hamilton csütörtökön először ült rá a Ferrari jelképének számító állatra, egy lóra, de alapvetően nagyszerű élményben volt része.

    A Ferrari versenyzője, a britek hétszeres világbajnoka az Instagramon képeket is megosztott az eseményről, amit korábban az allergiás tünetei miatt nem tudott megtenni. Texasban erőt vett magán, és elment egy kis útra a cowboy-hagyományokról ismert térség jellegzetes állatán.

    „Először lovagoltam életemben, és hihetetlen élmény volt. Fiatalabb koromban az otthonunkhoz közeli réten ott volt minden nap egy gyönyörű ló, és én megálltam mellette. Odajött hozzám, foglalkoztam vele” – nyilatkozta Hamilton az USA Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján.

    „Hazafelé sétálva azonban előjött az allergiám, nehezen szedtem a levegőt. Szenvedtem, akkoriban még nem tudtam, hogy asztmás vagyok. Ez csak később derült ki, amikor egy másik ló közelében jártam, és asztmás rohamom támad. Ijesztő élmény volt, mert nem volt nálam inhalátor, vagy bármi más ellenszer. Azóta, nagyjából 14 éves korom óta távolt tartottam magam a lovaktól.”

    „Átestem egy gyógyító kezelésen, mert az allergiás rohamaim őrületesek voltak, főleg az Egyesült Királyságban a szénanáthám. Azóta nem gondoltam rá, hogy lovagolnom kellene, de az év elején volt egy fotózásom a Time 100 magazinnak egy lóval, és semmilyen problémám sem jelentkezett. Amikor a Plus 44 magazinhoz volt fotózásunk egy lóval, arra gondoltam, lovagolhatnék-e rajta? Felszálltam, elindultunk, és aztán…tyűha. Lenyűgöző élmény volt. A ló ment, ügetett, én meg úgy voltam vele, hogy Istenem, nem tudom, mit tegyek. Kicsit pánikoltam, de amúgy elképesztő volt.”

    Kérdés, az autóban is hasonlóan kellemes érzések várnak-e rá Austinban – ez előzetesen nem tűnik valószínűnek, mert a Ferrari kompromisszumokra szokott kényszerülni a hasmagassággal, hogy a kopólemez kellően vastag maradjon, és ez pont egy olyan pálya, ami a hepehupákkal és a szintváltozásokkal gyakran sokat leradíroz ebből az elemből.