Kategória: Formula 1

  • A csalást kiáltó Hamilton szorgalmazta Leclerc büntetését is, de a Ferrari nem lépett közbe

    A csalást kiáltó Hamilton szorgalmazta Leclerc büntetését is, de a Ferrari nem lépett közbe

    Lewis Hamilton nem akarta annyiban hagyni, hogy Charles Leclerc a pályán kívül előzte őt meg Mexikóban, a Ferrari azonban csak hallgatott.

    A teljes Mexikóvárosi Nagydíj másként alakulhatott volna Lewis Hamilton számára, ha a második kanyarban a csapattársa nem előzi őt meg a pályát levágva, hiszen a hétszeres világbajnok így visszaesett a 3. helyre, majd Max Verstappen a 6. kör elején agresszív manőverrel megelőzte őt, amivel láncreakciót indított el. Ennek a vége az lett, hogy Hamilton a 4-es kanyart átvágva előzte vissza a hollandot, amiért a futamát romba döntő 10 másodperces büntetést kapott.

    Ezért kapott büntetést Hamilton, Verstappen pedig nem a kettejük csatája után

    Frédéric Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke utólag kritizálta a felügyelőket, mondván figyelembe kellett volna venniük, hogy ezzel mennyit ártanak Hamiltonnak, és úgy vélte, szerinte 5 másodperc is bőven elegendő lett volna. Arról azonban sem a francia szakember, sem más nem beszélt utólag a Ferraritól, hogy a rajt után a kettes kanyar átvágásával rövide időre az élre kerülő Charles Leclernek nem csak Lando Norrist, hanem Hamiltont is vissza kellett volna engednia maga elé, a csapattársa ugyanis a McLaren pilótájához hasonlóan egyértelműen előtte volt, amikor a monacói a bukótérbe kormányozta a Ferrarit.

    Hamilton a verseny alatt azonban igen sokszor, szám szerint hétszer érdeklődött a pályát átvágók büntetése felől, még ha Leclerc-t nagyrészt nem is említette név szerint. Alább ezeket gyűjtöttük össze:

    1.kör: „Charles előtt voltam.”
    2.kör: „Max levágta a pályát, rengeteg ember előnyt szerzett.”
    3.kör: „Mit kezdenek a többi autóval?” (Leclerc mellett Verstappen és Antonelli vágta le a kanyart Hamilton környezetében, de a britet nyilván előbbi két versenyző büntetése érdekelte)
    3.kör: „Mit kezdenek azokkal, akik előnyt szereztek az egyes kanyarban?”
    7. kör: „Mit csinálnak azokkal, akik előnyt szereztek az egyes kanyarban?”
    22. kör: „Mi van az összes többi autóval, amelyik csalt?”
    24. kör: „Kapott valaki más is büntetést?”

    Riccardo Adami ezek közül csak Hamilton 3. körben feltett második kérdésére („Jegyezték az eseteket, vizsgálják”), 7. körben feltett kérdésére („Egyelőre semmit. Koncentráljunk a saját versenyünkre, tartsd alacsonyan a tapadási mutatókat! A 9-es kanyarban jó, amit csinálsz.”), illetve a 24. körben feltett kérdésére („Egyelőre nem”) reagált érdemben, míg máskor vagy nem mondott semmit, vagy teljesen más információt (például hogy 50 méterre korábban vegye el a gázt a féktávok előtt) közölt.

    És hogy eközben a Ferrari hányszor vetette fel Leclerc-nek, hogy a rajt után jogosulatlan előnyt szerzett és a pályán kívül előzte meg Hamiltont? Egyszer sem.

    Persze a csapatot is meg lehet érteni, hiszen miután az FIA nem vizsgálta Leclerc pályaátvágását, valószínűleg ők sem akarták piszkálni a dolgot, másrészt pedig nagyon rizikós lett volna Leclerc-nek elengednie a csapattársát, hiszen Hamilton sarkában folyamatosan ott lihegett Max Verstappen, a Ferrari szemszögéből pedig nyilván mindegy, hogy a két pilótája között mi a sorrend, amíg egymás mögött haladnak. Így a monacói tulajdonképpen szerencsés volt azzal, hogy az FIA futni hagyta, mert onnantól biztos lehetett benne, hogy a Ferrari nem parancsolja hátrébb.

  • Helmut Markónak kellett lelket önteni Verstappenbe, meg is lett az eredménye

    Helmut Markónak kellett lelket önteni Verstappenbe, meg is lett az eredménye

    Max Verstappen fogcsikorgatva, de Mexikóban ismét közelebb került a tabella aktuális éllovasához (aki immár nem Oscar Piastri, hanem Lando Norris), noha az autójával közel sem volt elégedett.

    A négyszeres világbajnok már a pénteki edzések után lemondóan nyilatkozott, és az időmérőt követően, majd még az első etapban sem volt optimista. Az élmezőny többi tagjához képest eltérő gumistratégiája és az ő bámulatos képességei azonban az 5. rajthelyről a dobogóra juttatták, sőt, a végén akár a 2. helyezett Charles Leclerc-t is majdnem elkapta.

    Helmut Marko elárulta, hogy a Red Bull táján ő maga kakukktojásnak számított az optimizmusával, s lám, neki lett igaza. „Én voltam az egyetlen, aki pozitívan gondolkodott. Senki sem akart fogadni velem – idézte őt a GBlog. – Senki sem bizakodott. De mondtam Maxnak vasárnap délelőtt, hogy gondolkodjon pozitívan, és láttuk, mi minden volt lehetséges.”

    Verstappen elnyújtotta az első etapját, majd amikor a kétszer kereket cserélők kiálltak előle, a 3. helyen találta magát. Ekkor nem tudhattuk, hogy a frissebb gumin Oliver Bearman és a többiek utolérik-e, de a hollandnak nemhogy hátrafelé nem kellett figyelnie, még ő zárkózott fel a Ferrarihoz.

    „Max hihetetlen etapot futott. A határon vezetett, de a gumikat és életben tartotta. Én aggódtam, hogy szétesnek, de nagyjából minden körben 1:21.2 körüli időt ment, vagy ehhez képest fél másodpercen belül. Verstappen egyszerűen ilyen” – mondta a Red Bull tanácsadója.

  • Már a héten eldőlhet, hogy mi lesz az F1 egyik legnagyobb csalása miatt indított kártérítési per sorsa

    Már a héten eldőlhet, hogy mi lesz az F1 egyik legnagyobb csalása miatt indított kártérítési per sorsa

    A héten elkezdődött Felipe Massa bírósági ügye. Mint ismert, a brazil versenyző jogi úton szeretne elégtételt venni a 2008-as szingapúri ütközésbotrány miatt, mert úgy véli, a Renault által manipulált verseny fosztotta meg őt az F1-es világbajnoki címtől, amely abban az évben végül Lewis Hamiltoné lett.

    A Ferrari korábbi pilótája 82 millió dollár kártérítést követel Londonban, a Royal Courts of Justice előtt, miután keresetet nyújtott be a sportág irányító testülete, az FIA, a kereskedelmi jogok birtokosa, a Formula One Management (FOM), valamint az F1 korábbi vezetője, Bernie Ecclestone ellen.

    Így tervelte ki a Renault a Massa vb-címébe kerülő 2008-as csalását

    Az egész ügy onnan indult, hogy Ecclestone 2023-ban interjút adott az F1-Insidernek, amelyben elismerte, hogy ő és Max Mosley, az FIA korábbi elnöke már a 2008-as szezon vége előtt tudott róla, hogy a Renault elcsalta a Szingapúri Nagydíjat, de a sportág hírnevének megőrzése miatt nem tettek semmit.

    Massa azzal érvel, hogy mivel a Nelson Piquet Jr. szándékos ütközése miatt beküldött biztonsági autós fázis alatt elrontott kerékcserével bukta el a győzelmet, a szezon végén pedig már ennél kevesebb ponttal is világbajnok lett volna, valójában neki kellett volna nyernie azt az évet Hamilton helyett.

    A tárgyalás kedden vette kezdetét az ügy iratainak beolvasásával, a következő pedig a felek meghallgatása lesz. Az Autosport azt írja, már péntekre eldőlhet, hogy az ügy megérdemel-e egy teljes tárgyalási szakaszt, és amennyiben az alperesek javára dönt a bíróság, Massa ügye azonnal le is zárulhat.

  • Kiderült, mi okozta Sainz ritkán látható malőrjét

    Kiderült, mi okozta Sainz ritkán látható malőrjét

    A sebességhatár túllépése a bokszutcában viszonylag ritkán fordul elő az F1-ben futamon (edzéseken gyakoribb), Carlos Sainz viszont kétszer is megtette ezt Mexikóban.

    „Rengeteg gondom volt a versenyen, valószínűleg a rajt utáni koccanásból eredően. Hárman-négyen egymás mellett érkeztünk az első kanyarhoz, nagy kavarodás volt, ahogy Mexikóban lenni szokott – idézte a Williams spanyol versenyzőjét a PlanetF1.com. – Azt hiszem, megsérült a felnim, az első szett gumim, a felnin lévő szenzor, a kerekek forgási sebességét mérő szenzor, és onnantól nem működött jól a bokszutcai sebességhatárolóm.”

    „Kár, mert amúgy gyors tempót diktáltam, még úgy is, hogy nem a legjobb stratégiát kellett választani, és megsérült az autó.”

    Sainz a rajt után Liam Lawson autójával ütközött, amiért riválisa őt tette felelőssé, mert szerinte nem nézett körbe, a Racing Bulls pilótájának kisvártatva fel is kellett adnia a futamot a nagy károk miatt. Sainz igazi kálváriája ezután jött a két kerékcserénél a sebességhatár túllépésével: előbb a bejáratnál 0,2 km/h-val, majd a kijáratnál 9,8 km/h-val ment gyorsabban a 80 km/h-s maximumnál. A PlanetF1.com szerint a Williams a második alkalom előtt már figyelmeztette a versenyzőjét, hogy ne hagyatkozzon a sebességhatárolóra, és a második büntetésért a leírás alapján már inkább magát okolhatta, hiszen túl korán taposott a gázpedálra a bokszutca kijáratánál.

  • A Red Bull önző okból halogatja a fontos döntést

    A Red Bull önző okból halogatja a fontos döntést

    A Red Bull csapatfőnöke és tanácsadója megmagyarázta, miért nem jelentették még be a két csapatuk jövő évi felállását, de csak Helmut Marko fogalmazott egyértelműen, ahogy megszokhattuk. Yuki Tsunoda, Isack Hadjar és Liam Lawson számára egyelőre tehát marad a bizonytalanság.

    A gazdára váró helyeket nézve az ittenieket leszámítva már csak az Alpine-nál van egy kérdőjel, az összes többi elkelt, a többi csapat már tudja, milyen felállással vág neki 2026-nak. Ez minden érintettnek kedvező, hiszen az új szabályrendszerre készülve a csapatoknak nem kell pilóták kiértékelésével, szerződésekkel foglalkozni, és a versenyzőket sem nyomasztja köd a jövőjük körül, ami bizony negatívan tud hatni a teljesítményükre.

    A Red Bull továbbra sem döntötte el, megtartsa-e Tsunodát Max Verstappen csapattársaként, vagy előléptesse a helyére az első szezonjában többször villantó Hadjart, akinek a hozzáállását többször dicsérték. Emellett az is kérdés, Lawson maradhat-e, számára Arvid Lindblad jelenthet veszélyt. Korábban úgy hírlett, a mexikói verseny után meghozzák a döntést a bikások, nevek helyett viszont kivárást kapunk: Laurent Mekies csapatfőnök és Helmut Marko is ezt mondta.

    „Yuki fejlődik, a többi fiatal pilótánk is fejlődik, így nincs okunk sietni a döntéssel, még több időt szánunk rá – idézte Mekiest a The Race. – A halasztásra vonatkozó döntésünk oka a figyelem, nem akarjuk, hogy azt megzavarják.” Utóbbi mondatát már úgy kellett kicsikarni belőle egy felvetéssel, nem magától jött a szájára. 

    A Red Bull úgy érzi, jó vásárt csinált

    A csapatfőnök szavait úgy is lehet értelmezni a figyelemről és annak megzavarásáról, hogy azt akarják, mindegyik versenyzőjük maximálisan a feladatára koncentráljon és a legjobb teljesítménnyel segítse csapatát a konstruktőri bajnokságban vívott csatában (a Red Bull a 2.-at veszi célba, a Racing Bulls a 6.-at védi), de Helmut Marko pontosabb magyarázatot adott – nem az érintett pilóták érdekeit tekintik prioritásnak.

    „A szezon végéig elhalasztottuk a döntést, mert a bajnoki küzdelmekre akarunk koncentrálni” – mondta az Autosportnak, hozzátéve, hogy nem feltétlenül az utolsó verseny után, de annak környéként teszik meg a bejelentést. Verstappen még az egyéni küzdelemben is bízhat a címvédésben.

    Mekies egyébként elégedett volt Tsunoda mexikói teljesítményével, mert közel volt Verstappenhez, és szerinte megérdemelte volna a pontszerzést, ha nem rontják el a kerékcseréjét.

  • Csak félig volt igaz a pletyka, és a szabályt sértő Aston Martin is fellélegezhet

    Csak félig volt igaz a pletyka, és a szabályt sértő Aston Martin is fellélegezhet

    Az FIA bejelentette, hogy végeztek az F1-es csapatok 2024-re vonatkozó költségvetési beszámolóinak átvizsgálásával, és a szabályt sértő Aston Martin sem kap büntetést.

    Néhány napja kezdett terjedni az a hír, hogy két csapat bajban lehet, de az FIA a közleményében azt írta, a hét hónapig tartó ellenőrzés során csak egynél találtak rendellenességet – az említett istálló kiléte sem meglepetés, hiszen az Aston Martin már beismerte, hogy túl későn, a március 31-i határidő lejárta után adta be a dokumentációkat. Ennek azonban nem trükközés volt az oka, hanem az auditálást végző végző cég az F1-es csapat irányításán kívül álló okok miatt nem tudta időben az aláírásával ellátni a dokumentumokat.

    Az F1-es költségvetési szabályok bevezetése óta háromszor fordult elő, hogy egy csapat megsértette azokat, mind a három eset 2022-ben történt. Az Aston Martin és a Williams akkor eljárási hiba miatt pénzbüntetést kapott, míg a Red Bullt 7 millió dolláros bírsággal és a szélcsatornában tölthető idejének 10%-os csökkentésével sújtották, amiért túllépték a keretet, és rosszul számoltak el egy adójóváírást.

    Szeptember végén Elfogadott Szabálysértési Megállapodást (Accepted Breach Agreement – ABA) kötött a szövetség és az Aston Martin az ügy rendezésére. A vétség miatt elvileg újabb pénzbírság várhatott volna az istállóra, de az FIA ettől is eltekintett, mivel a csapat nem költekezett túl, jóhiszeműen járt el, nem jutott jogosulatlan előnyhöz, és előre nem látható, tőlük független körülmények okozták a (szövetség részéről) „nagyon enyhének” nevezett szabálysértést.

    Költségvetési korlátozások a meglévő és a mezőnyhöz jövőre csatlakozó motorgyártókra is vonatkoznak, náluk szintén mindent rendben talált az FIA.

  • A Red Bull úgy érzi, jó vásárt csinált

    A Red Bull úgy érzi, jó vásárt csinált

    Laurent Mekies, a Red Bull csapatfőnöke továbbra is kiáll a döntésük mellett, hogy az új szabályrendszerre készülődés rovására folytatták az idei autó fejlesztését.

    Ennek újabb jelét még Mexikóban láthattuk, ahová módosított padlólemezzel érkeztek, és Max Verstappen azzal vezethetett, miközben nagy riválisuk, a McLaren hónapokkal ezelőtt jelentkezett utoljára olyan jelentős frissítéssel, ami az autó teljesítményét közvetlenül hivatott javítani, és nem például a hűtést.

    Mekiest újból megkérdezték, megéri-e ilyen áldozatot hozni, és ő továbbra sem látja rossz döntésnek. „Annak semmi köze sincs 2026-hoz, hogy kicsit hosszabb ideig fejlesztettük az autót, mint a vetélytársak. Többször nyomatékosítottuk, hogy ha úgy zárjuk le ezt a szezont ebből a szempontból, hogy nagyon elégedetlenek vagyunk az autóval és nem használjuk ki a lehetőségeit, akkor sok kérdőjellel várnánk 2026-ot” – mondta a Red Bull csapatfőnöke.

    „Inkább több erőforrást fektettünk ebbe az autóba, hogy kihozzuk belőle azt a teljesítményt, amit korábban nem sikerült.”

    „Ez növeli a bizalmunkat az eszközeinkben, a hozzáállásunkban 2026-ra készülve. Igen, kevesebb időnk és energiánk marad az azévi autóra, de ez a magyarázata – tette hozzá. – Ha azt gondoltuk volna, hogy hátráltatna minket 2026-ban, nem így cselekedtünk volna. Tudjuk, megvan az ára, de azt elfogadhatónak láttuk, megérte.”

    Bár a versenyek számának csökkenésével fogytán van az ideje és a lehetőségei, Verstappen Mexikóban tovább közelített a tabella aktuális éllovasához, így változatlanul pislákol a remény a címvédésére.

  • Russell bebiztosította magát Verstappen ellen – csak rajta múlik, hogy a holland kitúrhatja-e őt a Mercedestől

    Russell bebiztosította magát Verstappen ellen – csak rajta múlik, hogy a holland kitúrhatja-e őt a Mercedestől

    George Russell lényeges részletet árult el az új szerződéséről.

    Miután az USA Nagydíj előtt a Mercedes bejelentette, hogy 2026-ban a George Russell–Kimi Antonelli kettőssel folytatja, előbbi megerősítette, hogy több évre szól a hosszabbítása, a sajtó pedig kiderítette, hogy 1+1 éves szerződésről van szó, azaz a Mercedes opcióval rendelkezik a brit versenyző szolgálataira 2027-re.

    Az, hogy ilyen szerződést írtak alá Russell-lel, azért tűnt logikusnak, hogy adott esetben mást hozhassanak a helyére. Ez a versenyző nyilván Max Verstappen lenne, hiszen Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke az idén és tavalyi is megkörnyékezte a hollandot, ám Russell a Mexikóvárosi Nagydíjon a The Telegraph-nak olyan információval szolgált, amely lényeges fejlemény a 2026-os pilótakeringőt illetően.

    A 27 esztendős versenyző ugyanis elmondta, hogy új Mercedes-szerződésében van egy olyan kitétel, amely biztosítja, hogy „100 százalék”, hogy a csapatnál marad, amennyiben jövőre is jól teljesít a Forma–1-ben, azaz a saját kezében van a sorsa.

    „Ez olyasmi, amit eddig még nem mondtam el nyilvánosan, de a megállapodás szerint, ha jövőre jól teljesítek, van egy konkrét záradék, miszerint ha elérek [egy bizonyos célt], akkor automatikusan meghosszabbítjuk a szerződést 2027-re. Szóval a 2027-es helyem a saját kezemben van. Nem tartanak bizonytalanságban, és nem kerülünk olyan helyzetbe, mint hat hónappal ezelőtt. Ha jól teljesítek – és nem szeretnék részletekbe menni –, akkor 100 százalék, hogy maradok” – közölte Russell.

    A Mercedes vezérpilótája tehát bebiztosította magát Verstappen és az ellen, hogy az ideihez hasonló bizonytalanságban tarthassa őt a csapat jövőre hiszen csakis rajta fog múlni, hogy ne válthassák le. Russell egyúttal azt is elmondta, már 2024 októberében hosszabbítani akart, de a mostani megállapodás sokkal jobb, mint amit akkor kapott volna.

  • Norris hatásos érvvel győzte meg a McLarent, hogy megkapja, amit akar

    Norris hatásos érvvel győzte meg a McLarent, hogy megkapja, amit akar

    A mexikói diadal előtt a McLaren öt versennyel ezelőtt, Hollandiában nyert utoljára, és Lando Norris rámutatott egy egyszerű tényezőre, ami hozzásegítette a rossz sorozat megszakításához.

    Norris ezzel átvette a vezetést a bajnoki tabellán Oscar Piastritól, aki kevésbé tudott alkalmazkodni a kis tapadást biztosító mexikói pályához és csak az 5. helyen futott be. Ugyanakkor sokkal értékesebb a csapat szempontjából, hogy legalább az egyik versenyzője újra úgy lubickolt, mint hónapokkal ezelőtt, amikor szemernyi kétség sem fért a McLaren felsőbbrendűségéhez és ahhoz, hogy náluk landol az F1 mindkét bajnoki címe.

    Ősszel viszont a Red Bull áttörést ért el, Max Verstappen a Holland Nagydíj után következő négy nagydíjból hármat behúzott és visszaszállt a bajnoki versenyfutásba, így Norris számára jókor jött az újabb fordulat. Mint a mexikói futam után kifejtette, kicsit rápirított a McLarenre ennek érdekében.

    „Mindent jobbnak éreztem az autóban. Tavaly nagyon jól éreztem magam benne, jobban teljesítettem, de idén küszködtem, hogy összecsiszolódjak vele. Hihetetlenül gyors volt az autó, de nagyon nehéz volt vezetni. Amikor minden stimmelt, jól működött, de az előző versenyhétvégéken szenvedtem, hogy elérjem ezt” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.

    „A Szingapúri Nagydíj utáni megbeszélés fél órán át tartott, és mondtam, hogy nem ilyen autót akarok, mert emiatt nem nyertünk újabb versenyeket, és nem is fogunk, ha nem adnak olyan autót nekem, amire szükségem van. Ezúttal jobban megkaptam, amire szükségem van, és így tudtam teljesíteni. Ilyen egyszerű.”

    A mexikói verseny után a bajnokságban az 1. helyet elvesztő Piastri leszögezte, semmi alapja sincs azoknak az összeesküvés-elméleteknek, melyek szerint a McLaren nem egyforma autót ad a pilótáinak, egyszerűen neki kell jobban ráéreznie a sajátjára.

  • Majdnem beszart, majd barátnője láttán a sírás határára került a mexikói F1-es futam hőse

    Majdnem beszart, majd barátnője láttán a sírás határára került a mexikói F1-es futam hőse

    Ollie Bearman szenzációs versenyzéssel hozta élete eddigi legjobbját, majd édesapja és barátnője majdnem megríkatta, miközben interjút adott.

    A 9. helyről rajtolva a 4. helyen záró, sokáig dobogós esélyeket dédelgető Oliver Bearman a Mexikóvárosi Nagydíjon érte el pályafutása eddigi legjobb eredményét a Forma–1-ben. A Haast a konstruktőri tabella 8. helyére katapultáló fiatal brit utólag elmondta, igencsak meleg pillanatnak érezte, amikor megelőzte az előtte Lewis Hamiltonnal csatázó Max Verstappent.

    „Jól rajtoltam. Azt hiszem, befurakodtam a két Mercedes közé, és azokban a körökben egész jó volt a tempóm és DRS-távolságon belül tudtam maradni. Ezután George [Russell] kikerült a DRS-távolságból az előtte lévő autóhoz képest, aztán Hamilton és Max [Verstappen] egy kicsit kakaskodtak, amiből én is profitáltam. Őszintén, majd’ beszartam, amikor Max-szal egymás mellett mentünk, de elképesztő érzés kerék a kerék ellen versenyezni azokkal, akiket nézőként követtem, mióta F1-et nézek. És sokáig ott volt a tükreimben, szóval valószínűleg ez volt a legnagyobb nyomás, amit valaha versenyhelyzetben éreztem” – áradozott az élmezőnnyel csatározásból eddig kimaradó brit.

    A Verstappen elleni előzés:

    A 20 esztendős versenyző ezután helyeselt arra a felvetésre, hogy egy ilyen élmény jót tesz az önbizalmának. „Igen, nagyon menő, és nem számítottam rá, hogy már idén vagy a karrierem ezen szakaszában ilyen erős autókkal csatázhatok. De ez remek érzést ad a jövőre nézve, és remélem, hogy ez a normális lesz, nem pedig egyszeri alkalom.”

    Ami a versenyét illeti, az első három helyezettel ellentétben ő végül két kiállással teljesítette a távot, utólag pedig elmondta, nem lett volna értelme kockáztatni az egy kiállást a dobogóért. „Egy ponton úgy tűnt, a közepes keverékkel akár a végéig is el tudtam volna menni, amíg nem hívtak a bokszba. Vissza kell néznem pontosan, mi történt, de szerintem a mi helyzetünkben kockázatos lett volna kint maradni, és megpróbálni a dobogót – lehet, hogy a végén csak hatodik vagy hetedik lettem volna. Szerintem jól döntöttünk, hogy biztosra mentünk, még ha ez el is vette a dobogós hely esélyét. De így is negyedikek lettünk, ami nem rossz.”

    Miközben Bearman interjút adott a tévéknek, a háttérben feltűnt édesapja és barátnője, akik mindketten elérzékenyültek, ettől pedig Bearman is kis híján elsírta magát:

    Bearman 12 pontjának és Ocon 2 pontjának köszönhetően nemcsak előbbi lépett előre az egyéni pontversenye 13. helyére, hanem a Haas is feljött a konstruktőri összetett nyolcadik helyére két ponttal a Sauber elé, miközben az Aston Martintól már csak hét pontra van.

    Mivel sokan már most Lewis Hamilton utódját látják a Forma–1-ben tavaly a Ferrari színeiben bemutatkozó Bearmanben, jelzésértékű, hogy Frédéric Vasseur, a Scuderia csapatfőnöke sem mulasztotta el megdicsérni őt.

    „Egy ponton már a dobogót vízionáltam neki. Nagyon jól ment. Ha visszanézzük, a szezon elejétől jól teljesít. Gyakran volt valamilye kis gondja a hétvégéken, akár az időmérőn, akár a versenyen, de ezen a hétvégén mindent összerakott. Nem követett el hibát, és ennek most meg is lett az eredménye. A csapat számára is nagyszerű, hogy mindkét autó pontszerző helyen végzett. Gratulálok Ayaónak és Ollie-nak is” – mondta a francia