Kategória: Formula 1

  • Fordulópont? Norris úgy érzi, már jóval korábban meglépett egy fontos változtatást

    Fordulópont? Norris úgy érzi, már jóval korábban meglépett egy fontos változtatást

    Lando Norris az egymást követő második versenyhétvégéről utazhatott el a maximális megszerezhető pontszámmal, és miközben Interlagosban is hallhatott pfújolásokat a nézőtérről, továbbra sem érzi, hogy bevitte volna a végzetes csapást Oscar Piastrinak a bajnoki harcban.

    Norris pár hétvége alatt fordított nagyot a bajnoki pontverseny állásán: miközben Piastri a legutóbbi három futamon egyaránt csak az ötödik helyen ért célba, a brit az austini második helyet egy mexikóvárosi és egy interlagosi győzelemmel fejelte meg, így 24 pontos előnyt épített ki csapattársával szemben. Innentől a saját kezében van a sorsa, vagyis még ha a hátralévő három versenyen és egy sprinten minden alkalommal a második helyen futna be Piastri mögött, akkor is ő ünnepelhetné a bajnoki címet.

    „Ez csak egy újabb olyan hétvége volt, amelyre azért érkeztem, hogy megpróbáljak nyerni és a lehető legtöbb pontot szerezzem, ami sikerült is. És sikerült az előző hétvégén is. Nem gondolom, hogy bármelyik is fordulópont lenne. Egyszerűen csak erős eredmények, pontosan olyanok, amikre szükségem van, ezekért küzdök minden héten, minden nap. Elégedett vagyok, de még mindig messze a vége, szóval egyelőre nincs okom arra, hogy örüljek vagy izgatott legyek” – mondta Norris a Brazil Nagydíjon aratott idei hetedik győzelmét követően a sajtótájékoztatón.

    Bár semmi vitathatót nem tett a hétvége során, a díjátadó során ezúttal is hallható volt némi Norrist célzó pfújolás, kifütyülés a nézők egy kisebbsége részéről. Ez már két héttel ezelőtt, mexikói győzelme után is megtörtént, arra született is egy lehetséges magyarázat egy helyi újságírótól. A szezon ezen késői szakaszában, amikor még nyitott a bajnoki cím sorsa, persze könnyen lehet, hogy egyszerűen csak az egyéni szimpátia dönti el, mely versenyző sikerének mennyire örülnek a rajongók.

    Az álom rémálomba csap át – valami eltört Hamiltonnál Interlagosban, és nem csak az autóján

    Norris elismerte, hogy kihívást jelentett számára az idei szezonban az őt érő negatív hangokkal, véleményekkel, reakciókkal való megbirkózás, de egyik fontos 2025-ös pillanatának inkább azt tartotta, amikor megtanulta kissé más hozzáállással feldolgozni ezeket.

    „Mindig vannak olyanok, akik próbálnak lehúzni, de ez szerintem normális. Amikor valaki a világ szemei előtt van, sokan mondanak mindenfélét, remélve, hogy ez hatással lehet másokra. Nemcsak az éljenzéseket, de a nem-éljenzéseket is hallom, ami nem a legkellemesebb, de szerintem jól kezeltem ezt az elmúlt hónapokban” – mondta a bajnokság éllovasa.

    „Foglalkoztat, hogy az emberekben milyen kép alakul ki rólam, és hogyan mutat be engem a média. Talán túlságosan is foglalkoztatott a szezon elején, és lehet, hogy ez nem volt rám a legjobb hatással. De talán megtanultam jobban bánni ezekkel a dolgokkal. Nem úgy, hogy már nem érdekel, mert továbbra is jó benyomást akarok kelteni, biztosan nem leszek goromba. De igyekszem elmondani a saját álláspontomat. A leginkább azt tanultam meg ebből, hogy magamat kell adni, bíznom és hinnem kell magamban, és mindig el kell mondanom, amit gondolok.”

  • Az amerikai pilóták megítélését is megváltoztathatja az új F1-es csapat?

    Az amerikai pilóták megítélését is megváltoztathatja az új F1-es csapat?

    Mario Andretti a Cadillac F1-es csapatának tanácsadójaként exkluzív interjút adott a Rallycafé Magazinnak.

    Noha már 85 éves, továbbra is rendkívül aktív a motorsportban a 2026-ban a Forma–1-ben debütáló Cadillac-istállót tanácsadóként segítő Mario Andretti, aki exkluzív interjút adott a Rallycafé magazinnak. Az 1978-as világbajnok Méhes Károlynak beszélt a kezdetekről; a Forma–1 amerikai népszerűsítésében vállalt szerepéről és természetesen a Cadillac új projektjéről is.

    Az olasz származású legenda szerint az új istálló abban is segíthet, hogy változzon az amerikai pilóták megítélése az F1-ben, hiszen nem titok, hogy a jövőben szeretne legalább egy amerikait az autójában tudni (jelenleg a jövőre az F2-ben versenyző IndyCar-sztárnak, Colton Hertának van erre a legnagyobb esélye). Andretti szerint az amerikai fiatalokat is motiválhatja egy sikeres amerikai F1-es csapat jelenléte a mezőnyben.

    A lapszámot online ITT lehet megvásárolni, amellett kapható az Auchan, a Spar, az Interspar és a Tesco boltjaiban, a Relay és az Inmedio standjain, valamint az OMV, Shell, Mol és Orlen benzinkutakon.

  • De nem lehet, hogy Verstappen nyert volna Brazíliában, ha mellőzi a harmadik kerékcserét?

    De nem lehet, hogy Verstappen nyert volna Brazíliában, ha mellőzi a harmadik kerékcserét?

    Max Verstappen a bokszutcai rajtból valaha elért egyik legjobb eredményt szállította a Brazil Nagydíjon azáltal, hogy harmadikként ért célba. A verseny második felében ráadásul úgy tűnt, még a rajt óta az élen haladó Lando Norris győzelmére is veszélyt jelenthet, de a Red Bull nem próbálkozott a futam megnyerésével. Hibázott ezzel a csapat?

    A bokszutcai rajt fejében elvégezhető változtatásoknak köszönhetően Verstappen Red Bulljának teljesítménye jelentősen feljavult a hétvége korábbi részéhez képest, temérdek előzéssel hámozta át magát a mezőnyön, a 22. körben már a 4. helyen haladt, az 51.-ben pedig a vezetést is átvette.

    Aktuális pozícióját a verseny egy részében ugyan torzította, hogy miután a 7. körben lassú defekt miatt egy nem tervezett kerékcserét is be kellett iktatnia, más stratégiai vonalra került, mint a többség. Mégis úgy tűnt, hogy ezt követően már csak egy további bokszkiállást terveznek nála beiktatni a Red Bullnál, így miután Norris a maga első és második kerékcseréje után is Verstappen mögött tért vissza a pályára (jelentősen jobb állapotú gumikkal, de ugyanannyi hátralévő kiállással), a holland akár a győzelemért is meccsben lehet – ami példátlan siker lett volna egy bokszutcából rajtoló autótól.

    Norris az 50. kör végén hajtott ki a maga utolsó kerékcseréjére, és néhány körös használt közepes keverékeket kapott, de így is számottevően jobb gumiállapottal számolhatott, mint a 34. körben új közepeseket vételező Verstappen. A holland ekkor vette át a vezetést, a McLaren pedig nyolc másodperces lemaradással üldözte, amikor még 20 kör volt hátra a versenyből.

    A következő két körben Norris előbb 4, majd 5 tizedmásodpercet faragott a hátrányából, ilyen ütemben pedig utolérte volna Verstappent még a leintés előtt, szóval úgy tűnt, a hollandnak védekeznie kell majd, és a pályán zajló csatával dőlhet el a Brazil Nagydíj győzelme.

    Verstappen: A bokszutcából a dobogóra egy defekttel, ez hihetetlen!

    Ám a Red Bull ezt nem várta meg, az 54. körben egy harmadik bokszkiállásra is kihívta Verstappent, amit még indokoltabbá tett, hogy a rá veszélyt jelentő két Mercedes is nemrég cserélt kereket, így szervizelés nélkül a holland azt kockáztatta volna, hogy ha a futam végére túlságosan elhasználódnak a versenytáv több mint felét teljesítő gumijai, akár a dobogóról is lecsúszhat.

    Verstappen a 4. helyen tért vissza a pályára friss lágyakon, így viszont már nála volt a gumielőny, és a 63. körben az 1-es kanyar külső ívén megelőzte George Russellt, majd Kimi Antonellire is nyomást gyakorolt, akit viszont már nem tudott elkapni a célig.

    Ezzel meglett a harmadik hely, de adta magát a kérdés, hogy nem tudta volna-e Verstappen kivédekezni akár az első helyet is Norrisszal szemben, ha a használtabb gumikkal a pályán marad. Elvégre a bajnokság jelenlegi helyzetében ez lett volna a holland egyetlen esélye arra, hogy pontokat hozzon a briten és reális esélyt hagyjon magának a fordításra a hátralévő három futamra. Ha sikerül, a mostani 49 helyett 32 pont lenne csak a hátránya.

    Ám mint a csapatvezető Laurent Mekies elmondta, a Red Bullnál nem létezett olyan matematikai egyenlet, amely Verstappent győztesként hozta volna ki a Brazil Nagydíjon.

    „Nem, nem gondoljuk, hogy ez nyerhető volt – mondta erre a felvetésre Mekies. – Alighanem sohasem fogjuk megtudni, hol végeztünk volna. Folyamatosan zajlott erről a gondolkodás a bokszutcai irányítóközpontban, de egy ponton meg kellett hoznunk a döntést, és végül ez a döntés született. Ezáltal jó esélyünk nyílt arra, hogy rámenjünk a dobogós helyekre, és végül meg is szereztük. Talán ha van még egy kör, elérhető lett volna a második hely is, de azt nem hiszem, hogy bármilyen módon is megtarthattuk volna az első helyet, már csak a gumik állapota miatt sem.”

  • Elszámolta magát Piastri büntetésével, visszakozott az FIA a futam után

    Elszámolta magát Piastri büntetésével, visszakozott az FIA a futam után

    A Brazil Nagydíj leintése után az FIA indoklást adott az Oscar Piastrira kiszabott büntetésre, a dokumentumban viszont olyasmit is feltűntetett, amit az ausztrál biztosan nem érdemelt.

    Mint ismeretes, Piastrira 10 másodperces időbüntetést róttak ki, amiért a 6. kör kezdetén, a biztonsági autós újraindítást követően a belső íven kezdeményezett előzési kísérlete közben összeütközött Kimi Antonelli Mercedesével. Az ausztrál az első bokszkiállásakor letöltötte a büntetést, az ilyesmit pedig utólagosan már nem lehetséges visszavonni.

    Nem is ebben vétettek hibát a felügyelők – bár akadtak néhányan, köztük a baleset vétlen áldozata, Charles Leclerc is, aki szerint nem volt helyes döntés Piastrira hárítani a felelősséget –, hanem a büntetőpontok számlálásában. A futam után kiadott indoklásból derült ki, hogy az ausztrál két büntetőpontot is kapott a vétségéért, ezzel pedig számuk Piastri licencén 8-ra nőtt az elmúlt 12 hónapos periódusban – állította legalábbis az FIA.

    A matek viszont így sehogyan nem jön ki: Piastri az elmúlt egy év során két büntetőpontot kapott a tavalyi Abu-dzabi Nagydíjon a Franco Colapintóval való ütközésért, és további kettőt az idei Brit Nagydíjon a biztonsági autós újraindítás előtti hirtelen fékezésért. És ehhez jött még hozzá ez a mostani kettő, vagyis a számlálóján hat pontnak kellene állnia. Az FIA utólag észrevette a hibát (nem tudni, hogy esetleg a McLaren figyelmeztette-e őket erre), és több mint két és fél órával később módosította a dokumentumot, miszerint Piastri helyesen hat büntetőponttal áll jelenleg.

    Piastri a balesetről: „Nem tűnhettem csak úgy el!”

    A nyolc már csak azért sem mutatott volna jól, mert az eltiltáshoz egyik legközelebb álló pilótává lépett volna elő általa az ausztrál. A friss büntetőpontlistát jelenleg Oliver Bearman vezeti 9-cel (ő nemrég állt már 10-en is, ezen a hétvégén a sprinten Liam Lawsonnal való ütközésért kapott egyet), 7-tel pedig Lawson, Lance Stroll és Yuki Tsunoda rendelkeznek.

    Ami a Piastri büntetését részletező dokumentumot illeti, az FIA abban kifejtette álláspontját az ütközéssel kapcsolatban: a felügyelők Antonellit mindenféle felelősség alól felmentették, pedig Leclerc és a Sky Sports szakértője is úgy látta, az olasz is vétkes volt az incidens kiváltásában amiatt, hogy nem hagyott egy autónyi helyet maga mellett a támadójának. Erről viszont a hivatalos magyarázatban nem is esik szó.

    „Piastri nem alakította ki a szükséges átfedést, vagyis autójának első tengelye nem került a 12-es autó tükrével egyvonalba, ahogy azt a versenyzési irányelvek előírják a kanyar belső ívén történő előzéseknél” – áll az FIA indoklásában.

    „Piastri blokkolta a kerekeit, miközben lassítással próbálta elkerülni az ütközést, de erre nem volt képes, így érintkezett Antonellivel. Ez azt eredményezte, hogy Antonelli egy második ütközésnek is részese volt a 16-os autóval (Charles Leclerc), aki a külső íven helyezkedett el, és ennek következményeként fel kellett adnia a versenyt.”

    „Így Piastrit terheli a teljes felelősség az ütközésért. A tíz másodperces büntetést és a két büntetőpontot tartjuk megfelelőnek, ami összhangban is áll a korábbi precedensekkel.”

  • Az álom rémálomba csap át – valami eltört Hamiltonnál Interlagosban, és nem csak az autóján

    Az álom rémálomba csap át – valami eltört Hamiltonnál Interlagosban, és nem csak az autóján

    A Brazil Nagydíjon újabb olyan hétvégén esett át Lewis Hamilton, amelyen a legkevésbé sem a számításai szerint alakultak a dolgok – két első körös ütközés után a mezőny végén szenvedett, mielőtt a garázsba parkolta a Ferrarit, hogy aztán sokatmondó nyilatkozatban foglalja össze ingadozó érzelmeit.

    Hamilton az utóbbi futamokon már stabilan hozta Charles Leclerc szintjét, ám az eredményei így sem voltak kimagaslóak – amikor a Ferrari erősnek tűnt, a brit napját rendre félresiklatta valami, mint legutóbb Mexikóban a pályaátvágásért kapott büntetés.

    Ezúttal Interlagosban minden baj csőstül találta meg a hétszeres világbajnokot: most az időmérőn is jelentősen lemaradt csapaton belül, hiszen csak a 13. helyre kvalifikált, majd pedig a futama már az első körben megpecsételődött, amikor a célegyenes végén Carlos Sainz Williamse ütközött a Ferrari bal oldalának, majd a kör végén Franco Colapinto hátsó kerekéhez ért hozzá előzési kísérlet közben, amitől az első szárnya az autó alá szorult. A két incidens nyomán alaposan megrongálódott Hamilton autójának padlólemeze, a futam során balesetveszélyesnek is nevezte a vezetést, s miután letöltötte a Colapintóval való ütközésért kapott 5 másodperces büntetést, a 37. körben az utolsó helyről feladta a futamot.

    „Nem igazán tudom, mi történt az első kanyarban, de nyilvánvalóan nem jött jól, hogy ütést kaptam. Onnantól kezdve az autó nem működött normálisan” – mondta Hamilton az első incidenséről, majd rátért a másodikra.

    „Az utolsó kanyarból kijövet jó szélárnyékot fogtam, és ahogy elkezdtem közelíteni rá, mindketten egyszerre mozdultunk, emiatt hozzáértem. Az összeszedett sérülések hatalmas leszorítóerőveszteséggel jártak, nagyon nehéz volt kontrollálni az autó hátsó részét. Bár a csapat mindent megtett, hogy megoldást találjon, a versenyképességünk hiánya és a büntetés azt eredményezték, hogy végül fel kellett adnunk.”

    A Hamiltonnal ütköző egyik versenyző, Sainz azzal magyarázta az incidenst, hogy szendvicsbe került az 1-es kanyar előtt.

    A brit a Sky Sportsnak nyilatkozva nyújtott betekintést abba, milyen kettősséget, hullámvasutat él át érzelmileg idén a Ferrarinál azáltal, hogy minden törekvése ellenére az eredmények csak nem akarnak jönni.

    „Ez egy rémálom, és már ebben élek egy ideje. Folyamatosan váltakozik bennem az az álomszerű érzés, hogy ennél az elképesztő csapatnál vezethetek, és az a rémálom, amit az eredményeink jelentenek. Nagyon megterhelő. De holnap újra felkelek, folytatom az edzést, folytatom a munkát a csapattal. Szerettem volna sok pontot szerezni nekik ezen a hétvégén, de a következő versenyre igyekszem a lehető legjobb formában visszatérni és összeszedni magam” – mondta.

    Egy másik interjúban pedig hozzátette, egyszerűen nem lehetőség, hogy felhúzzák a fehér zászlót a Ferrarival:

    „Tudom, hogy ez mindenkinek fájdalmas, de tényleg hiszem azt, hogy ezek a nehéz idők valami nagyszerű dologra készítenek fel minket. Tényleg hiszem, hogy valami pozitív áll előttünk. Muszáj ezt hinnem.”

  • Verstappen: A bokszutcából a dobogóra egy defekttel, ez hihetetlen!

    Verstappen: A bokszutcából a dobogóra egy defekttel, ez hihetetlen!

    Bár nem nyert, és a bajnoki esélyeiről is lemondott, Max Verstappen maradéktalanul elégedett a Brazil Nagydíjon szerzett harmadik helyével, hiszen azt bokszutcai rajt után érte el. Elmondása szerint azért is szeret a Red Bull közegében dolgozni, mert a csapat kész bevállalni a mostanihoz hasonló merész húzásokat.

    Miután az autója beállításainak és specifikációjának megváltoztatása a sprintverseny és az időmérő között nagy mellényúlásnak bizonyult – Verstappen a 16. helyen már a Q1-ben kiesett –, a csapat vasárnap arról döntött, hogy feladják ezt a gyenge rajthelyet a hollanddal, és bokszutcai rajtért cserébe újabb jelentős változtatásokat hajtanak végre az autón annak reményében, hogy jobb esélyekkel szállhat majd harcba a versenyen.

    Ez a húzás már remekül bevált, az első bokszkiállások lebonyolítása után Verstappen máris dobogóesélyessé vált, és végül a nap során számos előzést bemutatva valóban megszerezte a harmadik helyet – mindezt úgy, hogy a pontszerzők közül egyedüliként három kerékcserével teljesítette a futamot, mivel a hetedik körben egy lassú defekt miatt nem tervezetten is ki kellett hajtania szervizelésre.

    Legutóbb a 2014-es Magyar Nagydíjon Lewis Hamilton tudott a bokszutcából rajtolva dobogóra állni.

    „A tegnapi nap nagyon nehéz volt számunkra, de azt szeretem ebben a csapatban, hogy sohasem adja fel – kezdte értékelését Verstappen a Sky Sportsnak. – Mindig jobbak akarunk lenni, nem érjük be a második hellyel, máskülönben a sprint után is mondhattuk volna azt, hogy inkább ne nyúljunk hozzá az autóhoz, ne kockáztassunk, hiszen annyira azért nem vagyunk rosszak. Ez viszont nem vallana a csapat mentalitására, hiszen mindig a még több teljesítmény megtalálásán dolgozunk. Ez az időmérőn ugyan nem jött össze, viszont a történtek lehetővé tették, hogy ismét változtassunk az autón, és sokkal versenyképesebbé tegyük mára.”

    „Az is igaz, hogy ma sokkal hűvösebb volt, ami valószínűleg segített nekünk egy kicsit. De az, hogy a bokszutcából felértünk a dobogóra, 10-11 másodperccel a győztes mögött, ráadásul egy defekttel, elképesztő eredmény számunkra.”

    Bár vitathatatlanul a nap legjobb teljesítményét tette le az interlagosi aszfaltra Verstappen, a bajnoki esélyei mégis romlottak ezzel a harmadik hellyel, hiszen a pontversenyt vezető Lando Norris győzött, a teljes hétvégét tekintve pedig 13 pontot veszített a McLaren britjével szemben. A nyári szünet óta remek sorozatban lévő holland az Olasz Nagydíj óta most először nem közeledett a bajnoki első helyhez, hátránya 36-ról 49 pontra nőtt, amikor még maximum 83 egység szerezhető a szezonból hátralévő három versenyhétvégén. A valós erőviszonyok érvényesülése mellett már biztosan nem tudna fordítani, a McLarenek további balszerencséjére is szüksége lenne ehhez.

    Verstappent viszont ez már csak azért sem bántja, mert már szombaton búcsút intett bajnoki esélyeinek, és a most mutatott remek forma sem változtatott a véleményén.

    „Túl sok pontot elveszítettünk a szezon közepéig. Már az is elég nagy meglepetés, hogy egészen idáig esélyesek voltunk. Reálisan nézve ki kell mondanunk, hogy a szezon egésze során nem voltunk elég jók, de továbbra is hajtunk azért, hogy a szezon végéig még emlékezetes pillanatokat szállítsunk és versenyeket nyerjünk – elvégre ezért vagyunk itt.”

  • A vétlen áldozat Leclerc szerint benézte Piastri büntetését az FIA

    A vétlen áldozat Leclerc szerint benézte Piastri büntetését az FIA

    Charles Leclerc semmit nem tehetett, amikor Oscar Piastri és Kimi Antonelli ütközése őt is magával sodorta a Brazil Nagydíj 6. körének kezdetén. Elmondása szerint nincs benne harag a történtek miatt, ám azt nem igazán érti, miért a McLaren pilótáját hozták ki az incidens egyértelmű vétkeseként a felügyelők.

    Nagy helyezkedés zajlott az élen haladó Lando Norris mögött, amikor az 5. kör végén kihajtott a bokszba a biztonsági autó. Piastri a 4. helyről a célvonalat még a 2. helyen átszelő Antonelli ellen indított támadást a célegyenes végén a belső íven, miközben Leclerc, mintha tartott is volna attól, hogy egy esetleges ütközés őt is magával ránthatja, a pálya jobb szélére húzódva próbálta bevenni az 1-es kanyart. Minden törekvése ellenére így sem járt sikerrel, mert a McLaren és a Mercedes valóban összeütközött, Antonelli autója pedig irányíthatatlanul nekicsapódott a Ferrari bal első kerekének, így Leclerc a kitört első felfüggesztés miatt kénytelen volt feladni a futamot.

    A felügyelők Piastrira róttak ki 10 másodperces büntetést, de Leclerc szerint ezzel nem a helyes döntés született, hiszen az ausztrálnak a belső íven helyet nem hagyó Antonellinek is volt felelőssége a történtekben.

    „Oscar optimista volt, de szerintem Kimi tudta, hogy Oscar a belső ívén van, mégis úgy vette be a kanyart, mintha nem lett volna ott. Én úgy látom, hogy nem minden felelősség Oscart terheli. Igen, optimista volt, de ezt el lehetett volna kerülni.”

    „Én pedig csak frusztrált vagyok. Nem haragszok sem Oscarra, sem Kimire, mert megtörténhetnek ilyen dolgok, de olyat semmiképpen nem mondanék, hogy ez az egész Oscar hibája volt, mert szerintem nem így van” – fogalmazott a Sky Sportsnak Leclerc.

    Pár perccel Leclerc nyilatkozata előtt a Sky szakértőjeként ténykedő versenyző, Jamie Chadwick is arra jutott a dobogós helyezések szempontjából döntő fontosságú baleset elemzésekor, hogy inkább Antonellit kellett volna felelősségre vonni a történtekért.

    „Ez annak a példája, hogy három autó nem fér be ugyanarra az egy helyre – pedig beférhetett volna, viszont ez nagyfokú éberséget kívánt volna meg mindhárom versenyzőtől. A leginkább tudatosan az eset teljesen vétlen résztvevője, Charles mozgott, aki annyira a pálya jobb szélére húzódott, amennyire csak lehetett. Aki viszont nem használta ki a rendelkezésére álló helyet, az Kimi, így én azon a véleményen vagyok, hogy Oscarral eléggé szigorúan bántak. Kimi pedig talán még azzal együtt is megtarthatta volna a pozícióját, ha egy kicsit könnyebbé teszi Oscar helyzetét és nem kockáztatja ezt az ütközést” – fogalmazott Chadwick.

    „Véleményem szerint Oscar nem amiatt blokkolta a kerekeit, mert elveszítette volna az irányítást, hanem amiatt, mert látta, hogy Kimi ráhúzza az autót, ilyenkor pedig természetes reakció, hogy egy kicsit erősebben lép rá a fékpedálra, és próbál a lehető legjobban balra húzódni. És a fedélzeti kamerájából látható, hogy még a blokkolással együtt is a fehér vonal mellett fordult el, és még így sem kapott elég helyet Kimitől.”

    A McLaren első kerekeinek blokkolásával kapcsolatban Piastri is ugyanazt a magyarázatot adta, mint amire Chadwick jutott.

  • Piastri a balesetről: „Nem tűnhettem csak úgy el!”

    Piastri a balesetről: „Nem tűnhettem csak úgy el!”

    Oscar Piastri Mexikóváros után Interlagosban is 15 pontot veszített csapattársával, a győztes Lando Norrisszal szemben a futamon. Az ausztrál egy balesetnek is részese volt, ami miatt őt büntették, de a leintés után nem vállalta magára a felelősséget.

    Az ausztrál számára lehetőség kínálkozott arra, hogy a biztonsági autót követő újraindítás után a negyedik helyről akár közvetlenül Norris mögé érkezzen meg, miután Kimi Antonelli nem reagált elég gyorsan az előtte meglóduló britre. Piastri az 1-es kanyar belső ívén próbálta megelőzni a Mercedest, ám a két autó összeért, Antonelli pedig a külső íven haladó Charles Leclerc Ferrarijának is nekiütközött, kiütve a monacóit a versenyből.

    Piastri ugyan célt ért azzal, hogy feljött Norris mögé a második helyre, ám a felügyelők őt találták vétkesnek a baleset okozásáért, és 10 másodperces időbüntetéssel sújtották, ami jelentősen visszavetette törekvéseit, és végül csak az ötödik helyen ért célba – akárcsak a legutóbbi két versenyen, Austinban és Mexikóvárosban, miközben a legutóbbi két sprinten egyaránt nullázott.

    A Sky Sports kérdésére a futam után Piastri úgy fogalmazott, nem gondolta túlontúl bevállalósnak az előzési kísérletét, és nem csak rajta múlt, hogy az ütközésbe torkollott.

    „Elég egyértelmű lehetőségem volt, megpróbálkoztam vele. A másik két autó a külső íven elég későn fékezett, és persze egy kicsit én is blokkoltam a kerekeimet, de ez amiatt volt, mert láttam, hogy Kimi semennyi helyet nem fog nekem hagyni. Nem tűnhettem el, aztán pedig olyan döntés született, amilyen.”

    Szingapúr után még Piastri vezetett 22 ponttal Norrisszal szemben a tabellán, az azóta eltelt három nagydíjon viszont nagyot fordult az állás a McLaren háziversenyében, ami a világbajnoki címért folyik. Immár Norris vezet 24 ponttal, majdnem egy futamgyőzelemnyi mennyiséggel csapattársa előtt, amikor már csak 83 pont elérhető a maradék három versenyhétvégén.

    „Csak meg kell próbálnom a lehető legtöbbet kihozni ebből – mondta az esélyeiről Piastri. – A büntetés egy dolog, de a tempóm sem volt olyan, mint szerettem volna. A versenyem második fele nem tűnt annyira rossznak, de az első etapot elég nehéznek találtam. Csak felül kell kerekednem ezen, és a lehető legjobb hétvégéket összehozni.”

  • Norris óriáslépést tett a vb-cím felé, Piastri ismét hibázott, Verstappen a bokszutcából indulva dobogós

    Norris óriáslépést tett a vb-cím felé, Piastri ismét hibázott, Verstappen a bokszutcából indulva dobogós

    Lando Norris nyerte a Brazil Nagydíjat, s miután Oscar Piastri egy opportunista előzésért kapott időbüntetés nyomán csak ötödik lett, újabb 15 ponttal távolodott csapattársától. Kimi Antonelli a hajrában kivédekezte Max Verstappen támadásait, aki bokszutcai rajttal lett harmadik.

    A hétvégére beharangozott eső a szombat után vasárnapon sem kavarta meg a csapatok taktikáját, a versenyre is mindenki slick gumikkal készülhetett. A rajtrácson 18-an álltak, miután Esteban Ocon mellett az időmérő Q1-es szakaszában kieső Max Verstappen is bokszutcai rajtot választott motorkomponensek cseréjéért és az autón elvégezhető komolyabb változtatásokért cserébe.

    A rajtnál Norris megtartotta a vezetést Antonelli és Leclerc előtt, Piastrinak Hadjar ellen kellet védenie a negyedik helyet, az első pozíciócsere pedig mögöttük történt azzal, hogy Lawson lerajtolta Russellt.

    A mezőny sűrűjében azonban nem lehetett mindent megúszni koccanás nélkül. Az 1-es kanyarban összeért a 13. helyről rajtoló Lewis Hamilton és a belső ívén lévő Carlos Sainz autója, amitől, mint kiderült, a Ferrari padlólemeze jelentős sérüléseket szerzett. A pozíciókat vesztett Hamilton kalamajkái pedig ezzel még nem értek véget erre a körre: a célegyenesre gyorsítva Franco Colapintót próbálta megelőzni, ám elszámolta magát, és az Alpine hátsó kerekéhez érve letört a Ferrari első vezetőszárnya.

    https://twitter.com/racing_prix/status/1987567913843200325

    A második kör kezdetén pedig érkezett is a biztonsági autó egy másik incidens miatt, ami a brazil rajongók bánatára Gabriel Bortoletóval történt. A Sauber pilótája, aki már a sprintversenyen is balesetezett, ezúttal Lance Strollt támadva csúszott a fűre és végezte ismét a falban, ezúttal egy jóval kisebb csattanás során.

    Négy kört tett meg a mezőny a biztonsági autó mögött, s amikor Norris ismét igencsak későn a gázra lépett a célvonal előtt, Antonelli kissé lassan reagált erre, Piastri pedig azonnal megérezte a lehetőséget. Az ausztrál számára a dupla előzés lehetősége is megnyílt, amikor az 1-es kanyar felé száguldva a belső íven bebújt Antonelli mellé, miközben Leclerc hozzájuk képest kívül próbált elfordulni. Piastri McLarenje azonban nem érkezett meg teljesen a Mercedes mellé, nem maradt elé helye, és blokkoltak is az első kerekei, így összeért az ívet határozottan záró Antonellivel, akinek autója pedig a kívül haladó Leclerc Ferrarijának ütközött.

    Hármuk közül Leclerc járt csak kifejezetten rosszul, akinek azonnal kitört az első felfüggesztése, és Piastri támadásának vétlen áldozataként ígéretes pozícióból volt kénytelen leparkolni a pálya mellett – virtuális biztonsági autót előidézve. Piastri átvette a második helyet, Antonelli autója szintén sérülés nélkül folytathatta a harmadik pozícióban, a felügyelők azonban vétkesnek nyilvánították a McLaren ausztrál pilótáját az ütközés okozásáért, amiért tíz másodperces időbüntetéssel sújtották. Piastri hiába vállalt be egy merész manővert és került közvetlenül Norris mögé, újabb csapás várt rá.

    Verstappen már a 13. helyen járt ekkorra nagyon kevés versenyzés ellenére is, de lassú defekt miatt a bokszba kellett hajtania, ami persze nem jött jól a taktikája szempontjából a versenyen, amelyre a mezőny nagy része két kerékcserével készült. A tempója azonban kimagaslóan jó volt, amit bizonyított, hogy amikor Norris is megejtette első kerékcseréjét, a bokszutcából rajtoló Red Bull mögött jött csak vissza a pályára. Úgy tűnt, mindkettőjüknek egy-egy kiállása volt még hátra ekkor, de persze Verstappen jóval használtabb gumikon haladt, és Norris hamarosan el is ment mellette, ám a holland ekkorra már egyértelmű dobogóesélyesként exponálta magát.

    Piastri későre halasztott első kiállással töltötte le a büntetését. Az egymáshoz képest elcsúsztatott taktikák miatt ritkán láthattuk a valós sorrendet a pályán, de előkelő pozícióba kormányozta magát Bearman, és jól álltak a Racing Bullsok is, még ha Russell át is verekedte magát rajtuk, hogy Antonelli nyomában maradjon.

    Miután Verstappen és Norris megejtették második kerékcseréjüket is, a holland ismét előrébb, immár az első helyen találta magát, nyolc másodperc előnnyel a McLarennel szemben nagyjából húsz körrel a vége előtt. Norris a frissebb gumijaival ismét közeledett, a Red Bullnál viszont nem várták meg a csatát, egy újabb, harmadik kiállás mellett döntöttek Verstappennel, így ő léphetett fel támadószellemben a verseny végjátékában. Ekkor a negyedik helyen állt (Piastri csak mögé tért vissza a maga utolsó cseréje után), közel a két Mercedeshez, akiket még levadászhatónak tartottak a Red Bull bokszutcai irányítóközpontjában.

    Verstappen a 63. kör elején, a külső íven el is kapta Russellt, majd megindult Antonelli után. Bár az utolsó körökben DRS-közelségbe került, Antonelli remekül menedzselte a helyzetet, így megőrizte a második helyet, ami karrierje második dobogója és eddigi legjobb eredménye. Piastri hasonló módon helyezett nyomást Russellre a negyedik helyért, de ő sem járt sikerrel, az ausztrál ezúttal is csak ötödik lett, és újabb 15 pontot veszített az idei hetedik győzelmét szerző Norrisszal szemben.

    Bearman Mexikó után újabb remek versenyt produkálva hatodik lett, akit Lawson, Hadjar, Hülkenberg és Gasly követett még a pontszerző helyeken.

    A Ferrari kettős kieséssel zárta ezt a csapat számára nehéz hétvégét, az autója tapadásvesztését balesetveszélyesnek tartó Hamilton csak a mezőny végén szenvedett, és be is parkolt a garázsba, miután letöltötte a Colapintóval való ütközésért rá kirótt öt másodperces büntetést.

    Három futam maradt már csak hátra a 2025-ös szezonból, két hét múlva a Las Vegas-i Nagydíj következik. Norris 390, Piastri 366, Verstappen 341 ponttal rendelkezik jelenleg.

    A Brazil Nagydíj végeredménye:

  • Ez a LEGO-autók után a második legjobb dolog, ami a pilótaparádékkal történhetett

    Ez a LEGO-autók után a második legjobb dolog, ami a pilótaparádékkal történhetett

    Idén már másodszor rendeztek a szokványostól eltérő, gyermeki bolondozásba átcsapó pilótaparádét egy Forma–1-es nagydíjhétvégén. A versenyzők ezeket a kisautókat is élvezték, noha néhányan potyautasként teljesítették a kört, miután lerobbant alattuk a gép.

    Emlékezetes, hogy az idei Miami Nagydíjra LEGO-építőelemekből összerakott versenyautókat állítottak fel a rajtrácsra a vasárnapi futam előtt, azokkal körbevezetve, mintegy versenyezve teljesítették a pilótaparádék a csapattársak, ami elképesztő felvételeket és beszámolókat szült.

    Alighanem az az élmény inspirálta a Brazil Nagydíj felvezetőeseményét is: ezúttal egy-egy kisautót kaptak a csapattársak, a felvonulás pedig ismét versenyszerű élvezetté változott. Akadtak azonban kalamajkák, a Mercedes és az Aston Martin számára előkészített autót technikai probléma sújtotta, így George Russell, Kimi Antonelli, Fernando Alonso és Lance Stroll más csapattársak autójára voltak kénytelenek felkapaszkodni, az egyébként is elég szűkös helyre.

    De lássuk a videókat!

    Russell aligha gondolta még ma reggel, hogy Max Verstappennel azonos autóban fog megtenni egy kört Interlagosban, márpedig ez történt, miután a Red Bull szekerére kéredzkedett fel. A volánt Yuki Tsunoda kezelte, ahogy tudta.

    „Elég kellemetlen élmény volt, lerobbant az autónk. Yuki felvett, de az életünkért imádkoztunk” – adott vicces összegzést a történtekről Russell.

    Tsunodának már az elindulással is akadtak gondjai – mindenki más faképnél hagyta őket, ráadásul amikor először elmozdult az autó, azt is hátrafelé tette…

    A japán aztán úgy belelendült, hogy egy ponton a sapkáját is elhagyta, mint arról az alábbi képek tanúskodnak.

    Oliver Bearman csak egy Haas-matricát akart felragasztani az autóra, és az még hagyján, hogy nem sikerült tökéletesen, de véletlenül azt is felfedte, mi lapul a motorház alatt…

    Lájkvadász tartalomnak is elmenne, Lewis Hamilton brazil zászlót lengetve fuvaroztatta magát körbe Charles Leclerc-rel.

    A hazai sztár, Gabriel Bortoleto abban a kegyben részesült, hogy egy külön autót kapott, és senki nem is kéredzkedett fel mellé.

    Lando Norris élőzött is a McLaren és az Aston Martin pilótáit szállító négyesfogatról. A hangért elnézést kér a szél.