Kategória: Formula 1

  • Hamilton nem hiszi, hogy újra csapattársak lesznek Alonsoval

    Hamilton nem hiszi, hogy újra csapattársak lesznek Alonsoval

    Fotó: Mercedes AMG Petronas

    Idén Valtteri Bottas lett Lewis Hamilton csapattársa a Mercedesnél, ám egyelõre még nem biztos, hogy jövõre is maradhat. Felvetõdött már az az opció is, hogy ha Fernando Alonso végleg besokall a McLarennél, talán õ érkezhet a Mercihez Hamilton mellé. A brit versenyző erre így reagált:

    „Ez nem fog megtörténni.”

    Hamilton azt is hozzátette, hogy végre megvan a megfelelő egyensúly a csapatnál, nincs szükség annak módosítására.

  • Marchionne szerint el kell beszélgetni Räikkönennel

    Marchionne szerint el kell beszélgetni Räikkönennel

    Fotó: Scuderia Ferrari

    Kimi Räikkönen igen sokat panaszkodott autójára a Kínai Nagydíjon. Küszködött a finn, ahogy a szezonnyitón is, míg csapattársa, Vettel remek versenyt futva 2. lett Kínában, Ausztráliában pedig nyert. A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne a következõképp reagált Räikkönen panaszkodására:
    „Beszéltem errõl Maurizioval (Arrivabene). Le kellene ülniük (Räikkönennel) egy asztalhoz és elbeszélgetni. Ma olyan volt, mintha más dolgokkal lenne elfoglalva; Vettel sokkal agresszívebb volt.”
    Marchionne mindemellett határozottan tagadja, hogy az idei autó jobban feküdne Vettelnek, mint Räikkönennek.

  • Kezdjük azt hinni, hogy Alonso csak trollkodik ezekkel a nyilatkozatokkal…

    Kezdjük azt hinni, hogy Alonso csak trollkodik ezekkel a nyilatkozatokkal…

    Kép: Fernando Alonso Emoji

    Fernando Alonso a 13. helyről rajtolt a Kínai Nagydíjon, sikerült feltornásznia magát a nyolcadik pozícióba, míg nem a 31. körben műszaki hiba miatt fel kellett adnia a versenyt – ismét. A spanyol mégis „örvendezik”.

    „Igen, hihetetlen. Azt hittem Ausztrália megismételhetetlen, de itt is ugyanolyan jók voltunk, vagy még jobbak is. A körülmények segítettek, és ebből előnyünk származott.” – mondta Alonso.
    „Jobbra és balra pörögtek az emberek, mi meg nyertük a pozíciókat többi kevésbé ajándékba kaptuk őket, és amíg a pálya nedves volt, lépést tudtunk tartani a legjobbakkal, ami tempóhiányunkat figyelembe véve, eléggé hihetetlen. Ez az egyik legjobb dolog, ami történt velem.”

    A spanyol versenyző úgy véli, ha nem kellett volna feladnia a versenyt, simán pontokat tudott volna szerezni.

    Azonban akármennyire is próbál Alonso pozitív maradni, a McLaren továbbra is utolsó a tabellán, nulla ponttal, Alonso pedig kettőből kettő versenyen nem ért célba.

  • Ricciardo és Perez megrovást kaptak

    Ricciardo és Perez megrovást kaptak

    Fotó: Lars Baron/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Daniel Ricciardo és Sergio Perez megrovást kaptak, amiért a Kínai Nagydíj előtt lekésték a nemzeti himnuszt, a versenyt megelőző ceremóniát.

    Idén a sportszabályzat kimondja, hogy minden versenyhelyszínen: „14 perccel a felvezető kör tervezett kezdete előtt minden versenyzőnek meg kell jelennie a rajtrács elején, míg eljátsszák a nemzeti himnuszt.”

    Ricciardo és Perez azonban ezt Kínában elmulasztották, ezért megrovást kaptak. Pereznek ez más a második megrovása idén.

  • Max Verstappen nagyapja saját fia ellen érvel, az unokája érdekében

    Max Verstappen nagyapja saját fia ellen érvel, az unokája érdekében

    Fotó: Clive Mason/Getty Images/Red Bull Content Pool

    Dr Helmut Marko megerősítette, hogy találkozott és elbeszélgetett Max Verstappen nagyapjával.

    Miután a legfrissebb hírek arról szólnak, hogy Max apja, Jos Verstappen ismét incidensbe keveredett, történetesen verekedett egy klubban, Frans Verstappen (Jos apja, Max nagyapja) úgy érezte, beszélnie kell a Red Bullosokkal, számolt be róla a De Telegraafnak.

    „Max érdekében tettem meg ezt a lépést, mert féltem a karrierjét.” – mondta Frans. „Csak azt akartam elérni, hogy a Red Bull óvja meg Maxot az apja okozta állandó problémáktól.”

    Marko megerősítette, hogy találkozott Verstappen nagyapjával: „Világossá tettem, hogy a Red Bull kizárólag Max-szal áll szerződésben, és bármi történik a családban, ahhoz nekünk semmi közünk.”

  • Csapatfőnöke nem érti, miért kritizálják Wehrleint

    Csapatfőnöke nem érti, miért kritizálják Wehrleint

    Fotó: Sauber Motorsport AG

    Valahogy mindenki nehezen hiszi el, hogy Pascal Wehrlein távolmaradásának még mindig a ROC baleset lenne az oka. Még a versenyzőtársaknak is furcsa a dolog.

    „Még ha tényleg gondom is lenne (az erőnlttel), megpróbálnám leközdeni, de nem szeretném kommentálni ezt a helyzetet.” – mondta Lance Stroll. „Talán komoly problémája van (Wehrleinnek), bár remélem nem.”

    Tegnap a Boxutca műsorában egyébként Kiss Norbi és Wéber Gábor is azt furcsállta, hogy egy versenyző, még ha nincs is a legjobb állapotban, inkább megpróbálja azt titkolni – ha lehet -, csak hogy versenyezhessen, semmint önmaga mondja, hogy nem akar versenyezni.

    Többen sportpolitikai okokat látnak bele a történetbe, vagy azt, hogy a fiatal német nem elég motivált.

    „Ez mind nem igaz.” – állítja a Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn. „A tény az, hogy volt egy balesete Amerikában (a Race of Champions-ön), ahol a gerince sérülést szenvedett, ezeket a dolgokat pedig komolyan kell venni. Valójában meglepődtünk, hogy Pascal ilyen hamar zöld utat kapott (az orvosoktól) a versenyzésre, de valójában beletelik egy kis időbe, míg telejsen felépül. Gyorsan kell behoznia az edésekkel a kimaradt időt.”

    „Nem fair megkérdőjelezni a motiváltságát, és nem is értem miért kritizálják a döntését.” – folytatta Kaltenborn.

  • Alonso nem akar lelépni a McLarentől

    Alonso nem akar lelépni a McLarentől

    Fotó: McLaren

    Megkérdezték a spanyol versenyzőt arról, mit szól Mark Webber véleményéhez, mi szerint az sem kizárt, hogy Alonso még szezon közben otthagyhatja a McLarent.

    „Nem, ez határozottan nem igaz.” – mondta Alonso. „Kívülről nézve ez teljesen normális. Sok embertől olvasok kommenteket. Spanyolországban ha egy ex-versenyzőt vagy motorost interjúvolnak, mindig kap kérdést Alonsoról.”

    „Mindenki elég közel áll hozzám, és ez így most úy fest, mintha depressziós lennék. De nem így van.”

    Alonso tagadja, hogy időpazarlásnak élné meg ezt a sikertelen időszakot.

    „Inkább vagyot itt, mint otthon egy szupermarketben. Az F1-ben vagyok, és legjobb formámat nyújtom, felkészültebb vagyok mint valaha, a legjobb tudásom szerint teljesítek. A csapat most nem túl versenyképes. Oké, ez igaz, de semmit nem lehet egyik napról a másikra megváltoztatni, szóval ehhez kemény munka kell. Ugyanakkor a csapat szerintem most extra munkát vár tőlem, ahogy Ausztráliában is az történt, hogy arra számítottunk, hogy utolsók leszünk, közben meg a 10. helyen voltunk.”

  • A Fordot nem érdekli az F1

    A Fordot nem érdekli az F1

    Fotó: The Ford Motor Company

    Mint ismert, az FIA legutóbbi ülésén a Volkswagen csoport is képviseltette magát. Azonban úgy fest, nem lettek meggyőzve arról, hogy be kéne szállniuk a Forma-1-be. Ennek kapcsán a Ford is megszólalt, ők sem érdeklődnek.

    „Az F1 határozottan nem releváns mindahhoz, amit mi tenni próbálunk.” – mondta a Ford teljesítményért felelős fönöke, Dave Pericak. „Túl messze állunk egymástól. Izgalmas és menő, de határozottan nem olyasmi, amibe közvetlenül be tudnánk kapcsolódni, nem illik mindahhoz, amit nap mint nap teszünk a Ford bázisán. Nem hiszem, hogy visszatérünk az F1-be.”

  • Ecclestone nemet mondott Vietnámnak

    Ecclestone nemet mondott Vietnámnak

    Fotó: Tajthi Andrea

    Bernie Ecclestone, még a Liberty Média hatalomátvétele előtt elutasította Vietnám F1-es versenyrendezési kérelmét.

    Ecclestone-t sokan támadták azért, mert túl sok „indokolatlannak” gondolt helyszínre vitte el a Forma-1-et, ám Christian Sylt újságíró szerint Vietnámot például épp azért utasította el Ecclestone, mert semmiféle autósport kultúra nincs ott jelen, továbbá „már van pár verseny abban a régióban”.

  • Egyszerűbb motorok jöhetnek 2021-től

    Egyszerűbb motorok jöhetnek 2021-től

    Fotó: Renault Sport

    Egy ideje téma, hogy 2021-től lecserélheti a Forma-1-ben a jelenleg használt erőforrásokat egy „egyszerűbb és olcsóbb” megoldásra.
    A német Auto Motor und Sport úgy értesült, hogy 2021-ben V6-os, dupla turbós, 1200 lóerős erőforrások érkezhetnek, MGU-H technológia nélkül. A lap szerint az sem kizárt, hogy egységesítenék az akkumulátorokat és a turbófeltöltőket, és a hibrid elem csupán a KERS lenne.