Kategória: Formula 1

  • Zak Brown szerint 10 versenye van a McLarennek arra, hogy bizonyítson Alonsonak

    Zak Brown szerint 10 versenye van a McLarennek arra, hogy bizonyítson Alonsonak

    Zak Brown elismeri, hogy rohamosan fogy az idő ahhoz, hogy meggyőzzék Fernando Alonsot arról, hogy 2017 után is a McLarennél maradjon.
    A spanyol versenyző hároméves szerződése ugyanis ez év végén lejár, noha többen arra tippelnek, hogy a McLaren-Honda siralmas teljesítménye okán Alonso talán még a szezon vége előtt bedobhatja a törölközőt, főleg, ha nagyon bejön majd neki az IndyCaros kiruccanás.
    „Abban egyeztünk meg, hogy erről majd nyáron beszélünk.” – mondta a McLaren vezetője a spanyol Marcának. „Szerencsére a nyár még nem holnap indul, mert azt hiszem tudom, hogy ha most kéne döntenie, hogyan döntene. Szerintem mi lennénk a legszimpatikusabb választás számára, amennyiben tudunk neki versenyképes autót biztosítani.”
    „Az egyértelmű, hogy 2017-ben nem fogunk bajnokságot nyerni, így azon gondolkodik, hogy hol nyerhet versenyeket 2018-ban. És ő reméli, hogy ez a McLaren-Honda lesz.”
    Van még kilenc, vagy tíz versenyünk arra, hogy megmutassuk neki, hogy 2018-ban győztes autót tudunk neki adni.”
  • Hamilton semmit nem ivott a futam alatt

    Hamilton semmit nem ivott a futam alatt

    Lewis Hamilton autójában egyáltalán nem volt innivaló a Spanyol Nagydíj alatt, hogy ennyivel is könnyebb legyen az autó.

    A Merecdes keményen dolgozott annak érdekében, hogy könnyebbé tegyék a W08-ast, miután a szezon elején azzal küzdöttek, hogy az előírt minimumsúlynál (728 kg) jelentősen nehezebb volt az autójuk, versenyzővel együtt. Annak érdekében azonban, hogy az autó annyival is könnyebb legyen és ne legyen olyan nehéz dolga a Ferrarikkal, Hamilton Barcelonában nem vitt magával innivalót a versenyre. Ezzel a verseny elején 1-2 kilóval volt könnyebb az autója a megszokottnál.

    „Kemény verseny volt az első kanyartól az utolsóig.” – mondta a futamgyőztes Hamilton. „Az ember ilyenkor mindent megtesz (a sikerért), amit csak lehet. Például az első etapban, Sebastian nyomában maradni, az gyilkos volt.”

    „Ugyanakkor nem vittem magammal innivalót sem, hogy súlyt spóroljak, szóval a verseny alatt nem is ittam. Aztán a végén minden maradék erőm elment, mikor a csapatom nyakába ugrottam, a pulzusom a plafont verte.”

    Így már az is érthető, miért lihegett annyira, mikor rádiós bejátszás hallottunk. Bár a csapatfőnök, Toto Wolff nem érzékelte, hogy túlságosan kimerült volna versenyzője.

    „Szerintem csak azt hallhattuk, milyen intenzíven versenyez.” – mondta Wolff. „Amikor ilyen közelről kell követnek egy autót, egyértelműen nem vagy olyan jó helyzetben aerodinamikai szempontból, mint az előtted lévő.” – mondta Wolff.

    „Mindent beleadott, ezt lehetett hallani a rádión.”

  • Jos Verstappen fia „utódját” keresi a Red Bullnak

    Jos Verstappen fia „utódját” keresi a Red Bullnak

    Max Verstappen édesapja, az egykor szintén F1-es versenyző volt Jos Verstappen szerepet kap a Red Bullnál.

    A holland De Telegraaf jelentése szerint a 45 éves Jos ott lesz az European F3 soron következő versenyhétvégéjén, Pauban, Franciaországban. Úgy tudják, miután fiát sikeresen elmenedzselte az F1-ig, Verstappen apu most más fiatal tehetségeknek is segítene, és ő lesz a Red Bull új konzulense ezen a téren. Bár hivatalos megállapodás még született az ügyben.

    Verstappen csak ennyit erősített meg: „Helmut (Marko) szeretne engem (felkérni erre a feladatra), és én nyitott vagyok rá.”

  • A Renaultnál nem Alonso visszatérése a legfontosabb

    A Renaultnál nem Alonso visszatérése a legfontosabb

     Cyril Abiteboul arra utalt legutóbb, hogy a csapatnak nem az a legfontosabb célja, hogy 2018-ra visszacsábítsa magához a kétszeres spanyol világbajnokot.

     A McLaren-Hondás szenvedések közepette egyre jobban felerősödtek azok a pletykák, miszerint a spanyol pilóta visszatérhet ahhoz a csapathoz, amellyel a két bajnoki címét is szerezte.

    „Tudom, hogy valamit tudni szeretnél az Alonso-Renault hírekről.” – monda Abiteboul a Marca újságírójának.

    „Most csak annyit tudok mondani, hogy Fernando egy világbajnok, aki lassan kiöregszik, de meg kell látnunk, hogy ő mit tervez a jövőre.”

    „Először is neki kell tudnia, hogy mit akar. Szeretné még folytatni a Forma-1-es karrierjét? Esetleg más kategóriában akar versenyezni? Ez az ő döntése.”

    „Sosem szakította meg a kapcsolatot velünk, ez egyfajta hűség is lehet a részéről. Arra nem kellene alapoznia, hogy ránk vár, hogy mi keressük meg őt, ha valamit szeretne, tudja hol talál minket.”

    „Jelenleg teljes mértékben a fejlesztésekre és az autóra koncentrálunk a jelenlegi pilótáinkkal, Jolyonnal és Nicoval.”

    Barcelona után Alonso teljes erejével az Indy500-ra készül.

    Abiteboul erre is kitért: „Azzal hogy kihagyja Moncaot az Indy kedvéért az arra pont jó, hogy kipróbálja magát más kategóriában és választ kapjon arra a kérdésre, hogy ő még tényleg szereti-e a Forma-1?!  Ez egy nagyon fontos kérdés.”

    „Lesz majd, amikor fogok vele beszélni, de nem mondok erről semmit, nem akarok újabb pletykákat elindítani. Alonso mindig is családtag lesz a csapatnál, de jelenleg mindenkinek a saját életével kell foglalkoznia.”

  • Adrian Newey: Nem igaz, hogy én terveztem az idei autót

    Adrian Newey: Nem igaz, hogy én terveztem az idei autót

    Adrian Newey azt állítja, hogy csak egy egészen kicsi szerepe volt az idei Red Bull autók fejlesztésében. Reagálta ezt azon pletykákra, melyek szerint az idei szabályváltozásoknak köszönhetően a tervezőzseni újra lelkesedik a Forma-1 iránt.
    „Az én szerepem ebben (az idei autó tervezésében) kevés volt.” – mondta Newey a brazil Globonak. „Tudom, hogy az emberek azt hiszik, hogy én terveztem az autót, de ez nem igaz. Én Ausztrália után kezdtem el az RB13-ason dolgozni.”
    Azt azonban elismeri, hogy a spanyol versenyre kapott jelentős módosítások már neki köszönhetőek.
    „Igen, az új elemek már annak tudhatóak be, hogy részt veszek a projektben.” – mondta Newey. „Még mindig nagyon sok a dolgunk, de szerintem tudunk még ennél gyorsabbak lenni. Hogy mennyire, azt nem tudom.”
    Newey azonban hozzátette, hogy a 2017-es szabályzás valóban jobban tetszik neki.
    „Nagyon sok mindent kell még megértenünk és jobban feltérképeznünk, ez pedig izgalmas kihívás.” – mondta Barcelonában.
  • Ismét Sebastian Vettel lett a nap versenyzője

    Ismét Sebastian Vettel lett a nap versenyzője

    Sebastian Vettel volt a fanok kedvence Barcelonában.

    Tavaly óta megszokhattuk, hogy minden versenyen megszavazzák a rajongók az F1 hivatalos weboldalán, hogy szerintük ki volt az adott futam legjobbja, hiszen ez nem minden esetben egyezik meg a futamgyőztessel.

    A Spanyol Nagydíjon a második helyen célba érkező Vettel érdemelte ki ezt az elismerést.

    A 2017-es szezonban eddig ők voltak “a nap versenyzői”:

    Spanyol Nagydíj: Sebastian Vettel
    Orosz Nagydíj: Valtteri Bottas
    Bahreini Nagydíj: Sebastian Vettel
    Kínai Nagydíj: Max Verstappen
    Ausztrál Nagydíj: Sebastian Vettel

  • Räikkönen életre szóló élménnyé változtatta a csalódást

    Räikkönen életre szóló élménnyé változtatta a csalódást

    Kimi Räikkönen hamar kiesett a versenyből a Spanyol Nagydíjon, mégis ő volt a hétvége sztárja. Jobban mondva fiatal kis rajongója, akinek szomorúan indult a délutánja Räikkönen kiesése miatt, végül azonban élete legnagyobb élményével zárhatta a napot,

    Miután Räikkönen kiesett, a nézőteret pásztázó kamera képe megakadt egy zokogó kis Ferrari rajongón, aki teljesen elkeseredett, hogy kedvence kiesett.
    Mint kiderült, a kisfiút Thomas Danelnek hívják, hat éves, és a franciaországi Amiensből érkezett a versenyre. Szomorúságát látva a Ferrari és a FOM (Formula One Management) intézkedtek, megkeresték a kisfiút, akik az utolsó kanyarnál voltak a nézőtéren, és beinvitálták szüleivel a paddockba, a Ferrari vendéglátó egységébe, ahol nem más, mint Kimi Räikkönen fogadta.

    A finn versenyző is örült kis rajongójának, nyoma sem volt a tőle megszokott hűvösségnek, örömmel pózolt Thomassal, és egy aláírt sapkát is adott neki. Ezt követően Thomas csatlakozhatott a Ferraris szerelőkhöz és a pódium alól nézhette a díjkiosztót, hiszen a másik Ferraris, Sebastian Vettel a második lett.

    „Ez volt számunkra a legfantasztikusabb nap.” – mondta Thomas édesanyja, Coralie. „El sem akartuk hinni, mikor jöttek és bevittek minket a Ferrarihoz. Ez nagyszerű dolog nekünk, rajongóknak. Ez igazán emberivé teszi az F1-et és minden emberét.”

    Az eset után a kis Thomas a paddock sztárja lett, sorban álltak nála a riporterek, hogy kifaggassák a hatalmas élményről.

    Hogy ez a tett „csak” a Liberty Media egy újabb akciója volt-e annak érdekében, hogy a Forma-1-et közvetlenebbé és kedveltebbé tegye, nem tudni. Valószínű, hogy így van, és marketing szempontból is hibátlan a történet, ám ennek ellenére is bizton állítható, hogy egy kisfiút a világ legboldogabb rajongójává tettek vasárnap, és talán még az unokáinak is meséli majd ezt az élményt.

    Nektek mi a legjobb F1-es élményetek?

    https://www.facebook.com/ScuderiaFerrari/posts/1675890149107269

  • Wehrlein: Megérte a büntetés!

    Wehrlein: Megérte a büntetés!

    Pascal Wehrlein szerint inkább megérte a bokszbejárat levágásáért büntetést kapni, mint kint maradni használt gumikon; ezt a Spanyol Nagydíj végeredménye is igazolja, miután megszerezte a saját és a Sauber első pontjait a 2017-es szezonban. Wehrlein a mezőny nagy részével ellentétben az egykiállásos stratégia mellett döntött lágy-közepes variációban, a 33-körös lágykeverékes kezdőetapnak köszönhetően pedig a futam közepére a top 10-ben találta magát. Stoffel Vandoorne és Felipe Massa ütközése miatt ekkor azonban „beküldték” a virtuális safety cart, a Sauber pedig a kedvező helyzetre lecsapva bokszba hívta pilótáját. A probléma csak annyi volt, hogy Wehrlein későn kapta meg az üzenetet, így kénytelen volt a bokszbejárat mellé elhelyezett bója bal, azaz rossz oldalán bekanyarodni. A szabályszegés eredménye egy ötmásodperces büntetés volt, Wehrleinnak azonban sikerült akkora előnyt kiépítenie a futam végére, hogy eredeti hetedik helyéről csak egyet csúszott vissza Carlos Sainz mögé a nyolcadikra.

    „Már az utolsó kanyarban jártam, amikor jött a csapat felszólítása” – magyaráza a német. „Tudtam, hogy ha ilyen későn szólnak, akkor nagyon fontos lehet a kiállás; nem tudtam már jó irányból megkerülni a bóját, de ha nem álltam volna ki abban a körben, akkor mögöttem mindenki elém vágott volna. Ez volt az egyetlen esélyünk a pontszerzésre. Számítottam a büntetésre, habár reméltem, csak a következő futamra rónak ki valamit, vagy a csapatot pénzbüntetésre ítélik! De nem vagyok elégedetlen az öt másodperccel sem, jobb, mintha áthajtásost kaptam volna.”

    Wehrlein elmondta, kulcsfontosságú volt Sainzot maga mögött tartania, hogy megfelelő előnyt tudjon kiautózni riválisaival szemben a büntetés ellensúlyozására.

    „A végén Sainz nagyon nagy nyomást helyezett rám, sokszor megpróbált megelőzni, de nagyon fontos volt, hogy magam mögött tudjam tartani és ki tudjak építeni egy kis előnyt a többiekkel szemben” – folytatta. „Megpróbáltam minél jobban elhúzni, minden köröm időmérős kör volt, míg a verseny első felében inkább úgy kellett tartanom a tempót, hogy közben óvnom kellett a gumikat. Összességében egy remek verseny volt, remek a csapat számára is, így nagyon boldog vagyok.”

  • Räikkönen és Verstappen is Bottast hibáztatja

    Räikkönen és Verstappen is Bottast hibáztatja

    Kimi Räikkönen és Max Verstappen egyaránt úgy véli, hogy Valtteri Bottas (nem szándékos) hibájából estek ki a Spanyol Nagydíj első kanyarjában. A Mercedes finnje nagyon jól kapta el a rajtot, ám sokkal korábban fékezett az első kanyarhoz érkezve, mint a többiek, így Verstappen és Räikkönen is felért mellé a külső íven. Bottas ekkor megcsípte a Ferrari jobb hátsó kerekét, amely az egyensúlyvesztés következtében beleszállt a mellette lévő Red Bullba – mindkét autó azonnal kiesett törött felfüggesztés miatt.

    „Minden azzal kezdődött, hogy jobb hátulról megütöttek” – kezdte Räikkönen. „Kicsit megugrottam, utána pedig nyilván nem tudod teljesen kontrollálni az autót. Ezután összeütköztünk Maxszal, de minden az első érintésnek volt a következménye – mit tehettem volna? Jól kaptam el a rajtot, az egyenesben egyszer már leblokkolt Bottas, akkor el is kellett emelnem, majd össze is értünk és ezzel vége is volt a versenyemnek.”

    „Tisztán látszik, mi történt” – hangzott az összegzés Verstappen szemszögéből. „Valtteri nekiment Kiminek, aki persze nem tudta rendesen irányítani az autóját, így ütközött belém. Általában három autó befér az egyesbe, de mindig nagyon szoros. Szerencsétlenül jött ki; a külső íven főleg mindig benne van a veszély, hagytam is egy kis helyet, de hirtelen belém rongyolt egy Ferrari. A versenyzésnél ez benne van a pakliban.”

    „Nem volt szándékos” – védekezett Bottas. „Nagy kár, hogy ütköztünk, de tényleg csak egy kis súrlódás volt.”

    A versenybíráknak is szemet szúrt az egyes kanyarbeli incidens, de végül versenybalesetként könyvelték el az esetet.

  • Hamilton nyerte az izgalmas barcelonai futamot

    Hamilton nyerte az izgalmas barcelonai futamot

    A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a vasárnapi Forma-1-es Spanyol Nagydíjat, amely a szezon eddigi legizgalmasabb csatáját hozta.

    A 32 éves Hamiltonnak ez az idei második és pályafutása 55. futamgyőzelme, amellyel 13 pontról hatra csökkentette a hátrányát az összetett versenyben a német Sebastian Vettellel (Ferrari) szemben.
    A négyszeres vb-győztes Vettel ezúttal második lett Hamilton mögött, míg a dobogó alsó fokára Daniel Ricciardo, a Red Bull ausztrál pilótája állhatott fel.
    Vettel jobban kapta el a rajtot, mint a pole pozícióból startoló Hamilton, s elsőként fordult el az első kanyarban. A másik Ferrarival a negyedik helyről induló Kimi Räikkönen összeütközött Max Verstappennel (Red Bull), bal első kereke kitört, ezért az első körben fel kellett adnia a versenyt. Az ötödik körben Vettel, Hamilton, Valtteri Bottas (Mercedes) volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje.
    Hamilton és a Mercedes istálló szakemberei körökön át egyeztettek a lehetséges stratégiáról rádión, a Ferrari csapat pedig Vettelt a 15. körben behívta a boxba kerékcserére. Hamilton hét körrel később állt ki új abroncsokért, s Vettellel ellentétben nem a gyorsabb, de hamarabb elkopó, hanem a valamivel lassabb, de tartósabb gumikat tették fel az autójára.
    Vettelt néhány kör erejéig feltartotta az akkor még kerékcserén nem járt Bottas, a Ferrari német pilótája pedig végül egy látványos manőverrel előzte meg finn riválisát, előnye azonban 3.9 másodpercre csökkent Hamiltonnal szemben.
    A 20. körben újra Vettel, Hamilton, Bottas volt a sorrend az első három helyen, a különbség pedig körről körre nőtt Vettel és Hamilton között.
    A 37. körben Hamilton, a 38. körben pedig Vettel hajtott a boxba újabb kerékcserére, s a német úgy tért vissza a pályára, hogy az első kanyarban egymás mellett fordultak el Hamiltonnal. A Ferrari bal hátsó és a Mercedes jobb hátsó kereke össze is ért, de Vettel megtartotta az első helyet, Hamilton viszont üldözőbe vette őt, így 27 körrel a leintés előtt nagy csata kezdődött a világbajnoki cím legnagyobb esélyesei között.
    Bottasnak közben motorhiba miatt fel kellett adnia a küzdelmet, s a harmadik helyet „megörökölte tőle” Ricciardo.
    Hamilton a 44. körben gond nélkül megelőzte Vettelt, aki rádión azt közölte a Ferrari istállóval, hogy nem volt esélye megvédeni a pozícióját.
    A hajrában Vettel már nem tudta megelőzni Hamiltont.
    A világbajnokság két hét múlva, a Monacói Nagydíjjal folytatódik.

    Szöveg: MTI