Kategória: Formula 1

  • Chase Carey a kukába dobná a Concorde Egyezményt

    Chase Carey a kukába dobná a Concorde Egyezményt

    A Forma-1 főnöke nem akar új Concorde Egyezményről tárgyalni a csapatokkal, miután az aktuális 2020-ban kifut. Ő inkább egy határozatlan idejő „partnerkapcsolatot” szorgalmaz.

    „Van egy nem túl népszerű dokumentum, a Concorde Egyezmény, mely minden hatodik, vagy nyolcadik évben előkerül, legközelebb 2020-ban. Ez egyfajta financiális egyezség a csapatokkal.” – mondta Carey. „Nekünk az a célunk, hogy ettől sokkal hosszabb távú partnerségünk legyen, nem egy olyan, amit bizonyos időközönként mindig újratárgyalunk.”

    Carey szerint ha fix lejárati ideje van az egyezménynek, az csak ahhoz vezet, hogy a felek mindig a számukra legelőnyösebb pozícióért harcolnak, ami pedig megnehezíti a hosszútávú tervezést.

    „Amit én szeretnék, az az, hogy elsődlegesen mindenki egy folyamatos három évet lásson maga előtt tisztán, ne egy adott időpontra koncentráljon”

    Carey reméli, hogy terve megfelel majd a csapatoknak, bár tudja, nem lesz egyszerű elfogadtatni velük.

    „Nem kérdés, hogy a sport jelenlegi kultúráját, mely olyan régóta bevésődött, időbe telik majd megváltoztatni, de azt hiszem, hogy ez a változás igazán lehetőséget biztosíthat arra, hogy hosszútávon építkezni tudjunk, egészségesebb kapcsolat legyen köztünk, ami mindenkinek jövedelmező.”

  • Räikkönen: A lányom születése sokkal nagyobb öröm, mint egy futamgyőzelem

    Räikkönen: A lányom születése sokkal nagyobb öröm, mint egy futamgyőzelem

    Korábban már beszámoltunk róla, hogy a héten megszületett Minttu és Kimi Räikkönen második gyermeke. A kislány a Rianna Angelia Milana nevet kapta.

    „Az újszölött kislányom a vigasz a csalódástkeltő versenyemre.” – idézi egy idonéz lap Kimi Räikkönent, a Spanyol Nagydíj után. „Ez okkal nagyobb öröm, mint egy első, második, vagy harmadik helyezés egy versenyen.”

    A verseny után Räikkönen azonnal hazasietett, hogy le ne maradjon lánya születéséről.

    „Semmi sem fogható a lányom születéséhez; amikor hallottam őt sírni, és olyan picike volt az édesanyja karjaiban, az nagyon megindító volt. A legjobb vigasztalást kaptam a verseny után.”

  • A bíróságon találja magát Magnussen és menedzsere

    A bíróságon találja magát Magnussen és menedzsere

    Igencsak megromlott a viszony Kevin Magnussen és korábbi menedzsere, Dorte Riis Madsen között. Olyannyira, hogy a bíróságon kötnek ki.

    A dán versenyző egyedül tárgyalt 2016-os Renault-s üléséről, végül a milliárdos szponzor, Anders Holch Povlsen segítségével a Haashoz igazolt.

    Az Ekstra Bladet dán lap szerint bírósági ügy lett Riis Madsen és a versenyző nézeteltéréséből, az első tárgyalásra június 1-jén kerül majd sor, Koppenhágában.

    A korábbi menedzser ugyanis kártérítést követel a versenyzőtől a jelenlegi is jövőbeli bevételéből, szerződésszegés jogcímén.

    Nem egyedi eset az autósportban, hogy a menedzserek hosszú évekre szerződnek a versenyzőkkel, állítólag Magnussen épp egy ilyet rúgott fel.

    „Nem szokatlan, hogy egy ilyen szerződés 10-15 évre szól.” – mondta a dán lapnak Jason Watt, korábbi verenyző. „A menedzser pénzt áldoz arra, hogy a versenyző karrierjét építse, és talán évekbe telik, mire ez elkezd megtérülni.”

    Riis Madsen nem kommentálta a témát, Magnussen pedig csak annyit mondott: „Nincs mit mondanom jelenleg.”

  • Van még hely a versenynaptárban minőségi futamoknak

    Van még hely a versenynaptárban minőségi futamoknak

    Ross Brawn úgy véli, van hely az F1-es naptárban „még egy vagy két” versenynek.

    Korábban már voltak találgatások arról, hogy az új tulajdonos, a Liberty Media, a jelenlegi 20 futamos versenynaptárat tovább bővítenék.

    „A darabszámnál azonban fontosabb a versenyek minősége. Nincs értelme sok olyan versenynek, melyek unalmasak.” – mondta Brawn. „Számunkra az a prioritás, hogy a jelenlegi versenyek izgalmasak legyenek és csak minőségi versenyekkel bővítsük a napárat.”

    „A csapatoknak már így is kihívást jelent a jelenlegi 20 verseny, de szerintem van kapacitásunk még egy vagy két versenyre, ha az minőségi.” – mondta Brawn az ORF-nek.

  • A Force India nem örül az új, rajtszámos szabályzásnak

    A Force India nem örül az új, rajtszámos szabályzásnak

    A Spanyol Nagydíjat követően a versenyfelügyelőség felfüggesztett pénzbírsággal sújtotta a Force Indiát, 25 000 euró értékben, mert nem feleltek meg azon szabályzásnak, mi szerint a rajtszámokat jól láthatóan kell feltüntetni az autókon. A számoknak jól láthatónak kell lenniük szemből is, illetve az autó oldalán a versenyzők nevének három betűs rövidítését is fel kell tüntetni.
    A versenyfelügyelők szerint azonban a Force Indiánál nem megfelelően helyezték el ezeket a számokat.
    A Force India megígérte, hogy módosítja ezt a csütörtöki forgatási napjukra.
    Még Spanyolországban a csapat vezetője, Otmar Szafnauer elmondta, nem szívesen szánnak nagy helyet a rajtszámoknak, mert az szponzorációs lehetőségektől fosztja meg őket.
    „A Force India az a csapat, mely elég jól teljesít a pályán, de nem olyan jól financiális oldalról, köszönhetően a bevétel-elosztások módjának. Szóval ha versenyképesek akarunk lenni, maximalizálnunk kell a szponzori bevételeket. Ehhez pedig szükségünk van az autó felületeire.”
    „Személy szerint azt gondolom, hogy más mód is van arra, hogy megkülönböztessük az autókat egymástól. A rózsaszín eleve eléggé különböző, szóval nem hiszem, hogy Sergionak vagy Estebannak jobban el kellene térniük egymástól, mint hogy más a sisakjuk.”
  • Wolff: Bottas nem második számú pilóta!

    Wolff: Bottas nem második számú pilóta!

    Toto Wolff szerint a Mercedes továbbra sem nevezett ki első és második számú versenyzőt.

    Sebastian Vettel és Lewis Hamilton között nagyon kiélezett a harc a szezon eddigi részében, mindössze 6 pont választja el őket a bajnoki ponttáblázatban. A szakadék azonban más sokkal nagyobb a két Mercedes – pilóta, Hamilton és Bottas között. Ők 35 pontra vannak egymástól. Toto Wolff viszont mindezek ellenére sem szeretne sorrendet felállítani versenyzői között.

    „Elég nagy a szakadék a Spanyol Nagydíj után.” – idézte Wolffot a Speed Week. „Azonban még csak öt hétvégén vagyunk túl, és még tizenöt előttünk van. Így nincs okunk arra, hogy bármelyik pilótánkat előnyben részesítsük a másikkal szemben. Túl korai szakaszában vagyunk még a szezonnak, bármi előfordulhat. Ugyanúgy folytatjuk, mint ahogy eddig tettük.” – zárta az osztrák.

  • Vettel a Ferrari sikerének kulcsa, véli Brawn

    Vettel a Ferrari sikerének kulcsa, véli Brawn

    Ross Brawn szerint az, hogy az olasz istálló ilyen jól teljesít az idei szezonban, Sebastian Vettel érdeme.

    Brawn, aki a Ferrari-uralom alatt kulcsszerepet játszott a csapat életében, jelenleg a Liberty Media egyik fő embere, ezáltal az egész F1 egyik vezetője.

    „Amit Sebastian művel abban a piros autóban, az az egész sorozatnak egy nagyon jó reklám.” – fogalmazott a Sport Bildnek a tapasztalt szakember. „A legtöbb rajongó sikeresnek akarja látni a Ferrarit, és ennek jelenleg Sebastian a kulcsa.” – folytatta.

    Az idei szezonban eddig mind Sebastian Vettel, mind Lewis Hamilton nyert már futamokat, és nagyon úgy tűnik, hogy kettejük között dől el a világbajnoki cím sorsa – persze még nagyon sok hátra van a szezonból. Dr Helmut Marko is elmondta, hogyan látja ezt a csatát.

    „A Mercedes többször autózik a határon, míg a Ferrari folyamatosan ott tud lenni a dobogón. Sebastian kényelmesen ér fel mindig az első három hely valamelyikére. Ez is azt mutatja, hogy az olasz csapat teljesítménye sokkal szilárdabbnak tekinthető.”

  • Az F1 2017-ben klasszikus versenyautók is lesznek

    Az F1 2017-ben klasszikus versenyautók is lesznek

     

    A Forma-1 hivatalos játékába, amely augusztusban jelenik majd meg, először térnek majd vissza klasszikus versenyautók, a játék 2013-as kiadása óta. A fejlesztő csapat továbbra is a Codemasters, és a napokban megmutattak pár dolgot a szimulátorból, valamint az is kiderült, hogy augusztus 25-én lesz a hivatalos bemutató.

    Fokozottabb várakozás előzi meg az idei kiadást, hiszen 12 legendás F1-es torpedót is lehet majd vezetni a játékban, köztük a Williams FW14B-t, a Ferrari F2002-t, vagy az 1988-as csúcsgépet, a McLaren MP4/4-et. Ezek az autók az úgynevezett „special edition”-ben lesznek elérhetőek, külön letöltést igényel majd.

    Ezekkel az autókkal is lehet majd menni a továbbfejlesztett karrier módban, ahol a játékosokat további ismert pályák várják majd, ezekkel a híres masinákkal. Paul Jeal a Codemastersnél vezeti a fejlesztést, és nem rejtegette az örömét: „Remek hír, hogy a sorozatba visszatérnek újra a klasszikus F1-es autók. Már az F1 2013-ban is remek volt a fogadtatása ezen autóknak, és ezek idén visszatérnek, és még jobbak lesznek. Ennyi remek autó közül nehéz volt kiválasztani azon 12-t, amelyek bekerülhettek, de a rajongók kedvenceiből választottunk az elmúlt 30 évből.”

    A játékban lesz még 4 alternatív pályakialakítás is, árulta el Lee Mather, aki a 2017-es játék kreatív menedzselését végzi. A Codemasters azt ígéri, hogy fejlesztenek a többjátékos üzemmódon is, és lesz egy teljesen új karrier mód a világbajnoki cím elhódításáért, de részleteket erről egyelőre nem árultak el.

  • A Red Bull kezében van Sainz jövője

    A Red Bull kezében van Sainz jövője

    Toto Wolff elmondása szerint a Red Bull „irányítja” a fiatal spanyolt, ezáltal rajtuk múlik Sainz karrierjének jövője.

    Tavaly decemberben, amikor a Mercedes Nico Rosberg helyére keresett pilótát, olyan pletykák is napvilágot láttak, hogy a Toro Rosso versenyzőjét, Carlos Sainzt szeretné megszerezni a csapat. Wolff ezt nem is tagadta.

    „Carlos készen áll, nagyon szeretem a srácot, és az egész családot.” – fogalmazott az El Mundo Deportivonak a Mercedes vezetője. „Ő pontosan olyan versenyző, aki minden szempontból tökéletes. Modern pilóta, jóképű, intelligens és gyors.”

    A hírek szerint a Renault is szerződtetni akarta a 22 éves spanyol pilótát 2017-re, a Red Bull azonban nem engedte.

    „Ő egy Red Bull pilóta. Ez a csapat pedig mindig, minden jó versenyzőt meg akar tartani, nem engedik el őket. Az ő kezükben van a sorsuk. Jelen esetben is ez a helyzet.” – fogalmazott Wolff.

  • Corinna Schumacher fenyegetést kapott, hogy megölhetik gyerekeit

    Corinna Schumacher fenyegetést kapott, hogy megölhetik gyerekeit

    Egy férfi felfüggesztett börtönbüntetést kapott Németországban, mert megpróbálta megzsarolni Michael Schumacher feleségét, Corinnát.

    A 25 éves férfi februárban 900 000 eurót (kb 280 millió forint) követelt Corinnától, és emailben azzal fenyegette, hogy ha nem kapja meg a pénzt, megöli a gyerekeket, Gina-Maria és Mick Schumachert.

    A fenyegetőző férfi azonban hibázott, ugyanis saját számlaszámát adta meg, arra kérte volna a pénzt.

    „Ha a pénz nem érkezik meg március 31-ig, a gyerekeid így, vagy úgy, de meg fognak halni. Egy Formula 4-es versenyen sok baleset történhet.” – írta Huseyin B. az emailben.

    Corinna azonnal jelentette a fenyegetést a svájci hatóságoknak. A rendőrség pedig hamar megfejtette, hogy a bankszámlaszám németországi.

    „Nem volt túl értelmes dolog a saját bankszámla számát megadni.” – mondta a bíró Huseyin B-nek.

    A férfi bevallotta a bűncselekményt, de nem tudott magyarázatot adni arra, hogy miért küldött fenyegető email. Végül kilenc hónap felfüggesztett börtönbüntetést kapott, és 4500 euró (durván másfél millió forint) pénzbüntetést és 50 óra közmunkát is kiszabtak rá, valamint terápián kell részt vennie.