Kategória: Formula 1

  • Lauda szerint Alonso nem szerepel a Merecdes listáján

    Lauda szerint Alonso nem szerepel a Merecdes listáján

    Niki Lauda tagadja azokat a pletykákat, melyek szerint Fernando Alonso jövőre akár a Mercedeshez is igazolhat.
    Korábban a Merecdes csapatfőnöke, Toto Wolff nem zárta ki ennek a lehetőségét, ám emlékeztetett mindenkit arra, hogy milyen zűrös is volt Alonso és Lewis Hamilton kapcsolata, mikor egy csapatnál versenyeztek,
    Alonso mindenesetre nagy eséllyel lépni fog valahova a McLaren-Hondától, mivel lejár a szerződése, a Honda motor teljesítménye pedig nem javul.
    Lauda azonban kizárja a Mercihez igazolás lehetőségét.
    „Ő biztosan nem szerepel a kívánságlistánkon.” – mondta. „Teljesen elégedettek vagyunk Hamiltonnal és Bottasszal. De a Toto Wolff azt mondta: soha ne mondd, hogy soha.”
  • Renault: A Red Bull mindig rosszul fogalmaz

    Renault: A Red Bull mindig rosszul fogalmaz

    A Renault azt állítja, hogy a Red Bull kommunikációja az erőforrás fejlesztési terveik kapcsán, igencsak „rossz”. Az energiaitalosok szerint ugyanis a Renault nem fejleszt addig, míg a megbízhatósági gondokat nem orvosolják.

    „Szeretném cáfolni ezt, mivel az erőforrásunk minden hétvégén fejlődik.” – mondta Abiteboul. „Azt mondtuk, hogy a megbízhatóság a kulcskérdés a teljesítmény javulása érdekében, és ez így is van. De már javult a megbízhatóságunk.”

    „Most fejeztünk be egy teljesítménymérési programot (a Spanyol Nagydíj hetében), szombat délután pedig azonnal minden csapatunk (akiknek motort szállítanak) megkapta az adatokat.”

    „Ez nem egyszerűen fekete és fehér, nem ugrunk hirtelen a Mercedes szintjére, de apránként fejlődünk. Újabb javulás várható Monacóra, majd továbbiak, mikor újra előállunk a harmadik erőforrásunkkal.”

    „A Red Bull, mint mindig, rosszul kommunikál a teljesítmény fejlesztéséről. De garantálom, hogy az erőforrásunk versenyről versenyre fejlődik, az egész szezon során. Az erőforrás szoftverének, hardverének adatai és az üzemanyag partnerünktől származó adatok alapján biztos vagyok benne, hogy komoly lépést teszünk majd előre.”

  • Lauda nem adna Merecdes motort a McLarennek

    Lauda nem adna Merecdes motort a McLarennek

    Niki Lauda azt állítja, ő megvétózná, hogy a Mercedes újra erőforrást szállítson a McLaren számára.

    Bár a brit csapat rendre tagadja, hogy motorszállítót váltanának, azért egyre inkább látszik, hogy kezd elfogyni a türelmük a Honda irányába.

    „A Forma-1 számára fontos, hogy a Honda itt maradjon.” – vélekedik a Mercedes csapat főnöke, Toto Wolff. „Nincs kétségem afelől, hogy meg fogják oldani a problémáikat.”

    A német csapat elnöke azonban egyértelműbben fogalmaz azzal kapcsolatban, lehet-e újra Mercedes erőforrás a McLarenekben.

    „Én megvétóznám.” – mondta Lauda az Auto Motor und Sportnak. „Két éve könyörögtem, hogy adjunk motort a Red Bullnak. Ma már nem tenném. Nekünk teljes mértékben a Ferrari elleni csatára kell koncentrálnunk, nem pedig a riválisaink erősítésével kell foglalkoznunk.”

  • Pastor Maldonado nem tud, és/vagy nem akar visszatérni az F1-be

    Pastor Maldonado nem tud, és/vagy nem akar visszatérni az F1-be

    A venezuelai versenyzőt 2016-ban Kevin Magnussen váltotta a Renaultvá alakuló Lotus csapatnál.

    Maldonado elmondása szerint több csapattal is tárgyalt, hogy visszatérhessen idén, és mikor Rosberg bejelentette visszavonulását, komolyan reménykedhetett is, hogy lehet helye valahol. Ám végül ebből nem lett semmi.

    „Megvan a tapasztalatom, és lehetőségem is volt a visszatérésre idén.” – mondta az Autosportnak Maldonado Spanyolországban, ahol öt éve nyerni tudott. „Elég közel álltam hozzá, hogy visszatérjek, de úgy döntöttem, hogy inkább nem. Ha már előre nincs jó érzésem dologgal kapcsolatban, és nem látok garanciát arra, hogy jó lesz, akkor jobb inkább távol maradni, szóval elutasítottam az ajánlatot.”

    Maldonado karrierjét anyagilag a venezuelai, állami tulajdonú PDVSA támogatta, és bár most elég nehéz helyzetben van a venezuelai gazdaság, a korábbi F1-es versenyző tagadja, hogy emiatt kell távol maradnia a Forma-1-től.

    „Ez nehéz ügy. Vannak hullámvölgyek a gazdaságban és remélhetőleg hamarosan kilábalunk ebből a helyzetből és újra erős ország leszünk.” – mondta Maldonado. „Nem hiszem, hogy ez fontos (a karriere szempontjából), de visszatérésre továbbra is van lehetőség, nem ez az egyetlen szponzor.”

    „Felfedeztem, hogy van az életben érdekesebb dolog is az F1-nél. Nem ez a minden. Ugyanakkor hiányzik, mert az autóversenyzésnek szenteltem az életemet, hat éves korom óta. Amikor majd úgy ébredek fel, hogy oké, ideje visszatérni, akkor vissza fogok.”

    Arra a kérdésre, hogy valahol fog-e versenyezni idén, így felelt: „Valamit fogok csinálni, de nem tudom mit.”

  • A gamereknek áll a világ a McLaren főnöke szerint

    A gamereknek áll a világ a McLaren főnöke szerint

    Minden Forma-1-es csapatnak kellene, hogy legyen virtuális másolata, a e-game-ek pedig az új alapjait jelenthetnék a valós sportnak, véli a McLaren vezetője, Zak Brown.

    A McLaren „World’s Fastest Gamer” eseményén beszélt Brown arról, hogy az e-sport világát is többre kellene értékelni manapság.

    „Nem látom, hogyan tudják az F1-es csapatok figyelmen kívül hagyni az e-sport erejét, közönségét, és gyártóikat. Szeretném hinni, hogy a legtöbb F1-es csapat valamilyen módon tenni fog valamit ezen a téren.” – mondta Brown.

    „Ezek (az e-sportok) jelentik a motorsportok valódi gyökereit. Ez az alap eredetileg a gokartozás volt, aminek még mindig csak egy szűk rétegnek megfelelő, mivel még mindig drága. Én úgy látom, hogy ez (az e-sport) komolyabb alapja lehet a motorsportoknak, mivel erre jobban tudnak áldozni az emberek.”

    Simon Long, a Nielsen Sport elemző cég üzleti fejlesztésért felelős vezetője elmondta, hogy az e-sport iparág 2 milliárd dollárt érhet 2020-ra, miközben nézőközönsége eléri a 600 milliót.

    „A gyerekek manapság először virtuálisan találkoznak a sportokkal, még mielőtt ténylegesen kipróbálnák a valódi sportágat. Miközben a valós motorsport közönsége csökken.” – mondta Darren Cox, az Ideas+Cars ügynökségtől.

    Brown szerint, mivel az autósport egy olyan sport, amit nem lehet az iskolában gyakorolni, és komoly anyagi háttér is kell hozzá, fontolóra kell venni az egyéb módokat arra, hogy a fiatal korosztállyal is megszerettessék azt.

    „Én szeretem azokat a sportokat, melyeket űzök is, és szerintem ez a legtöbb emberrel egy van.” – folytatta Brown. „Az autósport pedig remekül passzol az e-sporthoz, és szerintem ez növelni tudná a rajongók számát.”

    Más versenyszériák, és a Le Mans is emelt már ki gamereket a fotelból és vitte őket valódi versenypályára.

    De már a Forma-1 fiataljainak sem idegen ez a világ, Stoffel Vandoorne és Max Versrtappen is rendre versenyeznek a virtuális valóságban, csak úgy, mint a McLaren fiatal fejlesztő versenyzője, Lando Norris is.

    Nekünk magyaroknak talán nem is kell bizonygatni az autósportos játékok és szimulátorok hatékonyságát, elég ha csak arra gondolunk, hogy miként indult Kiss Norbi és Michelisz Norbert karrierje. 🙂

  • Eddig nem tapasztalt probléma okozta Bottas kiesését Barcelonában

    Eddig nem tapasztalt probléma okozta Bottas kiesését Barcelonában

    A Mercedes megerősítette, hogy a turbó meghibásodása miatt kellett Valtteri Bottasnak feladnia a Spanyol Nagydíjat.

    „Azonosítottuk a probléma gyökerét, ami a turbó volt.” – mondta a csapatfőnök, Toto Wolff. „Korábban nem tapasztaltunk még ilyen hibát, ez pedig azt mutatja, hogy kétszer annyira figyelmesnek kell lennünk. Ez egy technikai sport, és ha a határainkat feszegetjük, akkor számolni kell a technikai hibákkal is.”

    „Arra számítunk, hogy Monacoban teljesen más lesz a játszma, mint Barcelonában volt.” – folytatta Wolff. „A körülmények, a munkakörülmények is mások mint máshol, csak úgy, mint a versenyzőkre váró kihívás. Mindent tökéletesen kell csinálni, ha maximálisan akarsz teljesíteni az utcákon. Nem tudsz minden tényezőt kézben tartani, ezért a megfelelő időben szerencsére is szükség van ahhoz, hogy minden összejöjjön.”

  • Elhunyt Nicky Hayden

    Elhunyt Nicky Hayden

    Múlt heti balesete után ma a kórházban elhunyt Nicky Hayden, amerikai gyorsasági-motorversenyző. 2006 MotoGP világbajnoka. Erről közleményben, a Bufalini Kórház számolt be, melyben kezelték a versenyzőt.

    Hayden múlt héten kerékpározás közben frontálisan ütközött egy Peugeot személyautóval, Riminiben, Olaszországban.

    Pár órával a baleset előtt a 35 éves versenyző, még Kevin Schwartz MotoGP legendával beszélt, és invitálta, hogy tartson vele kerékpározni.

    Nyugodjék békében…

    Simone Mazzola pénteken bukott, ő az olasz nemzeti bajnokságban indult. A 21 éves versenyzőt Mugelloban érte baleset, és ugyanabban a kórházban pár szobával arrébb küzdenek az életéért az orvosok, ahol most Nicky meghalt.

  • Lehet, hogy jövőre is marad az Forma-1-ben Felipe Massa

    Lehet, hogy jövőre is marad az Forma-1-ben Felipe Massa

    Felipe Massa azt állítja, fontolgatja, hogy esetleg a 2017-es szezon után is a Forma-1-ben maradna.

    A brazil versenyző ugyan tavaly év végén bejelentette visszavonulását, ám végül Nico Rosberg váratlan visszavonulása indított el lavinát. Valtteri Bottas a Merecdeshez igazolt, a Williamsnek pedig szüksége lett Massára. Így hát maradt a brazil, sőt nem kizárt, hogy jövőre is a mezőnyben lesz.

    „Ha a dolgok ilyen jól mennek továbbra is, megfontolom, hogy maradjak” – mondta Massa.

  • A Renault kimászni látszik a Lotus által ásott gödörből

    A Renault kimászni látszik a Lotus által ásott gödörből

    A Renault F1 Team arról számolt be, hogy tavaly, az újra önálló gyártőként való szereplés első évében sikerült javítani a csapat anyagi helyzetén.

    Korábban a csapat Lotus néven volt jelen a Forma-1-ben, s ezen éra utolsó évében 57 millió fontos veszteséget könyvelhettek el. Ezt azonban tavaly 3,3 millióra sikerült csökkenteniük, így a csapat, immáron Renault éven, lassan talán újra kint lesz a vízből.

    A 2015-ös számadatok negatív hatással voltak a csapatra, azóta azonban javult a szponzor-helyzet, illetve az is előnyös volt, hogy a Brexit hatására kedvezőbb lett a csapat számára a font árfolyama.

    A Lotusos időszak óta a csapat létszáma is megnőtt, 475-ről tavaly 511-re nőtt a dolgozóik száma, azóta azonban már 600 főnél járnak.

    A csapat hozzáteszi, hogy a 2016-os teljesítményüktől még nem vártak csodát, 2017-ben azonban már az a cél, hogy a bajnoki pontversenyben ötödikek legyenek. Jelen pillanatban hetedikek a bajnokságban

  • Verstappen körrekordot autózott egy rajongóknak szánt demón

    Verstappen körrekordot autózott egy rajongóknak szánt demón

    Max Verstappen új körrekordot állított fel a holland, zandvoorti veresnypályán. Egy demo körön sikerült neki a 2012-es Red Bull RB8-cal 1:19.511-es kört futnia.

    A korábbi rekord Luca Badoer nevéhez fűződik. Ő 16 évvel ezelőtt egy Ferrari F2001-gyel futott 1:19.880-as időt.

    „Végül kaptam új gumikat, és attól kezdve ez már nem is annyira demo volt.” – mondta Verstappen. „Úgy döntöttem odalépek neki egy kicsit. Szerintem ez jó ötlet ha az ember itt van egy csomó rajongója előtt.”

    „Nem számítottam erre (a körrekordra), mert elég kemények voltak, lévén, hogy ez egy demo volt.”

    Verstappen az F1-ben már a hibrid korszakban debütált, így új volt számára a V8-as erőforrás.

    „A V8-as motornak jó hangja van, ez pedig minidg különlegessé teszi.” – mondta Max. „Kicsit más ez az autó, mint amihez én hozzászoktam, de jobb a hangja.”

    „A Formula 3-as szezonomból tudom, hogy a zandvoorti egy nagyszerű pálya. Az új aszfalton pedig jobb lett a tapadás. Sokkal kellemesebb vezetni rajta, mert nincs már rajta annyi hupli. Ez nagyon jó hír.”

    Verstappen egyik fő szponzora, a Jumbo szervezte azt a rajongóknak szánt eseményt, melynek egyik eleme volt az F1-es bemutató.

    Zandvoort egyébként azon dolgozik, hogy újra F1-es versenyt rendezhessenek. A nyáron elkészül a megvalósíthatósági tanulmány is.

    „Ha rajtam múlna, már lenne itt verseny.” – mondta Verstappen. „Persze nagyon jó lenne, de sok minden kell hozzá, például megfelelő költségvetés és infrastruktúra. Sok mindenre szükség van még annak érdekében, hogy képesek legyünk megszervezni.”