Kategória: Formula 1

  • Mercedes: egyelőre nem értik a visszaesés okát

    Mercedes: egyelőre nem értik a visszaesés okát

    A vártnál kevésbé laza péntek elé néz a Mercedes, miután a Monacói Nagydíj második szabadedzésén hirtelen a középmezőnybe csúsztak.

    Lewis Hamilton még az élen végzett az első szabadedzésen, ám délután, melegebb körülmények között csak a nyolcadik helyet tudta megkaparintani, míg csapattársa, Valtteri Bottas éppen, hogy elcsípte a tizedik helyet. Mindketten több mint egy másodperccel maradtak le az edzést megnyerő Sebastian Vettel mögött.

    „Nem tudom [megmagyarázni az eredmény okát], mert nem értem” – vallotta be Hamilton. „A P1 nagyon jó volt, az autót remek érzés volt vezetni, majd hirtelen ég és föld lett a különbség a P2-ben. Valamilyen okból kifolyólag nem tudtuk működésre bírni a gumikat, sokat csúszkáltunk. Rengeteg munka vár ránk, amíg megtaláljuk ennek okát, de bízom a srácokban. Nem tudom, hogy a beállítással voltak-e bajok; egyszerűen a gumik nem voltak jók. Nem tudom, miért nem működtek.”

    A csapatnak természetesen jól jön most az extra pihenőnap.

    „Szombatra kell csak előrukkolnunk egy megoldással” – folytatta Hamilton. „Több idejük lesz így a srácoknak az autón dolgozni, egy éjszaka helyett két napra lehet elosztani a feladatokat.”

    James Allison, a Mercedes technikai igazgatója a beállításokat okolja.

    „Miután a reggeli edzés mindkét versenyző számára remekül sikerült, délután valamiért szenvedni kezdtünk” – magyarázta. „Nyilvánvalóan rossz irányba indultunk el a beállításokkal a szünet alatt. Holnap végigrágunk mindent, hogy szombatra helyére rázzuk a dolgokat.”

  • Túl magas a rázókő, bírálják a pilóták

    Túl magas a rázókő, bírálják a pilóták

    Sok pilóta nem tetszését fejezte ki a módosított rázókő miatt, amit a 16-os kanyarban az uszoda kijáratánál alakítottak át.

    Erre az átalakításra azért volt szükség, hogy megakadályozzák az esetleges sikán levágásokat. Korábban ebben a kanyarban egy, nagyobb rázókő volt, de idénre a rázókő mellé egy jóval nagyobb méretű sárga elemet is elhelyeztek, amit sokan csak „agresszív” rázókőnek vagy ugratónak hívnak.

    Ennek a változtatásnak viszont a versenyzők egy része nem örült.

    „Ez olyan mint egy ugrató, amire ha ráhajtasz, a falban kötsz ki.” – mondta a Haas pilótája, Romain Gorsjean.

    „Korábban itt csak egy, nagyobb rázókő volt, amin már időt lehetett veszíteni, éppen ezért ért meglepetésként, amikor megláttuk az újítást.”

    A Force Indiás Sergio Perez így reagált erre: „Wow! Nem volt elég nagy a korábbi? Nagyobb autók, nagyobb rázókövek…” –
    mondta ironikusan.

    „Ez már túl nagy. Nem hiszem, hogy erre szükség volt. A korábbi rázókő is bőven elég volt.”

    „Ha az előzőt eltaláltad, akkor a falban kötöttél ki. Ha ezt találod el, akkor valószínűleg a lelátón kötsz ki.”

    Lewis Hamilton sem boldog az újítástól.

    „Nagyon nagy tempóval érkezünk abba a kanyarba. Megnézve Max tavalyi balesetét, nem látom értelmét, hogy azt idénre miért tették oda.”

    Jolyon Palmer azonban más véleményen van.

    „Ez nem egy fal, mint ami a legtöbb kanyarban van. Szóval inkább ez legyen, mint egy szalagkorlát.”

  • Boullier nem zárja már ki azt, hogy szakít a McLaren a Hondával

    Boullier nem zárja már ki azt, hogy szakít a McLaren a Hondával

    Három évvel ezelőtt került újra kapcsolatba a McLaren és a japán márkával, de a teljesítmény és a megbízhatóság is hagy kívánnivalót maga után. A csapatfőnök Boullier elemezte a problémát:

    „A gond az, hogy nem az a helyzet, hogy vettünk egy motort. A Honda tiszta lappal indult amikor bejöttek az új szabályok, és a megítélésük jó volt. Ugyanakkor nem volt garancia a kész termékre, persze azt se feledjük el, hogy ezekért a motorokért nem fizetünk.”

    Egyelőre a közös munka azonban nem megy, és egyre erősebb a pletyka, hogy Fernando Alonso is elhagyja az alakulatot többek között. Volt szó arról is, hogy a Mercedes segítene a Honda motorfejlesztésében, vagy az, hogy a McLaren egyszerűen szakít a japánoknak, és újra a németek ügyfelévé válnának. ​A La Derniere Heure újság kérdésére válaszolva ennyit mondott Boullier , azzal kapcsolatban, hogy vizsgálják-e már a McLaren jogászai annak a lehetőségét, hogy a Hondával szakítsanak a gyenge teljesítményük miatt:

    „Mielőtt még jogi útra terelnénk a dolgot, most olyan fázisban vagyunk, hogy megpróbálunk megoldásokat találni inkább. Az időm nagy részét Angliában, vagy Japánban töltöm, megpróbálom javítani az ügymenetet, de ez elég nehezen megy. Európaiként nehéz megérteni őket, pláne ha európai versenysportban dolgozol, úgy még nehezebb. Ez a hozzáállásuk a Forma-1-hez: amikor már mindenki jobbra halad, ők elmennek balra. Ez nem igazán megszokott, de úgy néz ki, hogy mégis csak működik, hiszen végeredményben Japán egy nagyhatalom. Ugyanakkor minden az időzítésről szól. Végigcsinálják, de az elgondolt három év helyett valójában hát-hét év kell ehhez, addig meg valahogy túl kell élni. Ha előre haladunk, akkor oké, ha azonban visszafelé fejlődünk, akkor magunkat is nehezebb helyzetbe hozzuk, és a motivációnk is alábbhagy.”

    Arra a konkrét kérdésre, hogy mi lesz ezzel az összeállítással 2017 után, így válaszolt: Bármi lehetséges. Minket csak az érdekel, hogy működjön, de abban a helyzetben vagyunk, hogy mi irányíthatunk. Jelenleg azt mondhatom, hogy nem akarjuk, hogy elváljanak az útjaink. Persze nem én fogom meghozni ezt a döntést, hanem a McLaren tulajdonosi köre.”

  • Röviden: Bemutatkozott a Haas új festése

    Röviden: Bemutatkozott a Haas új festése

    A Monacói Nagydíjon már új festésű Haas autókkal köröz Romain Grosjean és Kevin Magnussen.

    A színösszeállítás hasonló maradt a korábbihoz, az eddigi piros részek is szürkék lettek. Az autók festése ilyen is marad a szezon hátralévő részére.

  • Rosberg szerint most az egész csapat Hamilton mögött áll

    Rosberg szerint most az egész csapat Hamilton mögött áll

    Nico Rosberg tavaly év végén, bajnoki címe megszerzése után vissza is vonult, így idén már csak nézőként követi a Forma-1-et.
    „Az első versenyek nagyon jók voltak, izgalmasak, sosem lehetett tudni, hogy ki fog nyerni.” – mondta Rosberg. „Meg aztán ott a Mercedes és Ferrari közti harc, nem is kell ennél több.”
    „Jó nézni a csatát, nagyon más. Most teljesen más helyzetben van Lewis. Ha egy másik csapat (versenyzője) ellen harcol, az azt jelenti, hogy az egész csapata mögötte áll, nem csak a fele, mint korábban.”
  • Nico Rosberg a Monacói Autóklubnak szeretne dolgozni?

    Nico Rosberg a Monacói Autóklubnak szeretne dolgozni?

    A visszavonult világbajnok, Nico Rosberg idén még nem járt F1-es paddockban, Monaco az első helyszín, ahova kilátogat.

    Rosberg Monacoban is él, és azt tervezi, hogy találkozik Michel Boerivel, aki a Monacói Autóklub elnöke és a Monacói Nagydíj promótere. A 78 éves Boeri azonban a Nice-Matin napilapnak elmondta, hogy 2021-ben nyugdíjba megy.

    „Aki szeretné ezt a munkát, az 2021-ig gondolkodhat ezen.” – mondta Boeri.

    Elmondása szerint pedig Rosberg már be is jelentkezett erre a feladatra.

    „Szeretne velünk együtt dolgozni azon, hogy tökéletesítsük a pályát, jól is jön az ő versenyzői nézőpontja. Biztonsági hiányosságokra is rá tud mutatni.” tette hozzá Boeri.

  • Mivel nem ő eteti a babát, Räikkönen nyugodtan alszik

    Mivel nem ő eteti a babát, Räikkönen nyugodtan alszik

    Kimi Räikkönen Monacóban fog először úgy versenyezni, hogy más kétszeresen is édesapának mondhatja magát, hiszen a múlt héten megszületett kislánya, Rianna is.

    Arra a kérdésre, hogy nyugodtak voltak-e az éjszakái az elmúlt napokban, Kimi így felelt a finn Yle tévécsatornának:

    „Minden rendben, számomra legalábbis. Nem én etetem, szóval jelenleg még nem sok mindent tudok csinálni! Boldogok vagyunk, nagyszerű dolog ez számunkra. És a legfontosabb természetesen, hogy mindenki egészséges.”

  • Button szerint felesleges lett volna tesztelnie

    Button szerint felesleges lett volna tesztelnie

    A McLaren-Honda beugrója, Jenson Button úgy véli, nem lett volna értelme tesztelnie az éles bevetés előtt.

    Jenson Button tavaly még a McLaren versenyzője volt, ám a szezon végén visszavonult. Fernando Alonso és a McLaren azonban mondhatni váratlanul bejelentették, hogy a Monacói Nagydíj hétvégéjén a spanyol versenyző nem vesz részt, helyette részt vesz az Indy 500-on. Így helyére, ideiglenesen visszahívták Button, aki azonban nem vezette korábban a 2017-es autót.

    Többek szóvá is tették, hogy miért nem tesztelhetett a brit versenyző, de véleménye szerint az amúgy is hasztalan lett volna, helyette szimulátoron gyakorolt.

    „A felkészülés jól ment, függetlenül attól, hogy valójában nem vezettem még az új szabályok szerint megépített autót.” – mondta ma Button. „Az egyik lehetőség az volt, hogy teljesítek egy fél napot Bahreinben, de úgy gondoltam, annak nem lenne értelme.”

    „Mondtam a csapatnak, hogy a legjobb az lenne, ha inkább teljesítenék pár napot szimulátoron. Sokat gyakoroltam rajta, és már egészen beleszoktam.”

    „A lényeg az, hogy az ember megértse az autó működését, és én megkaptam minden apró információt, beállítást, mire hogyan reagál az autó… ezekkel kell tisztában lenne, a többi munkát el lehet végezni a szimulátoron is. A legtöbb dolog ugyanolyan, mint volt, csak pár dolog változott. Van pár újdonság, amit meg kell tanulnom, de ez még mindig egy verseny autó, csak azt kell igazán megszoknom, hogy ez egy kicsit szélesebb.”

    Button azt is elmondta, nem érez magán extra nyomást.

    „Egyáltalán nem, nagyon nyugodt vagyok, és nagyon izgatott vagyok. Érdekes egy versenyre visszatérni, Monacoban lenni pedig nagyon különleges. Nyertem is itt korábban, és 17 évig itt éltem.”

    „De egyáltalán nem érzek nyomást magamon. Beülök az autóba, és a tőlem telhető legjobbat nyújtom majd. Versenyképes akarok lenni, és a legtöbbet akarom kihozni az autóból, ez nem változott.”

  • McLaren: Az Indy 500 még jobb formába lendítheti Alonsot

    McLaren: Az Indy 500 még jobb formába lendítheti Alonsot

    Fernando Alonso Indy 500-as részvétele jót tehet a spanyol önbizalmának, emiatt még jobb teljesítményre lehet majd képes a Forma-1-ben, véli a McLaren sportigazgatója Zak Brown.

    Alonso a vasárnapi 500 mérföldes futamon az előkelő 5.helyről rajtolhat majd a McLaren Honda Andretti színeiben.

    Brown úgy véli, hogy Alonso Indy-s szerződése pozitívan hatott a kétszeres bajnokra, aki ennek is köszönhetően az elmúlt hetekben nagyon erős teljesítményt tudott felmutatni, a nem túl versenyképes McLarennel is.

    „A versenyzőknél nagyon fontos a megfelelő mentális állapot és ez a megállapodás olyan lelkiállapotba helyezte Fernandot, ami nagyon jót tesz neki.” – mondta Brown az Autosport.com azon kérdésére, hogy ez a kis kiruccanás mennyiben változtathat Alonso Forma-1-es teljesítményén.

    „Remekül érzi magát, hogy egy versenyképes autóval versenyezhet és ezáltal minden tekintet rászegeződik.” – folytatta.

    „Ő nem egy olyan típusú pilóta, aki elvárná, hogy ő legyen a reflektorfényben, de jó érzéssel tölti el a tudat, hogy világszerte sokan követik nagy figyelemmel, hogy hogy teljesít.”

    „Mindnyájan csak akkor tudjuk a legjobbat kihozni magunkból, ha jó lelkiállapotban vagyunk. Két év után végre egy jó helyre került, ahol sikert érhet el, mert erre nálunk nem volt lehetősége. Ez az egész csapatnak és a partnereinknek egy feltöltöldést jelent. Ez mind őt, mind pedig a csapatot feldobhatja, és megalapozhat egy jobb szezon folytatást.”

    Brown azt is elmondta, hogy őt nem lepte meg Alonso remek szereplései Indianapolisban, addig a közvélemény várakozásait alaposan felülmúlja.

    „Az eddigi teljesítménye egyáltalán nem lep meg engem, egy Alonso kaliberű pilóta igenis képes ilyen eredményekre.”

    „Azonban ez a verseny olyan nehéz és trükkös, hogy még a világ legjobb pilótáin is kifoghat. Rajta viszont eddig nem fogott ki, de gyorsan le is kopogom.”

    „Megmutatta, hogy nem véletlenül lett ő kétszeres világbajnok, és letette a névjegyét egy másik sorozat nagyságai között is. Erre csak a legjobbak képesek.”

  • A Sauber nyitott a japán versenyzők alkalmazására

    A Sauber nyitott a japán versenyzők alkalmazására

    Monisha Kaltenborn azt mondja, a Sauber nyitotta arra, hogy japán versenyzőknek adjon lehetőséget, mintegy reflektálva a Honda-megállapodásukra.

    A Hondának jelenleg két fiatal tehetsége versenyez a kisebb szériákban: Nobuharu Matsushita Formula 2-ben, míg Nirei Fukuzumi GP3-ban.

    Arra a kérdésre, hogy a jövőben fog-e japán versenyző érkezni a Sauberhez, Monisha Kaltenborn így felelt az Autosportnak: „Nincs erre kifejezetten szabály. De végül a csapat hozza meg a döntést, ez a mi felelősségünk.”

    „De ahogy a múltban is, az ilyen döntéseket meg kell vitatnunk a főbb partnereinkkel is. Eddig a Ferrarival is megbeszéltük ezt, alkalmaztuk a versenyzőiket.”

    „Mi nyitottak vagyunk, és ha alkalmas lesz az idő, meg fogjuk ezt vitatni. Ugyanolyan lesz a hozzáállásunk, mint a Ferrarival volt.”

    Fukuzumi meg is nyerte a GP3 szezonnyitóját, esélyesnek is tartják arra, hogy a jövőben Sauber versenyző legyen.

    „Ez jó hír számomra, és a junior versenyzőknek.” – mondta a versenyző az Autosportnak. „Lehetőségem lehet az F1-ben vezetni, de még nem tudom, hogy erre jövőre, vagy csak három év múlva kerülhet-e sor.”

    A Saubernek idén nincs konkrét tartalékversenyzője, de továbbra is él a kapcsolatuk Giovinazzival. Amennyiben pedig ő nem elérhető, akkor Charles Leclerc kerül képbe. Leclerc terv szerint fog is kapni pénteki tesztlehetőséget a Saubertől.