Kategória: Formula 1

  • Vandoorne örül az előrelépésnek

    Vandoorne örül az előrelépésnek

    Stoffel Vandoorne végre kissé optimistábban tekinthet a jövőbe, a Monacói Nagydíjon ugyanis mindkét McLaren-Honda ígéretes tempót mutatva bejutott a Q3-ba (habár a belga ott nem tudott résztvenni, miután a Q2 végén az Uszoda második szakaszánál összetörte az autót).

    Vandoorne-nak a McLaren-Honda megbízhatósági és teljesítménybeli problémái okán nehezen indult első teljes szezonja, a két héttel ezelőtti Spanyol Nagydíjon ráadásul még egy háromhelyes rajtbüntetést is összeszedett erre a hétvégére egy Felipe Massával történt koccanás miatt. Monaco előtt kisebb „válságtanácskozást” tartott mérnöki gárdájával a(z Alonsóhoz képesti) gyengébb szereplés megértésére, ez pedig kifizetődni látszott a hétvége eddigi folyamán. Az időmérőn idén először nem esett ki a Q1-ben, és ha már ott volt, rögtön a Q3-ig vitte az autót, amikoris bekövetkezett az említett korlátrandevú. Mindezek ellenére a McLaren belga reménysége összességében pozitívnak könyvelte el az időmérőt.

    „Csapatként arra számítottunk itt Monacóban, hogy erősek leszünk, mivel ezen a pályán számít legkevésbé a motorerő” – nyilatkozta Vandoorne. „Már az első szabadedzéstől kezdve szépen építettük fel a hétvégénk, ami Monacóban különösen nagy jelentősséggel bír. [Tegnap] nagyon-nagyon kényelmesen éreztem magam az autóban. Az elmúlt hetekben keményen dolgoztam a csapattal, hogy javíthassak a formámon és hogy jobb kapcsolatot alakítsak ki a mérnökeimmel, azt remélve, hogy így ki tudom hozni az autóból az általam kívánt teljesítményt. Szerintem jó irányba indultam el. Az időmérős eredményünk roppant biztató – a balesetet leszámítva nyilván. Minden egyes alkalommal, amikor a pályán voltunk, az ötödik-hatodik-hetedik hely környékén voltunk, és a Q3-ban is megvolt arra az esélyünk, hogy ezt megismételjük.”

    Jenson Button motorbüntetése miatt Vandoorne a 12. helyről várhatja majd a kettőkor rajtoló Monacói Nagydíjat.

  • Sainz meglepődött, hogy hatodik helyre kvalifikált

    Sainz meglepődött, hogy hatodik helyre kvalifikált

    A Toro Rosso spanyol versenyzője, Carlos Sainz elismerte, hogy nem számított rá, hogy a hatodik helyre tud kvalifikálni Monacóban. Ráadásul a csapattársa, Daniil Kvyat is a top 10-ben van.

    „Jó kis meglepetés ez mindannyiunk számára.” – mondta Sainz. „Nagyon akartuk már ezt, mert az első öt versenyünk elég trükkösre sikerült, és azt hiszem mindennyian kicsit többet vártunk az autótól. Aztán Monacóban hirtelen itt ez a hatodik hely, ami szerintem ösztönző mindenkinek.”

    „Mindenki elégedett az eredménnyel, főleg a Q3-as körrel, mert ezzel a negyedik leggyorsabb csapat lettünk, mint eddig egész hétvégén.”

    Sainz ellenzi a feltevést, hogy esetleg „csak” a védekezésre koncentrálna majd holnap, hogy megvédje pozícióját.

    „Úgy indulni egy versenyen, hogy védekezésre készülsz, a legrosszabb hozzáállás szerintem. Támadni fogok az elején, aztán pedig türelmes leszek. Hosszú a verseny, több, mint 70 kör. És szerencsésnek kell lenni a Safety Car fázisok időzítésével is.”

    „Fél szemmel figyelnünk kell a középmezőnyt is, mert próbálkozni fognak pár őrült dologgal, ami vagy bejön majd, vagy nem.”

  • A Renault Monacóban kezdi az ünneplést: 40 éve vannak a Forma-1-ben

    A Renault Monacóban kezdi az ünneplést: 40 éve vannak a Forma-1-ben

    Ezen a hétvégén Monacóban kezdte meg a Renault azt az ünnepi sorozatát, melynek apropója, hogy a francia gyár 40 éve indult először a királykategóriában. A betontorpedójuk az 1977-es Brit Nagydíjon mutatkozott be, Jean-Pierre Jabouille vezethette a világ első turbómotoros F1-es versenyautóját, az RS01-est.

    Pénteken az autó eredeti versenyzőjével újra pályára gurult a sárga porszívó, ráadásul csatlakozott hozzá a négyszeres világbajnok Alain Prost is, aki a márka nagykövete, tanácsadója a mai napig. Ő az egykori RE 40-esét hajtotta, ez már karbonszálas karosszériát kapott, és négy versenyt is nyert vele, sőt majdnem világbajnok lett vele 1983-ban.

    Ebből a buliból nem maradhatott ki Nico Hülkenberg sem, ő az új Mégane R.S-st mutatta be először a nagyközönségnek. A Renault Sport Formula One Team további eseményeket is tervez az évben a 40 éves jelenlétük miatt a sportban, melybe további partnereket vonnak majd be, illetve olyan vendégeket, akiknek kulcsszerepük volt a márka Forma-1-ess sikereiben.

    Fotók: Tóth Zsombor/racingline.hu

    [Best_Wordpress_Gallery id=”9″ gal_title=”Renault: 40 éve a Forma-1-ben”]

  • Räikkönen örül a pole-nak, de ez még nem jelent semmit

    Räikkönen örül a pole-nak, de ez még nem jelent semmit

    Kimi Räikkönen hangsúlyozza, hogy megszerzett pole pozíciója nem jelent garanciát arra, hogy meg is nyeri holnap a Monacói Nagydíjat.

    A finn versenyző a 2008-as Francia Nagydíjon tudott utoljára az első helyre kvalifikálni. Ezúttal, Monacóban, azonban 0,043 másodperccel megelőzve csapattársát, Sebastian Vettelt, megszerezte az első rajtkockát.

    „Nyilvánvaló, hogy ez a legjobb hely, ahonnan rajtolni lehet holnap, de ez még nem garancia semmire.” – mondta Räikkönen. „Örülök azért neki, egészen rendben van ez a hétvége.”

    „Egyes pontokon még küszködtünk picit, próbáltunk ráérezni. A kvalifikáció jobb volt már, bár nem tökéletes, de igazából sosem lesz tökéletes.”

    „Összességében elég jó volt (az időmérő), és nagyon elégedett voltam az autóval. Mindig lehet még gyorsabbnak lenni, de ez normális. Jól működtek a dolgok, tudtam jól menni és elég egyszerű kvalifikáció volt.”

    „Örülök a magam és a csapat eredményének, hiszen a két autónk az első sort szerezte meg holnapra.”

    Kimi Räikkönen legutóbb a 2013-as Ausztrál Nagydíjon tudott nyerni.

    [poll id=”4″]

  • Ricciardo kifakadt a Red Bullra

    Ricciardo kifakadt a Red Bullra

    Daniel Ricciardo szerint a Red Bull „idióta hibája” miatt nem tudott beavatkozni a hercegségi pole-ért folyó küzdelembe.

    Az ausztrál pilóta tavaly pole-ról indult Monacóban, a Red Bull jó teljesítményét látva pedig abban reménykedett, hogy ismét harcban lehetnek az első helyért. Végül azonban meg kellett elégednie az ötödik hellyel, miután csapata forgalomba engedte ki a Q3-ban.

    „Tudtuk, hogy már a kivezető körön is keményen kell majd nyomnunk, hogy megfelelően fel tudjuk melegíteni a gumikat” – kezdte Ricciardo. „De lényegében forgalomba jöttünk ki, az utolsó mért köröknél nem tudtam rendesen teljesíteni a kivezető köröm. Úgy tűnt, hogy mögöttem Pérez csak 20 másodperccel később jött, így nem is értem, miért nem abba az űrbe engedtek ki. Miért kellett forgalomba kimennünk, amikor pontosan tudtuk, hogy kemény kivezető körre lesz szükség… elég nyilvánvaló baki. Nem tudom, miért nem vártuk meg a tiszta pályát; hacsak nem az időmérő utolsó percében voltunk, és másként nem értem volna fel, de nem hiszem, hogy ez volt a helyzet. Szerintem a világ minden ideje ott volt előttünk, de úgy fest, sikerült elkövetnünk egy idióta hibát.”

    Ricciardónak tavaly sem ment minden terv szerint Monacóban, miután a Red Bull kerékcserés bakiját követően elvesztette a győzelmet Lewis Hamiltonnal szemben. Idén meglett volna az esély ennek kárpótlására, ám a csapat ismét kulcshelyzetben remegett meg.

    „Monaco intenzitása úgy tűnik, néha koncentrációvesztéssel és elég egyértelmű hibákkal jár együtt” – folytatta az ausztrál. „Természetesen ezek nem szándékosak, de frusztrálnak. Túlzottan alulteljesítettünk, és ez az a verseny, ahol alkalmunk lenne ennél sokkal többet kihozni magunkból. Mindenkivel felvehettük volna a versenyt, de ez most már semmit nem jelent, mert nem értünk fel oda. Nagyon messze volt még a határ, ez az igazán frusztráló. Pont itt nem szabadna buta vagy egyszerű hibákat vétened. Itt a szombatot kellene a vasárnap elébe helyezni, és pont ma sikerült hibáznunk.”

  • Hamilton: Ezzel gyakorlatilag lőttek a hétvégémnek

    Hamilton: Ezzel gyakorlatilag lőttek a hétvégémnek

    Lewis Hamilton az időmérő edzésen sem találta a tempót: már a Q2-ben kiesett, tizennegyedikként zárta a kvalifikációt. Jenson Button tizenöt rajthelyes büntetése miatt azonban egy hellyel előrébb sorolják majd a holnapi rajtrácson.

    „Ezzel gyakorlatilag vége a hétvégémnek, holnap csak vezetgetek majd körbe valamelyik pozícióban a top 10-en kívül” – mondta a csalódott Hamilton.

    „Amennyire csak lehet próbálkozni fogok, hogy előrébb végezzek, de itt nehéz előzni. Szép vasárnap délutáni autókázásra számítok.”

    Stoffel Vandoorne balesete némileg talán befolyásolta Hamilton kiesését, hiszen a sárga zászlós szakasz miatt félbe kellett szakítania az utolsó gyors körét. A háromszoros világbajnok elmondása szerint a Mclaren-Honda fiataljának afférja nélkül talán ott lehetett volna a kvalifikáció utolsó szakaszában: „Úgy gondolom, azzal a körrel éppen bekerültem volna a Q3-ba. Utána pedig szenvedtem volna a legjobb ötbe kerüléssel, akármi is volt az autó problémája.”

    Hamilton idei újdonsült csapattársa, Valtteri Bottas azonban simán bejutott a Q3-ba, végül pedig a harmadik rajtkockát szerezte meg.

    „Jó látni, hogy Valtteri képes volt jól teljesíteni, ez mutatja, hogy nem vagyunk borzalmasak ezen a pályán. Rá kell jönnünk, hogy én miért nem voltam képes tartani a tempót.”

  • Monacói Nagydíj – Räikkönen nyerte az időmérő edzést

    Monacói Nagydíj – Räikkönen nyerte az időmérő edzést

    A Ferrarival versenyző Kimi Räikkönen nyerte a Forma-1-es Monacói Nagydíj szombati időmérő edzését, így ő rajtolhat az élről a vasárnapi futamon.

    A 37 éves finn versenyzőnek ez pályafutása 17. pole pozíciója – legutóbb 128 futammal ezelőtt, a 2008-as Francia Nagydíjon indulhatott az első rajtkockából.

    Räikkönen mögött csapattársa, a világbajnoki pontversenyben vezető német Sebastian Vettel végzett másodikként, míg a harmadik helyről Valtteri Bottas, a Mercedes finn pilótája rajtolhat.

    A háromszoros világbajnok brit Lewis Hamilton az időmérő második szakaszában búcsúzott, és csak a 14. helyről vághat majd neki a futamnak.

    A 78 körös Monacói Nagydíj vasárnap 14 órakor kezdődik.

     

  • Bottas tökéletes Roberg-utód, maradhat 2018-ban is?

    Bottas tökéletes Roberg-utód, maradhat 2018-ban is?

    Toto Wolff, a Mercedes osztrák csapatfőnöke enyhe célzást tett rá, hogy Valtteri Bottas egy éves kontraktusának meghosszabbítására jó esély van, így az ezüstnyilak jövőre is változatlan pilótafelállással állhatnak rajthoz.

    Habár Wolff gyorsan hozzátette, hogy még túl korai lenne döntéseket hozni, az atmoszféra azonban rendkívül jó eddig a két versenyző, valamint a csapat között.

    „Nico Rosbergnek nagy szerepe volt az autó fejlesztésében” – mondta Wolff az olasz La Gazzetta dello Sportnak.

    „Mérnöki módon működött az agya, de Valtteri személyében megtaláltuk a lehető legjobb utódot. A csapaton belüli dinamika teljesen megváltozott.”

    „A Lewis-Nico párossal különböző időszakokon mentünk keresztül. Barátságtól rivalizálásba, ellenségeskedésbe és arroganciába. Lewis és Valtteri között viszont semmi viszály nincs.”

    „Tisztelik és hajták egymást a jobb eredmények elérése érdekében. Úgy látom, Lewis megváltozott a tél alatt. Egy magának való emberből igazi csapatjátékos lett” – tette hozzá.

    Wolff a jövőről is beszélt: egyetért abban, hogy hamarosan új motorformula bevezetésére lesz szükség.

    „A jelenlegi erőforrásoknál nem fordítottunk nagy figyelmet a hangra. A 2020-tól érkező új szabályok tárgyalásakor a jó hangzás kulcsfontosságú pont lesz.”

  • Forgalmi dugóra számít a Pirelli

    Forgalmi dugóra számít a Pirelli

    A Pirelli szerint a szükséges két melegítőkör a megszokottnál is nagyobb forgalmat fog generálni a Monacói Nagydíj időmérőjén.

    A Pirelli az elérhető leglágyabb keverékeket vitte Monacóba, de a csütörtöki szabadedzések tanúsága szerint még az ultralágy is képes lenne végigbírni a 78-körös versenyt, annyira alacsony a gumikopás.

    Ennek hátránya, hogy az abroncsok nehezebben melegszenek fel: Valtteri Bottasnak például a megfelelő hőmérséklet elérésére „jó néhány” körre szüksége volt. Mivel előzni szinte lehetetlen a hercegség szűk utcácskáin, az időmérő során a gyorskör kivitelezéséhez szükséges néhány másodpercnyi üres teret nagyon nehéz lesz megtalálni, különösen két melegítőkör esetén. Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke ennek megoldásában látja a szombati nap kulcsát.

    „Néhány csapat ezt a taktikát használta Szocsiban is: egy plusz előkészítő kört” – mondta Isola.

    „Valószínűleg ugyanez lesz a helyzet a mostani időmérőn is. Egy kivezető és egy előkészítő körrel 100%-ban biztosak lehetnek benne, hogy az első és hátsó gumik is elérték a kívánt hőmérsékletet, így kihozhatják a maximum teljesítményt a gumikból. Lehetséges persze az is, hogy valaki már az első kört megnyomja, de ez nem tanácsos. Ez viszont azt is jelenti, hogy több autó és nagyobb forgalom lesz a pályán; a gyorskörnek megfelelő pillanat kiválasztása nagyon fontos lesz.”

  • Jenson Buttont 15-helyes büntetéssel sújtották

    Jenson Buttont 15-helyes büntetéssel sújtották

    A technika nem kegyelmezett Jenson Button visszatérése alkalmából sem, a britnek ugyanis motorproblémák miatt 15-helyes rajtbüntetést kell majd letöltenie a Monacói Nagydíjon.

    Button 20. rajtpozíciója így tulajdonképpen borítékolható is (hacsak valami hatalmas, a Spanyol Nagydíjhoz fogható időmérős csoda nem történik). A Honda szombat reggel jelentette be,hogy a brit autóján a csütörtöki szabadedzést követően MGU-H-val kapcsolatos problémákat észleltek, így az MGU-H-t és a turbót is ki kellett cserélni. Miután mindkettő alkatrész már az idei ötödik volt, a büntetés nem maradhatott el.

    Button első és egyetlen idei versenye senkit ne tévesszen meg, a szabályok ugyanis az autókra vonatkoznak, nem a versenyzőkre, az Alonso eddigi motorproblémáiból származó számarányok tehát nem nullázódtak le.

    Stoffel Vandoorne sem úszta meg a hétvégét cserék nélkül: a belga új belsőégésű motort, MGU-K-t, MGU-H-t és turbót kapott, habár a Honda szerint ez előre tervezett lépés volt. Ezek közül a legtöbb már megjárta az előző versenyhétvégéket, így nem jár értük büntetés; csak az MGU-K volt vadonatúj, de az pedig egyelőre csak az idei harmadik eleme volt Vandoorne-nak, ami szintén a szabályok adta kereteken belül van.