Kategória: Formula 1

  • Button azzal ijesztgette Alonsót, hogy belepisil az autójába

    Button azzal ijesztgette Alonsót, hogy belepisil az autójába

    Jenson Button tavaly év végén visszavonult, ám egy verseny erejéig most Monacóban visszatért, mivel Fernando Alonso épp Indy 500-as versenyére készül.

    Button a boxutcából várta a rajtot, és mikor a verseny kezdete előtt épp kigurult a boxutca végébe, üzenetet kapott csapatrádión. Fernando Alonso köszönt be neki, egyenesen Indianapolisból.

    Igazán mókásra sikerült beszélgetésük, Alonso kérte Buttont, hogy vigyázzon autójára, mire ő viccelve azt felelte, hogy bele fog pisilni.

    Íme a teljes párbeszéd:

    • Alonso: „Jenson, barátom. Biztos vagyok benne, hogy szeretted volna hallani a hangom a verseny előtt. Sok szerencsét kívánok neked, figyellek a tévében. Tegnap nagyszerűen mentél.”
    • Button: „Ó, köszönöm.”
    • A: „Kérlek, vigyázz az autómra.”
    • B: „Rendben, az ülésedre fogok pisilni.”
    • A: „Kérlek ne. Érezd jól magad, a tegnap nagyszerű volt.”
    • B: „Köszönöm haver, jó versenyt neked is.”
  • Monacói Nagydíj – Vettel idénybeli harmadik sikere

    Monacói Nagydíj – Vettel idénybeli harmadik sikere

    Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es Monacói Nagydíjat vasárnap.

    A Ferrari német pilótája finn csapattársát, az első helyről induló és sokáig az élen autózó Kimi Räikkönent, illetve a Red Bull ausztrál versenyzőjét, Daniel Ricciardót megelőzve győzött. Vettel ezzel növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben legfőbb riválisa, a hetedikként célba érő brit Lewis Hamilton előtt.

    A négyszeres világbajnok Vettel idénybeli harmadik diadalát aratta a szezonnyitó ausztrál, illetve a bahreini viadal után, és tovább folytatódott remek sorozata, hiszen még nem végzett a második helynél hátrébb idén. Monte-Carlóban 2011 után másodszor nyert.

    A világbajnokság két hét múlva a Kanadai Nagydíjjal folytatódik.

    Forrás: MTI

  • Button: A Forma-1 jó irányba halad

    Button: A Forma-1 jó irányba halad

    Jenson Button elismerte, hogy a 2017-es szabály módosítások miatt sokkal élvezetesebb lett vezetni egy Forma-1-es autót, mint korábban.

     Button a Forma-1-es Monacói Nagydíjon tért vissza egy futam erejéig a Forma-1-be, az Indy500-on szereplő Fernando Alonso helyetteseként.

    Az időmérőn jól szerepelt, bejutott a Q3-ba, ahol a kilencedik helyet szerezte meg. Ezt a rajthelyét nem tarthatta meg, mert erőforrás elemeket cserélek az autójában.

    A kvalifikáció után elmondta, hogy nagyon élvezetes volt vezetni ezt az autót.

    „Sokkal gyorsabban mentem, mint tavaly. Jobban is élveztem a vezetést, kellemes néhány nap ez számomra.”

    „Azt kell, hogy mondjam, egy kicsit csalódott voltam, amikor meghallottam az új szabályokat. Nem örültem, hogy az autók súlya nagyobb lesz, ugyanis az F1-ben ez egy kritikus pont.”

    „Ez a legkeményebb pálya a naptárban, mégis nagyon mozgékony volt az autóm.”

    „A Forma-1 végre jó irányba halad az új szabályok miatt.”

    „A csapatok számára is nagyon izgalmas kihívás jelent, hogy megtalálják a megfelelő leszorító erőt, amivel a leggyorsabb kört lehet elérni.”

    Button azonban úgy gondolja, hogy a gumikkal kapcsolatban több előrelépésre lenne szükség, ugyanis sokat küszködött a Pirelli újfajta gumijaival.

    „A gumikat még mindig nagyon nehezen lehet tökéletes állapotba hozni. Mikor kijövök a boxból kell legalább két melegítő kör, hogy üzemi hőmérsékletre tudjam felmelegíteni a gumikat. 52 fokos pályahőmérséklet mellett érthetetlen számomra, hogy miért kell nekik ilyen sok idő.”

    „Ez az a terület, ahol nekik javítaniuk kell, és szerintem ez jövőre meg is fog történni.” Zárta Button.

  • Jenson Button: A karrierem már véget ért!

    Jenson Button: A karrierem már véget ért!

    Jenson Button cáfolta azokat a pletykákat, melyek szerint visszatérhet a Forma-1-be.

    A 2009-es világbajnok tavaly év végén jelentette be visszavonulását, s egyben azt is, hogy még két évig marad a McLarennél, mint tartalék és nagykövet egyben.

    Így kerülhetett sor Button hétvégi beugrására, hiszen Fernando Alonso az Indy500-on indul.

    Korábban még az is szóba került, hogy a brit „teljes munkaidőben” visszatér, most azonban feltették neki azt a kérdést, véget ér-e pályafutása a vasárnapi kockás zászlóval. Válasza pedig rövid, és egyértelmű volt: „Ez már tavaly novemberben megtörtént!”

    Az újságírókkal teli szobában aztán ki is fejtette, miért ül mégis autóba a hétvégén.

    „Azt gondolom, ha közületek bárkit meghívnak, hogy vezessen a Monacói Nagydíjon, kivétel nélkül beleegyeznétek.” – mondta mosolyogva Button. „Emellett ahogy tudom, a csapatnak nem áll szándékában lecserélni a pilótáit, így már csak ezért sincs tervben a visszatérés.”

  • Magnussen nem nagyon foglalkozik bírósági ügyével

    Magnussen nem nagyon foglalkozik bírósági ügyével

    Kevin Magnussen egyelőre nem foglalkozik azzal, hogy jövőhéten a bíróságra kerül egy ügye.

    Korábban már beszámoltunk róla, hogy a dán versenyző összerúgta a port korábbi menedzserével, olyannyira, hogy bírósági tágyalás tárgyalás indul Koppenhágában.

    „Jelenleg nem gondolok erre, nincs mit mondanom most ezzel kapcsolatban.” – mondta Magnussen Moancóban az Ekstra Bladet című lapnak. „Nem sokat tudok még az ügyről, de jövőhéten már nagyobb rálátásom lesz. Jelenleg azt sem tudom még, hogy meg kell-e majd jelennem.

  • Star Wars-os overallban versenyeznek majd a Renault-sok!

    Star Wars-os overallban versenyeznek majd a Renault-sok!

    A Renault versenyzői, Nico Hülkenberg és Jolyon Palmer Star Wars témájú overallokban állnak rajthoz a mindjárt rajtoló Monacói Nagydíjon, mintegy megünnepelvén a film 40. születésnapját.
    Az autókra is felkerült a „STAR 40 WARS” felirat.

    Hülkenbreg rohamosztagosként, Palmer pedig egy X-wing pilótaként versenyez ma.

    „1977 izgalmas év volt a Renault és a Star Wars számára is.” – mondta a Renault sportigazgatója, Cyril Abiteboul. „A Renault debütált Silverstone-ban, a Star Wars-t pedig játszani kezdték a mozik, így kapcsolódik egymáshoz a két évforduló.”

    „A Star Wars franchise globális jelenség lett, elképesztően elterjedt, míg a Renault az egyik legimpozánsabb rekordokkal bíró csapat a Forma-1 történetében, 12 világbajnoki címmel és 170 győzelemmel.”

    „Együtt ünnepeljük 40. évfordulóinkat, stílusosan, és ki tudja, talán a versenyen is alkalmazni tudjuk a Jedi képességeket.”

  • Hamilton és a MotoGP? Már nem valószínű…

    Hamilton és a MotoGP? Már nem valószínű…

    A Forma-1 háromszoros világbajnoka, Lewis Hamilton már több ízben is kifejezte rajongását a motorok, illetve a MotoGP szériája iránt, ám már elég valószínűtlennek tartja, hogy valaha is kipróbálja magát a kétkerekűek száguldó cirkuszában.

    „Imádom a MotoGP-t” – jelentette ki Mercedes versenyzője a francia L’Equipe riporterének.

    „Nagyszerű lenne ott versenyezni, de túl öreg vagyok hozzá. Túlságosan tisztelem azokat a srácokat, akik eköré építették a karrierjüket. Ha akarnék sem tudnék annyira jó lenni, mint ők.”

    Hamilton a MotoGP legendájáról, Valentino Rossiról is szót ejtett, aki korábban már tesztelt Forma-1-es autót: „Lehetett volna F1-es karrierje, de már születésétől kezdve erre kellett volna készülnie, ahogy én is tettem.”

    „Egyébként volt egy motorom gyermekkoromban, de édesapám azt tanácsolta, inkább ne űzzem versenyszerűen.”

    Hamilton számára tehát egyelőre marad a Forma-1, aztán pedig egy teljesen más irányt vehet a karrierje: gondoljunk csak a zenélés iránti elkötelezettségére. Azt már korábban úgyis elmondta, hogy az Indy500 és Le Mans sem túlságosan érdekli.

  • Wolff: Az idei Mercedes egy igazi díva

    Wolff: Az idei Mercedes egy igazi díva

    Lewis Hamilton monacói szenvedését látva Toto Wolff a hangzatos „díva” jelzővel illette a Mercedes 2017-es autóját – és valljuk be, a W08 néha valóban szeszélyesen viselkedik. Hasonló helyzet alakult ki a hercegségben is, ahol Valtteri Bottas elcsípte a harmadik helyet, miközben Hamilton már a Q2-ben kiesett: a brit nem tudta a megfelelő működési tartományban tartani gumijait, ennek áraként pedig a 13. helyről indul majd.

    „Láthatóan minden autónak megvan a maga DNS-e” – magyarázta Wolff. „Azt hiszem, már bizonyítottuk, hogy a mi autónk nagyon gyors tud lenni időmérős és versenykörülmények között is. A megfelelő tartomány elérését illetően azonban kissé dívaként viselkedik. Valószínűleg minimális különbségekről van szó, amik miatt kiesik a zónából; ezen kell változtatnunk. Remek csapatunk van, amely már a múltban is megmutatta az adatelemzésben és az autó versenyhétvége alatti fejlesztésében való jártasságát. Ez egyike azoknak az erősségeinknek, amely már-már hagyományosnak mondható. Szingapúrban is voltak hasonló problémáink, de annak más oka volt. Három vagy négy év alatt ez a mostani csak a második hétvége, amikor már az elejétől, a szabadedzésektől kezdve szenvedtünk a beállításokkal.”

    A cirka egy hónappal ezelőtti Orosz Nagydíjon is hasonló gondokba ütközött a Mercedes, ezen kívül pedig valóban ott van még a Wolff által is említett 2015-ös Szingapúri Nagydíj. A három esetet azonban a főnök úr szerint teljesen különállóan kell kezelni.

    „Nagyon bonyolult a gumikat a megfelelő működési tartományba vinni, és egyaránt működésre bírni az első és hátsó tengelyt” – folytatta Wolff. „Ezt szemmel lehetett látni Lewis körén is: az autó hol elérte a kívánt hőmérsékletet a kör folyamán, hol nem – sajnos inkább a nem volt fölényben. Szingapúrnak köze nincs ehhez, ott teljesen más volt a probléma, amelyet később meg is értettünk és ki is javítottunk. Elvileg most is megtaláltuk a probléma gyökerét, azt azonban még nem fejtettük meg, miért csúsztunk hátrafele a hétvége során.”

  • Gené: Az idei Ferrarinak nincs gyenge pontja

    Gené: Az idei Ferrarinak nincs gyenge pontja

    Marc Gené aki hosszú évek óta szolgálja a Ferrarit úgy látja, hogy a csapat idei autója egyszerűen tökéletes, és ők a monacói futam nagy esélyesei.

     „A kezdetek óta nagyon jó autónk van, de kétségek azért mindig vannak.” – kezdte Gene a spanyol Dario Sportnak.

    „Arrivabene irányítása alatt sokkal óvatosabbak lettünk. Sokkal jobban koncentrálunk a dolgainkra, és nem hagyjuk, hogy mások befolyásoljanak. 5 futam után sikerült bebizonyítanunk, hogy minden típusú pályán és minden körülmények között versenyképesek tudunk lenni.”

    „Éppen ezért nem is lehet más a célunk, mint harcolni a bajnoki címért.”

    „Az idei Ferrarinak nincs gyenge pontja.”

    Azt viszont ő is elismerte, hogy időmérőkön még nem nagyon tudják felvenni a versenyt a Mercedesszel.

    „Tisztában vagyunk azzal, hogy az időmérőkön agresszívabb motor beállítást használ a Mercedes, éppen ezért jó néhányszor ők szerzik meg a polet.”

    Az idei világbajnoki küzdelmet azonban izgalmasnak látja.

    „Sokat fog számítani a fejlesztési verseny, de szerintem a bajnoki cím sorsa az utolsó futamon fog eldőlni.”  Mondta a korábbi Minardi és Williams pilóta.

  • Chris Hemsworth és Daniel Ricciardo együtt főzőcskéztek Monacóban

    Chris Hemsworth és Daniel Ricciardo együtt főzőcskéztek Monacóban

    A TAG Heuer nagykövet színész – aki például James Huntot alakította a Rush-ban -, Chris Hemsworth, valamint a TAG Heuer által szponzorált Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Daniel Ricciardo is séfkabátot húztak Monacóban.

    A méltán híres óramárka eseményén még jelen volt még többek között Chiara Ferragni blogger, Philippe Etchebest francia séf, a street art művész Alec Monopoly, és Bianca Senna is.

    A nagyszabású TAG Heuer esemény apropója az volt, hogy a most hetvenötödik alkalommal megrendezett Monacói Nagydíjnak 2011 óta hivatalos partnere az óramárka, valamint ünneplik azt is, hogy Ayrton Senna 30 évvel ezelőtt szerezte első monacói győzelmét.
    Bianca Senna egyébként egy új üzletet nyitott Monacóban, ahol a különleges kiadású Senna kollekciók is megtekinthetők.

    Mindemellett Ricciardo és Hemsworth főzőtudományukat is megcsillanthatták. A két ausztrál művét Philippe Etchebest séf elemezte ki, bár arról nem közöltek információt, hogy miként értékelte azokat…

    Chris Hemsworth Ricciardo