Kategória: Formula 1

  • Marchionne dicséri csapatát a történelmi győzelem után

    Marchionne dicséri csapatát a történelmi győzelem után

    A Ferrari elnöke Sergio Marchionne nagyon elégedett csapata monacói teljesítményével, ugyanis a Scuderia Vettel vezetésével kettős győzelmet ünnepelhetett Monacóban.

     Raikkönen indulhatott az élről, egészen a boxkiállásokig vezette a versenyt, azután viszont csapattársa át tudta őt ugrani, a hosszabb etapjának köszönhetően.

    Vettel innentől kezdve nem is veszítette el a vezető helyét, és magabiztosan szerezte meg idei harmadik futamgyőzelmét, és 2001 óta az első Ferraris győzelmet a hercegségben.

    Raikkönen második helyével a 2010-es német nagydíj óta először ünnepelhettek kettős győzelmet.

    „Régóta vártunk már erre a sikerre, és végre megvan. Ez a futam a történelmünk része lesz.” Mondta Marchionne.

    „Nem csak a győzelem miatt, hanem amiatt is, mert kettős győzelmet arattunk egy olyan legendás helyszínen, mint Monaco, ahol utoljára ilyen eredményt csak Schumacher és Barrichello tudott elérni.”

    „Nagyon izgalmas verseny volt, és megmutattuk a Scuderia igazi erejét.”

    „Gratulálok a pilótáknak, a csapatnak, és azoknak az embereknek is, akik nap, mint nap keményen dolgoznak Maranellóban.”

    „Ez egy olyan autó, amire a Tifosi is büszke lehet.”

  • Hamilton szerint egyértelmű, hogy a Ferrari Vettelt segíti

    Hamilton szerint egyértelmű, hogy a Ferrari Vettelt segíti

    Lewis Hamilton szerint egyértelmű, hogy a Ferrari Sebastian Vettelt választotta elsőszámú versenyzőjének erre a szezonra.

    Vettel a boxkiállások során került csapattársa, Kimi Räikkönen elé a Moancói Nagydíjon, így a bajnokság éllovasa még inkább elhúzhatott a pontversenyben legnagyobb riválisával, . A finn versenyző egyértelműen csalódott volt a második hely miatt, Vettel azonban tagadta, hogy a Ferrari ezt direkt így tervezte volna.

    Hamilton, aki a 13. helyről rajtolva a 7. helyen zárt, azonban másként látja a helyzetet.

    „Egyértelmű számomra, hogy a Ferrari kiválasztotta elsőszámú versenyzőjét, szóval mindent megtesznek, hogy Sebastiant segítsék, hogy a maximumot hozza ki a versenyhétvégékből.” – mondta Hamilton, akinek Monaco után 25 pont a hátránya Vettellel szemben.

    „Az élen álló autót nehéz megelőzni (Monacóban), kivéve ha a csapat a másik versenyzőjével szimpatizál, mert akkor elég egyszerű.”

    Hamilton visszakapta a kérdést, hogy nem ugyanez volt-e a helyzet vele és Bottasszal a Spanyol Nagydíjon, ám ő azt állítja, sosem kérne olyan elbánást csapatától, mint ahogy most a Ferrari kezelte Vettelt.

    „Nem beszéltem ilyesmiről a csapattal és nem is tervezem.” – mondta Hamilton. „Valtteri remek munkát végez, és jelenleg nem érzem úgy, hogy bármelyikünkkel is kivételezne a csapat a másikunkkal szemben. Nagyon fontos, hogy csapatként működjünk együtt, mindennél fontosabb.”

    „Persze az idő előrehaladtával alakulhat olyan helyzet, amikor a pozíciócsere lehet az értékes döntés. De ki tudja, lehet, hogy épp nekem kell majd elengednem Valtterit. Fogalmam sincs. Ha mi megvagyunk róla győződve, hogy (mindketten) előttük vagyunk (a Ferrarik előtt), akkor nincs szükség ilyen forgatókönyvre, mint amit ők alkalmaztak ma (vasárnap).”

  • Hamilton és a Ferrari a legnépszerűbbek

    Hamilton és a Ferrari a legnépszerűbbek

    Lewis Hamilton és a Ferrari kapta a legtöbb szavazatott a 2017-es globális motorsport felmérésen, így ők lettek a legnépszerűbbek.

     Pénteken hozták nyilvánosságra a felmérés eredményeit, amit több százezren töltöttek ki világszerte.

    A pilótáknál Lewis Hamilton végzett az élen, a válaszadók 20,7 %-a választotta őt a kedvencének, mögötte Fernando Alonso végzett. A felmérésből az is kiderült, hogy Hamilton népszerűsége nőtt a korábbi évekhez képest.

    A háromszoros világbajnokot a brit rajongók 47%-a jelölte kedvencenk.

    Alonso továbbra is nagy rajongótáborral rendelkezik, a McLaren-Honda gyengélkedésének ellenére is. A szavazatok 18,3%-át kapta. Utána a két Ferraris pilóta következik, Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel sorrendben. A top5-öt Daniel Ricciardo zárja, akinek közel duplájára nőtt a népszerűsége a legutóbbi felmérés óta.

    Rajtuk kívül még Verstappen, Massa, Grosjean, Bottas és Hülkenberg tagja a 10 legnépszerűbb Forma-1-es pilótának.

    A Ferrari továbbra is toronymagasan a legnépszerűbb csapat, az idei sikereknek hála tovább nőtt a támogatottságuk. A kérdőívet kitöltők közel harmada (31,9 % ) jelölte be az olaszokat kedvencnek, ami közel kétszerese az utánuk következő Mercedesnek.

    A Mercedes hatalmasat lépett előre ezen a listán 2015-ben még csak az ötödikek voltak, idén viszont 16,2%-kal már a második helyen állnak.

    Míg a Ferrari világviszonylatban toronymagasan vezet, addig Nagy-Britanniában a Mercedes nyert, a szavazatok 30,7 %-val.

    A Mercedes mellett a másik dobogós csapat a McLaren lett, nem sokkal maradtak el a németektől (15,8 %). Utánnuk a Red Bull és a Williams még a legnépszerűbb csapatok a királykategóriában.

  • Verstappen nagyon szerette volna a dobogót

    Verstappen nagyon szerette volna a dobogót

    Max Verstappen meglehetősen csalódottan vette tudomásul, hogy lemaradt egy lehetséges monacói dobogóról. A holland a verseny korai szakaszaiban megtartotta az időmérőn megszerzett negyedik helyét, azonban ő volt az, aki a 32. körben megindította a kerékcseréket az élmezőnyben. A közvetlen előtte autózó Valtteri Bottas természetesen reagált is a következő körben, ám a páros mögött haladó Daniel Ricciardo etapját megnyújtotta a Red Bull, így az ausztrál a saját boxkiállását követően át tudta venni a harmadik helyet. Ricciardo stratégiájának kedvezett, hogy a Bottas/Verstappen-duó beszorult Carlos Sainz mögé, amikor pedig Verstappennel közölték, hogy az ötödik helyre keveredett, a holland nemes egyszerűséggel „kib*szott katasztrófának” titulálta a helyzetet. A negyedik hely elérhetőnek tűnt, miután a safety car alatt visszaváltottak az ultralágyakra, de Bottas végül megőrizte a pozícióját.

    „Nem tudok róla, mi zajlik mögöttem” – kezdte Verstappen a versenyértékelést. „Ha kiállok, fogalmam sincs, hányan kerülnek be elém, akiknek még ki kell állnia. Sainz pont ott volt, ami nem a legjobb hír, ha elévágással próbálkozol. Tegyük fel, hogy átugrottam Valtterit, de beragadtam Sainz mögé, itt pedig még új gumikkal sem lehet előzni. Lehetett látni a safety car után, hogy hiába voltam lágyabb gumikon, ha egy másodpercen belülre érsz az előtted haladóhoz képest, nagyon nehéz lesz őt követni, az autók pedig túl szélesek ahhoz, hogy bármit is tehessek. Nehéz megemészteni, hogy ilyen tiszta hétvége után is lemaradok a dobogóról, de nem tehetek már ellene semmit. Nem voltunk a legjobbak, de azt hiszem, ez a versenyzés, nemdebár?”

    Pozitívum lehet Max számára, hogy idén legalább sikerült befejeznie a Monacói Nagydíjat, az elmúlt két évvel ellentétben.

  • Hamilton elfogadja a hetedik helyet

    Hamilton elfogadja a hetedik helyet

    Lewis Hamilton relatíve elégedetten hagyja el Monacót, különösen annak fényében, hogy a szombat éjszakát álmatlanul töltötte időmérős katasztrófáját követően. A Jenson Button büntetése miatt a rajtrácson tizenharmadik helyre előrelépő brit egész hétvégén nem találta a ritmust, végül pedig egy hosszú ultralágyas első etappal a hetedik helyig tornászta fel magát. Hamilton mindezt pozitívnak értékeli, amely a pocsék hétvége lezárásában is nagy segítségére lesz.

    „Nekem vannak a legokosabb stratégáim” – kezdte Hamilton. „Ma azt mondták nekem, hogy a tizedik a maximum, amit ki lehet ebből hozni. Pozitív hozzáállással kezdtem a futamot; olyan keményen nyomtam, ahogy csak tudtam. Nagyon-nagyon boldog vagyok az eredménnyel, habár nem mondanám, hogy különösen élveztem volna magát a versenyt. Elég unalmas volt az eleje és a vége is, amikor nem lehetett előzni, de a közepét, amikor tiszta pályán voltam, nagyon élveztem. Ma reggel szörnyen éreztem magam, nem aludtam valami sokat az éjjel. De a végeredményben megszerzett pontok birtokában túlléphetek ezen az egészen és magam mögött hagyhatom.”

    A csapattárs Valtteri Bottas rontott egyet harmadik rajtpozícióján és a negyedik helyen fejezte be a Monacói Nagydíjat. Toto Wolff elismerte, csapata egyszerűen nem volt elég gyors ezen a hétvégén, és Kanada előtt „még rengeteg mindent kell megértenünk”.

    „Be kell ismerni, az autónk nem volt elég gyors” – jött a szakértő vélemény. „Csütörtök délután elvesztettük a fonalat, és valahogy utána sem találtuk meg. A srácok hol a működési tartományon belül voltak, hol kívül, és ez a versenyen is manifesztálódott. A futam egyes szakaszaiban Lewis nagyon gyors volt. Rengeteg mindent kell megértenünk, de Montréalig még van időnk, ami ismét egy nehéz pálya lesz, de muszáj megoldanunk a dolgokat.”

  • Vettel is szinkronizál a Verdák 3-ban

    Vettel is szinkronizál a Verdák 3-ban

    Korábban már beszámoltunk róla, hogy Lewis Hamilton szinkronhang lesz a Verdák 3 című animációs filmben. Nem ő lesz azonban az egyetlen F1-es, aki hangját adja az autós mese egyik szereplőjének.

    Sebastian Vettel is szerepet kap a Villám McQueen-ék történetében, a hangja legalábbis hallható lesz a Verdák 3 német szinkronos verziójában.
    Vettel számára sem újdonság már ez, hiszen a Verdák 2 német verziójában is szinkronizált.

    „Amikor hallottam, hogy lesz harmadik rész, én is vissza akartam térni (szinkronizálni), nagy rajongója vagyok a Verdák filmnek.” – mondta Vettel.

    Vettel egy intelligens fedélzeti számítógép/tréner hangja lesz majd a mesében.

    „Kis szerep, de az enyém.” – mondta Vettel.

    Az angol nyelvű verzióban egyébként ugyanezt a karaktert szinkronizálja Lewis Hamilton is.

  • Vettel: Raikkönen átugrása nem volt megtervezett

    Vettel: Raikkönen átugrása nem volt megtervezett

    Sebastian Vettel ragaszkodik ahhoz, hogy a Ferrari stratégiája, miszerint ő később jött ki kereket cserélni, mint csapattársa – ezzel elé tudott kerülni a kiállás után – nem volt előre eltervezve.

    A bajnoki éllovas Sebastian Vettel a második helyet szerezte meg a szombati időmérőn, csapattársa Kimi Räikkönen mögött. A rajt után mindketten megtartották a pozíciójukat, és fokozatosan léptek el a mezőnytől.

    A két Ferrarin a hátsó gumik elkezdtek elfogyni az etap vége felé, emiatt Valterri Bottas egyre inkább felzárkózott rájuk. Nem sokkal később eljött a kiállások ideje.

    Az élen álló Räikkönen a 34. körben jött ki új szuperlágy gumikért, míg Vettel maradt a pályán. A német pilóta a következő 5 körben hatalmas tempóra kapcsolt, fokozatosan növelte az előnyét a csapattársához képest. Sikerült akkora előnyt kiautóznia, hogy a boxkiállása után visszatudott térni a finn csapattársa elé.

    Ettől kezdve 11 másodpercre is el tudott húzni a mezőnytől, ám az a Safety Car periódus miatt el is fogyott.

    A biztonsági autó sem veszélyeztette őket, így hosszú idő után újra kettős győzelmet ünnepelhetett a maranellói gárda.

    A futam után megkérdezték Vetteltől, hogy megtervezett volt-e ez a helycsere, amire a következőt válaszolta: „Egyáltalán nem. Nem terveztünk el előre sok mindent. Csak annyi volt a tervünk, hogy eljöjjünk gond nélkül, és húzzunk el a mezőnytől, aztán meglátjuk.”

    „Aztán Valtteri nagyon gyorsan közeledett, és a gumikkal is voltak gondjaink. Ez volt az a pillanat, amikor nekünk is lépnünk kellett. Kimi volt előnyben a pályán, ezért ő reagált rá először, de én még úgy éreztem, hogy van még a gumikban, és tudok még pár gyors kört futni.”

    „Én is meglepődtem, hogy ezen a két körön milyen gyors tudtam lenni. Ez pont elég is volt arra, hogy átvegyem a vezetést.”

    A Ferrari 2001 óta először nyert Monacóban.

    Vettel arra is kitért, hogy a biztonsági autó után a hideg gumik okozták a legtöbb problémát.

    „Az egész versenyt sikerült kontrollálnunk, de az újraindítás után meggyűlt a bajunk a gumikkal. Az első kanyart nehezen tudtam bevenni [az újraindítás után], de utána pár kör alatt már sikerült megfelelően felmelegítenem az abroncsokat.”

    „Fantasztikus munkát végzett az egész csapat a hétvégén. Nagyszerű hétvége volt ez a Ferrari számára.”

    Vettel 25 pontra növelte előnyét az összetettben Hamilton előtt.

     

  • Button büntetést kapott Wehrlein „felborításáért”

    Button büntetést kapott Wehrlein „felborításáért”

    Az Alonso helyére egy verseny erejéig visszatérő Jenson Button a Monacói Nagydíjon ütközött Pascal Wehrleinnel, akinek autója ettől konkrétan az oldalára fordult.

    Hogy a két fél miként látta az esetet, arról korábbi cikkünkben írtunk.

    A versenybírák Buttont vétkesnek találták, büntetésül három rajthelyes büntetést szabtak ki neki a „a szezon következő versenyére”, valamint két büntetőpontot is kapott.

    A büntetés azonban mégsem büntetés, hiszen a brit versenyző csak erre az egy futamra ugrott be.

  • Wehrlein jövő héten még kivizsgáltatja magát

    Wehrlein jövő héten még kivizsgáltatja magát

    Pascal Wehrleinnek vizsgálatokon kell részt vennie, miután a Monacói Nagydíjon Jenson Buttonnal való ütközése következtében autójával annak oldalára borult.

    A 60. körben a Portier-hez érve Button megpróbált beszúrni Wehrlein mellé, de nem jött össze, neki ment Wehrleinnek, akinek autója akkora lendületet kapott, hogy konkrétan az oldalára borult. Nem is tudott Wehrlein kimászni belőle, míg autóját újra talpra nem fordították.

    Az eset után a Sauber versenyzőjét a pálya orvosi központjába szállították ellenőrzésre, és megállapították, hogy nem lett komoly sérülése.

    Azonban Wehrlein háta amúgy sem volt tökéletes, januári ROC balesete miatt ki is hagyta a szezon első két versenyét. A német versenyző jövő héten el is megy még pár vizsgálatra, a biztonság kedvéért.

    Arra a kérdésre, hogy sértetlenül úszta-e meg a mai esetet, Wehrlein így felelt: „Remélem.”

    „Fejjel megérintettem a korlátot, szóval jövő héten még megvizsgálják a hátam és meglátjuk…”

    „Mindenre emlékszem, ijesztő volt… a fékek füstölni kezdtek és nem tudtam kijönni az autóból, pedig az egyetlen dolog, amit akartam, az az volt, hogy kijöjjek az autóból.”

    „Végül magamtól ki tudtam mászni belőle, szóval úgy tűnik, hogy minden rendben van, de mivel volt már egy korábbi sérülésem, nem vagyok benne teljesen biztos.”

    Wehrlein szerint teljesen rossz helyen akart előzni.

    „Nyilvánvaló, ez a kanyar nem előzésre való, szóval ez egy buta megmozdulás volt.” – mondta Wehrlein.

    „Nem sok tapadásom volt az előző kanyar után, aztán ahogy belülre érkeztem, láttam, hogy ő viszont nem lát engem, így próbáltam inkább lemaradni kicsit, de már késő volt.” – mondta Jenson Button.

    „Az igazi probléma, hogy szerintem nem sokat lehet látni a tükrökben, viszont versenyhelyzetben az ember nem arra gondol, hagy a másik talán észre sem vesz téged a tükrökben.”

    „A legrosszabb dolog az, hogy az ember sosem akar ilyen oldalára fordult autót látni, mivel sosem lehet tudni, megütötte-e a fejét a versenyző, szóval a legfontosabb dolog az, hogy Pascal rendben van.”

  • Montoya nem lepődött meg Alonso jó szereplésén

    Montoya nem lepődött meg Alonso jó szereplésén

    Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya azt mondta, ő nem lepődött meg azon, hogy Fernando Alonso milyen jól szerepelt első Indy 500-as körözései során.

    Alonso az ötödik helyre kvalifikált a mai versenyre.

    „Eddig jó munkát végzett, nem is számítottam másra tőle.” – mondta a spanyol Marcának Montoya, aki már kétszer nyert Indy 500-at, és idén is rajthoz áll a megmérettetésen.

    „Talán az amerikai versenyzők, akik nem ismerik, másra számítottak, de én vele kezdtem a Forma-1-ben és tudtam, hogy nem lesz problémája itt sem.” – tette hozzá a kolumbiai.

    Arra a kérdésre, hogy szerinte van-e még az F1-ben olyan versenyző, aki hasonlóan jó teljesítményt tudna nyújtani az IndyCar-ban, mint Alonso, Montoya így felelt: „Nem, egyértelműen egyikük sem. Azt hiszem talán Sebastian Vettel még jól tudna menni.”